Рішення
від 10.10.2018 по справі 1640/3154/18
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

10 жовтня 2018 року м. ПолтаваСправа № 1640/3154/18

Полтавський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Супруна Є.Б.,

за участю:

секретаря судового засідання - Лисака С.В.,

представників позивача - ОСОБА_1, ОСОБА_2, ОСОБА_3,

представника відповідача - ОСОБА_4,

розглянувши у відкритому судовому засіданні за правилами спрощеного позовного провадження справу №1640/3154/18 за позовом Новосанжарського міжрайонного управління водного господарства до Головного управління ДФС у Полтавській області про визнання дій протиправними та скасування рішення,

В С Т А Н О В И В:

10 вересня 2018 року Новосанжарське міжрайонне управління водного господарства (надалі - позивач, Новосанжарське МУВГ) звернулося до Полтавського окружного адміністративного суду з позовом до Головного управління ДФС у Полтавській області (надалі - відповідач, ГУ ДФС у Полтавській області) , в якому просить визнати протиправними дії відповідача щодо складання рішення від 17.08.2018 №0071491309 "Про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску" та скасувати зазначене рішення.

В обґрунтування своїх вимог позивач посилався на безпідставність донарахування контролюючим органом суми грошових зобов'язань зі сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (надалі - єдиний соціальний внесок, ЄСВ) на суму 75 991,79 грн, оскільки Новосанжарським МУВГ зазвичай своєчасно та в повному обсязі сплачувалися усі належні суми ЄСВ до бюджету. Вказував, що приймаючи оскаржуване рішення, відповідач порушив принцип презумпції правомірності рішень платника податків та позбавив позивача права надати відповідні пояснення та свої обґрунтування щодо сплачених сум ЄСВ. При цьому позивач визнав суму пред'явлених до сплати штрафних санкцій в межах суми 15 767,79 грн.

Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 17.09.2018 позовну заяву прийнято до розгляду, відкрито провадження у даній справі та призначено її до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження з викликом учасників справи.

У судовому засіданні представники позивача позовні вимоги підтримали, просили їх задовольнити у повному обсязі з підстав викладених у позовній заяві.

Представник відповідача у судовому засіданні проти позову заперечувала. У наданому суду відзиві на позов вказувала на той факт, що кошти в рахунок сплати узгоджених сум єдиного соціального внеску починаючи з 21.10.2016 від Новосанжарського МУВГ несвоєчасно надходили до бюджету, у зв'язку з чим на суми недоїмки нараховувалися штрафні санкції. Додала, що розрахунок фінансової санкції здійснюється на підставі даних інформаційної системи органу доходів і зборів, а при застосуванні штрафів приймається одне рішення на всю суму сплаченої (погашеної) недоїмки незалежно від періодів та кількості випадків сплати за вказані періоди.

У відповіді на відзив від 03.10.2018 позивач вказує на неналежний доказ - інтегровану картку платника з АІС "Податковий блок", яка, на його думку, містить окремі недоліки, а також посилається на обставини, аналогічні наведеним в позовній заяві.

Суд, вивчивши матеріали справи, встановив наступні обставини та відповідні до них правовідносини.

З матеріалів справи та із загальнодоступного джерела - сайту Міністерства юстиції України (https://usr.minjust.gov.ua/ua/freesearch) суд з'ясував, що юридична особа Новосанжарське МУВГ (код ЄДРПОУ 01033705, Полтавська область, смт. Нові Санжари, пров. Слюсарний 3) зареєстроване в Єдиному державного реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань 05.01.1999 за №1 574 120 0000 000058. Новосанжарське МУВГ перебуває на податковому обліку в Полтавській ОДПІ.

Зареєстрованими видами діяльності Новосанжарського МУВГ за КВЕД є: 01.61 допоміжна діяльність у рослинництві (основний); 03.12 прісноводне рибальство; 03.22 прісноводне рибництво (аквакультура); 16.10 лісопильне та стругальне виробництво; 16.23 виробництво інших дерев'яних будівельних конструкцій і столярних виробів; 42.99 будівництво інших споруд, н. в. і. у.; 43.99 інші спеціалізовані будівельні роботи, н. в. і. у.; 45.20 технічне обслуговування та ремонт автотранспортних засобів; 49.41 вантажний автомобільний транспорт; 32.99 виробництво іншої продукції, н. в. і. у.

У зв'язку з порушенням строків сплати зобов'язань по ЄСВ, відповідно до п. 8 ст. 9 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" 17.08.2018 уповноваженою особою ГУ ДФС у Полтавській області - завідувачем сектору адміністрування податків та зборів з фізичних осіб та єдиного внеску території обслуговування Полтавської ОДПІ було прийнято рішення №0071491309 про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску в сумі 95 631,34 грн за період з 21.10.2016 по 30.07.2018 (штраф у розмірі 91 759,58 грн, пеня - 3 871,76 грн) (а.с. 10).

Позивач не погодившись із вказаним рішенням від 17.08.2018 №0071491309, оскаржив його до суду в цілому, незважаючи на факт визнання штрафної санкції в межах суми 15767,79 грн.

Надаючи оцінку оскаржуваному рішенню, суд виходить з наступного.

Правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, умови та порядок його нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку визначається Законом України від 08.07.2010 №2464-VI "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин (надалі - Закон №2464-VI).

Відповідно до визначення, наведеного у пункті 2 частини першої статті 1 названого Закону, єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок) - консолідований страховий внесок, збір якого здійснюється до системи загальнообов'язкового державного соціального страхування в обов'язковому порядку та на регулярній основі з метою забезпечення захисту у випадках, передбачених законодавством, прав застрахованих осіб на отримання страхових виплат (послуг) за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування.

Згідно з пунктом 1 частини першої статті 4 цього ж Закону, платниками єдиного внеску є роботодавці: підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою - підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності, відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців), у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ і організацій, інших юридичних осіб, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами.

Статтею 6 Закону №2464-VI передбачено, що платник єдиного внеску зобов'язаний, зокрема, своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок.

За приписами частини сьомої, восьмої статті 9 Закону №2464-VI, єдиний внесок сплачується шляхом перерахування платником безготівкових коштів з його банківського рахунку. Платники єдиного внеску, крім платників, зазначених у пунктах 4 і 5 частини першої статті 4 цього Закону, зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 20 числа наступного місяця, крім гірничих підприємств, які зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 28 числа наступного місяця.

Заходи впливу до платників єдиного соціального внеску передбачені статтею 25 Закону №2464-VI.

Так, за приписами частини десятої згаданої статті на суму недоїмки нараховується пеня з розрахунку 0,1 відсотка суми недоплати за кожний день прострочення платежу.

Крім того, відповідно до пункту 2 частини одинадцятої означеної статті, за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску накладається штраф у розмірі 20 відсотків своєчасно не сплачених сум.

Як вже зазначено судом вище, у даній справі спірним рішенням до позивача застосовані штрафні санкції за несвоєчасну сплату єдиного соціального внеску за період з 21.10.2016 по 30.07.2018 у розмірі 20% від суми заборгованості, у розмірі 91 759,58 грн. Окрім того, на суму недоїмки нарахована пеня у розмірі 0,1 % від суми заборгованості, що складає 3871,76 грн.

Представники позивача в судовому засіданні зазначали, що на рахунку підприємства на початок 2016, 2017 та 2018 років існували переплати: станом на 31.12.2015 в розмірі 78 612,23 грн, станом на 31.12.2016 в розмірі 46 258,50 грн, станом на 31.12.2017 в розмірі 34 204,93 грн.

Як встановлено судом у ході розгляду справи, передумовою виникнення даної недоїмки зі сплати єдиного соціального внеску було його несвоєчасне надходження до державного бюджету, у зв'язку з чим усі наступні здійснені позивачем платежі, відповідно до приписів частини шостої статті 25 Закону №2464-VI, у автоматичному режимі зараховувалися на погашення недоїмки у порядку календарної черговості.

Платник самостійно декларував грошове зобов'язання з ЄСВ у звітах про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування до органів доходів і зборів (надалі - Звіт), сплачував узгоджене зобов'язання та погашав заборгованість наступним чином:

- за Звітом №9189598460 від 12.10.2016 (а.с. 176-177) самостійно нараховано зобов'язання в розмірі 47 559,05 грн по строку сплати 20.10.2016 наявна переплата в розмірі 46120,77 грн, заборгованість становила 1438,28 грн. Недоїмка погашена 31.10.2016 платіжним дорученням №469 від 28.10.2016, (за період з 21.10.2016 по 31.10.2016 нараховано штрафні санкції (20%) - 287,66 грн, пеню - 15,82 грн );

- за Звітом №9239895706 від 13.12.2016 самостійно нараховано зобов'язання в розмірі 46357,38 грн по строку сплати 13.12.2016, наявна переплата в розмірі 82 555,61 грн, після нарахування зобов'язання заборгованість відсутня, з урахуванням самостійних сплат переплата становить 56 198,23 грн;

- за Звітом №9234988093 від 07.12.2016 самостійно нараховано зобов'язання в розмірі 46616,16 грн по строку сплати 20.12.2016, наявна переплата в розмірі 56 198,23 грн, після нарахування зобов'язання заборгованість відсутня, переплата становить 9 582,07 грн;

- за Звітом №9258626260 від 05.01.2017 самостійно нараховано зобов'язання в розмірі 58220,00 грн по строку сплати 20.01.2017, наявна переплата в розмірі 71 258,50 грн, після нарахування зобов'язання заборгованість відсутня, переплата становить 13 038,50 грн;

- за Звітом №9009003176 від 02.02.2017 самостійно нараховано зобов'язання в розмірі 82609,60 грн по строку сплати 20.02.2017, наявна переплата в розмірі 87 895,50 грн, після нарахування зобов'язання заборгованість відсутня, переплата становить 5 285,94 грн;

- за Звітом №9033618015 від 06.03.2017 самостійно нараховано зобов'язання в розмірі 82870,70 грн по строку сплати 20.03.2017, наявна переплата в розмірі 84 064,70 грн, після нарахування зобов'язання заборгованість відсутня, переплата становить 1194,03 грн;

- за Звітом №9059940839 від 10.04.2017 (а.с. 156-157) самостійно нараховано зобов'язання в розмірі 86 988,80 грн по терміну сплати 20.04.2017 наявна переплата в розмірі 81739,10 грн, після нарахування зобов'язання заборгованість становила 5249,71 грн. Недоїмка погашена 28.04.2017 платіжним дорученням №150 від 27.04.2017, за період з 21.04.2017 по 28.04.2017 нараховано штрафні санкції (20%) - 1049,94 грн, пеню - 42,00 грн ;

- за Звітом №9091653172 від 17.05.2017 (а.с. 159) самостійно нараховано зобов'язання в розмірі 86 682,20 грн по терміну сплати 22.05.2017 наявна переплата в розмірі 77 297,90 грн, після нарахування зобов'язання заборгованість становила 9384,32 грн. Недоїмка погашена 31.05.2017 платіжними дорученнями №196 від 30.05.2017 та №197 від 30.05.2017, за період з 23.05.2017 по 31.05.2017 нараховано штрафні санкції (20%) - 1876,86 грн, пеню - 84,46 грн ;

- за Звітом №9112040109 від 14.06.2017 (а.с. 160-161) самостійно нараховано зобов'язання в розмірі 85 620,00 грн по терміну сплати 20.06.2017 наявна переплата в розмірі 69873,20 грн, після нарахування зобов'язання заборгованість становила 15 746,70 грн, недоїмка погашена: 21.06.2017 згідно з платіжним дорученням №238 від 20.06.2017 (штраф нараховано за 21.06.2017 та становить 60,00 грн , пеня - 0,3 грн ); 30.06.2017 згідно платіжного доручення №244 від 29.06.2017 (штраф нараховується за період з 21.06.2017 по 30.06.2018 - складає 9,70 грн , пеня - 0,49 грн ); 30.06.2017 згідно з платіжним дорученням №243 від 29.06.2017 (штраф нараховується за період з 21.06.17 по 30.06.17 - у розмірі 110,36 грн , пеня - 5,52 грн ); 30.06.2018 інша частина заборгованості в розмірі 14 846 грн погашена за рахунок платіжного доручення №245 від 29.06.2017(штраф нараховується за період з 21.06.2017 по 30.06.2017 у розмірі 2969,28 грн , пеня 148,46 грн );

- за Звітом №9091653172 від 03.07.2017 (а.с. 162-163) самостійно нараховано зобов'язання в розмірі 82 283,89 грн по терміну сплати 20.07.2017 наявна переплата в розмірі 67990,60 грн, після нарахування зобов'язання заборгованість становила 14 293,30 грн. Недоїмка погашена 31.07.2017 платіжними дорученнями №291 від 28.07.2017, за період з 21.07.2017 по 31.07.2017 нараховано штрафні санкції (20%) - 2858,65 грн та пеню в розмірі 157,23 грн );

- за Звітом №9164188645 від 16.08.2017 (а.с. 164-165) самостійно нараховано зобов'язання в розмірі 81 492,10 грн по терміну сплати 21.08.2017 наявна переплата в розмірі 61532,90 грн, після нарахування зобов'язання заборгованість становила 19 959,20 грн, погашена: 30.08.2017 згідно з платіжним дорученням №340 від 29.08.2017 (штраф нараховано з 22.08.2017 по 30.08.2017 - 20% в розмірі 307,80 грн, пеня - 13,85 грн ); від 30.08.2017 згідно з платіжним дорученням №341 від 29.08.2017 (штраф нараховано з 22.08.2017 по 30.08.2017 - 20% в розмірі 3 684,05 грн, пеня - 165,78 грн );

- за Звітом №9181237611 від 05.09.2017 (а.с. 166-167) самостійно нараховано зобов'язання в розмірі 85 117,33 грн по терміну сплати 20.09.2017 наявна переплата в розмірі 60044,00 грн, після нарахування зобов'язання заборгованість становила 25 073,30 грн, погашена: 22.09.2017 згідно з платіжним дорученням №377 від 21.09.2017 (штраф нараховано з 21.09.2017 по 21.09.2017 - в розмірі 100 грн, пеня - 1,00 грн ); 29.09.2017 згідно платіжного доручення №383 від 28.09.2017 (штраф зараховано з 21.09.2017 по 29.09.2017 - в розмірі 20,20 грн, пеня - 0,91 грн ); 29.09.2017 згідно з платіжним дорученням №382 від 28.09.2017 (штраф нараховано з 21.09.2017 по 29.09.2017 - в розмірі 107,65 грн, пеня - 4,84 грн); 29.09.2017 згідно з платіжним дорученням від 28.09.2017 №384 (штраф нараховано з 21.09.2017 по 29.09.2017 - в розмірі 4786,80 грн, пеня - 215,41 грн );

- за Звітом № НОМЕР_1 від 03.10.2017 (а.с. 168-169) самостійно нараховано зобов'язання в розмірі 84 865,29 грн по терміну сплати 20.10.2017 наявна переплата в розмірі 57384,30 грн, після нарахування зобов'язання заборгованість становила 27 481,00 грн, погашена 30.10.2017 згідно з платіжним дорученням №432 від 27.10.2017 (штраф - нараховано з 21.10.2017 по 30.10.2017 у розмірі 23,36 грн, пеня - 1,17 грн ); 30.10.2017 згідно з платіжним дорученням №431 від 27.10.2017 (штраф нараховано з 21.10.2017 по 30.10.2017 у розмірі 5472,84 грн, пеня - 273,64 грн );

- за Звітом №9244214890 від 20.11.2017 (а.с. 170-171) самостійно нараховано зобов'язання в розмірі 84 050,30 грн по терміну сплати 20.11.2017 наявна переплата в розмірі 49900,20 грн, після нарахування зобов'язання заборгованість становила 34 150,10 грн, погашена 29.11.2017 згідно платіжного доручення №480 від 28.11.2017 в розмірі 388,54 грн (штраф нараховано з 21.11.2017 по 29.11.2017 - у розмірі 77,71 грн, пеня - 3,5 грн) ; 29.11.2017 згідно з платіжним дорученням №479 від 28.11.2017 в розмірі 551,69 грн (штраф нараховано з 21.11.2017 по 29.11.2017 - у розмірі 110,34 грн, пеня - 4,97 грн ); 29.11.2017 згідно платіжного доручення №481 від 28.11.2017 в розмірі 33 209,90 грн (штраф нараховано з 21.11.2017 по 29.11.2017 - у розмірі 6641,98 грн, пеня - 298,89 грн );

- за Звітом №9260281360 від 08.12.2017 (а.с. 172-173) самостійно нараховано зобов'язання в розмірі 83 051,00 грн по терміну сплати 20.12.2017 наявна переплата в розмірі 54656,40 грн, після нарахування зобов'язання заборгованість становила 28 394,60 грн, погашена 26.12.2017 згідно з платіжним дорученням №531 від 21.12.2017 (штраф нараховано з 21.12.2017 по 26.12.2017 у розмірі 89,42 грн, пеня - 2,68 грн ); 26.12.2017 згідно з платіжним дорученням №532 від 21.12.2017 (штраф нараховано з 21.12.2017 по 26.12.2017 у розмірі 5589,5 грн, пеня - 167,69 грн );

- за Звітом №9294934486 від 04.01.2018 (а.с. 174-175) самостійно нараховано зобов'язання в розмірі 84 498,73 грн по терміну сплати 22.01.2018 наявна переплата в розмірі 59204,93 грн, після нарахування зобов'язання заборгованість становила 25 293,80 грн, погашена: 30.01.2018 відповідно до платіжного доручення №15 від 29.01.2018 та згідно з платіжним дорученням №14 від 29.01.2018 (штраф нараховано з 23.01.2018 по 30.01.2018 у розмірі 20% - 5058,76 грн, пеня - 202,35 грн );

- за Звітом №9021149692 від 14.02.2018 (а.с. 142-143) самостійно нараховано зобов'язання в розмірі 91 549,81 грн по терміну сплати 20.02.2018 наявна переплата в розмірі 57193,61 грн, після нарахування зобов'язання заборгованість становила 34 356,20 грн, погашена згідно з платіжним дорученням №58 від 26.02.2018 (штраф нараховано з 21.02.2018 по 27.02.2018 у розмірі 20% - 6871,24 грн, пеня - 240,49 грн );

- за Звітом №9042762702 від 13.03.2018 (а.с. 144-145) самостійно нараховано зобов'язання в розмірі 100 379,68 грн по терміну сплати 20.03.2018 наявна переплата в розмірі 59 875,97 грн, після нарахування зобов'язання заборгованість становила 40 503,71 грн, погашена 30.03.2018 згідно з платіжним дорученням №105 від 29.03.2018, платіжним дорученням №104 від 29.03.2018 (штраф нараховано з 21.03.2018 по 30.03.2018 у розмірі 20% - 8100,74 грн, пеня - 405,03 грн) ;

- за Звітом №9073063066 від 20.04.2018 (а.с. 146-147) самостійно нараховано зобов'язання в розмірі 104 617,19 грн по терміну сплати 20.04.2018 наявна переплата в розмірі 59 230,05 грн, після нарахування зобов'язання заборгованість становила 45 387,14 грн, погашена 27.04.2018 згідно платіжних доручень від 26.04.2018 №149, №148, 150 (штраф нараховано з 21.04.2018 по 27.04.2018 у розмірі 20%, складає 9077,43 грн, пеня - 317,71 грн );

- за Звітом №9093338523 від 14.05.2018 (а.с. 148-149) самостійно нараховано зобов'язання в розмірі 95 934,30 грн по терміну сплати 21.05.2018 наявна переплата в розмірі 42993,69 грн, після нарахування зобов'язання заборгованість становила 52 940,61 грн, погашена: 30.05.2018 згідно з платіжним дорученням від 29.05.2018 №193 (штраф нараховано за період з 22.05.2018 по 30.05.2018 в розмірі 20% - 129,21 грн, пеня - 5,81 грн ); 30.05.2018 відповідно до платіжного доручення від 29.05.2018 №192 (штраф нараховано за період з 22.05.2018 по 30.05.2018 в розмірі 20% - 10 458,91 грн, пеня - 470,65 грн );

- за Звітом №9111141108 від 06.06.2018 (а.с. 150-151) самостійно нараховано зобов'язання в розмірі 100 229,71 грн по терміну сплати 20.06.2018 наявна переплата в розмірі 45 447,99 грн, після нарахування зобов'язання заборгованість становила 54 781,72 грн, погашена: 22.06.2018 згідно з платіжним дорученням №220 від 21.06.2018 (штраф нараховано за період з 21.06.2018 по 22.06.2018 в розмірі 20% - 240,00 грн, пеня - 2,40 грн ) ; 27.06.2018 згідно з платіжним дорученням №226 від 26.06.2018 (штраф нараховано за період з 21.06.2018 по 27.06.2018 в розмірі 20% - 212,55 грн, пеня - 7,44 грн) ; 27.06.2018 згідно з платіжним дорученням №227 від 26.06.2018 ( (штраф нараховано за період з 21.06.2018 по 27.06.2018 в розмірі 20% - 91,78 грн, пеня - 3,21 грн); 27.06.2018 згідно з платіжним дорученням №228 від 26.06.2018 в розмірі 52060,05 грн (штраф нараховано за період з 21.06.2018 по 27.06.2018 в розмірі 20% - 10 412,01 грн, пеня - 364,42 грн);

- за Звітом №9144602719 від 13.07.2018 (а.с. 152-153) самостійно нараховано зобов'язання в розмірі 98 740,63 грн по терміну сплати 20.07.2018 наявна переплата в розмірі 74376,38 грн, після нарахування зобов'язання заборгованість становила 24 364,25 грн, погашена: 30.07.2018 згідно з платіжним дорученням №267 від 27.07.2018 (штраф нараховано за період з 21.07.2018 по 30.07.2018 в розмірі 20% - 206,00 грн, пеня - 10,30 грн) та платіжним дорученням від 27.07.2018 №268 (штраф нараховано за період 21.07.2018 по 30.07.2018 в розмірі - 4 666,85 грн, пеня - 233,34 грн ).

За приписами частини шостої статті 25 Закону №2464-VI за рахунок сум, що надходять від платника єдиного внеску або від державної виконавчої служби, погашаються суми недоїмки, штрафних санкцій та пені у порядку календарної черговості їх виникнення. У разі якщо платник має несплачену суму недоїмки, штрафів та пені, сплачені ним суми єдиного внеску зараховуються в рахунок сплати недоїмки, штрафів та пені у порядку календарної черговості їх виникнення.

З аналізу вказаної норми Закону видно, що на контролюючий орган покладається обов'язок зараховувати усі платежів на погашення недоїмки зі сплати ЄСВ згідно з черговістю її виникнення незалежно від того, яка саме заборгованість - недоїмка, штрафи чи пеня виникла раніше.

Таким чином, хоча позивач і здійснював сплату узгоджених податкових зобов'язань у строки визначені законодавством, проте, з урахуванням існуючої заборгованості, податковий орган спрямовував сплачені кошти на погашення постійно існуючої недоїмки, за несплату якої контролюючим органом були нараховані штрафні санкції в загальному розмірі 91 759,58 грн та пеня в розмірі 3 871,76 грн.

З приводу посилань представників позивача як на неналежний доказ - інтегровану картку платника з бази АІС "Податковий блок" суд зазначає наступне.

Механізм ведення оперативного обліку податків, зборів, митних платежів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, інших платежів, встановлений Порядком ведення органами Державної фіскальної служби Україні оперативного обліку податків і зборів, митних та інших платежів до бюджетів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, затвердженим наказом Мінфіну від 07.04.2016 №422 та зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 21.05.2016 за №751/28881 (надалі - Порядок).

Відповідно до п. 2 розділу І вказаного Порядку:

- інформаційна система органів ДФС - інтегрована структура, що складається з одного чи більшої кількості процесів, компонентів апаратного та програмного забезпечення, засобів та персоналу, що забезпечує можливість задоволення встановленої потреби або цільової функції;

- інтегрована картка платника (далі - ІКП) - форма оперативного обліку податків, зборів, митних платежів до бюджетів та єдиного внеску, що ведеться за кожним видом платежу та включає перелік показників підсистем інформаційної системи органів ДФС, які характеризують стан розрахунків платника з бюджетами та цільовими фондами;

- оперативний облік - процес відображення, систематизації та узагальнення первинних показників через їх перетворення в облікові показники в ІКП.

Відповідно до п. 1 ч. 1 розділу ІІ вказаного Порядку, з метою обліку нарахованих і сплачених сум податків, зборів, митних та інших платежів до бюджетів, єдиного внеску органами ДФС відкриваються ІКП за кожним платником та кожним видом платежу, які повинні сплачуватися такими платниками.

ІКП містить інформацію про облікові операції та облікові показники, які характеризують стан розрахунків платника податків з бюджетами та цільовими фондами за відповідним видом платежу.

Спеціальне кодування всіх операцій, що використовуються для відображення в ІКП облікових показників, забезпечує автоматизоване ведення ІКП.

Отже, інтегрована картка платника є для позивача єдиним джерелом відображення стану розрахунків з контролюючим органом та інформації щодо наявної недоїмки. В цьому документі також відображається факт нарахування контролюючим органом в автоматичному режимі штрафних санкцій та пені.

Позивачем не надано суду інформації щодо здійснення звірок з контролюючим органом щодо з'ясування стану рахунків Новосанжарського МУВГ та наявності/відсутності недоїмки зі сплати ЄСВ.

Відтак доводи позивача з приводу неналежності доказу у формі інтегрованої картки платника суд відкидає, як необгрунтовані.

З огляду на встановлені фактичні обставини справи та враховуючи вищенаведені норми законодавства, суд дійшов висновку про помилковість тверджень позивача щодо неправильного адміністрування єдиного соціального внеску податковим органом, у зв'язку з чим суд визнає позов необґрунтованим в цілому та відмовляє у його задоволенні.

Підстави для розподілу судових витрат відсутні.

Керуючись статтями 241-245 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В:

Позов Новосанжарського міжрайонного управління водного господарства (пров. Слюсарний, 3, смт. Нові Санжари, Новосанжарський район, Полтавська область, 39300, код ЄДРПОУ 01033705) до Головного управління ДФС у Полтавській області (вул. Європейська, 4, м. Полтава, 36014, код ЄДРПОУ 39461639) про визнання дій протиправними та скасування рішення залишити без задоволення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення суду може бути оскаржене в апеляційному порядку протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення безпосередньо до Харківського апеляційного адміністративного суду з урахуванням положень п.п. 15.5 п. 15 Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.

Повний текст судового рішення складений 16.10.2018.

Суддя ОСОБА_5

СудПолтавський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.10.2018
Оприлюднено18.10.2018
Номер документу77151057
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —1640/3154/18

Рішення від 10.10.2018

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Є.Б. Супрун

Ухвала від 17.09.2018

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Є.Б. Супрун

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні