Ухвала
від 11.10.2018 по справі 908/1379/18
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

номер провадження справи 26/74/18

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

УХВАЛА

11.10.2018 Справа № 908/1379/18

м.Запоріжжя Запорізької області

Господарський суд Запорізької області у складі судді Юлдашева О.О. , розглянувши матеріали справи №908/1379/18

Кредитори - 1. Товариство з обмеженою відповідальністю "Компанія з управління активами "Портфельні інвестиції", 79037, м. Львів, вул. Б.Хмельницького, 212

2. Товариство з обмеженою відповідальністю "ТСК Молл Маркет", 84107, м. Слов'янськ, вул. Губкіна, 80

банкрут - Товариство з обмеженою відповідальністю "Смарт Девелоуп" (вул. Перемоги, 2, м. Запоріжжя, 69001; адреса для листування: а/с 1374, м. Запоріжжя, 69001, код ЄДРПОУ 40502306)

ліквідатор - Марчук Володимир Анатолійович, м. Запоріжжя, 69001, а/с 1374

За участю представників сторін: не з'явилися

Постановою господарського суду Запорізької області від 16.08.2018. Товариство з обмеженою відповідальністю "Смарт Девелоуп" визнано банкрутом в порядку статті 95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", відкрито ліквідаційну процедуру, ліквідатором призначено голову ліквідаційної комісії Марчука Володимира Анатолійовича.

17.08.2018. на офіційному веб-сайті Вищого господарського суду України за №53953 оприлюднено відповідне повідомленя.

Ухвалою суду від 27.09.2018. визнані кредиторські вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю "Компанія з управління активами "Портфельні інвестиції" до банкрута у розмірі 64 792 544,00 грн. основного боргу з четвертою чергою задоволення та 3 524,00 грн. судового збору з першою чергою задоволення.

01.10.2018. до господарського суду Запорізької області від ліквідатора надійшов звіт та ліквідаційний баланс Товариства з обмеженою відповідальністю "Смарт Девелоуп".

Ухвалою суду від 02.10.2018. звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс Товариства з обмеженою відповідальністю "Смарт Девелоуп" прийняті до розгляду, призначено судове засідання на 11.10.2018.

20.09.2018. до господарського суду Запорізької області від Головного управління ДФС у Запорізькій області надійшло клопотання про зобов'язання ліквідатора здійснити закриття рахунків, надати інформацію про рух по всіх банківських рахунках, ліквідаційний баланс, документи підтверджуючі інформацію надану у балансі та документи фінансово-господарської діяльності за період з 01.01.2017. по момент надання для проведення податковими органами позапланової перевірки підприємства-банкрута.

Розглянувши клопотання ГУ ДФС у Запорізькій області, суд зазначає наступне:

У відповідності до п. 68.1 ст. 68 Податкового кодексу України орган державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань у день державної реєстрації такої особи, державної реєстрації припинення юридичної особи чи підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця, внесення будь-яких інших записів до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань повинен передати відповідному контролюючому органу відомості з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань про вчинення реєстраційних дій, передбачених законом.

Дані про прийняття рішення щодо припинення юридичної особи та припинення підприємницької діяльності фізичної особи-підприємця, відомості щодо яких містяться в Єдиному державному реєстрі, контролюючі органи отримують від державних реєстраторів у порядку взаємного обміну інформацією з реєстрів Державної реєстраційної служби України та Центрального контролюючого органу.

Як вбачається з матеріалів справи, рішення про ліквідацію боржника було прийнято 02.05.2018. Також, 02.05.2018. до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань внесено відомості про прийняття власником Товариства з обмеженою відповідальністю "Смарт Девелоуп" рішення про припинення підприємства, відомості про голову ліквідаційної комісії та про визначений строк для заявлення вимог кредиторів.

Крім того, головою ліквідаційної комісії на адресу контролюючого органу за обліком - Запорізької ОДПІ ГУ ДФУ у Запорізькій області та ДПІ у Деснянському районі ГУ ДФС у м. Києві було направлено повідомлення про припинення господарської діяльності Товариства з обмеженою відповідальністю "Смарт Девелоуп" та заяву про припинення платника податків (за формою № 8-ОПП), що підтверджується супровідним листом боржника № 2-лк від 15.05.2018. з додатком - заявою форми №8-ОПП та доказами їх направлення (копії реєстру поштових відправлень, фіскального чеку, списку поштових згрупованих відправлень). Докази неотримання цієї заяви контролюючим органом відсутні.

Ухвали господарського суду Запорізької області про прийняття заяви Товариства з обмеженою відповідальністю "Смарт Девелоуп" до розгляду, відкриття провадження у справі про банкрутство, постанова про визнання боржника банкрутом направлялися на адресу ГУ ДФС у Запорізькій області.

Порядок проведення документальних перевірок податковим органом визначений главою 8 Податкового кодексу України. Зокрема, відповідно до пункту 78.1.7 п. 78.1 статті 78 Податкового кодексу України документальна позапланова перевірка здійснюється за наявності хоча б однієї з таких обставин: розпочато процедуру реорганізації юридичної особи (крім перетворення), припинення юридичної особи або підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця, порушено провадження у справі про визнання банкрутом платника податків або подано заяву про зняття з обліку.

Пунктом 78.4 статті 78 Податкового кодексу України встановлено, що про проведення документальної позапланової перевірки керівник контролюючого органу приймає рішення, яке оформлюється наказом. Право на проведення позапланової документальної перевірки платника податків надається лише у випадку, коли йому до початку проведення зазначеної перевірки вручено під розписку копію наказу про проведення документальної позапланової перевірки.

Пунктом 82.2 статті 82 Податкового кодексу України встановлено, що тривалість перевірок, визначених у статті 78 цього Кодексу, не повинна перевищувати 15 робочих днів для великих платників податків, щодо суб'єктів малого підприємництва - 5 робочих днів, для фізичних осіб - підприємців, які не мають найманих працівників, за наявності умов, визначених в абзацах третьому - восьмому цього пункту, - 3 робочі дні, інших платників податків - 10 робочих днів. Продовження строків проведення перевірок, визначених у статті 78 цього Кодексу, можливе за рішенням керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу не більш як на 10 робочих днів для великих платників податків, щодо суб'єктів малого підприємництва - не більш як на 2 робочих дні, інших платників податків - не більш як на 5 робочих днів.

Пунктом 79.2 статті 79 Податкової кодексу України закріплено, що документальна позапланова перевірка проводиться посадовими особами контролюючого органу виключно на підставі рішення керівника контролюючого органу, оформленого наказом, та за умови надіслання платнику податків рекомендованим листом із повідомленням про вручення або вручення йому чи його уповноваженому представнику під розписку копії наказу про проведення документальної позапланової перевірки та письмового повідомлення про дату початку та місце проведення такої перевірки. Виконання умов цієї статті надає посадовим особам контролюючого органу право розпочати проведення документальної перевірки.

Таким чином, станом на 20.09.2018. строки проведення документальної позапланової виїзної перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю "Смарт Девелоуп", встановлені статтею 82 Податкового кодексу України - спливли.

Окрім того, суд звертає увагу Головного управління ДФС у Запорізькій області, що документи, які податкова просить суд витребувати у ліквідатора містяться зокрема у звіті ліквідатора та в матеріалах справи №908/1379/18, з якими Головне управління ДФС у Запорізькій області могла ознайомитись на підставі ГПК України, чого також зроблено не було.

При цьому також зазначається, що проведення процедури банкрутства суб'єкта підприємницької діяльності згідно з приписами законодавства про банкрутство не залежить від факту можливості або неможливості провести перевірку банкрута податковим органом. Взаємовідносини між податковим органом як органом державного контролю та платником податків урегульовані спеціальними нормами Податкового кодексу України, які не залежать від норм Закону України "Про відновлення платоспроможності..", якщо інше прямо не зазначено у самому законі. Ані норми Закону України "Про відновлення платоспроможності…", ані норми Податкового кодексу України не містять положень про те, що підприємство - банкрут не може бути ліквідоване за рішенням суду чи ліквідаційна процедура має бути продовжена у зв'язку з неможливістю проведення перевірки банкрута податковим органом.

Обставини, пов'язані з виконанням податковим органом своїх повноважень, не можуть бути підставами для зупинення процесу ліквідації господарюючого суб'єкта, а також бути перешкодою для завершення провадження у справі про банкрутство за наявності передбачених законодавством про банкрутство підстав для того.

Також, слід зазначити, що листом №1298/8-01-10-06 від 06.08.2018. ГУ ДФС у Запорізькій області повідомило суд, що Товариство з обмеженою відповідальністю "Смарт Девелоуп" перебуває на обліку в ДПІ у Деснянському районі ГУ ДФС у м. Києві.

Враховуючи вищевикладене, клопотання ГУ ДФС у Запорізькій області, суд залишає без задоволення.

Вивчивши подані документи, судом встановлено, що ліквідатором за даними бухгалтерського обліку боржника на підставі п. 3 ч. 3 ст. 95 до 6-ї черги включені грошові вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю "ТСК Молл Маркет", 84107, м. Слов'янськ, вул. Губкіна, 80 у сумі 1 200 000,00 грн.

В ході проведення ліквідаційної процедури ліквідатором майнових активів підприємства-банкрута, які належать йому на праві власності або повного господарського відання, що підлягають включенню до ліквідаційної маси не виявлено, у зв'язку з чим кредиторська заборгованість залишилась не погашеною.

Грошові кошти, які знаходились у касі підприємства у сумі 17 800,00 грн. використані ліквідатором на сплату судового збору та часткове погашення його витрат.

Вивчивши звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс Товариства з обмеженою відповідальністю "Смарт Девелоуп", господарський суд дійшов висновку, що ліквідатором в повній мірі виконані обов'язки з розшуку кредиторів банкрута та виявленню майна (активів) банкрута.

Пунктом 6 частини 1 статті 83 Закону про банкрутство встановлено, що господарський суд припиняє провадження у справі про банкрутство, якщо затверджено звіт ліквідатора в порядку, передбаченому статтею 46 цього Закону.

Таким чином, оскільки за результатами ліквідаційної процедури у банкрута не виявлено майна, за рахунок якого можливе погашення кредиторських вимог, підприємницька діяльність товариства припинена, що відображено у ліквідаційному балансі, господарський суд приймає рішення про ліквідацію юридичної особи-банкрута та припинення провадження у справі.

Згідно з частиною 4 статті 83 Закону про банкрутство вимоги конкурсних кредиторів, які не були заявлені в установлений цим Законом строк або відхилені господарським судом, вважаються погашеними, а виконавчі документи за відповідними вимогами визнаються такими, що не підлягають виконанню.

Керуючись ст. ст. 46, 83 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", ст. 234 Господарського процесуального кодексу України, суд

УХВАЛИВ:

Клопотання Головного управління Державної фіскальної служби у Запорізькій області залишити без задоволення.

Звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс банкрута - затвердити.

Банкрута - Товариство з обмеженою відповідальністю "Смарт Девелоуп" (вул. Перемоги, 2, м. Запоріжжя, 69001; адреса для листування: а/с 1374, м. Запоріжжя, 69001, код ЄДРПОУ 40502306) - ліквідувати.

Провадження у справі №908/1379/18 закрити.

Вимоги не задоволені за недостатністю майна вважати погашеними.

Ліквідатору у строк до 11.11.2018. передати до архіву фінансово-господарські документи банкрута.

Копію ухвали надіслати кредиторам, ліквідатору, Державному реєстратору Департаменту реєстраційних послуг ЗМР, Головному територіальному управлінню юстиції у Запорізькій області, ГУ ДФС у Запорізькій області.

Ухвала набирає законної сили в порядку ст. 234 Господарського процесуального кодексу України та може бути оскаржена.

Повна ухвала складена 18.10.2018.

Суддя О.О. Юлдашев

СудГосподарський суд Запорізької області
Дата ухвалення рішення11.10.2018
Оприлюднено18.10.2018
Номер документу77183008
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —908/1379/18

Ухвала від 11.10.2018

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Юлдашев О.О.

Ухвала від 11.10.2018

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Юлдашев О.О.

Ухвала від 02.10.2018

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Юлдашев О.О.

Ухвала від 27.09.2018

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Юлдашев О.О.

Ухвала від 12.09.2018

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Юлдашев О.О.

Постанова від 16.08.2018

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Юлдашев О.О.

Ухвала від 07.08.2018

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Юлдашев О.О.

Ухвала від 24.07.2018

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Юлдашев О.О.

Ухвала від 16.07.2018

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Юлдашев О.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні