Рішення
від 16.10.2018 по справі 1840/3321/18
СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

                     СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

                                                   Р І Ш Е Н Н Я

                                         І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

16 жовтня 2018 р.                                                             справа № 1840/3321/18

Суддя Сумського окружного адміністративного суду Бондар С.О., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження в приміщенні суду в м. Суми адміністративну справу за позовом Сумського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Товариства з обмеженою відповідальністю "БУДЦЕНТР ЛТД" про стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені,-

                                                  В С Т А Н О В И В:

Сумське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів звернулося до суду з адміністративним позовом до товариства з обмеженою відповідальністю "БУДЦЕНТР ЛТД" про стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені в сумі 43181,89 грн. Свої вимоги мотивує тим, що відповідачем не виконаний встановлений норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів. За 1 робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом, відповідач до 17.04.2018 повинен був самостійно сплатити адміністративно-господарські санкції в розмірі 39945,94грн та нараховану пеню в розмірі 3235,95грн. Але вказана сума відповідачем в добровільному порядку не сплачена, тому позивач просить її стягнути в судовому порядку.

Ухвалою суду від 12.09.2018 відкрито спрощене позовне провадження без виклику сторін.

Сторони повідомлялися належним чином про розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без виклику сторін (а.с.28-29).

Відповідач відзив на позовну заяву не надав.

Відповідно до ч. 4 ст. 159 КАС України подання заяв по суті справи є правом учасників справи.

Згідно з ч. 6 ст. 162 КАС України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.

Суд, вивчивши письмові матеріали справи, вважає, що позов підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

Судом встановлено, що 23.05.2018 управлінням Держпраці у Сумській області була проведена позапланова перевірка Товариства з обмеженою відповідальністю "БУДЦЕНТР ЛТД" щодо додержання суб'єктом господарювання вимог законодавства про зайнятість населення, зайнятість та працевлаштування осіб з інвалідністю, за результатом якої складений акт №13.

Проведеною перевіркою було встановлено, що на момент перевірки (23.05.2018) Товариство з обмеженою відповідальністю "БУДЦЕНТР ЛТД" не зареєстроване у відділенні Фонду соціального захисту інвалідів. Також роботодавець не подав до відділення Фонду соціального захисту інвалідів звіти про зайнятість за працевлаштування осіб з інвалідністю за 2016 та 2017 роки, чим порушено вимог ч.9 ст. 19 Закону України «Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні».

Крім того, протягом 2017 року середньооблікова чисельність штатних працівників, які працювали на підприємстві у 2017 році становила 15 осіб, що підтверджено табелями обліку використання робочого часу у 2017 році.

Тобто, 1 робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда, залишилося не зайнятим.

За результатом проведеної перевірки управлінням Держпраці у Сумській області винесений припис №48 від 23.05.2018, яким зобов'язано директора Товариства з обмеженою відповідальністю "БУДЦЕНТР ЛТД" у строк до 22.06.2018 усунути порушення частини першої, сьомої та дев'ятої ст. 19 Закону України «Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні» (а.с.13).

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.

Згідно зі статтею 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до статті 17 Закону України «Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні» з метою реалізації творчих і виробничих здібностей інвалідів та з урахуванням індивідуальних програм реабілітації їм забезпечується право працювати на підприємствах, в установах, організаціях, а також займатися підприємницькою та іншою трудовою діяльністю, яка не заборонена законом.

Підприємства, установи і організації за рахунок коштів Фонду соціального захисту інвалідів або за рішенням місцевої ради за рахунок власних коштів, у разі необхідності, створюють спеціальні робочі місця для працевлаштування інвалідів, здійснюючи для цього адаптацію основного і додаткового обладнання, технічного оснащення і пристосування тощо з урахуванням обмежених можливостей інваліда.

За приписами статті 19 Закону України «Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні» для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік.

Підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно розраховують кількість робочих місць для працевлаштування інвалідів відповідно до нормативу, встановленого частиною першою цієї статті, і забезпечують працевлаштування інвалідів. При розрахунках кількість робочих місць округлюється до цілого значення.

Підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно здійснюють працевлаштування інвалідів у рахунок нормативів робочих місць виходячи з вимог статті 18 цього Закону.

За приписами ч. 9 ст. 19 Закону України «Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні» підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій осіб з інвалідністю, фізичні особи, в яких за основним місцем роботи працює 8 і більше осіб, реєструються у відповідних відділеннях Фонду соціального захисту інвалідів за своїм місцезнаходженням і щороку подають цим відділення звіт про зайнятість та працевлаштування осіб з інвалідністю.

Керівники підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, у разі незабезпечення виконання нормативів робочих місць для працевлаштування інвалідів, неподання Фонду соціального захисту інвалідів звіту про зайнятість та працевлаштування інвалідів несуть відповідальність у встановленому законом порядку.

Відповідно до статті 20 Закону України «Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні» підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом. Для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, на яких працює від 8 до 15 осіб, розмір адміністративно-господарських санкцій за робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом, визначається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, в установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, у фізичної особи, яка використовує найману працю. Положення цієї частини не поширюється на підприємства, установи і організації, що повністю утримуються за рахунок коштів державного або місцевих бюджетів.

Адміністративно-господарські санкції розраховуються та сплачуються підприємствами, установами, організаціями, у тому числі підприємствами, організаціями громадських організацій інвалідів, фізичними особами, зазначеними в частині першій цієї статті, самостійно в строк до 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося порушення нормативу, встановленого частиною першою статті 19 цього Закону.

Судом встановлено, що у ТОВ "БУДЦЕНТР ЛТД" протягом 2017 року кількість працюючих за основним місцем роботи склала 15 осіб.

Товариство, відповідно до 4% нормативу, повинно було створити 1 робоче місце для працевлаштування інваліда.

Отже, відповідачем не було створено у 2017 році одне робоче місце для працевлаштування інваліда.

Згідно з ч. 2 ст. 20 Закону України "Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні" порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк.

Як вбачається із розрахунку заборгованості, сума адміністративно-господарських санкцій складає 39945,94 грн.

За порушення строків сплати відповідачу нарахована пеня, яка станом на 30.08.2018 склала 3235,95 грн. (а.с.14).

Згідно з пп. 4.1.2 п. 4 Угоди про співробітництво та організацію взаємовідносин у сфері здійснення державного нагляду та контролю за дотриманням вимог чинного законодавства щодо працевлаштування осіб з інвалідністю між управлінням Держпраці у Сумській області та Сумським обласним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів, управління Держпраці зобов'язується у разі проведення під час проведення перевірки фактів порушення роботодавцями вимог законодавства щодо виконання нормативу робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю, відсутності реєстрації роботодавців у територіальному відділенні Фонду, неподання ними звітів про зайнятість та працевлаштування осіб з інвалідністю у встановлені терміни - інформувати про вказане порушення територіальне відділення Фонду, надсилаючи завірений належним сином витяг з Акту або копію Акту (із зазначенням в акті інформації щодо середньооблікової кількості штатних працівників, яким відповідно до чинного законодавства встановлена інвалідність, фонду оплати праці штатних працівників), за результатами перевірки не пізніше 15 календарних днів з дня його підписання для проведення територіальним відділенням Фонду подальшої позовної роботи.

Враховуючи вищевикладене, а також те, що на момент розгляду справи сума заборгованості зі сплати адміністративно-господарських санкцій в розмірі 39945,94 грн. та 3235,95 грн. пені відповідачем не сплачені, суд вважає позовні вимоги обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню в повному обсязі.

Керуючись ст.ст. 90, 139, 143, 241- 246, 250, 255, 295 КАС України, суд, -

                                                   В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов Сумського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Товариства з обмеженою відповідальністю "БУДЦЕНТР ЛТД" про стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені – задовольнити.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "БУДЦЕНТР ЛТД" (40034, м.Суми, вул. Івана Сірка, 19/2, код ЄДРПОУ 38868012) на користь Сумського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів (40011, м. Суми, вул. Горького, 2, код ЄДРПОУ 14004771, одержувач: УК у м. Сумах/м. Суми/50070000, банк одержувача: Державне казначейство України, рахунок 31211230018002, МФО 899998, ЄДРПОУ 37970593) адміністративно-господарські санкції та пеню у сумі 43181,89 грн. (сорок три тисячі сто вісімдесят одна грн. 89 коп.).

Рішення може бути оскаржено до Харківського апеляційного адміністративного суду через Сумський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня його складення.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя                                         С.О. Бондар

                                                                      

СудСумський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення16.10.2018
Оприлюднено19.10.2018
Номер документу77151251
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —1840/3321/18

Рішення від 16.10.2018

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

С.О. Бондар

Ухвала від 12.09.2018

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

С.О. Бондар

Ухвала від 31.08.2018

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

С.О. Бондар

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні