Рішення
від 08.10.2018 по справі 0340/1836/18
ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

08 жовтня 2018 року ЛуцькСправа № 0340/1836/18

Волинський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого - судді Сороки Ю.Ю.,

при секретарі судового засідання Полетило П.С.,

за участю представників позивача ОСОБА_1, ОСОБА_2,

представника відповідачів ОСОБА_3,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Луцьку адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Євротон-Ексклюзив до Головного управління Державної фіскальної служби України у Волинській області, Державної фіскальної служби України про визнання протиправним та скасування рішення,

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю Євротон-Ексклюзив звернулось з позовом до Головного управління Державної фіскальної служби України у Волинській області, Державної фіскальної служби України про визнання протиправним та скасування рішення комісії Головного Управління Державної фіскальної служби України у Волинській області №623097/38965689 від 30.03.2018 про відмову у реєстрації податкової накладної №28 від 01.11.2017 та зобов'язання Державну фіскальну службу України зареєструвати податкову накладну №28 від 01.11.2017 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Позовні вимоги обгрунтовані тим, що ТОВ Євротон-Ексклюзив було складено податкову накладну №28 від 01.11.2017 та відправлено 29.11.2017 для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних, однак, згідно отриманої квитанції №9252599403 від 29.11.2017 податкова накладна прийнята, але реєстрація її зупинена.

Підставою для зупинення реєстрації податкової накладної №28 від 01.11.2017 було те, що вказана податкова накладна відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначеним пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, затверджених наказом МФУ від 13.06.2017 №567. За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД: 6904.

Запропоновано позивачу надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.

ТОВ Євротон-Ексклюзив було направлено на адресу Державної фіскальної служби України таблицю даних платника податку від 30.11.2017 №3, повідомлення №4 від 28.03.2018 щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленим податковим накладним, а також, копії: податкової накладної №28 від 01.11.2017, договору поставки №199690 від 03 листопада 2016 року; видаткової накладної №2385 від 01.11.2017; товарно-транспортної накладної; пояснення до заблокованої податкової накладної №28 від 01.11.2017; сертифікат відповідності; оборотно-сальдову відомість по рахунку №2811 станом на 01.11.2017 та оборотно-сальдову відомість по рахунку №361 за період з 01.11.2017 по 27.03.2018.

Отже, було надано усі необхідні документи, які беззаперечно підтверджують реальність здійснення операцій по податковій накладній №28 від 01.11.2017.

Однак, незважаючи на те, що у відповідачів були наявні всі первинні документи, які дають достатньо підстав ТОВ Євротон-Ексклюзив зареєструвати податкову накладну №28 від 01.11.2017 в Єдиному реєстрі податкових накладних, комісія Головного Управління ДФС у Волинській області відмовила в такій реєстрації в зв'язку з ненаданням платником податку розрахункових документів, банківських виписок з особових рахунків.

З урахуванням викладеного позивач вважає, що рішення комісії Головного Управління Державної фіскальної служби України у Волинській області №623097/38965689 від 30.03.2018 про відмову у реєстрації податкової накладної №28 від 01.11.2017 винесене з порушенням п.74.2 ст.74, пп.201.16.3 п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, а відтак вказане рішення відповідача підлягає скасуванню.

04.10.2018 у відзиві на позовну заяву ДФС України та ГУ ДФС у Волинській області позов не визнали. Наголошували на тому, що на час зупинення реєстрації податкової накладної №28 від 01.11.2017 дана процедура регулювалася наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 №567 Про затвердження Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, та вичерпного переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних , зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 16.06.2016 за №752/30620.

Згідно п.6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджених наказом №567, Моніторинг податкової накладної/розрахунку коригування здійснюється ДФС за такими критеріями: обсяг постачання товару/послуг, зазначений у податковій накладній/розрахунку | коригування, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, у 1,5 разу більший за. величину, що дорівнює залишку різниці обсягу придбання на митній території України такого товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 01.01.2017 в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих в Реєстрі, і митних деклараціях, та обсягу постачання відповідного товару/послуги, зазначеного у податкові накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 01.01.2017 в Реєстрі, переважання в такому залишку (більше 75% загального такого залишку) товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД, які визначаються ДФС, та відсутність товару/послуги зазначеного/зазначеної в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, інформації, поданій платником податків за встановленою формою, як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється); відсутність (анулювання, призупинення) ліцензій, виданих органами ліцензування, які засвідчують право суб'єкта господарювання на виробництво, експорт, імпорт, оптову роздрібну торгівлю підакцизними товарами (продукцією), визначеними пп. 215.3.1, 215.3.2 п. 215.3 ст. 2015 розділу VI ПКУ, стосовно товарів, які зазначені платником податі у податковій накладній, поданій на реєстрацію в Реєстрі.

Крім того, 21.02.2018 Постановою КМУ від 21.02.2018 №117 було затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в ЄРПН.

Пунктом 14 Порядку №117 встановлено перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в реєстрі.

Пунктом 16 цього Порядку письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 14 цього Порядку, платник податку подає до ДФС в електронній формі засобами електронного зв'язку, визначеними ДФС, з урахуванням вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

ТОВ Євротон-Ексклюзив не було надано первинні документи щодо придбання товару, а саме: договір, видаткова накладна, товарно-транспортна накладна, розрахункові документи, як передбачено п.14 Порядку №117, що стало підставою для прийняття комісією законного рішення №623097/38965689 від 30.03.2018 про відмову в реєстрації податкової накладної №28 від 01.11.2017 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

На підставі викладеного відповідачі просили суд в задоволенні позову відмовити повністю.

08.10.2018 на адресу суду від позивача надійшли заперечення на відзив у яких зазначає, що подані ТОВ Євротон-Ексклюзив документи в повній мірі підтверджували факт наявності поставленого товару та саму поставку товару, а тому відмова в реєстрації податкової накладної є неправомірною. Крім того, звертає увагу суду на те, що з 16.07.2018 по 27.07.2018 була проведена документальна планова перевірка ТОВ Євротон-Ексклюзив з питань дотримання податкового, валютного законодавства, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та іншого законодавства за період з 01.01.2015 по 31.03.2018 за результатами якої складено акт перевірки №12265/14-01/38965689 від 02.08.2018 у якому перевіркою достовірності відображених показників у поданих податкових деклараціях з податку на додану вартість за період з 01.01.2015 по 31.03.2018 порушень не виявлено, а отже сам податковий орган визнає, що операції поставки товару носили реальний характер, податкові зобов'язання сформовані правильно.

Ухвалою суду від 14.09.2018 відкрито провадження у справі. Справу ухвалено розглядати за правилами спрощеного позовного провадження в судовому засіданні з викликом сторін.

В судовому засіданні 08.10.2018 представники позивача позовні вимоги підтримали та просили суд позов задовольнити.

Представник відповідачів, на підставі поданих відзивів на позовну заяву, просила суд в задоволенні позову відмовити повністю.

Заслухавши пояснення представників сторін, з'ясувавши обставини у справі та дослідивши письмовими докази, судом встановлені наступні обставини справи.

ТОВ «Євротон-Ексклюзив» зареєстроване як юридична особа 05.11.2013, основним видом економічної діяльності якого є оптова торгівля деревиною, будівельними матеріалами та санітарно-технічним обладнанням (46.73), що вбачається з виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців. (а.с.46)

ТОВ «Євротон-Ексклюзив» з 01.07.2015 є платником податку на додану вартість, про що свідчить витяг 1503184500363 з реєстру платників податку на додану вартість від 28.05.2015. (а.с.47)

03 листопада 2016 року між ТОВ Євротон-Ексклюзив та ТОВ Епіцентр К укладено договір поставки №199690, відповідно до умов якого, ТОВ Євротон-Ексклюзив (Продавець) зобов'язується поставити та передати у власність ТОВ Епіцентр К (Покупець) товар з найменуванням визначеним у Специфікаціях та/або інших документах згідно умов даного договору. Покупець, в свою чергу, зобов'язується приймати товар від продавця та оплатити його вартість на умовах, визначених цим договором. (а.с.23-27)

01.11.2017 ТОВ Євротон-Ексклюзив поставлено ТОВ Епіцентр К товар - »цеглу» в асортименті, про що свідчить видаткова накладна №2385 від 01.11.2017, податкова накладна №28 від 01.11.2017 на загальну суму 56 868, 48 грн. в т.ч. ПДВ 9 478, 08 грн., а також товарно-транспортна накладна №2385 від 01 листопада 2017 року.(а.с.14, 18. 19)

ТОВ Євротон-Ексклюзив податкову накладну №28 від 01.11.2017 відправлено 29.11.2017 для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних, однак, згідно отриманої квитанції №9252599403 від 29.11.2017 податкова накладна прийнята, але реєстрація її зупинена.(а.с.15)

Підставою для зупинення реєстрації податкової накладної №28 від 01.11.2017, слугувало те, що вказана податкова накладна відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначеним пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, затверджених наказом МФУ від 13.06.2017 №567. За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД: 6904.

Запропоновано позивачу надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН відповідно до пункту в п.п.201.16.1 п. 201.16 cт.201 ПКУ, вичерпний перелік яких встановлено наказом МФУ від 13.06.2017 №567 та/або таблицю даних платника податків, яка передбачена пунктом 4 цього Наказу. (а.с.15)

Згідно повідомлення №4 від 28.03.2018 ТОВ Євротон-Ексклюзив було направлено на адресу Державної фіскальної служби копії первинних документів, що розкривають зміст операцій.(а.с.16)

Згідно квитанції №1 від 28.03.2018 вказані документи доставлені до ДФС та збережені на центральному рівні.(а.с.17)

Рішенням про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №623097/38965689 від 30.03.2018 відмовлено в реєстрації податкової накладної №28 від 01.11.2017 в Єдиному реєстрі податкових накладних, з підстав ненадання платником податків розрахункових документів, банківських виписок з особових рахунків.(а.с.13)

Проте, рішення №623097/38965689 від 30.03.2018 про відмову в реєстрації податкової накладної №28 від 01.11.2017 в Єдиному реєстрі податкових накладних суд вважає протиправним та таким, що підлягає скасуванню з огляду на наступне.

Згідно п.187.1 статті 187 Податкового кодексу України датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Як вбачається з матеріалів справи, 01.11.2017 ТОВ Євротон-Ексклюзив поставлено ТОВ Епіцентр К цеглу в асортименті, про що свідчить як видаткова накладна №2385 від 01.11.2017, податкова накладна №28 від 01.11.2017 на загальну суму 56 868, 48 грн. в т.ч. ПДВ 9 478, 08 грн., а також товарно-транспортна накладна №2385 від 01 листопада 2017 року.(а.с.14, 18, 19)

Пунктом 201.10 статті 201 Податкового кодексу України визначено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту. Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження. Якщо надіслані податкові накладні / розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Згідно пункту 201.16 ПК України реєстрація податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної / розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу.

Відповідно до пункту 2 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №1246 від 29.12.2010, податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі - платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі - Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Як передбачено пунктом 12 цього Порядку, після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки, зокрема, відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу

Згідно із пунктом 13 Порядку №1246 за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).

Пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджених наказом Міністерства фінансів України «Про затвердження Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та Вичерпного переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних» від 13.06.2017 №567, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 16.06.2017 за №573/30621 (у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин, далі - наказ №567), передбачено, що моніторинг податкової накладної / розрахунку коригування здійснюється ДФС за такими критеріями:

1) обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, у 1,5 раза більший за величину, що дорівнює залишку різниці обсягу постачання такого товару/послуг, зазначеного у податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих з 01 січня 2017 року в Реєстрі, та обсягу придбання на митній території України та/або ввезення на митну територію України відповідного товару, зазначеного з 01 січня 2017 року в отриманих податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих в Реєстрі, та митних деклараціях, і переважання в такому залишку товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД, які визначаються ДФС, більше 75 % загального такого залишку та відсутність товару/послуги, зазначеної в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, в інформації, поданій платником податку за встановленою формою, як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється);

2) відсутність (анулювання, призупинення) ліцензій, виданих органами ліцензування, які засвідчують право суб'єкта господарювання на виробництво, експорт, імпорт, оптову і роздрібну торгівлю підакцизними товарами (продукцією), визначеними підпунктами 215.3.1 та 215.3.2 пункту 215.3 статті 215 розділу VI Податкового кодексу України (далі - Кодекс), стосовно товарів, які зазначені платником податку у податковій накладній, поданій на реєстрацію в Реєстрі.

Станом на дату подання ТОВ Євротон-Ексклюзив податкової накладної №28 від 01.11.2017 на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних, а також на момент складення квитанції №9252599403 від 29.11.2017 та винесення рішення №623097/38965689 від 30.03.2018 про відмову в реєстрації податкової накладної №28 від 01.11.2017 в Єдиному реєстрі податкових накладних вказаний наказ Міністерства фінансів України від 13.06.2017 №567 був чинний.

За приписами підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 ПК України у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної / розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації. У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування зазначаються: а) порядковий номер та дата складення податкової накладної / розрахунку коригування; б) визначення критерію(їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування; в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Вичерпний перелік таких документів у розрізі критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Пунктом 1 Вичерпного переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом №567, визначено вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, у розрізі Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджених наказом №567:

1) для критерію, зазначеного у підпункті 1 пункту 6 Критеріїв: договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством;

2) для критерію, зазначеного в підпункті 2 пункту 6 Критеріїв: договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.

Відповідно до підпунктів 201.16.2, 201.16.3 пункту 201.16 статті 201 ПК України письмові пояснення та/або копії документів, зазначені у підпункті «в» підпункту 201.16.1 цього пункту, платник податку має право подати до контролюючого органу за основним місцем обліку такого платника податку протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у такій податковій накладній / розрахунку коригування. Такі документи передаються контролюючим органом за основним місцем обліку платника податку не пізніше наступного робочого дня з дня їх отримання до комісії центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику. Письмові пояснення та/або копії документів, подані платником податків до контролюючого органу відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту, розглядаються комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику. Зазначена комісія приймає рішення про: реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Підстави для прийняття комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації встановлюються Кабінетом Міністрів України. Порядок роботи комісії визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику. Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних приймається та надсилається платнику податку протягом п'яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та документів, поданих відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту. Форма таких рішень встановлюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику. Рішення про відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку.

Згідно Постанови КМУ від 21.02.2018 №117 "Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних" визначено, що платники податку на додану вартість, у яких до 01 грудня 2017 року зупинено реєстрацію податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, що діяв до набрання чинності Законом України від 07 грудня 2017 року №2245-VIII "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2018 році", та які станом на 1 грудня 2017 р. не подали пояснень і копій документів до таких податкових накладних / розрахунків коригування, мають право протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у такій податковій накладній / розрахунку коригування, подати пояснення і копії документів до таких податкових накладних / розрахунків коригування на розгляд комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, порядок роботи яких затверджується цією постановою.

Відповідно до п.14, 15 Порядку затвердженого Постановою КМУ від 21.02.2018 №117, перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, включає в себе: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.

Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 14 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у податковій накладній / розрахунку коригування.

Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних / розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні / розрахунки коригування складені на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних / розрахунках коригування відображені однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з УКТЗЕД або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг).

Як вбачається з матеріалів справи, ТОВ Євротон-Ексклюзив було направлено на адресу Державної фіскальної служби копії первинних документів в кількості 16 арк., про що свідчить повідомлення №4 від 28.03.2018 щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по податковій накладній, реєстрація якої зупинена, а також наявні в матеріалах справи пояснення до заблокованої податкової накладної №28 від 01.11.2017. (а.с.16, 22)

Також, в матеріалах справи наявні первинні документи, що підтверджують здійснення господарської операції в межах якої виписано податкову накладну №28 від 01.11.2017, а саме: договір поставки №199690 від 03 листопада 2016 року; видаткова накладна №2385 від 01.11.2017; товарно-транспортна накладна; сертифікати відповідності; оборотно-сальдова відомість по рахунку №2811 станом на 01.11.2017 та оборотно-сальдова відомість по рахунку №3611, виписка по особовому рахунку за 13.11.2017, платіжне доручення №100933 від 13.11.2017. (а.с.18-32)

Крім того, слід звернути увагу і на те, що податкова накладна №28 від 01.11.2017 року виписана в день постачання товару, що в повному обсязі відповідає вимогам п.187.1 статті 187 Податкового кодексу України.

Згідно п.21 Порядку затвердженого Постановою КМУ від 21.02.2018 №117 Підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено; ненадання платником податку копій документів; надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.

Одночасно, суд акцентує увагу на тому, що рішення Головного управління ДФС України у Волинській області №623097/38965689 від 30.03.2018 про відмову в реєстрації податкової накладної №28 від 01.11.2017 формально містить підставу для його прийняття, що зазначена у Постанові КМУ №117, а саме: ненадання платником податку копій документів, а саме розрахункових документів або виписки з особових рахунків, оскільки відповідачем не враховані вимоги п.187.1 статті 187 Податкового кодексу України щодо дати виникнення податкових зобов'язань, з настання якої позивач зобов'язаний, згідно пунктом 201.10 статті 201 Податкового кодексу України установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

У зв'язку з вищевикладеним, рішення комісії Головного Управління Державної фіскальної служби України у Волинській області №623097/38965689 від 30.03.2018 про відмову у реєстрації податкової накладної №28 від 01.11.2017 є незаконним та таким, що підлягає скасуванню.

Також, у зв'язку з тим, що судом встановлено відсутність правових підстав, як для зупинення реєстрації так і для відмови у реєстрації податкової накладної №28 від 01.11.2017 в Єдиному реєстрі податкових накладних, тому суд вважає обгрунтованою вимогою позивача зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати податкову накладну №28 від 01.11.2017 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Згідно із частиною першою статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Отже, на користь позивача необхідно стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Державної фіскальної служби у Волинської області судові витрати у вигляді судового збору в розмірі 1 762, 00 грн., сплачені згідно платіжного доручення від 20.06.2018 року №459. (а.с.2)

Керуючись статтями 241-246, 250, п.п.15.5 п.15 Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України, на підставі Податкового кодексу України, суд

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного Управління Державної фіскальної служби України у Волинській області №623097/38965689 від 30.03.2018 про відмову у реєстрації податкової накладної №28 від 01.11.2017.

Зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати податкову накладну №28 від 01.11.2017 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Державної фіскальної служби у Волинської області на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Євротон-Ексклюзив судовий збір в розмірі 1 762 (одна тисяча сімсот шістдесят дві) гривні.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення суду може бути оскаржене в апеляційному порядку повністю або частково шляхом подання апеляційної скарги до Львівського апеляційного адміністративного суду через Волинський окружний адміністративний суд. Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його складення.

Позивач: Товариство з обмеженою відповідальністю Євротон-Ексклюзив , код ЄДРПОУ 38965689, адреса: 43026, Волинська область, місто Луцьк, вул. Єршова, 11, офіс 7.

Відповідачі: Головне управління Державної фіскальної служби у Волинської області, код ЄДРПОУ 39400859, адреса: 43010, м. Луцьк, Київський майдан, 4.

Державна фіскальна служба України: код ЄДРПОУ 39292197, адреса: 04655, місто Київ, Львівська площа, 8.

Суддя Ю.Ю. Сорока

Повний текст судового рішення складено 12.10.2018.

СудВолинський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення08.10.2018
Оприлюднено14.10.2018
Номер документу77077754
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —0340/1836/18

Ухвала від 17.05.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Олендер І.Я.

Ухвала від 15.04.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Олендер І.Я.

Ухвала від 22.03.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Ханова Р.Ф.

Ухвала від 25.02.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Ханова Р.Ф.

Постанова від 22.01.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Святецький Віктор Валентинович

Ухвала від 28.12.2018

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Святецький Віктор Валентинович

Ухвала від 27.11.2018

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Святецький Віктор Валентинович

Рішення від 08.10.2018

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Сорока Юрій Юрійович

Ухвала від 08.10.2018

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Сорока Юрій Юрійович

Рішення від 08.10.2018

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Сорока Юрій Юрійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні