Постанова
від 26.06.2007 по справі 4/1884
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЖИТОМИРСЬКОЇ ОБЛАСТІ

4/1884

   

УКРАЇНА

Господарський суд

Житомирської області


10002, м. Житомир, майдан Путятинський,3/65

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Від "26" червня 2007 р.                                                     Справа № 4/1884

Господарський суд Житомирської області у складі:

Судді Лозинської І.В.

при секретарі Заруцькій О.О.

за участю представників сторін

від позивача Бєлікова О.А. - провідний спеціаліст відділу забезпечення надходженнята використання штрафних санкцій та кадрового забезпечення, дор. №06-902/1084,

від відповідача не з'явився,

 

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Житомирі справу за позовом Житомирського обласного відділення Фонду України соціального захисту інвалідів (м. Житомир)  

до Сільськогосподарського багатофункціонального обслуговуючого кооперативу "Злагода" (с. Кодня Житомирського району)

про стягнення 2023,40 грн.

ВСТАНОВИВ:

Позивачем пред'явлено позов про стягнення з відповідача 2023,40 грн.,з яких: 2000,00 грн. адміністративно-господарські санкції за не зайняті інвалідами робочі місця та 23,40 грн. пеня за період з 15.04.2007р. по 24.05.2007р.

Представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримала у повному обсязі з підстав, зазначених у позовній заяві та  заявила клопотання про збільшення розміру пені на суму 43,20 грн. за період з 15.04.2007р. по 26.06.2007р.

Відповідач в судове засідання не з'явився. Причину неявки суду не повідомив, хоча, про час і день розгляду справи повідомлений належним чином.

Відповідно до приписів ст.128 КАС України справа розглядається на підставі наявних у ній доказів.

Згідно із ч. 3 ст. 18 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" (далі - Закон) від 21.03.91р. № 875-ХІІ підприємства, установи, організації, фізичні особи, які використовують найману працю, зобов'язані виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування інвалідів, у тому числі спеціальні робочі місця, створювати для них умови праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації і забезпечувати інші соціально-економічні гарантії, передбачені чинним законодавством, надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації працевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштування інвалідів у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до ч. 1 ст. 19 Закону для підприємств, установ і організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця.

Підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно здійснюють працевлаштування інвалідів у рахунок нормативів робочих місць виходячи з вимог статті 18 цього Закону.

Як вбачається зі звіту відповідача про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2006 рік, середньооблікова чисельність штатних працівників облікового складу працюючих на підприємстві становила 11 чоловік, нарахований фонд оплати праці - 44,0 тис. грн. Відповідно кількість місць для працевлаштування інвалідів повинна була становити - 1.

Таким чином, відповідачем не дотримано нормативу по працевлаштуванню одного інваліда.

Відповідно до ч. 1 ст. 20 Закону підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом. Для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, на яких працює від 8 до 15 осіб, розмір адміністративно-господарських санкцій за робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом, визначається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, в установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, у фізичної особи, яка використовує найману працю.

Відповідно до ч. 4 ст. 20 Закону, адміністративно-господарські санкції розраховуються та сплачуються підприємствами, установами, організаціями, у тому числі підприємствами, організаціями громадських організацій інвалідів, фізичними особами, зазначеними в частині першій цієї статті, самостійно в строк до 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося порушення нормативу, встановленого частиною першою статті 19 цього Закону. При цьому до правовідносин із стягнення адміністративно-господарських санкцій, передбачених цим Законом, не застосовуються строки, визначені ст. 250 Господарського кодексу України.

Відповідно до ч. 9 ст. 20 даного Закону, спори, що виникають із правовідносин за статтями 19, 20 цього Закону, вирішуються Фондом соціального захисту інвалідів або в судовому порядку.

Відповідно до "Порядку сплати підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, що використовують найману працю, суми адміністративно-господарських санкцій та пені за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів", затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України "Про реалізацію статей 19 і 20 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" №70 від 31 січня 2007 р., обчислення суми адміністративно-господарських санкцій проводиться роботодавцями самостійно згідно з порядком заповнення звіту про зайнятість і працевлаштування інвалідів, затвердженим Мінпраці за погодженням з Держкомстатом.

Оскільки відповідачем не працевлаштовано одного інваліда, виходячи з приписів зазначеного законодавства, позивачем вірно визначена сума адміністративно-господарських санкцій, що становить в даному випадку 2000,00 грн. - 50% від середньорічної заробітної плати штатного працівника.

Крім того, ч. 2 ст. 20 Закону передбачено, що порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк.

Таким чином, з розрахунку пені, наданого в судовому засіданні представником позивача, вбачається, що сума пені, яку необхідно сплатити відповідачу за період з 15.04.2007р. по 26.06.2007р. становить 43,20 грн.

Відповідач позов не оспорив, доказів погашення боргу не надав.

Враховуючи викладене, господарський суд приходить до висновку, що вимоги позивача правомірні, обґрунтовані та підлягають задоволенню в повному об'ємі - в сумі 2000,00 грн. адміністративно-господарських  санкцій та 43,20 грн. пені.

Керуючись ст.ст. 86, 94, 159-163, 167, 186, 254, п.6 Прикінцевих та перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України, господарський суд, -

ПОСТАНОВИВ:

1. Позов задовольнити.

2. Стягнути з Сільськогосподарського багатофункціонального обслуговуючого кооперативу "Злагода" (12452, с. Кодня Житомирського району, вул. Леніна, 21-а, код 31531787) на користь Житомирського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів (10003, м. Житомир, вул. Домбровського, 38, код 22062319, р/р 31218230700002 в УДК у Житомирській області, МФО 811039, код платежу 50070000, символ - 230) - 2000,00 грн. адміністративно-господарських  санкцій та 43,20 грн. пені.

Постанова господарського суду Житомирської області набирає законної сили в строки, встановлені ст. 254 КАСУ.

Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції в порядку та строки, встановлені ст.186 КАСУ.

Суддя                                                                         

Віддрукувати:

1 - в справу

2 - позивачу;

3 - відповідачу;

СудГосподарський суд Житомирської області
Дата ухвалення рішення26.06.2007
Оприлюднено22.08.2007
Номер документу772169
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —4/1884

Постанова від 26.06.2007

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Лозинська І.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні