Рішення
від 16.10.2018 по справі 813/2727/16
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

справа №813/2727/16

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

16 жовтня 2018 року

м.Львів

Львівський окружний адміністративний суд у складі:

Головуючого-судді Сакалоша В.М.,

за участю секретаря судового засідання Михайленко Б.С.,

представника позивача ОСОБА_1,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м.Львові адміністративну справу за позовом Державної фіскальної служби України до товариства з обмеженою відповідальністю Логістичний центр Львів-Захід про стягнення суми штрафних санкцій,

В С Т А Н О В И В :

На розгляд суду надійшла позовна заява Державної фіскальної служби України (далі -позивач) до товариства з обмеженою відповідальністю Логістичний центр Львів-Захід (далі - ТзОВ Логістичний центр Львів-Захід , відповідач) з вимогою стягнути з відповідача фінансові санкції у вигляді штрафу у розмірі 17 000, 00 грн.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що відповідно до висновку Головного управління ДФС у Львівській області від 17.07.2015 № 3890/8/13-01-21-02-15 про неподання чи несвоєчасне подання звіту або подання звіту з недостовірними відомостями про обсяги виробництва та/обігу (в тому числі імпорту та експорту) спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів встановлено порушення ТзОВ Логістичний центр Львів-Захід вимог Закону України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів від 19.12.1995 №481/95-ВР (далі - Закон України №481/95-ВР), яке полягає у неподанні звіту про обсяги придбання та реалізації алкогольних напоїв за червень 2015 року. На підставі Закону України № 81/95-ВР та Порядку застосування фінансових санкцій, передбачених ст.17 Закону України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02.06.2003 (далі - Порядок №790), ДФС України прийнято рішення від 16.11.2015 №000457 про застосування фінансових санкцій до ТзОВ Логістичний центр Львів-Захід у вигляді штрафу в сумі 17000,00грн. Оскільки відповідач штраф добровільно у встановлені законом строки до бюджету не сплатив, просить стягнути такий у судовому порядку.

Ухвалою суду від 05.09.2016 відкрито провадження у справі.

10.11.2016 ухвалою суду провадження у справі зупинено до набрання законної сили судовим рішенням в адміністративній справі №813/409/16 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Логістичний центр Львів-Захід до Державної фіскальної служби України про скасування рішення про застосування фінансових санкцій.

У зв'язку з набранням законної сили рішення суду в адміністративній справі №813/409/16 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Логістичний центр Львів-Захід до Державної фіскальної служби України про скасування рішення про застосування фінансових санкцій, суд ухвалою від 16.10.2018 поновив провадження у справі.

Представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримала з підстав, наведених у позовній заяві. Просила суд позовні вимоги задовольнити повністю.

Відповідач явку представника в судове засідання не забезпечив, хоча належним чином повідомлявся про дату, час і місце проведення судового засідання. Клопотань про розгляд справи без участі представника відповідача до суду не надходило.

Заслухавши пояснення представника позивача, з'ясувавши всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов до висновку, що позов необхідно задовольнити повністю, виходячи з наступного.

На підставі висновку від 17.07.2015 року №3890/8/13-01-21-02-15 про неподання звіту про обсяги придбання та реалізації алкогольних напоїв згідно форми №1-ОА ТзОВ Логістичний центр Львів-Захід за червень 2015 року, Державною фіскальною службою України прийнято рішення №000457 від 16.11.2015 року, яким за порушення ч.3 ст.16 Закону України від 19.12.1995 року №481/95-ВР Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів застосовано до ТзОВ Логістичний центр Львів-Захід фінансову санкцію у вигляді штрафу в розмірі 17000 грн.

Суд при вирішенні спору по суті виходить з такого.

Законом України від 19.12.1995 №481/95-ВР Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів визначені основні засади державної політики щодо регулювання виробництва, експорту, імпорту, оптової і роздрібної торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, спиртом-сирцем виноградним, спиртом-сирцем плодовим, алкогольними напоями та тютюновими виробами, забезпечення їх високої якості та захисту здоров'я громадян, а також посилення боротьби з незаконним виробництвом та обігом алкогольних напоїв і тютюнових виробів на території України.

Частиною 1 ст. 16 Закону України №481/95-ВР передбачено, що контроль за дотриманням норм вказаного Закону здійснюють органи, які видають ліцензії, а також інші органи в межах компетенції, визначеної законами України.

Крім того, ч. 3 ст.16 вказаного Закону встановлено, що суб'єкти господарювання, які отримали передбачені вказаним Законом ліцензії, подають до органу виконавчої влади, уповноваженого Кабінетом Міністрів України видавати такі ліцензії, щомісяця до 10 числа наступного місяця звіт про обсяги виробництва та/або обігу (в тому числі імпорту та експорту) спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів за формою, встановленою цим органом.

Наказом Державної податкової адміністрації України від 13.10.2005 №449 (далі - Наказ №449) Про затвердження форм звітів щодо обігу спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів та інструкцій щодо їх заповнення , зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 01.11.2005 за №1311/11591, затверджено Інструкцію щодо заповнення форми звіту №1-РС Звіт про обсяги виробництва та реалізації алкогольних напоїв (далі Інструкція).

Відповідно до вказаної Інструкції звіт про обсяги виробництва та реалізації алкогольних напоїв подають суб'єкти господарювання, незалежно від форм власності, які виробляють алкогольні напої. Інформація подається за видами алкогольних напоїв, перелік яких зазначено в додатку до ліцензії.

Згідно з додатком до Наказу №449 суб'єкти господарювання усіх форм власності, які виробляють та реалізують алкогольні напої, подають звіт до органу державної податкової служби за місцем реєстрації до 10 числа місяця, що настає за звітним.

Згідно з ч.1 ст.17 Закону України 481/95-ВР за порушення норм вказаного Закону щодо виробництва і торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, спиртом-сирцем виноградним, спиртом-сирцем плодовим, алкогольними напоями та тютюновими виробами посадові особи і громадяни притягаються до відповідальності згідно з чинним законодавством.

Так, абз.18 ч.2 ст.17 Закону України 481/95-ВР визначено, що за неподання чи несвоєчасного подання звіту або подання звіту з недостовірними відомостями про обсяги виробництва та/або обігу (в тому числі імпорту та експорту) спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів до органу виконавчої влади, уповноваженого Кабінетом Міністрів України видавати відповідні ліцензії, - у розмірі 17000,00гривень.

Згідно з ч. 4, 5 ст. 17 Закону України 481/95-ВР, рішення про стягнення штрафів, передбачених ч. 2 вказаної статті, приймаються органами доходів і зборів та/або органом, який видав ліцензію на право виробництва і торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, спиртом-сирцем виноградним, спиртом-сирцем плодовим, алкогольними напоями і тютюновими виробами, та іншими органами виконавчої влади у межах їх компетенції, визначеної законами України. У разі невиконання суб'єктом господарювання рішення органів, зазначених у ч. 3 вказаної статті, сума штрафу стягується на підставі рішення суду.

Відповідно до пп. 20.1.19 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України, контролюючі органи мають право застосовувати до платників податків передбачені законом фінансові (штрафні) санкції (штрафи) за порушення податкового чи іншого законодавства, контроль за додержанням якого покладено на контролюючі органи; стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом та іншими законами України; стягувати суми недоїмки із сплати єдиного внеску; стягувати суми простроченої заборгованості суб'єктів господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитами (позиками), залученими державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державні (місцеві) гарантії, а також за кредитами із бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом та іншими законами України.

Крім того, порядок застосування фінансових санкцій, передбачених ст.17 Закону №481/95-ВР, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 02.06.2003 №790 Про затвердження Порядку застосування фінансових санкцій .

Відповідно до пункту 10 Порядку у разі невиконання суб'єктом господарювання рішення про застосування фінансових санкцій протягом 30 днів після його отримання сума санкцій стягується на підставі рішення суду.

Як передбачено ч.1 ст.77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Відповідно до ч.4 ст.78 КАС України, обставини, встановлені рішенням суду у господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом.

Так, обставини правомірності прийняття рішення про застосування фінансових санкцій №000457 від 16.11.2015 встановлено постановою Львівського окружного адміністративного суду від 25 січня 2017 року у справі №813/409/16, яка залишена без змін ухвалою Львівського апеляційного адміністративного суду України від 21.03.2017.

А відтак, правомірність прийняття рішення про застосування фінансових санкцій №000457 від 16.11.2015 у відповідності до ч.4 ст.78 КАС України, не досліджуються судом при розгляді даної справи.

Оскільки відповідач не представив доказів вжиття заходів до сплати застосованих штрафних санкцій та не подав доказів в спростування вимог позивача, дана сума підлягає стягненню за рішенням суду.

З врахуванням викладених обставин, суд приходить до висновку, що позов є обґрунтованим, а тому підлягає до задоволення.

Щодо судових витрат, то, у відповідності до вимог ст.139 КАС України, такі не належить стягувати зі сторін.

Керуючись ст.ст. 19-21, 72-77, 242-246, 255, 293, 295 КАС України, суд, -

В И Р І Ш И В :

Позов задовольнити повністю.

Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю Логістичний центр Львів-Захід (81100, м.Львів, вул.Грушевського, 64, оф.42; код ЄДРПОУ 39838958) фінансові санкції у вигляді штрафу в сумі 17000 (сімнадцять тисяч) грн. 00 коп. до бюджету.

Судові витрати стягненню зі сторін не підлягають.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається через Львівський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повний текст рішення складено та підписано 19.10.2018.

Суддя В.М. Сакалош

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення16.10.2018
Оприлюднено22.10.2018
Номер документу77244113
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —813/2727/16

Рішення від 16.10.2018

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Сакалош Володимир Миколайович

Ухвала від 16.10.2018

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Сакалош Володимир Миколайович

Ухвала від 10.11.2016

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Сакалош Володимир Миколайович

Ухвала від 05.09.2016

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Сакалош Володимир Миколайович

Ухвала від 05.09.2016

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Сакалош Володимир Миколайович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні