УКРАЇНА
Господарський
суд
Житомирської
області
10002, м. Житомир, майдан
Путятинський,3/65
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Від "13" червня 2007 р.
Справа № 3/610-НМ
Господарський суд Житомирської області у складі:
Судді Машевської О.П.
при секретарі Іщук О.В.
за участю представників сторін
від позивача Пашинський Ю.А. - довіреність №2710/10 від
12.03.07р.
від відповідача не з'явився
від прокурора: Чорній Р.О. - посвідчення №57 від 29.07.04р.
Розглянув у відкритому судовому засіданні в м.Житомирі справу за
позовом Прокурора Коростенського району в інтересах держави в особі
Коростенської об'єднаної державної податкової інспекції (м.Коростень)
до Приватного підприємеця ОСОБА_1 (с. Боровиця Коростенського
району)
про припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця
Прокурор у позовній заяві просить припинити підприємницьку
діяльність ОСОБА_1 (с. Боровиця Коростенського району) згідно п.2 статті 46
Закону України "Про порядок державної реєстраціїюридичних осіб та фізичних
осіб-підприємців" у зв'язку з неподанням органам державної податкової служби
податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону,
п.6 ст.128 ГК України, ст.9 Закону України "Про систему
оподаткування" та в порядку п.2 статті 121 Конституції України щодо
представництва інтересів держави у випадках, визначених законом.
Прокурор та представник Коростенської ОДПІ в судовому засіданні
позовні вимоги підтримали, обґрунтовуючи їх наданими в матеріали справи
доказами.
Відповідач в судове засідання не з'явився, про причини неявки суд
не повідомив, судові акти, які направлялися відповідачу рекомендованою
кореспонденцією повернулися до суду з відміткою поштового відділення "За
даною адресою не проживає".
Заслухавши прокурора та представника Коростенської ОДПІ,
дослідивши матеріали справи, господарський суд,-
ВСТАНОВИВ:
Відповідача - ОСОБА_1 було
зареєстровано рішенням виконкому Коростенської районної державної адміністрації
як суб'єкта підприємницької діяльності без створення юридичної особи, що
підтверджується копією Свідоцтва про державну реєстрацію фізичної особи
-підприємця серії НОМЕР_1 від "21" серпня 2006 р. за адресою:
Житомирська область, Коростенський район, с.Боровиця (а.с.5) та поставлено на
облік, як платника податків Коростенською ОДПІ у Житомирській області
"01" серпня 2005 р. , що підтверджується інформаційною довідкою
позивача (а.с.11).
Згідно з п.2 ст.55 Господарського кодексу України, громадяни України зареєстровані відповідно до закону
як підприємці, є суб'єктами господарювання.
Відповідно до ст.9 Закону України "Про систему
оподаткування" від 25.06.91р. №1251-ХІІ, платники податків і зборів
(обов'язкових платежів) зобов'язані: вести бухгалтерський облік, складати
звітність про фінансово-господарську діяльність і забезпечувати її зберігання у
терміни встановлені законами; подавати до державних податкових органів та інших
державних органів відповідно до законів декларації, бухгалтерську звітність та
інші документи і відомості, пов'язані з обчисленням і сплатою податків і зборів
(обов'язкових платежів).
Пунктом 6 ст.128 Господарського Кодексу України передбачено, що
громадянин -підприємець зобов'язаний своєчасно надавати податковим органам
декларації про доходи, інші необхідні відомості для нарахування податків та
інших обов'язкових платежів.
В порушення зазначених норм законів відповідач не звітує до
Коростенської ОДПІ з "01" січня 2005 р. , що підтверджується довідкою
позивача НОМЕР_2 від "19" березня 2007 р. (а.с.6) , тобто на день
звернення з позовом до суду - більше двох років.
Частиною першою статті 238 ГК України передбачено, що за порушення
встановлених законодавчими актами правил здійснення господарської діяльності до
суб'єктів господарювання можуть бути застосовані уповноваженими органами
державної влади або органами місцевого самоврядування
адміністративно-господарські санкції, тобто заходи організаційно-правового або
майнового характеру, спрямовані на припинення правопорушення суб'єкта
господарювання та ліквідацію його наслідків.
Пунктом 1 ст.247 Господарського кодексу України передбачено, що у
разі здійснення суб'єктом господарювання діяльності, що суперечить закону чи
установчим документам, до нього може бути застосовано
адміністративно-господарську санкцію у вигляді скасування державної реєстрації
цього суб'єкта та його ліквідації, що, у розумінні ст.238 цього Кодексу, є
заходом організаційно-правового характеру.
Відповідно до п.17 статті 11 Закону України "Про державну
податкову службу в України" органи державної податкової служби у випадках,
в межах компетенції та у порядку, встановлених законами України, мають право
звертатися у передбачених законом випадках до судових органів із заявою
(позовною заявою) про скасування державної реєстрації суб'єкта підприємницької
діяльності. Наведене підтверджує повноваження Коростенської ОДПІ на
застосування до відповідача адміністративно-господарської санкції у вигляді
скасування його державної реєстрації.
При цьому, звернення до господарського суду із позовною заявою про
припинення підприємницької діяльності фізичної особи-підприємця може мати місце
у разі, якщо платник податків не має заборгованості перед бюджетом, про що
зазначено у п.8.6 Порядку обліку платників податків, зборів (обов'язкових
платежів) (з наступними змінами та доповненнями), затвердженого наказом ДПА
України 19.02.1998 року за № 80 та зареєстрованого у Мінюсті 16.03.1998 року за
№ 172/ 2612.
Згідно з довідкою Коростенської ОДПІ (а.с.7) розрахункові рахунки
відповідача в установах банків відсутні.
Оцінюючи правомірність звернення прокурора з адміністративним
позовомв інтересас Коростенської ОДПІ, господарський суд виходить з наступного.
Відповідно до статті 121 Конституції України на прокуратуру
України покладається представництво інтересів громадянина або держави в суді у
випадках, визначених законом. Підставою представництва у суді інтересів держави
є наявність порушень або загрози порушень економічних інтересів внаслідок
протиправних дій (бездіяльності) фізичних або юридичних дій, що вчинюються у
відносинах між ними або з державою (ст. 61-1 Закону України "Про
прокуратуру"). Прокурор, який звертається до суду в інтересах держави, в
позовній заяв) самостійно визначає , в чому полягає порушення 'її інтересів,
обґрунтовує необхідність їх захисту, а також вказує орган, уповноважений
державою здійснювати відповідні функції у спірних відносинах. Позивачем,
відповідно до п.8 ст.З КАС України, зокрема, є суб'єкт владних повноважень, на
виконання повноважень якого подана позовна заява до адміністративного суду.
Враховуючи викладене, адміністративний позов прокурора, поданий в
інтересах Коростенської ОДПІ як суб'єкта владних повноважень відповідно до
статті 4 Закону України "Про державну податкову службу в Україні" є
правомірним, оскільки спрямований на захист інтересів держави.
Відповідно до п.2 ст.46 Закону України "Про державну
реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" від 15.05.03р.
№755-І\/, неподання протягом року органам державної податкової служби
податкових декларацій, документів фінансової звітності, є підставою для
постановлення судового рішення про припинення державної реєстрації
підприємницької діяльності фізичної особи-підприємця.
Згідно 4.4.1,5 ст.49 цього Закону, суд, який постановив рішення
про припинення підприємницької діяльності, в день набрання таким рішенням
законної сили направляє його копію державному реєстратору за місцем реєстрації
фізичної особи-підприємця для внесення до Єдиного державного реєстру запису про
судове рішення щодо припинення підприємницької діяльності фізичної
особи-підприємця.
Порядок державної реєстрації припинення підприємницької діяльності
за судовим рішенням, що не пов'язано з банкрутством фізичної особи- підприємця,
здійснюється за процедурами, встановленими частинами дев'ятою-вісімнадцятою
статті 47 цього Закону, а отже за особистою участю останнього.
Враховуючи викладене, позовні вимоги обґрунтовані, підтверджуються
належними доказами, а тому підлягають задоволенню - підприємницьку діяльність
фізичної особи -підприємця ОСОБА_1 (с. Боровиця Коростенського району) , слід
припинити.
Судові витрати стягненню не підлягають відповідно до ч.4 ст.94 КАС
України.
На підставі викладеного та керуючись ст.ст. 51,59, п.1 ст.247 ГК
України, п.п.1,2 ст.9 Закону України "Про систему оподаткування", п.2
ст.46, ст.49 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та
фізичних осіб-підприємців" від 15.05.03р. №755-ІV, керуючись ст.ст. 4, 14,
69-73, 86, 94, 104, 158-163, 167, 254-259, п.п. 3,6,7 Розділу 7
"Прикінцеві та перехідні положення" Кодексу адміністративного
судочинства України, господарський суд,-
ПОСТАНОВИВ:
1.Позов
задоволити.
Припинити
підприємницьку діяльність суб'єкта підприємницької діяльності -фізичної
особи Приватний підприємець ОСОБА_1 (с.
Боровиця Коростенського району) , що
мешкає за адресою: Житомирська область,
Коростенський район, с.Боровиця
ідентифікаційний номер НОМЕР_3.
2.Суб'єкту
підприємницької діяльності-фізичній особі
Приватному підприємцю ОСОБА_1 (с. Боровиця Коростенського району) вчинити дії, передбачені ч.ч. 9,11 ст.47
Закону України "Про державнуреєстрацію юридичних осіб та фізичних
осіб-підприємців" для здійснення процедури державної реєстрації припинення
підприємницької діяльності.
3.
Копію постанови направити сторонам та державному реєстратору Коростенській районній державній адміністрації Житомирської
області (державному реєстратору - після набрання постановою законної сили).
Постанова господарського суду може бути оскаржена до Київського
аміністративного суду протягом десяти днів з дня її проголошення шляхом подачі
заяви, а в разі складення постанови суду у повному обсязі відповідно до ст.160
Кодексу адміністративного судочинства України - з дня складення в повному
обсязі.
Апеляційна скарга на постанову суду може бути подана протягом
двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження.
Постанова господарського суду набирає законної сили після
закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, встановленого КАС
України, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне
оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк, встановлений КАС
України, постанова суду набирає законної сили після закінчення цього строку. У
разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає
законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Суддя
Машевська О.П.
Віддрукувати:
6 прим.:
1
- у справу;
2,3
- сторонам;
4,5
- прокурору;
6 - державному реєстратору.
Суд | Господарський суд Житомирської області |
Дата ухвалення рішення | 13.06.2007 |
Оприлюднено | 22.08.2007 |
Номер документу | 772147 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Житомирської області
Машевська О.П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні