Рішення
від 11.10.2018 по справі 2240/2518/18
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 2240/2518/18

РІШЕННЯ

іменем України

11 жовтня 2018 рокум. Хмельницький

Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Ковальчук О.К.

розглянувши адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Новосільської сільської ради Ізяславського району Хмельницької області про зобов'язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 звернувся до суду з позовом до Новосільської сільської ради Ізяславського району Хмельницької області, в якому просить зобов'язати відповідача повторно розглянути його заяву від 10.11.2017 та надати дозвіл на виготовлення проекту землеустрою для відведення земельної ділянки сільськогосподарського призначення орієнтовною площею 2,0 га для подальшої передачі безоплатно у власність для ведення особистого селянського господарства, що розташована у межах населеного пункту села ОСОБА_2 на території Новосільської сільської ради Ізяславського району Хмельницької області.

Ухвалою від 30.07.2018 Хмельницький окружний адміністративний суд відкрив провадження в цій адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження.

Обґрунтовуючи вимоги, позивач зазначив, що відповідач відмовив йому у наданні дозволу на виготовлення проекту землеустрою для відведення земельної ділянки у власність з підстав, не передбачених частиною 7 статті 118 Земельного кодексу України. Вказав, що спосіб відновлення порушеного права має бути ефективним та таким, що виключає подальші протиправні рішення, дії чи бездіяльність відповідача, тому наявні підстав для зобов'язання останнього надати дозвіл на виготовлення проекту землеустрою.

У відзиві на позов відповідач зазначив, що земельна ділянка, яку позивач має намір отримати у власність, перебуває у комунальній власності територіальної громади, відноситься до земель загального користування сільськогосподарського призначення та використовується як громадське пасовище. Тому, підстави для надання позивачу дозволу на виготовлення проекту землеустрою для відведення земельної ділянки у власність відсутні.

Дослідивши докази, суд вважає, що у задоволенні позову необхідно відмовити з таких підстав.

10.11.2017 позивач - ОСОБА_1 звернувся до Новосільської сільської ради Ізяславського району Хмельницької області з заявою про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою для відведення земельної ділянки сільськогосподарського призначення орієнтовною площею 2,0 га для подальшої передачі безоплатно у власність для ведення особистого селянського господарства, що розташована у межах населеного пункту села ОСОБА_2 на території Новосільської сільської ради Ізяславського району Хмельницької області.

Листом від 13.03.2018 №101 Новосільська сільська рада Ізяславського району Хмельницької області повідомила позивача про те, що вказана земельна ділянка використовується, як громадське пасовище.

Рішенням від 14.05.2018 Хмельницький окружний адміністративний суд зобов'язав Новосільську сільську раду Ізяславського району Хмельницької області розглянути заяву ОСОБА_1 від 10.11.2017 щодо надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки сільськогосподарського призначення у власність для ведення особистого селянського господарства, що розташована у межах населеного пункту село ОСОБА_2 на території Новосільської сільської ради Ізяславського району Хмельницької області.

Листом від 03.07.2018 №231 Новосільська сільська рада Ізяславського району Хмельницької області повідомила позивача про те, що на 29 сесії, яка відбулась 14.06.2018, розглянула його заяву про надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою та за результатами голосування рішення не прийняла.

Позивач, вважаючи відмову щодо надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою, протиправною, звернувся до суду з цим позовом.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд враховує таке.

Відповідно до статті 41 Конституції України право приватної власності набувається в порядку, визначеному законом.

Конституцією України передбачено, що держава забезпечує захист прав усіх суб'єктів права власності і господарювання, соціальну спрямованість економіки; усі суб'єкти права власності рівні перед законом (частина 4 статті 13); право власності на землю гарантується, воно набувається і реалізується громадянами, юридичними особами та державою виключно відповідно до закону (частина 2 статті 14).

За змістом частини 1 статті 116 Земельного кодексу України, громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом, або за результатами аукціону.

Згідно з пунктом "б" частини 1 статті 121 Земельного кодексу України громадяни України мають право на безоплатну передачу їм земельних ділянок із земель державної або комунальної власності в таких розмірах для ведення особистого селянського господарства - не більше 2,0 гектара.

Відповідно до частини 6 статті 118 Земельного кодексу України громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення фермерського господарства, ведення особистого селянського господарства, ведення садівництва, будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибної ділянки), індивідуального дачного будівництва, будівництва індивідуальних гаражів у межах норм безоплатної приватизації, подають клопотання до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу. У клопотанні зазначаються цільове призначення земельної ділянки та її орієнтовні розміри. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки, погодження землекористувача (у разі вилучення земельної ділянки, що перебуває у користуванні інших осіб) та документи, що підтверджують досвід роботи у сільському господарстві або наявність освіти, здобутої в аграрному навчальному закладі (у разі надання земельної ділянки для ведення фермерського господарства). У разі якщо земельна ділянка державної власності розташована за межами населених пунктів і не входить до складу певного району, заява подається органам виконавчої влади або органам місцевого самоврядування, які передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, забороняється вимагати додаткові матеріали та документи, не передбачені цією статтею.

Частиною 7 статті 118 Земельного кодексу України встановлено, що відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу розглядає клопотання у місячний строк і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування об'єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.

Зазначений перелік підстав для відмови в наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства є вичерпним.

Підставою для відмови у наданні дозволу може бути лише невідповідність місця розташування об'єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.

До заяв про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства, позивач подав копію паспорта, копію довідки про присвоєння ідентифікаційного коду, графічний матеріал з зазначенням бажаного місця розташування земельної ділянки (район: Ізяславський, КОАТУУ: НОМЕР_1, зона: 01, квартал: 005).

Підставою для неприйняття рішення щодо надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою слугував той факт, що вказана земельна ділянка перебуває у власності територіальної громади села ОСОБА_2 та села Свириди як громадське пасовище.

Рішенням від 29.01.2016 №4 на підставі сходу громадян села ОСОБА_2 та села Свириди, оформленого протоколом від 17.03.2016, Новосільська сільська рада Ізяславського району Хмельницької області затвердила положенням про громадське пасовище на земельних ділянках в межах та за межами населеного пункту.

Рішенням від 16.05.2018 №1 Новосільська сільська рада Ізяславського району Хмельницької області затвердила проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки із земель сільськогосподарського призначення власності Новосільської сільської ради Ізяславського району Хмельницької області землі загального користування (для створення громадського пасовища) в межах населеного пункту села Нове Село Ізяславського району Хмельницької області, кадастровий номер 6822184800:01:005:0046 та передала у власність Новосільській сільській раді Ізяславського району Хмельницької області земельну ділянку площею 2,9323 га, кадастровий номер 6822184800:01:005:0046, яка розташована в межах населеного пункту за адресою село Нове Село, Ізяславського району, Хмельницької області.

22.05.2018 №41208726 державний реєстратор Ізяславської районної державної адміністрації Хмельницької області прийняв рішення про державну реєстрацію права комунальної власності вказаної земельної ділянки за Новосільською сільською радою Ізяславського району Хмельницької області.

Отже, земельна ділянка, яку бажає отримати позивач у власність, перебуває у власності Новосільської сільської ради Ізяславського району Хмельницької області та використовується для створення громадського пасовища.

Класифікація видів цільового призначення земель, затверджена наказом Державного комітету України із земельних ресурсів від 23.07.2010 №548, визначає поділ земель на окремі види цільового призначення земель, які характеризуються власним правовим режимом, екосистемними функціями, типами забудови, типами особливо цінних об'єктів.

В зазначеному Класифікаторі землі сільськогосподарського призначення поділяються, зокрема на землі, для ведення особистого селянського господарства та на землі для сінокосіння і випасання худоби.

Частиною 2 статті 22 Земельного кодексу України визначено, що до земель сільськогосподарського призначення належать, зокрема, сільськогосподарські угіддя (рілля, багаторічні насадження, сіножаті, пасовища та перелоги).

За змістом пункту "а" частини 3 статті 22 Земельного кодексу України землі сільськогосподарського призначення передаються у власність та надаються у користування громадянам - для ведення особистого селянського господарства, садівництва, городництва, сінокосіння та випасання худоби, ведення товарного сільськогосподарського виробництва.

Відповідно до статті 34 Земельного кодексу України громадяни можуть орендувати земельні ділянки для сінокосіння і випасання худоби.

Органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування можуть створювати на землях, що перебувають у власності держави чи територіальної громади, громадські сіножаті і пасовища.

Таким чином, відповідно до вимог Земельного кодексу України земельні ділянки, призначені для сінокосіння та випасання худоби можуть бути переданні громадянам виключно на умовах користування (в оренду).

Позивач звернувся до відповідача з заявою про надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки сільськогосподарського призначення державної власності у власність.

Відповідно до витягу з Державного земельного кадастру від 11.05.2018 земельна ділянка з кадастровим номером 6822184800:01:005:0046 відносить до категорії земель сільськогосподарського призначення з цільовим призначенням землі загального користування для створення громадського пасовища, що унеможливлює її передачу у власність.

Місце розташування земельної ділянки, зазначеної у заяві позивача не відповідає вимогам чинного законодавства, що є підставою для відмови у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства згідно з частиною 7 статті 118 Земельного кодексу України.

Відповідно до частин 1-3 статті 59 закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень.

Рішення ради приймається на її пленарному засіданні після обговорення більшістю депутатів від загального складу ради, крім випадків, передбачених цим Законом. При встановленні результатів голосування до загального складу сільської, селищної, міської ради включається сільський, селищний, міський голова, якщо він бере участь у пленарному засіданні ради, і враховується його голос.

Рішення ради приймаються відкритим поіменним голосуванням, окрім випадків, передбачених пунктами 4 і 16 статті 26, пунктами 1, 29 і 31 статті 43 та статтями 55, 56 цього Закону, в яких рішення приймаються таємним голосуванням.

Заява позивача розглянута на сесії сільської ради відповідно до положень закону України "Про місцеве самоврядування".

Частиною 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

В процесі судового розгляду відповідач довів правомірність відмови у наданні дозволу на виготовлення проекту землеустрою, тому, у задоволенні позову необхідно відмовити.

У зв'язку з відмовою у задоволенні позовних вимог у відповідності до статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України судовий збір з відповідача не стягується.

Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

у задоволенні адміністративного позову ОСОБА_1 до Новосільської сільської ради Ізяславського району Хмельницької області про зобов'язання вчинити дії відмовити.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Вінницького апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його підписання.

Позивач:ОСОБА_1 (вул. Лугова, 13, Радошівка, Ізяславський район, Хмельницька область, 30330 , ідентифікаційний номер - НОМЕР_2) Відповідач:Новосільська сільська рада Ізяславського району Хмельницької області (вул. Героїв Небесної Сотні, 35, ОСОБА_2, Ізяславський район, Хмельницька область, 30374 , код ЄДРПОУ - 04406733)

Головуючий суддя ОСОБА_3

СудХмельницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.10.2018
Оприлюднено11.10.2018
Номер документу77043438
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2240/2518/18

Рішення від 11.10.2018

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Ковальчук О.К.

Ухвала від 30.07.2018

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Ковальчук О.К.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні