Ухвала
від 12.10.2018 по справі 766/19430/18
ХЕРСОНСЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД ХЕРСОНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа №766/19430/18

н/п 1-кс/766/13913/18

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

про тимчасовий доступ до речей і документів

12.10.2018 року м. Херсон

Слідчий суддя Херсонського міського суду Херсонської області ОСОБА_1 , за участю секретаря ОСОБА_2 , розглянувши клопотання старшого слідчого з ОВС СУФР ГУ ДФС у Херсонській області, АР Крим і м.Севастополі ОСОБА_3 , погоджене з прокурором відділу прокуратури Херсонської області ОСОБА_4 , про тимчасовий доступ до речей і документів,

ВСТАНОВИВ:

Слідчий звернувся до слідчого судді з клопотанням в якому просив: надати дозвіл на тимчасовий доступ до речей і документів, їх вилучення (здійснення виїмки) та розкрити банківську таємницю старшому слідчому СУФР ГУ ДФС у Херсонській області, АР Крим і м. Севастополі ОСОБА_3 , заступнику начальника відділу ІНФОРМАЦІЯ_1 ОСОБА_5 , оперуповноваженому відділу ОВЕЗ ОУ ГУ ДФС у Херсонській області, АР Крим і м. Севастополі ОСОБА_6 , або особі за дорученням слідчого, які перебувають у володінні ТОВ " ІНФОРМАЦІЯ_2 " (код НОМЕР_1 ), які мають важливе значення для встановлення обставин у кримінальному провадженні, а саме:

-документи, які підтверджують походження і фактичну купівлю ТОВ " ІНФОРМАЦІЯ_2 " (код НОМЕР_1 ) товарно-матеріальних цінностей у 2016-2018 роках, які в подальшому реалізовано ПП " ОСОБА_7 " (код НОМЕР_2 ): договорів, довіреностей, податкових накладних, видаткових накладних, рахунків фактур, реєстрів отриманих та виданих податкових накладних, товарно-транспортних накладних, сертифікатів якості та технічної документації на реалізовані ТМЦ, платіжних документів, банківських виписок, карток складського обліку, журналів складського обліку, висновків державних установ щодо продуктів харчування: паспортів якості, свідоцтв відповідності, карантинних сертифікатів, лабораторних досліджень, тощо;

- документи, які підтверджують продаж ТМЦ ПП " ОСОБА_7 " (код НОМЕР_2 ) у 2016-2018 роках: договорів, довіреностей, податкових накладних, видаткових накладних, рахунків фактур, реєстрів отриманих та виданих податкових накладних, товарно-транспортних накладних, сертифікатів якості та технічної документації на реалізовані ТМЦ, платіжних документів, банківських виписок, карток складського обліку, журналів складського обліку, висновків державних установ щодо продуктів харчування: паспортів якості, свідоцтв відповідності, карантинних сертифікатів, лабораторних досліджень, тощо;

- документи, які підтверджують фактичну купівлю ТОВ " ІНФОРМАЦІЯ_2 " (код НОМЕР_1 ) товарно-матеріальних цінностей у 2016-2018 роках у постачальника ПП " ОСОБА_7 " (код НОМЕР_2 ): договорів, довіреностей, податкових накладних, видаткових накладних, рахунків фактур, реєстрів отриманих та виданих податкових накладних, товарно-транспортних накладних, сертифікатів якості та технічної документації на реалізовані ТМЦ, платіжних документів, банківських виписок, карток складського обліку, журналів складського обліку, висновків державних установ щодо продуктів харчування: паспортів якості, свідоцтв відповідності, карантинних сертифікатів, лабораторних досліджень, тощо;

- документи, які підтверджують продаж ТМЦ, придбаних у ПП " ОСОБА_7 " (код НОМЕР_2 ) у 2016-2018 роках в подальшому контрагентам-покупцям: договорів, довіреностей, податкових накладних, видаткових накладних, рахунків фактур, реєстрів отриманих та виданих податкових накладних, товарно-транспортних накладних, сертифікатів якості та технічної документації на реалізовані ТМЦ, платіжних документів, банківських виписок, карток складського обліку, журналів складського обліку, висновків державних установ щодо продуктів харчування: паспортів якості, свідоцтв відповідності, карантинних сертифікатів, лабораторних досліджень, тощо.

Розгляд клопотання слідчий просив провести без представників юридичної особи у зв`язку з наявністю загрози щодо зміни або знищення зазначених у клопотанні документів.

Клопотання вмотивоване тим, що слідчим управлінням фінансових розслідувань Головного управління ДФС у Херсонській області проводиться досудове розслідування у кримінальному провадженні № 32018230000000118 від 26.09.2018 за фактом внесення в документи завідомо неправдивих відомостей, які відповідно до закону подаються для проведення державної реєстрації ПП " ОСОБА_7 " (код НОМЕР_2 ). Під час допиту директора ПП « ОСОБА_7 » встановлено, що він непричетний до діяльності і підприємство зареєстрував за винагороду у 100 грн. без наміру вести підприємницьку діяльність.

Важливе значення для встановлення обставин у кримінальному провадженні мають документи, які перебувають у володінні ТОВ " ІНФОРМАЦІЯ_2 " (код НОМЕР_1 ), а саме:

-документи, які підтверджують походження і фактичну купівлю ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (код НОМЕР_3 ) товарно-матеріальних цінностей у 2016-2018 роках, які в подальшому реалізовано ПП " ОСОБА_7 " (код НОМЕР_2 ): договорів, довіреностей, податкових накладних, видаткових накладних, рахунків фактур, реєстрів отриманих та виданих податкових накладних, товарно-транспортних накладних, сертифікатів якості та технічної документації на реалізовані ТМЦ, платіжних документів, банківських виписок, карток складського обліку, журналів складського обліку, висновків державних установ щодо продуктів харчування: паспортів якості, свідоцтв відповідності, карантинних сертифікатів, лабораторних досліджень, тощо;

- документи, які підтверджують продаж ТМЦ ПП " ОСОБА_7 " (код НОМЕР_2 ) у 2016-2018 роках: договорів, довіреностей, податкових накладних, видаткових накладних, рахунків фактур, реєстрів отриманих та виданих податкових накладних, товарно-транспортних накладних, сертифікатів якості та технічної документації на реалізовані ТМЦ, платіжних документів, банківських виписок, карток складського обліку, журналів складського обліку, висновків державних установ щодо продуктів харчування: паспортів якості, свідоцтв відповідності, карантинних сертифікатів, лабораторних досліджень, тощо.

- документи, які підтверджують фактичну купівлю ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (код НОМЕР_3 ) товарно-матеріальних цінностей у 2016-2018 роках у постачальника ПП " ОСОБА_7 " (код НОМЕР_2 ): договорів, довіреностей, податкових накладних, видаткових накладних, рахунків фактур, реєстрів отриманих та виданих податкових накладних, товарно-транспортних накладних, сертифікатів якості та технічної документації на реалізовані ТМЦ, платіжних документів, банківських виписок, карток складського обліку, журналів складського обліку, висновків державних установ щодо продуктів харчування: паспортів якості, свідоцтв відповідності, карантинних сертифікатів, лабораторних досліджень, тощо;

- документи, які підтверджують продаж ТМЦ, придбаних у ПП " ОСОБА_7 " (код НОМЕР_2 ) у 2016-2018 роках в подальшому контрагентам-покупцям: договорів, довіреностей, податкових накладних, видаткових накладних, рахунків фактур, реєстрів отриманих та виданих податкових накладних, товарно-транспортних накладних, сертифікатів якості та технічної документації на реалізовані ТМЦ, платіжних документів, банківських виписок, карток складського обліку, журналів складського обліку, висновків державних установ щодо продуктів харчування: паспортів якості, свідоцтв відповідності, карантинних сертифікатів, лабораторних досліджень, тощо.

Зазначені вище документи містяться відомості про фактичний рух грошових коштів між ТОВ " ІНФОРМАЦІЯ_2 " (код НОМЕР_1 ) і ПП " ОСОБА_7 " (код НОМЕР_2 ), час та розміри проведення розрахунків з підприємствами-контрагентами, дослідження яких необхідне для спростування чи підтвердження фактів проведення розрахунків із підприємствами-контрагентами, що мають ознаки фіктивності, визначення розміру матеріальних збитків, завданих злочином та встановлення осіб, причетних до вчинення злочину.

У вказаних документах містяться відомості, які вказують на розмір завданих злочином матеріальних збитків державному бюджету України і які є доказами у кримінальному провадженні.

Необхідність виїмки вищевказаних документів обґрунтовується призначенням судово-економічної експертизи, в ході яких вони мають бути досліджені.

Іншим способом, ніж здійснити тимчасовий доступ, для отримання інформації та документів, що мають доказове значення у кримінальному провадженні неможливо.

Беручи до уваги вищевикладене та враховуючи, що у матеріалах кримінального провадження вбачається наявність достатніх підстав вважати, що вказані документи мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні, то слідчий вважає за необхідне отримати дозвіл на тимчасовий доступдо зазначенихдокументів із можливістю вилучення (здійснення виїмки) їх оригіналів.

Слідчий в судове засідання не з`явилася, причини неявки суду не пояснила, про час і місце розгляду справи повідомлялася у встановленому законом порядку. При цьому, подала письмову заяву, в який просила розглянути клопотання за її відсутності.

Представник ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » в судове засідання не викликався на підставі ч. 2 ст. 163 КПК України. Згідно положень ч.4 ст. 107 КПК України фіксування розгляду за допомогою технічних засобів кримінального провадження не здійснювалось.

Вивчивши матеріали клопотання, слідчий суддя приходить до висновку, що клопотання є обґрунтованим, але підлягає частковому задоволенню з огляду на таке.

Згідно ст. 159 КПК України тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та вилучити їх (здійснити їх виїмку).

Тимчасовий доступ до електронних інформаційних систем або їх частин, мобільних терміналів систем зв`язку здійснюється шляхом зняття копії інформації, що міститься в таких електронних інформаційних системах або їх частинах, мобільних терміналах систем зв`язку, без їх вилучення.

Тимчасовий доступ до речей і документів здійснюється на підставі ухвали слідчого судді, суду.

Згідно приписів ч.1 ст. 160 КПК України сторони кримінального провадження мають право звернутися до слідчого судді під час досудового розслідування чи суду під час судового провадження із клопотанням про тимчасовий доступ до речей і документів, за винятком зазначених устатті 161цього Кодексу. Слідчий має право звернутися із зазначеним клопотанням за погодженням з прокурором.

Згідно з п. 2,3 ч. 3 та ч. 4 ст. 132 КПК України, застосування заходів забезпечення кримінального провадження не допускається, якщо слідчий, прокурор не доведе, що:

потреби досудового розслідування виправдовують такий ступінь втручання у права і свободи особи, про який ідеться в клопотанні слідчого, прокурора;

може бути виконане завдання, для виконання якого слідчий, прокурор звертається із клопотанням.

Для оцінки потреб досудового розслідування слідчий суддя або суд зобов`язаний врахувати можливість без застосованого заходу забезпечення кримінального провадження отримати речі і документи, які можуть бути використані під час судового розгляду для встановлення обставин у кримінальному провадженні.

Відповідно до ч. 5 ст. 163 КПК України, слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, якщо сторона кримінального провадження у своєму клопотанні доведе наявність достатніх підстав вважати, що ці речі або документи:

1) перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи;

2) самі по собі або в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, у зв`язку з яким подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні;

3) не становлять собою або не включають речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю.

Слідчим суддею встановлено, що слідчим управлінням фінансових розслідувань Головного управління ДФС у Херсонській області проводиться досудове розслідування у кримінальному провадженні № 32018230000000118 від 26.09.2018 за фактом внесення в документи завідомо неправдивих відомостей, які відповідно до закону подаються для проведення державної реєстрації ПП " ОСОБА_7 " (код НОМЕР_2 ). Під час допиту директора ПП « ОСОБА_7 » встановлено, що він непричетний до діяльності і підприємство зареєстрував за винагороду у 100 грн. без наміру вести підприємницьку діяльність.

Важливе значення для встановлення обставин у кримінальному провадженні мають документи, які перебувають у володінні ТОВ " ІНФОРМАЦІЯ_2 " (код НОМЕР_1 ), а саме:

-документи, які підтверджують походження і фактичну купівлю ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (код НОМЕР_3 ) товарно-матеріальних цінностей у 2016-2018 роках, які в подальшому реалізовано ПП " ОСОБА_7 " (код НОМЕР_2 ): договорів, довіреностей, податкових накладних, видаткових накладних, рахунків фактур, реєстрів отриманих та виданих податкових накладних, товарно-транспортних накладних, сертифікатів якості та технічної документації на реалізовані ТМЦ, платіжних документів, банківських виписок, карток складського обліку, журналів складського обліку, висновків державних установ щодо продуктів харчування: паспортів якості, свідоцтв відповідності, карантинних сертифікатів, лабораторних досліджень, тощо;

- документи, які підтверджують продаж ТМЦ ПП " ОСОБА_7 " (код НОМЕР_2 ) у 2016-2018 роках: договорів, довіреностей, податкових накладних, видаткових накладних, рахунків фактур, реєстрів отриманих та виданих податкових накладних, товарно-транспортних накладних, сертифікатів якості та технічної документації на реалізовані ТМЦ, платіжних документів, банківських виписок, карток складського обліку, журналів складського обліку, висновків державних установ щодо продуктів харчування: паспортів якості, свідоцтв відповідності, карантинних сертифікатів, лабораторних досліджень, тощо.

- документи, які підтверджують фактичну купівлю ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (код НОМЕР_3 ) товарно-матеріальних цінностей у 2016-2018 роках у постачальника ПП " ОСОБА_7 " (код НОМЕР_2 ): договорів, довіреностей, податкових накладних, видаткових накладних, рахунків фактур, реєстрів отриманих та виданих податкових накладних, товарно-транспортних накладних, сертифікатів якості та технічної документації на реалізовані ТМЦ, платіжних документів, банківських виписок, карток складського обліку, журналів складського обліку, висновків державних установ щодо продуктів харчування: паспортів якості, свідоцтв відповідності, карантинних сертифікатів, лабораторних досліджень, тощо;

- документи, які підтверджують продаж ТМЦ, придбаних у ПП " ОСОБА_7 " (код НОМЕР_2 ) у 2016-2018 роках в подальшому контрагентам-покупцям: договорів, довіреностей, податкових накладних, видаткових накладних, рахунків фактур, реєстрів отриманих та виданих податкових накладних, товарно-транспортних накладних, сертифікатів якості та технічної документації на реалізовані ТМЦ, платіжних документів, банківських виписок, карток складського обліку, журналів складського обліку, висновків державних установ щодо продуктів харчування: паспортів якості, свідоцтв відповідності, карантинних сертифікатів, лабораторних досліджень, тощо.

Зазначені вище документи містяться відомості про фактичний рух грошових коштів між ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (код НОМЕР_3 ) і ПП " ОСОБА_7 " (код НОМЕР_2 ), час та розміри проведення розрахунків з підприємствами-контрагентами, дослідження яких необхідне для спростування чи підтвердження фактів проведення розрахунків із підприємствами-контрагентами, що мають ознаки фіктивності, визначення розміру матеріальних збитків, завданих злочином та встановлення осіб, причетних до вчинення злочину.

У вказаних документах містяться відомості, які вказують на розмір завданих злочином матеріальних збитків державному бюджету України і які є доказами у кримінальному провадженні.

Необхідність виїмки вищевказаних документів обґрунтовується призначенням судово-економічної експертизи, в ході яких вони мають бути досліджені.

Іншим способом, ніж здійснити тимчасовий доступ, для отримання інформації та документів, що мають доказове значення у кримінальному провадженні неможливо.

Беручи до уваги вищевикладене та враховуючи, що у матеріалах кримінального провадження вбачається наявність достатніх підстав вважати, що вказані документи мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні, то слідчий суддя вважає за необхідне надати дозвіл на тимчасовий доступдо данихдокументів ізможливістю зробити їх копії та вилучити (здійснити виїмку) зазначені копії.

В своючергу слідчимне доведенонеобхідності тимчасовогодоступу додокументів ізможливістю вилученнясаме їхоригіналів,так як згідно Науково-методичних рекомендацій з питань підготовки та призначення судових експертиз та експертних досліджень затверджених наказом Міністерства юстиції України від 08.10.1998 року № 53/5 для проведення судово-економічної експертизи не вимагається надання саме оригіналів документів, у зв`язку з чим в цій частині слідчий суддя вважає клопотання необґрунтованим внаслідок чого в його задоволенні необхідно відмовити.

На підставі викладеного, керуючись ст. 159, ч.1 ст. 160, п.2 та п.3 ч.5 ст. 163 КПК України, слідчий суддя,

УХВАЛИВ:

Клопотання задовольнити частково.

Надати дозвілстаршому слідчомуСУФР ГУДФС уХерсонській області,АР Кримі м.Севастополі ОСОБА_3 ,заступнику начальникавідділу ОВЕЗОУ ГУДФС уХерсонській області,АР Кримі м.Севастополі ОСОБА_5 ,оперуповноваженому відділуОВЕЗ ОУГУ ДФСу Херсонськійобласті,АР Кримі м.Севастополі ОСОБА_6 або особі,за дорученнямслідчого,на тимчасовийдоступ додокументів,які знаходятьсяу володінніТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 »(код НОМЕР_1 ),із можливістю зробити їх копії та вилучити (здійснити виїмку) зазначені копії, а саме:

-документи, які підтверджують походження і фактичну купівлю ТОВ " ІНФОРМАЦІЯ_2 " (код НОМЕР_1 ) товарно-матеріальних цінностей у 2016-2018 роках, які в подальшому реалізовано ПП " ОСОБА_7 " (код НОМЕР_2 ): договорів, довіреностей, податкових накладних, видаткових накладних, рахунків фактур, реєстрів отриманих та виданих податкових накладних, товарно-транспортних накладних, сертифікатів якості та технічної документації на реалізовані ТМЦ, платіжних документів, банківських виписок, карток складського обліку, журналів складського обліку, висновків державних установ щодо продуктів харчування: паспортів якості, свідоцтв відповідності, карантинних сертифікатів, лабораторних досліджень;

- документи, які підтверджують продаж ТМЦ ПП " ОСОБА_7 " (код НОМЕР_2 ) у 2016-2018 роках: договорів, довіреностей, податкових накладних, видаткових накладних, рахунків фактур, реєстрів отриманих та виданих податкових накладних, товарно-транспортних накладних, сертифікатів якості та технічної документації на реалізовані ТМЦ, платіжних документів, банківських виписок, карток складського обліку, журналів складського обліку, висновків державних установ щодо продуктів харчування: паспортів якості, свідоцтв відповідності, карантинних сертифікатів, лабораторних досліджень;

- документи, які підтверджують фактичну купівлю ТОВ " ІНФОРМАЦІЯ_2 " (код НОМЕР_1 ) товарно-матеріальних цінностей у 2016-2018 роках у постачальника ПП " ОСОБА_7 " (код НОМЕР_2 ): договорів, довіреностей, податкових накладних, видаткових накладних, рахунків фактур, реєстрів отриманих та виданих податкових накладних, товарно-транспортних накладних, сертифікатів якості та технічної документації на реалізовані ТМЦ, платіжних документів, банківських виписок, карток складського обліку, журналів складського обліку, висновків державних установ щодо продуктів харчування: паспортів якості, свідоцтв відповідності, карантинних сертифікатів, лабораторних досліджень;

- документи, які підтверджують продаж ТМЦ, придбаних у ПП " ОСОБА_7 " (код НОМЕР_2 ) у 2016-2018 роках в подальшому контрагентам-покупцям: договорів, довіреностей, податкових накладних, видаткових накладних, рахунків фактур, реєстрів отриманих та виданих податкових накладних, товарно-транспортних накладних, сертифікатів якості та технічної документації на реалізовані ТМЦ, платіжних документів, банківських виписок, карток складського обліку, журналів складського обліку, висновків державних установ щодо продуктів харчування: паспортів якості, свідоцтв відповідності, карантинних сертифікатів, лабораторних досліджень.

В задоволенні іншої частини клопотання відмовити за необґрунтованістю.

Встановити строк дії ухвали до 12.11.2018 року.

Попередити відповідальну особу про наслідки невиконання ухвали слідчого судді передбачені ст. 166 КПК України.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддяОСОБА_1

СудХерсонський міський суд Херсонської області
Дата ухвалення рішення12.10.2018
Оприлюднено09.06.2023
Номер документу77127374
СудочинствоКримінальне

Судовий реєстр по справі —766/19430/18

Ухвала від 12.10.2018

Кримінальне

Херсонський міський суд Херсонської області

Радченко Г. А.

Ухвала від 12.10.2018

Кримінальне

Херсонський міський суд Херсонської області

Радченко Г. А.

Ухвала від 12.10.2018

Кримінальне

Херсонський міський суд Херсонської області

Радченко Г. А.

Ухвала від 12.10.2018

Кримінальне

Херсонський міський суд Херсонської області

Радченко Г. А.

Ухвала від 12.10.2018

Кримінальне

Херсонський міський суд Херсонської області

Радченко Г. А.

Ухвала від 12.10.2018

Кримінальне

Херсонський міський суд Херсонської області

Радченко Г. А.

Ухвала від 12.10.2018

Кримінальне

Херсонський міський суд Херсонської області

Радченко Г. А.

Ухвала від 12.10.2018

Кримінальне

Херсонський міський суд Херсонської області

Радченко Г. А.

Ухвала від 12.10.2018

Кримінальне

Херсонський міський суд Херсонської області

Радченко Г. А.

Ухвала від 11.10.2018

Кримінальне

Херсонський міський суд Херсонської області

Радченко Г. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні