копія
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
02 жовтня 2018 року Справа № 804/7099/17 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого суддіОСОБА_1 за участі секретаря судового засіданняОСОБА_2 за участі: представника позивача представника відповідача представника третьої особи ОСОБА_3 ОСОБА_4 ОСОБА_5 розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпро адміністративну справу за адміністративним позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області до комунального закладу Криничанський районний будинок культури, третя особа, що не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача: Відділ культури, туризму, національностей та релігій Криничанської районної державної адміністрації про застосування заходів реагування,-
ВСТАНОВИВ:
31 жовтня 2018 року Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області звернулося до суду з позовом до комунального закладу Криничанський районний будинок культури, в якому просить застосувати заходи реагування у вигляді повного зупинення експлуатації (роботи) об'єкта, а саме: будівлі за адресою: Дніпропетровська область, Криничанський район, смт. Кринички, вул. Центральна, 13 Криничанського районного будинку культури (код ЄДРПОУ - 02217838), до повного усунення порушень, шляхом заборони експлуатації та зобов'язання зупинити експлуатацію вищезазначеного об'єкта.
В обґрунтування позову позивач зазначив, що в період з 11.10.2017 р. по 20.10.2017 р. проведено планову перевірку комунального закладу Криничанський районний будинок культури та складено акт щодо додержання (виконання) вимог законодавства у сферах пожежної та техногенної безпеки, цивільного захисту № 45.
Вказаним актом встановлені порушення відповідачем ОСОБА_6 цивільного захисту України, Правил пожежної безпеки в Україні, Державних будівельних норм України Системи протипожежного захисту , Правил будови електроустановок, Правил улаштування електроустановок. Електрообладнання спеціальних установок, Постанови Кабінету Міністрів України від 19.08.2002 р. №1200 Про затвердження Порядку забезпечення населення і працівників формувань та спеціалізованих служб цивільного захисту засобами індивідуального захисту, приладами радіаційної та хімічної розвідки, дозиметричного і хімічного контролю , Постанови Кабінету Міністрів України від 26.06.2013 р. №444 Порядок здійснення навчання населення діям у надзвичайних ситуаціях , Правил техногенної безпеки у сфері цивільного захисту на підприємствах, в організаціях, установах та на небезпечних територіях, затверджених наказом МНС України від 15.08.2007 року № 557 та інших нормативних актів.
Позивач стверджує, що подальша експлуатація об'єкта КЗ Криничанський районний будинок культури із порушеннями пожежної та техногенної безпеки, цивільного захисту створюють загрозу життю та/або здоров'ю людей.
Ухвалою суду від 31 жовтня 2017 року відкрито провадження у справі та призначено судове засідання.
19 квітня 2018 року на адресу суду від представника відповідача надійшов відзив на позов, в якому останній позовні вимоги не визнає у повному обсязі, у зв'язку з тим, що комунальним закладом Криничанський районний Будинок культури постійно вживаються заходи щодо дотримання стану техногенної та пожежної безпеки в належному стані та відповідно до ОСОБА_2 перевірки від 20.10.2017 року № 45 вжито відповідні заходи, а саме:
укладено угоди на проведення робіт з підтримання експлуатаційної придатності існуючої системи пожежної сигналізації з організацією яка має відповідну ліцензію - договір від 01.11.2016-31.12.2016 р., договір від 01.11.2017 - 31.12.2017 року та договір на 2018 рік;
здійснено щорічне технічне обслуговування переносних вогнегасників. Евакуаційні виходи, шляхи евакуації з будівлі позначено спеціальними знаками згідно ДСТУ 180 6309. ДСТУ 7313;
двері горища електрощитових (1-11:1-12:1-21) утримуються зачиненими. На дверях вказується місце зберігання ключів.
Не допускається куріння за межами спеціально відведеного місця, а саме в приміщенні горища та на сходовій клітині. Виданий наказ про заборону паління у непризначених місцях № 44 від 03.11.2017 року. З наказом ознайомлені і орендарі, які орендують приміщення у Будинку культури. Працівники Будинку культури палять у спеціально відведеному місці для паління відповідно до чинного законодавства з 2012 року. У місцях, де куріння заборонено, розміщена наочна інформація, яка складається із графічного знака про заборону куріння та тексту такого змісту: Куріння заборонено! .
Сходові клітки, внутрішні відкриті та зовнішні сходи, коридори, проходи та інші шляхи евакуації освітлюються в темний час доби та забезпечені черговим світлом з моменту експлуатації будівлі РБК. Грати перед сходами на 2-й поверх улаштовані та зачиняються сторожами з метою унеможливлення здійснення злочинів (грабіж, розбій тощо), так як в приміщені РБК орендуються кабінети інших установ/організацій і допускається поява на території будівлі громадян, які користуються послугами даних установ. У штатному розписі не передбачено посаду вахтера для контролю відвідувачів. Під час перебування працівників у приміщені РБК грати не зачиняються, таким чином не перешкоджають вільній евакуації громадян.
Проведено заміри опору ізоляції та перевірку спрацювання приладів захисту електричних мереж та електроустановок від короткого замикання.
У кабінетах Криничанського РБК кондиціонери відсутні. У кабінеті централізованої бухгалтерії при відділі культури, туризму, національностей та релігій Криничанської районної державної адміністрації, кондиціонер тільки підвішений, але не підключений до електромережі. При виконанні приєднання до мережі дане зауваження буде ураховано.
У приміщенні Криничанського РБК не допускається виконання з'єднання жил кабелю за допомогою скрутки.
Не допускається підвішування світильників у підвальних приміщеннях на струмопровідні проводи та експлуатація їх зі знятими ковпаками, зауваження враховано та усунуто.
Приміщення Криничанського РБК забезпечені первинними засобами пожежегасіння у кількості, що відповідає нормативній, а саме придбано у кінці 2017 року 8 вогнегасників ПО-8. Всього в наявності 16 вогнегасників.
Для зазначення місцезнаходження первинних засобів пожежегасіння встановлено вказівні знаки згідно з ДСТУ 180 6309:2007 "Протипожежний захист. Знаки безпеки. Форма та колір".
Протипожежна завіса знаходиться в працездатному стані, а саме забезпечено доступ води для зрошення з боку сцени у разі виникнення пожежі.
Декорації та сценічне обладнання у Криничанському РБК а саме афіші, оформлення сцени і т. д. приведено в належний стан згідно зауваженням та зберігаються в окремо відведених місцях.
Функціональне навчання керівника комунального закладу Криничанський районний Будинок культури з питань цивільного захисту, у тому числі правилам техногенної безпеки, заплановано пройти протягом 2018 року.
Функціональне навчання з питань пожежно-технічного мінімуму керівник установи та відповідальний за протипожежний стан в Криничанському РБК проходили у 2014 році. Усунуто блокування дверей евакуаційного виходу з приміщення та не перешкоджає вільній евакуації людей.
Проведено ідентифікацію потенційно небезпечного об'єкта.
В проект кошторису на 2018 рік було надано пропозиції щодо виділення коштів для:
виготовлення проектно-кошторисної документації для обладнання приміщення Будинку культури системою оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей;
виготовлення проектно-кошторисної документації на обладнання системи оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей типу (СО-2) куди буде включено придбання модулю цифрового автодозвону та світлових покажчиків з написом ВИХІД ;
обробка вогнезахисними засобами - сценічне оформлення, горючі декорації, драпірування в залі для глядачів - зазначено у листі щодо фінансування;
придбання засобів захисту органів дихання;
заплановано у проекті Кошторису на 2018 рік виготовлення проектно-кошторисної документації на обладнання системи пожежної сигналізації.
Ухвалою суду від 19 квітня 2018 року до участі у розгляді справи у якості третьої особи, що не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача було залучено - Відділ культури, туризму, національностей та релігій Криничанської районної державної адміністрації.
Ухвалою суду від 11 травня 2018 року зупинено провадження у справі до 10 години 30 хвилин 03 липня 2018 року для примирення сторін.
Ухвалою суду від 10 липня 2018 року зупинено провадження у справі до 11 години 30 хвилин 02 жовтня 2018 року для примирення сторін.
В судовому засіданні 02 жовтня 2018 року представник позивача позовні вимоги підтримав.
Представник відповідача в судовому засіданні заперечував проти задоволення адміністративного позову, підтримавши доводи викладені у відзиві на позов.
Представник третьої особи також заперечував проти задоволення адміністративного позову.
Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, проаналізувавши чинне законодавство, суд встановив наступні обставини.
В період з 11.10.2017 р. по 20.10.2017 р. відповідно до статті 5 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності Криничанським районним сектором Державної служби України з надзвичайних ситуацій ГУ ДСНС України у Дніпропетровській області проведено планову перевірку комунального закладу Криничанський районний будинок культури за адресою: Дніпропетровська область, Криничанський район, смт. Кринички, вул. Центральна, 13 з питань додержання (виконання) вимог законодавства у сферах пожежної та техногенної безпеки, цивільного захисту.
За наслідками перевірки відповідача щодо додержання (виконання) вимог законодавства у сферах пожежної та техногенної безпеки, цивільного захисту складено ОСОБА_2 №45 від 20.10.2017 року, в якому зафіксовані порушення ОСОБА_6 цивільного захисту України, Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України від 30.12.2014 р. № 1417, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 05.03.2015 за № 252/26697, Державних будівельних норм України Системи протипожежного захисту , затверджених наказом Мінрегіону України від 13.11.2014 р. №312, Державних будівельних норм України Пожежна безпека об'єктів будівництва , затверджених наказом Мінрегіону України від 31.10.2016 року № 287, Правила улаштування електроустановок , Правил будови електроустановок. Електрообладнання спеціальних установок, Постанови Кабінету Міністрів України від 19.08.2002 р. № 1200 Про затвердження Порядку забезпечення населення і працівників формувань та спеціалізованих служб цивільного захисту засобами індивідуального захисту, приладами радіаційної та хімічної розвідки, дозиметричного і хімічного контролю , Постанови Кабінету Міністрів України від 26.06.2013 р. №444 Порядок здійснення навчання населення діям у надзвичайних ситуаціях , Правил техногенної безпеки у сфері цивільного захисту на підприємствах, в організаціях, установах та на небезпечних територіях, затверджених наказом МНС України від 15.08.2007 № 557, Державних будівельних норм України Інженерне обладнання будинків і споруд. Природне та штучне освітлення , затверджених наказом Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України від 15 травня 2006 р. № 168, Національного стандарту України Улаштування блисковкозахисту будівель і споруд , затвердженого наказом Мінрегіонбуду України від 27.06.2008 р. № 269, Державних будівельних норм України «Інженерне обладнання будинків і споруд. Зовнішні мережі і споруди. Газопостачання» та Правилами безпеки систем Газопостачання України, Державних будівельних норм України Будинки і споруди. Громадські будинки та споруди. Основні положення затверджених наказом Міністерства регіонального розвитку та будівництва України №705 від 17.12.2010 р., а саме:
приміщення будинку культури (окрім приміщень: 1-91; 1-92; 1-93; 1-94; 1-96) не обладнані системою пожежної сигналізації, (пропонується з 2010 року);
приміщення будинку культури не обладнано системою оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей типу ( СО-2) (пропонується з 2016 року);
не укладено угоду на проведення робіт з підтримання експлуатаційної придатності існуючої системи пожежної сигналізації з організацією яка має відповідну ліцензію (пропонується з 2016 року);
не здійснено вивід тривожних сповіщень від приймально-контрольного приладу існуючої системи пожежної сигналізації на пульт пожежного спостерігання, (пропонується з 2012 року);
не здійснено щорічне технічне обслуговування переносних вогнегасників (пропонується з 2016 року);
евакуаційні виходи, шляхи евакуації з будівлі не позначено спеціальними знаками згідно ДСТУ ІSО 6309, ДСТУ 7313, ГОСТ 12.4.026 (пропонується з 2010 року);
евакуаційні виходи з глядацької зали, фойє, кулуарів, планшета сцени не обладнані світловими покажчиками з написом ВИХІД , (пропонується з 2012 року);
система внутрішнього протипожежного водопроводу перебуває у непрацездатному стані (пропонується з 2016 року);
наказом керівника не створено добровільну пожежну охорону;
допускається куріння за межами спеціально відведеного місця, а саме в приміщенні горища та на сходовій клітині (1-90);
наказом керівника не призначена посадова особа, відповідальна за утримання вогнезахисного покриву;
не здійснено перевірку стану вогнезахисного покриву (просочення), за результатами якої складається акт перевірки технічного стану вогнезахисного покриву (просочення);
для всіх приміщень складського призначення не визначено категорію щодо вибухопожежної та пожежної небезпеки відповідно до вимог ДСТУ Б В.1.1-36:2016 Визначення категорій приміщень, будинків та зовнішніх установок за вибухопожежною та пожежною небезпекою , а також клас зони згідно з Правилами будови електроустановок. Електрообладнання спеціальних установок (далі - НПАОП 40.1-1.32-01), у тому числі для зовнішніх виробничих і складських дільниць, які необхідно позначати на вхідних дверях до приміщення, а також у межах зон усередині приміщень та ззовні;
допускається засмічення та захаращення приміщення горища, приміщення підвалу та електрощитові (1-11;1-12;1-21) сторонніми предметами;
двері горища, електрощитових (1-11;1-12;1-21) не утримуються зачиненими. На дверях не вказується місце зберігання ключів;
допускається зменшення кількості евакуаційних виходів з приміщення (1-79);
сходові клітки, внутрішні відкриті та зовнішні сходи, коридори, проходи та інші шляхи евакуації не забезпечені евакуаційним освітленням;
допускається блокування дверей евакуаційного виходу з приміщення (1-59) монтажною піною, яка перешкоджає вільній евакуації людей;
допускається улаштування ґрат на шляху евакуації з приміщення (1-59), які перешкоджають вільній евакуації людей;
не проведено заміри опору ізоляції та перевірку спрацювання приладів захисту електричних мереж та електроустановок від короткого замикання;
лінії живлення до кожного побутового кондиціонера, групи кондиціонерів не забезпечено автономним пристроєм електричного захисту незалежно від наявності захисту на загальній лінії, яка живить групу кондиціонерів приміщення ( 1-94; 1-96;1-99;1-89);
не надано акти проведення прихованих робіт прокладання проводів (кабелів) за підвісними стелями (приміщення: 1-45; 1-46; 1-47;1-48);
у приміщенні (1-67) допускається виконання з'єднання жил кабелю за допомогою скрутки;
електрощити не захищено автономними системами пожежегасіння та не оснащено схемою підключення з пояснювальними написами та вказаним значенням номінального струму апарата захисту;
допускається підвішування світильників у підвальних приміщення на струмопровідні проводи та експлуатація їх зі знятими ковпаками;
приміщення закладу не забезпечені первинними засобами пожежегасіння у кількості що відповідає нормативній;
для зазначення місцезнаходження первинних засобів пожежегасіння не встановлено вказівні знаки згідно з ДСТУ ІБО 6309:2007 "Протипожежний захист. Знаки безпеки. Форма та колір";
сценічне оформлення, горючі декорації, драпірування в залі для глядачів не оброблено вогнезахисними засобами;
протипожежна завіса знаходиться в непрацездатному стані, а саме не забезпечено доступ води для зрошення з боку сцени у разі виникнення пожежі;
допускається зберігання декорацій та сценічного обладнання у підсобних приміщеннях підвалу будинку;
працівників установи не забезпечено засобами захисту органів дихання (пропонується з 2016 року);
керівник установи не пройшов функціональне навчання з питань цивільного захисту, у тому числі правилам техногенної безпеки (пропонується з 2016 року);
не проведено ідентифікацію потенційно небезпечного об'єкта, (пропонується з 2016 року).
Однак, згідно матеріалів справи в період з 04.07.2018 року по 05.07.2018 року Криничанським районним сектором ГУ ДСНС України у Дніпропетровській області на підставі Наказу від 26.06.2018 року №57 було проведено позапланову перевірку комунального закладу Криничанський районний будинок культури щодо додержання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки.
Вказаним актом встановлено наступні порушення:
приміщення будинку культури (окрім приміщень: 1-91: 1-92; 1-93: 1- 94:1-96) не обладнані системами протипожежного захисту, а саме: системою пожежної сигналізації, (пропонується з 2010 року);
приміщення будинку культури не обладнані системами протипожежного захисту, а саме: системою оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей типу ( СО-2) (пропонується з 2016 року).
В акті відповідачем зазначено, що наявні порушення планується усунути у найкоротші терміни.
Крім того, відповідачем надано Договір № 1524/1909-18/М від 01.10.2018 року укладений між Відділом культури, туризму, національностей та релігій Криничанської районної державної адміністрації (замовник) та ПП "Барьер" (виконавець) відповідно до умов якого замовник доручає, а виконавець приймає на себе зобов'язання надати послуги з встановлення системи пожежної сигналізації та обладнання системою оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей типу (СО-2) на 1 поверсі КЗ Криничанський районний будинок культури за адресою: Дніпропетровська область, Криничанський район, смт. Кринички, вул. Центральна, 13.
Загальна вартість робіт за цим Договором складає 117 573 грн. 91 коп.
Відповідно до Гарантійного листа №135 від 01.10.2018 року приватне підприємство Барьер гарантує, що приступить до виконання робіт зазначених у Договорі про надання послуг № 1524/1909-18/М, а саме: послуги з встановлення системи пожежної сигналізації та обладнання системою оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей типу (СО-2) на 1 поверсі КЗ Криничанський районний Будинок культури, адреса: Дніпропетровська область, Криничанський район, смт Кринички, вул.Центральна, 13. не пізніше 10.10.2018 року.
Відповідно до підп. 39 п. 4 Положення про Державну службу України з надзвичайних ситуацій, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 16.12.2015 року № 1052, на ДСНС України покладено завдання організовувати і здійснювати державний нагляд (контроль) за додержанням вимог законів та інших нормативно-правових актів з питань техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту міністерствами, іншими центральними органами виконавчої влади, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, місцевими держадміністраціями, іншими державними органами та органами місцевого самоврядування, суб'єктами господарювання.
Згідно пп. 27, 35 п. 4 Положення про Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області затвердженого наказом ДСНС України № 3 від 04.02.2013 року (у редакції наказу ДСНС України від 21.09.2017 №507) Головне управління відповідно до покладених на нього завдань організовує і здійснює безпосередньо та через підпорядковані підрозділи державний нагляд (контроль) за додержанням і виконанням вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки та цивільного захисту місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування та суб'єктами господарювання; складає акти перевірок, видає приписи, постанови, розпорядження про усунення вимог законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки, а в разі встановлення порушень, що створюють загрозу життю та здоров'ю людей, звертається до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, об'єктів, споруд, цехів, дільниць, окремих приміщень, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску та реалізації пожежно-небезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту.
Статтею 1 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності державний нагляд (контроль) визначено як діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, прийнятного рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.
Відповідно до частини 1 статті 64 ОСОБА_6 цивільного захисту України Центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки уповноважений організовувати та здійснювати державний нагляд (контроль) щодо виконання вимог законів та інших нормативно-правових актів з питань техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту і діяльності аварійно-рятувальних служб.
Згідно частини 1 статті 65 ОСОБА_6 цивільного захисту України Центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, здійснює державний нагляд (контроль) з питань, які визначені частиною першою статті 64 цього ОСОБА_6 щодо: 1) центральних органів виконавчої влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, інших державних органів та органів місцевого самоврядування; 2) суб'єктів господарювання; 3) аварійно-рятувальних служб.
У відповідності до підп. 12 п. 1 ст. 67 ОСОБА_6 цивільного захисту України до повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об'єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежно-небезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров'ю людей.
Враховуючи, що відповідачем більша частина порушень, які зафіксовані у акті № 45 усунуто, а також здійснюються заходи для усунення порушень, що викладені у акті № 58, суд приходить до висновку про відмову у задоволенні адміністративного позову.
Керуючись ст. ст. 241-245, Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
У задоволенні адміністративного позову відмовити повністю.
Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 ОСОБА_6 адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 ОСОБА_6 адміністративного судочинства України.
До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Третього апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень ОСОБА_6 адміністративного судочинства України.
Повний текст рішення суду складений 08 жовтня 2018 року.
Суддя (підпис) Рішення не набрало законної сили 08 жовтня 2018 року. Суддя З оригіналом згідно. Суддя ОСОБА_1 ОСОБА_1 ОСОБА_1
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 02.10.2018 |
Оприлюднено | 14.10.2018 |
Номер документу | 77077928 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Олійник Віктор Миколайович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Олійник Віктор Миколайович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Олійник Віктор Миколайович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Олійник Віктор Миколайович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Олійник Віктор Миколайович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Олійник Віктор Миколайович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Олійник Віктор Миколайович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Олійник Віктор Миколайович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні