ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
про залучення третіх осіб
12 жовтня 2018 рокум. Ужгород№ 0740/963/18
Закарпатський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Микуляк П.П., судів: ОСОБА_1, ОСОБА_2,
при секретарі Петрус К.І.,
за участю:
позивача: Закарпатська обласна державна адміністрація, представник - ОСОБА_3,
відповідача: Кабінет Міністрів України, представник - ОСОБА_4,
третіх осіб:
Департамент економічного розвитку і торгівлі Закарпатської облдержадміністрації, представник - не з'явився,
Басейнове управління водних ресурсів річки Тиса, представник - ОСОБА_5,
Департамент фінансів Закарпатської обласної державної адміністрації, представник - не з'явився,
розглянувши у підготовчому судовому засіданні адміністративну справу за позовною заявою Закарпатської обласної державної адміністрації до Кабінету Міністрів України, треті особи: Департамент економічного розвитку і торгівлі Закарпатської облдержадміністрації, Басейнове управління водних ресурсів річки Тиса, Департамент фінансів Закарпатської обласної державної адміністрації про визнання бездіяльності протиправною, -
В С Т А Н О В И В:
У відповідності до ст. 243 Кодексу адміністративного судочинства України проголошується вступна та резолютивна частини Ухвали.Повний текст Ухвали виготовлено та підписано 16 жовтня 2018 року.
Закарпатська обласна державна адміністрація звернулася до Закарпатського окружного адміністративного суду з позовом до Кабінету Міністрів України, треті особи: Департамент економічного розвитку і торгівлі Закарпатської облдержадміністрації, Басейнове управління водних ресурсів річки Тиса, Департамент фінансів Закарпатської обласної державної адміністрації про визнання бездіяльності протиправною.
12 вересня 2018 року ухвалою Закарпатського окружного адміністративного суду відкрито загальне позовне провадження у справі та призначено підготовче судове засідання на 12 жовтня 2018 року.
09 жовтня 2018 року представником відповідача до суду було подано клопотання про залечення третіх осіб: Міністерства фінансів України та Міністерства економічного розвитку та торгівлі України.
Клопотання про залучення Міністерства фінансів України в якості третьої особи мотивовано тим, що результат розгляду даної справи може вплинути на його права та законні інтереси, а саме: відповідно до Положення про Міністерство фінансів України затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 серпня 2014 року №375 - Міністерство фінансів України (Мінфін) є головним органом у системі центральних органів виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову та бюджетну політику, п.19 вищезгаданого положення передбачено, що Мінфін забезпечує здійснення повноважень головного розпорядника бюджетних коштів в установах і організаціях, що належать до сфери управління Мінфіну.
Згідно п.18 та 19 Порядку використання коштів резервного фонду бюджету затвердженого Постановою Кабінету міністрів України від 29.03.2002 № 419, Кабінет Міністрів України, ОСОБА_5 міністрів Автономної Республіки Крим, місцева держадміністрація, виконавчий орган відповідної ради не пізніше ніж у триденний термін з дня отримання звернення дає доручення відповідно Мінекономрозвитку, Мінекономіки Автономної Республіки Крим, головному управлінню, управлінню чи відділу економіки місцевої держадміністрації, виконавчого органу відповідної ради (далі -уповноважений місцевий орган) та Мінфіну (місцевому фінансовому органу) для розгляду звернення та підготовки пропозицій для прийняття рішення про виділення коштів з резервного фонду бюджету. До виконання доручення в разі необхідності можуть залучатися інші заінтересовані органи виконавчої влади.
Мінфін (місцевий фінансовий орган) розглядає звернення та додані до нього матеріали, готує пропозиції щодо підстав виділення коштів з резервного фонду бюджету, можливості здійснення відповідних заходів за рахунок інших джерел, можливого обсягу виділення асигнувань з резервного фонду бюджету та надсилає їх у тижневий термін Мінекономрозвитку (уповноваженому місцевому органу).
Клопотання по залучення Міністерства економічного розвитку та торгівлі України в якості третьої особи мотивовано тим, що відповідно до ч. 1 та 2 ст. 24 Бюджетного кодексу України, резервний фонд бюджету формується для здійснення непередбачених видатків, що не мають постійного характеру і не могли бути передбачені під час складання проекту бюджету. Порядок використання коштів з резервного фонду бюджету визначається Кабінетом Міністрів України. Рішення про виділення коштів з резервного фонду бюджету приймаються відповідно Кабінетом Міністрів України, ОСОБА_5 міністрів АРК, місцевими державними адміністраціями, виконавчими органами місцевого самоврядування.
Порядок використання коштів резервного фонду бюджету, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 29 березня 2002 року № 415, (далі - Порядок) визначає напрями використання коштів резервного фонду державного та місцевого бюджетів і встановлює процедури, пов'язані із виділенням коштів резервного фонду відповідного бюджету та звітуванням про їх використання.
Згідно пп. 22, 23, 24 Порядку, Мінекономрозвитку (уповноважений місцевий орган) є
відповідальним за підготовку та подання проектів рішень про виділення коштів з резервного
фонду бюджету.
У разі визнання доцільності та можливості виділення коштів з резервного фонду бюджету Мінекономрозвитку (уповноважений місцевий орган) готує відповідний проект рішення, в якому повинно бути визначено:
- головного розпорядника бюджетних коштів, якому виділяються кошти з резервного фонду бюджету;
- напрям використання коштів з резервного фонду бюджету;
- обсяг коштів, який пропонується надати з резервного фонду бюджету;
- умови повернення коштів, виділених з резервного фонду бюджету.
Мінекономрозвитку (уповноважений місцевий орган) погоджує проект рішення про виділення коштів з резервного фонду бюджету з Мінфіном (місцевим фінансовим органом) і подає його в установленому порядку на розгляд Кабінетові Міністрів України (ОСОБА_5 міністрів Автономної Республіки Крим, місцевій держадміністрації, виконавчому органу відповідної ради).
Кабінет Міністрів України (ОСОБА_5 міністрів Автономної Республіки Крим, місцеві держадміністрації, виконавчий орган відповідної ради) приймає рішення про виділення коштів з резервного фонду бюджету виключно за наявності висновків Мінекономрозвитку та Мінфіну (уповноваженого місцевого органу та місцевого фінансового органу).
Пунктом 6 Порядку фінансування робіт із запобігання та ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 04 лютого 1999 року № 140, передбачено, що проекти рішень Кабінету Міністрів України про виділення коштів з резервного фонду державного бюджету для проведення заходів із запобігання та ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій регіонального та державного рівня подає Міністерство економічного розвитку і торгівлі.
Беручи до уваги суб'єктний склад відносин, що виникають в процесі виділення коштів з резервного фонду державного бюджету, та відповідно, безпосередню участь Мінекономрозвитку в процесі прийняття рішення про виділення коштів для проведення аварійно-відновлювальних робіт з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації, що склалась 15-17 грудня 2017 року на території Закарпатської області, відповідач вважає за доцільне залучити Мінекономрозвитку в якості третьої особи по даній справі.
У підготовчому судовому засіданні представник позивача та представник третьої особи 2 проти вищезгаданих клопотань заперечили, та просили суд відмовити у задоволенні клопотань.
Представник відповідача у судовому засіданні підтримав клопотання та просив суд їх задовольнити.
Представники третьої особи 1 та третьої особи 3 у підготовче судове засідання не з'явилися, про дату, час та місце судового розгляду повідомлені належним чином, причини неявки суду не повідомили.
Розглянувши питання про залучення третіх осіб, дослідивши необхідні письмові докази, суд дійшов до наступних висновків.
Відповідно до ч. 2 ст. 49 КАС України, треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, можуть вступити у справу на стороні позивача або відповідача до закінчення підготовчого засідання або до початку першого судового засідання, якщо справа розглядається в порядку спрощеного позовного провадження, у разі коли рішення у справі може вплинути на їхні права, свободи, інтереси або обов'язки. Вони можуть бути залучені до участі у справі також за клопотанням учасників справи.
Таким чином, на підставі вищевикладеного, суд дійшов висновку, що судове рішення в даній справі може вплинути на права та законні інтереси Міністерства фінансів України та Міністерства економічного розвитку та торгівлі України, а тому вбачається за доцільне залучити їх до участі у справі в якості третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача.
Згідно ч.5 ст.49 КАС України про залучення третіх осіб до участі у справі суд постановляє ухвалу, в якій зазначає, на які права чи обов'язки такої особи та яким чином може вплинути рішення суду у справі. Ухвала за наслідками розгляду питання про вступ у справу третіх осіб окремо не оскаржуються. Заперечення проти такої ухвали може бути включено до апеляційної чи касаційної скарги на рішення суду, прийняте за результатами розгляду справи.
На підставі наведеного та керуючись ст. 49, 243, 248, 256 КАС України, суд, -
У Х В А Л И В:
Клопотання представника відповідача про залучення третіх осіб - задовольнити.
Залучити до участі в адміністративній справі № 0740/963/18 за позовом Закарпатської обласної державної адміністрації до Кабінету Міністрів України, треті особи: Департамент економічного розвитку і торгівлі Закарпатської облдержадміністрації, Басейнове управління водних ресурсів річки Тиса, Департамент фінансів Закарпатської обласної державної адміністрації про визнання бездіяльності протиправною, в якості третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача:
- Міністерство фінансів України (01008, м. Київ, вул. Грушевського, буд. 12/2, код ЄДРПОУ 00013480);
- Міністерство економічного розвитку та торгівлі України (01008, м. Київ, вул. Грушевського, буд. 12/1, код ЄДРПОУ 37508596).
Ухвала оскарженню не підлягає.
Головуючий суддя ОСОБА_6
Судді С.І. Рейті
ОСОБА_2
Суд | Закарпатський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.10.2018 |
Оприлюднено | 18.10.2018 |
Номер документу | 77151460 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Закарпатський окружний адміністративний суд
Микуляк П.П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні