Рішення
від 02.10.2018 по справі 804/4054/18
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

02 жовтня 2018 року Справа № 804/4054/18 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого суддіОСОБА_1 при секретарі судового засіданняОСОБА_2 за участю представників: позивача відповіадча ОСОБА_3 ОСОБА_4 розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпрі у порядку загального позовного провадження адміністративну справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Самарь-Автошляхсервіс до Головного управління ДФС у Дніпропетровській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень, -

встановив:

І. ПРОЦЕДУРА

1. 04.06.2018 до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю Самарь-Автошляхсервіс до Головного управління Державної фіскальної служби в Дніпропетровській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень від 15.05.2018:

- № НОМЕР_1, яким збільшено суму грошового зобов'язання на загальну суму 134 475 грн., з них 107 580 грн. за основним платежем, 26 895 грн. за штрафними санкціями;

- № НОМЕР_2, яким зменшено розмір від'ємного значення суми податку на додану вартість на суму 4 606 грн.

2. Ухвалою суду від 12.06.2018 позовну заяву залишено без руху із наданням строку для усунення недоліків.

3. 25.06.2018 на виконання вимог ухвали позивачем надано: належним чином оформлений адміністративний позов та його копію відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі із зазначенням повного найменування позивача; зазначенням коду ЄДРПОУ відповідача; зазначенням ціни позову; платіжне доручення про сплату судового збору № 212 від 22.06.2018 в розмірі 1 692 грн.; письмове підтвердження про те, що позивачем не подано іншого позову (позовів) до цього самого відповідача (відповідачів) з тим самим предметом та з тих самих підстав.

4. Ухвалою суду від 27.06.2018 відкрито загальне провадження в адміністративній справі № 804/4054/18, призначено підготовче засідання на 19.07.2018.

5. 18.07.2018 на електронну адресу суду від представника відповідача надійшов відзив на адміністративний позов.

6. У підготовчому засіданні 19.07.2018 представником відповідача надано оригінал відзиву на адміністративний позов.

7. У підготовчому засіданні 19.07.2018 судом продовжено строк підготовчого провадження на 30 днів, оголошено перерву до 06.09.2018.

8. 31.08.2018 від представника позивача до канцелярії суду надійшли клопотання про приєднання документів до матеріалів справи; клопотання про вирішення спору за наявними матеріалами справи.

9. 06.09.2018 у підготовчому засіданні оголошено перерву до 20.09.2018.

10. 11.09.2018 від представника позивача до канцелярії суду надійшли: клопотання про приєднання документів до матеріалів справи; клопотання про вирішення спору за наявними матеріалами справи.

11. У підготовче засідання 20.09.2018 прибули представники позивача та відповідача.

12. Представником відповідача, у підготовчому засіданні, надані додаткові докази у справі. Представник позивача правом на надання відповіді на відзив не скористався.

13. Ухвалою суду від 20.09.2018 закрито підготовче провадження, призначено розгляд справи по суті на 02.10.2018.

14. У судовому засіданні представники сторін підтримали обрані правові позиції.

ІІ. ДОВОДИ ПОЗИВАЧА

15. Позивач не згоден з висновками акта перевірки та прийнятими на їх підставі податковими повідомленнями-рішеннями, оскільки висновки акту базуються на припущеннях та неправильному застосуванні норм податкового законодавства, доводи податкового органу щодо відсутності реальності господарських операцій є необґрунтованими, оскільки у позивача наявні всі первинні документи, які супроводжували господарські операції, відповідають вимогам закону та мають усі необхідні реквізити, а тому позивачем правомірно сформовано податковий кредит згідно здійснених господарських операцій.

ІІІ. ДОВОДИ ВІДПОВІДАЧА

16. В ході проведення перевірки не встановлено факт взаємовідносин між ТОВ Самарь-Автошляхсервіс та контрагентами у зв'язку із відсутністю документів, що підтверджують транспортування ТМЦ (товарно-транспортні накладні, супровідні документи, довіреності та інші), від покупця до продавця та походження товару (сертифікати відповідності, паспорти якості та інші). Відсутня інформація про зберігання, транспортування та походження товарів, про власні або орендовані фонди, що необхідні для здійснення фінансово-господарської діяльності підприємства ТОВ Укрпром-Обладнання . Крім того, в ході аналізу податкових накладних, зареєстрованих ЄРПН ТОВ Орхідея 2016 не встановлено ланцюга постачання від виробника агрегатів.

ІV. ОБСТАВИНИ СПРАВИ ОСОБА_5 СПІРНИХ ПРАВОВІДНОСИН

17. З 10.04.2018 по 16.04.2018 Головним управлінням Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області відповідно до наказу № 1934-п від 03.04.2018 проведена документальна позапланова виїзна перевірка фінансово-господарської діяльності Товариства з обмеженою відповідальністю Самарь-Автошляхсервіс з питань дотримання вимог податкового законодавства з податку на додану вартість по взаємовідносинам з Товариством з обмеженою відповідальністю Орхідея 2016 (код ЄДРПОУ 406996685) за період з 01.12.2016 по 31.12.2016 та Товариством з обмеженою відповідальністю Укрпром-Обладнання (код ЄДРПОУ 41183279) за період з 01.06.2017 по 30.06.2017 та подальшої реалізації або використання у власній господарській діяльності товарів (робіт, послуг), придбаних у Товариства з обмеженою відповідальністю Орхідея 2016 за період з 01.12.2016 по 31.12.2016 та Товариства з обмеженою відповідальністю Укрпром-Обладнання за період з 01.06.2017 по 30.06.2017.

18. За результатами перевірки складено акт про результати документальної позапланової виїзної перевірки № 20279/04-36-14-23/37029952 від 23.04.2018.

19. Згідно висновку акту перевірки, перевіркою встановлено порушення пункту 44.1 статті 44, пункту 198.1, пункту 198.2, пункту 198.3, пункту 198.6 статті 198 ПК України, в результаті чого занижено ПДВ на загальну суму 112 186 грн., в тому числі за періодами: у грудні 2017 на суму 51 207 грн., у червні 2017 на суму 56 373 грн., у липні 2017 на суму 4 606 грн., та завищено суму від'ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного періоду у червні 2017 на суму 4 606 грн.

20. Не погодившись з актом перевірки, 02.05.2018 платником податків було подано заперечення на акт перевірки № 20279/04-36-14-23/37029952 від 23.04.2018, які не булі розглянуті відповідачем.

21. На підставі акту перевірки 15.05.2018 відповідачем прийняті оскаржувані податкові повідомлення-рішення:

- № НОМЕР_2, яким за порушення пункту 44.1 статті 44, пунктів 198.1, 198.2, 198.3, 198.6 статті 198, пункту 201.1 статті 201 ПК України, платнику податків зменшено розмір від'ємного значення суми податку на додану вартість за червень 2017 року на 4 606 грн., штрафні санкції не застосовано;

- № НОМЕР_1, яким за порушення пункту 44.1 статті 44, пунктів 198.1, 198.2, 198.3, 198.6 статті 198, пункту 201.1 статті 201 ПК України збільшено суму грошового зобов'язання з ПДВ на загальну суму 134 475 грн., з них за основним платежем на 107 580 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) на 26 895 грн.

(1) обставини, встановлені актом перевірки

(1.1) правовідносини з ТОВ Орхідея 2016

22. Документальною перевіркою ТОВ Самарь-Автошляхсервіс з питань дотримання вимог податкового законодавства з ПДВ по взаємовідносинам з ТОВ Орхідея 2016 (код 40699685) за період з 01.12.2016 по 31.12.2016 встановлено:

- ТОВ Орхідея 2016 зареєстровано від 29.07.2016 № 12241020000077842, взято на облік в органах ДФС 29.07.2016 №046416145427, 464 Лівобережна ОДПІ м. Дніпра ГУ ДФС у Дніпропетровські області;

- вид діяльності 46.73 оптова торгівля деревиною, будівельними матеріалами та санітарно-технічним обладнанням;

- декларація з податку на прибуток підприємства за 2016 рік надана;

- дохід від будь-якої діяльності, визначений за правилами бухгалтерського обліку склав 0 тис. грн., податок на прибуток 31 тис. грн.;

- відповідно податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку (форма 1-ДФ) за 4 квартал 2016 року кількість працюючих - 1 чол.;

- декларації на податкову вартість за грудень 2016 року, задекларовано усього податкових зобов'язань в сумі 387 тис. грн., позитивне значення різниці між сумою ПО та сумою ПК поточного звітного періоду (рядок 9 - рядок 17 декларації), сплачується до державного бюджету (ряд.18.1) - 50 тис. грн.;

23. ТОВ Самарь-Автошляхсервіс укладено договір поставки від 20.11.2016 №20/11-16ОР з ТОВ Орхідея 2016 (постачальник) на придбання товару згідно видаткових накладних та специфікацій.

24. Умови поставки товару EXW, СРТ та FCA додатково визначається у специфікаціях. Товар передається покупцеві в строк 7 робочих днів, з моменту підписання даного договору, за видатковою накладною.

25. Розрахунки здійснюються в безготівковій формі. Момент оплати - вважається дата зарахування коштів п/рахунок постачальника. Покупець сплачує вартість переданого товару у строк 10 календарних днів, з моменту передачі.

26. ТОВ Самарь-Автошляхсервіс отримано товар на загальну суму 307 244,18 грн. за податковими накладними:

- від 09.12.2016: видаткова накладна № рн-28, податкова накладна № 27 на поставку: камені бортові БР 00*30*15 (з доставкою) в кількості 132 шт. на суму 22 176 грн., у тому числі ПДВ 3 696 грн.;

- від 07.12.2016: видаткова накладна № рн-27, податкова накладна № 26 на поставку: емульсія модифікована бітумна, 7,12 т на суму 95 708,18 грн, у тому числі ПДВ 15 951,36 грн.

- від 22.12.2016: видаткова накладна № рн-35, податкова накладна № 34 на поставку: коробка передач МАЗ (б/у) - 2 шт., поршнева на двигун ЯМЗ-238 - 2 шт., Двигун ЯМЗ-238 (б/у) - 1 шт.; мост задній КРАЗ (б/у) - 1 шт.; мост середній КРАЗ (б/у) - 1 шт.; мост задній КАМАЗ (б/у) - 1 шт. на суму 189 360 грн, у тому числі ПДВ 31 560 грн.

27. Документи, підтверджуючі транспортування вищевказаного ТМЦ (товарно-транспортні накладні, супровідні документи, довіреності та інші), від покупця до продавця та походження товару (сертифікати відповідності, паспорти якості та інші) на момент перевірки відсутні.

28. Відсутня інформація щодо розвантаження-завантаження емульсії модифікованої бітумної, каменів бортових, агрегатів.

29. Станом на 01.12.2016 кредиторська заборгованість склала 16 285,2 грн.

30. Розрахунки проведені в безготівковій формі в сумі 323 529,38 грн.

31. Станом на 31.12.2016 по рахунку 631 Розрахунки з постачальниками заборгованість відсутня.

32. Суми ПДВ по придбанню зазначених матеріалів від ТОВ Орхідея 2016 , ТОВ Самарь-Автошляхсервіс віднесено до складу податкового кредиту грудня 2016 року.

33. Відповідно до автоматизованої системи співставлення податкових зобов'язань і податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПА України, між сумами податкових зобов'язань та/або податкового кредиту з податку на додану вартість не встановлено відхилення.

34. В ході аналізу податкових накладних, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних ТОВ Орхідея 2016 не встановлено ланцюга постачання від виробника агрегатів.

35. Постачальниками ТОВ Орхідея 2016 є ТОВ Кварт-Бізнес-Продукт (40782385), зареєстровано в ДПІ у Шевченківському районі ГУ ДФС у м. Києві (2659) 29.08.2016, вид діяльності 46.90 неспеціалізована оптова торгівля, остання звітність з ПДВ подана за серпень 2017 року. Податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку (форма 1-ДФ) по подавався.

36. ТОВ Кварт-Бізнес-Продукт є фігурантом кримінального провадження, зокрема, ухвала Київського районного суду м. Києва 29.03.2018 справа № 552/1671/18, де слідчим суддею встановлено, що в провадженні слідчого управління фінансових розслідувань ГУ ДФС у Полтавській області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні, відомості про яке внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 942018170000000054 від 15.03.2018 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого частиною 1 статті 212 КК України. Згідно відомостей, внесених до ЄРДР встановлено, що службові особи ТОВ Завод НГВО (код ЄДРПОУ 36324587) протягом січня-лютого 2017 року умисно занизили податок на додану вартість на суму 1 536 403,63 грн. внаслідок відображення в податковому та бухгалтерському обліках господарських взаємовідносин з придбання товарів, робіт (послуг) з ТОВ Кварт-Бізнес-Продукт (код 40782385), які фактично не відбувались.

37. В результаті аналізу ланцюгу постачання товарно-матеріальних цінностей контрагентів ТОВ Кварт-Бізнес-Продукт встановлено, що постачальником агрегатів є ТОВ Аффекбуд (код 40861718). ТОВ Аффекбуд (код 40861718), зареєстровано в Чернівецька ОДПІ ГУ ДФС у Чернівецькій обл. (2412) 29.09.2016, вид діяльності 46.90 неспеціалізована оптова торгівля, податкова звітність за період з 2016 по 2018 рік не подавалась. В результаті аналізу ланцюгу постачання товарно-матеріальних цінностей контрагентів ТОВ Аффекбуд не встановлено подальшого ланцюга постачання від виробника агрегатів (міст задній KPA3 б/у - 2 шт., міст середній Краз б/у, поршнева на двигун ЯМЗ-238 б/у - 2 шт., коробка передач МАЗ б/у - 2 шт.), тобто не можливо досліди ти джерело його законного введення в обіг введення в обіг та реального задекларованого виробництва.

38. ТОВ Рандес Про (код 40646811), зареєстровано в Луцькій ОДПІ ГУ ДФС у Волинської області (318) 11.07.2016, вид діяльності 46.90 неспеціалізована оптова торгівля, остання звітність з ПДВ подана за березень 2016 року. ТОВ Рандес Про є фігурантом кримінального провадження, зокрема: ухвала Київського районного суду м. Києва по справі № 11-сс/796/4648/2017, слідчим управлінням фінансових розслідувань ГУ ДФС у Полтавській області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні, відомості про яке внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42018170000000054 від 15.03.2018 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого частиною 1 статті 212 КК України. В результаті аналізу ланцюгу постачання товарно-матеріальних цінностей контрагентів ТОВ Рандес Про встановлено, що постачальником матеріалів (камні бортові БР 100*30*15 (з доставкою), емульсія модифікована бітумна) є ТОВ Крозен (код 40868839). ТОВ Крозен (код 40868839) зареєстровано в ДПІ у м. Рівному ГУ ДФС у Рівненській області (1716) 03.10.2016. вид діяльності 46.90 неспеціалізована оптова торгівля, податкова звітність за період з 2016 по 2018 рік не подавалась. В результаті аналізу ланцюгу постачання товарно-матеріальних цінностей контрагентів ТОВ Крозен не встановлено подальшого ланцюга постачання від виробника матеріалів, тобто не можливо дослідити джерело його законного введення в обіг та реального задекларованого виробництва.

39. Таким чином, сукупність фактів та обставин, що характеризують діяльність суб'єктів господарювання, задіяних в ланцюгу, свідчить те, що метою функціонування є створення виключено документообігу по нереальним господарським операціям для отримання податкової вигоди.

40. Враховуючи викладене, перевіркою встановлено здійснення ТОВ Самарь-Автошляхсервіс нереальних господарських операцій по взаємовідносинам ТОВ Орхідея 2016 у зв'язку із відсутністю факту (джерела) його законного введення в обіг у попередніх ланках постачання та/або реального задекларованого виробництва.

41. В подальшому ТОВ Самарь-Автошляхсервіс не реалізувало товари (камені бортові, емульсія модифікована бітумна) отримані від ТОВ Орхідея 2016 , а використовувало у власній господарській діяльності в якості запасів для надання ТОВ БудРегіон (ЄДРПОУ 40256216) послуг з ремонту дорожнього покриття.

42. Про нереальність здійсненних господарських операцій ТОВ Самарь-Автошляхсервіс з ТОВ Орхідея 2016 , свідчать наступні факти:

- відсутність будь-якої інформації про зберігання товарів (наявність власних або Орендованих складських приміщень, угоди зберігання ТМЦ, відомості про місцезнаходження складів, їх площа, власник складських приміщень/орендодавця) ТОВ Орхідея 2016 ;

- відсутність інформації про транспортування товарів (наявність власних або орендованих транспортних засобів, визначення перевізника, вантажовідправника, вантажоотримувача, відомостей про маршрут, посередників у транспортуванні) ТОВ Орхідея 2016 ;

- відсутність інформації про власні або орендовані фонди, що необхідне для здійснення фінансово-господарської діяльності підприємства ТОВ Орхідея 2016 ;

- відсутність документів, підтверджуючих походження товару (сертифікати відповідності, паспорти якості та інші);

- 1-ДФ за 4 квартал 2016 року, трудові ресурси - 1 особа;

- реєстрація підприємства на малий термін для здійснення (відображення) фінансово-господарських взаємовідносин з іншими суб'єктами господарювання.

(1.2) правовідносини з ТОВ Укрпром-Обладнання

43. Документальною перевіркою ТОВ Самарь-Автошляхсервіс з питань дотримання вимог податкового законодавства з податку на додану вартість по взаємовідносинам ТОВ Укрпром-Обладнання (код 41183279) за період з 01.12.2016 по 31.12.2016 встановлено наявність господарських взаємовідносин з ТОВ Укрпром-Обладнання , яке:

- зареєстровано від 01.03.2017 № 12241020000080354, взято на облік в органах ДФС 01.03.2017 №046317075426 463 ДПІ у Соборному районі м. Дніпра;

- вид діяльності 33.20 установлення та монтаж машин і устаткування;

- декларація з податку на прибуток підприємства за 2017 рік надана, дохід від будь-якої діяльності, визначений за правилами бухгалтерського обліку склав 274 млн. грн., податок на прибуток 0 грн.;

- відповідно податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку (форма 1-ДФ) за 2017 року кількість працюючих - 6 чол.;

- основні фонди за 2017 року - 68 тис. грн.;

- декларації з податку на додану вартість за грудень 2017 року, задекларовано усього податкових зобов'язань в сумі 1 194 тис. грн., позитивне значення різниці між сумою ПО та сумою ПК поточного звітного періоду (рядок 9 - рядок 17 декларації), сплачується до державного бюджету (ряд. 18.1) - 3 грн.;

44. Встановлено, що ТОВ Укрпром-Обладнання є фігурантом кримінального провадження, зокрема, ухвала Печерського районного суду м.Києва 16.01.2018 справа № 757/2028/18-к, слідчим управлінням фінансових розслідувань ДПІ у Печерському районі Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві здійснюється досудове розслідування, внесене до ЄРДР за № 42017101060000150 від 20.07.2017 за ознаками вчинення кримінальних правопорушень, передбачених частиною 3 статті 212, частиною 2 статті 205, частиною 2 статті 15, частиною 5 статті 191 КК України. Службовими особами ТОВ ТК-Логістик (код ЄДР 34846461), у період 2017 року, сформовано податковий кредит з податку на додану вартість від ТОВ Укрпром-Обладнання (код ЄДР 41183279) за нібито придбання деталей для вагонів на загальну суму 4 064 467 грн. Під час досудового розслідування встановлено, що невстановлені особи, діючи повторно, створили ряд фіктивних суб'єктів підприємницької діяльності, а саме: &l0;…&?а; ТОВ Укрпром-Обладнання (код ЄДР 41183279), з метою прикриття незаконної діяльності, яка полягає у конвертації безготівкових коштів у готівку, а також наданні службовим особам підприємств реального сектору економіки незаконних та протиправних послуг з мінімізації податкових зобов'язань.

45. ТОВ Самарь-Автошляхсервіс укладено договір поставки від 12.06.2017 № 98 з ТОВ Укрпром-Обладнання (постачальник) на придбання товару згідно видаткових накладних та специфікацій.

46. Відповідно специфікації від 30.06.2017 № 1 визначено перелік товару та умови поставки на загальну суму 365 873,28 грн.:

- суміші а/б тип В, марка 1(УКТЗЕД 2715) 144,58 т на суму 277 592,64 грн. (ціна з ПДВ 1 920 грн.; сума без ПДВ 231 327,20 грн.; ПДВ 46 265,44 грн.);

- камені бортові БР 100.30.15 (УКТЗЕД 6810) 420 шт. на суму 88 280,64 грн. (ціна з ПДВ 210,192 грн.; 73 567,20 грн.; ПДВ 14 713,44 грн.).

47. ТОВ Самарь-Автошляхсервіс отримано за видатковими та податковими накладними товар на загальну суму 365 873,28 грн., у тому числі ПДВ 60 978,88 грн.:

- від 30.06.2017: видаткова накладна № 1464, податкова накладна №1465 на поставку: каменів бортових БР 100.53.10 в кількості 420 шт. на суму 88 280,64 грн., у тому числі 14 713,44 грн. ПДВ;

- від 30.06.2017: видаткова накладна № 1465, податкові накладні №1464 та 1470 на поставку: суміші а/б тип В, марка 1 (УКТЗД 2715) в кількості 98,6 т на суму 189 312,28 грн., у тому числі 31 552 грн. ПДВ;

- від 30.06.2017: видаткова накладна № 1469, податкова накладна №1469 на поставку: каменів суміші а/б тип В, марка 1 (УКТЗД 2715) в кількості 45,98 т та камені бортові БР 100.30.15 в кількості 420 шт. на суму 88 280,64 грн., у тому числі 14 713,44 грн. ПДВ.

48. Транспортування здійснювалось транспортом ТОВ Самарь-Автошляхсервіс , автоперевізник ТОВ Самарь-Автошляхсервіс , пункт навантаження м. Дніпро відповідно до товарно-транспортних накладних:

- від 04.07.2017, автомобілем НОМЕР_3, пункт розвантаження м. Новомосковськ, вантаж камені бортові БР 100.53.10 в кількості 204 шт.;

- від 03.07.2017, автомобілем НОМЕР_4, пункт розвантаження м. Новомосковськ, вантаж камені бортові БР 100.53.10 в кількості 216 шт.;

- від 03.07.2016, автомобілем КрАЗ АЕ1916ВІ, пункт розвантаження с. Миролюбівка - с. Троїцьке, вантаж суміші а/б тип В, марка 1 в кількості 16,4 т;

- від 04.07.2016, автомобілем КрАЗ АЕ1916ВІ, пункт розвантаження с. Троїцьке, вантаж суміші а/б тип В, марка 1 в кількості 32,9 т;

- від 03.07.2016, автомобілем КрАЗ АЕ1916ВІ, пункт розвантаження с. Голубівка, вантаж суміші а/б тип В, марка 1 в кількості 30,7 т;

- від 03.07.2016, автомобілем Камаз АЕ60-24АМ, пункт розвантаження с. Голубівка, вантаж суміші а/б тип В, марка 1 в кількості 26,9 т;

- від 04.07.2016, автомобілем КрАЗ АЕ1916ВІ, пункт розвантаження с. Голубівка, вантаж суміші а/б тип В, марка 1 в кількості 26,729 т;

- від 03.07.2016, автомобілем Камаз АЕ60-24АМ, пункт розвантаження с. Голубівка, вантаж суміші а/б тип В, марка 1 в кількості 26,9 т;

- від 05.07.2016, автомобілем Камаз АЕ60-24АМ, пункт розвантаження с. Голубівка, вантаж суміші а/б тип В, марка 1 в кількості 10,95 т.

49. Документи, підтверджуючі транспортування суміші а/б тип В (товарно-транспортні накладні виписані за 2016 рік, супровідні документи,), від покупця до продавця та походження товару (сертифікати відповідності, паспорти якості та інші) на момент перевірки відсутні.

50. Відсутня інформація щодо розвантаження-завантаження каменів бортових, суміші а/б тип В.

51. Суми ПДВ по придбанню зазначених матеріалів від ТОВ Укрпром-Обладнання , ТОВ Самарь-Автошляхсервіс віднесено до складу податкового кредиту.

52. Відповідно до автоматизованої системи співставлення податкових зобов'язань і податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПА України, між сумами податкових зобов'язань та/або податкового кредиту з податку на додану вартість не встановлено відхилення.

53. В ході аналізу податкових накладних, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних (ЄРПН) ТОВ Укрпром-Обладнання не встановлено ланцюга постачання від виробника пшениці (т.1 а.с.155).

54. Постачальниками ТОВ Укрпром-Обладнання є ТОВ Делл Ком , зареєстровано в ДПІ у Дарницькому районі ГУ ДФС у м. Києві (2651) від 19.05.2017 №058417144051. вид діяльності 46.90 неспеціалізована оптова торгівля, остання звітність з ПДВ подана за березень 2018 року. Згідно податкового розрахунку (форма 1-ДФ) за 2 квартал 2017 чисельність працюючих 5 осіб. ТОВ Делл Ком є фігурантом кримінального провадження, зокрема: ухвала Святошинського районного суду м. Києва від 13.12.2017 справа № 759/18871/17 слідчим відділом фінансових розслідувані ДПІ у Святошнському районі ГУ ДФС у м. Києві проводиться досудове розслідування у кримінальному провадженні № 32017100080000028 від 02.06.2017, за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених частиною 1 статті 209, частиною 1 статті 205, частиною 1 статті 212 КК України. В ході досудового розслідування встановлено, що невстановлені слідством особи зареєстрували ... ТОВ Делл Ком (код 41345661), на підставних осіб . В результаті аналізу ланцюгу постачання товарно-матеріальних цінностей контрагентів ТОВ Делл Ком встановлено, що постачальником матеріалів (камені бортові БР 100.30.15, суміші а/б тип В. марка 1) с ТОВ Юзі Груп (код 41 360234). ТОВ Юзі Груп (код 41360234), зареєстровано в ДПІ у Дарницькому районі ГУ ДФС у м. Києві (265) 29.05.2017 №058417150160, вид діяльності 46.90 неспеціалізована оптова торгівля, податкова звітність з ПДВ за червень 2017 не подана, за період з липня по серпень 2017 року не визнана податковою.

55. Первинні документи (накладні, акти виконаних робіт) надані ТОВ Самарь-Автошляхсервіс не відображають реальні зміни майнового стану суб'єкта господарювання, оскільки їх дані не відповідають фактичному руху активу, тому не можуть вважатися первинними документами у трактуванні статті 1 Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні , та не є підтвердженням вчинення господарської операції.

56. Результати дослідження діяльності ТОВ Орхідея 2016 , ТОВ Укрпром-Обладнання вказують на те, що метою їх створення є лише оформлення документообігу по нереальним господарським операціям для мінімізації сплати податкових зобов'язань іншим підприємствам, у тому числі ТОВ Самарь-Автошляхсервіс .

57. Фактично ТОВ Самарь-Автошляхсервіс отримано товари від невстановлених осіб без укладання будь-яких угод та за відсутності документального підтвердження оплати за нього. ТОВ Самарь-Автошляхсервіс здійснено безпідставне оформлення нереальної господарської операції з ТОВ Орхідея 2016 , ТОВ Укрпром-Обладнання з придбання зазначених товарів, неправомірно складені первинні документи, інформація з яких перенесена до облікових регістрів всупереч норм частини першої статті 9 Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні та пунктів 2.1, 2.2 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995 № 88, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05.06.1995 за № 168/704. Оскільки відсутній факт формування згідно з абзацом другим статті 1 Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні відповідного активу, як ресурсу контрольованого у результаті минулих подій внаслідок реального придбання у інших суб'єктів господарювання або власного виробництва. Тобто, відсутня господарська операція як певна дія або подія у визначенні абзацу п'ятого ст. 1 Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні , в основі якої має бути дійсний рух певного активу.

(2) докази, надані позивачем на підтвердження обґрунтування позову

(2.1) правовідносини з ТОВ Орхідея 2016

58. Між ТОВ Орхідея 2016 (постачальник) та ТОВ Самарь-Автошляхсервіс (покупець) укладено договір № 20/11-16ОР від 20.11.2016.

59. Згідно підпункту 1.1 договору постачальник зобов'язується закупити й поставити покупцеві продукцію (далі - товар), а покупець зобов'язується, оплатити й прийняти товар, на умовах даного договору.

60. ТОВ Самарь-Автошляхсервіс отримано від ТОВ Орхідея 2016 товари згідно:

- видаткової накладної № РН-0000027 та податкової накладної №26 від 07.12.2016: емульсія модифікована бітумна в кількості 7,12 т на загальну суму 95 708,18 грн., у тому числі ПДВ 15 951,36 грн. (т.1 а.с.171-172);

- видаткової накладної № РН-0000035 та податкової накладної №34 від 22.12.2016 на загальну суму 189 360 грн., у тому числі ПДВ 31 560 грн. (т.1 а.с.177-178):

-- двигун ЯМЗ-238 (б/у) в кількості 1 шт.;

-- коробка передач МАЗ (б/у) в кількості 2 шт.;

-- мост середній КРАЗ (б/у) в кількості 1 шт.;

-- мост задній КАМАЗ (б/у) в кількості 1 шт.;

-- поршнева на двигун ЯМЗ-238 в кількості 2 шт.;

-- мост задній КРАЗ (б/у) в кількості 1 шт.

61. Позивачем надані ТТН на перевезення товару згідно вказаних видаткових накладних власним транспортом від 07.12.2016, 08.12.2016, 09.12.2016, 09.12.2016, 22.12.2016 (т.2 а.с.50-54).

(2.2) правовідносини з ТОВ Укрпром-Обладнання

62. Між ТОВ Укрпром-Обладнання (постачальник) та ТОВ Самарь-Автошляхсервіс (покупець) укладено договір поставки № 98 від 12.06.2017, згідно підпункту 1.1 договору постачальник зобов'язується закупити й поставити покупцеві продукцію (далі - товар), а покупець зобов'язується, оплатити й прийняти товар, на умовах даного договору.

63. Підпунктом 2.2. договору, постачальник поставляє товар на базисних умовах EXW, CPT та FCA додатково визначається у специфікаціях, на підставі тлумачення правил Инкотермс у редакції 2010 року (т.1 а.с.208-209).

64. ТОВ Самарь-Автошляхсервіс від ТОВ Укрпром-Обладнання відповідно до:

- видаткової накладної № 1464 та податкової накладної № 1464 від 30.06.2017 отримано товар: суміші а/б тип В, марка 1 в кількості 49,3 т на загальну суму 94 656 грн., у тому числі ПДВ 15 776 грн. (т.1 а.с.210-211);

- видаткової накладної № 1465 та податкової накладної №1465 від 30.06.2017 отримано товар: камені бортові 100.30.15в кількості 420 шт. на загальну суму 88 280,64 грн., у тому числі ПДВ 14 713,44 грн. (т.1 а.с.213-214);

- видаткової накладної № 1469 та податкової накладної №1469 від 30.06.2017 отримано товар: камені бортові БР 100.30.15 в кількості 420 шт. на загальну суму 88 280,64 грн., у тому числі ПДВ 14 713,44 грн. (т.1 а.с.216-217);

- податкової накладної № 1470 від 30.06.2017 отримано товар: суміші а/б тип В, марка 1 в кількості 49,3 т. на загальну суму 94 656 грн., у тому числі ПДВ 15 776 грн. (т.1 а.с.219).

65. Відповідно специфікації від 30.06.17 № 1 на загальну суму 365 873,28 грн. визначено перелік товару та умови поставки:

- суміші а/б тип В, марка 1(УКТЗЕД 2715) 144,58 т. на суму 277 592,64 грн. (ціна з ПДВ 1 920 грн.; сума без ПДВ 231 327,20 грн.; ПДВ 46 265,44 грн.);

- камені бортові БР 100.30.15 (УКТЗЕД 6810) 420 шт. на суму 88 280,64 грн. (ціна з ПДВ 210,192 грн.; 73 567,20 грн.; ПДВ 14 713,44 грн.) (т.1 а.с.221).

66. Транспортування здійснювалось транспортом ТОВ Самарь-Автошляхсервіс , автоперевізник ТОВ Самарь-Автошляхсервіс , пункт навантаження м. Дніпро відповідно до товарно-транспортних накладних:

- від 04.07.2017, автомобілем НОМЕР_3, пункт розвантаження м. Новомосковськ, вантаж камені бортові БР 100.53.10 в кількості 204 шт. (т.1 а.с.222);

- від 03.07.2017, автомобілем НОМЕР_4, пункт розвантаження м. Новомосковськ, вантаж камені бортові БР 100.53.10 в кількості 216 шт. (т.1 а.с.223);

- від 03.07.2016, автомобілем КрАЗ АЕ1916ВІ, пункт розвантаження с. Миролюбівка - с. Троїцьке, вантаж суміші а/б тип В, марка 1 в кількості 16,4 т (т.1 а.с.228);

- від 04.07.2016, автомобілем КрАЗ АЕ1916ВІ, пункт розвантаження с. Троїцьке, вантаж суміші а/б тип В, марка 1 в кількості 32,9 т (т.1 а.с.226);

- від 03.07.2016, автомобілем КрАЗ АЕ1916ВІ, пункт розвантаження с. Голубівка, вантаж суміші а/б тип В, марка 1 в кількості 30,7 т (т.1 а.с.227);

- від 03.07.2016, автомобілем Камаз АЕ60-24АМ, пункт розвантаження с. Голубівка, вантаж суміші а/б тип В, марка 1 в кількості 26,9 т (т.1 а.с.225);

- від 04.07.2016, автомобілем КрАЗ АЕ1916ВІ, пункт розвантаження с. Голубівка, вантаж суміші а/б тип В, марка 1 в кількості 26,729 т(т.1 а.с.224);

- від 03.07.2016, автомобілем Камаз АЕ60-24АМ, пункт розвантаження с. Голубівка, вантаж суміші а/б тип В, марка 1 в кількості 26,9 т (т.1 а.с.225);

- від 05.07.2016, автомобілем Камаз АЕ60-24АМ, пункт розвантаження с. Голубівка, вантаж суміші а/б тип В, марка 1 в кількості 10,95 т (т.1 а.с.229).

(2.3) використання товарів у господарській діяльності платника податків

67. Отримані платником податків від ТОВ Орхідея 2016 за видатковою накладною № РН-0000035 та податковою накладної №34 від 22.12.2016 двигун ЯМЗ-238 (б/у) в кількості 1 шт., мост задній КРАЗ (б/у) в кількості 1 шт., коробка передач МАЗ (б/у) в кількості 2 шт., мост середній КРАЗ (б/у) в кількості 1 шт., мост задній КАМАЗ (б/у) в кількості 1 шт., поршнева на двигун ЯМЗ-238 в кількості 2 шт. використані платником податків у власній господарській діяльної, що відображено по рахунку 1522 Виготовлення і модернізація основних засобів , у зв'язку із чим відображено збільшення вартості основних засобів внаслідок проведення модернізації, зокрема автомобіля вантажного КРАЗ 6510 та КРАЗ 256Б1 (т.1 а.с.28-32).

68. 08.12.2017 між Управлінням ЖКГХ та КВ Новомосковської міської ради (замовник) та ТОВ Самарь-Автошляхсервіс (підрядник) укладено договір № 178, за яким підрядник зобов'язався виконати Капітальний ремонт дворового проїзду за адресою пл. Героїв, 14 в м. Новомосковськ Дніпропетровської області (т.1 а.с.33-34).

69. Актом приймання виконаних будівельних робіт №1 (КБ-2в) за грудень 2016 від 16.12.2016 підтверджується використання каменів бортових БР 100.30.15 при здійснення монтажних робіт у дворовому проїзді, згідно відомості ресурсів № 1 використані у роботі камені бортові БР 100.30.15, суміші бетонні (т.2 а.с.56-57).

70. Між ТОВ Буд Регіон (генеральний підрядник) та ТОВ Самарь-Автошляхсервіс (субпідрядник) укладено договір субпідряду № 01/18 від 01.12.2016, згідно пункту 2.1 договору визначено, що генеральний підрядник доручає, а субпідрядник бере на себе зобов'язання виконати за плату у відповідності до переданої генеральним підрядником проектної документації, технічного завдання (дефектних актів), та згідно діючих будівельних норм і правил, з використанням матеріалів (згідно проектної документації генпідрядника), власними силами і засобами та генеральному підряднику на умовах цього договору наступні роботи: поточний середній ремонт дорожнього покриття по вул. Калнишевського, в м. Новомосковськ (т.1. а.с.197-202).

71. Актом приймання виконаних будівельних робіт №1 (КБ-2в) за грудень 2016 від 20.12.2016 підтверджується використання при виконанні робіт сумішей асфальтобетонних гарячих і теплих при улаштуванні дорожнього одягу та здійснення подвійної по верховної обробки удосконалених покриттів бітумом із застосуванням щебеню при улаштуванні дорожнього одягу на в'їздах на подвір'я, що також підтверджується відомістю ресурсів (т.1 а.с.43-45, т.2 а.с.59-60).

72. За договором субпідряду № 12 від 07.06.2017, укладеним між ТОВ Буд Регіон (генеральний підрядник) та ТОВ Самарь-Автошляхсервіс (субпідрядник), позивач зобов'язався провести поточний ремонт дорожнього покриття по провулку Козацький в м. Новомосковськ Дніпропетровської області (т.1 а.с.67-70).

73. Актом приймання виконаних будівельних робіт (КБ-2в) за серпень 2017 від 04.08.2017 підтверджується використання при виконання робіт каменів бортових БР 100.30.15, що також підтверджується відомістю ресурсів (т.1 а.с.71-73, т.2 а.с.64-65).

74. За договором №81 від 21.07.2017, укладеним між ТОВ Самарь-Автошляхсервіс (підрядник) та Голубівською сільською радою (замовник), підрядник зобов'язався виконати роботи з поточного ремонту дорожнього покриття по вул. Українська с. Голубівка Новомосковського району Дніпропетровської області (т.1 а.с.74-75).

75. Актом приймання виконаних будівельних робіт №2 (КБ-2в) за липень 2017 від 26.07.2017 та довідкою ресурсів підтверджується використання при виконанні робіт сумішей асфальтобетонних гарячих, бітумної емульсії (т.1 а.с.76-78, т.2 а.с.67-69).

76. За договором субпідряду № 14 від 20.06.2017, укладеним між ТОВ Буд Регіон (генеральний підрядник) та ТОВ Самарь-Автошляхсервіс (субпідрядник), позивач зобов'язався провести поточний ремонт дорожнього покриття по вул. Вишнева в с. Миролюбівка Новомосковського району Дніпропетровської області (а.с.79-82).

77. Актом приймання виконаних будівельних робіт № 7 (КБ-2в) за липень 2017 від 17.07.2017 та довідкою ресурсів підтверджується використання при виконання робіт сумішей асфальтобетонних гарячих, бітумної емульсії (т.1 а.с.83-85, т.2 а.с.71-72).

78. За договором субпідряду № 16 від 20.06.2017, укладеним між ТОВ Буд Регіон (генеральний підрядник) та ТОВ Самарь-Автошляхсервіс (субпідрядник), позивач зобов'язався провести поточний ремонт дорожнього покриття по вул. Шевченко в с. Троїцьке Новомосковського району Дніпропетровської області (т.1 а.с.86-89).

79. Актом приймання виконаних будівельних робіт № 3 (КБ-2в) за липень 2017 від 20.07.2017 та довідкою ресурсів підтверджується використання при виконання робіт сумішей асфальтобетонних гарячих, бітумної емульсії (т.1 а.с.90-92, т.2 а.с.74-75).

V. ПРАВОВЕ РЕГУЛЮВАННЯ СПІРНИХ ПРАВОВІДНОСИН

80. Згідно з пунктом 198.1 статті 198 Податкового кодексу України право на віднесення сум податку до податкового кредиту виникає у разі здійснення операцій з: придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг.

81. Датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше: дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг; дата отримання платником податку товарів/послуг, що підтверджено податковою накладною.

82. Відповідно до пункту 198.3 статті 198 Податкового кодексу України податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг, але не вище рівня звичайних цін, визначених відповідно до статті 39 цього Кодексу, та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв'язку з: придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку; придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку.

83. Право на нарахування податкового кредиту виникає незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.

84. Не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені податковими накладними (або підтверджені податковими накладними, оформленими з порушенням вимог статті 201 Кодексу) чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу.

85. Правові засади регулювання, організації, ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності в Україні визначає Закон України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні № 996-XIV від 16.07.1999.

86. Відповідно до статті 1 цього Закону первинний документ - це документ, який містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення.

87. Аналіз цієї норми дає підстави вважати, що первинний документ згідно з цим визначенням має дві обов'язкові ознаки: він має містити відомості про господарську операцію і підтверджувати її реальне (фактичне) здійснення.

88. Згідно зі статтею 1 Закону № 996-ХIV господарська операція - це дія або подія, яка викликає зміни в структурі активів та зобов'язань, власному капіталі підприємства.

89. За змістом частин першої та другої статті 9 Закону № 996-ХIV підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи. Первинні та зведені облікові документи можуть бути складені на паперових або машинних носіях і повинні мати такі обов'язкові реквізити: назву документа (форми); дату і місце складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.

VI. ОЦІНКА СУДУ

90. Встановлення мети та факту порушення встановленого порядку оподаткування, ухилення від оподаткування або створення умов для порушення чинного законодавства, відсутності наміру здійснити реальну господарську операцію та її нездійснення із штучним складанням первинних документів може служити підставою для висновку про відсутність оподатковуваної операції та/або відсутність належних первинних документів, що не може мати наслідком внесення в податковий облік відомостей щодо здійснення таких операції, та, відповідно, отримання податкових переваг у вигляді податкового кредиту або валових витрат.

91. Окремою підставою для відсутності у платника податків права на отримання зазначених податкових переваг є відсутність необхідних первинних документів, що підтверджують здійснення операцій, суттєві недоліки таких документів, або складання таких документів при фактичному нездійсненні заявлених операцій, тобто відображення у первинних документах недостовірних даних.

92. Для вирішення спору по суті та надання оцінки правомірності проведення позивачем податкового обліку спірних операцій, суд перевіряє відповідність вимогам законодавства первинних документів, їх наявність, що вимагається нормативно-правовими актами та безпосередньо укладеними угодами.

93. Правові наслідки у вигляді виникнення права платника податку на формування податкового кредиту виникають лише у разі реального (фактичного) вчинення господарських операцій з придбання товарів (робіт, послуг), що пов'язані з рухом активів, зміною зобов'язань чи власного капіталу платника, та відповідають економічному змісту, відображеному в укладених платником податку договорах.

94. Податковий кредит для цілей визначення об'єкта оподаткування податком на додану вартість має бути підтвердженим фактично здійсненими господарськими операціями та належним чином оформленими первинними документами, що відображають реальність їх здійснення.

95. Визначальною ознакою господарської операції є те, що вона має спричиняти реальні зміни майнового стану платника податків.

96. Здійснення господарської операції і власне її результат підлягають відображенню в бухгалтерському обліку.

97. Тобто, для бухгалтерського обліку мають значення лише ті документи, які підтверджують фактичне здійснення господарських операцій.

98. Договір не є первинним обліковим документом для цілей бухгалтерського обліку. Відповідно до частини першої статті 626 Цивільного кодексу України договором є домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов'язків. Отже, договір свідчить лише про намір виконання дій (операцій) в майбутньому, а не про їх фактичне виконання.

99. Відповідно до наведеного вище визначення господарська операція пов'язана не з фактом підписання договору, а з фактом руху активів платника податків та руху його капіталу.

100. Вимога щодо реальних змін майнового стану платника податків як обов'язкова ознака господарської операції кореспондує з нормами Податкового кодексу України.

101. Господарські операції для визначення податкового кредиту мають бути фактично здійсненими та підтвердженими належним чином оформленими первинними бухгалтерськими документами, які відображають реальність таких операцій, та спричиняти реальні зміни майнового стану платника податків.

102. У судовому засіданні встановлено, що контролюючий орган зробив висновок про неможливість постачання товару, використавши інформацію із відкритих джерел, у тому числі ухвал судів у кримінальних провадженнях, проте відповідно до норм податкового законодавства не ініціював та не забезпечив проведення зустрічних звірок, зробивши висновки, не підтверджені належними та допустимими доказами.

103. Так, згідно з пунктом 73.3 статті 73 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право звернутися до платників податків та інших суб'єктів інформаційних відносин із письмовим запитом про подання інформації (вичерпний перелік та підстави надання якої встановлено законом), необхідної для виконання покладених на контролюючі органи функцій, завдань, та її документального підтвердження.

104. Відповідно до пункту 73.5 статті 73 Податкового кодексу України з метою отримання податкової інформації, необхідної у зв'язку з проведенням перевірок, контролюючі органи мають право здійснювати зустрічні звірки даних суб'єктів господарювання щодо платника податків.

105. Під час зустрічної звірки здійснюється співставлення даних, отриманих від платників податків та інших суб'єктів інформаційних відносин, з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, а також підтвердження відносин, виду, обсягу і якості операцій та розрахунків, що здійснювалися між ними, для з'ясування повноти їх відображення в обліку платника податків.

106. Таким чином, документальне підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, а також підтвердження відносин, виду, обсягу і якості операцій та розрахунків, що здійснювалися між ними, для з'ясування повноти їх відображення в обліку платника податків здійснюється шляхом проведення зустрічної звірки.

107. В розглянутому випадку контролюючим органом не забезпечено реалізацію функції контролю шляхом ініціювання проведення зустрічної звірки, отже, належними та допустимими доказами документально не підтверджено висновок, здійснений у ході перевірки

108. Відповідно до статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

109. У таких справах суб'єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

110. Суд не може витребовувати докази у позивача в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень, окрім доказів на підтвердження обставин, за яких, на думку позивача, відбулося порушення його прав, свобод чи інтересів.

111. Таким чином, контролюючий орган із сукупністю доказів, якими володів на дату винесення податкових-повідомлень рішень, не довів нереальність операцій.

112. Використовуючи в акті перевірки, для висновків про відсутність підстав для відображенні у податковому обліку спірних операцій, ухвали судів у кримінальних провадженнях, контролюючий орган не вчинив дій, направлених на встановлення у якому періоді контрагенти позивача ймовірно почали діяльність поза межами державного контролю, чи у спірних періодах вказані підприємства здійснювали фіктивну або іншу незаконну діяльність, здійснивши необґрунтовані висновки.

113. Наданими позивачем первинними документами підтверджується використання придбаних товарів у власній господарській діяльної, які у сукупності не надають суду підстав дійти беззаперечного висновку про обґрунтованість висновків акту перевірки.

VІІ. ВИСНОВКИ СУДУ

114. З системного аналізу матеріалів справи, наведених норм законодавства, суд дійшов висновку про підтвердження руху товарів та їх використання у господарській діяльності позивача, у зв'язку із чим задовольняє позов у повному обсязі, присуджуючи позивачу понесені витрати на сплату судового збору.

115. Керуючись статтями 241-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

вирішив:

1. Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю Самарь-Автошляхсервіс (код ЄДРПОУ 37029952; АДРЕСА_1, 51200) до Головного управління ДФС у Дніпропетровській області (код ЄДРПОУ 39394856; вул. Сімферопольська, 17-а, м. Дніпро, 49600) про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень - задовольнити повністю.

2. Визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення № НОМЕР_1, № НОМЕР_2 від 15.05.2018, прийняті Головним управлінням ДФС у Дніпропетровській області.

3. Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Самарь-Автошляхсервіс за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Дніпропетровській області судовий збір у розмірі 3 778,21 грн.

4. Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

5. До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Третього апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.

6. Повне рішення складено 22.10.2018 у перший робочий день судді після повернення з відрядження.

Суддя ОСОБА_1

Дата ухвалення рішення02.10.2018
Оприлюднено23.10.2018

Судовий реєстр по справі —804/4054/18

Ухвала від 23.01.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Білак С.В.

Ухвала від 17.12.2018

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Білак С.В.

Рішення від 02.10.2018

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Верба Ірина Олександрівна

Ухвала від 20.09.2018

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Верба Ірина Олександрівна

Ухвала від 27.06.2018

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Верба Ірина Олександрівна

Ухвала від 12.06.2018

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Верба Ірина Олександрівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні