Рішення
від 17.10.2018 по справі 1340/4168/18
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

справа№1340/4168/18

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

17 жовтня 2018 року

Львівський окружний адміністративний суд в складі

головуючого-судді Мричко Н.І.,

за участю секретаря судового засідання Мусій С.В.,

представника позивача ОСОБА_1,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Головного управління ДФС у Львівській області до Товариства з обмеженою відповідальністю Агролайн Захід про стягнення податкового боргу,-

ВСТАНОВИВ:

до Львівського окружного адміністративного суду звернулось Головне управління ДФС у Львівській області (надалі - ГУ ДФС у Львівській області, позивач) з позовною заявою в якій просить стягнути до бюджету кошти з рахунків у банках, обслуговуючих Товариство з обмеженою відповідальністю Агролайн Захід (надалі - ТОВ Агролайн Захід , відповідач) (код ЄДРПОУ: 40312923) та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в органі, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів в розмірі 98920,89 грн.

Позовні вимоги обґрунтовані наявністю у відповідача податкового боргу перед бюджетом, який складається з податку на додану вартість та станом на 18.06.2018 становить 98920,89 грн.

Ухвалою судді від 17.09.2018 відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) сторін. Надіслана на адресу ТОВ Агролайн Захід , що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, рекомендованим листом №7901824065503 копія вказаної ухвали була повернута до суду разом з поштовим відправленням з інших причин через не запит . В силу положень частини 4 статті 124, частини 1 статті 127 та частини 6 статті 251 Кодексу адміністративного судочинства України (надалі - КАС України), копія вказаної ухвали вважається врученою відповідачу. Таким чином, вважається, що відповідач належним чином повідомлений про відкриття провадження в адміністративній справі, а також про його права та обов'язки, зокрема, про право надати свій відзив на позов або заяву про визнання позову.

У судовому засіданні, що відбулось 17.10.2018, представник позивача позовні вимоги підтримав з підстав, викладених у позовній заяві, просив суд позовні вимоги задовольнити повністю.

Відповідач у судове засідання явку уповноваженого представника не забезпечив, у встановлений судом строк відзив на позовну заяву та жодні додаткові документи до суду не подав.

Дослідивши матеріали справи на підтвердження й спростування заявлених вимог в їх сукупності, надавши їм юридичну оцінку, суд встановив наступне.

ТОВ Агролайн Захід зареєстроване як юридична особа 02.03.2016, що підтверджується копією витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (код ЄДРПОУ: 35988593, місцезнаходження: 81600, Львівська обл., м.Миколаїв, вул.Лисенка, 37), та перебуває на обліку в органах доходів і зборів (арк. справи 8-9).

Згідно з довідкою позивача, відповідач має відкриті рахунки в установах банків (арк. справи 10).

Як видно з облікової картки платника податків та довідки про суму заборгованості, станом на 18.06.2018 податковий борг відповідача по платежах до бюджету становить 98920,89 грн.

На підставі долучених до позову документів суд встановив, що податкова заборгованість на вказану вище суму виникла у зв'язку із несплатою у встановлений законом строк узгоджених грошових зобов'язань по податку на додану вартість. Зокрема:

- 800,88 грн - пеня за несвоєчасну сплату узгодженого зобов'язання згідно податкової декларації з податку на додану вартість №1600084646 від 14.11.2016;

- 340,00 грн - сума штрафних санкцій, визначена у податковому повідомленні-рішенні форми ПС від 28.03.2017 №0000171201, винесеного на підставі Акта перевірки від 17.02.2017 № 15/1201/40312923 (арк. справи 17-18);

- 1020,00 грн - сума штрафних санкцій, визначена у податковому повідомленні-рішенні форми ПС від 19.07.2017 №0045751261, винесеного на підставі Акта перевірки від 18.07.2017 № 106/13-01-12-01/40312923 (арк. справи 19-20);

- 47920,00 грн - сума штрафних санкцій, визначена у податковому повідомленні-рішенні форми Ш від 14.11.2017 №0148391261, винесеного на підставі Акта перевірки від 28.09.2017 №188/13-01-12-61/40312923 (арк. справи 21);

- 37,50 грн - сума штрафних санкцій, визначена у податковому повідомленні-рішенні форми Ш від 14.11.2017 №0148411261, винесеного на підставі Акта перевірки від 28.09.2017 №188/13-01-12-61/40312923 (арк. справи 22-24);

- 47782,51 грн - загальна сума штрафу, визначена у податковому повідомленні-рішенні форми Н від 29.11.2017 №0162201261, винесеного на підставі Акта перевірки від 13.11.2017 №291/13-01-12-61/40312923 (арк. справи 25-27);

1020,00 грн - сума штрафних санкцій, визначена у податковому повідомленні-рішенні форми ПС від 29.11.2017 №0162121261, винесеного на підставі Акта перевірки від 13.11.2017 №290/13-01-12-61/40312923 (арк. справи 28-30).

Суд, визначаючись щодо заявлених вимог, виходить з того, відповідно до статті 67 Конституції України, кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів регулюються Податковим кодексом України.

Відповідно до підпункту 14.1.265 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України штрафна санкція (фінансова санкція, штраф) - плата у вигляді фіксованої суми та/або відсотків, що справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи, а також штрафні санкції за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності

Згідно зі статтею 126 Податкового кодексу України, у разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов'язання протягом строків, визначених цим Кодексом, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах: при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу; при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, у розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу.

Відповідно до підпункту 14.1.162 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України, пеня - сума коштів у вигляді відсотків, нарахованих на суми грошових зобов'язань, не сплачених у встановлені законодавством строки.

Відповідно до підпункту 129.1.1 пункту 129.1 статті 129 Податкового кодексу України, після закінчення встановлених цим Кодексом строків погашення узгодженого грошового зобов'язання на суму податкового боргу нараховується пеня.

Нарахування пені розпочинається: а) при самостійному нарахуванні суми грошового зобов'язання платником податків - від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов'язання, визначеного цим Кодексом; б) при нарахуванні суми грошового зобов'язання контролюючими органами - від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов'язання, визначеного у податковому повідомленні-рішенні згідно із цим Кодексом.

Нарахування пені у відповідності до пункту 129.3 статті 129 Податкового кодексу України закінчується: у день зарахування коштів на відповідний рахунок Державного казначейства України та/або в інших випадках погашення податкового боргу та/або грошових зобов'язань; у день проведення взаєморозрахунків непогашених зустрічних грошових зобов'язань відповідного бюджету перед таким платником податків; у день запровадження мораторію на задоволення вимог кредиторів (при винесенні відповідної ухвали суду у справі про банкрутство або прийнятті відповідного рішення Національним банком України); при прийнятті рішення щодо скасування або списання суми податкового боргу (його частини).

У разі часткового погашення податкового боргу сума такої частки визначається з урахуванням пені, нарахованої на таку частку.

Відповідно до підпункту 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України, податковий борг - це сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.

Таким чином, виникнення податкового боргу є юридичним фактом, який пов'язаний із несплатою узгодженої суми грошового зобов'язання протягом установленого строку.

У разі коли у платника податків виник податковий борг, контролюючий орган, у відповідності до вимог пункту 59.1 статті 59 Податкового кодексу України, надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Згідно з пунктом 59.5 статті 59 Податкового кодексу України, у разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення.

У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).

Таким чином, надіслана платнику податків податкова вимога на податковий борг, що не погашений, не втрачає своєї правової дії.

При цьому податковим законодавством не передбачено необхідності повторного направлення платнику податків податкової вимоги у разі зміни (крім зменшення до нуля) суми його податкового боргу.

В такому випадку право на стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу виникає у контролюючого органу на наступний день після закінчення 60 днів з дня скерування на адресу платника податків податкової вимоги, надісланої на раніше існуючий податковий борг, і реалізація такого права у часі не обмежена, а право на стягнення новоствореного податкового боргу виникає на наступний день, що настає за днем граничного строку сплати узгодженого грошового зобов'язання.

Як вбачається з матеріалів справи, з метою погашення податкового боргу відповідно до статті 59 Податкового кодексу України, контролюючим органом складено та надіслано відповідачу податкову вимогу форми Ю від 10.07.2017 року № 3810-17 на суму 1195,78 грн (арк. справи 31).

У матеріалах справи відсутні відомості, що податковий борг до моменту розгляду справи переривався, або є погашеним відповідачем у справі.

Податковий борг відповідача підтверджується довідкою ГУ ДФС у Львівській області про суму заборгованості станом на 18.06.2018 року, обліковою карткою платника податків, податковими повідомленнями-рішеннями та корінцем податкової вимоги форми Ю від 10.07.2017 року № 3810-17.

Пунктом 95.1 статті 95 Податкового кодексу України встановлено, що орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Відповідно підпункту 20.1.34. пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України, контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.

Згідно пункту 95.3 статті 95 Кодексу, стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в органі, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Контролюючий орган на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків (пункт 95.4 статті 95 Податкового кодексу України).

За таких обставин, суд приходить до висновку, що вимоги позивача є обґрунтованими, заявлена до стягнення сума є узгодженою та станом на дату вирішення справи набула статусу податкового боргу. Враховуючи те, що податковий борг відповідачем не сплачено, відтак такий підлягає стягненню з розрахункових рахунків у банках, що обслуговують Агролайн Захід .

Відповідно до положень статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, судові витрати з відповідача стягненню не підлягають.

Керуючись статтями 2, 5-11, 12, 72-77, 90, 241-246, 250, 255, 257-262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

адміністративний позов Головного управління ДФС у Львівській області (код ЄДРПОУ: 39462700, місцезнаходження: 79003, м. Львів, вул. Стрийська, 35) до Товариства з обмеженою відповідальністю Агролайн Захід (код ЄДРПОУ: 40312923, місцезнаходження: 81600, Львівська обл., м.Миколаїв, вул.Лисенка, буд. 37) про стягнення податкового боргу - задовольнити повністю.

Стягнути до бюджету кошти з рахунків Товариства з обмеженою відповідальністю Агролайн Захід (код ЄДРПОУ: 40312923, місцезнаходження: 81600, Львівська обл., м.Миколаїв, вул.Лисенка, буд. 37), в дохід державного бюджету в розмірі 98920,89 (дев'яносто вісім тисяч дев'ятсот двадцять) грн. 89 коп.

Судові витрати стягненню зі сторін не підлягають.

Рішення набирає законної сили в порядку, визначеному статтею 255 Кодексу адміністративного судочинства України.

Рішення може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України, з урахуванням положень п. 15.5 ч. 1 розд. VII «Перехідні положення» цього Кодексу.

Повний текст рішення складено 22.10.2018.

Суддя Мричко Н.І.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.10.2018
Оприлюднено23.10.2018
Номер документу77278307
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —1340/4168/18

Рішення від 17.10.2018

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Мричко Наталія Іванівна

Ухвала від 20.09.2018

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Мричко Наталія Іванівна

Ухвала від 17.09.2018

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Мричко Наталія Іванівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні