Рішення
від 17.10.2018 по справі 2340/3286/18
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

17 жовтня 2018 року справа № 2340/3286/18 17.10.2018

м. Черкаси

Черкаський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Тимошенко В.П.,

розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження (у письмовому провадженні) в приміщенні суду адміністративну справу за позовом Золотоніської місцевої прокуратури Черкаської області до Державного навчального закладу "Золотоніський професійний ліцей", третя особа, яка не заявляє самостійні вимоги на предмет спору на стороні позивача Управління державної служби України з надзвичайних ситуацій у Черкаській області про визнання бездіяльності протиправною та зобов'язання вчинити дії

встановив:

16 серпня 2018 року до Черкаського окружного адміністративного суду надійшов позов Золотоніської місцевої прокуратури Черкаської області (вул. Шевченка, б. 153, м. Золотоноша, Черкаська область 19700,) до Державного навчального закладу "Золотоніський професійний ліцей" (19702, м. Золотоноша, вул. Шевченка, б. 33, код ЄДРПОУ 02548759), в якому позивач просить:

1) визнати протиправною бездіяльність державного навчального закладу в частині невжиття організаційних заходів щодо проведення технічної інвентаризації та приведення в належний технічний стан та готовність до укриття населення захисну споруду цивільного захисту (сховище) № 89464 за адресою: вул.. Шевченка, б. 33, м. Золотоноша, 19702;

2) зобов'язати Державний навчальний заклад "Золотоніський професійний ліцей" (19702, м. Золотоноша, вул. Шевченка, б. 33, код ЄДРПОУ 02548759) вжити організаційних заходів щодо проведення технічної інвентаризації та приведення в належний технічний стан та готовність до укриття населення захисну споруду цивільного захисту (сховище) № 89464 за адресою: вул.. Шевченка, б. 33, м. Золотоноша, 19702.

Обґрунтовуючи позовні вимоги позивач зазначає, що відповідачем необгрунтовано не вчиняються дії по вжиттю заходів щодо проведення технічної інвентаризації та приведення в належний технічний стан та готовність до укриття населення захисну споруду цивільного захисту (сховище) № 89464 за адресою: вул. Шевченка, б. 33, м. Золотоноша, 19702.

Ухвалою судді Черкаського окружного адміністративного суду від 21.08.2018 прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито провадження в адміністративній справі, вирішено здійснити розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) та запропоновано відповідачу в разі не визнання адміністративного позову, надіслати у строк протягом п'ятнадцяти днів з дня отримання копії ухвали про відкриття провадження у справі відзив на позовну заяву.

Третя особа 31.08.2018 надала пояснення, в яких просила позовну заяву задовольнити в повному обсязі.

Відповідач 12.09.2018 надав заяву про часткове визнання адміністративного позову, , а саме в частині проінвентаризувати ЗСЦЗ №89464 та привести її у готовність до використання за призначенням.

Дослідивши подані суду письмові докази, оцінивши їх за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді у судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, суд зазначає про таке.

Кабінетом Міністрів України 26.01.2015 на території Донецької та Луганської областей запроваджено режим надзвичайної ситуації, а на всій території України - режим підвищеної готовності згідно Кодексу цивільного захисту України. Одночасно створено Державну комісію з надзвичайних ситуацій та регіональні (у кожній області) координаційні центри, одним з основних завдань яких є інвентаризація всіх об'єктів цивільного захисту, тобто інженерних споруд, призначених для захисту населення від впливу небезпечних факторів, що виникають внаслідок надзвичайних ситуацій, воєнних дій або терористичних актів.

Золотоніською місцевою прокуратурою встановлено, що територіальним органом ДСНС спільно з місцевими органами виконавчої влади проведено перевірку стану готовності захисних споруд, якими виявлено ряд порушень щодо утримання протирадіаційного укриття, яке перебуває на балансі державного навчального закладу Золотоніський професійний ліцей , що розташований за адресою: вул. Шевченка, 33, м. Золотоноша, про що складено акт, затверджений директором балансоутримувача. Вказаним актом сховище № 89464 оцінюється як обмежено готове та рекомендовано на виконання вимог законодавчих та нормативних документів, з метою приведення сховища у готовність до використання за призначенням здійснити поточний ремонт електрообладнання, провести технічну інвентаризацію, також встановлено строк до виконання вказаних рекомендацій до 04.09.2017.

З метою приведення в готовність до використання за призначенням та проведення технічної інвентаризації захисних споруд цивільного захисту в м. Золотоноша та Золотоніському районі, Золотоніським РВ УДСНС України в Черкаській області 22.02.2018 ініційовано позачергове засідання комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій Золотоніського міськвиконкому, на яке запрошено балансоутримувачів ЗСЦЗ, в яких не проведено інвентаризацію відповідно до чинного законодавства. Рішенням вказаної комісії балансоутримувачів ЗСЦЗ зобов'язано провести інвентаризацію ЗСЦЗ, які перебувають на їх балансі до 01.04.2018.

Дане рішення балансоутримувачем ЗСЦЗ № 89464, ДНЗ Золотоніський професійний ліцей , проігноровано.

11.04.2018 Золотоніським РВ УДСНС України в Черкаській області надіслано листа з проханням проінвентаризувати ЗСЦЗ № 89464 та привести її у готовність до використання за призначенням. 12.04.2018 отримано лист від ДНЗ Золотоніський професійний ліцей , відповідно до якого ДНЗ Золотоніський професійний ліцей не має змоги вжити повноцінних дієвих заходів щодо проведення технічної інвентаризації через брак коштів.

Відповідно надаючи правову оцінку вказаним обставинам, суд зазначає таке.

Згідно ст. 20 Кодексу цивільного захисту України визначено, що до завдань і обов'язків суб'єктів господарювання у сфері цивільного захисту, серед інших, належить забезпечення дотримання вимог законодавства щодо створення, зберігання, утримання, використання та реконструкції захисних споруд цивільного захисту; здійснення обліку захисних споруд цивільного захисту, які перебувають на балансі (утриманні); забезпечення виконання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, а також виконання вимог приписів, постанов та розпоряджень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, тощо.

Відповідно до ч. 1 ст. 32 Кодексу цивільного захисту України, розділу 1 Інструкції щодо утримання захисних споруд цивільної оборони у мирний час, затверджена наказом Міністерства України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи від 09.10.2006 №653, сховища забезпечують захист осіб, що укриваються, від негативного впливу сучасних засобів ураження, бактеріальних (біологічних) засобів, від бойових отруйних речовин, а також, при необхідності, від катастрофічного затоплення, небезпечних хімічних речовин, радіоактивних продуктів при руйнуванні ядерних енергетичних енергоустановок, високих температур і продуктів горіння при пожежах та передбачають можливість безперервного перебування у них розрахункової кількості осіб, що укриваються, протягом двох діб.

Утримання захисних споруд цивільного захисту у готовності до використання за призначенням здійснюється суб'єктами господарювання, на балансі яких вони перебувають (у тому числі споруд, що не увійшли до їх статутних капіталів у процесі приватизації (корпоратизації), за рахунок власних коштів, що передбачено п. 8 ст. 32 КЦЗ та п. 9 Порядку створення, утримання фонду захисних споруд цивільного захисту та ведення його обліку, затвердженого Постановою КМУ від 10.03.2017 №138.

Відповідно до п.п. 10-12 Порядку створення, утримання фонду захисних споруд цивільного захисту та ведення його обліку, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 10.03.2017 № 138 балансоутримувач забезпечує утримання захисних споруд, конструкцій і обладнання, а також підтримання їх у стані, необхідному для приведення їх у готовність до використання за призначенням у строк, визначений паспортом захисної споруди, але не більше 12 годин. Вимоги щодо утримання та експлуатації захисних споруд визначаються МВС. Здійснення контролю за готовністю захисних споруд цивільного захисту до використання за призначенням забезпечує ДСНС разом з відповідними органами та підрозділами цивільного захисту, місцевими держадміністраціями.

Пункт 25 вищевказаного Порядку передбачає, що з метою уточнення даних щодо обліку захисних споруд, їх технічного стану міністерства, інші центральні органи виконавчої влади, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, районні, Київська та Севастопольська міські держадміністрації, органи місцевого самоврядування організовують проведення технічної інвентаризації захисних споруд як об'єктів нерухомого майна в порядку, визначеному Мінрегіоном.

Також згідно з ч. 1 ст. 73 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні акти ради, сільського, селищного, міського голови, голови районної в місті ради, виконавчого комітету сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її створення) ради, прийняті в межах наданих їм повноважень, є обов'язковими для виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади, об'єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами, а також громадянами, які постійно або тимчасово проживають на відповідній території.

Одночасно, за п. 10 Типового положення про регіональну та місцеву комісію з питань техногенно-екологічної безпеки і надзвичайних ситуацій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17 червня 2015 р. № 409 рішення комісії, прийняті у межах її повноважень, є обов'язковими для виконання органами державної влади та органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями, розташованими на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці.

Згідно п. 8 ст. 32 Кодексу цивільного захисту України утримання захисних споруд цивільного захисту у готовності до використання за призначенням здійснюється за рахунок власних коштів суб'єктами господарювання, на балансі яких вони перебувають.

Згідно Інструкції щодо утримання захисних споруд цивільної оборони у мирний час № 653 від 09.10.2006 року зазначено, що керівники підприємств, установ та організацій, незалежно від форм власності та господарювання, на балансі яких знаходяться захисні споруди, забезпечують їх належний технічний стан і готовність до укриття населення.

Враховуючи викладене та те, що свідоцтвом про право власності на нерухоме майно від 29.10.2012 серії САЕ № 452657 встановлено право власності на майновий комплекс за адресою: Черкаська область, м. Золотоноша, вул. Шевченка, б. 33. Витягом про державну реєстрацію прав № 36032380, підтверджується реєстрація майнового комплексу за № 21204503 за адресою: Черкаська область, м. Золотоноша, вул. Шевченка, б. 33, за ДНЗ Золотоніський професійний ліцей , виходячи з аналізу змісту положень Кодексу цивільного захисту України, Порядку використання захисних споруд цивільного захисту (цивільної оборони) для господарських, культурних та побутових потреб, затвердженого постановою Уряду від 25.03.2009 № 253, наказу Міністерства України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи від 09.10.2006 № 653, суд дійшов висновку про бездіяльність державного навчального закладу в частині невжиття організаційних заходів щодо проведення технічної інвентаризації та приведення в належний технічний стан та готовність до укриття населення захисну споруду цивільного захисту (сховище) № 89464 за адресою: вул. Шевченка, б. 33, м. Золотоноша, 19702.

Посилання відповідача на неможливість вжиття повноцінних дієвих заходів щодо проведення технічної інвентаризації через брак коштів, оскільки заклад є неприбутковою організацією, суд сприймає критично, та зазначає, що відповідачем не надано суду доказів щодо вчинення ними будь-яких дій з метою вишукування коштів на проведення інвентаризації захисної споруди.

Враховуючи викладене, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є законними, обґрунтованими, а тому підлягають задоволенню повністю.

При вирішенні даної справи судом були враховані положення частини 2 статті 2 та частини 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України.

У відповідності до ст. 139 КАС України судові витрати стягненню з відповідача не підлягають.

Керуючись статтями 56, 58, 86, 94, 159, 162, 163, 254 КАС України, суд

вирішив:

Позов задовольнити повністю.

Визнати протиправною бездіяльність Державного навчального закладу Золотоніський професійний ліцей (19702, Черкаська область, м. Золотоноша, вул. Шевченка, б. 33, код ЄДРПОУ 02548759) в частині невжиття організаційних заходів щодо проведення технічної інвентаризації та приведення в належний технічний стан та готовність до укриття населення захисну споруду цивільного захисту (сховище) № 89464 за адресою: вул.. Шевченка, б. 33, м. Золотоноша, Черкаська область, 19702.

Зобов'язати Державний навчальний заклад "Золотоніський професійний ліцей" (19702, Черкаська область, м. Золотоноша, вул. Шевченка, б. 33, код ЄДРПОУ 02548759) вжити організаційних заходів щодо проведення технічної інвентаризації та приведення в належний технічний стан та готовність до укриття населення захисну споруду цивільного захисту (сховище) № 89464 за адресою: вул. Шевченка, б. 33, м. Золотоноша, Черкаська область, 19702.

Рішення набирає законної сили відповідно до вимог ст.255 КАС України після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, яка може бути подана протягом тридцяти днів з дня проголошення рішення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення може бути оскаржене у апеляційному порядку повністю або частково за правилами, встановленими ст.ст. 293, 295-297 КАС України шляхом подання до суду першої інстанції до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи з урахуванням п.п.15.5. п.15 ч.1 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя В.П. Тимошенко

СудЧеркаський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.10.2018
Оприлюднено19.10.2018
Номер документу77190301
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2340/3286/18

Рішення від 17.10.2018

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.П. Тимошенко

Ухвала від 21.08.2018

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.П. Тимошенко

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні