ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
справа №1340/3943/18
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
01 жовтня 2018 року м. Львів
Львівський окружний адміністративний суд в складі:
головуючого-судді Карп'як О.О.,
секретар судового засідання Лубоцька Н.І.
за участю:
представника позивача ОСОБА_1
розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Львові адміністративну справу за позовом Керівника Городоцької місцевої прокуратури Львівської області до Відділу освіти Городоцької районної державної адміністрації про визнання протиправною бездіяльності та зобов'язання вчинити дії,-
в с т а н о в и в:
Керівник Городоцької місцевої прокуратури Львівської області (81500, Львівська область, м. Городок, вул. Львівська 10А) звернувся до Львівського окружного адміністративного суду з позовом до Відділу освіти Городоцької районної державної адміністрації (81500, Львівська область, м. Городок, вул. Джерельна, 16) , в якому просить суд:
- визнати протиправною бездіяльність Відділу освіти Городоцької районної державної адміністрації Львівської області щодо невжиття заходів для виділення коштів з метою забезпечення фінансування протипожежних заходів у Бартатівського НВК, Бучалівської ЗОШ I-II ступеня, Добрянського НВК;
- зобов'язати Відділ освіти Городоцької районної державної адміністрації Львівської області вжити заходів для виділення коштів з метою забезпечення фінансування протипожежних заходів у Бартатівського НВК, Бучалівської ЗОШ I-II ступеня, Добрянського НВК.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що Відділом освіти Городоцької РДА не вживаються заходи щодо виділення коштів для забезпечення фінансування протипожежних заходів в загальноосвітніх навчальних закладах Городоцького району, що є порушенням норм чинного законодавства в частині забезпечення учнів безпечними та нешкідливими умовами навчання. Адже відповідно до частини 1 статті 53 Закону України Про освіту передбачено, що здобувачі освіти мають право на безпечні та нешкідливі умови навчання. Згідно з розділу II Правил пожежної безпеки для навчальних закладів та установ системи освіти України, затверджених наказом Міністерства освіти і науки України №974 від 15.08.2016 року, керівники закладів та установ з метою забезпечення протипожежного режиму зобов'язані забезпечити своєчасне виконання заходів пожежної безпеки, запропонованих органами державного нагляду у сфері пожежної безпеки і органами державної виконавчої влади в межах їх компетенції.
В судовому засідання прокурор свої вимоги підтримав, просив позов задоволити з підстав, наведених у позовній заяві.
Представник відповідача в судове засідання не з'явився, хоча був належним чином повідомлений про дату, час та місце розгляду справи. Через канцелярію суду 26.09.2018 року подав заяву про визнання позовних вимог, в якій вимоги визнав у повному обсязі, просив справу розглядати без участі уповноваженого представника.
Ухвалою Львівського окружного адміністративного суду від 05 вересня 2018 року відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) сторін.
Суд, заслухавши вступне слово позивача, з'ясувавши обставини, на які учасники справи посилаються як на підставу своїх вимог, дослідивши докази, якими вони обґрунтовуються, встановив наступне.
Городоцькою місцевою прокуратурою, з метою виявлення підстав для представництва інтересів держави у суді, зібрано та опрацьовано інформацію з Городоцького районного сектору Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Львівській області, Відділу освіти Городоцької районної державної адміністрації, Городоцької районної ради щодо дотримання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки в загальноосвітніх навчальних закладів, які функціонують на території Городоцького району. З'ясовано, що впродовж листопада 2017 року посадовими особами Городоцького районного сектору ГУ ДСНС України у Львівській області спільно з директорами загальноосвітніх шкіл та навчально-виховних комплексів району проведено перевірку загальноосвітніх навчальних закладів району щодо додержання суб'єктом господарювання норм законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки.
За результатами проведених перевірок Городоцького районного сектору ГУ ДСНС України у Львівській області було складено акт №69 від 23.11.2017 р. та винесено припис №6 від 26.11.2017 року про усунення виявлених під час проведення перевірок порушень.
Зокрема, в приміщеннях Бартатівського НВК, Бучалівської ЗОШ I-II ступеня, Добрянського НВК наявні наступні порушення:
- приміщення школи не забезпечено системою оповіщування про пожежу та управління евакуюванням людей;
- посадовими особами не пройдено навчання та перевірки знань з питань пожежної безпеки;
- не проведено вогнезахисну обробку дерев'яних конструкцій даху;
- територію та приміщення школи не забезпечено в достатній кількості первинними засобами пожежогасіння;
- не забезпечено захист будівель, споруд від прямих попадань блискавки і вторинних її проявів;
- не проведено заміру опору ізоляції і перевірки спрацювань приладів захисту електричних мереж та електроустановок від короткого замикання;
- в приміщенні школи електроосвітлювальну мережу не встановлено згідно вимог ПУЕ;
- приміщення школи не забезпечено знаками пожежної безпеки;
- не проведено страхування членів ДПД.
Зауважень чи заперечень щодо проведеного планового заходу та складеного акта перевірки з боку Відділу освіти Городоцької РДА не надходило.
Так, відповідно до листа Відділу освіти Городоцької районної державної адміністрації за №783/01-14 від 07.06.2018 р. засновниками Бартатівського НВК, Бучалівської ЗОШ I-II ступеня, Добрянського НВК є Городоцька районна рада та дані заклади перебувають на балансі Відділу освіти Городоцької РДА.
Як вбачається з відповіді наданої Городоцькою районною радою №723 від 08.06.2018 року відділ освіти не звертався в 2017-2018 роках з приводу фінансування видатків на усунення порушень законодавства в сфері пожежної безпеки в дошкільних та загальноосвітніх закладах району.
Як вбачається з листа від 07.06.2018 року №783/01-14, у бюджеті Відділу на 2017-2018 роки коштів на усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки не передбачено.
Вказане підтверджується також інформацією, наданою Городоцьким РВ ГУ ДСНС України у Львівській області за №15/407 від 11.06.2018 р. Також, впродовж 13-22 листопада 2017 року проводились позапланові перевірки у навчальних закладах Городоцького району під час якої виявлено порушення щодо законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки та у зв'язку з чим було винесено на їх усунення.
Відповідно до ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до частини 1 статті 13 Закону України Про освіту органи місцевого самоврядування створюють і утримують мережу закладів освіти та їхніх філій.
Статтею 44 Закону України Про місцеве самоврядування передбачено делегування повноважень районних рад відповідним місцевим державним адміністрація, серед яких повноваження щодо забезпечення відповідно до законодавства розвитку наук, усіх видів освіти, охорони здоров'я,культури, фізичної культури і спорту, туризму; сприяння відродженню осередків традиційної народної творчості, національно-культурних традицій населення, художніх промислів і ремесел, роботі творчих спілок, національно-культурних товариств, асоціацій, інших громадських та неприбуткових організацій, які діють у сфері освіти, охорони здоров'я, культури, фізичної культури і спорту, сім'ї та молоді.
Статтею 34 Закону України Про місцеві державні адміністрації передбачено, що місцеві державні адміністрації здійснюють повноваження, делеговані їм відповідними обласними, районними радами. Делегування радами повноважень місцевим державним адміністрація супроводжується передачею фінансових, матеріально-технічних та інших ресурсів, необхідних для їх здійснення.
Статтею 1 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності визначено, що державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.
Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 20 вересня 2017 року №643-р Деякі питання державного нагляду (контролю) у сфері техногенної та пожежної безпеки визначено: Погодитися з пропозицією Міністерства внутрішніх справ щодо проведення Державною службою з надзвичайних ситуацій у жовтні грудні 2017 року позапланових перевірок стану техногенної і пожежної безпеки у дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладах, закладах охорони здоров'я із стаціонарним лікуванням, будинках для людей похилого віку та інвалідів, закладах відпочинку та оздоровлення державної та комунальної форми власності, а також приватної форми власності у разі письмового звернення суб'єктів господарювання.Обласним та Київській міській державним адміністраціям: за участю органів місцевого самоврядування сприяти проведенню перевірок; разом з Державною службою з надзвичайних ситуацій забезпечити проведення роз'яснювальної роботи щодо дотримання вимог техногенної та пожежної безпеки .
Відповідно до розділу II Правил пожежної безпеки для навчальних закладів та установ системи освіти України, затверджених наказом Міністерства освіти і науки України №974 від 15.08.2016 р., керівники закладів та установ з метою забезпечення протипожежного режиму зобов'язані забезпечити своєчасне виконання заходів пожежної безпеки, запропонованих органами державного нагляду у сфері пожежної безпеки і органами державної виконавчої влади у межах їх компетенції.
Відповідно до Положення Про відділ освіти Городоцької районної державної адміністрації , затвердженого розпорядженням голови районної державної адміністрації від 01.11.2013 року № 538 (далі - Положення), відділ освіти Городоцької районної державної адміністрації є структурним підрозділом районної державної адміністрації, який утворюється розпорядженням голови районної державної адміністрації і в межах адміністративно-територіальної одиниці Городоцького району забезпечує виконання покладених на цей відділ законом.
Відповідно до п 1.4 Положення, основними завданнями відділу освіти районної державної адміністрації є забезпечення реалізації державної політики у сфері освіти та науки, інновацій, інтелектуальної власності на території Городоцького району.
Згідно п. 3.55 Положення відділ освіти вносить пропозиції до проекту відповідного місцевого бюджету, забезпечує ефективне та цільове використання відповідних бюджетних коштів. Також, відділ освіти Городоцької РДА вносить пропозиції щодо встановлення нормативів бюджетних асигнувань на утримання навчальних закладів комунальної форми власності та соціальний захист учасників навчально-виховного процесу, розробляє та подає на власності та соціальний захист учасників навчально-виховного процесу; розробляє та подає на розгляд райдержадміністрації пропозиції до проектів фінансування та матеріально - технічного забезпечення виконання і здійснення заходів, спрямованих на поліпшення становища освіти району (п.п. 3.34, 3.42 Положення).
Тобто, загальноосвітні школи Городоцького району перебувають у комунальній власності Городоцької районної ради, яка є їх засновником. При цьому школи перебувають на балансі Відділу освіти Городоцької РДА та фінансуються за рахунок коштів районного бюджету.
Як вбачається з матеріалів справи, з 13 по 22 листопада 2017 року проводились позапланові перевірки у навчальних закладах Городоцького району під час якої виявлено порушення щодо законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки та у зв'язку з чим було винесено приписи про їх усунення.
03 квітня 2018 року Городоцьким РВ ГУ ДСНС України у Львівській області проведено позапланову перевірку та виявлено що порушення вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки в Бартатівському навчально - виховному комплексі, Бучалівській загальноосвітній школі I-II ступеня, Добрянському навчально - виховному комплексі не усунуті.
Позивач вказує, що вказані порушення є суттєвим, адже вони можуть призвести до виникнення пожежі як неконтрольованого процесу знищування або пошкодження вогнем майна, створювати небезпеку завдання шкоди життю та здоров'ю людей у процесі самої пожежі. При такому становищі співробітники та відвідувачі Бартатівському НВК, Бучалівській ЗОШ I-II ступеня, Добрянського НВК постійно перебувають в умовах, коли існує реальна загроза втрати життя, отримання травм, шкоди своєму здоров'ю через невиконання та ігнорування керівництвом та посадовими особами відповідача вимог законодавства з питань пожежної і техногенної безпеки, цивільного захисту.
Оскільки Бартатівському НВК, Бучалівській ЗОШ I-II ступеня, Добрянського НВК не є суб'єктами господарювання, тобто законом покладено обов'язки по забезпеченню освітнього процесу на відділ освіти Городоцької районної державної адміністрації Львівської області. Відділ освіти Городоцької районної державної адміністрації Львівської області не вжив заходів щодо виділення коштів для забезпечення фінансування протипожежних заходів в Бартатівському НВК, Бучалівській ЗОШ I-II ступеня, Добрянського НВК, чим порушив свої обов'язки в частині забезпечення учнів безпечними та нешкідливими умовами праці.
Відповідно до ч.4 ст.47 КАС України, крім прав та обов'язків, визначених у статті 44 цього Кодексу, відповідач має право визнати позов повністю або частково, подати відзив на позовну заяву.
Відповідачем 28.09.2018 року подано заяву про визнання позову.
Враховуючи вищенаведене, суд дійшов до висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та підставними, тому позов підлягає до задоволення у повному обсязі.
Відповідно до ст.139 КАС України, судові витрати стягненню чи поверненню не підлягають.
На підставі викладеного та керуючись ст.ст. 72-73, 77, 90, 139, 242-246, 250-251, 255, 295, п.15.5 п.15 Перехідних положень КАС України, суд,
в и р і ш и в:
Позов задовольнити повністю.
Визнати протиправною бездіяльність Відділу освіти Городоцької районної державної адміністрації Львівської області (адреса: 81500, Львівська область, Городоцький район, м. Городок, вул. Джерельна, 16, ЄДРПОУ 02144594) щодо невжиття заходів для виділення коштів з метою забезпечення фінансування протипожежних заходів у Бартатівського навчально - виховного комплексу, Бучалівської загальноосвітньої школи І-ІІ ступеня, Добрянського навчально - виховного комплексу.
Зобов'язати Відділ освіти Городоцької районної державної адміністрації Львівської області (адреса: 81500, Львівська область, Городоцький район, м. Городок, вул. Джерельна, 16, ЄДРПОУ 02144594) вжити заходів для виділення коштів з метою забезпечення фінансування протипожежних заходів у Бартатівського навчально - виховного комплексу, Бучалівської загальноосвітньої школи І-ІІ ступеня, Добрянського навчально - виховного комплексу.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Львівський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Повне судове рішення складено 11.10.2018 року.
Суддя Карп'як Оксана Орестівна
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 01.10.2018 |
Оприлюднено | 11.10.2018 |
Номер документу | 77042929 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Карп'як Оксана Орестівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Карп'як Оксана Орестівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні