Рішення
від 09.10.2018 по справі 927/634/18
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРНІГІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

РІШЕННЯ

Іменем України

09 жовтня 2018 року м. Чернігів справа № 927/634/18

Господарський суд Чернігівської області у складі судді А.С. Сидоренка , за участю секретаря судового засідання Репех О.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні за правилами спрощеного позовного провадження матеріали позовної заяви за позовом Комунального підприємства Діловий центр Чернігівської обласної ради 14005, м. Чернігів, проспект Миру, 49 - а До Громадської організації Організація інвалідів Благодіяння 14000, м. Чернігів, проспект Миру, 20 про стягнення 14 103 грн. 86 коп.

Представники сторін:

від позивача: ОСОБА_1 - юриск-т, дов. від 08.08.2018р. № 17, ОСОБА_2 - пров. юриск-т (адвокат), дов. від 05.04.2018р. № 12 (в судовому засіданні 13.09.2018р.)

від відповідача: не з'явився

Рішення виноситься після перерви, оголошеної в судовому засіданні з 13.09.2018р. по 09.10.2018р., на підставі ст. 216 Господарського процесуального кодексу України.

В судовому засіданні 09.10.2018р., на підставі ст. 240 Господарського процесуального кодексу України, було оголошено вступну та резолютивну частину рішення.

СУТЬ СПОРУ:

23 серпня 2018 року до Господарського суду Чернігівської області надійшла позовна заява Комунального підприємства Діловий центр Чернігівської обласної ради до Громадської організації Організація інвалідів Благодіяння про стягнення 10 733,21 грн. заборгованості по відшкодуванню витрат за надані комунальні послуги та витрат на утримання орендованого майна згідно договорів оренди нерухомого майна, що належить до спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Чернігівської області від 18.01.2013р. № 01/13 та від 25.02.2013р. № 09/13, 451,87 грн. нарахованого на суму боргу індексу інфляції, 228,11 грн. трьох процентів річних з простроченої суми, 1 073,32 грн. штрафу та 1 617,35 грн. пені за несвоєчасне відшкодування витрат за надані комунальні послуги та витрат на утримання орендованого майна.

В обґрунтування заявлених позовних вимог позивач посилається на неналежне виконання відповідачем взятих на себе зобов'язань щодо своєчасного відшкодування витрат за надані комунальні послуги та витрат на утримання орендованого майна.

Ухвалою Господарського суду Чернігівської області від 28.08.2018р.:

позовна заява прийнята до розгляду та відкрито провадження у справі;

постановлено здійснювати розгляд позовної заяви за правилами спрощеного позовного провадження;

призначено справу до судового розгляду по суті в судовому засіданні на 13.09.2018р.;

встановлено процесуальний строк для подання відповідачем відзиву на позовну заяву - протягом п'ятнадцяти днів з дня вручення даної ухвали; у разі подання відзиву на позов його зміст та порядок подання повинні відповідати ст. 165 Господарського процесуального кодексу України;

викликано для участі в судовому засіданні представника Комунального підприємства Діловий центр Чернігівської обласної ради в якості позивача з одночасним повідомленням останнього про те, що у разі його неявки в судове засідання без поважних причин або неповідомлення ним про причини неявки, суд залишає позовну заяву без розгляду, крім випадку, якщо від нього надійде заява про розгляд справи за його відсутності і його нез'явлення не перешкоджає вирішенню спору;

викликано для участі в судовому засіданні представника Громадської організації Організація інвалідів Благодіяння в якості відповідача з одночасним повідомленням останнього про те, що його неявка не перешкоджає проведенню судового засідання та розгляду справи.

У встановлений господарським судом процесуальний строк відповідачем відзив на позовну заяву поданий не був.

Згідно з ч. 9 ст. 165 Господарського процесуального кодексу України, у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин, суд вирішує справу за наявними матеріалами.

Вказана вище ухвала суду від 28.08.2018р., що направлялась відповідачеві, була ним отримана 30.08.2018р., що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення № 1400040946197.

В судовому засіданні 13.09.2018р., на підставі ст. 216 Господарського процесуального кодексу України, оголошено перерву до 09.10.2018р., про що відповідач був повідомлений ухвалою, яка була ним отримана 14.09.2018р., що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення № 1400041060842.

Таким чином, відповідач належним чином був повідомлений про розгляд Господарським судом Чернігівської області позовної заяви Комунального підприємства Діловий центр Чернігівської обласної ради.

Розглянувши подані документи і матеріали, вислухавши пояснення повноважного представника позивача, з'ясувавши фактичні обставини справи, дослідивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, господарський суд ВСТАНОВИВ:

Комунальне підприємство Діловий центр Чернігівської обласної ради зареєстроване 17.05.2005р., про що у Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань внесені відомості за № 1 064 102 0000 001672.

Згідно з п. 2.1 та 2.2 Статуту Комунального підприємства Діловий центр Чернігівської обласної ради (нова редакція), затвердженого наказом начальника управління комунального майна Чернігівської обласної ради 20.03.2018р. № 34, підприємство створено для здійснення господарської комерційної діяльності з метою ефективного використання комплексу будівель, що розташовані за адресою: вул. Шевченка, 7, м. Чернігів, 14000; проспект Миру, 14, м. Чернігів, 14000; проспект Миру, 18, м. Чернігів, 14000; проспект Миру, 20, м. Чернігів, 14000; проспект Миру, 49 - а, м. Чернігів, 14005; вул. Старобілоуська, 25 - а, м. Чернігів, 14017; вул. Преображенська, 12, м. Чернігів, 14003; вул. Коцюбинського, 70, м. Чернігів, 14000 та адміністративного приміщення, що розташоване в цокольному поверсі житлового будинку за адресою: проспект Миру, 61, м. Чернігів, 14005, які є об'єктами комунальної власності Чернігівської області, забезпечення їх належної експлуатації, підвищення інвестиційної привабливості та підвищення рівня ділової активності обласного центру, отримання прибутку від передачі майна в оренду та здійснення інших видів діяльності з метою отримання прибутку.

Основним видом діяльності підприємства є, зокрема, здавання в оренду рухомого та нерухомого майна.

Громадська організація Організація інвалідів Благодіяння зареєстрована 25.06.2003р., про що у Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань внесені відомості за № 1 064 176 0000 009011.

Згідно ч. 1 ст. 202 Цивільного кодексу України, правочином є дія особи, спрямована на набуття, зміну або припинення цивільних прав та обов'язків.

У відповідності з ч. 1 ст. 205 Цивільного кодексу України, правочин може вчинятися усно або в письмовій (електронній) формі. Сторони мають право обирати форму правочину, якщо інше не встановлено законом.

Відповідно до ст. 173 - 175 Господарського кодексу України, господарським визнається зобов'язання, що виникає між суб'єктом господарювання та іншим учасником (учасниками) відносин у сфері господарювання з підстав, передбачених цим Кодексом, в силу якого один суб'єкт (зобов'язана сторона, у тому числі боржник) зобов'язаний вчинити певну дію господарського чи управлінсько - господарського характеру на користь іншого суб'єкта (виконати роботу, передати майно, сплатити гроші, надати інформацію тощо), або утриматися від певних дій, а інший суб'єкт (управнена сторона, у тому числі кредитор) має право вимагати від зобов'язаної сторони виконання її обов'язку.

Господарські зобов'язання можуть виникати, зокрема, з господарського договору та інших угод, передбачених законом, а також з угод, не передбачених законом, але таких, які йому не суперечать.

Майново - господарськими визнаються цивільно - правові зобов'язання, що виникають між учасниками господарських відносин при здійсненні господарської діяльності, в силу яких зобов'язана сторона повинна вчинити певну господарську дію на користь другої сторони або утриматися від певної дії, а управнена сторона має право вимагати від зобов'язаної сторони виконання її обов'язку.

Майнові зобов'язання, які виникають між учасниками господарських відносин, регулюються Цивільним кодексом України з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом.

Згідно ст. 11 Цивільного кодексу України, цивільні права та обов'язки виникають із дій осіб, що передбачені актами цивільного законодавства, а також із дій осіб, що не передбачені цими актами, але за аналогією породжують цивільні права та обов'язки. Підставами виникнення цивільних прав та обов'язків, зокрема, є договори та інші правочини.

Договором є домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов'язків (ч. 1 ст. 626 Цивільного кодексу України).

18 січня 2013 року між Комунальним підприємством Діловий центр Чернігівської обласної ради в особі директора ОСОБА_3 (Орендодавець) та Чернігівською міською громадською організацією інвалідів Благодіяння в особі голови організації ОСОБА_4 (ОСОБА_5) був укладений Договір оренди нерухомого майна, що належить до спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Чернігівської області № 01/13 (надалі - Договір № 01/13).

За умовами Договору № 01/13 (п. 1.1, 1.2, 2.1, 2.2, 2.4, 5.1, 7.1, 10.1, 10.3 та 10.11), Орендодавець передав, а ОСОБА_5 прийняв в строкове платне користування нежитлове приміщення в будівлі, що є об'єктом спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Чернігівської області (ОСОБА_5), розташованій за адресою: проспект Миру, 20 у м. Чернігові, та перебуває в господарському віданні Комунального підприємства Діловий центр Чернігівської обласної ради.

Приміщення з однієї кімнати, яка знаходиться на третьому поверсі вищезазначеної будівлі загальною площею (з урахуванням коефіцієнту перерахунку корисної площі в загальну) 14,7 кв. м., корисною площею 11,8 кв. м., що не має окремого входу.

ОСОБА_6 визначена згідно зі звітом про оцінку на 19 вересня 2012р. і становить за незалежною оцінкою 66 267,00 грн. (без ПДВ).

Майно передається в оренду з метою розміщення офісу громадської організації.

ОСОБА_5 вступає у строкове платне користування Майном у термін, вказаний у Договорі, але не раніше дати підписання Сторонами цього Договору та акта приймання-передачі ОСОБА_5, який є невід'ємною частиною цього Договору (Додаток № 1).

ОСОБА_7 в оренду не тягне за собою виникнення в ОСОБА_5 права власності на це ОСОБА_5. Майно залишається у спільній власності територіальних громад сіл, селищ, міст Чернігівської області, а ОСОБА_5 користується ним протягом всього строку оренди.

Обов'язок по складанню ОСОБА_2 приймання-передачі покладається на сторону, яка передає ОСОБА_5 іншій стороні Договору.

ОСОБА_5 зобов'язався, зокрема:

за актом приймання-передачі прийняти орендоване ОСОБА_5;

протягом 15 робочих днів після підписання цього Договору укласти з Орендодавцем Договір про відшкодування витрат Орендодавця на утримання орендованого майна та надання комунальних послуг ОСОБА_5. Не укладення Договору на утримання орендованого ОСОБА_5 та надання комунальних послуг ОСОБА_5 є підставою для порушення питання про дострокове розірвання Договору.

Орендодавець зобов'язався, зокрема передати ОСОБА_5 згідно з розділом 2 цього договору по акту прийому-передачі, який підписується одночасно з цим Договором, а в разі оренди ОСОБА_5 на строк не менше ніж три роки - після державної реєстрації Договору.

Цей Договір діє з 21 січня 2013р. по 21 січня 2014р. включно.

Зміни і доповнення до Договору допускаються в односторонньому порядку у випадках, передбачених цим Договором.

Інші зміни та доповнення до Договору допускаються за взаємної згоди сторін та розглядаються протягом 20-ти днів з дати їх надання на розгляд іншою стороною і оформляються додатковою угодою до Договору.

Цей Договір укладено в 3-х примірниках, що мають однакову юридичну силу: 1-й примірник - Орендодавцеві; 2-й примірник - ОСОБА_5; 3-й примірник - управлінню комунального майна Чернігівської обласної ради.

Додатки до цього Договору є його невід'ємною і складовою частиною.

До цього Договору додаються:

акт приймання-передачі орендованого ОСОБА_5 (додаток № 1);

розрахунок розміру орендної плати (додаток № 2).

11 січня 2013 року між Сторонами була укладена додаткова угода № 1 до Договору оренди нерухомого майна, що належить до спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Чернігівської області від 18.01.2013р. № 01/13 (надалі - Угода № 1), згідно якої п. 10.1 Договору № 01/13 був викладений в наступній редакції: Цей Договір діє з 21 січня 2013р. по 19 січня 2016р. включно. .

Інші умови Договору № 01/13, не порушені в Угоді № 1, залишились незмінними, і Сторони підтвердили щодо них свої зобов'язання.

Угода № 1 укладена у трьох примірниках, що мають однакову юридичну силу: 1-й примірник - Орендодавцеві; 2-й - ОСОБА_5; 3-й - управлінню комунального майна Чернігівської обласної ради і діє з 22 січня 2014р.

19 січня 2016 року між Сторонами була укладена додаткова угода № 2 до Договору оренди нерухомого майна, що належить до спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Чернігівської області від 18.01.2013р. № 01/13 (надалі - Угода № 2), згідно якої:

п.п. 1.1.2 п. 1.1 Договору № 01/13 був викладений в наступній редакції: ОСОБА_6 визначена згідно зі звітом про оцінку на 15 січня 2016р. і становить 72 770,63 грн. (без ПДВ) ;

п. 10.1 Договору № 01/13 був викладений в наступній редакції: Цей Договір діє по 17 січня 2017р. включно. .

Інші умови Договору № 01/13, не порушені в Угоді № 2, залишились незмінними, і Сторони підтвердили щодо них свої зобов'язання.

Угода № 2 укладена у трьох примірниках, що мають однакову юридичну силу: 1-й примірник - Орендодавцеві; 2-й - ОСОБА_5; 3-й - управлінню комунального майна Чернігівської обласної ради і діє з 20 січня 2016р.

21 січня 2013р. Сторонами був складений акт № 1 прийому-передачі в оренду нерухомого майна, що належить до спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Чернігівської області (додаток № 1 до Договору № 01/13), згідно якого Орендодавець передав, а ОСОБА_5 прийняв в строкове платне користування нежитлове приміщення в будівлі, що є об'єктом спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Чернігівської області (ОСОБА_5), розташованій за адресою: проспект Миру, 20 у м. Чернігові та перебуває в господарському віданні Комунального підприємства Діловий центр Чернігівської обласної ради.

Приміщення з однієї кімнати, яка знаходиться на третьому поверсі вищезазначеної будівлі загальною площею (з урахуванням коефіцієнту перерахунку корисної площі в загальну) 14,7 кв. м., корисною площею 11,8 кв. м., що не має окремого входу.

ОСОБА_6 визначена згідно зі звітом про оцінку на 19 вересня 2012р. і становить за незалежною оцінкою 66 267,00 грн. (без ПДВ).

Майно передається в оренду з метою розміщення офісу громадської організації.

На момент підписання цього ОСОБА_8 знаходиться у задовільному стані, забезпечене централізованим електро-, тепло- та водопостачанням, підключене до водовідведення. Усі внутрішні електричні і сантехнічні системи та обладнання знаходяться в діючому стані.

ОСОБА_5 користується Майном у відповідності з діючим законодавством і використовує тільки за цільовим призначенням.

ОСОБА_8 складено у трьох примірниках на одному аркуші кожний, що мають однакову юридичну силу:

1-й - Орендодавцю;

2-й - ОСОБА_5;

3-й - управлінню комунального майна Чернігівської обласної ради.

22 травня 2018р. Сторонами був складений акт № 3 прийому-передачі із орендованого користування частини нерухомого майна, що належить до спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Чернігівської області, розташованого по проспекту Миру, 20 у м. Чернігові (додаток № 3 до Договору № 01/13), згідно якого ОСОБА_5 передав, а Орендодавець прийняв нежиле приміщення (ОСОБА_5), яке розташоване в будівлі по проспекту Миру, 20 у м. Чернігові, що закріплене за Орендодавцем на праві господарського відання, у складі:

приміщення з однієї кімнати, яка знаходиться на третьому поверсі вищезазначеної будівлі загальною площею (з урахуванням коефіцієнту перерахунку корисної площі в загальну) 14,7 кв. м., корисною площею 11,8 кв. м., що не має окремого входу (використовувалось для розміщення офісу громадської організації).

ОСОБА_6, що повертається із орендованого користування, визначена згідно зі звітом про оцінку на 15 січня 2016р. і становить 72 770,63 грн. (без ПДВ).

На момент підписання цього ОСОБА_8 знаходиться у задовільному стані, забезпечене централізованим електро-, тепло- та водопостачанням, підключене до водовідведення. Усі внутрішні електричні і сантехнічні системи та обладнання знаходяться в діючому стані.

ОСОБА_8 складено у трьох примірниках на одному аркуші кожний, що мають однакову юридичну силу: 1-й - Орендодавцю; 2-й - ОСОБА_5; 3-й - управлінню комунального майна Чернігівської обласної ради.

25 лютого 2013 року між Комунальним підприємством Діловий центр Чернігівської обласної ради в особі директора ОСОБА_3 (Орендодавець) та Чернігівською міською громадською організацією інвалідів Благодіяння в особі голови організації ОСОБА_4 (ОСОБА_5) був укладений Договір оренди нерухомого майна, що належить до спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Чернігівської області № 09/13 (надалі - Договір № 09/13).

За умовами Договору № 09/13 (п. 1.1, 1.2, 2.1, 2.2, 2.4, 5.1, 7.1, 10.1, 10.3 та 10.11), Орендодавець передав, а ОСОБА_5 прийняв в строкове платне користування нежитлове приміщення в будівлі, що є об'єктом спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Чернігівської області (ОСОБА_5), розташованій за адресою: проспект Миру, 20 у м. Чернігові, та перебуває в господарському віданні Комунального підприємства Діловий центр Чернігівської обласної ради.

Приміщення з однієї кімнати, яка знаходиться на третьому поверсі вищезазначеної будівлі загальною площею (з урахуванням коефіцієнту перерахунку корисної площі в загальну) 32,6 кв. м., корисною площею 26,2 кв. м., що не має окремого входу.

ОСОБА_6 визначена згідно зі звітом про оцінку на 25 січня 2013р. і становить за незалежною оцінкою 148 197,00 грн. (без ПДВ).

Майно передається в оренду з метою розміщення офісу громадської організації.

ОСОБА_5 вступає у строкове платне користування Майном у термін, вказаний у Договорі, але не раніше дати підписання Сторонами цього Договору та акта приймання-передачі ОСОБА_5, який є невід'ємною частиною цього Договору (Додаток № 1).

ОСОБА_7 в оренду не тягне за собою виникнення в ОСОБА_5 права власності на це ОСОБА_5. Майно залишається у спільній власності територіальних громад сіл, селищ, міст Чернігівської області, а ОСОБА_5 користується ним протягом всього строку оренди.

Обов'язок по складанню ОСОБА_2 приймання-передачі покладається на сторону, яка передає ОСОБА_5 іншій стороні Договору.

ОСОБА_5 зобов'язався, зокрема:

за актом приймання-передачі прийняти орендоване ОСОБА_5;

протягом 15 робочих днів після підписання цього Договору укласти з Орендодавцем Договір про відшкодування витрат Орендодавця на утримання орендованого майна та надання комунальних послуг ОСОБА_5. Не укладення Договору на утримання орендованого ОСОБА_5 та надання комунальних послуг ОСОБА_5 є підставою для порушення питання про дострокове розірвання Договору.

Орендодавець зобов'язався, зокрема передати ОСОБА_5 згідно з розділом 2 цього договору по акту прийому-передачі, який підписується одночасно з цим Договором, а в разі оренди ОСОБА_5 на строк не менше ніж три роки - після державної реєстрації Договору.

Цей Договір діє з 25 лютого 2013р. по 23 лютого 2016р. включно.

Зміни і доповнення до Договору допускаються в односторонньому порядку у випадках, передбачених цим Договором.

Інші зміни та доповнення до Договору допускаються за взаємної згоди сторін та розглядаються протягом 20-ти днів з дати їх надання на розгляд іншою стороною і оформляються додатковою угодою до Договору.

Цей Договір укладено в 3-х примірниках, що мають однакову юридичну силу: 1-й примірник - Орендодавцеві; 2-й примірник - ОСОБА_5; 3-й примірник - управлінню комунального майна Чернігівської обласної ради.

Додатки до цього Договору є його невід'ємною і складовою частиною.

До цього Договору додаються:

акт приймання-передачі орендованого ОСОБА_5 (додаток № 1);

розрахунок розміру орендної плати (додаток № 2).

16 лютого 2016 року між Сторонами була укладена додаткова угода № 1 до Договору оренди нерухомого майна, що належить до спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Чернігівської області від 25.02.2013р. № 09/13 (надалі - Угода № 1), згідно якої:

п.п. 1.1.2 п. 1.1 Договору № 09/13 був викладений в наступній редакції: ОСОБА_6 визначена згідно зі звітом про оцінку на 15 січня 2016р. і становить 161 382,48 грн. (без ПДВ) ;

п. 10.1 Договору № 01/13 був викладений в наступній редакції: Цей Договір діє по 21 лютого 2017р. включно. .

Інші умови Договору № 09/13, не порушені в Угоді № 1, залишились незмінними, і Сторони підтвердили щодо них свої зобов'язання.

Угода № 1 укладена у трьох примірниках, що мають однакову юридичну силу: 1-й примірник - Орендодавцеві; 2-й - ОСОБА_5; 3-й - управлінню комунального майна Чернігівської обласної ради і діє з 24 лютого 2016р.

25 лютого 2013р. Сторонами був складений акт № 1 прийому-передачі в оренду нерухомого майна, що належить до спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Чернігівської області (додаток № 1 до Договору № 09/13), згідно якого Орендодавець передав, а ОСОБА_5 прийняв в строкове платне користування нежитлове приміщення в будівлі, що є об'єктом спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Чернігівської області (ОСОБА_5), розташованій за адресою: проспект Миру, 20 у м. Чернігові та перебуває в господарському віданні Комунального підприємства Діловий центр Чернігівської обласної ради.

Приміщення з однієї кімнати, яка знаходиться на третьому поверсі вищезазначеної будівлі загальною площею (з урахуванням коефіцієнту перерахунку корисної площі в загальну) 32,6 кв. м., корисною площею 26,2 кв. м., що не має окремого входу.

ОСОБА_6 визначена згідно зі звітом про оцінку на 25 січня 2013р. і становить за незалежною оцінкою 148 197,00 грн. (без ПДВ).

Майно передається в оренду з метою розміщення офісу громадської організації.

На момент підписання цього ОСОБА_8 знаходиться у задовільному стані, забезпечене централізованим електро-, тепло- та водопостачанням, підключене до водовідведення. Усі внутрішні електричні і сантехнічні системи та обладнання знаходяться в діючому стані.

ОСОБА_5 користується Майном у відповідності з діючим законодавством і використовує тільки за цільовим призначенням.

ОСОБА_8 складено у трьох примірниках на одному аркуші кожний, що мають однакову юридичну силу:

1-й - Орендодавцю;

2-й - ОСОБА_5;

3-й - управлінню комунального майна Чернігівської обласної ради.

22 травня 2018р. Сторонами був складений акт № 2 прийому-передачі із орендованого користування частини нерухомого майна, що належить до спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Чернігівської області, розташованого по проспекту Миру, 20 у м. Чернігові (додаток № 3 до Договору № 09/13), згідно якого ОСОБА_5 передав, а Орендодавець прийняв нежиле приміщення (ОСОБА_5), яке розташоване в будівлі по проспекту Миру, 20 у м. Чернігові, що закріплене за Орендодавцем на праві господарського відання, у складі:

приміщення з однієї кімнати, яка знаходиться на третьому поверсі вищезазначеної будівлі загальною площею (з урахуванням коефіцієнту перерахунку корисної площі в загальну) 32,6 кв. м., корисною площею 26,2 кв. м., що не має окремого входу (використовувалось для розміщення офісу громадської організації).

ОСОБА_6, що повертається із орендованого користування, визначена згідно зі звітом про оцінку на 25 січня 2013р. і становить 148 197,00 грн. (без ПДВ).

На момент підписання цього ОСОБА_8 знаходиться у задовільному стані, забезпечене централізованим електро-, тепло- та водопостачанням, підключене до водовідведення. Усі внутрішні електричні і сантехнічні системи та обладнання знаходяться в діючому стані.

ОСОБА_8 складено у трьох примірниках на одному аркуші кожний, що мають однакову юридичну силу: 1-й - Орендодавцю; 2-й - ОСОБА_5; 3-й - управлінню комунального майна Чернігівської обласної ради.

18 січня 2013 року між Комунальним підприємством Діловий центр Чернігівської обласної ради в особі директора ОСОБА_3 (Орендодавець) та Чернігівською міською громадською організацією інвалідів Благодіяння в особі голови організації ОСОБА_4 (ОСОБА_5) був укладений Договір № 08-13 про відшкодування витрат за надані комунальні послуги та витрат на утримання орендованого майна ОСОБА_5 (надалі - Договір № 08-13).

За умовами Договору № 08-13 (п. 1.1, 1.2, 2.1, 2.2, 5.1, 5.2 та 5.7), Орендодавець забезпечує обслуговування та експлуатацію нежитлового приміщення - приміщення в будівлі, що знаходиться за адресою: проспект Миру, 20 (Будівля) загальною площею 4 689,3 кв. м., а також утримання прибудинкової території, а ОСОБА_5 бере участь у витратах Орендодавця щодо обслуговування та експлуатації пропорційно до займаної ним площі в цій Будівлі, якщо інше не випливає з характеру послуг, наданих Орендодавцем за Договором.

ОСОБА_5 згідно Договору оренди від 18.01.2013р. № 01/13 користується приміщенням однієї кімнати, яка знаходиться на третьому поверсі вищезазначеної будівлі загальною площею (з урахуванням коефіцієнту перерахунку корисної площі в загальну) 14,7 кв. м., корисною площею 11,8 кв. м., оціночною вартістю станом на 19 вересня 2012р. 66 267,00 грн. (без ПДВ) (орендоване приміщення).

До витрат на утримання орендованого майна відносяться послуги електрика та слюсаря-сантехніка.

До плати за надані комунальні послуги входить електрична та теплова енергія.

В розрахунок вартості комунальних послуг включається сума відшкодування ОСОБА_5 земельного податку пропорційно площі, що орендується.

ОСОБА_5 сплачується податок на додану вартість на всі види послуг згідно договору та діючого законодавства.

Орендодавець Будівлі зобов'язався забезпечити:

виконання всього комплексу робіт, пов'язаних з обслуговуванням та утриманням Будівлі і прибудинкової території, та створення необхідних умов для здійснення господарської діяльності ОСОБА_5 і його співробітникам.

Перелік таких робіт та послуг, порядок та умови їх оплати встановлюються цим Договором.

Розмір плати за обслуговування Будівлі, прибудинкової території залежить від складу послуг, які надаються Орендодавцю житлово-експлуатаційними організаціями та іншими суб'єктами господарювання, і визначається розрахунком щомісячних платежів за обслуговування Будівлі, за надані комунальні та інші послуги;

надання ОСОБА_5 комунальних послуг за діючими розцінками і тарифами;

інформування ОСОБА_5 про зміни витрат на утримання Будівлі і тарифів на комунальні послуги.

ОСОБА_5 зобов'язався, зокрема:

дотримуватись вимог установлених правил користування Будівлею та Приміщенням за цим Договором;

компенсувати Орендодавцю у 5-ти денний термін відповідно виставленого рахунку, який надається ОСОБА_5 одночасно з рахунком про сплату орендної плати, здійснені ним витрати по сплаті рахунків за надані комунальні послуги постачальною організацією згідно показників електролічильника та вартість експлуатаційних витрат пропорційно орендованій площі;

з метою попереднього відшкодування Орендодавцеві витрат, пов'язаних з відпуском електричної та теплової енергії згідно Договорів, укладених між Орендодавцем та постачальними організаціями, компенсувати Орендодавцю у 5-ти денний термін відповідно виставленого рахунку, який надається ОСОБА_5 одночасно з рахунком про сплату орендної плати, здійснені ним витрати на попередню оплату:

у розмірі 100 % вартості заявленого обсягу споживання електричної енергії на розрахунковий період пропорційно орендованій площі;

у розмірі 50 % вартості заявленого обсягу споживання теплової енергії на розрахунковий період пропорційно орендованій площі.

Орендодавець одночасно з рахунками надає ОСОБА_9 наданих комунальних послуг. Який останній повинен підписати та повернути Орендодавцю не пізніше трьох днів з моменту його отримання.

Цей Договір, який укладено строком до трьох років, діє з 21 січня 2013р. по 21 січня 2014р. включно.

Зміни або доповнення до цього Договору допускаються за взаємною згодою сторін. Зміни та доповнення, що пропонуються внести, розглядаються протягом 20-ти днів з дати їх надання на розгляд іншою стороною.

Цей Договір укладено в 2-х (двох) примірниках, кожен з яких має однакову юридичну силу, по одному для кожної із сторін.

13 січня 2014 року між Сторонами була укладена додаткова угода № 1 до Договору від 18.01.2013р. № 08-13 про відшкодування витрат за надані комунальні послуги та витрат на утримання орендованого майна ОСОБА_9 (надалі - Угода № 1), згідно якої п. 5.1 Договору № 08-13 був викладений в наступній редакції: Цей Договір діє з 21 січня 2013р. по 19 січня 2016р. включно. .

Інші умови Договору № 08-13, не порушені в Угоді № 1, залишились незмінними, і Сторони підтвердили щодо них свої зобов'язання.

Угода № 1 укладена у двох примірниках, що мають однакову юридичну силу: 1-й примірник - Орендодавцю; 2-й примірник - ОСОБА_5 і діє з 22 січня 2014р.

19 січня 2016 року між Сторонами була укладена додаткова угода № 2 до Договору від 18.01.2013р. № 08-13 про відшкодування витрат за надані комунальні послуги та витрат на утримання орендованого майна ОСОБА_5 (надалі - Угода № 1), згідно якої п. 5.1 Договору № 08-13 був викладений в наступній редакції: Цей Договір діє по 17 січня 2017р. .

Інші умови Договору № 08-13, не порушені в Угоді № 2, залишились незмінними, і Сторони підтвердили щодо них свої зобов'язання.

Угода № 2 укладена у двох примірниках, що мають однакову юридичну силу: 1-й примірник - Орендодавцю; 2-й примірник - ОСОБА_5 і вступає в дію з 20 січня 2016р.

25 лютого 2013 року між Комунальним підприємством Діловий центр Чернігівської обласної ради в особі директора ОСОБА_3 (Орендодавець) та Чернігівською міською громадською організацією інвалідів Благодіяння в особі голови організації ОСОБА_4 (ОСОБА_5) був укладений Договір № 09-13 про відшкодування витрат за надані комунальні послуги та витрат на утримання орендованого майна ОСОБА_5 (надалі - Договір № 09-13).

За умовами Договору № 09-13 (п. 1.1, 1.2, 2.1, 2.2, 5.1, 5.2 та 5.7), Орендодавець забезпечує обслуговування та експлуатацію нежитлового приміщення - приміщення в будівлі, що знаходиться за адресою: проспект Миру, 20 (Будівля) загальною площею 4 689,3 кв. м., а також утримання прибудинкової території, а ОСОБА_5 бере участь у витратах Орендодавця щодо обслуговування та експлуатації пропорційно до займаної ним площі в цій Будівлі, якщо інше не випливає з характеру послуг, наданих Орендодавцем за Договором.

ОСОБА_5 згідно Договору оренди від 25.02.2013р. № 09/13 користується приміщенням однієї кімнати, яка знаходиться на третьому поверсі вищезазначеної будівлі загальною площею (з урахуванням коефіцієнту перерахунку корисної площі в загальну) 32,6 кв. м., корисною площею 26,2 кв. м., оціночною вартістю станом на 25 січня 2013р. 148 197,00 грн. (без ПДВ) (орендоване приміщення).

До витрат на утримання орендованого майна відносяться послуги електрика та слюсаря-сантехніка.

До плати за надані комунальні послуги входить електрична та теплова енергія.

В розрахунок вартості комунальних послуг включається сума відшкодування ОСОБА_5 земельного податку пропорційно площі, що орендується.

ОСОБА_5 сплачується податок на додану вартість на всі види послуг згідно договору та діючого законодавства.

Орендодавець Будівлі зобов'язався забезпечити:

виконання всього комплексу робіт, пов'язаних з обслуговуванням та утриманням Будівлі і прибудинкової території, та створення необхідних умов для здійснення господарської діяльності ОСОБА_5 і його співробітникам.

Перелік таких робіт та послуг, порядок та умови їх оплати встановлюються цим Договором.

Розмір плати за обслуговування Будівлі, прибудинкової території залежить від складу послуг, які надаються Орендодавцю житлово-експлуатаційними організаціями та іншими суб'єктами господарювання, і визначається розрахунком щомісячних платежів за обслуговування Будівлі, за надані комунальні та інші послуги;

надання ОСОБА_5 комунальних послуг за діючими розцінками і тарифами;

інформування ОСОБА_5 про зміни витрат на утримання Будівлі і тарифів на комунальні послуги.

ОСОБА_5 зобов'язався, зокрема:

дотримуватись вимог установлених правил користування Будівлею та Приміщенням за цим Договором;

компенсувати Орендодавцю у 5-ти денний термін відповідно виставленого рахунку, який надається ОСОБА_5 одночасно з рахунком про сплату орендної плати, здійснені ним витрати по сплаті рахунків за надані комунальні послуги постачальною організацією згідно показників електролічильника та вартість експлуатаційних витрат пропорційно орендованій площі;

з метою попереднього відшкодування Орендодавцеві витрат, пов'язаних з відпуском електричної та теплової енергії згідно Договорів, укладених між Орендодавцем та постачальними організаціями, компенсувати Орендодавцю у 5-ти денний термін відповідно виставленого рахунку, який надається ОСОБА_5 одночасно з рахунком про сплату орендної плати, здійснені ним витрати на попередню оплату:

у розмірі 100 % вартості заявленого обсягу споживання електричної енергії на розрахунковий період пропорційно орендованій площі;

у розмірі 50 % вартості заявленого обсягу споживання теплової енергії на розрахунковий період пропорційно орендованій площі.

Орендодавець одночасно з рахунками надає ОСОБА_9 наданих комунальних послуг. Який останній повинен підписати та повернути Орендодавцю не пізніше трьох днів з моменту його отримання.

Цей Договір, який укладено строком до трьох років, діє з 25 лютого 2013р. по 23 лютого 2016р. включно.

Зміни або доповнення до цього Договору допускаються за взаємною згодою сторін. Зміни та доповнення, що пропонуються внести, розглядаються протягом 20-ти днів з дати їх надання на розгляд іншою стороною.

Цей Договір укладено в 2-х (двох) примірниках, кожен з яких має однакову юридичну силу, по одному для кожної із сторін.

16 лютого 2016 року між Сторонами була укладена додаткова угода № 1 до Договору від 25.02.2013р. № 09-13 про відшкодування витрат за надані комунальні послуги та витрат на утримання орендованого майна ОСОБА_9 (надалі - Угода № 1), згідно якої п. 5.1 Договору № 09-13 був викладений в наступній редакції: Цей Договір діє по 21 лютого 2017р. .

Інші умови Договору № 09-13, не порушені в Угоді № 1, залишились незмінними, і Сторони підтвердили щодо них свої зобов'язання.

Угода № 1 укладена у двох примірниках, що мають однакову юридичну силу: 1-й примірник - Орендодавцю; 2-й примірник - ОСОБА_5 і вступає в дію з 24 лютого 2016р.

Позивачем, згідно умов Договорів № 08-13 та № 09-13, були проведені відповідні нарахування та пред'явлені відповідачеві рахунки-фактури для відшкодування витрат за надані комунальні послуги та витрат на утримання орендованого майна за період з лютого 2017р. по травень 2018р.:

від 28.02.2017р. № СФ-0000280 на суму 925,13 грн. та № СФ-0000281 на суму 483,77 грн.;

від 31.03.2017р. № СФ-0000474 на суму 324,42 грн. та № СФ-0000475 на суму 200,24 грн.;

від 30.04.2017р. № СФ-0000650 на суму 14,24 грн. та № СФ-0000651 на суму 455,89 грн.;

від 31.05.2017р. № СФ-0000843 на суму 14,24 грн. та № СФ-0000844 на суму 257,87 грн.;

від 30.06.2017р. № СФ-0001016 на суму 10,88 грн. та № СФ-0001017 на суму 54,92 грн.;

від 31.07.2017р. № СФ-0001254 на суму 11,02 грн. та № СФ-0001255 на суму 45,97 грн.;

від 31.08.2017р. № СФ-0001436 на суму 12,14 грн. та № СФ-0001437 на суму 48,95 грн.;

від 30.09.2017р. № СФ-0001633 на суму 11,70 грн. та № СФ-0001634 на суму 35,21 грн.;

від 31.10.2017р. № СФ-0001776 на суму 12,28 грн. та № СФ-0001777 на суму 61,15 грн.;

від 30.11.2017р. № СФ-0002008 на суму 734,04 грн. та № СФ-0002009 на суму 372,88 грн.;

від 31.12.2017р. № СФ-0002231 на суму 936,64 грн. та № СФ-0002232 на суму 772,50 грн.;

від 31.01.2018р. № СФ-0000044 на суму 1 202,77 грн. та № СФ-0000045 на суму 871,27 грн.;

від 28.02.2018р. № СФ-0000284 на суму 849,84 грн. та № СФ-0000285 на суму 422,06 грн.;

від 31.03.2018р. № СФ-0000498 на суму 825,44 грн. та № СФ-0000499 на суму 413,81 грн.;

від 30.04.2018р. № СФ-0000646 на суму 172,54 грн. та № СФ-0000647 на суму 128,11 грн.;

від 31.05.2018р. № СФ-0000859 на суму 8,45 грн. та № СФ-0000860 на суму 42,84 грн., всього на суму 10 733,21 грн.

Рахунки-фактури від 28.02.2017р. № СФ-0000280 та № СФ-0000281 були отримані уповноваженою особою відповідача, що підтверджується її підписом на їх копіях; інші рахунки-фактури направлялись позивачем на адресу відповідача супровідними листами разом з актами надання послуг за відповідний період.

В порушення умов Договорів № 08-13 та № 09-13 відповідні витрати відповідачем позивачеві відшкодовані не були у зв'язку з чим станом на 22.08.2018р. сума заборгованості становить 10 733,21 грн.

Згідно ч. 1 ст. 193 Господарського кодексу України суб'єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов'язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов'язання - відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться.

Стаття 526 Цивільного кодексу України передбачає, що зобов'язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.

Договір є обов'язковим для виконання сторонами (ст. 629 Цивільного кодексу України).

Відповідно до ст. 530 Цивільного кодексу України, якщо у зобов'язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін).

Відповідач зобов'язання щодо відшкодування витрат за надані комунальні послуги та витрати на утримання орендованого майна своєчасно та в повному обсязі не виконав, у зв'язку з чим має заборгованість в сумі 10 733,21 грн.

За умовами Договорів № 08-13 та № 09-13 (п. 2.3, 4.3 - 4.5), у разі несвоєчасної або в неповному обсязі сплати вартості комунальних послуг та компенсації вартості витрат з утримання будівлі відповідно до п. 2.2.3 цих Договорів ОСОБА_5 повинен сплатити пеню в розмірі подвійної облікової ставки НБУ від суми боргу за кожен день прострочення платежу.

Плата з відшкодування комунальних витрат, перерахована несвоєчасно або не в повному обсязі, стягується відповідно до чинного законодавства України з урахуванням пені в розмірі подвійної облікової ставки Національного банку України на дату нарахування пені від суми заборгованості за кожний день прострочення платежу, включаючи день оплати.

У разі, якщо на дату сплати плати за надані комунальні послуги та утримання орендованого майна заборгованість за нею становить загалом не менше ніж три місяці, орендар також сплачує Орендодавцю штраф у розмірі 10 % від суми заборгованості.

У разі прострочення виконання грошового зобов'язання, ОСОБА_5 повинен оплатити суму боргу, а також 3 % річних від простроченої суми.

Частина 2 ст. 625 Цивільного кодексу України передбачає, що боржник, який прострочив виконання грошового зобов'язання, на вимогу кредитора зобов'язаний сплатити суму боргу з урахуванням встановленого індексу інфляції за весь час прострочення, а також три проценти річних від простроченої суми, якщо інший розмір процентів не встановлений договором або законом.

Виходячи з того, що відповідач припустився прострочення виконання зобов'язання по відшкодуванню витрат за надані комунальні послуги та витрати на утримання орендованого майна, з нього підлягає стягненню 451,87 грн. нарахованого на суму боргу індексу інфляції за період з 21.03.2017р. по 22.08.2018р. та 228,11 грн. трьох процентів річних від простроченої суми за період з 21.03.2017р. по 22.08.2018р.

Згідно ч. 1 ст. 546 Цивільного кодексу України, виконання зобов'язання може забезпечуватися неустойкою, порукою, гарантією, заставою, притриманням, завдатком.

У відповідності зі ст. 549 Цивільного кодексу України, неустойкою (штрафом, пенею) є грошова сума або інше майно, які боржник повинен передати кредиторові у разі порушення боржником зобов'язання.

Штрафом є неустойка, що обчислюється у відсотках від суми невиконаного або неналежно виконаного зобов'язання.

Пенею є неустойка, що обчислюється у відсотках від суми несвоєчасно виконаного грошового зобов'язання за кожен день прострочення виконання.

На підставі умов Договорів № 08-13 та № 09-13 (п. 2.3 та 4.3), позивач, за неналежне виконання відповідачем зобов'язання по відшкодуванню витрат за надані комунальні послуги та витрати на утримання орендованого майна, нарахував пеню в розмірі 1 617,35 грн. за період з 23.02.2018р. по 22.08.2018р., а також штраф в розмірі 1 073,32 грн. (10 % від суми заборгованості).

Матеріалами справи підтверджується факт прострочення відповідачем виконання зобов'язань по відшкодуванню витрат за надані комунальні послуги та витрати на утримання орендованого майна, а тому з нього підлягає стягненню пеня в сумі 1 617,35 грн., а також штраф в сумі 1 073,32 грн.

Оскільки відповідач своєчасно з позивачем не розрахувався, позивач правомірно звернувся з відповідною позовною заявою до суду.

За таких обставин позовні вимоги є обґрунтованими і підлягають задоволенню у повному обсязі.

За правилами ст. 129 Господарського процесуального кодексу України, у спорах, що виникають при виконанні договорів та з інших підстав, судовий збір покладається на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог.

Керуючись ст. 173 - 175, 193 Господарського кодексу України, ст. 11, 202, 205, 526, 530, 546, 549, 625, 626, 629 Цивільного кодексу України, ст. 129, 165, 233, 238, 240, 252 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити повністю.

Стягнути з Громадської організації Організація інвалідів Благодіяння (14000, м. Чернігів, проспект Миру, 20, код 26406828) на користь Комунального підприємства Діловий центр Чернігівської обласної ради (14005, м. Чернігів, проспект Миру, 49 - а, код 33469496) 10 733 грн. 21 коп. заборгованості, 451 грн. 87 коп. нарахованого на суму боргу індексу інфляції, 228 грн. 11 коп. трьох процентів річних з простроченої суми, 1 073 грн. 32 коп. штрафу, 1 617 грн. 35 коп. пені та 1 762 грн. 00 коп. судового збору.

Наказ видати після набрання рішенням законної сили.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржено до Північного апеляційного господарського суду у строк, встановлений ч. 1 ст. 256 Господарського процесуального кодексу України, шляхом подання апеляційної скарги через місцевий господарський суд.

Повний текст рішення складено 12.10.2018р.

Суддя А.С.Сидоренко

Дата ухвалення рішення09.10.2018
Оприлюднено12.10.2018
Номер документу77074382
СудочинствоГосподарське
Сутьстягнення 14 103 грн. 86 коп

Судовий реєстр по справі —927/634/18

Рішення від 09.10.2018

Господарське

Господарський суд Чернігівської області

Сидоренко А.С.

Ухвала від 13.09.2018

Господарське

Господарський суд Чернігівської області

Сидоренко А.С.

Ухвала від 28.08.2018

Господарське

Господарський суд Чернігівської області

Сидоренко А.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні