Рішення
від 19.10.2018 по справі 500/2067/18
ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 500/2067/18

19 жовтня 2018 рокум. Тернопіль Тернопільський окружний адміністративний суд, у складі: головуючого судді Мартиць О.І. розглянувши у письмовому провадженні адміністративну справу за позовною заявою ОСОБА_1 до управління державної виконавчої служби ОСОБА_2 управління юстиції у Тернопільській області про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

09 жовтня 2018 року до Тернопільського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява ОСОБА_1 до управління державної виконавчої служби ОСОБА_2 територіального управління юстиції у Тернопільській області, у якій позивач просить:

- визнати неправомірними дії старшого державного виконавця відділу примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби ОСОБА_2 територіального управління юстиції у Тернопільській області ОСОБА_3,

- визнати протиправною та скасувати постанову про повернення виконавчого документа стягувачу від 28.09.2018 старшого державного виконавця відділу примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби ОСОБА_2 територіального управління юстиції у Тернопільській області ОСОБА_3

В обґрунтування позовних вимог зазначено, що 05.04.2018 Тернопільський окружний адміністративний суд ухвалив рішення, яким зобов'язав Головне управління Пенсійного фонду України в Тернопільській області здійснити перерахунок та виплату пенсії йому з 01.01.2016 року як пенсіонеру органів внутрішніх справ згідно із Законом України від 23.12.2015 року № 900-VІІІ "Про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення гарантій соціального захисту колишніх працівників органів внутрішніх справ України та членів їх сімей", ст.51, 63 Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб", постановою Кабінету Міністрів України від 11.11.2015 року № 988 "Про грошове забезпечення поліцейських Національної поліції", на підставі наданої довідки Ліквідаційної комісії ГУ МВС України в Тернопільській області про грошове забезпечення від 22.05.2017 року № 136 для перерахунку пенсій з урахуванням грошового забезпечення поліцейських.

30.05.2018 позивачем отримано виконавчий лист, який був пред'явлений до виконання відділу примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби ОСОБА_2 територіального управління юстиції у Тернопільській області.

Постановою старшого держаного виконавця 14.06.2018 відкрито виконавче провадження за № 56008892.

03.10.2018 позивачем отримано постанову державного виконавця Дубчак М.З. від 28.09.2018 про повернення виконавчого провадження, яку він вважає незаконною та такою що порушує його права, що стало підставою для звернення до суду з даною позовною заявою.

Ухвалою Тернопільського окружного адміністративного суду від 11.10.2018 позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження у справі, призначено у справі судове засідання на 19 жовтня 2018 року о 10:00 год.

18.10.2018 від відповідача управління державної виконавчої служби ОСОБА_2 територіального управління юстиції у Тернопільській області через відділ документального забезпечення Тернопільського окружного адміністративного суду поступив відзив на позовну заяву.

Позивач ОСОБА_1 в позовній заяві просив розгляд справи проводити у його відсутності

Представником відповідача 19.10.2018 через відділ документального забезпечення суду подано заяву про розгляд справи в письмовому провадженні без його участі, просить відмовити у задоволенні позовних вимог та додано відзив з документами..

Відповідно до частини дев'ятої статті 205 Кодексу адміністративного судочинства України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з'явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Згідно частини четвертої статті 229 Кодексу адміністративного судочинства України у разі неявки у судове засідання всіх учасників справи або якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Враховуючи наведене, суд дійшов до висновку про можливість розглянути дану адміністративну справу в порядку письмового провадження за наявними у ній матеріалами.

Дослідивши подані докази суд встановив наступні обставини.

Рішенням Тернопільського окружного адміністративного суду від 05.04.2018 позов ОСОБА_1 до ОСОБА_2 управління Пенсійного фонду України в Тернопільській області про визнання бездіяльності протиправною та зобов'язання вчинити дії задоволено повністю.

Визнано протиправною бездіяльність ОСОБА_2 управління Пенсійного фонду України в Тернопільській області (місцезнаходження:46001, Тернопільська область, місто Тернопіль, ОСОБА_4, будинок 3, ідентифікаційний код в ЄДРПОУ 14035769) щодо нездійснення перерахунку та виплати ОСОБА_1 (місце проживання: 48702, Тернопільська область, Борщівський район, місто Борщів, вулиця Наливайка, будинок 15, РНОКПП НОМЕР_1, ІНФОРМАЦІЯ_1) пенсії з 01.01.2016 року як пенсіонеру органів внутрішніх справ згідно із Законом України від 23.12.2015 року № 900-VІІІ "Про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення гарантій соціального захисту колишніх працівників органів внутрішніх справ України та членів їх сімей", ст.51, 63 Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб", постановою Кабінету Міністрів України від 11.11.2015 року № 988 "Про грошове забезпечення поліцейських Національної поліції", на підставі наданої довідки Ліквідаційної комісії ГУ МВС України в Тернопільській області про грошове забезпечення від 22.05.2017 року № 136 для перерахунку пенсій з урахуванням грошового забезпечення поліцейських.

Зобов'язано Головне управління Пенсійного фонду України в Тернопільській області (місцезнаходження:46001, Тернопільська область, місто Тернопіль, ОСОБА_4, будинок 3, ідентифікаційний код в ЄДРПОУ 14035769) здійснити перерахунок та виплату пенсії ОСОБА_1 (місце проживання: 48702, Тернопільська область, Борщівський район, місто Борщів, вулиця Наливайка, будинок 15, РНОКПП НОМЕР_1, ІНФОРМАЦІЯ_1) з 01.01.2016 року як пенсіонеру органів внутрішніх справ згідно із Законом України від 23.12.2015 року № 900-VІІІ "Про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення гарантій соціального захисту колишніх працівників органів внутрішніх справ України та членів їх сімей", ст.51, 63 Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб", постановою Кабінету Міністрів України від 11.11.2015 року № 988 "Про грошове забезпечення поліцейських Національної поліції", на підставі наданої довідки Ліквідаційної комісії ГУ МВС України в Тернопільській області про грошове забезпечення від 22.05.2017 року № 136 для перерахунку пенсій з урахуванням грошового забезпечення поліцейських.

30.05.2018 Тернопільським окружним адміністративним судом видано виконавчий лист про зобов'язання Головне управління Пенсійного фонду України в Тернопільській області (місцезнаходження:46001, Тернопільська область, місто Тернопіль, ОСОБА_4, будинок 3, ідентифікаційний код в ЄДРПОУ 14035769) здійснити перерахунок та виплату пенсії ОСОБА_1 (місце проживання: 48702, Тернопільська область, Борщівський район, місто Борщів, вулиця Наливайка, будинок 15, РНОКПП НОМЕР_1, ІНФОРМАЦІЯ_1) з 01.01.2016 року як пенсіонеру органів внутрішніх справ згідно із Законом України від 23.12.2015 року № 900-VІІІ "Про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення гарантій соціального захисту колишніх працівників органів внутрішніх справ України та членів їх сімей", ст.51, 63 Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб", постановою Кабінету Міністрів України від 11.11.2015 року № 988 "Про грошове забезпечення поліцейських Національної поліції", на підставі наданої довідки Ліквідаційної комісії ГУ МВС України в Тернопільській області про грошове забезпечення від 22.05.2017 року № 136 для перерахунку пенсій з урахуванням грошового забезпечення поліцейських.

Постановою старшого держаного виконавця відділу примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби ОСОБА_2 територіального управління юстиції у Тернопільській області 14.06.2018 відкрито виконавче провадження №56608892 з виконання виконавчого листа №819/413/18, виданого 30.05.2018 Тернопільським окружним адміністративним судом .

Як встановлено судом під час здійснення виконавчого провадження 12.07.2018 ОСОБА_2 управлінням Пенсійного фонду України в Тернопільській області надіслано листа за №5619/03 про те, що 18.06.2018 отримано постанову про відкриття виконавчого провадження від 14.06.2018 щодо проведення перерахунку пенсії ОСОБА_1 згідно рішення Тернопільського окружного адміністративного суду від 05.04.2018 у справі №819/413/18, яке виконане добровільно в межах компетенції 16.05.2018.

в подальшому відповідачем надіслано вимогу виконавця про надання письмових пояснень щодо виконання вказаного рішення суду в межах повноважень згідно повідомлення №5619/03 від 12.07.2018.

17.09.2018 відповідач отримав лист боржника ОСОБА_2 управління Пенсійного фонду України в Тернопільській області за №7417/03, у якому повідомлялось, що рішення суду виконано в межах своїх повноважень, а саме - здійснено перерахунок пенсії (додано перерахунки пенсії за пенсійною справою №5087 - МВС ОСОБА_1).

28.09.2018 старшим держаним виконавцем відділу примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби ОСОБА_2 територіального управління юстиції у Тернопільській області винесено постанову про повернення виконавчого документа стягувачу.

Відповідно до частини четвертої статті 63 Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби та деяких інших осіб" усі призначені за цим Законом пенсії підлягають перерахунку у зв'язку з підвищенням грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на пенсію за цим Законом, на умовах, у порядку та розмірах, передбачених Кабінетом Міністрів України. У разі якщо внаслідок перерахунку пенсій, передбаченого цією частиною, розміри пенсій звільненим із служби військовослужбовцям, особам, які мають право на пенсію за цим Законом, є нижчими, зберігаються розміри раніше призначених пенсій.

Кабінетом Міністрів України з метою реалізації положень частини четвертої статті 63 Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби та деяких інших осіб" 21.02.2018 прийнято постанову №103 "Про перерахунок пенсій особам, які звільнені з військової служби, та деяким іншим категоріям осіб".

Згідно з пунктом 3 вказаної постанови, Кабінет Міністрів України постановив перерахувати з 01.01.2016 року пенсії, призначені згідно із Законом, особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ (міліції) за прирівняною посадою з розміру грошового забезпечення поліцейського, враховуючи відповідні оклади за посадою, спеціальним званням, відсоткову надбавку за вислугу років, щомісячні додаткові види грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії в розмірах, установлених законодавством, з якого було сплачено єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, за січень 2016 року відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 11.11.2015 року N 988 "Про грошове забезпечення поліцейських Національної поліції" (Офіційний вісник України, 2015 р., N96, ст.3281). Розмір премії визначається у середніх розмірах, що фактично виплачені за відповідною посадою (посадами) поліцейського за січень 2016 року.

Виплату перерахованих відповідно до абзацу першого цього пункту пенсій (з урахуванням доплат до попереднього розміру пенсій, підвищень, індексації та інших доплат до пенсії, встановлених законодавством (крім підвищень, додаткової пенсії, цільової грошової допомоги, пенсії за особливі заслуги перед Україною, що визначені законом) особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ (міліції) проводити з 01.01.2018 року. Сума перерахованих пенсій для виплати за період з 01.01.2016 року по 31.12.2017 року обчислюється органами Пенсійного фонду України станом на 01.01.2018 року та виплачується після виділення коштів на їх фінансування з державного бюджету в такому порядку:

з 1 січня 2019 р. по 31 грудня 2019 р. - щомісяця окремою сумою у розмірі 50 відсотків різниці між місячним розміром підвищеної пенсії, розрахованої відповідно до абзацу першого цього пункту, та місячним розміром отриманої особою пенсії за період з 1 січня 2016 р. по 31 грудня 2017 року;

з 1 січня 2020 р. - щомісяця окремою сумою у розмірі 100 відсотків різниці між місячним розміром підвищеної пенсії, розрахованої відповідно до абзацу першого цього пункту, та місячним розміром отриманої особою пенсії за період з 1 січня 2016 р. по 31 грудня 2017 р. та до забезпечення повної виплати розрахованої суми.

Відповідно до ухвали Верховного Суду від 02.05.2018 №818/1076/18 постанова Кабінету Міністрів України "Про перерахунок пенсій особам, які звільнені з військової служби та деяким іншим категоріям осіб" від 21 лютого 2018 року №103 не змінює регулювання правовідносин з приводу перерахунку пенсій колишнім працівникам міліції на підставі Закону № 2262-XII та Постанови КМУ №988, а лише визначає порядок виплати перерахованих пенсій.

Статтею 1 Закону України "Про виконавче провадження" встановлено, що виконавче провадження є завершальною стадією судового провадження і примусового виконання судових рішень.

Згідно пункту 9 частини першої статті 37 Закону України "Про виконавче провадження" виконавчий документ повертається стягувачу, якщо законом встановлено заборону щодо звернення стягнення на майно чи кошти боржника, якщо в нього відсутнє інше майно чи кошти, на які можливо звернути стягнення, а також щодо проведення інших виконавчих дій стосовно боржника, що виключає можливість виконання відповідного рішення;

Відповідно до частини третьої статті 52 Закону України "Про виконавче провадження" не підлягають арешту в порядку, встановленому цим Законом, кошти, що перебувають на рахунках із спеціальним режимом використання, спеціальних та інших рахунках, звернення стягнення на які заборонено законом. Банк, інша фінансова установа, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, у разі надходження постанови виконавця про арешт коштів, що знаходяться на таких рахунках, зобов'язані повідомити виконавця про цільове призначення рахунку та повернути постанову виконавця без виконання в частині арешту коштів, що знаходяться на таких рахунках.

Статтею 1 Закону України "Про введення мораторію на примусову реалізацію майна" встановлено мораторій на застосування примусової реалізації майна державних підприємств та господарських товариств, у статутних капіталах яких частка держави становить не менше 25 відсотків, до вдосконалення визначеного законами України механізму примусової реалізації майна.

Згідно частини першої статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб від порушень з боку суб'єктів владних повноважень.

Відповідно до статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд та вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

У відповідності до частини першої статті 72 та частини першої статті 73 Кодексу адміністративного судочинства України, доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Належними є докази, які містять інформацію щодо предмету доказування.

Частиною першою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Відповідно до частини другої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

У таких справах суб'єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

Згідно статті 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

Під час перевірки правомірності оскаржуваних рішень відповідно до положень частини другої статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, суд враховує, чи прийняті вони з використанням повноважень та спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноважень з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискредитації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь яким несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Таким чином, враховуючи вищевикладене, суд вважає, що оскаржувана постанова про повернення виконавчого документа стягувачу від 28.09.2018 старшого державного виконавця відділу примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби ОСОБА_2 територіального управління юстиції у Тернопільській області ОСОБА_3 відповідає критеріям, встановленим частиною другою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, у зв'язку з чим, позовні вимоги не підлягають задоволенню.

Крім того, суд зауважує, що згідно частини п'ятої статті 37 Закону України "Про виконавче провадження" повернення виконавчого документа стягувачу з підстав, передбачених цією статтею, не позбавляє його права повторно пред'явити виконавчий документ до виконання протягом строків, встановлених статтею 12 цього Закону.

З огляду на зазначене та оцінюючи у сукупності встановлені обставини і перевіривши наявні в матеріалах справи докази, суд дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення позову.

Керуючись статтями 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

В задоволенні позову ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1 (місце проживання: ІНФОРМАЦІЯ_2, ідентифікаційний номер НОМЕР_1) до управління державної виконавчої служби ОСОБА_2 територіального управління юстиції у Тернопільській області (місцезнаходження: вул. Грушевського, 8, м. Тернопіль, 46021, код ЄДРПОУ 34905804) про визнання неправомірними дій старшого державного виконавця відділу примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби ОСОБА_2 територіального управління юстиції у Тернопільській області ОСОБА_3, визнання протиправною та скасування постанови про повернення виконавчого документа стягувачу від 28.09.2018 старшого державного виконавця відділу примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби ОСОБА_2 територіального управління юстиції у Тернопільській області ОСОБА_3 - відмовити повністю.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Тернопільський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повне судове рішення складено 19 жовтня 2018 року.

Головуючий суддя Мартиць О.І.

копія вірна:

Суддя Мартиць О.І.

Дата ухвалення рішення19.10.2018
Оприлюднено22.10.2018
Номер документу77244466
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання дій протиправними та зобов'язання вчинити певні дії

Судовий реєстр по справі —500/2067/18

Ухвала від 18.02.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Данилевич Н.А.

Постанова від 13.12.2018

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Затолочний Віталій Семенович

Ухвала від 05.12.2018

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Затолочний Віталій Семенович

Ухвала від 05.12.2018

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Затолочний Віталій Семенович

Рішення від 19.10.2018

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Мартиць Оксана Іванівна

Ухвала від 11.10.2018

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Мартиць Оксана Іванівна

Постанова від 11.04.2018

Адмінправопорушення

Ізмаїльський міськрайонний суд Одеської області

Пащенко Т. П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні