Рішення
від 14.09.2018 по справі 1140/2002/18
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

14 вересня 2018 року м. Кропивницький Справа № 1140/2002/18

Кіровоградський окружний адміністративний суд, у складі судді Хилько Л.І., розглянув у порядку письмового провадження справу за позовом Головного управління ДФС в Івано-Франківській області (далі-позивач) до Великосеверинівської сільської ради Кіровоградського району Кіровоградської області (відповідач), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог - товариство з обмеженою відповідальністю "МАСПАЛЛА ЛТД", про скасування запису, -

В С Т А Н О В И В:

Позивач звернувся до Кіровоградського окружного адміністративного суду з позовом та просить скасувати запис про державн4у реєстрацію змін до установчих документів ТОВ "МАСПАЛЛА ЛТД" від 26.05.2017 р., які стосуються зміни місцезнаходження товариства.

В обґрунтування позову зазначив те, що на підставі неправдивих даних щодо місцезнаходження ТОВ "МАСПАЛЛА ЛТД" відповідачем проведено внесення змін до установчих документів та державна реєстрація відповідача за юридичною адресою, що не відповідає нормам Цивільного кодексу України, Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців", оскільки за такою адресою підприємство не знаходиться. За таких обставин позивач просить скасувати запис про державну реєстрацію змін до установчих документів третьої особи від 26.05.2017 року, що стосуються зміни місцезнаходження підприємства.

Відповідач позовні вимоги не визнав та подав до суду відзив на позовну заяву, в якому просив суд відмовити в його задоволені. Вказав, що підстави для зупинення розгляду документів, поданих третьою особою 25.05.2017 р., та підстави для відмови у державній реєстрації, передбачених ст.ст.27,28 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" були відсутні. При цьому, перевірка достовірності відомостей щодо місцезнаходження юридичної особи, не належить до повноважень державного реєстратора, визначених вищевказаних Законом, а державний реєстратор на має права вимагати подання будь-яких підтверджуючих документів щодо місцезнаходження юридичної особи (а.с.39-43).

Представник позивача у судовому засіданні підтримав позовні вимоги.

Представник відповідача в судове засідання не з'явився, подав клопотання про розгляд справи за його відсутності (а.с.72-74).

Представник третьої особи в судове засідання також не з'явився, про причини неявки не повідомив та не надав до суду будь-яких пояснень по суті позовних вимог.

Дослідивши наявні в справі документи, всебічно й повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи по суті, суд зазначає таке.

Встановлено, що ТОВ "МАСПАЛЛА ЛТД" (код - 40741747) зареєстроване як юридична особа та як вбачається з Витягу №1004024429 станом на 29.05.2018 р. до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань внесено запис від 26.05.2017 р., відповідно до якого внесено зміни до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах, що стосуються зміни місцезнаходження підприємства (а.с.12-14).

Як вбачається з Акту обстеження суб'єкта підприємницької діяльності від 29.03.2018 р. №37 ДПФ у м. Івано-Франківську Головного управління ДФС в Івано-Франківській області проведено перевірку місцезнаходження ТОВ "МАСПАЛЛА ЛТД", яким було зафіксовано відсутність даного підприємства за адресою: вул. Василя Симоненка, 1, м. Івано-Франківськ (а.с.6).

Правовідносини, що виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, їхньої символіки (у випадках, передбачених законом), громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб-підприємців регулює Закон України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" від 15 травня 2003 року № 755-IV (далі - Закон №755).

За правилами ч.2 ст.6 Закону №755, державний реєстратор:

1) приймає документи;

2) перевіряє документи на наявність підстав для зупинення розгляду документів;

3) перевіряє документи на наявність підстав для відмови у державній реєстрації;

4) проводить реєстраційну дію (у тому числі з урахуванням принципу мовчазної згоди) за відсутності підстав для зупинення розгляду документів та відмови у державній реєстрації шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру;

5) веде Єдиний державний реєстр;

6) веде реєстраційні справи;

6-1) надає в установленому порядку та у випадках, передбачених Законом України "Про виконавче провадження", інформацію органу державної виконавчої служби або приватному виконавцю;

7) здійснює інші повноваження, передбачені цим Законом.

Згідно до п. 10 ч. 2 ст. 9 вказаного Закону, в Єдиному державному реєстрі містяться такі відомості про юридичну особу, крім державних органів і органів місцевого самоврядування як юридичних осіб, зокрема, місцезнаходження юридичної особи.

Частина четверта статті 17 Закону №755 вказує, що для державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, у тому числі змін до установчих документів юридичної особи, крім змін до відомостей, передбачених частиною п'ятою цієї статті, подаються такі документи:

1) заява про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі;

2) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про зміни, що вносяться до Єдиного державного реєстру, крім внесення змін до інформації про кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) юридичної особи, у тому числі кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) її засновника, якщо засновник - юридична особа, про місцезнаходження та про здійснення зв'язку з юридичною особою;

3) реєстр осіб (громадян), які брали участь в засіданні уповноваженого органу управління юридичної особи, - у разі внесення змін до відомостей про громадські об'єднання, політичні партії;

4) пункт 4 частини четвертої статті 17 виключено

5) відомості про керівні органи громадського формування (ім'я, дата народження керівника, членів інших керівних органів, реєстраційний номер облікової картки платника податків (за наявності), посада, контактний номер телефону та інші засоби зв'язку) - у разі внесення змін до складу керівних органів;

6) документ, що підтверджує реєстрацію іноземної особи в країні її місцезнаходження (витяг із торговельного, банківського, судового реєстру тощо), - у разі змін, пов'язаних із входженням до складу засновників юридичної особи іноземної юридичної особи;

7) документ про сплату адміністративного збору - у випадках, передбачених статтею 36 цього Закону;

8) установчий документ юридичної особи в новій редакції - у разі внесення змін, що містяться в установчому документі;

9) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) передавального акта або розподільчого балансу - у разі внесення змін, пов'язаних із внесенням даних про юридичну особу, правонаступником якої є зареєстрована юридична особа;

10) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про вихід із складу засновників (учасників) та/або заява фізичної особи про вихід із складу засновників (учасників), справжність підпису на якій нотаріально засвідчена, та/або договору, іншого документа про перехід чи передачу частки засновника (учасника) у статутному (складеному) капіталі (пайовому фонді) юридичної особи, та/або рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про примусове виключення із складу засновників (учасників) юридичної особи або ксерокопія свідоцтва про смерть фізичної особи, судове рішення про визнання фізичної особи безвісно відсутньою - у разі внесення змін, пов'язаних із зміною складу засновників (учасників) юридичної особи;

11) заява про обрання юридичною особою спрощеної системи оподаткування та/або реєстраційна заява про добровільну реєстрацію як платника податку на додану вартість, та/або заява про включення до Реєстру неприбуткових установ та організацій за формами, затвердженими відповідно до законодавства, - за бажанням заявника у разі внесення до установчих документів змін, які впливають на систему його оподаткування;

12) звіт про результати емісії акцій у випадку, передбаченому абзацами третім і четвертим пункту 48 частини другої статті 9 цього Закону;

13) звіт про оцінку майна у випадку, передбаченому абзацом сьомим пункту 48 частини другої статті 9 цього Закону.

Статтею 93 Цивільного кодексу України передбачено, що місцезнаходженням юридичної особи є фактичне місце ведення діяльності чи розташування офісу, з якого проводиться щоденне керування діяльністю юридичної особи (переважно знаходиться керівництво) та здійснення управління і обліку.

Суд зазначає, що ст.25 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань" врегульований порядок проведення державної реєстрації та інших реєстраційних дій.

Державна реєстрація та інші реєстраційні дії проводяться на підставі документів, що подаються заявником для державної реєстрації (ч.1 ст.25 зазначеного Закону).

Таким чином, зі змісту даних норм не вбачається такого повноваження державного реєстратора як перевірка фактичного місця знаходження юридичної особи за вказаною нею ж юридичною адресою.

Це дає підстави дійти висновку про відсутність порушень державного реєстратора при внесенні зміни до відомостей про ТОВ "МАСПАЛЛА ЛТД", що не пов'язані зі змінами в установчих документах, що стосуються зміни місцезнаходження підприємства. Разом з тим, державним реєстратором внесено до Державного реєстру запис, який фактично не відповідає дійсності, а тому відомості, надані юридичною особою, як встановлено позивачем, та підтверджується матеріалами справи, є недостовірними.

Як вбачається з матеріалів справи, на підставі неправдивих даних щодо місцезнаходження третьої особи було внесено зміни до відомостей про ТОВ "МАСПАЛЛА ЛТД", що не пов'язані зі змінами в установчих документах, що стосуються зміни місцезнаходження підприємства.

За змістом пункту 63.3 статті 63 Податкового кодексу України, з метою проведення податкового контролю платники податків підлягають реєстрації або взяттю на облік у контролюючих органах за місцезнаходженням юридичних осіб, відокремлених підрозділів юридичних осіб, місцем проживання особи (основне місце обліку), а також за місцем розташування (реєстрації) їх підрозділів, рухомого та нерухомого майна, об'єктів оподаткування або об'єктів, які пов'язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (неосновне місце обліку).

Саме з цією метою законодавець зобов'язує платника податків стати на податковий облік.

Водночас, згідно п.67.2 ст.67 Податкового кодексу України контролюючі органи в установленому законом порядку мають право звертатися до суду про винесення судового рішення щодо: скасування державної реєстрації змін до установчих документів.

Отже, встановлено повноваження звертатись до суду з вищенаведеними позовними вимогами саме з метою забезпечення контролю за виконанням податкового обов'язку платниками податків.

У такому разі внесення до Єдиного державного реєстру запису про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням може бути підставою для припинення цієї юридичної особи, а не мотивом для скасування державної реєстрації змін до установчих документів щодо зміни місцезнаходження, на чому наполягає позивач, оскільки саме припинення юридичної особи буде належним засобом податкового контролю.

Однак, позивачем заявлено позовну вимогу про скасування запису про державну реєстрацію змін до установчих документів від 26.05.2017 року, які стосуються зміни місцезнаходження підприємства. Однак, як вбачається із Витягу з ЄДР №1004024429 від 29.05.2018 р. (а.с.12-14) державним реєстратором внесено запис відповідно до якого внесено зміни до відомостей про ТОВ "МАСПАЛЛА ЛТД", що не пов'язані зі змінами в установчих документах, а стосуються зміни місцезнаходження юридичної особи.

Відповідно до частини першої статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Згідно ч.1 ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Враховуючи вищевказане суд дійшов висновку про відсутності правових підстав для скасування запису про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах та стосуються зміни місцезнаходження підприємства.

Керуючись стст.ст.241-246, 255, 295 КАС України, суд, -

В И Р І Ш И В:

В задоволенні адміністративного позову відмовити повністю.

Рішення набирає законної сили в порядку, встановленому ст. 255 КАС України, та може бути оскаржено до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення за правилами, встановленими ст.ст. 293, 295-297 КАС України. Згідно із пп.15.5 п.15 Розділу VII Перехідні положення КАС України до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди, а матеріали справ витребовуються та надсилаються судами за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.

Суддя Кіровоградського

окружного адміністративного суду ОСОБА_1

СудКіровоградський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.09.2018
Оприлюднено14.10.2018
Номер документу77079973
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —1140/2002/18

Рішення від 14.09.2018

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Л.І. Хилько

Ухвала від 30.08.2018

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Л.І. Хилько

Ухвала від 02.08.2018

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Л.І. Хилько

Ухвала від 17.07.2018

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Л.І. Хилько

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні