Рішення
від 11.10.2018 по справі 804/3710/18
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

11 жовтня 2018 року Справа № 804/3710/18 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого суддіОСОБА_1 за участі секретаря судового засіданняОСОБА_2 за участі: представника відповідача ОСОБА_3 розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпро адміністративну справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Айронстіл" (код ЄДРПОУ 39657961; 53071, Дніпропетровська обл., Криворізький район, село Красіне, ВУЛИЦЯ ЦЕНТРАЛЬНА, будинок 64А/5) до Головного управління ДФС у Дніпропетровській області (код ЄДРПОУ 39394856; 49000, Дніпропетровська обл., місто Дніпро, ВУЛИЦЯ СІМФЕРОПОЛЬСЬКА, будинок 17-А) про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень, -

Обставини справи: 22.05.2018 Товариство з обмеженою відповідальністю Айронстіл (далі - ТОВ Айронстіл , позивач) звернулося до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовом до Головного управління Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області, в якому позивач просить:

- скасувати податкове повідомлення-рішення від 02.05.2018 року №0010041421, прийнятого Головним управлінням Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області в повному обсязі.

В обґрунтування позову зазначено, що відповідач прийшов до хибних висновків про безтоварність господарських операцій позивача з контрагентом ТОВ УКРТОРГІМПОРТ , що призвело до неправомірного збільшення податкових зобов'язань ТОВ Айронстіл та накладення штрафних санкцій. Вказані правочини недійсними в судовому порядку не визнавалися та є реальними, що посвідчується відповідними первинними документами, які були надані до перевірки, а акт перевірки не містить фактів, які б спростовували підтвердження цими первинними документами відносин, виду, обсягу і якості операцій та розрахунків, що здійснювалися між сторонами даних правочинів. При цьому, позивач не повинен відповідати за будь-які порушення податкового законодавства з боку своїх контрагентів, оскільки, навіть якщо контрагенти позивача та контрагенти третьої-четвертої ланки і допускали будь-які порушення податкового законодавства, то позивач, як платник податків, не несе жодної відповідальності за порушення іншими платниками податків законодавчих вимог. Також відсутність деяких документів не є підставою для визнання господарських операцій нереальними за наявності належним чином складених первинних документів, які у їх сукупності дають можливість встановити реальність цих господарських операцій (а.с.7-147 т.1).

Ухвалою суду від 11.06.2018 року відкрито провадження та призначено до розгляду за правилами загального позовного провадження (а.с.2 т.1).

27.06.2018 надійшов відзив Головного управління Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області, в якому зазначено, що під час перевірки були досліджені господарські відносини між ТОВ Айронстіл та ТОВ ТПК УКРТОРГІМПОРТ за договором поставки від 01.10.2015 № 1/10-2015, та встановлено, що договір перевезення між ТОВ АЙРОНСТІЛ та перевізником та документи для підтвердження його виконання надано не було, відповідно до даних ЄРПН та даних, наявних у податковій звітності, встановити наявність господарських відносин між вищевказаними суб'єктами господарювання неможливо. Крім того, зазначає, що ОСОБА_4, який здійснював доставку товару, придбаного в ТОВ УКРТОРГІМПОРТ відповідно до наданих товаро - транспортних накладних, не отримував доходу від ТОВ АЙРОНСТІЛ у IV кварталі 2015 року та в І кварталі 2016 року, що свідчить про неможливість встановити наявність реальних правовідносин між ТОВ АЙРОНСТІЛ та ОСОБА_4 Також до перевірки не було надано замовлень, специфікацій, сертифікатів якості, паспортів якості завода-виробника або будь-яких інших документів, що підтверджують походження товара. Оскільки товари визначені родовими ознаками, що унеможливлює їх виокремлення та ідентифікацію у межах цивільного обліку, то неможливо стверджувати, що саме ці ТМЦ були в подальшому реалізовані підприємством. У зв'язку з наведеним, вважає, що недоведеність фактичного здійснення господарської операції (нездійснення операції) позбавляє первинні документи юридичної значимості для цілей формування податкової вигоди. Таким чином, стверджує, що під час перевірки було правомірно встановлено заниження ТОВ Айронстіл податку на додану вартість на суму 535 015,00 грн. Отже, вважає, що оскаржуване податкове повідомлення-рішення від 02.05.2018 року №0010041421 винесено правомірно та скасуванню не підлягає (а.с. 157-172 т.1).

03.07.2018 року від позивача надійшла відповідь на відзив, в якій стосовно ОСОБА_4 зазначено, що останній реалізовував своє право на управління діяльністю підприємства, шляхом транспортування товару, придбаного ТОВ АЙРОНСТІЛ . Також, позивач критично ставиться до висновку відповідача про те, що позивач не може зберігати товарно-матеріальні цінності за місцем розвантаження, яке є офісним приміщенням, а неможливість встановлення права власності або права користування ТОВ ТПК УКРТОРГІМПОРТ нерухомістю за місцем навантаження не може слугувати підставою для віднесення господарських операцій до безтоварних. Вважає оціночним судження відповідача про те, що товар, який був придбаний у ТОВ ТПК УКРТОРГІМПОРТ та в подальшому проданий іншим юридичним особам, має тільки родові ознаки, що унеможливлює їх виокремлення та ідентифікацію, адже не підтверджене належними та допустимими доказами, оскільки позивачем надано первинні документи, які чітко вказують кількість та найменування товарів з ідентифікаційними даними (заводські номера, моделі тощо). Зазначає, що позивач виконує свої зобов'язання щодо оплати вартості товару, тому рух грошових коштів відбувається, що є підтвердженням реальності господарської операції (а.с. 173-184 т.1).

11.07.2018 року від відповідача надійшли заперечення, в яких зазначено, що аналіз ЄРПН показав, що ТОВ ТПК УКРТОРГІМПОРТ не придбавало у інших суб'єктів господарювання ТМЦ, реалізовані ТОВ Айронстіл , це унеможливлює здійснення транзитної форми постачання, яка полягає в просуванні матеріальних потоків від виробника безпосередньо до підприємства-споживача, в обхід баз і складів посередницьких структур. Щодо місця розвантаження, то відповідно до даних ЄРПН позивач не придбавав послуги з оренди приміщення у ТОВ Агроленд , а документи, що підтверджують передачу приміщення та розрахунки за вищевказаним договором, надано не було. Також відсутність документів щодо походження та якості товару не дають можливості ідентифікувати цей товар. Тому, оскільки товари визначені родовими ознаками, що унеможливлює їх виокремлення та ідентифікацію у межах цивільного обліку, неможливо стверджувати, що саме ці ТМЦ були в подальшому реалізовані (а.с. 196-201 т. 1).

30.08.2018 представником позивача надано письмові пояснення з метою систематизації фактичних обставин справи та доказів на їх підтвердження. В письмових поясненнях позивач стверджує про порушення порядку проведення позапланової виїзної документальної перевірки через відсутність підстав для її проведення; позбавлення позивача права на розгляд його скарги (заперечень) на акт перевірки; порушення порядку прийняття податкового повідомлення-рішення та безпідставність висновків контролюючого органу, викладених в акті перевірки, що стали підставою оскаржуваного рішення (а.с.73-100 т.2).

Ухвалою суду від 30.08.2018 закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті (а.с.104 т.2).

09.10.2018 представник позивача надав суду клопотання розглядати справу без участі позивача та його представника на підставі доказів, що наявні у справі.

У судове засідання, призначене на 11.10.2018 року, з'явився представник відповідача. Позивач в судове засідання не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлено належним чином.

Розглянувши матеріали справи, з'ясувавши фактичні обставини справи, на яких ґрунтується адміністративний позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті суд,-

ВСТАНОВИВ:

Як встановлено судом та підтверджено матеріалами справи, ТОВ Айронстіл зареєстровано Виконавчим комітетом Криворізької міської ради 24.02.2015 року, про що здійснено запис №12041020000003872 в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань про проведення державної реєстрації юридичної особи (а.с.17 т.1).

13.02.2018 контролюючим органом надіслано на адресу позивача запит №6591/10/04-36-14-01, який отримано позивачем 19 лютого 2018 року (а.с.159-160 т.1).

Позивач 05.03.2018 надіслав на адресу відповідача лист вих. № 02/03-01 від 02.03.2018 року щодо надання пояснень та їх документального підтвердження (а.с.162-163 т.1).

У період з 28.03.2018 по 03.04.2018 на підставі направлення від 26.03.2018 № 1849, виданого Головним Управлінням ДФС у Дніпропетровській області головному державному ревізору-інспектору відділу аудиту платників території обслуговування Криворізької північної ОДПІ управління аудиту ГУ ДФС у Дніпропетровській області ОСОБА_5 відповідно до п.19-1.1 ст.19-1, пп.20.1.4 п.20.1 ст.20, пп.75.1.2 п.75.1 ст75, пп.78.І.1, п.78.1.4 п.78.1 ст.78, п.82.2 ст.82 Податкового кодексу України та згідно з наказом ГУ ДФС у Дніпропетровській області від 26.03.2018 № 1732-п проведена документальна позапланова виїзна перевірка ТОВ АЙРОНСТІЛ з питань дотримання вимог податкового законодавства України з податку на додану вартість по взаємовідносинам з ТОВ ТПК УКРТОРГІМПОРТ (п.н. 36458555) за період з 01.11.2015 по 29.02.2016 та з 01.05.2016 по 31.05.2016 та подальшої реалізації товарів, придбаних у ТОВ ТПК УКРТОРГІМПОРТ за період з 01.112015 по 29.02.2016 та з 01.05.2016 по 31.05.2016.

Сторонами не заперечується, що копію наказу контролюючого органу вручено під розписку засновнику ТОВ АЙРОНСТІЛ 28.03.2018, якого й ознайомлено з направленнями на право проведення перевірки. Перевірку проведено з відома директора ТОВ АЙРОНСТІЛ (а.с.45 т.1).

За результатами перевірки складено акт від 11.04.2018 №17912/04-36-14-21/39657961 (а.с.44-59 т.1).

Згідно висновку акту від 11.04.2018 №17912/04-36-14-21/39657961 перевіркою встановлено порушення ТОВ АЙРОНСТІЛ п. 44.1 статті 44, п.188.1 ст.188, пп. а п. 198.1 та абзаців першого і другого пп. 198.3 п. 198 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-V1, Порядку заповнення та подання податкової звітності з податку на додану вартість, затвердженого наказом МФУ від 28.01.2016 №21, зареєстрованого в міністерстві юстиції України 29.01.2016р. за №159/28289, в результаті чого підприємством занижено податок на додану вартість на загальну суму 535 015 грн., в т.ч. за періоди:

- листопад 2015 - на суму 54 424 грн.,

- грудень 2015 - на суму 185 549 грн.,

- січень 2016 - на суму 19 100 грн.,

- лютий 2016 - на суму 81 396 грн.,

- березень 2016 - на суму 12 354 грн.,

- травень 2016 - на суму 146 208 грн.,

- червень 2016 - на суму 17 304 грн.,

- липень 2016 - на суму 18 680 грн.

23.04.2018 року ТОВ "АЙРОНСТІЛ" направило до ГУ ДФС у Дніпропетровській області заперечення (вих.№23/04-01) на акт від 11.04.2018 №17912/04-36-14-21/39657961 (а.с.60-63, 64 т.1).

Листом від 02.05.2018 року №23774/04-36-14-21 ГУ ДФС у Дніпропетровській області розглянуло заперечення ТОВ "АЙРОНСТІЛ" та вирішило висновки акту документальної позапланової перевірки ТОВ АЙРОНСТІЛ від 11 04 2018 № 7912/04-26-14-21/29657961 викласти в наступній редакції: перевіркою встановлено порушення ТОВ АЙРОНСТІЛ п. 44.1 статті 44, п.188.1 ст.188, пп. а п. 198.1 та абзаців першого і другого пп. 198.3, п. 198 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-V1, Порядку заповнення та подання податкової звітності з податку на додану вартість, затвердженого наказом МФУ від 28.01.2016 №21, зареєстрованого в міністерстві юстиції України 29.01.2016р. за №159/28289, в результаті чого підприємством занижено податок на додану вартість на загальну суму 548 985 грн., в т.ч. за періоди:

- листопад 2015 - на суму 37757 грн.,

- грудень 2015 - на суму 185 549 грн.,

- січень 2016 - на суму 19 100 грн.,

- лютий 2016 - на суму 81 396 грн.,

- березень 2016 - на суму 12 354 грн.,

- травень 2016 - на суму 176 845 грн.,

- червень 2016 - на суму 17 304 грн.,

- липень 2016 - на суму 18 680 грн. (а.с.65-68 т.1)

02.05.2018 року на підставі акта від 11.04.2018 №17912/04-36-14-21/39657961, яким встановлено порушення п.44.1 ст.44. п.198.1, п.198.2, п.198.3, п.198.6 ст.198, п.201.1 ст. 201 Податкового кодексу України відповідачем прийнято податкове повідомлення-рішення №0010041421 та застосовано штрафні (фінансові) санкції (нараховано пеню) на підставі п.123.1 ст. 123 Податкового кодексу України. У зв'язку з цим згідно з пп.54.3.2 п.54.3 ст.54 Податкового кодексу України збільшено суму грошового зобов'язання за платежем податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг), за податковими зобов'язаннями на 548985 грн. та застосовані штрафні (фінансові) санкції (штраф) в сумі 137246,25 грн. (а.с.69 т.1).

Стверджуючи про порушення порядку проведення перевірки та не погоджуючись повністю з висновками, викладеними в акті перевірки, що стали підставою податкового повідомлення-рішення від 02.05.2018 №0010041421, позивач оскаржив останнє до суду.

Оцінюючи наведені твердження контролюючого органу та досліджуючи фактичні обставини справи в їх сукупності, суд виходить з такого.

Стосовно правових підстав проведення документальної позапланової виїзної перевірки, слід зазначити, що відповідно до акту перевірки від 11.04.2018 №17912/04-36-14-21/39657961 перевірку проведено на підставі підпунктів 78.1.1, 78.1.4 пункту 78.1 статті 78, Податкового кодексу України (а.с.44, 207 т.1).

Згідно підпункту 75.1.2 пункту 75.1 статті 75 Податкового кодексу України (далі - ПК України) документальною перевіркою вважається перевірка, предметом якої є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодексом податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов'язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також отриманих в установленому законодавством порядку контролюючим органом документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків. Документальна позапланова перевірка не передбачається у плані роботи контролюючого органу і проводиться за наявності хоча б однієї з обставин, визначених цим Кодексом.

Статтею 78 ПК України встановлено особливості проведення документальної позапланової перевірки та п.78.1 ст. 78 ПК України унормовано підставі, за наявності хоча б однієї з яких здійснюється документальна позапланова перевірка.

У даних правовідносинах такою підставою є передбачена пп. 78.1.1 п. 78.1 ст. 78 ПК України, а саме - отримано податкову інформацію, що свідчить про порушення платником податків валютного, податкового та іншого не врегульованого цим Кодексом законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на обов'язковий письмовий запит контролюючого органу, в якому зазначаються порушення цим платником податків відповідно валютного, податкового та іншого не врегульованого цим Кодексом законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, протягом 15 робочих днів з дня, наступного за днем отримання запиту.

Пунктом 78.4 ст. 78 ПК України закріплено, що про проведення документальної позапланової перевірки керівник (його заступник або уповноважена особа) контролюючого органу приймає рішення, яке оформлюється наказом. Право на проведення документальної позапланової перевірки платника податків надається лише у випадку, коли йому до початку проведення зазначеної перевірки вручено у порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу, копію наказу про проведення документальної позапланової перевірки.

Відповідно до п.73.3. ст. 73 ПК України, контролюючі органи мають право звернутися до платників податків та інших суб'єктів інформаційних відносин із письмовим запитом про подання інформації (вичерпний перелік та підстави надання якої встановлено законом), необхідної для виконання покладених на контролюючі органи функцій, завдань, та її документального підтвердження. Такий запит підписується керівником (його заступником або уповноваженою особою) контролюючого органу і повинен містити: 1) підстави для надіслання запиту відповідно до цього пункту, із зазначенням інформації, яка це підтверджує; 2) перелік інформації, яка запитується, та перелік документів, які пропонується надати; 3) печатку контролюючого органу.

Письмовий запит про подання інформації надсилається платнику податків або іншим суб'єктам інформаційних відносин за наявності хоча б однієї з таких підстав: 1) за результатами аналізу податкової інформації, отриманої в установленому законом порядку, виявлено факти, які свідчать про порушення платником податків податкового, валютного законодавства, законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи; 2) для визначення відповідності умов контрольованої операції принципу "витягнутої руки" під час здійснення податкового контролю за трансфертним ціноутворенням відповідно до статті 39 цього Кодексу та/або для визначення рівня звичайних цін у випадках, визначених цим Кодексом; 3) виявлено недостовірність даних, що містяться у податкових деклараціях, поданих платником податків;4) щодо платника податків подано скаргу про ненадання таким платником податків: податкової накладної покупцю або про допущення продавцем товарів/послуг помилок при зазначенні обов'язкових реквізитів податкової накладної, передбачених пунктом 201.1 статті 201 цього Кодексу, та/або порушення продавцем/покупцем граничних термінів реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної та/або розрахунку коригування; акцизної накладної покупцю або про порушення порядку заповнення та/або порядку реєстрації акцизної накладної; 5) у разі проведення зустрічної звірки; 6) в інших випадках, визначених цим Кодексом.

Запит вважається належним чином врученим, якщо його надіслано у порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу.

Платники податків та інші суб'єкти інформаційних відносин зобов'язані подавати інформацію, визначену в запиті контролюючого органу, та її документальне підтвердження (крім проведення зустрічної звірки) протягом 15 робочих днів з дня, наступного за днем отримання запиту (якщо інше не передбачено цим Кодексом).

У разі проведення зустрічної звірки платники податків та інші суб'єкти інформаційних відносин зобов'язані подавати інформацію, визначену в запиті контролюючого органу, протягом 10 робочих днів з дня, наступного за днем отримання запиту. Документальне підтвердження цієї інформації на вимогу контролюючого органу може бути надано в електронному або паперовому вигляді на вибір платника податків.

У разі якщо запит складено з порушенням вимог, визначених абзацами першим - п'ятим цього пункту, платник податків звільняється від обов'язку надавати відповідь на такий запит.

Допуск посадових осіб контролюючих органів до проведення документальної позапланової виїзної перевірки здійснюється згідно із статтею 81 цього Кодексу. Документальна позапланова невиїзна перевірка здійснюється у порядку, передбаченому статтею 79 цього Кодексу ( п.78.5 ст. 78 ПК України).

Пунктом 81.1 статті 81 ПК України передбачено, що посадові особи контролюючого органу мають право приступити до проведення документальної виїзної перевірки, фактичної перевірки за наявності підстав для їх проведення, визначених цим Кодексом, та за умови пред'явлення або надіслання у випадках, визначених цим Кодексом, таких документів: направлення на проведення такої перевірки, в якому зазначаються дата видачі, найменування контролюючого органу, реквізити наказу про проведення відповідної перевірки, найменування та реквізити суб'єкта (прізвище, ім'я, по батькові фізичної особи - платника податку, який перевіряється) або об'єкта, перевірка якого проводиться, мета, вид (документальна планова/позапланова або фактична), підстави, дата початку та тривалість перевірки, посада та прізвище посадової (службової) особи, яка проводитиме перевірку. Направлення на перевірку у такому випадку є дійсним за наявності підпису керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу, що скріплений печаткою контролюючого органу; копії наказу про проведення перевірки, в якому зазначаються дата видачі, найменування контролюючого органу, найменування та реквізити суб'єкта (прізвище, ім'я, по батькові фізичної особи - платника податку, який перевіряється) та у разі проведення перевірки в іншому місці - адреса об'єкта, перевірка якого проводиться, мета, вид (документальна планова/позапланова або фактична перевірка), підстави для проведення перевірки, визначені цим Кодексом, дата початку і тривалість перевірки, період діяльності, який буде перевірятися. Наказ про проведення перевірки є дійсним за наявності підпису керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу та скріплення печаткою контролюючого органу; службового посвідчення осіб, які зазначені в направленні на проведення перевірки.

Непред'явлення або ненадіслання у випадках, визначених цим Кодексом, платнику податків (його посадовим (службовим) особам або його уповноваженому представнику, або особам, які фактично проводять розрахункові операції) цих документів або пред'явлення зазначених документів, що оформлені з порушенням вимог, встановлених цим пунктом, є підставою для недопущення посадових (службових) осіб контролюючого органу до проведення документальної виїзної або фактичної перевірки.

В ході розгляду справи судом встановлено та не заперечувалось сторонами справи, що до перевірки, призначеної наказом від 26.03.2018 №1732-п (а.с.207 т.1), перевіряючого посадовця відповідача було допущено, а сам наказ про призначення перевірки не оскаржувався.

Між тим, суд зазначає, що платник податку, який вважає порушеним порядок та підстави призначення податкової перевірки щодо нього, має захищати свої права шляхом недопуску посадових осіб контролюючого органу до такої перевірки.

Якщо ж допуск до податкової перевірки відбувся, в подальшому предметом розгляду в суді має бути лише суть виявлених порушень податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Позивач, захищаючи своє відповідне порушене право, заявив позовну вимогу про скасування податкового повідомлення - рішення від 02.05.2018 року №0010041421, яке винесено за наслідками акту перевірки від 11.04.2018 №17912/04-36-14-21/39657961.

Вирішуючи зазначену позовну вимогу, суд встановив, що в основу спірного рішення контролюючим органом покладені дані акта перевірки про неправомірне формування позивачем податкового кредиту з податку на додану вартість за рахунок господарських операцій з контрагентом ТОВ ТПК УКРТОРГІМПОРТ .

Судом встановлено, що між ТОВ АЙРОНСТІЛ (код ЄДРПОУ 39657961) та ТОВ ТПК УКРТОРГІМПОРТ (код ЄДРПОУ 36458555) укладено договір поставки від 01.10.2015 № 1/10-2015, відповідно до якого постачальник зобов'язується поставляти товар окремими партіями в кількості і асортименті, визначених у заявках Покупця, що є невід'ємними частинами даного Договору; загальна вартість даного Договору визначається вартістю товару, отриманого протягом його дії; ціна та асортимент товару визначаються на підставі специфікації постачальника, погодженої покупцем (пункти 1.1, 1.2, 2.1 договору). Поставка товарів здійснюється постачальником в межах наявного у нього асортименту протягом строку дії договору відповідно до попереднього замовлення покупця. Замовлення може проводитись шляхом листування, телеграмою, через телефонний або факсимільний зв'язок, по електронній пошті e-mail або надаватися через представника замовника (а.с.71-73 т.1).

Для перевірки було надано наступні документи:

- договір поставки № 1/10-2015 від 01.10.2015 року (а.с.71-73 т.1);

- видаткові накладні № 221 від 12.11.2015 року; № 219 від 24.11.2015 року; № 262 від 25.12.2015 року; № 22 від 26.01.2016 року, № 23 від 01.02.2016 року; № 24 від 01.02.2016 року; № 240 від 11.03.2016 року; № 66 від 11.03.2016 року; № 236 від 27.05.2016 року; № 241 від 30.05.2016 року (а.с. 75-81 т.1);

- податкові накладні № 8 від 10.11.2015 року (РК № 39 від 23.11.2015 року); № 9 від 11.11.2015 року; № 38 від 23.11.2015 року; № 33 від 23.12.2015 року; № 50 від 24.11.2015 року; № 42 від 25.11.2015 року (РК № 49 від 30.11.2015 року); № 7 від 09.12.2015 року; № 33 від 23.12.2015 року; № 10 від 26.01.2016 року, №3 від 01.02.2016 року; № 18 від 08.02.2016 року; № 10 від 22.04.2016 року, № 12 від 30.05.2016 року (а.с.109-123 т.1).

- квитанції про реєстрацію податкових накладних (а.с.236, 238, 240, 242 244, 246, 248, 250 т.1; а.с. 2, 4, 6, 8, 10, 12, 18, 20, 22, 24, 29, 31, 33, 35, 37, 39, 41, 43, 45, 47, 49, 51, 53, 55, 57, 59 т.2);

- товарно-транспортні накладні № 0014 від 12.11.2015 року; № 0016 від 24.11.2015 року; № 12 від 26.01.2016 року; 0004 від 01.02.2016 року; 0016 від 11.03.2016 року; 0017 від 27.05.2016 року; №0038 від 30.05.2016 року (а.с. 82-91 т.1);

- платіжні доручення № 29 від 10.11.2015 року; № 30 від 11.11.2015 року; № 34 від 23.11.2.015 року; № 35 від 25.11.2015 року; № 36 від 27.11.2015 року; № 38 від 01.12.2015 року; № 1 від 09.12.2015 року; № 48 від 23.12.2015 року; № 51 від 11.01.2016 року; № 60 від 08.02.2016 року; № 61 від 08.02.2016 року; № 62 від 08.02.2016 року; № 63 від 19.02.2016 року; № 66 від 22.04.2016 року; № 96 від 30.05.2016 року; № 100 від 01.06.2016 року; № 103 від 14.06.2016 року (а.с. 218-234 т.1).

Усі надані первинні документи відповідають вимогам ч. 2 статті 9 ЗУ Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні .

Отримання прибутку за вищевказаними операціями підтверджується матеріалами справи (а.с.95-98 т.2).

Систематичність здійснення господарської діяльності ТОВ АЙРОНСТІЛ та ТОВ ТПН УКРТОРГІМПОРТ підтверджується тим, що державна реєстрація ТОВ АЙРОНСТІЛ проведена 24.02.2015 року, а державна реєстрація ТОВ ТПК УКРТОРГІМПОРТ проведена 23.07.2009 року. Вищевказані господарські операції відповідають основному виду діяльності ТОВ ТПК УКРТОРГІМПОРТ та ТОВ АЙРОНСТІЛ .

Щодо ненадання документів, підтверджуючих якість та безпеку товару (сертифікати або якісні посвідчення), то контролюючий орган не взяв до уваги те, що усі товари, які були предметом поставки за Договором від 01.10.2015 року № 1/10-2015 відсутні в переліку Товарів, які підлягають обов'язковій сертифікації відповідно до Наказу Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики № 28 від 01.02.2005 року зі змінами, який був чинний на момент виникнення спірних правовідносин.

Також наявність або відсутність таких документів не може бути визначальним фактом неправомірності відображення в податковому обліку операцій з придбання товарів, адже сертифікати або якісні посвідчення не є документами, які необхідні для ведення податкового обліку.

Така позиція підтверджується правовою позицією Верховного суду, викладеною в Постанові від 26 червня 2018 року у справі № 826/548/17 адміністративне провадження №К/9901/36030/18, яка визначає, що відсутність товарно-транспортної накладної ще не свідчить про безумовний безтоварний характер господарської операції з поставки товарів у цілому, так само як і відсутність сертифікатів якості на товар.

Щодо перевезення придбаних у ТОВ ТПН УКРТОРГІМПОРТ товарів, судом установлено, що перевезення товарів здійснювалося ОСОБА_4 на власному автомобілі та перевізником Товариством з обмеженою відповідальністю ЗАВОД БУРОВОЇ ТЕХНІКИ ДСД (далі - ТОВ ЗБТ ДСД ) відповідно до Договору №25 перевезення вантажів від 27.05.2016 року.

Контролюючий орган критично ставиться до наданих документів та зазначає, що ОСОБА_4 не отримував доходу від надання послуг з перевезення в період, охоплений перевіркою, а щодо послуг з перевезення ТОВ ЗБТ ДСД - відповідно до даних ЄРПН взаємовідносини цього товариства з Позивачем встановити неможливо.

Суд не погоджується з такими висновками контролюючого органу, оскільки як вбачається ч. 2 ст. 65 Господарського кодексу України (далі - ГК України, в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин), власник здійснює свої права щодо управління підприємством безпосередньо або через уповноважені ним органи відповідно до статуту підприємства чи інших установчих документів.

Тобто, ОСОБА_6 реалізував своє право на управління діяльністю підприємства, шляхом транспортування товару, придбаного ТОВ АЙРОНСТІЛ , а не надавав послуги з перевезення вантажів, за що повинен був отримати дохід. Право власності ОСОБА_6 на автомобіль, яким здійснювалося перевезення товару, марки SKODA SUPERB д.н.з. НОМЕР_1, підтверджується свідоцтвом про реєстрацію транспортного засобу серія САК №606020 (а.с. 217 т.1).

Транспортування вантажів шляхом залучення перевізника відбулось при придбанні у ТОВ ТПК УКРТОРГІМПОРТ кальцевої селітри, для якої необхідно спеціалізований транспорт. Враховуючи те, що у позивача відсутній спеціалізований транспорт, було залучено перевізника ТОВ ЗБТ ДСД , який надавав послуги з перевезення в період травня 2016 року.

Щодо послуг перевезення вантажів з боку ТОВ ЗБТ ДСД , то в ЄРПН зареєстрована податкова накладна за результатом надання послуг з перевезення, що підтверджується Договором на перевезення вантажів №25 від 27.05.2016 року, актом приймання-передачі виконаних робіт № 29 від 15.06.2016 року; податковою накладною № 3 від 15.06.2016 року та квитанцією про реєстрацію податкової накладної від 30.06.2016 року № НОМЕР_2 (а.с. 177-183 т.1).

Суд також критично оцінює твердження відповідача про те, що товари, які були придбані у ТОВ ТПК УКРТОРГІМПОРТ , визначені родовими ознаками, що унеможливлює їх відокремлення та ідентифікацію у межах цивільного обліку та не дає можливості стверджувати, що саме ці ТМЦ були в подальшому продані ДП НВО ПАВЛОГРАДСЬКИЙ ХІМІЧНИЙ ЗАВОД , ПАТ СТАРОКРАМАТОРСЬКИЙ МАШИНОБУДІВНИЙ ЗАВОД , ТОВ УНІКА ТРЕЙД , внаслідок чого не встановлено наявність ділової мети та економічної обґрунтованості у досліджених господарських операціях.

Так, відповідно до частини 1 статті 184 Цивільного кодексу України (далі - ЦК України) річ є визначеною індивідуальними ознаками, якщо вона наділена тільки їй властивими ознаками, що вирізняють її з-поміж інших однорідних речей, індивідуалізуючи її. Речі, визначені індивідуальними ознаками, є незамінними. Частина 2 цієї ж статті вказує на те, що річ є визначеною родовими ознаками, якщо вона має ознаки, властиві усім речам того ж роду, та вимірюється числом, вагою, мірою. Річ, що має лише родові ознаки, є замінною.

Суд звертає увагу, що товари, придбані позивачем можливо ідентифікувати в обігу, адже наявне найменування кожного товару (марка, модель, ідентифікаційні коди, довжина тощо). В первинних документах немає найменування товарів у вигляді Запчастини ; Деталі ; комплектуючі тощо.

Крім того, наявність ділової мети позивача та контрагента ТОВ ТПК УКРТОРГІМПОРТ підтверджується подальшою реалізацією придбаних позивачем товарів, з яких підприємство отримало дохід, за наступними документами, укладеними з контрагентами:

1. ТОВ УНИКА-ТРЕЙД : договір поставки № 01 від 28.08.2016 року; видаткова накладна № 4 від 18.02.2016 року; акт прийому-передачі виконаних робіт № 3 від 04.02.2016 року; податкові накладні № 3 від 29.01.2016 року (РК № 4 від 29.01.2016 року); № 4 від 02.02.2016 року; № 6 від 04.02.2016 року; № 7 від 18.02.2016 року; квитанції про реєстрацію податкових накладних; довіреності на отримання ТМЦ (а.с.16-24 т.2);

2. ДП НЗО ПАВЛОГРАДСЬКИЙ ХІМІЧНИЙ ЗАВОД : договір купівлі продажу № 201015-380315 від 19.11.2015 року; видаткові накладні № 6 від 25.11.2015 року ; № 7 від 01.12.2015 року; № 8 від 28.12.2015 року; № 7 від 11.03.2016 року; № 8 від 11.03.2016 року; № 9 від 15.03.2016 року; № 14 від 31.05.2016 року; податкові накладні № 4 від 24.11.2015 року (РК № 2 від 24.11.2015 року); № 8 від 22.11.2015 року; № 6 від 01.12.2015 року; № 7 від 18.02.2015 року; № 5 від 04.02.2016 року; № 10 від 11.03.2016 року; № 9 від 11.03.2016 року; № 9 від 11.03.2016 року; № 11 від 15.03.2016 року; № 12 від 31.03.2016 року; № 13 від 05.04.2016 року; № 14 від 11.04.2016 року; № 15 26.05.2016 року; № 16 від 30.05.2016 року; квитанції про реєстрацію податкових накладних; довіреності на отримання ТМЦ (а.с. 25- 55 т.2);

3. ПАТ Старокраматорський машинобудівний завод : накладна № 0004 від 16.11.2015 року; № 2 від 27.01.2016 року; податкова накладна № 2 від 16.11.2015 року; № 2 від 27.01.2016 року; квитанції про реєстрацію податкових накладних; Довіреності на отримання ТМЦ (а.с.56- 59 т.2);

4. ТОВ АГРОЛЕНД НОВА : договір поставки товару № 7 від 01.06.2016 року; накладна № 15 від 15.04.2016 року; податкова накладна № 17 від 15.06.2016 року; квитанція про реєстрацію податкової накладної (а.с. 60-66 т.2).

Відповідач у судовому засіданні посилався на те, що оплата товару в повному обсязі не здійснена, тому суми податку на додану вартість, на які останнім в свою чергу сформований податковий кредит, фактично ним до бюджету не сплачувалися, що в свою чергу свідчить про відсутність факту сплати податку на додану вартість у ціні товарів (послуг), які придбані платником податку, та виключає можливість формування податкового кредиту, оскільки податкові зобов'язання сторін даного правочину будуть неправомірно перенесені на бюджет шляхом необґрунтованого зменшення податкових зобов'язань або здійснення необґрунтованих виплат з бюджету.

Однак, суд зазначає, що відповідно до підпункту 14.1.179 пункту 14.1 статті 14 ПК України податкове зобов'язання для цілей розділу V цього Кодексу - загальна сума податку на додану вартість, одержана (нарахована) платником податку в звітному (податковому) періоді.

Позивач, придбавши продукцію, здійснив її подальшу реалізацію. Тобто, господарська операція з перепродажу товарів, придбаних у ТОВ УКРТОРГІМПОРТ , надала Позивачу можливість сформувати податковий кредит на суму 548 895 грн., а потім за результатами перепродажу було сформовано податкові зобов'язання з ПДВ на суму 598 492,77 грн. Тобто, податкові зобов'язання перевищують суму податкового кредиту.

Факт відсутності оплати товару не звільняє продавця такого товару від формування податкових зобов'язань. Тобто, нарахований податковий кредит з ПДВ для покупця товару є податковими зобов'язаннями з ПДВ для продавця товару.

Однак, відповідач визнає неправомірним формування податкового кредиту, але не оспорює правомірність податкових зобов'язань ТОВ АЙРОНСТІЛ , які сформовані в результаті перепродажу придбаних товарів, а також правомірність формування податкових зобов'язань ТОВ ТПК УКРТОРГІМПОРТ за результатами реалізації товарів на користь позивача.

Судом також враховується правова позиція, висловлена у Постанові Верховного суду від 14.03.2018 року у справі №803/1198/16 (адміністративне провадження №К/9901/33099/18), за якою якщо контрагент не виконав свого зобов'язання по сплаті податку до бюджету, то це тягне відповідальність та негативні наслідки саме для цієї особи. Зазначена обставина не є підставою для позбавлення платника податку (покупця товарів, робіт, послуг) права на відшкодування ПДВ у разі, якщо останній виконав усі передбачені законом умови щодо отримання такого відшкодування і має документальне підтвердження розміру свого податкового кредиту, а також якщо були дотримані умови його формування, визначені нормами ПК України та не позбавляє права такого платника податків на бюджетне відшкодування з ПДВ.

Щодо обривів ланцюга постачання товарів, які придбавалися ТОВ АЙРОНСТІЛ у ТОВ ТПК УКРТОРГІМПОРТ , то контролюючий орган, беручи до уваги лише інформацію, яка міститься в ЄРПН по ТОВ УКРТОРГІМПОРТ у періоді з 01.11.2015 по 31.05.2016 року, встановлює придбання товарів, які були в подальшому реалізовані ТОВ АЙРОНСТІЛ у наступних постачальників (с. 10 Акту перевірки):

- листопад 2015 року: ТОВ БАЛКАНРЕЗИНОТЕХНІКА (код ЄДРПОУ 37999099) м. Харків реалізувало підприємству ТОВ ТПК УКРТОРГІМПОРТ упор, балку центруючу, хомут, автосцепку підвіску, плиту упорну, клин тягового хомута. Придбання зазначеного товару у TOВ БАЛКАНРЕЗИНОТЕХНІКА відсутнє (обрив ланцюга);

- ТОВ РТІ ТРЕЙД (код ЄДРПОУ 32136019), м. Харків, реалізувало підприємству ТОВ ТПК УКРТОРГІМПОРТ пневмоударники Hammer, бурові колонки, бурові труби, ремкомплекти пневмоударника. Зазначений товар придбано у ТОВ ОСОБА_7 Україна , який є імпортером даних ТМЦ;

- грудень 2015 року: ТОВ РТІ ТРЕЙД (код ЄДРПОУ 32136019), м. Харків, реалізувало підприємству ТОВ ТПК УКРТОРГІМПОРТ пневмоударники Hammer, бурові колонки, бурові труби, ремкомплекти пневмоударника. Зазначений товар придбано у ТОВ ОСОБА_7 Україна , який є імпортером даних ТМЦ;

- січень 2016 року: ТОВ ПАРТ ПЛЮС (код ЄДРПОУ 29729501), м. Рівне, реалізувало ТОВ ТПК УКРТОРГІМПОРТ балку центруючу, хомут, автосцепку, підвіску, плиту упорну, клин тягового хомута. Придбання зазначеного товару у ТОВ ПАРТ ПЛЮС відсутнє (обрив ланцюга);

- лютий 2016 року: ТОВ ПСВ-ЕНЕРГОПРОММОНТАЖ (код ЄДРПОУ 38141595), м. Київ, реалізувало ТОВ ТПК УКРТОРГІМПОРТ комплект кріплення до кондиціонера, віброізолятори; дросель-клапани, гнучкі вставки, дефлектори, повітроводи. Придбання зазначеного товару у TOE. ПСВ-ЕНЕРГОПРОММОНТАЖ відсутнє (обрив ланцюга);

- травень 2016 року: ТОВ ПАРТ ПЛЮС (код ЄДРПОУ 29729501), м. Рівне, реалізувало підприємству ТОВ ТПК УКРТОРГІМПОРТ кільцеву стрілу. Придбання зазначеного товару у ТОВ ПАРТ ПЛЮС відсутнє (обрив ланцюга);

- травень 2016 року пневмоударники Hammer, бурові колонки, бурові труби, ремкомплекти пневмоударника, стопорні кільця, адаптери, які реалізовано на адресу ТОВ АЙРОНСТІЛ в травні 2016 року підприємством ТОВ ТПК УКРТОРГІМПОРТ не придбавались.

У зв'язку з цим, контролюючий орган встановлює відсутність придбання товарів та послуг, необхідних ТОВ ТПК УКРТОРНІМПОРТ для здійснення господарської діяльності та наявність фактів реалізації ТМЦ, що не придбавались.

Однак, відповідач не бере до уваги встановлений ним же факт, що пневмоударники Hammer, бурові колонки, бурові труби, ремкомплекти пневмоударника були законно введені в цивільний обіг шляхом їх імпорту, а відносить покупку цих товарів до категорії безтоварних господарських операцій.

Твердження відповідача про те, що операції за травень 2016 року: пневмоударники Hammer, бурові колонки, бурові труби, ремкомплекти пневмоударника, стопорні кільця, адаптери, які реалізовано на адресу ТОВ АЙРОНСТІЛ в травні 2016 року підприємством ТОВ ТПК УКРТОРГІМПОРТ , не придбавались, - суперечить встановленим перевіркою фактам.

Так, підтверджується придбання ТОВ ТПК УКРТОРГІМПОРТ цих товарів у ТОВ РТІ ТРЕЙД (код ЄДРПОУ 32136019) у листопаді - грудні 2015 року. Те, що ці товари не придбавались у травні 2016 року не може свідчити про безтоварність господарської операції, адже контролюючим органом не здійснено перевірку товарних залишків на складі ТОВ ТПК УКРТОРГІМПОРТ . Відповідачем не проведено перевірку кількості придбаних ТОВ ТПК УКРТОРГІМГІОРТ товарів у своїх постачальників. Не здійснено дій з метою аналізу первинних документів, які б свідчили про зроблені висновки.

Суд також приходить до висновку про безпідставність таких суджень контролюючого органу, оскільки обрив ланцюга постачання певного товару на підставі аналізу ЄРПН не може бути підставою для таких висновків, адже ЄРПН почав працювати з 01.02.2015 року, а враховуючи ланцюг постачання товарів - вони могли бути придбані до початку роботи ЄРПН і не бути відображені в ньому.

Крім того, контролюючим органом не встановлено безтоварність операцій з постачання товарів до ТОВ ТПК УКРТОРГІМПОРТ , тому висновок Відповідача не підтверджується належними та допустимими доказами. Контролюючий орган не здійснив аналізу усіх первинних документів постачальників з метою повного та об'єктивного аналізу ланцюга постачання.

Також, варто зазначити, що на підставі даних відповідача не в усіх ланцюгів постачання товарів прослідковується обрив ланцюга постачання товарів, а податковий кредит визнано неправомірно сформованим за усіма придбаними товарами.

При цьому, чинне законодавство не ставить обов'язок платника податку проводити аналіз бухгалтерських та фінансових документів своїх контрагентів. Покупець товару не має встановлених законом повноважень отримувати від постачальника усі первинні документи за певний період. Це повноваження контролюючого органу. Тому, будь які дефекти обліку руху товарно-матеріальних цінностей у вигляді обриву ланцюга мають бути встановлені в ході податкових перевірок із застосуванням відповідних заходів з метою уникнення подальшого обігу таких товарів.

Така позиція підтверджується Верховним Судом у постановах, зокрема, від 24 січня 2018 року у справі №824/942/13, від 14 березня 2018 року у справі №803/1198/16.

Також суд критично оцінює доводи відповідача про те, що позивач не може зберігати ТМЦ за місцем розвантаження (53071, Дніпропетровська обл., Криворізький район, село Красіне, вул. Центральна, будинок 64А/5), яке є офісним приміщенням площею 24,2 кв.м.

Так, представник позивача надав пояснення, що доставка товару на адресу офісу ТОВ АЙРОНСТІЛ здійснювалася з метою перевірки кількості та якості товару, а також обробки первинних документів для обліку придбаних ТМЦ. В свою чергу, позивач надав відповідачу в листі вих. № 05/03-01 від 05.03.2018 року копію договору оренди від 10.04.2015 року №02 про надання в оренду ТОВ АЙРОНСТІЛ нежитлової будівлі площею 54,8 м.кв. для здійснення торгівельної діяльності, складського господарства, надання інших послуг та в якості приміщення адміністративного призначення за адресою: 53071, Дніпропетровська обл., Криворізький район, село Красіне, вул. Колгоспна, буд. 2Б. Тобто позивачем було підтверджено наявність складських приміщень для зберігання ТМЦ.

Доводи відповідача про неможливість встановити право власності або право користування ТОВ ТПК УКРТОРГІМПОРТ нерухомістю за адресою: м. Харків, вул. Довгалевського 19 (місце навантаження) не може слугувати підставою для віднесення господарських операцій до безтоварних, без належних доказів, зокрема належним чином оформлених результатів проведення зустрічних звірок контрагента.

Щодо наявності вироку Сєвєродонецького міського суду Луганської області від 10.05.2.016 року по справі № 428/1898/16-к, то відповідач на с. 11 акту перевірки вказує, що відповідно до відкритих джерел інформації - Єдиного державного реєстру судових рішень, встановлено, що ТОВ ТПН УКРТОРГІМПОРТ (ЄДРПОУ 36458555) є фігурантом кримінальних проваджень, зокрема: наявний вирок Сєвєродонецького міського суду Луганської області від 10.05.2016 року по справі № 428/1898/16-к, кримінальне провадження № 1-кп/428/456/2016 року, в якому зазначено в період червня-листопада 2015 року ТОВ Стимоіл-Компані (код 39829000) в порушення пп. а п. 185.1 ст. 185 та п. 187.1 ст. 187 ПКУ сформовано штучний податковий кредит контрагентам-покупцям та відповідно зменшено їх податкові зобов'язання у вигляді несплати податку на додану вартість з наступними суб'єктами господарювання - ТОВ ТПК УКРТОРГІМПОРТ (код 36458555), чим вчинено кримінальне правопорушення, передбачене ч. 2 ст. 205 КК України... .

Суд звертає увагу, що відповідно до ч. 6 ст. 78 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) вирок суду в кримінальному провадженні, ухвала про закриття кримінального провадження і звільнення особи від кримінальної відповідальності або постанова суду у справі про адміністративне правопорушення, які набрали законної сили, є обов'язковими для адміністративного суду, що розглядає справу про правові наслідки дій чи бездіяльності особи, стосовно якої ухвалений вирок, ухвала або постанова суду, лише в питанні, чи мали місце ці дії (бездіяльність) та чи вчинені вони цією особою.

Вирок суду, як доказ у адміністративному процесі використовується лише у тому випадку, коли особа, щодо якої він винесений, є причетною до особи, яка має пряме відношення до розгляду справи, і дії, які нею вчинені під час виникнення спірних правовідносин, є незаконними.

Однак, вирок Сєвєродонецького міського суду Луганської області від 10.05.2.016 року по справі № 428/1898/16-к не може бути достатньою підставою для визнання безтоварними господарських операцій між ТОВ АЙРОНСТІЛ та ТОВ ТПК УКРТОРГІМПОРТ , оскільки придбані позивачем товарно-матеріальні цінності у ТОВ ТПК УКРТОРГІМПОРТ не були попередньо придбаними у ТОВ Стимоіл-Компані (код 39829000); вироком не визначено, що саме ті товари, які були придбані ТОВ АЙРОНСЛІЛ у ТОВ ТПК УКРТОРГІМПОРТ , використовувалися безпосередньо для здійснення незаконної діяльності ТОВ Стимоіл-Компані ; вирок суду винесено щодо ТОВ Стимоіл-Компані (код 39829000), а не щодо ТОВ ТПК УКРТОРГІМПОРТ .

Крім того, період, вказаний у судовому рішенні, охоплює тільки червень-листопад 2015 року, а отже не може розповсюджуватись на перевіряємий період взаємовідносин між позивачем та ТОВ ТПК УКРТОРГІМПОРТ з 01.11.2015 року по 29.02.2016 року та з 01.05.2016 по 31.05.2016року.

З огляду на зазначене у сукупності, суд дійшов висновку, що висновки акту перевірки про заниження ТОВ АЙРОНСТІЛ ПДВ на загальну суму 548 985 грн. є безпідставними, тому податкове повідомлення-рішення Головного управління Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області від 02.05.2018 року №0010041421 підлягає скасуванню.

Разом з тим, доводи позивача про позбавлення його права на розгляд скарги (заперечень) на акт перевірки, не знайшли свого підтвердження матеріалами справи, оскільки як встановлено судом вище, листом від 02.05.2018 року №23774/04-36-14-21 ГУ ДФС у Дніпропетровській області Про результати розгляду заперечень розглянуло заперечення ТОВ "АЙРОНСТІЛ", про що також зазначено на аркуші 3 цього листа (а.с.65-68 т.1).

Також матеріали справи свідчать про безпідставність тверджень позивача про порушення порядку прийняття податкового повідомлення-рішення. Так, відповідно до п. 86.8 ст. 86 ПК України податкове повідомлення-рішення приймається керівником (його заступником або уповноваженою особою) контролюючого органу за наявності заперечень посадових осіб платника податків до акта перевірки та/або додаткових документів, поданих у порядку, визначеному пунктом 44.7 статті 44 цього Кодексу, з урахуванням висновку про результати розгляду заперечень до акта перевірки та/або додаткових документів - протягом трьох робочих днів, наступних за днем розгляду заперечень та/або додаткових документів і надання (надсилання) письмової відповіді платнику податків.

Матеріалами справи підтверджується, що оскаржуване податкове повідомлення-рішення прийняте 02.05.2018 (а.с.69 т.1), тобто в межах строку, визначеного п. 86.8 ст. 86 ПК України - протягом трьох робочих днів, наступних за днем розгляду заперечень листом від 02.05.2018 (а.с. 65-68 т.1).

Згідно з ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Відповідно до ч.2 ст.77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

У таких справах суб'єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

Відповідно до ч.1 ст.90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

Відповідачем, як суб'єктом владних повноважень, не доведено правомірність оскаржуваного податкового повідомлення-рішення.

З огляду на зазначене, оскаржуване податкове повідомлення-рішення Головного управління Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області від 02.05.2018 року №0010041421 є протиправним та підлягає скасуванню, а адміністративний позов ТОВ АЙРОНСТІЛ підлягає задоволенню в повному обсязі.

Відповідно до частини 1 статті 143 Кодексу адміністративного судочинства України, суд вирішує питання щодо судових витрат у рішенні, постанові або ухвалі.

Відповідно до частини 1 статті 132 Кодексу адміністративного судочинства України, судові витрати складаються із судового збору та витрат, пов'язаних з розглядом справи.

Відповідно до частини 1 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Як вбачається з матеріалів справи, позивачем при зверненні до суду понесені судові витрати, пов'язані зі сплатою судового збору за подання адміністративного позову до суду в загальному розмірі 10293,47 грн., що документально підтверджується платіжними дорученнями №95 від 04.06.2018 року та №88 від 18.05.2018 року. Інших документально підтверджених судових витрат, матеріали справи не містять.

Згідно Виписок про зарахування судового збору до спеціального фонду державного бюджету України, судовий збір у розмірі 10293,47 грн., сплачений згідно платіжних доручень №95 від 04.06.2018 року та №88 від 18.05.2018 року зараховано на казначейський рахунок.

Приймаючи до уваги задоволення позову в повному обсязі, суд вважає за необхідне присудити здійснені позивачем судові витрати зі сплати судового збору в розмірі 10293,47 грн. за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Дніпропетровській області.

Керуючись ст.ст.77, 242-245, 250, 255, 295, 370 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення №0010041421 від 02.05.2018р.

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Айронстіл" (код ЄДРПОУ 39657961; 53071, Дніпропетровська обл., Криворізький район, село Красіне, ВУЛИЦЯ ЦЕНТРАЛЬНА, будинок 64А/5) судові витрати зі сплати судового збору в розмірі 10293,47 грн. за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Дніпропетровській області (код ЄДРПОУ 39394856; 49000, Дніпропетровська обл., місто Дніпро, ВУЛИЦЯ СІМФЕРОПОЛЬСЬКА, будинок 17-А).

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Третього апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.

Повний текст рішення суду складений 19 жовтня 2018 року.

Суддя ОСОБА_1

Дата ухвалення рішення11.10.2018
Оприлюднено23.10.2018
Номер документу77272829
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/3710/18

Ухвала від 10.05.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Сидоренко Дмитро Володимирович

Ухвала від 15.03.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Сафронова С.В.

Ухвала від 15.02.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Сафронова С.В.

Ухвала від 15.01.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Сафронова С.В.

Ухвала від 30.11.2018

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Сафронова С.В.

Ухвала від 13.11.2018

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Сафронова С.В.

Рішення від 11.10.2018

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Сидоренко Дмитро Володимирович

Ухвала від 30.08.2018

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Сидоренко Дмитро Володимирович

Ухвала від 10.07.2018

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Сидоренко Дмитро Володимирович

Ухвала від 11.06.2018

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Сидоренко Дмитро Володимирович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні