ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ 521/11419/18-п 3/521/5003/18
09 жовтня 2018 року Малиновський районний суд міста ОСОБА_1 у складі:
головуючого судді Кузьменко Н.Л.
при секретарі Рєутовій А.Л.
представника Одеської митниці ДФС ОСОБА_1
розглянув у відкритому судовому засіданні у місті ОСОБА_1 справу про порушення митних правил відносно ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1, уродженця ІНФОРМАЦІЯ_2, працюючого директором ТОВ Алькантара Трейд , проживаючого за адресою: ІНФОРМАЦІЯ_3, передбачених ч.1 ст. 483 МК України
В С Т А Н О В И В:
До Малиновського районного суду м. Одеси надійшов протокол про порушення митних правил №1424/50000/18 від 06.06.2018 року відносно ОСОБА_2, з якого вбачається:
10.05.2015року між ТОВ Алькантара трейд (код ЄДРПОУ 39733408) в особі директора ОСОБА_2 та фірмою Pektan ins. Taah. Turizm.san.tic.ltd. sti (Туреччина) було укладено контракт №415/15 щодо поставки в Україну товарів.
В рамках наведеного зовнішньоекономічного контракту до м/п Одеса-порт Південної митниці з Туреччини на умовах поставки CIF UA Odessa на судні закордонного плавання Athena прибув контейнер TGHU6166090 з товаром у асортименті.
10.07.2015року директором ТОВ Алькантара трейд гр. України ОСОБА_2 була підготовлена та подана до митного оформлення митна декларація (далі МД) в режимі IM 40 ДЕ , яка була прийнята органом доходів і зборів та зареєстрована за номером №500060001/2015/012803.
Разом з митною декларацією гр. ОСОБА_2, як підставу для переміщення товару, який надійшов у контейнері TGHU6166090, Південній митниці було надано передбачені ст. 335 МК України документи серед яких: інвойс від 24.06.2015 №20438/15, пакувальний лист №20438/15 до вказаного інвойсу, коносамент від 27.06.2015 №AHN2-040W25, контракт №415/15 від 10.05.2015 та інші товаросупровідні документи.
Відповідно до наданих разом з митною декларацією документів, в контейнері переміщено товар: №1 вироби з полімерних матеріалів, труби жорсткі, з полімерів пропілену: Труба сантехнічна, з поліпропілену, армована скловолокном - 16566 шт. , №2 вироби з полімерних матеріалів: фітинги сантехнічни, з пластмаси, литі - 205536 шт. , №3 крани сантехнічні, побутового призначення, з пластмаси - 4700 шт , №4 вентилі для радіаторів центрального опалення: вентиль для радіаторів системи центрального опалення - 500 шт. , №5 обладнення для фільтрування або очищення води: фільтр побутовий грубого очищення води, для підключення до систем водопостачання - 940 шт . Країна виробництва - Туреччина загальною вартістю 41184,93 доларів США (відповідно інвойсу від 24.06.2015 №20438/15).
Митна вартість товару за МД №500060001/2015/012803 склала 899815, 48 грн.
Продавцем та відправником товару є компанія Pektan ins. Taah. Turizm.san.tic.ltd. sti (Туреччина), а покупцем та одержувачем є ТОВ Алькантара Трейд (54002, Україна, м. Миколаїв, вул. Мала морська, 108, ЄДРПОУ 39733408).
Вищевказаний товар було оформлено в Південній митниці у митному відношенні в режимі імпорт та після митного оформлення випущений у вільний обіг.
Разом з тим, з метою з'ясування питання про автентичність поданих органами доходів та зборів України документів на зазначені товари через Департамент адміністрування митних платежів ДФС було направлено запит від 30.09.2016 №16924/5/99-99-19-01-04-16 до митних органів Туреччини.
04.05.2018 до Одеської митниці ДФС листом Департаменту адміністрування митних платежів Державної фіскальної служби України від 04.05.2018 №13195/7/99-99-19-02-02-17 надійшла відповідь митної адміністрації Туреччини №29980007-724.01.03/UA-E-0003093917 від 04.01.2018 із наданням експортних документів, які були підставою для відправки товарів з Туреччини на Україну.
В ході опрацювання інформації, яка надана у експортних документах митних органів Туреччини (експортна декларація №1534343100ЕХ124591 від 22.06.2015, інвойси №219615, №219616, №219617 та №219618 від 22.06.2015) було встановлено, що дійсно в 2015 з Туреччини від компанії Teksen Pazarlama murat sen здійснила відправлення контейнера TGHU6166090 з товаром до України, на адресу українського підприємства ПП Dislav (03062, Україна, м. Київ, вул. Екскаваторна, 35). і
Так, під час перевірки документів які були надані при імпорті товару до України та документів, які надавались при експорті в Туреччині було встановлено, що фактично товар, оформлений у Південній митниці за МД №500060001/2015/012803 від 10.07.2015 оформлювався в режимі експорт до України у митних органах Туреччини на умовах поставки FOB - ISTAMBUL за експортною митною декларацію №1534343100ЕХ124591 від 22.06.2015.
Також, відповідно наданим до Південної митниці документам та згідно МД №500060001/2015/012803 від 10.07.2015 фактурна вартість товарів складала - 899815, 48 грн. (згідно інвойсу компанії Pektan ins. Taah. Turizm.san.tic.ltd. sti 24.06.2015 №20438/15 - 41184,93 доларів США). Згідно отриманої відповіді митних органів Туреччини встановлено, що фактично вартість товарів згідно експортної декларації №1534343100ЕХ124591 від 22.06.2015, інвойсів №219615, №219616, №219617 та №219618 від 22.06.2015 складала 80935 доларів США (1768281,88 грн. згідно курсу НБУ на день митного оформлення).
Тобто, різниця між вартістю товарів за МД № 500060001/2015/012803 від 10.07.2015 (899815, 48 грн.) та фактичною загальною вартістю товарів оформлених з Туреччини до України (1768281,88 грн.), складає 868 466,40 грн., що свідчить та підтверджує суттєве заниження вартості товарів, оформлених у Одеській митниці ДФС. 1
Так, за результатами опрацювання інформації наданої митними органами Туреччини стосовно законності ввезення на митну території України товарів на адресу української компанії ТОВ Алькантара трейд (код ЄДРПОУ 39733408) встановлено, що відомості, зазначені у наданих до Південної митниці товаросупровідних документах та митній декларації, не відповідають даним зазначеним в експортних митних документаціях при вивезенні товарів з Туреччини та є недостовірними стосовно продавця товару, одержувача товару, їх вартості та умов поставки товарів.
Одержувачем вказаного товару є ТОВ Алькантара трейд (код ЄДРПОУ 39733408) в особі директора гр. України ОСОБА_2, який як керівник підприємства; організує, визначає, формулює, планує, здійснює і координує діяльність підприємства та в розумінні п.43 ст. 4 МК України є посадовою особою цього підприємства.
За даним фактом співробітниками Одеської митниці ДФС відносно ОСОБА_2 було складено протокол №1424/50000/18 від 06.06.2018 року про порушення митних правил, передбачене ч.1 ст. 483 МК України .
Представник Одеської митниці ДФС у суді протокол підтримав, та вважав, що вина доведена повністю матеріалами справи.
Згідно статті 268 КпАП України справа про адміністративне правопорушення розглядається в присутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, за відсутністю цієї особи справу може бути розглянуто лише у випадках, коли є дані про своєчасне її сповіщення про місце і час розгляду справи, і, якщо від неї не надійшло клопотання про відкладення розгляду справи. Судом за місцем мешкання ОСОБА_2 направлялась повістка про виклик до суду, однак до суду у призначений час останній не з'явився, про причини неявки суддю не повідомив.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши доводи представника митниці, суддя вважає що в діях ОСОБА_2 вбачаються ознаки складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 483 МК України , за кваліфікуючою ознакою переміщення товарів з поданням органу доходів і збору як підстави для переміщення товарів підроблених документів, одержаних незаконним шляхом з наступних підстав.
Підставою для переміщення товару, який надійшов у контейнері TGHU6166090, Південній митниці було надано передбачені ст. 335 МК України документи серед яких: інвойс від 24.06.2015 №20438/15, пакувальний лист №20438/15 до вказаного інвойсу, коносамент від 27.06.2015 №AHN2-040W25, контракт №415/15 від 10.05.2015 та інші товаросупровідні документи.
Відповідно до інформації, наданої митними органами Туреччини стосовно законності ввезення на митну території України товарів на адресу української компанії ТОВ Алькантара трейд (код ЄДРПОУ 39733408) встановлено, що відомості, зазначені у наданих до Південної митниці товаросупровідних документах та митній декларації, не відповідають даним зазначеним в експортних митних документаціях при вивезенні товарів з Туреччини та є недостовірними стосовно продавця товару, одержувача товару, їх вартості та умов поставки товарів.
Відповідно ч. 6 до Постанови Пленуму Верховного суду України Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил від 03.06.2005 № 8 підставою для переміщення товарів через митний кордон є визначені нормативними актами документи, без яких неможливо одержати дозвіл митного органу на пропуск товарів через митний кордон. Це, зокрема, можуть бути митна декларація, контракт, коносамент, ліцензія, квота, товаросупровідні документи, дозвіл відповідних державних органів.
Документами, що містять неправдиві дані, є, зокрема, такі, в яких відомості щодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості чи вартості товарів, а також їх відправника чи одержувача, держави, з якої вони вивезені чи в яку переміщуються, не відповідають дійсності.
Відповідно до п. З та П. 4 ст. 266 МК України до обов'язків декларанта належить, зокрема, надання органу доходів і зборів передбачені законодавством документи і відомості, необхідні для виконання митних формальностей, а у разі самостійного декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення декларантом передбачену кодексом відповідальність за вчинення порушення митних правил у повному обсязі несе декларант.
Таким чином, вбачається, що ОСОБА_2 умисно надав відомості, які не відповідають даним зазначеним в експортних митних документаціях при вивезенні товарів з Туреччини та є недостовірними стосовно продавця товару, одержувача товару, їх вартості та умов поставки товарів.
Відповідно до ч.2 ст. 467 МК України, якщо справи про порушення митних правил відповідно до статті 522 цього Кодексу розглядаються судами (суддями), адміністративне стягнення за порушення митних правил може бути накладено не пізніше, ніж через шість місяців з дня вчинення правопорушення, а в разі розгляду судами (суддями) справ про триваючі порушення митних правил, у тому числі передбачені статтями 469, 477-485 цього Кодексу, - не пізніше, ніж через шість місяців з дня виявлення цих правопорушень.
Враховуючи те, що з дня вчинення правопорушення ОСОБА_2 минуло більше 6 місяців, суд вважає, що до ОСОБА_2 неможливо застосувати стягнення, передбачене ч.1 ст. 483 МК України.
Керуючись ст. ст. 467, 483, 527, 528 МК України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Визнати ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1, винним у скоєні адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 483 МК України.
Провадження по справі про порушення митних правил за протоколом № 1424/50000/18 від 06 червня 2018 року відносно ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1, закрити на підставі ст. 247 КУпАП .
Постанова може бути оскаржена до апеляційного суду Одеської області протягом десяти днів з дня її винесення.
Суддя Н.Л. Кузьменко
Суд | Малиновський районний суд м.Одеси |
Дата ухвалення рішення | 11.10.2018 |
Оприлюднено | 19.10.2018 |
Номер документу | 77205556 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Адмінправопорушення
Малиновський районний суд м.Одеси
Кузьменко Н. Л.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні