Постанова
від 12.01.2010 по справі 2а-10415/09/0470
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

справа № 2а-10415/09/0470 катего рія статобліку-6.11

ПОСТАНОВА

Іменем України

12 січня 2010 року м. Дніпропетровськ

Дніпропетровський окруж ний адміністративний суд у с кладі:

головуючого судді - Юхно І.В.

при секретарі - Чупіній О.В.

за участю представника поз ивача - Хан дучко Ю.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні адмініст ративну справу

за позовом Дніпропетр овського обласного відділен ня Фонду соціального захисту інвалідів

до товариства з обмежен ою відповідальністю «Торгів ельно-будівельна компанія «А пекс»

про стягнення адмініст ративно-господарських санкц ій, -

ВСТАНОВИВ:

Дніпропетровське обласн е відділення Фонду соціально го захисту інвалідів звернул ось з адміністративним позов ом до Дніпропетровського окр ужного адміністративного су ду з позовом до товариства з о бмеженою відповідальністю « Торгівельно-будівельна комп анія «Апекс» про стягнення а дміністративно-господарськ их санкцій та пені.

В обґрунтування позовних в имог в позовній заяві предст авником позивача було зазнач ено, що відповідач не виконав норматив робочих місць для п рацевлаштування інвалідів, в становлений ч. 1 ст. 19 Закону Укр аїни «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Укра їні» (№ 875-XII від 21.03.1991р., зі змінами т а доповненнями), внаслідок чо го до нього були застосовані адміністративно-господарсь кі санкції у розмірі 6225 грн. 00 к оп. Сума адміністративно-гос подарських санкції своєчасн о відповідачем не була сплач ена, у зв' язку з чим була нара хована пеня у сумі 281 грн. 37 грн. В наслідок несплати відповіда чем вищевказаним сум адмініс тративно-господарських санк цій та пені, у відповідача утв орилась заборгованість у роз мірі 6506 грн. 37 коп., що в свою черг у, завдає шкоди інтересам дер жави, не дозволяє в повній мір і створити інвалідам необхід ні умови, які дають можливіст ь вести повноцінний спосіб ж иття.

Представник позивача в суд овому засіданні підтримав по зовні вимоги та просив позов задовольнити.

Відповідач в судове засіда ння не прибув, про дату, час та місце судового засідання по відомлявся належним чином ві дповідно до вимог ч. 8 ст. 35 КАС У країни, що підтверджується п овідомленням про вручення по штового відправлення від 25.12.200 9р. (а.с. 27).

За даних обставин суд, керую чись положеннями ст.128 КАС Укр аїни, вважає за можливе розгл янути справу за відсутності відповідача.

Дослідивши матеріали спра ви, заслухавши пояснення пре дставника позивача та дослід ивши подані до суду докази, оц інивши їх за своїм внутрішні м переконанням, що ґрунтуєть ся на всебічному, повному та о б' єктивному розгляді у судо вому процесі всіх обставин с прави, суд встановив наступн е.

Посадовою особою Дніпропе тровського обласного відділ ення Фонду соціального захис ту інвалідів була проведена невиїзна перевірка стану вик онання ст. 19 та ст. 20 "Про основи с оціальної захищеності інвал ідів в Україні" товариством з обмеженою відповідальністю «Торгівельно-будівельна ком панія «Апекс» (а.с. 5). Перевірко ю було встановлено, що відпов ідачем у 2008р. не виконано норма тив робочих місць для працев лаштування інвалідів, внаслі док чого підприємством не бу ли самостійно нараховані адм іністративно-господарські с анкції (а.с. 5), що і стало підста вою для звернення позивача з позовом до суду.

Відповідно до Положення пр о Фонд соціального захисту і нвалідів затвердженого Пост ановою КМУ від 26 вересня 2002 рок у № 1434, із внесеними змінами від 15.11.2006р. №1602 Фонд соціального зах исту інвалідів є урядовим ор ганом державного управління , який діє у складі Міністерст ва праці та соціальної політ ики України та підпорядковує ться йому.

Основним завданням Фонду с оціального захисту інваліді в є контроль за виконанням пі дприємствами, установами, ор ганізаціями, у тому числі під приємствами і організаціями громадських організацій інв алідів, фізичними особами, як і використовують найману пра цю, нормативу робочих місць д ля працевлаштування інвалід ів, установленого Законом Ук раїни "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Укр аїні" № 875-ХІІ від 21.03.1991р. Фонд соці ального захисту інвалідів ма є право проводити перевірку підприємств щодо реєстрації , подання ними звітів про зайн ятість і працевлаштування ін валідів, виконання нормативу робочих місць для працевлаш тування інвалідів та сплати адміністративно-господарсь ких санкцій і пені, цільового використання наданих Фондом коштів. Суми адміністративн о-господарських санкцій вико ристовуються на фінансуванн я заходів щодо соціальної, тр удової, фізкультурно-спортив ної та професійної реабіліта ції інвалідів.

Відповідно до ч. 2 ст. 17 Закону України «Про основи соціаль ної захищеності інвалідів в Україні » підприємства, установи і організації за ра хунок коштів Фонду соціально го захисту інвалідів або за р ішенням місцевої ради за рах унок власних коштів, у разі не обхідності, створюють спеціа льні робочі місця для працев лаштування інвалідів, здійсн юючи для цього адаптацію осн овного і додаткового обладна ння, технічного оснащення і п ристосування тощо з урахуван ням обмежених можливостей ін валіда.

Частинами 1 та 3 ст. 18 Закону Ук раїни № 875-ХІІ визначено, що заб езпечення прав інвалідів на працевлаштування та оплачув ану роботу, в тому числі з умов ою про виконання роботи вдом а, здійснюється шляхом їх без посереднього звернення до пі дприємств, установ, організа цій чи до державної служби за йнятості.

Підприємства, установи, орг анізації, фізичні особи, які в икористовують найману працю , зобов'язані

- виділяти та створювати робочі місця для працевлашт ування інвалідів, у тому числ і спеціальні робочі місця, ст ворювати для них умови праці з урахуванням індивідуальни х програм реабілітації,

- забезпечувати інші соціа льно-економічні гарантії, пе редбачені чинним законодавс твом,

- надавати державній служб і зайнятості інформацію, нео бхідну для організації праце влаштування інвалідів,

- звітувати Фонду соціальн ого захисту інвалідів про за йнятість та працевлаштуванн я інвалідів у порядку, встано вленому Кабінетом Міністрів України.

Тобто відповідальність з а працевлаштування інваліді в несуть у рівній мірі як орга ни державної служби зайнятос ті, так і підприємства, устано ви, організації, фізичні особ и, які використовують найман у працю.

Відповідно до постанови К абінету Міністрів України ві д 27.12.2006 № 1836 «Про реалізацію стат ті 181 Закону України «Про осно ви соціальної захищеності ін валідів в Україні» потреба у створенні інваліду, зареєст рованому в державній службі зайнятості як безробітний, с пеціального робочого місця а бо ділянки виробничої площі та вимоги до них встановлюют ься індивідуальною програмо ю реабілітації.

Згідно з ст. 19 Закону України «Про основи соціальної захи щеності інвалідів в Україні » для підприємств, устано в, організацій, у тому числі пі дприємств, і організацій гро мадських організацій інвалі дів, фізичних осіб, які викори стовують найману працю, вста новлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі “чотирьо х” відсотків середньообліко вої чисельності штатних прац івників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осі б, - у кількості одного робочог о місця.

Відповідно до ст. 20 Закону Ук раїни "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Укр аїні" підприємства, установи , організації, у тому числі під приємства, організації грома дських організацій інваліді в, фізичні особи, які використ овують найману працю, де сере дньооблікова чисельність пр ацюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, пер едбаченим статтею 19 цього зак ону, щороку сплачують відпов ідним відділенням Фонду соці ального захисту інвалідів ад міністративно-господарські санкції, сума яких визначаєт ься в розмірі середньої річн ої заробітної плати на відпо відному підприємстві, устано ві, організації, які використ овують найману працю, за кожн е робоче місце, призначене дл я працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом.

Порядок подання підприємс твами, установами, організац іями та фізичними особами, що використовують найману прац ю, звітів про зайнятість і пра цевлаштування інвалідів та і нформації, необхідної для ор ганізації їх працевлаштуван ня, затверджений постановою Кабінету Міністрів України в ід 31 січня 2007 р. N 70, визначає проце дуру подання підприємствами , установами, організаціями, у тому числі підприємствами, о рганізаціями громадських ор ганізацій інвалідів, фізични ми особами, що використовуют ь найману працю, в яких за осно вним місцем роботи працює ві сім і більше осіб, звітів про з айнятість і працевлаштуванн я інвалідів відділенням Фонд у соціального захисту інвалі дів та інформації про наявні сть вільних робочих місць (ва кантних посад) для працевлаш тування інвалідів - центру за йнятості. Частина 1 пункту 2 По рядку встановлює, що звіт про зайнятість і працевлаштуван ня інвалідів роботодавці под ають (надсилають рекомендова ним листом) щороку до 1 березня відділенням Фонду, в яких вон и зареєстровані, за формою, за твердженою Мінпраці за погод женням з Держкомстатом .

Відповідно до ч. 4 ст. 20 Закону України № 875-ХІІ та п. 3.7. Інструк ції щодо заповнення форми № 10- ПІ (річна) "Звіт про зайнятість і працевлаштування інваліді в", відповідач мав би розрахув ати та у рядку 06 - відобразити с уму коштів адміністративно-г осподарських санкцій, яку по винен сплатити самостійно в строк до 15 квітня року, наступ ного за роком, в якому відбуло ся порушення нормативу, вста новленого ч. 1 ст. 19 Закону Украї ни № 875-ХІІ.

На виконання наведених вим ог, відповідачем було подано до Дніпропетровського облас ного відділення Фонду соціал ьного захисту інвалідів Звіт про зайнятість і працевлашт ування інвалідів за 2008 рік за ф ормою 10-ПІ, затвердженою Наказ ом Міністерства праці та соц іальної політики України № 42 в ід 10.02.2007р. В даному звіті чітко з азначено, що на підприємстві в 2008 році середньооблікова кі лькість штатних працівників становила 8 осіб, середньообл ікова кількість штатних прац івників, яким відповідно до ч инного законодавства встано влена інвалідність - 0 осіб , кількість інвалідів - штатни х працівників, які повинні пр ацювати на робочих місцях, ст ворених відповідно до вимог статті 19 Закону України "Про о снови соціальної захищеност і інвалідів в Україні" - 1 особа , фонд оплати праці штатних пр ацівників становив 99 , 6 тис. грн ., середньорічна заробітна пл ата штатного працівника стан овила 12450 ,00 грн. (а.с. 4).

Частина 3 пункту 2 Порядку за значає, що інформацію про ная вність вільних робочих місць (вакантних посад) для працевл аштування інвалідів роботод авці подають центру зайнятос ті за місцем їх реєстрації як платників страхових внесків на загальнообов'язкове держ авне соціальне страхування н а випадок безробіття за форм ою, затвердженою Мінпраці за погодженням з Держкомстатом . Відповідно до Інструкції що до заповнення форми звітност і № 3-ПН "Звіт про наявність вак ансій", затвердженої наказом Міністерства праці та соціа льної політики України від 19 г рудня 2005 р. N 420, товариство з обме женою відповідальністю «Тор гівельно-будівельна компані я «Апекс» не надавало до орга нів служби зайнятості інформ ацію про кількість створених робочих місць для працевлаш тування інвалідів, на які мож ливе працевлаштування інвал ідів шляхом подачі Звітів за формою № 3-ПН протягом 2008р., що пі дтверджується листом Довгин цівського районного центру з айнятості № 1418 від 28 . 07.2009р., що уне можливлювало здійснення пра цевлаштування інвалідів (а.с .6).

Відповідно до ч. 1 ст. 216 Господ арського кодексу України (на далі - ГК України) учасники гос подарських відносин несуть г осподарсько-правову відпові дальність за правопорушення у сфері господарювання шлях ом застосування до правопору шників господарських санкці й на підставах і в порядку, пер едбачених цим Кодексом, інши ми законами та договором.

Згідно з ч. 1 ст. 218 ГК України п ідставою господарсько-право вої відповідальності учасни ка господарських відносин є вчинене ним правопорушення у сфері господарювання.

Учасник господарських від носин відповідає за невикона ння або неналежне виконання господарського зобов'язання чи порушення правил здійсне ння господарської діяльност і, якщо не доведе, що ним вжито усіх залежних від нього захо дів для недопущення господар ського правопорушення (ч. 2 ст. 218 ГК України).

У ГК України відсутнє визна чення поняття “правопорушен ня”. Але застосовуючи аналог ію закон ми можемо звернутис ь до ч. 1 ст. 614 Цивільного кодекс у України (надалі - ЦК України) , яка встановлює, що особа, яка порушила зобов'язання, несе в ідповідальність за наявност і її вини (умислу або необереж ності), якщо інше не встановле но договором або законом. Осо ба є невинуватою, якщо вона до веде, що вжила всіх залежних в ід неї заходів щодо належног о виконання зобов'язання.

Як вбачається з вище наведе них норм чинного законодавст ва Відповідач несе господарс ько-правову відповідальніст ь у вигляді застосування до о станнього адміністративно-г осподарських санкцій, саме з а вчинення правопорушення у сфері господарювання, а неві д'ємним елементом останнього є наявність вини. Вказані вищ е докази такі як Звіт про зайн ятість і працевлаштування ін валідів за 2008 рік за формою 10-ПІ , не звітування про наявність вакансій за формою № 3-ПН прот ягом 2008 року до органів служби зайнятості, лист Довгинцівс ького районного центру зайня тості № 1418 від 28 . 07.2009р., не вчиненн я відповідачем інших додатко вих дій для працевлаштування інвалідів свідчать про те, що Відповідач вчинив правопору шення у сфері господарювання , тобто порушив правила здійс нення господарської діяльно сті в сфері соціального захи сту прав та законних інтерес ів інвалідів, оскільки наявн а вина у тому, що на підприємст ві у 2008 рік не було повністю вик онано норматив по працевлашт уванню інвалідів .

А відтак суд вважає, що на пі дставі вищевикладеного можн а зробити висновок, що товари ством з обмеженою відповідал ьністю «Торгівельно-будівел ьна компанія «Апекс» не було вжито усіх залежних від ньог о заходів для організації і з абезпечення працевлаштуван ня інвалідів відповідно до в становленого нормативу та не було повністю виконано вимо ги ч. 3 ст. 18, ч. 1 та ч. 2 ст. 19 Закону № 8 75-ХІІ. Позивач відповідно до ч . 1 ст. 71 КАСУ довів ті обставини , на яких ґрунтуються його вим оги, тому вимога останнього п ро зобов'язання Відповідача за невиконання нормативу роб очих місць для працевлаштува ння інвалідів здійснити розр ахунок та сплатити адміністр ативно-господарські санкції в розмірі середньої річної з аробітної плати працівника у 2008 році та пеню за порушення те рміну сплати вказаних санкці й на користь Дніпропетровськ ого обласного відділення Фон ду соціального захисту інвал ідів є обґрунтованою та підл ягає задоволенню.

Керуючись ст.ст. 94, 122, 128, 162, 163, 167 КА С України суд, -

ПОСТ АНОВИВ:

Адміністративний позов Д ніпропетровського обласног о відділення Фонду соціально го захисту інвалідів до товариства з обмеженою відп овідальністю «Торгівельно-б удівельна компанія «Апекс» про стягнення адміністратив но-господарських санкцій - за довольнити.

Стягнути з товариства з обм еженою відповідальністю «То ргівельно-будівельна компан ія «Апекс» (код ЄДРПОУ 33759185, р/р 26 00708103001 в АКБ «Укрсиббанк», МФО 306834) на користь Дніпропетровськ ого обласного відділення Фон ду соціального захисту інвал ідів (код ЄДРПОУ 25005978, р/р 31219230700004, ба нк отримувача - ГУДКУ у Дніп ропетровській області, МФО 8050 12) адміністративно-господарс ькі санкції у сумі 6225 (шість тис яч двісті двадцять п' ять) гр н. 00 коп. та пеню за порушення те рмінів сплати адміністрати вно-господарські санкції у с умі 281 (двісті вісімдесят одна ) грн. 37 коп.

Постанова суду може бути ос каржена до Дніпропетровсько го апеляційного адміністрат ивного суду шляхом подачі за яви про апеляційне оскарженн я через Дніпропетровський ок ружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня ск ладання постанови у повному обсязі, а апеляційна скарга н а постанову суду подається п ротягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження. Якщо постанову б уло проголошено у відсутност і особи, яка бере участь у спра ві, то строк подання заяви про апеляційне оскарження обчис люється з дня отримання нею к опії постанови.

Постанова суду набирає зак онної сили після закінчення строку подання заяви про апе ляційне оскарження, якщо так у заяву не було подано. Якщо бу ло подано заяву про апеляцій не оскарження, але апеляційн а скарга не була подана у стро к, постанова суду набирає зак онної сили після закінчення цього строку.

Повний текст постанови ск ладений 18.01.2010 року.

Суддя І. В. Юхно

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.01.2010
Оприлюднено29.06.2010
Номер документу7707534
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-10415/09/0470

Постанова від 12.01.2010

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Юхно Ірина Валеріївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні