ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
справа№1340/3839/18
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
16 жовтня 2018 року
м.Львів
Львівський окружний адміністративний суд у складі:
Головуючого судді Сакалоша В.М.,
за участю секретаря судового засідання Михайленко Б.С.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Головного управління ДФС у Львівській області до приватного акціонерного товариства «Львів-Інтуртранс» про надання дозволу на погашення усієї суми податкового боргу за рахунок майна, що перебуває у податковій заставі,-
в с т а н о в и в :
На розгляд Львівського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Головного управління ДФС у Львівській області (далі – ГУ ДФС у Львівській області, позивач) до приватного акціонерного товариства «Львів-Інтуртранс» (ПрАТ «Львів-Інтуртранс», відповідач) про надання дозволу на погашення усієї суми податкового боргу за рахунок майна, що перебуває у податковій заставі.
Підставою звернення до суду зазначено те, що відповідач має податковий борг, який підлягає стягненню відповідно до постанови Львівського окружного адміністративного суду від 23.01.2018 у справі № 813/4975/17. ГУ ДФС у Львівській області на виконання цього судового рішення скеровувало до банківських установ, де обслуговувався відповідач інкасові доручення для примусового стягнення коштів. Однак, ці інкасові доручення були повернуті контролюючому органу без виконання. Оскільки вжиті заходи щодо стягнення заборгованості не мали наслідком погашення боргу, контролюючий орган звернувся до суду з позовною вимогою про надання дозволу на погашення усієї суми податкового боргу ПрАТ «Львів-Інтуртранс» за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі.
Ухвалою суду від 29.08.2018 відкрито спрощене позовне провадження у справі.
Через канцелярію суду від позивача надійшло клопотання про розгляд справи без участі уповноваженого представника, просив позов задовольнити.
Відповідач явку уповноваженого представника у судове засідання не забезпечив, був належним чином повідомлений про час, дату та місце розгляду справи, що підтвердження рекомендованим повідомлення про вручення поштового відправлення (а.с. 148).
Відзиву у встановлений судом строк відповідач не надав.
Відповідно до ч.6 ст. 162 Кодексу адміністративного судочинства України (далі – КАС України), у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.
Згідно з ч. 4 ст. 229 КАС України, у разі неявки у судове засідання всіх учасників справи або якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
Оскільки підстав для відкладення розгляду справи, передбачених ст. 205 КАС України не встановлено, суд вирішив розглянути справу за наявними матеріалами та встановив наступне.
Дослідивши матеріали справи та з'ясувавши обставини, якими обґрунтовувалися позовні вимоги, перевіривши їх доказами, судом встановлено наступне.
ПрАТ «Львів-Інтуртранс» є юридичною особою (м.Львів, вул.Кузневича, буд.2; код ЄДРПОУ 13829036) та знаходиться на податковому обліку як платник податків і зборів.
Рішенням Львівського окружного адміністративного суду від 23 січня 2018 року у справі № 813/4975/17/17 стягнуто з рахунків ПрАТ «Львів-Інтуртранс» у банках, обслуговуючих такого платника податків та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в органі, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів на користь бюджету кошти у сумі 85 871 (вісімдесят п'ять тисяч вісімсот сімдесят одна) грн. 18 коп. для погашення податкового боргу.
Згідно з довідкою про податкову заборгованість (а.с.12), у відповідача станом на 23.05.2018 обліковується заборгованість у сумі 94706, 29 грн.
Вирішуючи справу, суд керується таким.
Згідно з п. 1.1. ст. 1 Податкового кодексу України (далі - ПК України), відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулюються Податковим кодексом України.
Органом стягнення відповідно до п.п. 14.1.137 ст. 14 ПК України є державний орган, уповноважений здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу в межах повноважень, встановлених цим Кодексом та іншими законами України.
Відповідно до п.п. 20.1.19 ПК України контролюючі органи мають право, зокрема, застосовувати до платників податків передбачені законом фінансові (штрафні) санкції (штрафи) за порушення податкового чи іншого законодавства, контроль за додержанням якого покладено на контролюючі органи; стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом та іншими законами України; стягувати суми недоїмки із сплати єдиного внеску; стягувати суми простроченої заборгованості суб'єктів господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитами (позиками), залученими державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державні (місцеві) гарантії, а також за кредитами із бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом та іншими законами України.
Платниками податків згідно з п. 15.1 ст. 15 ПК України визнаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об'єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об'єктом оподаткування згідно з цим Кодексом або податковими законами, і на яких покладено обов'язок із сплати податків та зборів згідно з цим Кодексом..
Відповідно до п.п. 14.1.175 ст. 14 ПК України податковий борг - сума узгодженого грошового зобов'язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом.
Як зазначено вище, судом встановлено, що рішенням Львівського окружного адміністративного суду від 23 січня 2018 року у справі № 813/4975/17/17 стягнуто з рахунків ПрАТ «Львів-Інтуртранс» у банках, обслуговуючих такого платника податків та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в органі, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів на користь бюджету кошти у сумі 85 871 (вісімдесят п'ять тисяч вісімсот сімдесят одна) грн. 18 коп. для погашення податкового боргу. (а.с.21-22). Доказів оскарження вказаного судового рішення не надано.
На виконання вказаної постанови суду, контролюючим органом направлено наступні інкасові доручення в банківські установи, що обслуговують відповідача: № 404 від 30.03.2018, № 403 від 30.03.2018, № 402 від 30.03.2018, № 384 від 30.03.2018, № 382 від 30.03.2018, № 383 від 30.03.2018, № 385 від 30.03.2018, № 405 від 30.03.2018, № 424 від 18.04.2018, № 407 від 18.04.2018,№ 406 від 18.04.2018, № 408 від 18.04.2018, №409 від 18.04.2018, № 412 від 18.04.2018, № 422 від 18.04.2018, №423 від 18.04.2018, №415 від від 18.04.2018, № 419 від 18.04.2018, № 414 від 18.04.2018, № 420 від 18.04.2018, № 425 від 18.04.2018, № 417 від 18.04.2018, № 418 від 18.04.2018, № 416 від 18.04.2018, (а.с.23-46). Слід зазначити, що такі повернуто без виконання.
Таким чином, вищевказане судове рішення залишається не виконаним.
Джерелами погашення податкового боргу платника податків згідно з п. 87.2 ст. 87 ПК України є будь-яке майно такого платника податків з урахуванням обмежень, визначених цим Кодексом, а також іншими законодавчими актами.
Відповідно до п. 88.1 ст. 88 ПК України з метою забезпечення виконання платником податків своїх обов'язків, визначених цим Кодексом, майно платника податків, який має податковий борг, передається у податкову заставу.
Право податкової застави виникає згідно з цим Кодексом та не потребує письмового оформлення (п. 88.2 ст. 88 ПК України).
Згідно з п. 89.3 ст. 89 ПК України майно, на яке поширюється право податкової застави, оформлюється актом опису.
До акта опису включається ліквідне майно, яке можливо використати як джерело погашення податкового боргу.
Опис майна у податкову заставу здійснюється на підставі рішення керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу, яке пред'являється платнику податків, що має податковий борг.
Акт опису майна, на яке поширюється право податкової застави, складається податковим керуючим у порядку та за формою, що затверджені центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Таким чином, податковий борг відповідача може бути погашено за рахунок коштів отриманих від продажу майна відповідача, що перебуває у податковій заставі.
Представником позивача до матеріалів справи долучено копії акту опису майна, на які поширюється право податкової застави: № 67 від 16.03.2018 (а.с. 14) та № 123 від 15.05.2018 (а.с.19), що може бути джерелом погашення відповідного боргу відповідача.
Факт обтяження майна відповідача податковою заставою згідно з вказаними актами підтверджується витягом про реєстрацію в державному реєстрі обтяжень рухомого майна (а.с.18), а також витягами з державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію обтяження (а.с.15-17).
Відповідно до п. 95.1 ст. 95 ПК України, контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Таким чином, достатньою умовою для звернення до суду, за якого можливе надання дозволу на погашення усієї суми податкового боргу за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі, є наявність у такого платника податкового боргу, відсутність на його розрахункових рахунках грошових коштів, достатніх для погашення цього боргу та перебування майна платника податків у податковій заставі.
Згідно абз. 2 п.95.3 ст. 95 ПК України контролюючий орган звертається до суду щодо надання дозволу на погашення усієї суми податкового боргу за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі.
Згідно з абз. 3 п. 95.3 ст. 95 ПК України рішення, суду щодо надання вказаного дозволу є підставою для прийняття контролюючим органом рішення про погашення усієї суми податкового боргу. Рішення контролюючого органу підписується його керівником та скріплюється гербовою печаткою контролюючого органу. Перелік відомостей, які зазначаються у такому рішенні, встановлюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику.
Враховуючи те, що кошти відповідача, які можливо було б стягнути – відсутні, суд дійшов висновку про доцільність застосування заходу погашення заборгованості у вигляді надання дозволу на погашення усієї суми податкового боргу за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі.
Згідно з ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Відповідно до ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
Відповідач не надав доказів відсутності або погашення ним вказаної суми податкового боргу, відтак, з врахуванням наведеного, суд вважає, що вимоги позивача є обґрунтованими, відповідають обставинам справи і наявним матеріалам, у зв'язку з чим позов підлягає задоволенню повністю.
Відповідно до ст. 139 КАС України судові витрати стягненню з відповідача не підлягають.
Керуючись ст.ст. 19, 22, 25, 72-77, 90, 139, 241-246 КАС України, суд -
в и р і ш и в :
1. Позов задовольнити повністю.
2. Надати Головному управлінню ДФС у Львівській області (79003, м. Львів, вул. Стрийська, 35; код ЄДРПОУ: 39462700) дозвіл на погашення суми податкового боргу в розмірі 94 706 (дев'яносто чотири тисячі сімсот шість) грн. 29 коп., за рахунок майна платника податків приватного акціонерного товариства «Львів-Інтуртранс» (79041, м.Львів, вул.Кузневича, буд.2; код ЄДРПОУ 13829036), що перебуває у податковій заставі.
3. Судові витрати стягненню з відповідача не підлягають.
Рішення суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку скаргу не було подано.
Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Львівський окружний адміністративний суд до Львівського апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Повний текст рішення складено та підписано 18.10.2018 року.
Суддя В.М. Сакалош
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.10.2018 |
Оприлюднено | 22.10.2018 |
Номер документу | 77189289 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Сакалош Володимир Миколайович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Сакалош Володимир Миколайович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні