Рішення
від 16.10.2018 по справі 1240/2787/18
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

8.2.3

ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

Іменем України

16 жовтня 2018 рокуСєвєродонецькСправа № 1240/2787/18

Суддя Луганського окружного адміністративного суду Ірметова О.В., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Головного управління ДФС у Луганській області до Колективного підприємства "Будівельне управління №3" про стягнення податкового боргу з податку на нерухоме майно відмінне від земельної ділянки, -

ВСТАНОВИВ:

До Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Головного управління ДФС у Луганській області до Колективного підприємства "Будівельне управління №3" про стягнення заборгованості.

Ухвалою Луганського окружного адміністративного суду від 21 вересня 2018 року прийнято до розгляду та відкрити провадження у справі за адміністративним позовом Головного управління ДФС у Луганській області до Колективного підприємства "Будівельне управління №3" про стягнення заборгованості, у зв'язку з чим виділено в самостійне провадження вимоги позивача до Колективного підприємства "Будівельне управління №3" про стягнення податкового боргу з податку на нерухоме майно відмінне від земельної ділянки (а.с. 1-2).

Ухвалою суду від 24 вересня 2018 року прийнято до провадження адміністративну справу за позовом Головного управління ДФС у Луганській області до Колективного підприємства "Будівельне управління №3" про стягнення податкового боргу з податку на нерухоме майно відмінне від земельної ділянки (а.с. 23).

В обґрунтування позовної заяви зазначено, що відповідач не сплачував до бюджету узгоджених сум податкових зобов'язань, що призвело до виникнення у підприємства податкового боргу з податку на нерухоме майно відмінне від земельної ділянки - 3686,74 грн.

Головним управлінням ДФС у Луганській області з метою погашення податкового боргу, відповідно до ст. 59 ПКУ, було виставлено податкову вимогу форми "Ю" № 5-25 від 15.01.2015, яка отримана головним бухгалтером підприємства 15.01.2015. Однак заходи з погашення податкового боргу, які були здійснені ГУ ДФС у Луганській області, не дали позитивного результату, сума податкового боргу почала збільшуватись.

На підставі вищевикладеного позивач просить суд:

- з податку на нерухоме майно відмінне від земельної ділянки - 3686,74 грн основний платіж, на користь місцевого бюджету Рубіжанської міської ради.

Представник позивача у судове засідання не прибув про дату, час та місце розгляду справи повідомлявся належним чином, надав клопотання про розгляд справи без його участі.

Представник відповідача у судове засідання не прибув про дату, час та місце розгляду справи повідомлявся належним чином, причини неявки суду невідомі.

Відповідно до частини дев'ятої статті 205 КАС України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з'явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Враховуючи положення статті 205 КАС України, суд вважає за можливе розглянути дану справу в порядку письмового провадження за наявними матеріалами у справі.

Судом встановлено, що Колективне підприємство "Будівельне управління №3" (код ЄДРПОУ 24845334, 93000, Луганська область, м. Рубіжне, вул. Володимирська, 36Б) зареєстровано у якості юридичної особи 29.03.2000 та перебуває на обліку, як платник податків у Рубіжанській об'єднаній державній податковій інспекції Головного управління ДФС у Луганській області з 06.04.2000 (а.с. 16-17).

Відповідачем до Рубіжанської ОДПІ ГУ ДФС у Луганській області було подано податкові декларації з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, а саме:

- податкову декларацію з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки № 3511 від 19.02.2018 за 2018 рік, відповідно до якої нарахована сума податку, зокрема за перший квартал та другий квартали 2018 року, складає 438,45 грн (а.с. 13);

- податкову декларацію з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки № 5019 від 13.06.2018 за 2017 рік, відповідно до якої нарахована сума податку складає 1508,64 грн (а.с. 14);

- податкову декларацію з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки № 5017 за 2016 рік, відповідно до якої нарахована сума податку складає 1301,20 грн.

Вирішуючи адміністративну справу по суті заявлених вимог, суд виходить з такого.

Відповідно до ст. 67 Конституції України, кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Податковий кодекс України регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

Відповідно до п.п. 16.1.4. п.16.1. ст.16 ПК України, - платник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом.

Згідно із п. 54.1. ст. 54 Податкового кодексу України, крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом.

Пунктом 57.3 ст. 57 ПК України встановлено, що у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.

Статтею 49 ПК України передбачено, що податкова декларація подається за звітний період в установлені цим Кодексом строки органу державної податкової служби, в якому перебуває на обліку платник податків.

Пунктом 38.1. ст. 38. ПК України встановлено, що виконанням податкового обов'язку визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов'язань у встановлений податковим законодавством строк.

У відповідності до пункту 287.3 статті 287 ПК України податкове зобов'язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.

Згідно з підпунктом 129.1.3 пункту 129.1 статті 129 ПК України при нарахуванні суми податкового зобов'язання, визначеного платником податків або податковим агентом, - після спливу 90 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов'язання.

Підпунктом 129.3.1 пункту 129.3 статті 129 ПК України визначено, що нарахування пені закінчується у день зарахування коштів на відповідний рахунок органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів та/або в інших випадках погашення податкового боргу та/або грошових зобов'язань.

Відповідно до пункту 129.4 статті 129 ПК України пеня, визначена підпунктом 129.1.1 пункту 129.1 цієї статті, нараховується на суму податкового боргу (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені) із розрахунку 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на день виникнення такого податкового боргу або на день його (його частини) погашення, залежно від того, яка з величин таких ставок є більшою, за кожний календарний день прострочення у його сплаті.

Відповідно до пункту 131.1 статті 131 ПК України нараховані контролюючим органом суми пені самостійно сплачуються платником податків.

Відповідач, у порушення пункту 57.1 статті 57, пункту 287.3 статті 287 ПК України, своєчасно не сплатив самостійно задеклароване податкове зобов'язання з плати за землю за період, що стало підставою для нарахування пені в сумі 43,82 грн.

Наявність у відповідача податкового боргу у розмірі несплаченої пені з плати за землю станом на час розгляду даної адміністративної справи підтверджується інтегрованої карткою платника податку (а.с. 10-12).

Пунктом 95.1 статті 95 ПК України регламентовано, що контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, провадиться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги та здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини (пункти 95.2 та 95.3 статті 95 ПК України).

З метою погашення податкового боргу позивачем виставлено податкову вимогу за № 5-25 від 15.01.2015, яку отримано відповідачем (а.с. 31).

Строки добровільної сплати узгоджених податкових зобов'язань сплинули, заходи, прийняті податковим органом щодо стягнення податкових зобов'язань, не призвели до їх погашення.

Відповідно до статей 11, 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні (ст. 86 цього Кодексу).

На підтвердження позовних вимог позивачем надано необхідні докази про наявність податкової заборгованості у відповідача та вжиття заходів її стягнення.

Отже, виходячи зі змісту заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, суд дійшов висновку, що викладені в позовній заяві доводи позивача про наявність підстав для стягнення з відповідача коштів у розмірі 84214,70 грн. є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Відповідно до статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України судові витрати не підлягають стягненню.

Керуючись статтями 2, 9, 10, 11, 17, 18, 72-80, 94, 139, 242-250, 255, 286, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Головного управління ДФС у Луганській області до Колективного підприємства "Будівельне управління №3" про стягнення податкового боргу з податку на нерухоме майно відмінне від земельної ділянки - задовольнити у повному обсязі.

Стягнути з Колективного підприємства "Будівельне управління №3" (ідентифікаційний код 24845334, місцезнаходження: 93000, Луганська обл., місто Рубіжне, вул. Володимирська, будинок 36 Б) податкову заборгованість з земельного податку з юридичних осіб у розмірі 84214,70 грн (вісімдесят чотири тисячі двісті чотирнадцять гривень 70 коп.) з розрахункових рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Апеляційна скарга подається до Першого апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд.

Суддя О.В. Ірметова

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення16.10.2018
Оприлюднено17.10.2018
Номер документу77119049
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —1240/2787/18

Ухвала від 09.11.2018

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

О.В. Ірметова

Ухвала від 09.11.2018

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

О.В. Ірметова

Рішення від 16.10.2018

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

О.В. Ірметова

Ухвала від 21.09.2018

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

О.В. Ірметова

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні