Рішення
від 17.10.2018 по справі 925/1006/18
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ

18005, м. Черкаси, бульвар Шевченка, 307, тел. канцелярії (0472) 31-21-49, inbox@ck.arbitr.gov.ua

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

17 жовтня 2018 року м. Черкаси справа № 925/1006/18

Господарський суд Черкаської області у складі головуючого судді Спаських Н.М., із секретарем судового засідання Буднік А.М., за участі представників сторін:

від позивача: ОСОБА_1 - за довіреністю;

від відповідача: не з'явився (заява про розгляд без їх участі);

розглянувши матеріали справи за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "М+М" (м. Канів, Черкаська область) до Управління соціального захисту населення Канівської районної державної адміністрації (м. Канів, Черкаська область) про стягнення 72 494,92 грн.

ВСТАНОВИВ:

Заявлено позов про стягнення з відповідача заборгованості в сумі 72 494,92 грн. на підставі договорів №1 від 28.01.2015 та № 2 від 12.02.2015 про розрахунки за надані послуги по перевезенню пільгових категорій громадян автобусами загального користування за рахунок субвенцій з Державного бюджету України за період 2015 року.

Ухвалою від 01.10.1018 відкрито провадження у справі за правилами загального позовного провадження.

В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав повністю та просив їх задовольнити.

Відповідач в судове засідання не з'явився, направленим суду клопотанням №04-14/1188 від 11.10.2018, в якому позовні вимоги визнає повністю, просить розгляд справи проводити без участі свого представника.

У відповідності до ст. 13, 74 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень.

З'ясувавши обставини справи та перевіривши їх доказами, суд вважає, що позов підлягає до повного задоволення, виходячи з такого:

З матеріалів справи вбачається наступне:

28.01.2015 між Управлінням соціального захисту населення Канівської районної державної адміністрації (далі-Замовник, відповідач по справі) та товариством з обмеженою відповідальністю "М+М" (далі - Перевізник, позивач по справі) було укладено договір № 1 (а.с. 18-20) про розрахунки за надані послуги по перевезенню пільгових категорій громадян автобусами загального користування за рахунок субвенцій з Державного бюджету України, у відповідності до якого ТОВ "М+М" як переможець конкурсу на перевезення пасажирів на приміських автобусних маршрутах загального користування згідно укладеного договору з Черкаською обласною адміністрацією від 15.01.2015 № 2/201041/3.8.2-2 та договору з Канівською районною державною адміністрацією від 30.10.2014 № 18 здійснює перевезення пасажирів (в т.ч. і таких, що згідно з чинним законодавством України мають право на пільговий проїзд (Додаток № 1 до договору) на вказаних у додатку № 2 до цього договору приміських, що не входять за межі території району, автобусних маршрутах загального користування.

Управління у відповідності з діючим законодавством України та згідно розподілу субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам за пільговий проїзд окремих категорій громадян з 01.01.2015 по 31.01.2015 здійснює компенсаційні виплати перевізнику ТОВ "М+М" на покриття фактично понесених збитків від пільгового перевезення окремих категорій громадян на приміських автобусних маршрутах (п. 1.1. договору).

Відповідно до п. 3.4 договору № 1 фінансування видатків на компенсаційні виплати пільговий проїзд окремих категорій громадян проводиться Управлінням, як розпорядником бюджетних коштів з урахуванням фактично наданих послуг, але не більше від планових сум субвенцій, передбачених кошторисом на січень 2015 року в сумі 20000 (двадцять тисяч грн. 00 коп.), в місяць, по мірі надходження коштів з Державного бюджету.

12.02.2015 між Управлінням соціального захисту населення Канівської районної державної адміністрації (далі-Замовник, відповідач по справі) та товариством з обмеженою відповідальністю "М+М" (далі - Перевізник, позивач по справі) було укладено договір № 2 (а.с. 25-27) про розрахунки за надані послуги по перевезенню пільгових категорій громадян автобусами загального користування за рахунок субвенцій з Державного бюджету України, у відповідності до якого ТОВ "М+М" відповідно до розпорядження Канівської районної державної адміністрації від 09.02.2015 № 15, на перевезення пасажирів на приміських автобусних маршрутах загального користування згідно укладеного договору з Черкаською обласною державною адміністрацією від 15.01.2015 №2/2014/3.8.2-2 та договору з Канівською районною державною адміністрацією від 09.02.2015 № 1 здійснює перевезення пасажирів (в т.ч. і таких, що не виходять за межі території району, автобусних маршрутах загального користування.

Управління у відповідності з діючим законодавством України та згідно розподілу субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам за пільговий проїзд окремих категорій громадян з 12.02.2015 по 08.04.2015 здійснює компенсаційні виплати перевізнику ТОВ "М+М" на покриття фактично понесених збитків від пільгового перевезення окремих категорій громадян на приміських автобусних маршрутах (п. 1.1. договору).

Відповідно до п. 3.4 договору № 2 фінансування видатків на компенсаційні виплати пільговий проїзд окремих категорій громадян проводиться Управлінням розпорядником бюджетних коштів з урахуванням фактично наданих послуг, але не більше від планових сум субвенцій, передбачених кошторисом на лютий - квітень 2015 року в сумі 55000 (п'ятдесят п'ять тисяч грн. 00 коп.), за лютий 19000 грн. (дев'ятнадцять тисяч грн. 00 коп.) за березень 28000 грн. ( двадцять вісім тисяч грн. 00 коп.), за квітень 8000 (вісім тисяч грн. 00 коп.), по мірі надходження коштів з Державного бюджету.

09.04.2018 між сторонами у справі було укладено додаткову угоду № 1 до договору № 2 (а.с. 32) п. 1.1 викладено у наступній редакції:

"ТОВ "М+М" як переможець конкурсу на перевезення пасажирів на приміських автобусних маршрутах загального користування згідно укладеного договору з Черкаською обласною державною адміністрацією від 15.01.2015 № 2/2014/3.8.2-2 та договорами з Канівською районною державною адміністрацією від 09.04.2015 № 4/1, від 09.04.2015 № 4/2, від 09.04.2015 № 5/1, від 09.04.2015 № 5/2, від 09.04.2015 № 5/3, від 09.04.2015 № 6/1, від 09.04.2015 № 6/2, від 09.04.2015 № 6/3, від 09.04.2015 № 7/1, від 09.04.2015 № 7/2, від 09.04.2015 № 7/3 здійснює перевезення пасажирів (в т.ч. і таких, що згідно з чинним законодавством України мають право на пільговий проїзд (Додаток № 1 до договору) на вказаних у додатку № 2 до цього договору приміських, що не входять за межі території району, автобусних маршрутах загального користування.

Управління у відповідності з діючим законодавством України та згідно розподілу субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам за пільговий проїзд окремих категорій громадян з 12.02.2015 по 31.05.2015 здійснює компенсаційні виплати перевізнику ТОВ "М+М" на покриття фактично понесених збитків від пільгового перевезення окремих категорій громадян на приміських автобусних маршрутах".

п. 3.4 договору № 2 викладено в наступній редакції:

"фінансування видатків на компенсаційні виплати на пільговий проїзд окремих категорій громадян проводиться Управлінням розпорядником бюджетних коштів з урахуванням фактично наданих послуг, але не більше від планових сум субвенцій, передбачений на лютий -травень 2015 року в сумі 103000,00 грн. ( сто три тисячі грн. 00 коп.) , за лютий 19000,00 грн. (дев'ятнадцять тисяч грн. 00 коп.), за березень 28000,00 грн. ( двадцять вісім тисяч грн. 00 коп.), за квітень 28000,00 грн. ( двадцять вісім тисяч грн. 00 коп.), за травень 28000,00 грн. ( двадцять вісім тисяч грн. 00 коп.) по мірі надходження коштів до Державного бюджету".

В подальшому сторонами укладено інші додаткові угоди до договору № 1 та № 2 , якими уточнено перелік договорів, за якими позивач надає послуги на перевезення пасажирів на приміських автобусних маршрутах загального користування. Також уточнено період надання цих послуг та оплати за надані послуги відповідачем з урахуванням розміру планових сум субвенцій, які передбачаються на періоди, в яких за договорами надаються послуги перевезення (а.с. 32-38).

Укладення сторонами цих Договорів з додатковими угодами відповідає приписам Закону України "Про автомобільний транспорт", Бюджетному кодексу України, не суперечить Закону України "Про державний бюджет України на 2015 рік".

Статтею 29 Закону України "Про автомобільний транспорт" визначено, що органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування зобов'язані надати перевізникам, які здійснюють пільгові перевезення пасажирів та перевезення пасажирів за регульованими тарифами, компенсацію відповідно до закону.

Згідно ст. ст. 4 та 37 Закону України "Про автомобільний транспорт" пільгові перевезення пасажирів, які відповідно до законодавства користуються такими правами, забезпечують автомобільні перевізники, які здійснюють перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування. Види та обсяги пільгових перевезень установлюються замовленням, у якому визначається порядок компенсації автомобільним перевізникам, які здійснюють перевезення пасажирів на маршрутах загального користування, збитків від цих перевезень.

Законом України "Про державний бюджет України на 2015 рік" передбачено субвенції з Державного бюджету місцевим бюджетам на надання пільг з послуг, в тому числі, за пільговий проїзд окремих категорій громадян.

Порядок компенсації витрат на перевезення пільгових категорій пасажирів врегульовано Порядком фінансування видатків місцевих бюджетів на здійснення заходів з виконання державних програм соціального захисту населення за рахунок субвенцій з Державного бюджету, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України № 256 від 04.03.2002 (далі - Порядок № 256).

Відповідно до п. 2 Порядку № 256 фінансування видатків місцевих бюджетів за державними програмами соціального захисту населення провадиться за рахунок субвенцій, передбачених Державним бюджетом на відповідний рік, у межах обсягів, затверджених в обласних бюджетах, бюджеті Автономної Республіки Крим, бюджетах міст Києва та Севастополя, міст республіканського Автономної Республіки Крим і обласного значення та у районних бюджетах на зазначені цілі.

Пунктом 8 абзацу 2 Порядку № 256 визначено, що головні розпорядники коштів місцевих бюджетів здійснюють у п'ятиденний строк розрахунки з постачальниками відповідних послуг і ведуть облік за видами пільг, зокрема і компенсаційних виплат за пільговий проїзд окремих категорій громадян.

Відповідно до ст. 174 Господарського кодексу України господарський договір є підставою для виникнення господарських зобов'язань, які згідно зі ст. ст. 193, 202 Господарського кодексу України, ст. 526 ЦК України повинні виконуватись належним чином і в установлений строк відповідно до умов договору та вимог чинного законодавства; одностороння відмова від зобов'язання не допускається, якщо інше не передбачено договором або законом, зобов'язання припиняється виконанням, проведеним належним чином.

З матеріалів справи вбачається (і це не заперечується відповідачем), що на виконання умов Договорів №1 та № 2 між сторонами, протягом січня-грудня 2015 року позивачем були надані послуги з перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування та забезпечено пільгові перевезення окремих категорій громадян на загальну суму 72 494,92 грн., що підтверджується актом звірки розрахунків між сторонами станом на 01.07.2017 (а.с. 53-54).

За умовами розділу 3 обох договорів № 1 та № 2 передбачено, що позивач до 5 числа місяця, що настає за звітним, надає відповідачу розрахунок місячної суми компенсаційних витрат на покриття фактично понесених збитків від пільгового перевезення окремих категорій громадян за попередній місяць. Відповідач на підставі цього розрахунку здійснює перерахування коштів позивачу.

З матеріалів справи вбачається, що сторонами погоджено всі розрахунки помісячних сум компенсаційних виплат за період з січня по грудень 2015 року включно (а.с. 39-50).

При цьому, за доводами позивача, загальна сума компенсаційних виплат за цей період становить 385 897,60 грн., з яких неоплаченими станом на 01.01.2017 року залишилися 72 494,92 грн. (а.с. 6).

Позивачем Відповідачу було надіслано заяву вх. № 183 від 10.09.2018 (а.с.51) з претензією щодо виконання взятих Відповідачем зобов'язань, які передбачені п. 3.2 вищевказаних Договорів щодо компенсації Позивачу коштів за пільговий проїзд окремих категорій громадян за листопад - грудень 2015 року в розмірі 72 494,92 грн.

Листом № 04-33/1890 від 11.09.2018 (а.с. 52) Управління соціального захисту населення Канівської районної державної адміністрації повідомило Позивача, що заборгованість в сумі 72 494,92 грн. виникла у зв'язку з тим, що кошти з Державного бюджету на компенсаційні виплати за пільгове перевезення були перераховані не в повному обсязі, згідно Бюджетного кодексу України видатки місцевих бюджетів не передбачають погашення кредиторської заборгованості державного бюджету.

Борг відповідачем на користь позивача не було сплачено, з чого і виник спір. Відповідач підтверджує облік кредиторської заборгованості позивача в сумі 72 494,92 грн. за своїм фінансовим обліком.

Відповідач порушив майнові права позивача на своєчасну компенсацію витрат перевізника на послуги перевезення пільгових категорій населення автобусами загального користування.

Між сторонами немає спору з приводу неякісності чи неповноти наданих Позивачем послуг перевезення. Відповідач не надав доказів, які б в установленому законом порядку звільняли його від виконання договірних зобов'язань перед Позивачем. Відсутність повного бюджетного фінансування на покриття витрат позивача не звільняє відповідача від виконання грошового зобов'язання.

У постановах Верховного Суду України від 13.10.2009 у справі № 09/209, від 15.05.2012 у справі № 11/446 та рішенні Європейського суду з прав людини у справі "Терем ЛТД, Чечеткін та Оліус проти України" від 18.10.2005 наведена правова позиція про те, що відсутність бюджетного асигнування не є підставою для звільнення від виконання грошового зобов'язання, взятого на себе державою відповідно до чинного законодавства України та про те, що будь-який договір незалежно від його правової природи повинен виконуватись.

Згідно ч. 1 ст. 625 Цивільного кодексу України боржник не звільняється від відповідальності за неможливість виконання ним грошового зобов'язання.

Відповідач не припинив споживання послуг позивача через недостатнє бюджетне фінансування, тому зобов'язання за договорами № 1 та № 2 повинні бути виконані належним чином та у повному обсязі. Сторонами не було досягнуто згоди про розірвання укладених між ними договорів. Виходячи із приписів Бюджетного кодексу України та умов Договорів, надані в 2015 році послуги повинні бути оплачені до кінця 2015 року, тому строк виконання цих зобов'язань є таким, що настав і Відповідач повинен був повністю розрахуватися із Позивачем за фактично надані послуги перевезення не пізніше 31.12.2015.

Суду не подано доказів проведення оплати коштів за позовними вимогами станом на момент прийняття рішення, тому з відповідача належить примусово стягнути на користь позивача 72 494,92 грн. залишку заборгованості за період 2015 року за послуги по перевезенню пільгових категорій громадян за договорами про розрахунки за надані послуги по перевезенню пільгових категорій громадян автобусами загального користування за рахунок субвенцій з Державного бюджету України № 1 від 28.01.2015 та № 2 від 12.02.2015

Позовні вимоги відповідачем визнано.

Згідно ч. 1 ст. 130 ГПК України, у разі визнання позову відповідачем до початку розгляду справи по суті, суд у відповідній ухвалі чи рішенні у порядку, встановленому законом, вирішує питання про повернення позивачу з державного бюджету 50 відсотків судового збору, сплаченого при поданні позову.

Згідно ч. 1 ст. 7 ЗУ "Про судовий збір", судовий збір може бути повернутий з державного бюджету України лише за заявою особи, що його сплатила.

Позивач з урахуванням визнання відповідачем позову, 17.10.2018 подав суду заяву про повернення йому 50% сплаченого судового збору з державного бюджету України, яка підлягає до задоволення шляхом прийняття окремої ухвали.

З урахуванням викладеного та задоволення позову, який визнано відповідачем, до стягнення з відповідача на користь позивача належить лише 881,00 грн. ( як 50 % від сплаченого позивачем судового збору при поданні позову) на підставі ч. 1 ст. 130 ГПК України.

Керуючись ст. 238, 240 ГПК України, -

ВИРІШИВ:

1. Позов задовольнити повністю.

2. Стягнути з Управління соціального захисту населення Канівської районної державної адміністрації (ідентифікаційний код 03195731, м. Канів, Черкаська область, вул. О. Кошового, 2) на користь товариства з обмеженою відповідальністю "М+М" (ідентифікаційний код 24357511, м. Канів, Черкаська область, вул. Київська, 11) -- 72 494,92 грн. залишку заборгованості за послуги по перевезенню пільгових категорій громадян за договорами про розрахунки за надані послуги по перевезенню пільгових категорій громадян автобусами загального користування за рахунок субвенцій з Державного бюджету України № 1 від 28.01.2015 та № 2 від 12.02.2015 та 881,00 грн. на відшкодування сплаченого судового збору.

Наказ видати.

Рішення може бути оскаржено до Північного апеляційного господарського суду протягом 20 днів.

Повне судове рішення складено 22 жовтня 2018

Суддя Н.М. Спаських

СудГосподарський суд Черкаської області
Дата ухвалення рішення17.10.2018
Оприлюднено23.10.2018
Номер документу77257555
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —925/1006/18

Судовий наказ від 12.11.2018

Господарське

Господарський суд Черкаської області

Спаських Н.М.

Рішення від 17.10.2018

Господарське

Господарський суд Черкаської області

Спаських Н.М.

Ухвала від 17.10.2018

Господарське

Господарський суд Черкаської області

Спаських Н.М.

Ухвала від 01.10.2018

Господарське

Господарський суд Черкаської області

Спаських Н.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні