ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
21 вересня 2018 р. м. Чернівці Справа № 824/673/18-а
Чернівецький окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Григораша В.О.,
за участю:
секретаря судового засідання Григоряк У.С.;
представника позивача ОСОБА_1;
представника відповідача не з'явився,
розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали адміністративної справи за позовом Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернівецькій області (код ЄДРПОУ 38595868, вул. Комарова, 1-А, м. Чернівці, Чернівецька область, 58018) до Комунального закладу "ОСОБА_2 районний будинок народної творчості та дозвілля" ОСОБА_2 районної ради (код ЄДРПОУ 26035556, вул. Олімпійська, 2-А, Хотин, Чернівецька область, 60000) про застосування заходу реагування у сфері державного нагляду, -
ВСТАНОВИВ:
17.07.2018 року до Чернівецького окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернівецькій області (позивач) до Комунального закладу "ОСОБА_2 районний будинок народної творчості та дозвілля" ОСОБА_2 районної ради (відповідач), з такими позовними вимогами:
застосувати до Комунального закладу "ОСОБА_2 районний будинок народної творчості та дозвілля" ОСОБА_2 районної ради, керівником якого є ОСОБА_3, захід реагування у сфері державного нагляду (контролю) шляхом зобов'язання зупинити експлуатацію і відключити від електромережі із залученням спеціалізованої організації з електропостачання приміщення кіноапаратної за координатами на план-схемі 1-75 загальною площею 32,90 кв.м. на вул. Олімпійській, 84 в м. Хотин Хотинського району Чернівецької області до повного виконання у вищезазначеному приміщенні заходів щодо усунення порушень, визначених ОСОБА_2 районного відділу Управління ДСНС України у Чернівецькій області від 07.06.2018 року № 64.
Ухвалою Чернівецького окружного адміністративного суду від 20.07.2018 року відкрито провадження у даній справі та призначено її до судового розгляду за правилами спрощеного позовного провадження на 21.08.2018 року.
21.08.2018 року розгляд справи перенесено на 21.09.2018 року у зв'язку з перебуванням головуючого судді на лікарняному.
Обґрунтовуючи позовні вимоги представник позивача зазначив, що за результатами проведеної позапланової перевірки відповідача з питань додержання та виконання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки складено ОСОБА_2 позапланової перевірки від 07.06.2018 року №64, один примірник якого 07.06.2018 року отримав директор Комунального закладу "ОСОБА_2 районний будинок народної творчості та дозвілля" ОСОБА_2 районної ради - ОСОБА_3
Під час проведеної перевірки виявлено ряд суттєвих порушень вимог нормативних актів у сфері цивільного захисту, техногенної і пожежної безпеки, що становлять загрозу життю та здоров'ю людей, зокрема дітей і знищенню державного майна.
За невиконання протипожежних заходів, 07.06.2018 року директора Комунального закладу "ОСОБА_2 районний будинок народної творчості та дозвілля" ОСОБА_2 районної ради ОСОБА_3 притягнуто до адміністративної відповідальності у вигляді штрафу у розмірі 34,00 грн за статтею 175 КУпАП.
У зв`язку з наведеним, позивач у відповідності до п. 12 ч. 1 ст. 67 Кодексу цивільного захисту України звернувся до суду з даним позовом щодо застосування заходів реагування.
Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав та просив суд задовольнити їх у повному обсязі.
Представник відповідача в судове засідання не з'явився проте подав до суду заяву про розгляд справи без його часті. Крім того, у вказаній заяві, представник відповідача ОСОБА_3 зазначив, що визнає позовні вимоги.
Відповідно до ч. 4 ст. 47 КАС України крім прав та обов'язків, визначених у статті 44 цього Кодексу, відповідач має право визнати позов повністю або частково, подати відзив на позовну заяву.
Відповідно до положень ст. 189 КАС України відповідач може визнати позов на будь-якій стадії провадження у справі, зазначивши про це в заяві по суті справи або в окремій письмовій заяві (ч. 1); у разі визнання позову відповідачем повністю або частково суд за наявності для того законних підстав ухвалює рішення про задоволення позову повністю або у відповідній частині вимог (ч. 4); суд не приймає визнання позову і продовжує розгляд адміністративної справи, якщо ці дії відповідача суперечать закону чи порушують чиї-небудь права, свободи або інтереси (ч. 5).
Згідно з вимогами ч. 2 ст. 189 КАС України суд роз'яснив сторонам наслідки визнання відповідачем позову, перевірив, чи не обмежений представник відповідача сторони у повноваженнях на визнання позову.
Перевіривши матеріали справи, встановивши фактичні обставини в справі, на яких ґрунтуються позовні вимоги, заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши та оцінивши надані докази в сукупності, проаналізувавши законодавство, яке регулює спірні правовідносини, суд дійшов висновку, що адміністративний позов підлягає задоволенню у повному обсязі, виходячи з наступного.
Судом встановлені такі обставини та відповідні їм правовідносини.
Комунальний заклад "ОСОБА_2 районний будинок народної творчості та дозвілля" ОСОБА_2 районної ради (код ЄДРПОУ 26035556), розташований за адресою: вул. Олімпійська, 2А, м. Хотин, Чернівецька область, 60000, вид діяльності: діяльність концертних та театральних залів, директор - ОСОБА_3 (а.с. 31-34).
07.06.2018 року представниками позивача, на підставі Наказу "Про здійснення позапланових перевірок" від 02.04.2018 року №62 та Посвідчення на проведення перевірки від 07.06.2018 року №64 (а.с. 21-23), проведено позапланову перевірку Комунального закладу "ОСОБА_2 районний будинок народної творчості та дозвілля" ОСОБА_2 районної ради щодо додержання суб'єктом господарювання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки.
За результатами проведеної перевірки складено ОСОБА_2 перевірки №64 від 07.06.2018 року (а.с. 24-30), яким зафіксовано порушення вимог законодавства у сфері пожежної і техногенної безпеки, а саме:
- п. 5 Розділу ІІ ППБУ - до схематичного плану евакуації не розроблена інструкція, що визначає дії персоналу щодо забезпечення безпечної та швидкої евакуації людей;
- п. 8 Розділу ІІ ППБУ - територію та приміщення недозабезпечено відповідними знаками безпеки;
- п. 2.12 Розділу ІІІ ППБУ - приміщення кіноапаратної захаращене;
- п. 2.22 Розділу ІІІ ППБУ - приміщення не забезпечено адресними вказівниками (назва вулиці, номер будинку), які слід встановити на фасаді будівлі або іншому видному місці і забезпечити освітленням у темний час доби;
- п. 2.31 Розділу ІІІ ППБУ - сходові клітки, внутрішні відкриті та зовнішні сходи коридори, проходи та інші шляхи евакуації не забезпечені евакуаційним освітленням відповідно до вимог ДБН В.1.1.7-2002 "Пожежна безпеки об'єктів будівництва", ДБН В.2.5.-23-2010 "Проектування електрообладнання об'єктів цивільного призначення" та Правил улаштування електроустановок (ПЕУ). Світильники евакуаційного освітлення повинні вмикатися з настанням сутінків у разі перебування в будинку людей.
- п. 2.32 Розділу ІІІ ППБУ - не встановлено світлові покажчики "Вихід" зеленого кольору на білому фоні з автономним живленням;
- п. 2.5 Розділу ІІІ ППБУ - дерев'яні конструкції будівель, сценічної коробки та горюче оздоблення сцени не піддано вогнезахисному оброблянню;
- п. 1.21 Розділу ІV ППБУ - будівлі споруди та зовнішні установки незахищені від прямих попадань блискавки і вторинних її проявів;
- п. 1.6 Розділу ІV ППБУ - з'єднання та окінцювання жил приводів і кабелів в приміщенні кінапаратної виконано скруткою, що суперечить вимогам
- п. 1.18 Розділу ІV ППБУ - в приміщенні кіноапаратної пошкоджені розетки. У приміщенні кіноапаратної світильники експлуатуються зі знятими ковпаками (розсіювачами) та відсутній взагалі світильник, струмопровідні проводи оголені. З'єднувальні коробки пошкоджені (відкриті);
- п. 1.1 Розділу V ППБУ - системи протипожежного захисту утримуються у несправному стані. Несправності, які впливають на працездатність, не усуваються, та не робляться записи у відповідних журналах;
- п. 2.1 Розділу V ППБУ - система внутрішнього протипожежного водопроводу відповідають вимогам: ДБН В.2.5-64:2012 "Внутрішній водопровід та каналізація";
- пп. 1 п. 2.1 Розділу V ППБУ - внутрішні пожежні кран-комплекти не відповідають вимогам ДБН В.2.5-64:2012 "Внутрішній водопровід та каналізація";
- пп. 2 п. 2.1 Розділу V ППБУ - пожежні кран-комплекти не укомплектовані згідно вимог, а саме: пожежним рукавом однакового з ним діаметром стволом, кнопкою дистанційного запуску пожежних насосів (за наявності таких насосів), а також важелем полегшення відкривання вентиля. Елементи з'єднання пожежного крана, рукавів та ручного пожежного стволу мають бути однотипними;
- п. 3.6 Розділу V ППБУ - недозабезпечено приміщення первинними засобами пожежогасіння;
- п. 3.10 Розділу V ППБУ - для зазначення місцезнаходження первинних засобів пожежогасіння не встановлено вказівні знаки згідно ДСТУ;
- п. 2.20 Розділу VІ ППБУ - не обладнані світловими покажчиками з написом "Вихід" виходи з фойє, кулуарів, планшета сцени, вихід з робочих галерей, колосників та трюмів;
- п. 2.3 Розділу VІ ППБУ - дерев'яні конструкції сценічної коробки не оброблені вогнезахисними засобами, що забезпечують І групу вогнезахисної ефективності;
- ст. 35 КЦЗУ "Порядок забезпечення населення і особового складу невоєнізованих формувань засобами радіаційного та хімічного захисту" затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 19.08.2002 року №1200 - не забезпечено персонал засобами індивідуального захисту органів дихання.
ОСОБА_4 перевірки отримано директором Комунального закладу "ОСОБА_2 районний будинок народної творчості та дозвілля" ОСОБА_2 районної ради ОСОБА_3 07.06.2018 року та підписано ним без зауважень та заперечень.
У зв'язку з виявленими порушеннями, щодо директора Комунального закладу "ОСОБА_2 районний будинок народної творчості та дозвілля" ОСОБА_2 районної ради ОСОБА_3 складено Протокол про адміністративне правопорушення ЧВ№038617/64 від 07.06.2018 року відповідно до ст. 175 КУпАП. Обставини, що пом'якшують адміністративну відповідальність за адміністративне правопорушення - щире розкаяння винного. Пояснень та зауважень до протоколу про адміністративне правопорушення ОСОБА_3 немав (а.с. 33).
Також, Постановою про накладення адміністративного стягнення серії ЧВ№003617 від 08.06.2018 року, притягнуто до адміністративної відповідальності у вигляді штрафу в розмірі 34,00 грн директора Комунального закладу "ОСОБА_2 районний будинок народної творчості та дозвілля" ОСОБА_2 районної ради ОСОБА_3 (а.с. 42).
Вказана сума штрафу сплачена директором Комунального закладу "ОСОБА_2 районний будинок народної творчості та дозвілля" ОСОБА_2 районної ради ОСОБА_3 у добровільному порядку, що підтверджується квитанцією про оплату (а.с. 43).
11.06.2018 року, у зв'язку з виявленими порушеннями, головний фахівець ОСОБА_2 районного відділу Управління ДСНС України у Чернівецькій області капітан служби цивільного захисту ОСОБА_5 звернувся до заступника начальника Управління із запобігання надзвичайним ситуаціям Управління ДСНС України у Чернівецькій області з Рапортом в якому рапортував, що в ході проведення перевірки вставлено ряд недоліків, які створюють загрозу виникнення пожежі, вважає за доцільне знеструмити та припинити експлуатацію приміщення кіноапаратної ОСОБА_2 районного будинку народної творчості та дозвілля за адресою: Чернівецька область, м. Хотин, вул. Олімпійська, 84 до повного усунення виявлених порушень (а.с. 20).
В матеріалах справи містяться фотографії приміщення Комунального закладу "ОСОБА_2 районний будинок народної творчості та дозвілля" ОСОБА_2 районної ради, зроблені представниками позивача під час перевірки, які підтверджують порушення зафіксовані в ОСОБА_2 перевірки №64 від 07.06.2018 року (а.с. 37-39).
У зв`язку з наведеним, позивач у відповідності до п.12 ч.1 ст. 67 Кодексу цивільного захисту України звернувся до суду з даним позовом про застосування заходів реагування.
До вказаних спірних правовідносин суд застосовує наступні положення законодавства та робить висновки по суті спору.
Правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов'язки та відповідальність суб'єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) визначаються Законом України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" від 05.04.2007 року №877-V (Закон України №877-V).
Відповідно до абз. 2 ст. 1 Закону України №877-V державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.
Згідно абз. 3 ст. 1 Закону України №877-V заходи державного нагляду (контролю) - планові та позапланові заходи, які здійснюються у формі перевірок, ревізій, оглядів, обстежень та в інших формах, визначених законом.
В силу ст. 4 Закону №877-V державний нагляд (контроль) здійснюється за місцем провадження господарської діяльності суб'єкта господарювання або його відокремлених підрозділів, або у приміщенні органу державного нагляду (контролю) у випадках, передбачених законом.
Відповідно до частин 1-3 ст. 7 Закону України №877-V для здійснення планового або позапланового заходу орган державного нагляду (контролю) видає наказ (рішення, розпорядження), який має містити найменування суб'єкта господарювання, щодо якого буде здійснюватися захід, та предмет перевірки.
На підставі наказу (рішення, розпорядження) оформляється посвідчення (направлення) на проведення заходу державного нагляду (контролю), яке підписується керівником органу державного нагляду (контролю) (головою державного колегіального органу) або його заступником (членом державного колегіального органу) із зазначенням прізвища, ім'я та по батькові і засвідчується печаткою.
У посвідченні (направленні) на проведення заходу зазначаються: найменування органу державного нагляду (контролю), що здійснює захід; найменування суб'єкта господарювання та/або його відокремленого підрозділу або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи - підприємця, щодо діяльності яких здійснюється захід; місцезнаходження суб'єкта господарювання та/або його відокремленого підрозділу, щодо діяльності яких здійснюється захід; номер і дата наказу (рішення, розпорядження), на виконання якого здійснюється захід; перелік посадових осіб, які беруть участь у здійсненні заходу, із зазначенням їх посади, прізвища, ім'я та по батькові; дата початку та дата закінчення заходу; тип заходу (плановий або позаплановий); форма заходу (перевірка, ревізія, обстеження, огляд, інспектування тощо); підстави для здійснення заходу; предмет здійснення заходу; інформація про здійснення попереднього заходу (тип заходу і строк його здійснення).
Згідно ч. 6 ст. 7 Закону України №877-V за результатами здійснення планового або позапланового заходу посадова особа органу державного нагляду (контролю) складає акт, який повинен містити такі відомості: дату складення акта; тип заходу (плановий або позаплановий); форма заходу (перевірка, ревізія, обстеження, огляд тощо); предмет державного нагляду (контролю); найменування органу державного нагляду (контролю), а також посаду, прізвище, ім'я та по батькові посадової особи, яка здійснила захід; найменування юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи - підприємця, щодо діяльності яких здійснювався захід.
Посадова особа органу державного нагляду (контролю) зазначає в акті стан виконання вимог законодавства суб'єктом господарювання, а в разі невиконання - детальний опис виявленого порушення з посиланням на відповідну вимогу законодавства.
Згідно з ч. 7 ст. 7 Закону України №877-V на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п'яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу.
Відносини, пов'язані із захистом населення, територій, навколишнього природного середовища та майна від надзвичайних ситуацій, реагуванням на них, функціонуванням єдиної державної системи цивільного захисту, та визначає повноваження органів державної влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, права та обов'язки громадян України, іноземців та осіб без громадянства, підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності, регулюються Кодексом цивільного захисту України від 02.10.2012 року №5403-VI (КЦЗ України).
Відповідно до ч. 2 ст. 51 КЦЗ України забезпечення техногенної безпеки суб'єкта господарювання покладається на його керівника. Відповідно до ч. 3 ст. 55 КЦЗ України забезпечення пожежної безпеки суб'єкта господарювання покладається на власників та керівників таких суб'єктів господарювання.
Згідно з ч. 2. ст. 64 КЦЗ України центральний орган виконавчої влади, який здійснює нагляд (контроль) у сфері техногенної та пожежної безпеки, реалізує повноваження безпосередньо і через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, районах, районах у містах, містах обласного, республіканського (Автономної Республіки Крим) значення.
Згідно статті 66 КЦЗ України центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, здійснює державний нагляд (контроль) шляхом проведення планових та позапланових перевірок відповідно до закону.
Відповідно до п. 12 ч. 1. ст. 67 КЦЗ України до повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об'єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров'ю людей.
Відповідно до Указу Президента України від 16 січня 2013 року №20/2013 «Деякі питання Державної служби України з надзвичайних ситуацій» , Державна служба України з надзвичайних ситуацій (ДСНС України) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра оборони України (далі - Міністр).
ДСНС України входить до системи органів виконавчої влади і забезпечує реалізацію державної політики у сферах цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій та запобігання їх виникненню, ліквідації надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб, профілактики травматизму невиробничого характеру, а також гідрометеорологічної діяльності.
Основними завданнями ДСНС України є: реалізація державної політики у сферах цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій та запобігання їх виникненню, ліквідації надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб, профілактики травматизму невиробничого характеру, а також гідрометеорологічної діяльності; здійснення державного нагляду (контролю) за додержанням та виконанням вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки, цивільного захисту, за діяльністю аварійно-рятувальних служб.
ДСНС України здійснює свої повноваження безпосередньо та через територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, районах, районах у містах, містах обласного, республіканського (Автономної Республіки Крим) значення, а також міжрегіональні (повноваження яких поширюються на кілька адміністративно-територіальних одиниць) територіальні органи (у разі їх створення).
Крім цього, у відповідності до Положення про Державну службу України з надзвичайних ситуацій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2015 року № 1052, основними завданнями ДСНС України є, зокрема: реалізація державної політики у сфері цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій, запобігання їх виникненню, ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб, а також гідрометеорологічної діяльності; здійснення державного нагляду (контролю) за додержанням і виконанням вимог законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб; внесення на розгляд Міністра внутрішніх справ пропозицій щодо забезпечення формування державної політики у зазначених сферах; реалізація в межах повноважень, передбачених законом, державної політики у сфері волонтерської діяльності.
ДСНС здійснює свої повноваження безпосередньо і через утворені в установленому порядку територіальні органи.
Аналогічного змісту норми наведені і в Положенні про Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернівецькій області, затвердженого наказом ДСНС України від 20.03.2017 року №155.
Таким чином, Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернівецькій області є територіальним органом центрального органу виконавчої влади, уповноваженим на забезпечення реалізації державної політики у сферах цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій та запобігання їх виникненню, ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб, а тому воно наділене повноваженнями здійснювати державний нагляд (контролю) за додержанням та виконанням вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки і звертатись до суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об'єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров'ю людей.
Як зазначалось вище, відповідно до частини третьої статті 55 КЦЗ України забезпечення пожежної безпеки суб'єкта господарювання покладається на власників та керівників таких суб'єктів господарювання.
Згідно частин першої, другої та третьої статті 68 КЦЗ України посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, у разі порушення вимог законодавства з питань техногенної та пожежної безпеки, у тому числі невиконання їх законних вимог, зобов'язані застосовувати санкції, визначені законом.
У разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров'ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.
Приписи, постанови, розпорядження центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, щодо усунення порушень встановлених законодавством вимог з питань техногенної та пожежної безпеки можуть бути оскаржені до суду в установлений законом строк.
Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 70 КЦЗ України підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів є недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами.
Згідно з ч. 2 ст. 70 КЦЗ України повне або часткове зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду.
Аналізуючи вказані правові норми, суд приходить до висновку, що застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів можливо в тому випадку, якщо суб'єктом господарювання не дотримано вимоги пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами, за обов'язкової умови, що таке порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки створює загрозу життю та здоров'ю людей.
З характеру встановлених перевіркою порушень вбачається, що вони є суттєвими, адже можуть призвести до виникнення пожежі як неконтрольованого процесу знищування або пошкодження вогнем майна, під час якого виникають чинники, небезпечні для істот та навколишнього природного середовища. Виявлені територіальним органом ДСНС порушення можуть створювати і небезпеку завдання шкоди життю та здоров'ю людей у процесі самої пожежі.
Проте, на час розгляду та прийняття рішення у даній справі в Чернівецькому окружному адміністративному суді, належних та допустимих доказів усунення порушень, визначених ОСОБА_2 №64 від 07.06.2018 року, відповідачем не надано.
Відповідно до п. 4 ч. 3 ст. 129 Конституції України, ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Згідно ст. 90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності. Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), що міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).
З огляду на викладене, беручи до уваги положення частини другої статті 70 Кодексу цивільного захисту України та абзацу 1 частини п'ятої статті 4 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", та враховуючи визнання позову відповідачем, суд приходить до висновку про наявність правових підстав для застосування до Комунального закладу "ОСОБА_2 районний будинок народної творчості та дозвілля" ОСОБА_2 районної ради, керівником якого є ОСОБА_3, заходу реагування у сфері державного нагляду (контролю) шляхом зобов'язання зупинити експлуатацію і відключити від електромережі із залученням спеціалізованої організації з електропостачання приміщення кіноапаратної за координатами на план-схемі 1-75 загальною площею 32,90 кв.м. на вул. Олімпійській, 84 в м. Хотин Хотинського району Чернівецької області до повного виконання у вищезазначеному приміщенні заходів щодо усунення порушень, визначених ОСОБА_2 районного відділу Управління ДСНС України у Чернівецькій області від 07.06.2018 року № 64.
Водночас суд звертає увагу сторін, що відповідно до абзацу 2 частини п'ятої статті 4 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" відновлення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг суб'єктами господарювання після призупинення можливе з моменту отримання органом державного нагляду (контролю), який ініціював призупинення, повідомлення суб'єкта господарювання про усунення ним встановлених судом порушень, що стали підставою для звернення до суду про застосування заходів реагування.
Відповідно до ч. 2 ст. 139 КАС України при задоволенні позову суб'єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб'єкта владних повноважень, пов'язані із залученням свідків та проведенням експертиз. У зв`язку з відсутністю витрат позивача пов'язаних із залученням свідків та проведенням експертиз, то суд не вирішує питання про їх стягнення з відповідача.
Керуючись статтями 241 - 246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України,
ВИРІШИВ:
1. Адміністративний позов Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернівецькій області до Комунального закладу "ОСОБА_2 районний будинок народної творчості та дозвілля" ОСОБА_2 районної ради про застосування заходу реагування у сфері державного нагляду - задовольнити повністю.
2. Застосувати до Комунального закладу "ОСОБА_2 районний будинок народної творчості та дозвілля" ОСОБА_2 районної ради, керівником якого є ОСОБА_3, захід реагування у сфері державного нагляду (контролю) шляхом зобов'язання зупинити експлуатацію і відключити від електромережі із залученням спеціалізованої організації з електропостачання приміщення кіноапаратної за координатами на план-схемі 1-75 загальною площею 32,90 кв.м. на вул. Олімпійській, 84 в м. Хотин Хотинського району Чернівецької області до повного виконання у вищезазначеному приміщенні заходів щодо усунення порушень, визначених ОСОБА_2 районного відділу Управління ДСНС України у Чернівецькій області від 07.06.2018 року № 64.
Згідно статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У відповідності до статей 293, 295 Кодексу адміністративного судочинства України рішення суду першої інстанції можуть бути оскаржені в апеляційному порядку повністю або частково. Апеляційна скарга на рішення до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи подається до Сьомого апеляційного адміністративного суду через Чернівецький окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня його проголошення (складання).
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Повне найменування сторін:
Відповідач - Комунальний заклад "ОСОБА_2 районний будинок народної творчості та дозвілля" ОСОБА_2 районної ради (код ЄДРПОУ 26035556, вул. Олімпійська, 2-А, Хотин, Чернівецька область, 60000).
Суддя В.О. Григораш
Повний текст судового рішення складено 28 вересня 2018 року.
Суд | Чернівецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.09.2018 |
Оприлюднено | 14.10.2018 |
Номер документу | 77082900 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Григораш Віталій Олександрович
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Григораш Віталій Олександрович
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Григораш Віталій Олександрович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні