Рішення
від 11.10.2018 по справі 334/3205/18
ЛЕНІНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М. ЗАПОРІЖЖЯ

Дата документу 11.10.2018

Справа № 334/3205/18

Провадження № 2/334/2723/18

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

11 жовтня 2018 року м.Запоріжжя

Ленінський районний суд м.Запоріжжя в складі:

головуючого - судді Добрєва М.В.

за участю секретаря судового засідання - Череп М.О.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду цивільну справу в порядку спрощеного позовного провадження за позовом Управління праці та соціального захисту населення Запорізької міської ради по Дніпровському району до ОСОБА_1 про відшкодування коштів надміру перерахованих субсидій, -

в с т а н о в и в :

11.05.2018 року представник позивача звернувся до суду з позовом до ОСОБА_1 про відшкодування коштів надміру перерахованих субсидій, в якому просить стягнути з відповідача суму надміру виплаченої субсидії в розмірі 11429,08.

Свої вимоги обґрунтовує тим, що згідно заяви на призначення субсидії та декларації про доходи і майновий стан від 20.09.2017 р. , які відповідач надав до Управління , щомісяця відповідачу була призначена субсидія.

В результаті проведення соціальними інспекторами Управління перевірки даних, надах заявником встановлено, що ним надана недостовірна інформація про витрати на придбання майна , на суму, що перевищує 50000 грн, які здійснені протягом 12 місяців перед зверненням за призначенням житлової субсидії

Тобто, відповідач під час оформлення субсидії не задекларував витрати , що перевищують 50 000грн.

Отже, відповідачем була надана недостовірна інформація про фінансовий стан, що призвело до надмірної виплати бюджетних коштів у вигляді субсидії на суму 11429,08грн.

Таким чином, відповідач свідомо подав документи з недостовірними відомостями, внаслідок чого йому була надміру виплачена сума субсидії.

Відповідачу було направлено повідомлення про необхідність повернення надміру виплаченої суми субсидії.

Добровільно відповідач суму надміру виплачених коштів не повернув.

Згідно п.20 Положення про порядок призначення та надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово - комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого публічного побутового палива затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.10.1995 року № 848, сума субсидії, перерахованої (виплаченої) надміру внаслідок свідомого подання громадянином документів з недостовірними відомостями, або неповідомлення громадянином про зміни, зазначені у пункті 14 цього Положення, повертається нам за вимогою органу, що призначив субсидію. У разі коли громадянин добровільно не повернув надміру перераховану (виплачену) суму субсидії, питання про її стягнення органи, що призначають субсидії, вирішують у судовому порядку.

З серпня 2016 року виплати державної соціальної допомоги відповідачу було припинено.

Відповідачу було направлено повідомлення про необхідність повернення надміру виплаченої державної соціальної допомоги.

Добровільно відповідач суму надміру виплачених коштів не повернув.

Представник позивача просить стягнути з відповідача на корить позивача грошові кошти в сумі 11429,08 гривень,

В судове засідання представник позивача не з'явився, надав суду заяву в якій позовні вимоги підтримав, просив розглянути справу без його участі, проти ухвалення заочного рішення не заперечував.

Відповідач в судове засідання не з'явився, про час та місце розгляду справи відповідач повідомлявся судом належним чином, причин неявки в судове засідання суду не повідомив, заяв про розгляд справи за його відсутності та відзиву на позов не надав.

Відповідно до вимог ч. 6 ст. 128 ЦПК України судова повістка, а у випадках, встановлених цим Кодексом, разом з копіями відповідних документів надсилається на офіційну електронну адресу відповідного учасника справи, у випадку наявності у нього офіційної електронної адреси або разом із розпискою рекомендованим листом з повідомленням про вручення у випадку, якщо така адреса відсутня, або через курєрів за адресою, зазначеною стороною чи іншим учасником справи.

Відповідно доч.1ст.131ЦПК України учасники судового процесу зобов'язані повідомляти суд про зміну свого місця проживання(перебування,знаходження) або місцезнаходження під час провадження справи. У разі відсутності заяви про зміну місця проживання або місцезнаходження судова повістка надсилається учасникам справи, які не мають офіційної електронної адреси та за відсутності можливості сповістити їх за допомогою інших засобів зв'язку, що забезпечують фіксацію повідомлення або виклику, на останню відому судові адресу і вважається доставленою, навіть якщо учасник судового процесу за цією адресою більше не проживає або не знаходиться.

Враховуючи неявку в судове засідання належним чином повідомленого відповідача, відсутність заяви відповідача про розгляд справи без його участі, неповідомлення відповідача про причини неявки до суду, відсутність відзиву відповідача на позов та згоду представника позивача на ухвалення заочного рішення у справі, суд вважає за можливе розглядати цивільну справу у відсутності відповідача та ухвалити заочне рішення по даній справі в порядку ст. ст. 280, 281 ЦПК України.

Згідно ч.2ст.247ЦПКУкраїни,у разі неявки в судове засідання всіх учасників справи чи в разі якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється судом за відсутності учасників справи, фіксування судового процесу за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Відповідно до ч. 3 ст. 13 ЦПК України учасник справи розпоряджається своїми правами щодо предмета спору на власний розсуд.

Відповідно до ч. 3 ст. 211 ЦПК України особа, учасник справи має право заявити клопотання про розгляд справи за його відсутності.

Враховуючи, що сторони не скористалися правом брати участь у судовому засіданні та представник позивача заявив клопотання про розгляд справи за його відсутності, суд розглядає цивільну справу за наявними у справі матеріалами.

Суд, розглянувши цивільну справу в межах заявлених позовних вимог, об'єктивно оцінивши докази, які містяться в матеріалах справи дійшов наступного.

Судом встановлено, що згідно заяви на призначення субсидії та декларації про доходи і майновий стан від 20.09.2017 р. , які відповідач надав до Управління , щомісяця відповідачу була призначена субсидія.

В результаті проведення соціальними інспекторами Управління перевірки даних, надах заявником встановлено, що ним надана недостовірна інформація про витрати на придбання майна , на суму, що перевищує 50000грн, які здійснені протягом 12 місяців перед зверненням за призначенням житлової субсидії

Тобто, відповідач під час оформлення субсидії не задекларував витрати , що перевищують 50 000грн.

Отже, відповідачем була надана недостовірна інформація про фінансовий стан, що призвело до надмірної виплати бюджетних коштів у вигляді субсидії на суму 11429,08грн.

У заяві на призначення субсидії, відповідач власноруч ставив свій підпис усвідомлюючи, що надання неточних чи неповних відомостей тягне за собою відповідальність за законодавством України та одночасно надав згоду на отримання інформації відносно себе та членів своєї сім'ї, пов'язаної з наданням субсидії та державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім,ям.

Згідно п. 20 Положення про порядок призначення та надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.10.1995 року №848, сума субсидії, перерахованої (виплаченої) надміру внаслідок свідомого подання громадянином документів з недостовірними відомостями або неповідомлення громадянином про зміни, зазначені у пункті 14 цього Положення, повертається за вимогою органу, що призначив субсидію.

Абзацом другим пунктом першим Порядку повернення коштів, надміру виплачених за призначеними субсидіями, затвердженого Наказом Міністерства праці та соціальної політики від 29 грудня 1997 року №39/283/90/5 передбачено, що повернення бюджетних асигнувань, надміру перерахованих за призначеними субсидіями, проводиться у випадку виявлення подання громадянами свідомо документів із

неправильними відомостями про доходи та майновий стан усіх зареєстрованих у житловому приміщенні (будинку) осіб, приховання заробітку чи іншого доходу, подання фальшивих документів.

Відповідно ч.4ст.7Закону України Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім,ям , якщо сім'єю навмисно подано недостовірні відомості чи приховано відомості, що вплинули або могли вплинути на встановлення права на державну соціальну допомогу та на визначення її розміру, виплата призначеної державної соціальної допомоги припиняється з місяця, в якому виявлено порушення. На наступний строк державна соціальна допомога може бути призначена не раніше ніж через шість місяців починаючи з першого числа місяця виявлення порушення.

Згідно ч.5 Закону України Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім,ям , розмір державної соціальної допомоги визначається як різниця між прожитковим мінімумом для сім'ї та її середньомісячним сукупним доходом, який обчислюється за методикою, встановленою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сферах трудових відносин, соціального захисту населення, але цей розмір не може бути більшим ніж 75 відсотків прожиткового мінімуму для сім,ї.

За положеннями ст.1212 ЦК України особа, яка набула майно або зберегла його у себе за рахунок іншої особи (потерпілого) без достатньої правової підстави (безпідставно набуте майно), зобов'язана повернути потерпілому це майно. Особа зобов'язана повернути майно і тоді, коли підстава, на якій воно було набуте, згодом відпала. Положення цієї глави застосовуються незалежно від того, чи безпідставне набуття або збереження майна було результатом поведінки набувача майна, потерпілого, інших осіб чи наслідком події. Положення цієї глави застосовуються також до вимог про: 1) повернення виконаного за недійсним правочином; 2) витребування майна власником із чужого незаконного володіння; 3) повернення виконаного однією із сторін у зобов'язанні; 4) відшкодування шкоди особою, яка незаконно набула майно або зберегла його у себе за рахунок іншої особи.

Таким чином, сума надміру виплаченої субсидії для відшкодування витрат на оплату житлово- комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива та державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім,ям, мають бути повернути відповідачем, як такі, що одержані без належної правової підстави.

Отже, позовні вимоги Управління праці та соціального захисту населення Запорізької міської ради по Дніпровському району про стягнення надміру виплачених сум підлягають задоволенню.

Відповідно до ст. 141 ЦПК України підлягає стягненню з відповідача на користь позивача сплачений судовий збір.

Керуючись ст..1212 ЦК України, ст. ст. 12, 76, 82, 141, 265-268, 280, 281 ЦПК України, суд -

ухвалив:

Позовні вимоги Управління праці та соціального захисту населення Запорізької міської ради по Дніпровському району до ОСОБА_1 про стягнення надміру виплачених сум задовольнити повністю.

Стягнути з ОСОБА_1 на користь Управління праці та соціального захисту населення Запорізької міської ради по Дніпровському району області суму надміру перерахованої субсидії у розмірі 11429,08 грн. ( одинадцять тисяч чотириста двадцять дев'ять ) гривень 08 копійок.

Стягнути з ОСОБА_1 на користь Управління праці та соціального захисту населення Запорізької міської ради сплачений судовий збір у розмірі 1762 (одна тисяча сімсот шістдесят дві гривні) 00 копійок.

Заочне рішення може бути переглянуто судом, що його ухвалив за письмовою заявою відповідача, яку може бути подано протягом 30 днів з дня його проголошення Позивач може оскаржити рішення до Апеляційного суду Запорізької області через Ленінський районний суд м.Запоріжжя.

Повний текст рішення складено 11.10.2018 року.

Заочне рішення набирає законної сили, якщо протягом строків, встановлених цим Кодексом, не подані заяви про перегляд заочного рішення або апеляційну скаргу, або якщо рішення залишено в силі за результатами апеляційного розгляду справи.

Суддя: Добрєв М. В.

СудЛенінський районний суд м. Запоріжжя
Дата ухвалення рішення11.10.2018
Оприлюднено14.10.2018
Номер документу77088598
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —334/3205/18

Ухвала від 07.10.2024

Цивільне

Ленінський районний суд м. Запоріжжя

Добрєв М. В.

Рішення від 11.10.2018

Цивільне

Ленінський районний суд м. Запоріжжя

Добрєв М. В.

Ухвала від 14.05.2018

Цивільне

Ленінський районний суд м. Запоріжжя

Добрєв М. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні