Рішення
від 17.10.2018 по справі 826/9281/18
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

17 жовтня 2018 року № 826/9281/18

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Патратій О.В., розглянувши в спрощеному позовному провадженні без повідомлення учасників справи адміністративну справу

за позовом Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві

до Товариства з обмеженою відповідальністю Агенція ЖИТЛОБУДСЕРВІС

про стягнення заборгованості у розмірі 464 758,81 грн.

ВСТАНОВИВ :

Позивач - Головне управління Державної фіскальної служби у м. Києві звернулось до Окружного адміністративного суду міста Києва з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю Агенція ЖИТЛОБУДСЕРВІС (далі - відповідач), в якому просить стягнути податковий борг у сумі 464 758,81 грн.

В обґрунтування заявлених вимог позивач посилається на те, що станом на дату звернення до суду за відповідачем обліковується податковий борг в розмірі 464 758,81 грн. (орендна плата з юридичних осіб), який виник на підставі самостійно узгоджених сум податкових зобов'язань, згідно податкової звітності, але не сплачений у визначеному законом порядку.

Відповідач у визначений судом строк відзив на позовну заяву не надав, хоча ухвала суду про відкриття провадження у справі була отримана останнім 16.07.2018р. що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення № 0315059367235. Також представник відповідача 23.07.2018р. ознайомлювався з матеріалами адміністративної справи відповідно до поданого клопотання.

Згідно з частиною четвертою статті 159 Кодексу адміністративного судочинства України подання заяв по суті справи є правом учасників справи.

Враховуючи неподання відповідачем заперечень проти позовних вимог та доказів на їх підтвердження, суд відповідно до ст. ч.6 ст. 162 КАС України розглядає справу на підставі наявних у ній доказів.

Дослідивши матеріали справи, Окружним адміністративним судом міста Києва встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю Агенція ЖИТЛОБУДСЕРВІС (код ЄДРПОУ 32345336) перебуває на податковому обліку в ДПІ у Дарницькому районі ГУ ДФС у м. Києві та є платником податків.

Відповідно до відомостей довідки Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві про податковий борг з податку - орендна плата з юридичних осіб станом на 13.03.2018р. за ТОВ Агенція ЖИТЛОБУДСЕРВІС (код ЄДРПОУ 32345336) складає 464 758,81 грн., а саме, недоїмка - 464 723,49 грн., пеня - 35,32 грн.

Зазначена сума податкового боргу виникла на підставі самостійно узгоджених сум податкових зобов'язань, згідно податкової звітності, але не сплачених у визначеному законом порядку, так і на підставі донарахованих контролюючим органом сум податкових зобов'язань, згідно прийнятих податкових повідомлень - рішень.

Самостійно поданим податковим розрахунком № 9006941358 від 30.01.2017 р. ТОВ Агенція ЖИТЛОБУДСЕРВІС нарахувало щомісячні податкові зобов'язання у вигляді плати за землю у розмірі 51 561,75 грн. Проте, як вбачається з картки особового рахунку відповідача, сплата самостійно задекларованих зобов'язань відбувалась не в повному обсязі, у зв'язку з чим податковим органом були нараховані штрафні санкції згідно винесених податкових повідомлень-рішень.

Так, згідно податкового повідомлення-рішення № 0179391209 від 20.11.2017р., прийнятого ГУ ДФС у м. Києві, до позивача, за порушення строку сплати суми грошового зобов'язання з орендної плати з юридичних осіб у розмірі 339 793,20 грн., застосовано штраф у розмірі 33 979,32 грн.

Згідно податкового повідомлення-рішення № 0179381209 від 20.11.2017р., прийнятого ГУ ДФС у м. Києві, до позивача, за порушення строку сплати суми грошового зобов'язання з орендної плати з юридичних осіб у розмірі 333 547,97 грн., застосовано штраф у розмірі 66 709,59 грн.

Вказані повідомлення-рішення прийняті на підставі акту перевірки від 01.11.2017р. № 12045/26-15-12-09-19/32345336, складеного ГУ ДФС у м. Києві, який залучений до матеріалів справи разом із розрахунком штрафних санкцій до акту перевірки. Зазначений Акт перевірки було надіслано та отримано відповідачем 07.11.2017р., що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення № 0411619278704.

Податкові повідомлення-рішення № 0179391209 та № 0179381209 від 20.11.2017р. надіслані та отримані відповідачем 27.11.2017р., що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення № 0411619281160.

Також контролюючим органом направлялась на адресу ТОВ Агенція ЖИТЛОБУДСЕРВІС податкова вимога від 12.05.2017р. № 18706-17 на суму 34 190,29 грн., яка була отримана відповідачем 29.05.2017р. згідно рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення № 0411617533359.

Заборгованість перед бюджетом з орендної плати з юридичних осіб на загальну суму 464 758,81 грн. підтверджується також податковим розрахунком та карткою особового рахунку відповідача.

Враховуючи непогашені суми грошових зобов'язань, які визначені контролюючим органом, у відповідача обліковується податковий борг, у зв'язку з чим, позивач звернувся до суду з даним позовом.

Суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню повністю, з огляду на наступне.

Статтею 67 Конституції України визначено, що кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Відповідно до пп.14.1.175. п.14.1 статті 14 Податкового кодексу України (далі - ПК України) податковий борг - сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.

Згідно з п.п.16.1.4. п.16.1 статті 16 ПК України, платник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

В силу вимог п. п. 14.1.175 ст. 14 ПК України податковий борг - сума узгодженого грошового зобов'язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом.

Відповідно до п.58.1 ст. 58 ПК України контролюючий орган надсилає (вручає) платнику податків податкове повідомлення-рішення, якщо сума грошового зобов'язання платника податків, передбаченого податковим або іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, розраховується контролюючим органом відповідно до статті 54 цього Кодексу (крім декларування товарів, передбаченого для громадян) або якщо за результатами перевірки контролюючим органом встановлено факт:

- невідповідності суми бюджетного відшкодування сумі, заявленій у податковій декларації;

- завищення розміру задекларованого від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість, розрахованої платником податків відповідно до розділу V цього Кодексу;

- заниження або завищення суми податкових зобов'язань, заявленої у податковій декларації, або суми податкового кредиту, заявленої у податковій декларації з податку на додану вартість, крім випадків, коли зазначене заниження або завищення враховано при винесенні інших податкових повідомлень-рішень за результатами перевірки.

Податкове повідомлення-рішення містить підставу для такого нарахування (зменшення) податкового зобов'язання та/або зменшення суми бюджетного відшкодування та/або зменшення від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість, або заниження чи завищення суми податкових зобов'язань, заявленої у податковій декларації, або суми податкового кредиту, заявленої у податковій декларації з податку на додану вартість; посилання на норму цього Кодексу та/або іншого закону, контроль за виконанням якого покладено на контролюючі органи, відповідно до якої був зроблений розрахунок або перерахунок грошових зобов'язань платника податків; суму грошового зобов'язання, що повинен сплатити платник податку; суму зменшеного бюджетного відшкодування та/або зменшення від'ємного значення результатів господарської діяльності або від'ємного значення суми податку на додану вартість; граничні строки сплати грошового зобов'язання та/або строки виправлення платником податків показників податкової звітності; попередження про необхідність складення та реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної / розрахунку коригування до неї або про необхідність виправлення помилок, допущених під час зазначення реквізитів податкової накладної, у випадках, передбачених цим Кодексом; попередження про наслідки несплати грошового зобов'язання або внесення виправлень до показників податкової звітності в установлений строк; граничні строки, передбачені цим Кодексом для оскарження податкового повідомлення-рішення.

До податкового повідомлення-рішення додається розрахунок податкового зобов'язання (за наявності) та штрафних (фінансових) санкцій.

Згідно пунктів 56.1, 56.3 статті 56 Податкового кодексу України рішення, прийняті контролюючим органом, можуть бути оскаржені в адміністративному або судовому порядку.

Скарга подається до контролюючого органу вищого рівня у письмовій формі протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання платником податків податкового повідомлення-рішення або іншого рішення контролюючого органу, що оскаржується.

Процедура адміністративного оскарження закінчується днем, наступним за останнім днем строку, передбаченого для подання скарги на податкове повідомлення-рішення або будь-яке інше рішення відповідного контролюючого органу у разі, коли така скарга не була подана у зазначений строк (підпункт 56.17.1 пункту 56.17. статті 56 Податкового кодексу України).

Згідно підпункту 56.17.5 пункту 56.17 статті 56 Податкового кодексу України встановлено, що день закінчення процедури адміністративного оскарження вважається днем узгодження грошового зобов'язання платника податків.

Відповідно до пункту 56.18 статті 56 Податкового кодексу України при зверненні платника податків до суду з позовом щодо визнання недійсним рішення контролюючого органу грошове зобов'язання вважається неузгодженим до дня набрання судовим рішенням законної сили.

Оскільки відповідач не скористався своїм правом на адміністративне оскарження податкових повідомлень-рішень, а також оскарженням їх в судовому порядку, суму грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), нараховану згідно таких податкових повідомлень-рішень, необхідно вважати узгодженою.

Статтею 59.1 ПК України передбачено, що у разі коли у платника податків виник податковий борг, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення. Податкова вимога може надсилатися (вручатися) контролюючим органом за місцем обліку платника податків, в якому обліковується податковий борг платника податків. Податкова вимога не надсилається (не вручається), якщо загальна сума податкового боргу платника податків не перевищує шістдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. У разі збільшення загальної суми податкового боргу до розміру, що перевищує шістдесят неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, контролюючий орган надсилає (вручає) податкову вимогу такому платнику податків.

Податкова вимога надсилається (вручається) також платникам податків, які самостійно подали податкові декларації, але не погасили суми податкових зобов'язань у встановлені цим Кодексом строки, без попереднього надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення. У разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення. У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).

Крім того, п. 55.1 ст. 55 ПКУ визначено, що податкове повідомлення-рішення про визначення суми грошового зобов'язання платника податків або будь-яке інше рішення контролюючого органу може бути скасоване контролюючим органом вищого рівня під час проведення процедури його адміністративного оскарження та в інших випадках у разі встановлення невідповідності таких рішень актам законодавства.

Позивачем не надано до суду доказів невідповідності податкової вимоги актам законодавства.

Станом на час розгляду справи доказів про сплату відповідачем податкових зобов'язань суду не надано, як і не надано доказів щодо оскарження податкових повідомлень-рішень та податкової вимоги.

В обґрунтування позовних вимог Головним управлінням Державної фіскальної служби у м. Києві суду надано довідку про податковий борг з податку - орендна плата з юридичних осіб станом на 13.03.2018р. за ТОВ Агенція ЖИТЛОБУДСЕРВІС (код ЄДРПОУ 32345336) у сумі 464 758,81 грн., корінець податкової вимоги форми "Ю" від 12.05.2017р. № 18706-17 з зворотнім повідомленням про отримання уповноваженою особою ТОВ Агенція ЖИТЛОБУДСЕРВІС , Акт перевірки від 01.11.2017р. № 12045/26-15-12-09-19/32345336, податкові повідомлення-рішення № 0179391209 та № 0179381209 від 20.11.2017р. з зворотнім повідомленням про отримання уповноваженою особою ТОВ Агенція ЖИТЛОБУДСЕРВІС , роздруківкою податкової звітності.

Наявність у відповідача спірної заборгованості станом на момент розгляду справи підтверджується витягом з картки особового рахунку платника податків.

Згідно з п. п. 20.1.34 п. 20.1 ст. 20 ПК України контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.

Положеннями п. 95.1 ст. 95 ПК України передбачено, що контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Відповідно до ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Доказів, які спростовували б доводи позивача, відповідач суду не надав.

Частиною 1 ст. 9 КАС України передбачено, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Суд звертає увагу, що відповідно до положень ч. 6 ст. 162 КАС України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.

За таких обставин суд дійшов висновку, що позивачем доведено наявність у відповідача податкового боргу та підстав для його стягнення, а тому вимога про стягнення з нього спірної заборгованості є обґрунтованою та підлягає задоволенню.

Відповідно до частини другої статті 139 КАС України, при задоволенні позову суб'єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб'єкта владних повноважень, пов'язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Враховуючи відсутність таких заходів у позивача, судовий збір на його користь стягненню з відповідача не підлягає.

Керуючись статтями 77, 139, 241-246, 263 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

1. Позов задовольнити повністю.

2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю Агенція ЖИТЛОБУДСЕРВІС (02099, м. Київ, вул Ялтинська, буд. 5-Б; код ЄДРПОУ 32345336) на користь Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві (04116, м. Київ, вул. Шолуденка 33/19, код ЄДРПОУ 39439980) податковий борг у сумі 464 758,81 грн. (чотириста шістдесят чотири тисячі сімсот п'ятдесят вісім гривень 81 копійок).

Рішення суду набирає законної сили в строк і порядку, передбачені статтею 255 Кодексу адміністративного судочинства України.

Рішення суду може бути оскаржено за правилами, встановленими ст. ст. 293, 295 - 297 КАС України.

Суддя О.В. Патратій

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення17.10.2018
Оприлюднено19.10.2018
Номер документу77192973
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/9281/18

Рішення від 17.10.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Патратій О.В.

Ухвала від 28.08.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Патратій О.В.

Ухвала від 20.06.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Патратій О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні