Справа №521/13180/18
Номер провадження 3/521/5534/18
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
21.09.2018 року м. Одеса
Суддя Малиновського районного суду м. Одеси Журик С.В. за участю:
секретаря - Янкул Г.І.,
представника ДФС - ОСОБА_1,
захисника - ОСОБА_2,
розглянувши матеріали, які надійшли з Одеської митниці ДФС України, про притягнення до адміністративної відповідальності: ОСОБА_3, ІНФОРМАЦІЯ_1, громадянина України, керівника ТОВ Петро Інтернешнл (02154, АДРЕСА_1, ЄДРПОУ 39595680), НОМЕР_1 виданий 05.09.2000 року, ІПН НОМЕР_2,
за скоєння адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 472 Митного Кодексу України, -
В С Т А Н О В И В:
30.03.2018 керівником ТОВ Петро Інтернешнл ОСОБА_3 подана до оформлення до Житомирської митниці ДФС митна декларація типу ЕК10АА від 30.03.2018 №UA101080/2018/001396.
На підставі вказаної митної декларації здійснено митне оформлення товару Будівельні конструкції збірні з деревини сосни (три комплекти, пронумеровані), загальним об'ємом 38,94 м3, 1272 штук: в т.ч. стіновий елемент розмірами: довжиною 3950 мм, товщиною 88 мм, шириною 88 мм., загальною вагою (брутто) 26000 кг, вартістю 2725,80 доларів США, код товару згідно УКТЗЕД НОМЕР_3 , відправник та продавець - ТОВ Петро Інтернешнл (02154, АДРЕСА_2, код ЄДРПОУ 39595680), одержувач та покупець - компанія XIAMEN XIANGYU SUPERCHAINSUPPLY CHAIN DEVELOPMENT CO., LTD (Китай).
01.04.2018 року зазначений товар в контейнері TCNU8571378 на автотранспортному засобі ВН5922ЕР/ВН3983ХМ прибув в пункт пропуску Іллічівський морський рибний порт (зона діяльності ВМО №4 митного поста Чорноморський Одеської митниці ДФС).
10.04.2018 року до Одеської митниці ДФС надійшов лист Департаменту організації протидії митним правопорушенням та міжнародної взаємодії ДФС України від 06.04.2018 №10629/7/99-99-20-01-02-17 щодо вивезення ТОВ Петро Інтернешнл за межі митної території України товарів з можливим порушенням митних правил та щодо необхідності забезпечення достатніх форм та обсягів митного контролю, спрямованих на недопущення порушень вимог митного законодавства України.
Згідно 4.5 ст. 338 Митного кодексу України, п. 5, 11 Постанови Кабінету міністрів України від 23.05.2012 №467, листа ДФС від №10629/7/99-99-20-01-02-17 Рішенням начальника Одеської митниці ДФС про здійснення переогляду від №4120/15-70-20-01 було доручено посадовим особами управління протидії митним правопорушенням та міжнародної взаємодії проведення переогляду товару в контейнері TCNU8571378 за МД від 30.03.2018 JNEEJA101080/2018/001396 із залученням співробітників Управління адміністрування митних платежів, митного 2 поста Чорноморський Одеської митниці ДФС, уповноважених щодо визначення коду товару згідно УКТЗЕД.
За результатами проведеного 11.05.2018 переогляду було встановлено що в контейнері TCNU8571378 знаходиться товар зовні схожий на пиломатеріали соснові обрізні розпиляні уздовж, необтесані, нешліфовані, не з'єднанні у шип, різних розмірів, а саме: брус розміром 88*88*3950 мм - 1395 шт., загальним об'ємом 42,67 м.З. Технологічні пази, отвори, а також нумераціям маркування на товарі відсутні. Згідно акту зважування від 18.04.2018 №53562 вага товару 29030 кг, що на 3030 кг більше, ніж заявлено в МД. Опис товару не відповідає заявленому у МД, у зв'язку із чим виникли сумніви щодо правильності класифікації товару згідно УКТЗЕД.
Класифікація товарів здійснюється у відповідності до УКТЗЕД, побудована на основі Гармонізованої системи опису та кодування товарів 2012 року та Комбінованої номенклатури Європейського Союзу, що є товарною номенклатурою Митного тарифу України, затвердженого Законом України від 19.09.2013 № 584-VII Про митний тариф України , з урахуванням Основних правил інтерпретації класифікації товарів, пояснень до УКТЗЕД та тих характеристик товару, які є визначальними для класифікації товару.
Відповідно до пояснень до товарної позиції 4407 УКТЗЕД визначено, що до неї включаються лісоматеріали розпиляні або розколоті уздовж, розділені на шари або лущені, стругані або нестругані, шліфовані або не шліфовані, які мають або не мають торцеві з'єднання, завтовшки більш як 6 мм. До цих видів деревинних матеріалів і лісоматеріалів включаються: брус, планки, обапіл, дошки, рейки і т.д.
Згідно службової записки начальника управління адміністрування митних платежів від 15.05.2018 № 880/15-70-19, класифікацію товару Пиломатеріал (дошка та брус обрізні), з хвойних порід, сосни звичайної виду Pinus sylvestris L... необхідно проводити за кодом НОМЕР_4 УКТЗЕД.
Відповідно до Інформації про ціну ТОВ Експоцентр-Одеса №0222-inf від 16.05.2018 загальна вартість затриманих товарів складає 115 209,00 грн.
Таким чином, керівником ТОВ Петро Інтернешнл ОСОБА_3 було порушено процедуру декларування та не було задекларовано за встановленою формою, передбаченою ст. 257 МК України, точних та достовірних відомостей про наявність та найменування товару, що підлягає обов'язковому декларуванню. Тобто ОСОБА_3 вчинив адміністративне правопорушення, передбачене ст. 472 МК України.
В судовому засіданні представник Одеської митниці ДФС України підтримав позицію Одеської митниці ДФС та просив притягнути ОСОБА_3 до адміністративної відповідальності за порушення митних правил.
Представник ОСОБА_3 - адвокат ОСОБА_2, вважала необґрунтованим притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_3, посилаючись на відсутність складу адміністративного правопорушення в його діях.
Крім того, захисник надала письмові заперечення, в яких зазначила, що ТОВ Петро Інтернешнл не мало наміру приховувати товари від митного оформлення. Протягом тривалого часу підприємство здійснює виготовлення та експорт збірних конструкції з деревини для садових будинків. Торгово-промисловою палатою визначено код товару НОМЕР_3 (Конструкції будівельні збірні з дерева). За вказаним кодом аналогічний товар неодноразово з 2015 року по 2018 рік проходив митний контроль та огляд, після чого експортувався за межі України. Фактично митницею був затриманий товар, що виготовлений на замовлення іноземної компанії і має бути поставлений відповідно до укладеного контракту - дерев'яні будівельні конструкції збірні з хвойних порід. Код товару відповідає встановленому згідно з УКТ ЗЕД. Факт зазначення у митній декларації неправильного коду товару за УКТ ЗЕД і корегування розміру нарахованих митних платежів не може бути підставою для складання протоколу про порушення митних правил.
Дослідивши матеріали справи, заслухавши доводи сторін, суд приходить до наступних висновків.
Статтею 472 МК України передбачена відповідальність за недекларування товарів, що переміщуються через митний кордон України, тобто нез'явлення за встановлено. Формою точних та достовірних відомостей (наявність, найменування або назва, кількість тощо) про товари, які підлягають обов'язковому декларуванню у разі переміщення через митний кордон України.
Відповідно до ст. 257 МК України декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення митного контролю та митного оформлення.
У відповідності до ст. 82 МК України експорт (остаточне вивезення) - це митний режим, відповідно до якого українські товари випускаються для вільного обігу за межами митної території України без зобов'язань щодо їх зворотного ввезення.
Частиною 1 ст. 83 МК встановлено: митний режим експорту може бути застосований до товарів, що призначені для вивезення за межі митної території України, та до товарів, що вже вивезені за межі цієї території та перебувають під митним контролем, за винятком товарів, заборонених до поміщення у цей митний режим відповідно до законодавства.
Статтею 2-1 Закону України Про особливості державного регулювання діяльності суб'єктів підприємницької діяльності, пов'язаної з реалізацією та експортом лісоматеріалів встановлена тимчасова заборона експорту лісоматеріалів у необробленому вигляді деревних порід сосни - з 01.01.2017 року.
Статтею 3 цього ж Закону встановлено: реалізація за межі митної території України в митному режимі експорту суб'єктами підприємницької діяльності лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів, крім передбачених статтями 2 та 2-1 цього Закону, допускається за наявності сертифіката про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів.
Таким чином, законодавством України встановлені обмеження щодо експорту товарів у вигляді пиломатеріалів соснових.
Як вбачається з досліджених документів, в якості підстави для здійснення експертного переміщення і митного оформлення товарів ТОВ Петро Інтернешнл став контракт від 08.10.2017 року вказаного ТОВ з компанією XIAMEN XIANGYU SUPERCHAINSUPPLY CHAIN DEVELOPMENT CO., LTD (Китай), міжнародна товарно-транспортна накладна, інвойс.
У митній декларації типу ЕК10АА від 30.03.2018 №UA101080/2018/001396, що подана до оформлення керівником ТОВ Петро Інтернешнл ОСОБА_3, вказано, що 30.03.2018 керівником ТОВ Петро Інтернешнл подана до оформлення до Житомирської митниці ДФС товар Будівельні конструкції збірні з деревини сосни (три комплекти, пронумеровані), загальним об'ємом 38,94 м3, 1272 штук: в т.ч. стіновий елемент розмірами: довжиною 3950 мм, товщиною 88 мм, шириною 88 мм., загальною вагою (брутто) 26000 кг, вартістю 2725,80 доларів США, код товару згідно УКТЗЕД НОМЕР_3 , відправник та продавець - ТОВ Петро Інтернешнл (02154, АДРЕСА_2, код ЄДРПОУ 39595680), одержувач та покупець - компанія XIAMEN XIANGYU SUPERCHAINSUPPLY CHAIN DEVELOPMENT CO., LTD (Китай).
Однак, фактично за вказаною митною декларацією, 01.04.2018 року в контейнері TCNU8571378, на автотранспортному засобі ВН5922ЕР/ВН3983ХМ, в пункт пропуску Іллічівський морський рибний порт прибув не вказаний в декларації товар, а інший: брус розміром 88*88*3950 мм - 1395 шт., загальним об'ємом 42,67 м.З. Технологічні пази, отвори, а також нумераціям маркування на товарі відсутні. Згідно акту зважування від 18.04.2018 №53562 вага товару 29030 кг, що на 3030 кг більше, ніж заявлено в МД. Опис товару не відповідає заявленому у МД.
Вказана обставина підтверджується протоколом про ПМП №1213/50000/18 від 18.05.2018, доповідною запискою державного інспектора першого відділу оперативного реагування УПМП та MB Одеської митниці ДФС ОСОБА_4 та іншими матеріалами справи.
Відповідно до ст. 1 Закону України Про особливості державного регулювання діяльності суб'єктів підприємницької діяльності, пов'язаної з реалізацією та експортом лісоматеріалів визначено, що пиломатеріали - це пилопродукція певних розмірів та якості, яка має щонайменше дві плоскопаралельні пласті (розділ IX, група 44, код 4407 Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності ( 584а-18 )).
Таким чином встановлено, що суб'єктом декларування ОСОБА_3 30.03.2018 року при вчиненні дій, направлених на переміщення товарів через митний кордон України, ці товари задекларовані не були. Так, у митній декларації не були вказані наявність, найменування, назва, кількість товарів у виді пиломатеріалів, що мають код 4407 УК ТЗД. Натомість, був вказаний інший товар у виді будівельних конструкцій збірних з деревини сосни, що мають код НОМЕР_3 УК ТЗД.
На підтвердження своєї правової позиції представником ОСОБА_3 надані докази у виді: статуту ТОВ Петро Інтернешнл ; технічного опису об'єкту Комплекти стін каркасного типу для садового будинку ; схеми типового проекту; висновків Торгово-промислової палати України від 21.08.2015 і 30.05.2017 року про відповідність коду УК ТЗД; митні декларації, пакувальні листи, специфікації, сертифікати, контракти щодо поставок товару в минулому (2017 рік).
Суд не ставить під сумнів надані стороною захисту відомості з приводу того, що ТОВ Петро Інтернешнл загалом займається виготовленням і експортом тих товарів, які були вказані ОСОБА_3 у митній декларації від 30.03.2018 року і які мають код НОМЕР_3 УК ТЗД. Ці обставини ніким не оспорювались, не були предметом доказування або дослідження.
Разом з тим, надані документи не спростовують доводів Одеської митниці ДФС і не доводять, що декларант ОСОБА_3 виконав приписи законодавства і задекларував за встановленою формою у митній декларації типу ЕК10АА від 30.03.2018 №UA101080/2018/001396 саме товар у виді пиломатеріалів, який фактично переміщувався через митний кордон України.
Таким чином, досліджені судом докази підтверджують вину ОСОБА_3 у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 472 МК України - недекларування товарів, що переміщуються через митний кордон України, тобто незаявлення за встановленою формою точних та достовірних відомостей про наявність та найменування товару, що підлягає обов'язковому декларуванню.
Приймаючи до уваги характер скоєного правопорушення, особу ОСОБА_3, суд вважає необхідним та достатнім застосувати до нього адміністративне стягнення у вигляді штрафу з конфіскацією товарів.
Керуючись ст. ст. 483, 527 МК України, ст. ст. 256, 278, 283 КУпАП, суддя,-
П О С Т А Н О В И В:
Визнати ОСОБА_3 винним у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 472 МК України та накласти на нього адміністративне стягнення у вигляді штрафу в розмірі 100 (ста) відсотків вартості товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил з конфіскацією цих товарів, а саме: 115 209 гривень, з конфіскацією товарів, вилучених згідно протоколу про порушення митних правил № 1213/50000/18.
Стягнути з ОСОБА_3 на користь держави судовий збір у розмірі 352,40 грн.
Постанова у справі про порушення митних правил може бути оскаржена особою, стосовно якої вона винесена, представником такої особи або митним органом, який здійснював провадження у цій справі, до апеляційного суду Одеської області через суд першої інстанції протягом 10 днів з дня її винесення.
Суддя Журик С.В.
Суд | Малиновський районний суд м.Одеси |
Дата ухвалення рішення | 21.09.2018 |
Оприлюднено | 23.10.2018 |
Номер документу | 77260446 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Адмінправопорушення
Малиновський районний суд м.Одеси
Журик С. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні