Рішення
від 10.10.2018 по справі 0240/2375/18-а
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м. Вінниця

10 жовтня 2018 р. Справа № 0240/2375/18-а

Вінницький окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді: Дончика В.В.,

за участю:

секретаря судового засідання: Медвідь І.О.,

представника позивача: ОСОБА_1,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку загального позовного провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_2 до Кислицької сільської ради Томашпільського району Вінницької області про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити дії

в с т а н о в и в :

18.07.2018 року ОСОБА_2 звернулась в суд з адміністративним позовом до Кислицької сільської ради Томашпільського району Вінницької області про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити дії.

Обґрунтовуючи позовні вимоги позивачка зазначила, що 23 березня 2017 року 16 сесією 7 скликання Кислицької сільської ради Томашпільського району Вінницької області прийнято рішення про першочергове забезпечення земельними ділянкам із земель комунальної власності Кислицької сільської ради наступні категорії громадян: працівників соціальної сфери які прописані або постійно проживають на території Кислицької сільської ради та інвалідів дитинства 1-2 груп, непрацездатні, які прописані або проживають на території Килицької сільської ради.

Зазначила, що є інвалідом з дитинства 2 групи, що підтверджується довідкою до акта огляду медико-соціальної експертної комісії серії 12 ААА № 600510. Однак, 16 сесією 7 скликання Кислицької сільської ради її не включили в список осіб для першочергового надання земельних ділянок, так як, на думку сільської ради, позивачка є працездатною, оскільки в 2016 році працювала в структурному підрозділі СТОВ Кряж і К с.Кислицьке. Рішенням відповідача, позивачку включено у чергу громадян, які бажають одержати земельну ділянку, а не в список осіб для першочергового надання земельних ділянок.

Зауважила, що з 17 травня 2016 року по 18 листопада 2016 року була прийнята на роботу бухгалтером в СТОВ Кряж і К с. Кислицьке. Однак, в зв'язку зі станом здоров'я, не змогла працювати. На момент прийняття оскаржуваного рішення відповідачем, позивачка не працювала, про що свідчать записи її трудової книжки.

На підставі викладеного, вважає дії відповідача протиправними, оскільки Кислицька сільська рада, всупереч вимогам закону, порушила право позивачки набути в установленому законом порядку право власності на земельну ділянку для ведення особистого селянського господарства із земель комунальної власності в межі норм безоплатної приватизації шляхом прийняття рішення органами місцевого самоврядування, з огляду на що звернулась до суду з даним позовом, у якому просила:

- визнати протиправними дії Кислицької сільської ради Томашпільського району Вінницької області щодо не включення її в список осіб для першочергового надання земельних ділянок;

- зобов'язати відповідача розглянути питання про включення її в список осіб для першочергового надання земельних ділянок відповідно до рішення 16 сесії 7 скликання Кислицької сільської ради Томашпільського району Вінницької області від 23 березня 2017 року.

Ухвалою Вінницького окружного адміністративного суду від 23.07.2018 року прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито провадження в адміністративній справі та призначено до розгляду за правилами загального позовного провадження. Призначено підготовче засідання на 11.09.2018 року. Зобов'язано відповідача подати до суду відзив на позовну заяву.

13.08.2018 року відповідачем подано до суду відзив на позовну заяву (вх. № 34396), в якому вказано, що 23 березня 2017 року 16 сесією 7 скликання Кислицької сільської ради Томашпільського району Вінницької області прийнято рішення про першочергове забезпечення земельними ділянками із земель комунальної власності Кислицької сільської ради слідуючі категорії громадян: працівників соціальної сфери, які прописані або постійно проживають на території Кислицької сільської ради та інвалідів дитинства 1-2 груп, непрацездатні. В зв'язку з обмеженням вільних земельних ділянок рекомендували постійній комісії з питань планування бюджету і фінансів, регулювання земельних ресурсів, реформування земельних відносин уточнити списки до чергової сесії сільської ради вищенаведених категорій громадян, яких необхідно забезпечити земельними ділянками для ведення особистого селянського господарства та надати пропозиції.

На засіданні постійної комісії, оформленого протоколом №2 від 05.04.2017 року, прийнято рішення (по списку дітей-інвалідів 2 групи) першочергово надати земельні ділянки тим особам з інвалідам, які не зможуть в подальшому житті самостійно проживати без стороннього піклування та влаштуватись на роботу. ОСОБА_2 не була включена в список для першочергового надання земельних ділянок, так як згідно довідки до акта огляду медико-соціальної експертної комісії серія 12ААА №600510 у висновку про умови та характер праці не вказано, що вона є непрацездатна, а лише обмеження. Згідно трудової книжки позивачки, вона у 2016 року заключила строковий трудовий договір з СТОВ Кряж і К на роботу бухгалтером і звільнена за закінченням строку трудового договору п.2 ст.36 КЗпП України, а не в зв'язку зі станом здоров'я, як вказано позивачем у позовній заяві.

Зауважили, що після закінчення договору оренди земель комунальної власності з КГТ Кислицьке 02.02.2020 року, буде надано земельну ділянку згідно розподілу.

На підставі викладеного, вважають, що позовні вимоги не підлягають задоволенню.

Ухвалою суду із занесенням до протоколу судового засідання від 11.09.2018 року закрито підготовче засідання, призначено розгляд справи по суті на 10.10.2018 року.

У судовому засіданні представник позивача позов підтримав та просив його задовольнити, посилаючись на обставини наведені у позовній заяві.

Представник відповідача у судове засідання не з'явився, про дату, час та місце судового засідання повідомлявся завчасно та належним чином.

Дослідивши матеріали, з'ясувавши фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються вимоги позову, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступні обставини справи.

23.03.2017 року 16 сесією 7 скликання Кислицької сільської ради Томашпільського району Вінницької області прийнято рішення про першочергове забезпечення земельними ділянками із земель комунальної власності Кислицької сільської ради наступні категорії громадян:

- працівників соціальної сфери (школа, ДНЗ, сільська рада, працівники медичних закладів, працівники поліції, пожежної), які прописані або постійно проживають на території Кислицької сільської ради;

- інвалідів дитинства 1-2 груп, непрацездатні, які прописані або проживають на території Кислицької сільської ради (їхні батьки).

Також, рекомендували постійній комісії з питань планування бюджету і фінансів, регулювання земельних ресурсів, реформування земельних відносин, уточнити списки до чергової сесії сільської ради вищенаведених категорій громадян, яких необхідно забезпечити земельними ділянками для ведення особистого селянського господарства та надати пропозиції.

Протоколом постійної комісії з питань планування, бюджету і фінансів, регулювання земельних ресурсів, реформування земельних відносин Кислицької сільської ради від 05.04.2017 року затверджено список осіб, інвалідів з дитинства, які потребують постійного догляду, в кількості 8 чоловік (ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_9, ОСОБА_10І.) для надання земельних ділянок для ведення особистого селянського господарства.

Крім того, судом з'ясовано, що згідно Довідки серії 12ААА №600510 до акта огляду медико-соціальною експертною комісією №1555, ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_1, встановлена друга група інвалідності на строк до 01 листопада 2019 року. У висновку про умови та характер праці вказано, що позивачці протипоказана праця пов'язана з можливістю поранення очей.

Згідно відомостей Трудової книжки ОСОБА_2 серії АВ №674076 (дата заповнення 17.05.2016 року), позивачка 17.05.2016 року прийнята на роботу у СТОВ Кряж і К бухгалтером на умовах строкового трудового договору Наказом №80К від 17.05.2016 року. 18.11.2016 року позивачка звільнена з роботи за закінченням строку трудового договору, п. 2 ст. 36 КЗпП України, Наказом №190К від 18.11.2016 року.

28.02.2018 року ОСОБА_2 звернулась до Кислицької сільської ради із заявою про надання земельної ділянки орієнтовною площею 2 га для ведення особистого селянського господарства із земель комунальної власності Кислицької сільської ради.

ОСОБА_11 районної державної адміністрації Вінницької області від 20.04.2018 року №09-3-120-7, позивачку повідомлено, що згідно інформації наданої відділом у ОСОБА_11 районі Головного управління Держгеокадастру у Вінницькій області, за Кислицькою сільською радою на 2017 рік рахувалось 42,72 га. земель комунальної власності з яких протягом 2017 року 4,72 га було надано у власність чотирьом учасникам антитерористичної операції.

На решту площі до сесії сільської ради від жителів с. Кислицьке надійшло 108 заяв стосовно виділення земельних ділянок, площею по 2,00 га, для ведення особистих селянських господарств. У зв'язку з неможливістю забезпечення всіх громадян земельними ділянками 16 сесією 7 скликання Кислицької сільської ради прийнято рішення від 23.03.2017 року № 106 першочергово забезпечити земельними: ділянками із земель комунальної власності наступні категорії громадян:

- працівників соціальної сфери (школа, ДНЗ, сільська рада) працівник медичних закладів, працівників поліції, пожежної частини, які прописані та постійно проживають на території Кислицької сільської ради;

- інвалідів дитинства 1-2 групи, які непрацездатні та прописані або проживають на території Кислицької сільської ради (їхні батьки).

На категорію інваліди дитинства 2 групи, непрацездатні, депутати прийняли рішення надати земельні ділянки тим інвалідам, які не зможуть працевлаштуватися та самостійно проживати без стороннього піклування. ОСОБА_2, в даний список не включили в зв'язку з тим, що вона є працездатна та в 2016 році працювала в структурному підрозділі СТОВ Кряж і К с. Кислицьке. На підставі рішення 16 сесії 7 скликання Кислицької сільської ради від 23.03.2017 року № 107 дана громадянка поставлена в чергу на отримання земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства згідно журналу реєстрації поданих заяв.

Визначаючись щодо заявлених позовних вимог, суд виходив із наступного.

Відповідно до статті 14 Конституції України право власності на землю гарантується. Це право набувається і реалізується громадянами, юридичними особами та державою виключно відповідно до закону.

Згідно з частиною 2 статті 78 Земельного кодексу України (далі - ЗК України), право власності на землю набувається та реалізується на підставі Конституції України, цього Кодексу, а також інших законів, що видаються відповідно до них.

Пунктом "б" частини 1 статті 81 ЗК України передбачено, що громадяни України набувають права власності на земельні ділянки, в тому числі, на підставі безоплатної передачі із земель державної і комунальної власності.

Як передбачено пунктом в частини 3 статті 116 ЗК України, безоплатна передача земельних ділянок у власність громадян провадиться у разі одержання земельних ділянок із земель державної і комунальної власності в межах норм безоплатної приватизації, визначених цим Кодексом.

Передача земельних ділянок безоплатно у власність громадян у межах норм, визначених цим Кодексом, провадиться один раз по кожному виду використання (ч.4 ст.116 ЗК України).

Відповідно до ч.1 ст.116 ЗК України, громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом, або за результатами аукціону.

Відповідно до п. а ч.1 ст.12 ЗК України, до повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин на території сіл, селищ, міст належить розпорядження землями територіальних громад.

Відповідно до ст. 143 Конституції України, територіальні громади села, селища, міста безпосередньо або через утворені ними органи місцевого самоврядування управляють майном, що є в комунальній власності.

У відповідності до п.34 ч.1 ст.26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються такі питання: вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин.

Частинами 1, 2 статті 59 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" передбачено, що рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень. Рішення ради приймається на її пленарному засіданні після обговорення більшістю депутатів від загального складу ради, крім випадків, передбачених цим Законом.

Як вже зазначалось судом 23.03.2017 року Кислицька сільська рада Томашпільського району Вінницької області прийняла рішення про першочергове забезпечення земельними ділянками із земель комунальної власності зокрема інвалідів дитинства 1-2 груп, непрацездатні, які прописані або проживають на території Кислицької сільської ради (їхні батьки).

Тобто умовою, за якої особа набуває права на першочергове забезпечення земельною ділянкою, має три обов'язкових складових: особа має бути інвалідом дитинства 1-2 групи; особа має бути непрацездатною; особа має бути прописана або проживати на території Кислицької сільської ради.

Учасниками справи визнається, та обставина, що позивач відповідає двом наведеним критеріям: вона є інвалідом дитинства 2 групи та прописана в с. Кислицьке.

Підставою для не включення позивача в список осіб для першочергового забезпечення земельною ділянкою є спір щодо відповідності її критерію непрацездатної особи.

Вирішуючи вказаний спір, суд виходить з наступного.

Основні засади створення правових, соціально-економічних, організаційних умов для усунення або компенсації наслідків, спричинених стійким порушенням здоров'я, функціонування системи підтримання особами з інвалідністю фізичного, психічного, соціального благополуччя, сприяння їм у досягненні соціальної та матеріальної незалежності визначає Закон України Про реабілітацію осіб з інвалідністю .

Статтею 1 вказаного Закону визначено, що інвалідність це міра втрати здоров'я у зв'язку із захворюванням, травмою (її наслідками) або вродженими вадами, що при взаємодії із зовнішнім середовищем може призводити до обмеження життєдіяльності особи, внаслідок чого держава зобов'язана створити умови для реалізації нею прав нарівні з іншими громадянами та забезпечити її соціальний захист.

Також вказаною статтею дано визначення поняттю медико-соціальна експертиза, згідно якої, це визначення на основі комплексного обстеження усіх систем організму конкретної особи міри втрати здоров'я, ступеня обмеження її життєдіяльності, викликаного стійким розладом функцій організму, групи інвалідності, причини і часу її настання, а також рекомендацій щодо можливих для особи за станом здоров'я видів трудової діяльності та умов праці, потреби у сторонньому догляді, відповідних видів санаторно-курортного лікування і соціального захисту для найповнішого відновлення усіх функцій життєдіяльності особи.

Суть спірних правовідносин та аналіз норм вказаного Закону свідчить про те, що належним доказом, які свідчив би про непрацездатність позивачки є відповідний висновок медико-соціальної експертизи.

Разом з тим, як вже вказувалося судом позивачці, згідно Довідки серії 12ААА №600510 до акта огляду медико-соціальною експертною комісією №1555, встановлена друга група інвалідності на строк до 01 листопада 2019 року. При цьому, у висновку про умови та характер праці вказано, що позивачці протипоказана праця пов'язана з можливістю поранення очей.

Викладене спростовує доводи ОСОБА_2 про те, що вона відноситься до категорії непрацездатних осіб, а лише свідчить про обмеження виконання трудової діяльності з можливістю поранення очей.

Безпідставним є посилання представника позивача про те, що позивач є непрацездатною в силу положень абзацу 17 ст. 1 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", оскільки згідно преамбули вказаного Закону він визначає принципи, засади і механізми функціонування системи загальнообов'язкового державного пенсійного страхування, призначення, перерахунку і виплати пенсій, надання соціальних послуг з коштів Пенсійного фонду. Тобто, сфера дії Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" регулює правовідносини, відмінні від правовідносин, що є предметом даної справи.

На підставі наведеного, суд приходить до висновку, що позивачка не відноситься до категорії непрацездатних осіб, а тому не відповідає всім критеріям, що дають правом на першочергове забезпечення земельною ділянкою із земель комунальної власності Кислицької сільської ради.

У даному випадку, аналізуючи наведені вище положення законодавства та дослідивши наявні в матеріалах справи докази, суд зазначає, що у діях відповідача відсутня протиправність щодо не включення ОСОБА_2 в список осіб для першочергового надання земельних ділянок, а тому у суду відсутні підстави для зобов'язання Кислицької сільської ради Томашпільського району Вінницької області розглянути питання про включення позивачки в список осіб для першочергового надання земельних ділянок відповідно до рішення 16 сесії 7 скликання Кислицької сільської ради Томашпільського району Вінницької області від 23 березня 2017 року.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

При цьому, згідно частини 3 статті 24 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", органи місцевого самоврядування та їх посадові особи діють лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією і законами України, та керуються у своїй діяльності Конституцією і законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, а в Автономній Республіці Крим - також нормативно-правовими актами Верховної Ради і Ради міністрів Автономної Республіки Крим, прийнятими у межах їхньої компетенції.

Згідно із ст. 90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні. Ніякі докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності.

Відповідно до ч. 1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Враховуючи викладене вище, суд дійшов висновку про відмову в задоволенні позову.

Враховуючи положення ст. 139 КАС України, питання про розподіл судових витрат судом не вирішується.

Керуючись ст.ст. 73, 74, 75, 76, 77, 90, 94, 139, 241, 245, 246, 250, 255, 295 КАС України, суд -

в и р і ш и в :

В задоволенні адміністративного позову відмовити.

Рішення суду першої інстанції набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 255 КАС України.

Відповідно до ст. 295 КАС України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Позивач: ОСОБА_2 (вул. Центральна, 32, с. Кислицьке, Томашпільський район, Вінницька область, ідентифікаційний номер НОМЕР_1);

Відповідач: Кислицька сільська рада Томашпільського району Вінницької області (с. Кислицьке, Томашпільський район, Вінницька область, код ЄДРПОУ 04526064).

Рішення у повному обсязі виготовлене 22.10.2018 року.

Суддя Дончик Віталій Володимирович

СудВінницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.10.2018
Оприлюднено23.10.2018
Номер документу77272604
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —0240/2375/18-а

Рішення від 10.10.2018

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Дончик Віталій Володимирович

Ухвала від 23.07.2018

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Дончик Віталій Володимирович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні