Рішення
від 09.10.2018 по справі 0540/8361/18-а
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

09 жовтня 2018 р.                                                             Справа№0540/8361/18

приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов'янськ, вул. Добровольського, 1

          

Донецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Голубової Л.Б., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження в приміщенні Донецького окружного адміністративного суду адміністративну справу

за позовом Донецького обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів

до товариства з обмеженою відповідальністю «Краматорська будівельно-монтажна компанія»

про стягнення адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць, призначених для працевлаштування осіб з інвалідністю у 2017 році у розмірі 25 981,25 гривень та пені у розмірі 2 148,16 гривень

Донецьке обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів звернулось до Донецького окружного адміністративного суду з позовом до товариства з обмеженою відповідальністю «Краматорська будівельно-монтажна компанія» про стягнення адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць, призначених для працевлаштування осіб з інвалідністю у 2017 році у розмірі 25 981,25 гривень та пені у розмірі 2 148,16 гривень.

В обґрунтування заявлених вимог позивач зазначив, що відповідно до «Звіту про зайнятість та працевлаштування інвалідів» за 2017 рік, наданому до відділення Фонду, середньооблікова чисельність штатних працівників товариства з обмеженою відповідальністю «Краматорська будівельно-монтажна компанія» склала 8 осіб. У відповідності з нормативом місць, призначених для працевлаштування осіб з інвалідністю, відповідач повинен був створити 1 робоче місце, проте не було створено жодного. Відповідно до розрахунку суми адміністративно-господарських санкцій сума відрахувань за 1 нестворене робоче місце становить 25 981,25 гривень. Всупереч ст. 20 Закону України «Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні» відповідач самостійно не сплатив адміністративно-господарські санкції за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю. Станом на 30 серпня 2018 року відповідач повинен сплатити й пеню виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк, що становить 2 148,16 гривень. Товариством з обмеженою відповідальністю «Краматорська будівельно-монтажна компанія» порушено вимоги статей 19, 20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» та не забезпечено виконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів, у зв'язку з чим позивач звернувся до суду з даним позовом.

Ухвалою суду від 11 вересня 2018 року відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження та призначено судове засідання на 09 жовтня 2018 року.

Представник позивача в судове засідання не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлявся судом належним чином. Представником позивача надано клопотання про розгляд справи без участі представника позивача (а.с. 18).

Представник відповідача у судове засідання не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлявся судом належним чином та своєчасно повідомлявся про встановлений ухвалою суду від 11 вересня 2018 року строк для подання відзиву на позовну заяву, проте наявна у матеріалах справи судова кореспонденція, яка надсилалася на адресу відповідача, повернулась до суду з відповідним поштовим повідомленням з відміткою органу поштового зв'язку «за закінченням терміну зберігання». При цьому, як вбачається з безкоштовного витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, місцезнаходження відповідача – 84313, Донецька область, м. Краматорськ, бульвар Машинобудівників, буд. 53.

Відповідно до ч. 11 ст. 126 Кодексу адміністративного судочинства України розписку про одержання повістки (повістку у разі неможливості вручити її адресату чи відмови адресата її одержати) належить негайно повернути до адміністративного суду. У разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.

Частиною 6 статті 162 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.

Відповідно до положень статті 257 Кодексу адміністративного судочинства України даний предмет спору віднесено до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження, суд вважає за можливе розглянути справу в порядку спрощеного позовного провадження, враховуючи, що відповідача у відповідності до норм законодавства повідомлено про наявність позову щодо визнання протиправною бездіяльності та зобов'язання вчинити певні дії.

Дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих доказів, оцінивши докази відповідно до вимог ст.ст. 72-79 Кодексу адміністративного судочинства України, суд –

ВСТАНОВИВ:

Відповідач – товариство з обмеженою відповідальністю «Краматорська будівельно-монтажна компанія» є юридичною особою та зареєстрований у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань за кодом 35062322, що підтверджується безкоштовним витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (а.с. 21-22). Перебуває на обліку у Донецькому обласному відділенні Фонду соціального захисту інвалідів.

Товариство з обмеженою відповідальністю «Краматорська будівельно-монтажна компанія» 22 лютого 2018 року подало до Донецького обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів звіт про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2017 рік (а.с. 9). Відповідно до зазначеного звіту середньооблікова кількість штатних працівників облікового складу (осіб) за 2017 рік склала 8 осіб.

Закон України «Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні» визначає основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні і гарантує їм рівні з усіма іншими громадянами можливості для участі в економічній, політичній і соціальній сферах життя суспільства, створення необхідних умов, які дають можливість особам з інвалідністю ефективно реалізувати права та свободи людини і громадянина та вести повноцінний спосіб життя згідно з індивідуальними можливостями, здібностями і інтересами.

Відповідно до ч. 3 ст.18 Закону України «Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні» підприємства, установи, організації, фізичні особи, які використовують найману працю, зобов'язані виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування осіб з інвалідністю, у тому числі спеціальні робочі місця, створювати для них умови праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації і забезпечувати інші соціально-економічні гарантії, передбачені законодавством, надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації працевлаштування осіб з інвалідністю, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштування осіб з інвалідністю у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Згідно з ч. 1 ст. 19 Закону України «Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні» для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій осіб з інвалідністю, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця.

У відповідності з даним нормативом робочих місць, призначених для працевлаштування осіб з інвалідністю, відповідач повинен був створити 1 робоче місце, а не створив жодного.

Таким чином, суд встановив, що відповідно до норм діючого законодавства норматив робочих місць по працевлаштуванню осіб з інвалідністю протягом звітного 2017 року відповідачем не виконано.

Згідно з ч. 1 ст. 20 Закону України «Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні» підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій осіб з інвалідністю, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих осіб з інвалідністю менша, ніж установлено нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, в установі, організації, у тому числі на підприємстві, в організації громадських організацій осіб з інвалідністю, у фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування особи з інвалідністю і не зайняте особою з інвалідністю. Для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій осіб з інвалідністю, фізичних осіб, де працює від 8 до 15 осіб, розмір адміністративно-господарських санкцій за робоче місце, призначене для працевлаштування особи з інвалідністю і не зайняте особою з інвалідністю, визначається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, в установі, організації, у тому числі на підприємстві, в організації громадських організацій осіб з інвалідністю, у фізичної особи, яка використовує найману працю. Положення цієї частини не поширюється на підприємства, установи і організації, що повністю утримуються за рахунок коштів державного або місцевих бюджетів.

Відповідно до ч. 4 ст. 20 Закону України «Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні» адміністративно-господарські санкції розраховуються та сплачуються підприємствами, установами, організаціями, у тому числі підприємствами, організаціями громадських організацій осіб з інвалідністю, фізичними особами, зазначеними в частині першій цієї статті, самостійно в строк до 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося порушення нормативу, встановленого частиною першою статті 19 цього Закону. При цьому до правовідносин із стягнення адміністративно-господарських санкцій, передбачених цим Законом, не застосовуються строки, визначені статтею 250 Господарського кодексу України.

На підставі даних звіту про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2017 рік Донецьке обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів склало розрахунок адміністративно-господарських санкцій за не створення робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю за 2017 звітний рік у розмірі 25 981,25 гривень (а.с. 10), які відповідач повинен був сплатити у строк до 15 квітня 2018 року.

Згідно з ч. 2 ст. 20 Закону України «Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні» порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк.

Судом встановлено, що до 15 квітня 2018 року відповідач не сплатив суму адміністративно-господарських санкцій у розмірі 25 981,25 гривень, в зв'язку з чим станом на 30 серпня 2018 року йому нараховано пеню у розмірі 2 148,16 гривень (а.с. 11).

Відповідно до п. 5 Розділу 1 Порядку подання форми звітності № 3-ПН «Інформація про попит на робочу силу (вакансії)» форма № 3-ПН подається за наявності у роботодавця попиту на робочу силу (вакансії) не пізніше ніж через три робочі дні з дати відкриття вакансії. Датою відкриття вакансії є наступний день після створення робочого місця чи припинення трудових відносин з працівником, робоче місце якого стає вакантним, або дата, починаючи з якої може бути укладений трудовий договір з найманим працівником.

Відповідач не надав суду докази надання звітності до центру зайнятості за формою № 3- ПН «Інформація про попит на робочу силу (вакансії)».

Крім того, суд зазначає, що в матеріалах справи відсутня інформація, щодо надання товариством з обмеженою відповідальністю «Краматорська будівельно-монтажна компанія» звітності за формою № 3- ПН «Інформація про попит на робочу силу (вакансії)» до центру зайнятості.

На час розгляду справи сума адміністративно-господарських санкцій та пені в загальному розмірі 28 129,41 гривень відповідачем не сплачена.

З огляду на викладене вище, суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення заявлених позивачем вимог про стягнення адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць, призначених для працевлаштування осіб з інвалідністю у 2017 році у розмірі 25 981,25 гривень та пені у розмірі 2 148,16 гривень.

Відповідно до частини 2 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову суб'єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб'єкта владних повноважень, пов'язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Нормами ч. 3 ст. 243 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що у виняткових випадках залежно від складності справи складення рішення, постанови у повному обсязі може бути відкладено на строк не більш як десять, а якщо справа розглянута у порядку спрощеного провадження - п'ять днів з дня закінчення розгляду справи.

Відповідно до частини 4 статті 243 Кодексу адміністративного судочинства України судове рішення, постановлене у письмовому провадженні, повинно бути складено у повному обсязі не пізніше закінчення встановлених цим Кодексом строків розгляду відповідної справи, заяви або клопотання.

З огляду на викладене, на підставі положень Закону України «Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні», ст.ст. 2, 14, 77, 78, 90, 139, 242-246, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

Позовні вимоги Донецького обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів (місцезнаходження згідно даних з ЄДР: 87528, Донецька область, м. Маріуполь, вул. Серова, буд. 1-А, код ЄДРПОУ 13492430) до товариства з обмеженою відповідальністю «Краматорська будівельно-монтажна компанія» (місцезнаходження згідно даних з ЄДР: 84313, Донецька область, м. Краматорськ, бульвар Машинобудівників, буд. 53, код ЄДРПОУ 35062322) про стягнення адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць, призначених для працевлаштування осіб з інвалідністю у 2017 році у розмірі 25 981,25 гривень та пені у розмірі 2 148,16 гривень - задовольнити.

Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю «Краматорська будівельно-монтажна компанія» (код ЄДРПОУ 35062322) на користь Державного бюджету України адміністративно-господарські санкції за невиконання нормативу робочих місць, призначених для працевлаштування осіб з інвалідністю у 2017 році у розмірі 25 981 (двадцять п'ять тисяч дев'ятсот вісімдесят одну) гривню 25 копійок та пеню у розмірі 2 148 (дві тисячі сто сорок вісім) гривень 16 копійок на р/р № 31213230005002, отримувач: Донецьке ГУК/м. Донецьк/50070000, банк отримувача – Казначейство України, код ЄДРПОУ 37967785, МФО 899998, призначення платежу: АГС та пеня за нестворені робочі місця для працевлаштування осіб з інвалідністю у 2017 році.

Рішення складено у повному обсязі та підписано 12 жовтня 2018 року.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди, а матеріали справ витребовуються та надсилаються судами за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.

Суддя                                                                                 Голубова Л.Б.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення09.10.2018
Оприлюднено16.10.2018
Номер документу77079175
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —0540/8361/18-а

Рішення від 09.10.2018

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Голубова Л.Б.

Ухвала від 11.09.2018

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Голубова Л.Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні