ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
справа№1340/3780/18
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
11 жовтня 2018 року
м. Львів, вул. Чоловського, буд. 2
Львівський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Кухар Н.А. розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження справу за позовом Головного управління Держпраці у Львівській області до Малого підприємства у формі Товариства з обмеженою відповідальністю "Дім Хліба" про застосування до відповідача заходів реагування ,-
В С Т А Н О В И В:
Головне управління Держпраці у Львівській області (79005, пл. Міцкевича,8, м.Львів) звернулося в суд з позовом до Малого підприємства у формі ТзОВ "Дім Хліба" (місцезнаходження: 81362, Львівська область, Мостиський район, с. Пнікут, код ЄДРПОУ 32562381) у якому просить суд:
Зобов'язати відповідача зупинити експлуатацію лінійних частин газопроводів системи газопостачання природним газом та обладнання (устаткування) підвищеної небезпеки: - ШРП з регуляторами тиску Madas; - газопроводу низького тиску діаметром 57 мм довжиною 45 м.п.; - газопроводу низького тиску діаметром 32 мм довжиною 44 п.м.; газової печі з пальниковим пристроєм типу BOIS 50 зав. № 226875 (Фінляндія) - печі електричної Winkler (Німечинна) без інв.., №; - тістомісильної машини Kemper (Німеччина) інв. № 11; - борошнопросіювача Sottoriva SF (Італія інв№13 до усунення зазначених в позовній заяві порушень.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що уповноваженою особою ГУ Держпраці у Львівській області проведено планову перевірку щодо дотримання вимог законодавчих та нормативно-правових актів з питань охорони праці та промислової МП у формі ТзОВ "Дім Хліба", якими встановлено факти порушення, які створюють загрозу життю та здоровю людей. У зв'язку із чим, просить застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду до МП у формі ТзОВ "Дім Хліба".
Ухвалою від 23.08.2018 року вищезазначену позовну заяву залишено без руху, надано строк для усунення недоліків. 11.09.2018 року позивачем усунуто її недоліки. Ухвалою суду від 12.09.2018 відкрито спрощене позовне провадження в адміністративній справі та запропоновано відповідачу у п'ятнадцятиденний строк з дня вручення ухвали подати відзив на позовну заяву.
Сторони належним чином повідомлені про розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження, підтвердженням чого є наявні в матеріалах справи повідомлення про вручення поштового відправлення.
Відповідач у встановлений судом строк відзив на позовну заяву суду не надав та жодних клопотань від відповідача на адресу суду не надходило.
Відповідно до ч. 5 ст. 262 КАС України, суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше.
Враховуючи наведене, суд розглядає справу за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи.
Відповідно до ч.4 ст. 229 КАС України, у разі неявки у судове засідання всіх учасників справи або якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
Розглянувши матеріали справи, дослідивши та оцінивши докази, які мають значення для справи, суд встановив наступне.
На підставі наказу від 27.07.2018 № 1697-П, направлення від 27.07.2018 № НОМЕР_1 Держпраці у Львівській області з 30.07.2018 по 10.08.2018 проведено перевірку дотримання вимог законодавчих та нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки МП у формі ТзОВ "Дім Хліба", за наслідками якої складено акт від 27.07.2018 № 1542.
В результаті проведеної перевірки були виявлені факти порушення вимог чинних : нормативно-правових актів з охорони праці, в тому числі й порушення, які створюють загрозу життю працівників МП у формі ТзОВ Дім Хліба , а саме:
1. Не отримано Дозвіл в ГУ Держпраці у Львівській області на експлуатацію устаткування харчової промисловості: печі електричної Winkler (Німеччина),без інв..№; тістомісильної машини Kemper (Німеччина), інв.№11; борошнопросіювача Sottoriva SF(Італія). інв..№ Г що є| порушенням ст.21 ЗУ№ 2694, п.6 дод. З ''Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки» (Постанова КМУ №1107 від 26.10.2011р. із змінами - редакція Постанови КМУ від 07.02.2018р. №48).
2. На двигуні борошнопросіювача Sottoriva SF(Hania), інв..№ 13 накопичено борошняний пил, що є порушенням п.11.1.12. р.11 ''Правила безпеки для виробництва хліба, хлібобулочних та макаронних виробів» , далі-НПАОП 15.8-1.27-02 (далі -Правила).
3. Відсутній графік з огляду та ремонту печей, що є порушенням п.11.11.8.р.11 Правил.
4. Не одержано дозвіл на експлуатацію лінійних частин газопроводів системи газопостачання природним газом та обладнання (устаткування) підвищеної небезпеки (1ПРП регуляторами тиску Madas; газопроводу низького тиску діаметром 57 мм довжиною 45 м.пі газопроводу низького тиску діаметром 32 мм довжиною 44 п.м.; газової печі з пальниковш пристроєм типу BOIS 50 зав. № 226875 (Фінляндія) , що є порушенням п. 3.1 р. III Правил безпеки систем газопостачання, затверджені наказом Міністерства енергетики та вугільно промисловості України від 15.05.2015 № 285.
5. МП у формі ТзОВ Дім Хліба не складено та не надіслано повідомлення про результати ідентифікації об'єктів підвищеної небезпеки за формою 01111-1 відповідним територіальним органам Держпраці, що є порушенням п. 18 Порядку ідентифікації та облі об'єктів підвищеної небезпеки, який затверджений постановою КМУ від 11 липня 2002 р. N 956.
6. Відсутній графік технічного огляду, технічного обслуговування і ремонту об'єктів систем газопостачання, що є порушенням п. 3.2, п. 3.10 р V Правил безпеки систем газопостачання, затверджені наказом Міністерства енергетики та вугільної промисловості України від 15.05.2015 № 285.
7. Технічний стан газопроводів (підземних, надземних) і споруд на них не контролюється власником шляхом проведення комплексного приладового обстеження (КПО), що є порушенням п.п.1.4, 1.15 р. V Правил безпеки систем газопостачання, затверджені наказом Міністерства енергетики та вугільної промисловості України від 15.05.2015 року № 285.
8. Не здійснюється технічний огляд, регулювання обладнання, технічне обслуговування, поточний ремонт ШРП, що є порушенням п.2.11 р. V Правил безпеки систем газопостачання затверджені наказом Міністерства енергетики та вугільної промисловості України від 15.05.2015 року № 285.
9. Не проведена повірка манометрів ШРП з регуляторами тиску Madas, що є порушенням п.3.23 V Правил безпеки систем газопостачання, затверджені наказом Міністерства енергетики та вугільної промисловості України від 15.05.2015 року № 285.
10. В ШРП відсутні схеми обладнання, режимні карти та інструкції з експлуатації обладнання, що є порушенням п.2.1 р. V Правил безпеки систем газопостачання затверджені наказом Міністерства енергетики та вугільної промисловості України від 15.05.2015 року № 285.
Примірник акту перевірки отримано директором ОСОБА_1, без будь-яких зауважень або заперечень від уповноваженої особи відповідача, що підписала акт, не зазначено.
Будь-яких повідомлень про усунення порушень на адресу позивача не надходило, що зумовило звернення останнього до суду із даним позовом.
Даючи оцінку спірним правовідносинам суд керувався таким.
Правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов'язки та відповідальність суб'єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) визначає Закон України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" від 05.04.2007 № 877-V.
Приписами статті 1 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) сфері господарської діяльності" визначено, що державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.
Відповідно до частини 1 та 4 статті 4 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", державний нагляд (контроль) здійснюється за місцем провадження господарської діяльності суб'єкта господарювання або його відокремлених підрозділів, або у приміщенні органу державного нагляду (контролю) у випадках, передбачених законом. Виключно законами встановлюються: органи, уповноважені здійснювати державний нагляд (контроль) у сфері господарської діяльності; види господарської діяльності, які є предметом державного нагляду (контролю); повноваження органів державного нагляду (контролю) щодо зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг; вичерпний перелік підстав для зупинення господарської діяльності; спосіб здійснення державного нагляду (контролю); санкції за порушення вимог законодавства і перелік порушень, які є підставою для видачі органом державного нагляду (контролю) припису, розпорядження або іншого розпорядчого документа. Орган державного нагляду (контролю) не може здійснювати державний нагляд (контроль) у сфері господарської діяльності, якщо закон прямо не уповноважує такий орган на здійснення державного нагляду (контролю) у певній сфері господарської діяльності та не визначає повноваження такого органу під час здійснення державного нагляду (контролю).
Згідно з частиною 7 статті 7 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п'яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу, а у випадках, передбачених законом, також звертається у порядку та строки, встановлені законом, до адміністративного суду з позовом щодо підтвердження обґрунтованості вжиття до суб'єкта господарювання заходів реагування, передбачених відповідним розпорядчим документом.
Відповідно до п. 1 Положення про Державну службу України з питань праці, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.02.2015 № 96, Державна служба України з питань праці (Держпраці) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра соціальної політики, і який реалізує державну політику у сферах промислової безпеки, охорони праці, гігієни праці, поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення, здійснення державного гірничого нагляду, а також з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, зайнятість населення, загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності, на випадок безробіття (далі - загальнообов'язкове державне соціальне страхування) в частині призначення, нарахування та виплати допомоги, компенсацій, надання соціальних послуг та інших видів матеріального забезпечення з метою дотримання прав і гарантій застрахованих осіб.
Згідно з п. 7 даного Положення Держпраці здійснює свої повноваження безпосередньо та через утворені в установленому порядку територіальні органи.
Відповідно до приписами Положення про Управління Держпраці, Управління відповідно до покладених на нього завдань здійснює державний нагляд (контроль) за додержанням законодавства з охорони праці, гігієни праці, промислової безпеки, безпеки робіт у сфері поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення, у тому числі з питань монтажу, ремонту, реконструкції, налагодження і безпечної експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних та інших засобів виробництва і машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки та організації проведення навчання (в тому числі спеціального) і перевірки знань з питань охорони праці; навчання працівників у сфері поводження з вибуховими матеріалами та перевірки їх знань.
Статтею 4 Закону України Про охорону праці передбачено, що державна політика в галузі охорони праці спрямована на створення належних, безпечних і здорових умов праці, запобігання нещасним випадкам та професійним захворюванням та базується на принципах пріоритету життя і здоров'я працівників, повної відповідальності роботодавця за створення належних, безпечних і здорових умов праці.
Частиною 5 ст. 4 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності передбачене повне або часткове зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг допускається за постановою адміністративного суду, ухваленою за результатами розгляду позову органу державного нагляду (контролю) щодо застосування заходів реагування. Вжиття інших заходів реагування, передбачених законом, допускається за вмотивованим письмовим рішенням керівника органу державного нагляду (контролю) чи його заступника, а у випадках, передбачених законом, - із наступним підтвердженням обґрунтованості вжиття таких заходів адміністративним судом.
Згідно матеріалів справи, в ході планової перевірки позивачем встановлено та зафіксовано в акті перевірки від 01.08.2018 № 13/19/183/0768 порушення вимог законодавства з охорони праці, промислової безпеки, що створюють загрозу життю та здоров'ю працівників МП у формі ТзОВ "Дім Хліба".
Матеріалами справи підтверджується порушення відповідачем вимог законодавства з охорони праці та промислової безпеки, що створюють загрозу життю і здоров'ю його працівників.
Згідно з частиною першою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
За таких обставин, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог, на підставі наданих доказів, приймаючи до уваги те, що станом на дату розгляду справи відповідачем не усунуті порушення, зазначені в акті перевірки від 01.08.2018 № 13/19/183/0768, суд дійшов до висновку, що позов Головного управління Держпраці у Львівській області до МП у формі ТзОВ "Дім Хліба" про застосування заходів реагування є обґрунтованим та підлягає задоволенню.
При цьому, суд не вбачає підстав для звернення цього рішення до негайного виконання, про що просить позивач, з огляду на таке.
Відповідно до статті 371 Кодексу адміністративного судочинства України негайно виконуються рішення суду про: 1) присудження виплати пенсій, інших періодичних платежів з Державного бюджету України або позабюджетних державних фондів - у межах суми стягнення за один місяць; 2) присудження виплати заробітної плати, іншого грошового утримання у відносинах публічної служби - у межах суми стягнення за один місяць; 3) поновлення на посаді у відносинах публічної служби; 4) припинення повноважень посадової особи у разі порушення нею вимог щодо несумісності; 5) уточнення списку виборців; 6) усунення перешкод та заборону втручання у здійснення свободи мирних зібрань; 7) накладення арешту на активи, що повязані з фінансуванням тероризму та стосуються фінансових операцій, зупинених відповідно до рішення, прийнятого на підставі резолюцій Ради Безпеки ООН, зняття арешту з таких активів та надання доступу до них.
Негайно також виконуються рішення суду, прийняті в адміністративних справах, визначених пунктами 1, 5 частини першої статті 263, пунктами 1-4 частини першої статті 283 цього Кодексу.
Отже, рішення суду про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) не підлягає негайному виконанню.
Відповідно до частини другої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при задоволенні позову суб'єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати субєкта владних повноважень, повязані із залученням свідків та проведенням експертиз.
Оскільки, під час розгляду даної справи, свідки судом не залучались та судові експертизи не призначались, суд вважає за необхідне зазначити, що судові витрати понесені позивачем, з відповідача не стягуються.
Керуючись статтями 6, 14, 242, 243, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
Позов Головного управління Держпраці у Львівській області (79005, пл. Міцкевича,8, м.Львів) до Малого підприємства у формі товариства з обмеженою відповідальністю "Дім Хліба" (місцезнаходження: 81362, Львівська область, Мостиський район, с. Пнікут, код ЄДРПОУ 32562381) про застосування заходів реагування - задовольнити повністю.
Застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду до малого підприємства у формі ТзОВ "Дім Хліба"(місцезнаходження: 81362, Львівська область, Мостиський район, с. Пнікут, код ЄДРПОУ 32562381), а саме зупинити експлуатацію лінійних частин газопроводів системи газопостачання природним газом та обладнання (устаткування) підвищеної небезпеки: - ШРП з регуляторами тиску Madas; - газопроводу низького тиску діаметром 57 мм довжиною 45 м.п.; - газопроводу низького тиску діаметром 32 мм довжиною 44 п.м.; газової печі з пальниковим пристроєм типу BOIS 50 зав. № 226875 (Фінляндія) - печі електричної Winkler (Німечинна) без інв.., №; - тістомісильної машини Kemper (Німеччина) інв. № 11; - борошнопросіювача Sottoriva SF (Італія інв№13 до усунення порушень законодавства з охорони праці.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття рішення судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга подається до суду апеляційної інстанції із врахуванням п.п.15.5 п.15 Перехідних положень КАС України протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту судового рішення.
Повний текст рішення складено 11 жовтня 2018 року.
Суддя Кухар Н.А.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.10.2018 |
Оприлюднено | 11.10.2018 |
Номер документу | 77042897 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Кухар Наталія Андріївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні