Постанова
від 09.12.2010 по справі 2-а-4231/10/0270
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

09 грудня 2010 р. Справа № 2-а-4231/10/0270

Вінницький окружний адміністративний суд в складі

Головуючого судді Чудак Олесі Миколаївни ,

при секретарі судового засідання: Балан Марині Анатоліївні

за участю представників сторін:

позивача : ОСОБА_1

відповідача : ОСОБА_2

розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали справи

за позовом : Відкритого акціонерного товариства "Акціонерна компанія Вінницяобленерго" в особі структурної одиниці "Немирівські ЕМ"

до : управління праці та соціального захисту населення Немирівської районної державної адміністрації

про : визнання дій неправомірними та зобов'язання відшкодувати частину вартості електроенергії

ВСТАНОВИВ :

25 жовтня 2010 року Відкрите акціонерне товариство Акціонерна компанія Вінницяобленерго в особі структурної одиниці Немирівські ЕМ (ВАТ АК Вінницяобленерго в особі СО Немирівські ЕМ ) звернулося в суд з позовом до управління праці та соціального захисту населення Немирівської районної державної адміністрації (УПСЗН Немирівської РДА, Управління) про визнання відмови щодо відшкодування пільг у повному обсязі (без меж норм споживання) громадянам, які мають право на пільги згідно Закону України Про міліцію за лютий - вересень 2010 року та зобов'язання відшкодувати частину вартості електроенергії в розмірі 4413 грн 64 коп.

Зазначало, що відповідач відмовляючи у відшкодуванні витрат пов'язаних із наданням пільг посилався на Постанову Кабінету Міністрів України №879 від 01 серпня 1996 року «Про встановлення норм користування житлово-комунальними послугами громадянами, які мають пільги щодо їх оплати» , якою встановлені норми споживання електричної енергії, в межах яких надаються передбачені чинним законодавством пільги на оплату житлово-комунальних послуг. На думку позивача така відмова є неправомірною, оскільки положення Закону, які обмежують надання пільг в рамках норм споживання визнані неконституційними, в зв'язку з чим, останній звернувся з позовом до суду про стягнення коштів.

Ухвалою Вінницького окружного адміністративного суду від 26 жовтня 2010 року провадження відкрито і адміністративна справа призначена до розгляду.

В процесі розгляду даної справи, представником позивача неодноразово уточнювались та збільшувались позовні вимоги на підставі підписаних сторонами аналізу стану розрахунків за жовтень - листопад 2010 року, про що подавались відповідні заяви. Останньою заявою, поданою 06 грудня 2010 року позивач просив визнати протиправною відмову УПСЗН Немирівської РДА щодо відшкодування пільг громадянам, яких поширюється дія Закону України "Про міліцію" та стягнути з УПСЗН Немирівської РДА на користь позивача частину вартості електроенергії в розмірі 4413 грн 64 коп. в розмірі 6322 грн 76 коп.

Зважаючи на те, що в силу частини першої статті 51 Кодексу адміністративного судочинства України (КАС України), крім прав та обов'язків, визначених у статті 49 цього Кодексу, позивач має право в будь-який час до закінчення судового розгляду збільшити або зменшити розмір позовних вимог або відмовитися від адміністративного позову, заяви позивача про уточнення і збільшення позовних вимог прийняті судом, оскільки ці дії не суперечать закону.

В судовому засіданні представник позивача - юрисконсульт ІІ категорії СО Немирівські ЕМ ОСОБА_1 (довіреність на а.с. 77) уточнені позовні вимоги підтримала та просила їх задовольнити, посилаючись на обставини викладені в позовній заяві.

Представник УПСЗН Немирівської РДА - ОСОБА_2 (довіреність на а.с. 50) позовні вимоги не визнав, посилаючись на обставини викладені у письмових запереченнях, які приєднані до матеріалів справи (а.с. 47-48). Додатково зазначив, що УПСЗН Немирівської РДА не має можливості для проведення відшкодування витрат громадянам, які мають право на пільги за Законом України "Про міліцію", так як дане відшкодування не передбачено Законом про Державний бюджет України на відповідні роки. Крім того, Постановою Кабінету Міністрів України №879 від 01 серпня 1996 року (Постанова №879) встановлено норми користування житлово-комунальними послугами, у тому числі для осіб на яких поширюється дія Закону України "Про міліцію", в межах яких і проводиться відшкодування. Також, представником відповідача у судовому засіданні зазначено, що немає визначених чинним законодавством підстав та необхідних обсягів фінансових ресурсів для проведення відшкодування витрат по оплаті використаної електроенергії працівникам міліції.

Суд заслухав учасників процесу, дослідив надані у справу докази, надав їм юридичну оцінку, виходячи з наступного.

Зокрема, 05 жовтня 2010 року листом №475 ВАТ "АК Вінницяобленерго" в особі "СО Немирівські ЕМ" звернулось до УПСЗН Немирівської РДА з метою врегулювання спірного питання, яке стосується відшкодування частини вартості електроенергії, пов'язаних із наданням пільг по її оплаті. (а.с 7).

Так, в зазначеному листі позивач просив УПСЗН Немирівської РДА як розпорядника коштів місцевого бюджету, погодити розмір коштів, які не відшкодовані енергопостачальній організації за надані пільги особам, на яких поширюється дія Закону України Про міліцію .

Листом від 22 жовтня 2010 року за №01-13-3284 відповідач надав відповідь, якою повідомив про те, що відповідно до листа Вінницької обласної державної адміністрації №06-1809 від 03 липня 2009 року розрахунки за надані пільги громадянам, які мають право на пільги згідно Закону України Про міліцію з червня 2009 року проводяться в межах норм споживання . Відшкодування збитків по пільгах на даний час не можливе, оскільки кошти на розрахунковий рахунок не надходять, розрахунки проводяться за механізмом, затвердженим Постановою Кабінету Міністрів України від 11 січня 2005 року №20 в централізованому порядку (а.с. 8).

В акті звірки розрахунків по категорії пільговиків за період з 01 лютого 2010 року по 01 жовтня 2010 року, підписаного обома сторонами вказані суми, що нараховані Немирівськими ЕМ (без врахування норм споживання) та УПСЗН (з врахуванням норм споживання, встановлених Постановою №879). Різниця склала 4413 грн 64 коп. (а.с. 10).

В акті звірки розрахунків по категорії пільговиків за період з 01 лютого 2010 року по 01 листопада 2010 року, підписаного обома сторонами вказані суми, що нараховані Немирівськими ЕМ (без врахування норм споживання) та УПСЗН (з врахуванням норм споживання, встановлених Постановою №879). Різниця склала 5289 грн 29 коп. (а.с. 54).

В акті звірки розрахунків по категорії пільговиків за період з 01 лютого 2010 року по 01 грудня 2010 року, підписаного обома сторонами вказані суми, що нараховані Немирівськими ЕМ (без врахування норм споживання) та УПСЗН (з врахуванням норм споживання, встановлених Постановою №879). Різниця склала 6322 грн 76 коп. (а.с. 82).

Станом на час розгляду справи відповідачем не відшкодовано позивачу пільги на оплату житлово-комунальних послуг поза межами норм споживання в розмірі 6322 грн 76 коп.

Визначаючись щодо позовних вимог суд виходить з наступного.

Держава гарантує працівникам міліції соціальний захист.

Так, частина 4 статті 22 Закону України "Про міліцію", із врахуванням змін, внесених Законом України „Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України", зобов'язувала працівникам міліції та членам їх сімей надати 50 - процентну знижку по оплаті спожитої електроенергії, в межах норм встановлених законодавством.

Однак, Рішенням Конституційного суду України від 22 травня 2008 року за №10рп/2008 внесені Законом України про Державний бюджет України на 2008 рік зміни до вказаної статті, в частині, що стосується встановлення меж норм споживання - визнано такими, що не відповідають Конституції України (є не конституційними).

Згідно частини 2 статті 152 Конституції України, закони, інші правові акти або їх окремі положення, що визнані неконституційними, втрачають чинність з дня ухвалення Конституційним Судом України рішення про їх неконституційність.

Отже, на момент виникнення спірних відносин стаття 22 Закону України "Про міліцію" передбачає надання пільг працівникам міліції та членам їх сімей у вигляді 50-процентної знижки по оплаті жилої площі, комунальних послуг, а також палива без обмеження норм споживання.

Цією ж статтею, передбачено, що за працівниками міліції, звільненими зі служби за віком, хворобою або вислугою років, зберігається право на пільги за цим Законом.

Статтею 9 Закону України «Про державні соціальні стандарти та державні соціальні гарантії» від 05 жовтня 2000 року №2017-ІІІ (Закон №2017) визначено, що державні соціальні нормативи у сфері житлово-комунального обслуговування встановлюються з метою визначення державних гарантій щодо надання житлово-комунальних послуг та розмірів плати за житло і житлово-комунальні послуги, які забезпечують реалізацію конституційного права громадянина на житло. До їх числа належать, зокрема, нормативи користування житлово-комунальними послугами щодо яких держава надає пільги.

Відповідно до статті 38 Закону України Про Державний бюджет України на 2010 рік", надання пільг такій категорії споживачів здійснюється за рахунок субвенцій з державного бюджету місцевим бюджетам.

Пунктом 3 Порядку фінансування видатків місцевих бюджетів на здійснення заходів з виконання державних програм соціального захисту населення за рахунок субвенцій з державного бюджету, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 04 березня 2002 року №256, відповідача визначено головним розпорядником коштів, який зобов'язаний проводити відповідні відшкодування.

Статтею 19 Закону №2017 закріплено, що виключно законами України визначаються пільги щодо оплати житлово - комунальних послуг, зокрема послуг з постачання електричної енергії.

Згідно статті 21 вказаного Закону, окремо визначаються нормативи коштів Державного бюджету України та місцевих бюджетів, що спрямовуються на покриття витрат підприємств, установ і організацій соціально-культурного, житлово-комунального та побутового обслуговування, які не покриваються виплатами населення. Нормативи фінансування встановлюються під час прийняття Закону України про Державний бюджет України на поточний рік, а також під час формування бюджетів соціальних фондів.

За таких обставин, посилання відповідача у своєму листі - відмові на лист головного управління та соціального захисту населення Вінницької обласної державної адміністрації №06-1809 від 03 липня 2009 року та надання такому листу юридичної сили вищої ніж Закон, є некоректним та неправомірним.

Отже, позивачу, як енергопостачальній організації, повинно відшкодовуватися відповідачем 50 відсотків вартості використаної електроенергії, особами на яких поширюється дія статті 22 Закону України "Про міліцію", без врахування норм спожитої електроенергії, визначених Постановою №879.

В акті звірки розрахунків по категорії пільговиків, підписаного обома сторонами вказані суми, що нараховані Немирівськими ЕМ (без врахування норм споживання) та УПСЗН (з врахуванням норм споживання, встановлених Постановою №879). Різниця складає 6322 грн 76 коп., яку і просить відшкодувати позивач.

Крім того, в процесі розгляду справи встановлено, що між сторонами відсутній спір з приводу переліку та кількості осіб, які мають право на пільги відповідно до статті 22 Закону України "Про міліцію".

Статтею 95 Конституції України передбачено, що виключно Законом України «Про Державний бюджет України» визначаються будь-які видатки держави на загальносуспільні потреби, цільове спрямування цих видатків.

Відповідно пункту 5 статті 51 Бюджетного кодексу розпорядники бюджетних коштів беруть бюджетні зобов'язання та проводять видатки тільки в межах бюджетних асигнувань, встановлених кошторисами.

Згідно пункту 2.1 наказу Державного казначейства України №136 від 09 серпня 2004 року та статті 51 Бюджетного кодексу України, розпорядники бюджетних коштів мають право брати бюджетні зобов'язання в межах бюджетних асигнувань, установлених кошторисом поточного бюджетного року.

Показники Державного бюджету на 2010 рік в частині виплат, які встановлені статтею 22 Закону України «Про міліцію» розраховано, виходячи з положень Постанови №879, і передбачають призначення для взяття зобов'язань щодо перерахунку пільг.

Проте, суд вважає, що розпорядники бюджетних коштів з врахуванням вимог бюджетного законодавства, у випадку виникнення обставин, які потребують додаткових видатків з бюджету, можуть звернутися з пропозицією про збільшення бюджетних асигнувань чи врахувати їх у кошторис наступного бюджетного року, подавши завчасно пропозиції щодо включення видатків за минулі роки при формуванні бюджету на наступний рік.

Так, за змістом статті 102 Бюджетного кодексу України видатки місцевих бюджетів, передбачені у пункті «б» пункту 4 частини першої статті 89 цього кодексу, фінансуються за рахунок субвенцій з Державного бюджету України в порядку визначеному Кабінетом Міністрів України.

Пунктами 2, 3 Порядку фінансування видатків місцевих бюджетів на здійснення заходів з виконання державних програм соціального захисту населення за рахунок субвенцій з державного бюджету, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 4 березня 2002 року за №256 (Порядок) передбачено, що фінансування видатків бюджетів за державними програмами соціального захисту населення провадиться за рахунок субвенцій, передбачених державним бюджетом на відповідний рік у межах обсягів, затверджених у обласних бюджетах, бюджеті автономної республіки Крим, бюджетах м. Києва і Севастополя, міст республіканського і обласного значення, та у районних бюджетах на зазначені цілі. Головним розпорядником коштів місцевих бюджетів на здійснення заходів з виконання державних програм соціального захисту населення є керівники головних управлінь, управлінь, відділів та інших самостійних структурних підрозділів місцевих держадміністрацій, виконавчих органів рад, до компетенції яких належать питання праці та соціального захисту населення.

Цим же положенням пунктом 6 передбачені дії які необхідно здійснити головним розпорядником коштів місцевих бюджетів у разі виникнення додаткових зобов'язань.

Так, у разі виникнення додаткових зобов'язань головні розпорядники коштів місцевих бюджетів надсилають щомісяця до 18 числа фінансовим органам райдержадміністрацій, виконкомів міських рад (міст республіканського Автономної Республіки Крим і обласного значення) уточнену інформацію про фактично нараховані у поточному місяці суми. Зазначені фінансові органи готують уточнені реєстри нарахованих у поточному місяці сум та подають їх до 20 числа фінансовим органам обласних, управлінням Державного казначейства в областях.

Більш того пунктом 2 Постанови Кабінету Міністрів України №256 поміж іншого установлено, що головні розпорядники коштів місцевих бюджетів здійснюють розрахунки з постачальниками послуг на підставі отриманих від них щомісячних звітів щодо послуг, наданих отримувачам, які мають право на відповідні пільги

Відповідно до статті 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову. Представником відповідача не доведено правомірність відмови позивачу у відшкодуванні витрат, пов'язаних із наданням пільг по оплаті електроенергії особам на яких поширюється дія Закону України "Про міліцію".

За сукупністю наведених обставин, суд приходить до висновку про задоволення позовних вимог в повному обсязі.

Відповідно до частини 1 статті 94 КАС України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України.

На підставі викладеного, керуючись статтями 70, 71, 79, 86, 94, 158, 162, 163, 167, 255, 257 КАС України, суд

ПОСТАНОВИВ :

адміністративний позов задовольнити повністю.

Визнати протиправною відмову Управління праці та соціального захисту населення Немирівської районної державної адміністрації Вінницької області щодо відшкодування пільг громадянам, які мають право на пільги згідно Закону України "Про міліцію".

Стягнути з Управління праці та соціального захисту населення Немирівської районної державної адміністрації Вінницької області (вул. Луначарського, 19, м. Немирів, Вінницька область) на користь Відкритого акціонерного товариства "Акціонерна компанія Вінницяобленерго" в особі Структурної одиниці "Немирівські електричні мережі" (м. Немирів, вул. Горького, 2, код 25510400, р/р 26000351601, МФО 302731 в Вінницькій філії Енергобанк) 6322 грн 76 коп. (шість тисяч триста двадцять дві гривні сімдесят шість копійок) частину вартості електроенергії.

Стягнути з Державного бюджету України на користь Відкритого акціонерного товариства "Акціонерна компанія Вінницяобленерго" в особі Структурної одиниці "Немирівські електричні мережі" витрати по сплаті судового збору в розмірі 66 грн 74 коп. відповідно до платіжних доручень №712, №713 від 17 вересня 2010 року, №814 від 22 жовтня 2010 року, №933 від 17 листопада 2010 року, №999 від 03 грудня 2010 року.

Постанова суду першої інстанції набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 254 КАС України.

Відповідно до ст. 186 КАС України, апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Повний текст постанови оформлено: 13.12.10

Суддя Чудак Олеся Миколаївна

09.12.2010

СудВінницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення09.12.2010
Оприлюднено12.10.2018
Номер документу77069738
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-4231/10/0270

Постанова від 09.12.2010

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Чудак Олеся Миколаївна

Ухвала від 25.11.2010

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Чудак Олеся Миколаївна

Ухвала від 26.10.2010

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Мельник-Томенко Жанна Миколаївна

Ухвала від 26.10.2010

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Мельник-Томенко Жанна Миколаївна

Ухвала від 05.09.2011

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Чудак Олеся Миколаївна

Ухвала від 23.08.2011

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Чудак Олеся Миколаївна

Ухвала від 19.07.2013

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Заброцька Людмила Олександрівна

Ухвала від 23.07.2013

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Заброцька Людмила Олександрівна

Ухвала від 13.01.2011

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Кузьмишин В.М.

Ухвала від 14.01.2011

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Кузьмишин В.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні