Справа № 278/1994/17
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
17 жовтня 2018 року м. Житомир
Житомирський районний суд Житомирської області в складі:
головуючого судді Дубовік О. М.,
за участю секретаря Поліщук І. О.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за позовом Першого заступника керівника Житомирської місцевої прокуратури в інтересах держави в особі Військової частини НОМЕР_1 , Житомирського обласного управління лісового та мисливського господарства, Державного підприємства Житомирське лісове господарство, Міністерства оборони України в особі Квартирно-експлуатаційного відділу м. Житомира до Тетерівської сільської ради Житомирського району Житомирської області, ОСОБА_1 , третя особа - Державне підприємство Івано-Франківський військовий ліспромкомбінат в особі Шепетівського військового лісгоспу про визнання незаконним та скасування рішення органу місцевого самоврядування, визнання недійсним державного акту про право власності на земельну ділянку, про повернення земельної ділянки, -
ВСТАНОВИВ:
Позивач звернувся до суду з вищевказаною позовною заявою.
В обгрунтування позову зазначив наступне.
Житомирською місцевою прокуратурою забезпечується процесуальне керівництво у кримінальному провадженні № 42014060010000006 від 26.11.2014 за ч. 2 ст. 364, ч. 2 ст. 366 КК України відносно посадових осіб Буківської сільської ради Житомирського району Житомирської області.
Вказане кримінальне провадження зареєстровано за результатами проведення Житомирською міжрайонною прокуратурою з нагляду за додержанням законів в природоохоронній сфері перевірки в порядку нагляду за додержанням та застосуванням земельного законодавства Буківською сільською радою Житомирського району Житомирської області.
В ході досудового розслідування кримінального провадження виявлено підстави для представництва інтересів держави в суді.
Так, вивченням матеріалів кримінального провадження встановлено, що у ОСОБА_1 на підставі державного акту на право власності на земельну ділянку ЯЖ 613277 від 09.01.2009 перебуває у власності земельна ділянка з кадастровим номером 1822080600:03:002:0020 загальною площею 0,4466 га та на підставі державного акту на право власності на земельну ділянку ЯЖ 613276 від 09.01.2009 перебуває у власності земельна ділянка з кадастровим номером 1822080600:03:002:0019 загальною площею 0,2125 га.
Підставою набуття права власності на земельні ділянки слугували рішення 23 сесії 5 скликання Буківської сільської ради від 30.05.2008 року.
Вказані земельні ділянки вибули з державної форми власності з порушенням норм чинного законодавства.
В порушення ст. 116 Земельного кодексу України, в ході опрацювання технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельних, ділянок, що надаються ОСОБА_1 загальною площею 0,6591 га для будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель та споруд 0,2125 га та для ведення особистого селянського господарства 0,4466 га в с.Тригір`я Буківської сільської ради Житомирського району встановлено, що підставою для розробки даної землевпорядної документації виступали, зокрема, витяги з рішень 21 сесії 5 скликання Буківської сільської ради відповідно до якого ОСОБА_1 надано дозвіл на розробку технічної документації із землеустрою щодо передачі земельної ділянки орієнтовною площею 0,35 га безоплатно для ведення особистого селянського господарства в с.Тригір`я Житомирського району та надано дозвіл на розробку технічної документації із землеустрою щодо передачі земельної ділянки орієнтовною площею 0,25 га безоплатно у власність для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд в с.Тригір`я Житомирського району.
Однак, згідно протоколу 21 сесії 5 скликання Буківської сільської ради та рішень, які були на ній прийняті, встановлено, що питання про надання ОСОБА_1 дозволу на розробку технічної документації на земельні ділянки не розглядалось та дане рішення не приймалось.
Крім того, в технічній документації наявні витяги з рішення 23 сесії 5 скликання Буківської сільської ради від 30.05.2008 року про затвердження технічної документації із землеустрою щодо передачі земельної ділянки безоплатно у власність, згідно якого ОСОБА_1 затверджено технічну документацію із землеустрою щодо передачі земельної ділянки площею 0,4466 га безоплатно у власність для ведення особистого селянського господарства в с.Тригір`я Житомирського району.
Також, в технічній документації наявний витяг з рішення 23 сесії 5 скликання Буківської сільської ради від 30.05.2008 року про затвердження технічної документації із землеустрою щодо передачі земельної ділянки безоплатно, у власність, згідно якого ОСОБА_1 затверджено технічну документацію із землеустрою щодо передачі земельної ділянки площею 0,2125 га безоплатно у власність для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд в с. Тригір`я Житомирського району.
Проте встановлено, що 30.05.2008 пленарні засідання сесії взагалі не проводились. Пленарне засідання 23 сесії сільської ради відбулося 22.04.2008.
Також, згідно листа Буківської сільської ради від 07.11.2014 за №349/02-20 встановлено, що заява ОСОБА_1 в сільську раду не надходила, зареєстрована не була, рішення про надання вказаній громадянці земельної ділянки не приймалось.
Аналізом вищевикладеного можливо дійти висновку, що ОСОБА_1 отримано вищезазначену земельну ділянку без прийняття будь-якого рішення органу місцевого самоврядування чи державної влади, що я порушенням норм чинного земельного законодавства.
У зв`язку з наведеним, з урахуванням уточнень під час судового розгляду справи, просить:
визнати незаконним та скасувати рішення 23 сесії 5 скликання Буківської сільської ради Житомирського району від 30.05.2008 про затвердження технічної документації із землеустрою щодо передачі земельної ділянки безоплатно у власність, згідно якого ОСОБА_1 затверджено технічну документацію із землеустрою щодо передачі земельної ділянки площею 0,4466 га безоплатно у власність для ведення особистого селянського господарства в с.Тригір`я Житомирського району;
визнати незаконним та скасувати рішення 23 сесії 5 скликання Буківської сільської ради Житомирського району від 30.05.2008 про затвердження технічної документації із землеустрою щодо передачі земельної ділянки безоплатно у власність, згідно якого ОСОБА_1 затверджено технічну документацію із землеустрою щодо передачі земельної ділянки площею 0,2125 га безоплатно у власність для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд в с. Тригір`я Житомирського району;
визнати недійсним державний акт на право власності на земельну ділянку серії ЯЖ 613277, що зареєстровано за № 010920900005 від 09.01.2009 в Книзі записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі на ім`я ОСОБА_1 ;
визнати недійсним державний акт на право власності на земельну ділянку серії ЯЖ 613276, що зареєстровано за № 010920900004 від 09.01.2009 в Книзі записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі на ім`я ОСОБА_1 ;
витребувати з незаконного володіння ОСОБА_1 на користь держави в особі Квартирно-експлуатаційного відділу м.Житомира, військової частини НОМЕР_1 , земельну ділянку загальною площею 0,4466 га, земельну ділянку загальною площею 0,2125 га, що знаходиться в адміністративних межах Тетерівської сільської ради Житомирського району Житомирської області.
Представник Військової частини НОМЕР_1 подав письмові пояснення, якими повідомив, що погоджується з наведеними у позовній заяві доводами та вважає, що позовні вимоги мають бути задоволені (т. 1 а.с. 210).
Ухвалою суду від 25 вересня 2017 року було частково задоволено заяву Житомирської місцевої прокуратури про забезпечення позову та накладено арешт на спірну земельну ділянку (т. 1 а.с. 144-146, 159-161).
У судове засідання з`явилися представники Житомирської місцевої прокуратури, Військової частини НОМЕР_1 , Державного підприємства Житомирське лісове господарство, Міністерства оборони України в особі Квартирно-експлуатаційного відділу м. Житомира, Тетерівської сільської ради Житомирського району Житомирської області.
Представник ДП Івано-Франківський військовий ліспромкомбінат в особі Шепетівського військового лісгоспу подав заяву про розгляд справи за його відсутності, позов підтримав (т. 2 а.с. 88).
Представник Житомирського обласного управління лісового та мисливського господарства подав заяву про розгляд справи за його відсутності (т. 2 а.с. 46).
Відповідач ОСОБА_1 в судове засідання повторно не з`явилась, хоча про час і місце розгляду справи неодноразово повідомлялася належним чином.
Суд, дослідивши матеріали справи, встановив такі факти та відповідні їм правовідносини.
ПП Рельєф-Полісся було виготовлено технічну документацію із землеустрою щодо встановлення меж земельних ділянок, що надаються ОСОБА_1 , загальною площею 0,6591 га - для будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд площею 0,2125 га кадастровий номер 1822080600:03:002:0019 та для ведення особистого селянського господарства площею 0,4466 га кадастровий номер 1822080600:03:002:0020 у с. Тригір`я Буківської сільської ради Житомирського району Житомирської області, (т. 1 а.с. 22-34).
09 січня 2009 року ОСОБА_1 Буківською сільською радою Житомирського району Житомирської області були видані державний акт серії ЯЖ № 613276 на право власності на земельну ділянку площею 0,2125 га, яка розташована за адресою: Житомирська область, Житомирський район, Буківська сільська рада, с. Тригір`я, цільове призначення - для будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд, кадастровий номер - 1822080600:03:002:0019, та державний акт серії ЯЖ № 613277 на право власності на земельну ділянку площею 0,4466 га, яка розташована за адресою: Житомирська область, Житомирський район, Буківська сільська рада, с. Тригір`я, цільове призначення - для ведення особистого селянського господарства, кадастровий номер - 1822080600:03:002:0019 (т. 1 а.с. 142-143).
Як убачається зі змісту зазначених державних актів, вони були видані на підставі рішення 23 сесії 5 скликання Буківської сільської ради від 30 травня 2008 року.
У судовому засіданні були оглянуті певні документи, надані представником прокуратури, у тому числі і оригінал Технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж спірних земельних ділянок, які надавалися ОСОБА_1 , копія якої наявна у матеріалах справи (т. 1 а.с. 22-34), а також Протоколи сесій, рішення, прийняті радою та документи до них від 18 січня 2008 року по 21 листопада 2008 року (на 219 аркушах), копія витягів яких наявна в матеріалах справи (а.с. 35-80).
У матеріалах зазначеної технічної документації наявні витяги з рішення 21 сесії п`ятого скликання Буківської сільської ради Житомирського району Житомирської області від 18 січня 2018 року про надання дозволу ОСОБА_1 на розробку проекту землеустрою щодо передачі земельних ділянок орієнтованою площею 0,25 га та 0,35 га та рішення 23 сесії п`ятого скликання Буківської сільської ради Житомирського району Житомирської області від 30 травня 2018 року про затвердження технічної документації із землеустрою на земельні ділянки ОСОБА_1 площею 0,2125 га для будівництва і обслуговування житлового будинку та площею 0,4466 га для ведення особистого селянського господарства (т. 1 а.с. 27-28).
Однак, з оригіналів Протоколів сесій, рішень, прийнятих радою, та документи до них від 18 січня 2008 року по 21 листопада 2008 року, вбачається, що ані рішення 21 сесії п`ятого скликання від 18 січня 2018 року про надання дозволу ОСОБА_1 на розробку проекту землеустрою щодо передачі земельних ділянок, ані рішення 23 сесії п`ятого скликання від 30 травня 2018 року про затвердження технічної документації із землеустрою на земельні ділянки ОСОБА_1 . Буківською сільською радою Житомирського району дійсно не приймались.
Відповідно до положень ст.ст. 55, 124 Конституції України, ст. 16 Цивільного кодексу України (далі - ЦК України) та ст. 4 Цивільного процесуального кодексу України (далі - ЦПК України) кожна особа має право звернутися до суду за захистом своїх порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи інтересів.
Однією з вимог, з якими позивач звернувся до суду за захистом, є визнання незаконним та скасування рішень 23 сесії 5 скликання Буківської сільської ради Житомирського району від 30 травня 2008 року Про затвердження технічної документації із землеустрою щодо передачі земельної ділянки безоплатно у власність.
За змістом ст. 12 Земельного Кодексу України в редакції від 01 січня 2008 року на момент виникнення спірних правовідносин (далі - ЗК України), до повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин на території сіл, селищ, міст належить, зокрема, передача земельних ділянок комунальної власності у власність громадян та юридичних осіб відповідно до цього Кодексу.
Громадяни України набувають права власності на земельні ділянки, зокрема, на підставі безоплатної передачі із земель державної і комунальної власності (п. б ч. 1 ст. 81 ЗК України).
Відповідно до ч. 1 ст. 116 ЗК України громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування, або державних органів приватизації, або центрального органу виконавчої влади з питань земельних ресурсів, в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом.
Статтею 18 ЗК України було врегульовано механізм дії відповідних органів влади в частині надання земельних ділянонк громадянам.
Громадянин, зацікавлений у приватизації земельної ділянки, яка перебуває у його користуванні, подає заяву до відповідної районної, Київської чи Севастопольської міської державної адміністрації або сільської, селищної, міської ради за місцезнаходженням земельної ділянки (ч. 1).
Рішення органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування щодо приватизації земельних ділянок приймається у місячний строк на підставі технічних матеріалів та документів, що підтверджують розмір земельної ділянки (ч. 2).
Відповідний орган місцевого самоврядування або орган виконавчої влади в місячний термін розглядає клопотання і надає дозвіл підприємствам, установам та організаціям на розробку проекту приватизації земель (ч. 4).
Громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення фермерського господарства, ведення особистого селянського господарства, ведення садівництва, будівництва і обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка), індивідуального дачного будівництва, будівництва індивідуальних гаражів у межах норм безоплатної приватизації, подають заяву до відповідної районної, Київської чи Севастопольської міської державної адміністрації або сільської, селищної, міської ради за місцезнаходженням земельної ділянки. У заяві зазначаються бажані розміри та мета її використання (ч. 6).
Відповідна місцева державна адміністрація або сільська, селищна, міська рада розглядає заяву, а при передачі земельної ділянки фермерському господарству - також висновки конкурсної комісії, і в разі згоди на передачу земельної ділянки у власність надає дозвіл на розробку проекту її відведення (ч. 7).
Проект відведення земельної ділянки розробляється за замовленням громадян організаціями, які мають відповідні дозволи (ліцензії) на виконання цих видів робіт, у строки, що обумовлюються угодою сторін (ч. 8).
Проект відведення земельної ділянки погоджується з органом по земельних ресурсах, природоохоронним і санітарно-епідеміологічним органами, органами архітектури і охорони культурної спадщини та подається на розгляд відповідних місцевої державної адміністрації або органу місцевого самоврядування (ч. 9).
Районна, Київська чи Севастопольська міська державна адміністрація або сільська, селищна, міська рада у місячний строк розглядає проект відведення та приймає рішення про передачу земельної ділянки у власність (ч. 10).
Набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування (ч. 2 ст. 116 ЗК України).
Право власності та право постійного користування на земельну ділянку виникає після одержання її власником або користувачем документа, що посвідчує право власності чи право постійного користування земельною ділянкою, та його державної реєстрації (ч. 1 ст. 125 ЗК України).
Право власності на земельну ділянку і право постійного користування земельною ділянкою посвідчується державними актами. Форми державних актів затверджуються Кабінетом Міністрів України (ч. 1 ст. 126 ЗК України).
Частиною 1 ст. 21 ЦК України передбачено, що суд визнає незаконним та скасовує правовий акт індивідуальної дії, виданий органом державної влади, органом влади Автономної Республіки Крим або органом місцевого самоврядування, якщо він суперечить актам цивільного законодавства і порушує цивільні права або інтереси.
Згідно з ч. 1 ст. 13 ЦПК України суд розглядає справи не інакше як за зверненням особи, поданим відповідно до цього Кодексу, в межах заявлених нею вимог і на підставі доказів, поданих учасниками справи або витребуваних судом у передбачених цим Кодексом випадках.
Доказів ухвалення зазначеного рішення 23 сесії 5 скликання Буківської сільської ради Житомирського району від 30 травня 2008 року про затвердження технічної документації із землеустрою щодо передачі безоплатно земельних ділянок площею 0,4466 га для ведення особистого селянського господарства та 0,2125 га для будівництва та обслуговування житлового будинку у власність ОСОБА_1 матеріали справи не містять.
Як зазначає сам позивач, згадане рішення взагалі не приймалось.
За інформацією Буківської сільської ради Житомирського району Житомирської області заяви ОСОБА_1 в сільську раду не надходили, зареєстровані не були, рішення не видавалися (т. 1 а.с. 81).
З досліджених у судовому засіданні оригіналів протоколів сесій, рішень, прийнятих радою, та документи до них від 18 січня 2008 року по 21 листопада 2008 року вбачається, що рішення 23 сесії 5 скликання від 30 травня 2008 року про затвердження технічної документації із землеустрою щодо передачі земельнох ділянок безоплатно у власність ОСОБА_1 . Буківською сільською радою Житомирського району дійсно не приймалось.
З огляду на наведене, суд вважає за необхідне відмовити в задоволенні позовної вимоги про скасування згаданих рішень Буківської сільської ради Житомирського району Житомирської області у зв`язку з тим, що вони взагалі не приймалися та очевидно не були підставою для виникнення права власності відповідача ОСОБА_1 на спірні земельні ділянки.
Стосовно позовної вимоги про скасування державних актів на спірні земельні ділянки та витребування земельних ділянок суд зазначає таке.
Правом власності є право особи на річ (майно), яке вона здійснює відповідно до закону за своєю волею, незалежно від волі інших осіб (ч. 1 ст. 316 ЦК України).
Право власності на землю гарантується Конституцією України. Право власності на землю (земельну ділянку) набувається і здійснюється відповідно до закону (ч. 2 ст. 373 ЦК України).
Право власності набувається на підставах, що не заборонені законом, зокрема із правочинів. Право власності вважається набутим правомірно, якщо інше прямо не випливає із закону або незаконність набуття права власності не встановлена судом (ст. 328 ЦК України).
Правочином є дія особи, спрямована на набуття, зміну або припинення цивільних прав та обов`язків (ч. 1 ст. 202 ЦК України).
Відповідно до ч. 1 ст. 203 ЦК України зміст правочину не може суперечити цьому Кодексу, іншим актам цивільного законодавства, а також інтересам держави і суспільства, його моральним засадам.
Правочин має вчинятися у формі, встановленій законом (ч. 4 ст. 203 ЦК України).
Частиною 1 ст. 116 Земельного кодексу України визначено, що громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону.
З огляду на наведене, враховуючи те, що відповідач ОСОБА_1 своїм правом з`явитися до суду та спростувати доводи позивача не скористалась, зважаючи на те, що рішення про передачу останній спірних земельних ділянок не приймалось, суд дійшов висновку, що позовні вимоги про скасування державних актів на спірні земельні ділянки мають бути задоволені у зв`язку з відсутністю законних підстав для набуття останньою права власності на дані земельні ділянки.
Статтею 387 ЦК України передбачене право власника витребувати своє майно від особи, яка незаконно, без відповідної правової підстави заволоділа ним.
Отже, у зв`язку з незаконністю та правовою безпідставністю набуття відповідачем ОСОБА_1 права власності на спірні земельні ділянки, суд вважає за потрібне витребувати їх на користь КЕВ м. Житомира, військової частини НОМЕР_1 , у якої спірні земельні ділянки перебувають на праві безстрокового користування для державних потреб, що підтверджується державним актом на право користування землею серії Б № 022537 (т. 1 а.с. 108-111) та встановлено рішенням Господарського суду Житомирської області від 16 грудня 2015 року, ухваленого у справі № 12/364 НМ (т. 1 а.с. 82-96).
Відповідно до частини 1 статті 141 ЦПК України судовий збір покладається на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог.
Отже, з урахуванням часткового задоволення позовних вимог, на користь позивача з відповідачів має бути стягнуто по 3600 грн судового збору.
Керуючись ст.ст. 12, 13, 76-83, 89, 141 ЦПК України, ст.ст. 203, 328, 373 ЦК України, ст. 116 ЗК України, суд -
ВИРІШИВ:
Частково задовольнити позовну заяву.
Визнати недійсним державний акт на право власності на земельну ділянку серії ЯЖ № 613277 на право власності на земельну ділянку площею 0,4466 га, яка розташована за адресою: Житомирська область, Житомирський район, Буківська сільська рада, с. Тригір`я, цільове призначення - для ведення особистого селянського господарства, кадастровий номер 1822080600:03:002:0020, що зареєстровано за № 010920900005 від 09.01.2009 в Книзі записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі на ім`я ОСОБА_1 .
Визнати недійсним державний акт на право власності на земельну ділянку серії ЯЖ № 613276 на право власності на земельну ділянку площею 0,2125 га, яка розташована за адресою: Житомирська область, Житомирський район, Буківська сільська рада, с. Тригір`я, цільове призначення - для будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд, кадастровий номер 1822080600:03:002:0019, що зареєстровано за № 010920900004 від 09.01.2009 в Книзі записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі на ім`я ОСОБА_1 .
Витребувати з незаконного володіння ОСОБА_1 , ідентифікаційний номер фізичної особи - платника податків НОМЕР_2 , на користь держави в особі Квартирно-експлуатаційного відділу м.Житомира, військової частини НОМЕР_1 , земельну ділянку з кадастровим номером 1822080600:03:002:0020 загальною площею 0,4466 га та земельну ділянку з кадастровим номером 1822080600:03:002:0019 загальною площею 0,2125 га, що знаходяться в адміністративних межах Тетерівської сільської ради Житомирського району Житомирської області.
В решті позову відмовити.
Стягнути з Тетерівської сільської ради Житомирського району Житомирської області на користь Прокуратури Житомирської області на розрахунковий рахунок № НОМЕР_3 , МФО 820172, ДКСУ м. Київ, код ЄДРПОУ 02909950, сплачений судовий збір в сумі 3600 грн.
Стягнути з ОСОБА_1 , ідентифікаційний номер фізичної особи - платника податків НОМЕР_2 , на користь Прокуратури Житомирської області на розрахунковий рахунок № НОМЕР_3 , МФО 820172, ДКСУ м. Київ, код ЄДРПОУ 02909950, сплачений судовий збір в сумі 3600 грн.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його складення. Учасник справи має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження в разі пропуску строку з поважних причин. Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Повний текст рішення складено та підписано 17 жовтня 2018 року.
Суддя О. М. Дубовік
Суд | Житомирський районний суд Житомирської області |
Дата ухвалення рішення | 16.10.2018 |
Оприлюднено | 19.09.2022 |
Номер документу | 77178702 |
Судочинство | Цивільне |
Цивільне
Житомирський районний суд Житомирської області
Дубовік О. М.
Цивільне
Житомирський районний суд Житомирської області
Дубовік О. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні