ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
19 жовтня 2018 року м. Житомир справа № 0640/3424/18
категорія 8.2.3
Житомирський окружний адміністративний суд у складі судді Черняхович І.Е., розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Головного управління ДФС у Житомирській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Атлант-Ш" про стягнення 80807,03 грн.,
встановив:
Головне управління ДФС у Житомирській області (далі - позивач) звернулося до суду з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Атлант-Ш" (далі - ТОВ "Атлант-Ш", відповідач), в якому просить стягнути з відповідача податкову заборгованість в сумі 80807,03 грн.
В обґрунтування позовних вимог зазначено, що Товариство з обмеженою відповідальністю "Атлант-Ш" перебуває на обліку як платник податків в Новоград- Волинській ОДПІ ГУ ДФС у Житомирській області і є платником податків і зборів. За ТОВ "Атлант-Ш" рахується податкова заборгованість з єдиного податку третьої групи на загальну суму 80807,03 грн., в тому числі 59109,25 грн. - основний платіж, 21596,19 грн. - фінансові санкції, 101,59 грн. - пеня. У зв'язку з цим, позивач просить стягнути вищевказану заборгованість в сумі 80807,03 грн. з рахунків у банках, що обслуговують платника.
Ухвалою від 04 липня 2018 року відкрито спрощене позовне провадження без повідомлення учасників справи.
Копію вищезазначеної ухвали суд 05.07.2018 надіслав на адресу відповідача, зазначену в позовній заяві та яка відповідає адресі відповідача, вказаній в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.
Однак, 19 липня 2018 року рекомендований лист з ухвалою про відкриття провадження у справі повернувся до суду. В якості причини повернення в довідці Укрпошти вказано: "інші причини, що не дали змоги виконати обов'язки щодо пересилання поштового відправлення". (а.с.35)
Станом на дату розгляду справи відповідачем не надано до суду відзив на позовну заяву, а тому відповідно до положень ч. 5 ст. 262, ч. 1 ст. 263 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін (у письмовому провадженні) за наявними у справі матеріалами.
Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини справи, об'єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до висновку, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулюються Податковим кодексом України (далі - ПК України).
Встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю "Атлант-Ш" перебуває на обліку як платник податків спрощеної системи оподаткування третьої групи в Новоград-Волинській ОДПІ ГУ ДФС у Житомирській області, що підтверджується наявною у матеріалах справи реєстраційною довідкою з інформаційної системи "Податковий блок" (а.с.10-11)
Відповідно до п. 6.1 ст. 6 ПК України податком є обов'язковий, безумовний платіж до відповідного бюджету, що справляється з платників податку відповідно до цього Кодексу.
Пунктом 16.1 ст. 16 ПК України передбачено, що платник податків зобов'язаний, зокрема, подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів; сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Згідно з п. 46.1 ст. 46 ПК України податкова декларація, розрахунок (далі - податкова декларація) - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов'язання, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку.
За приписами п. 49.1, 49.2 ст. 49 ПК України податкова декларація подається за звітний період в установлені цим Кодексом строки контролюючому органу, в якому перебуває на обліку платник податків. Платник податків зобов'язаний за кожний встановлений цим Кодексом звітний період, в якому виникають об'єкти оподаткування, або у разі наявності показників, які підлягають декларуванню, відповідно до вимог цього Кодексу подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є.
За змістом п. 54.1 ст. 54 ПК України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов'язання та/або пені вважається узгодженою.
Згідно з п.п. 14.1.156 п.14.1 ст.14 ПК України податкове зобов'язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк).
Правові засади застосування спрощеної системи оподаткування, обліку та звітності, а також справляння єдиного податку врегульовані Главою 1 Розділу XIV Податкового кодексу України (далі - ПК України)
Пунктом 291.2. статті 291 ПК України визначено, що спрощена система оподаткування, обліку та звітності це особливий механізм справляння податків і зборів, що встановлює заміну сплати окремих податків і зборів, встановлених пунктом 297.1 статті 297 цього Кодексу, на сплату єдиного податку в порядку та на умовах, визначених цією главою, з одночасним веденням спрощеного обліку та звітності.
Згідно з п. 291.3. ст. 291 ПК України юридична особа чи фізична особа - підприємець може самостійно обрати спрощену систему оподаткування, якщо така особа відповідає вимогам, встановленим цією главою, та реєструється платником єдиного податку в порядку, визначеному цією главою.
Відповідно до п. 291.4. ст. 291 ПК України суб'єкти господарювання, які застосовують спрощену систему оподаткування, обліку та звітності, поділяються на чотири групи платників єдиного податку.
Так, п.п. 3 п. 291.4 ст. 291 ПК України визначено, що до третьої групи належать фізичні особи - підприємці, які не використовують працю найманих осіб або кількість осіб, які перебувають з ними у трудових відносинах, не обмежена та юридичні особи - суб'єкти господарювання будь-якої організаційно-правової форми, у яких протягом календарного року обсяг доходу не перевищує 5000000 гривень.
Абзацом другим пункту 294.1 статті 294 ПК України встановлено, що податковим (звітним) періодом для платників єдиного податку третьої групи є календарний квартал.
При цьому, згідно з п. 295.3. ст. 295 ПК України платники єдиного податку третьої групи сплачують єдиний податок протягом 10 календарних днів після граничного строку подання податкової декларації за податковий (звітний) квартал.
Відповідно до п. 296.3. та п. 296.4 ст. 296 ПК України платники єдиного податку третьої групи подають до контролюючого органу податкову декларацію платника єдиного податку у строки, встановлені для квартального податкового (звітного) періоду. Податкова декларація подається до контролюючого органу за місцем податкової адреси.
Платники єдиного податку третьої групи сплачують єдиний податок протягом 10 календарних днів після граничного строку подання податкової декларації за податковий (звітний) квартал (п. 295.3 ст. 295 ПК України).
Грошове зобов'язання, самостійно визначене платником податків не підлягає оскарженню (п. 56.11 ст. 56 ПК України).
За приписами п. 57.1 ст. 57 ПК України платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом. Така сума грошового зобов'язання та/або пені вважається узгодженою (п. 54.1 ст. 54 Кодексу).
Товариством з обмеженою відповідальністю "Атлант-Ш" до Новоград-Волинської ОДПІ ГУ ДФС у Житомирській області було подано податкові декларації з єдиного податку третьої групи, в яких позивачем було самостійно визначено грошове зобов'язання в сумі 59109,25 гривень:
- декларацію № НОМЕР_1 від 10.05.2017 з єдиного податку третьої групи за І квартал 2017 року (а.с.12-13) на загальну суму податкового зобов'язання 13353,85 гривень;
- декларацію № НОМЕР_2 від 20.07.2017 з єдиного податку третьої групи за ІІ квартал 2017 року (а.с.14-15) на загальну суму податкового зобов'язання 30875,00 гривень;
- декларацію № НОМЕР_3 від 08.11.2017 з єдиного податку третьої групи за ІІІ квартал 2017 року (а.с.16-17) на загальну суму податкового зобов'язання 14880,40 гривень.
Відповідно до ст.16 ПК України, платник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених Податковим кодексом.
Оскільки самостійно визначене Товариством з обмеженою відповідальністю " Атлант-Ш грошове зобов'язання з єдиного податку третьої групи за І-ІІІ квартали 2017 року в сумі 59109,25 гривень відповідачем у строки визначені ПК України не сплачено, а тому дане зобов'язання має статус податкового боргу.
Згідно з п. 300.1. ст. 300 ПК України платники єдиного податку несуть відповідальність відповідно до цього Кодексу за правильність обчислення, своєчасність та повноту сплати сум єдиного податку, а також за своєчасність подання податкових декларацій.
У зв'язку з несплатою відповідачем самостійно визначеного ним у деклараціях узгодженої суми податкового зобов'язання єдиного податку третьої групи за І-ІІІ квартали 2017 року в сумі 59109,25 гривень позивачем були проведені перевірки.
Пунктом 126.1 статті 126 ПК України передбачено, що у разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов'язання (крім випадків, передбачених пунктом 126.2 цієї статті) протягом строків, визначених цим Кодексом, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах:
- при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу;
- при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу.
Так, актом перевірки №1541/06-30-12-02-25/34640246 від 04.04.2017 було встановлено порушення ТОВ Атлант-Ш строку сплати суми грошового зобов'язання з єдиного податку з юридичних осіб, визначеного п.57.1 ст.57, п.295.3 ст.295 Податкового Кодексу України та на підставі ст.126 Податкового Кодексу України нараховано штрафну санкцію у сумі 7376,96 грн. На підставі вищезазначеного акту позивачем було складено та надіслано відповідачу податкове повідомлення - рішення №0001571200 від 25.04.2017 (а.с.23). Отримання ТОВ Атлант-Ш вищезазначеного повідомлення підтверджується наявним у матеріалах справи повідомленням про вручення поштового відправлення. (а.с.24)
Актом перевірки №753.06-30-54-12.34640246 від 15.02.2018 було встановлено порушення ТОВ Атлант-Ш строку сплати суми грошового зобов'язання з єдиного податку з юридичних осіб, визначеного п.57.1 ст.57, п.295.3 ст.295 Податкового Кодексу України та на підставі ст.126 Податкового Кодексу України нараховано штрафну санкцію у сумі 480 грн. На підставі вищезазначеного акту позивачем було складено та надіслано відповідачу податкове повідомлення - рішення №0019885412 від 14.05.2018 (а.с.27).
Крім того, актом перевірки №753/06-30-54-12/34640246 від 15.02.2018, встановлено порушення ТОВ Атлант-Ш строку сплати суми грошового зобов'язання з єдиного податку з юридичних осіб, визначеного п.57.1 ст.57, п.295.3 ст.295 Податкового Кодексу України та на підставі ст.126 Податкового Кодексу України нараховано штрафну санкцію у сумі 311,52 грн. На підставі вищезазначеного акту позивачем було складено та надіслано відповідачу податкове повідомлення - рішення №0019895412 від 14.05.2018 (а.с.25).
Таким чином, із наданого позивачем зведеного розрахунку сум податкового боргу (а.с.9) вбачається, що самостійно визначене Товариством з обмеженою відповідальністю " Атлант-Ш грошове зобов'язання з єдиного податку третьої групи за І-ІІІ квартали 2017 року становить 59109,25 гривень, загальний розмір штрафних санкцій становить 21596,19 грн. Крім того, відповідно до ст. 129 ПК України ТОВ Атлант-Ш була нарахована пеня в розмірі 101,59 грн. Загальна сума податкового боргу ТОВ Атлант-Ш становить 80807,03 гривень.
Згідно з пп.14.1.175 п. 14.1 ст. 14 ПК України податковий борг - сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
Отже, виникнення податкового боргу є юридичним фактом, який пов'язаний із несплатою узгодженої суми податкового зобов'язання протягом установленого строку.
Відповідно до пп. 20.1.34 п. 20.1 ст. 20 ПК України контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.
Відповідно до п. 95.1 95.4 ст. 95 ПК України контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі. Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги. Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини. Контролюючий орган на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків. Стягнення готівкових коштів здійснюється у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
На момент розгляду справи в суді податковий борг із сплати єдиного податку третьої групи за І-ІІІ квартали 2017 року, а також штрафних санкцій та пені в сумі 80807,03 гривень відповідачем не сплачений, доказів протилежного відповідач суду не надав. Проти позову відповідач не заперечив, доводи позивача не спростував.
Згідно з п. 59.1 ст. 59 ПК України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку , визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов'язання. (п. 59.3 ст. 59 ПК України).
Податкова вимога надсилається (вручається) також платникам податків, які самостійно подали податкові декларації, але не погасили суми податкових зобов'язань у встановлені цим Кодексом строки, без попереднього надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення (п. 59.4 ст. 59 ПК України).
З матеріалів справи встановлено, що контролюючим органом на адресу відповідача було направлено податкову вимогу форми "Ю" за № 561-17 від 23.02.2017 на суму 36884,82 грн. Вказана вимога отримана відповідачем, в судовому порядку не оскаржена, а отже податкові зобов'язання є узгодженими (а.с.19).
Відповідно до п. 59.5 ст. 59 ПК України у разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення. У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).
Суму податкового боргу відповідачем повністю погашено не було, у зв'язку із чим податкова вимога повторно не надсилалась.
Таким чином, як встановлено судом, передбачені чинним законодавством заходи не привели до погашення податкового боргу. Сума податкового боргу в добровільному порядку відповідачем не сплачена. Оскільки встановлено порушення відповідачем вищезазначених норм Податкового кодексу України, суд визнає, що податковий борг виник саме внаслідок несплати відповідачем узгодженого податкового зобов'язання.
Відповідно до п. 95.3 ст. 95 ПК України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
З огляду на встановлене, враховуючи норму п.87.11 ст.87 ПК України, якою встановлено право звертатися до суду щодо стягнення суми податкового боргу платника податку та згідно п.87.1 ст.87 Податкового кодексу України, суд визнав позовні вимоги про стягнення податкового боргу з єдиного податку третьої групи за І-ІІІ квартали 2017 року, а також штрафних санкцій та пені в загальній сумі 80807,03 гривень такими, що підтверджені належними та допустимими доказами, а тому позовні вимоги підлягають задоволенню.
Положеннями статті 90 КАС України визначено, що суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності. Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), що міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).
Доказів виконання або оскарження податкової вимоги у матеріалах справи не міститься.
Підсумовуючи зазначене та те, що відповідач відзиву на позовну заяву та доказів погашення податкового боргу не надав, суд вважає позовні вимоги про стягнення податкового боргу з відповідача обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
Враховуючи положення до ч. 2 ст. 139 КАС України та відсутність судових витрат суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням експертиз, судові витрати по сплаті судового збору, понесені позивачем, з відповідача не стягуються.
Керуючись статтями 9, 77, 90, 139, 242-246, 255, 257, 258, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
вирішив:
Адміністративний позов Головного управління ДФС у Житомирській області (вул.Ю.Тютюнника, 7, м. Житомир, Житомирська область; код ЄДРПОУ 39459195) до Товариства з обмеженою відповідальністю "Атлант-Ш" (вул. Миру, 8, с. Кикова, Новоград-Волинський район, Житомирська область, 11787; код ЄДРПОУ 34640246) про стягнення 80807,03 гривень - задовольнити.
Стягнути з рахунків у банку, що обслуговують Товариство з обмеженою відповідальністю "Атлант-Ш" (вул. Миру, 8, с. Кикова, Новоград-Волинський район, Житомирська область, 11787; код ЄДРПОУ 34640246) податкову заборгованість з єдиного податку третьої групи за І-ІІІ квартали 2017 року, а також штрафних санкцій та пені в загальній сумі 80807,03 гривень (вісімдесят тисяч вісімсот сім гривень три копійки).
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
Рішення суду може бути оскаржене до Житомирського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції протягом тридцяти днів з дня його складення.
Суддя І.Е.Черняхович
Суд | Житомирський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.10.2018 |
Оприлюднено | 22.10.2018 |
Номер документу | 77243842 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Черняхович Ірина Едуардівна
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Черняхович Ірина Едуардівна
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Черняхович Ірина Едуардівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні