Рішення
від 22.10.2018 по справі 1540/4146/18
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 1540/4146/18

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

12 жовтня 2018 року о 14 год. 48 хв. м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі

головуючого судді: Юхтенко Л.Р.,

за участю секретаря судового засідання Закуріної А.М.,

за участю

від позивача: ОСОБА_1 - за довіреністю

від відповідачів: ОСОБА_2- за довіреністю

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні Одеського окружного адміністративного суду адміністративну справу за позовною заявою товариства з обмеженою відповідальністю ФІЛЛ ЛОДЖИСТІКС (код ЄДРПОУ 41719432, місцезнаходження: 65012, м. Одеса, вул. Велика Арнаутська, буд. 2А, офіс 111) до Державної фіскальної служби України (код ЄДРПОУ 39292197, місцезнаходження: 04053, м. Київ, Львівська площа,8), Головного управління Державної фіскальної служби в Одеській області (код ЄДРПОУ 39398646, місцезнаходження: 65044, м. Одеса, вул. Семінарська,5), Комісії Головного управління Державної фіскальної служби в Одеській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації (код ЄДРПОУ 39398646, місцезнаходження: 65044, м. Одеса, вул. Семінарська,5) про визнання протиправними та скасування рішення Комісії Головного управління Державної фіскальної служби в Одеській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі накладних або відмову в такій реєстрації № 669375/41719432 від 27.04.2018 року та зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати податкову накладну №74 від 20.03.2018 року в Єдиному реєстрі податкових накладних, -

ВСТАНОВИВ:

До суду 16 серпня 2018 року надійшла позовна заява товариства з обмеженою відповідальністю ФІЛЛ ЛОДЖИСТІКС до Державної фіскальної служби України, Головного управління Державної фіскальної служби в Одеській області, Комісії Головного управління Державної фіскальної служби в Одеській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації про визнання протиправними та скасування рішення Комісії Головного управління Державної фіскальної служби в Одеській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі накладних або відмову в такій реєстрації № 669375/41719432 від 27.04.2018 року та зобов'язання Державну фіскальну службу України зареєструвати податкову накладну №74 від 20.03.2018 року (реєстраційний номер ПН - НОМЕР_1).

Ухвалою від 29 серпня 2018 року прийнято до розгляду та відкрито загальне позовне провадження.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що оскаржуваним рішенням відмовлено у реєстрації податкової накладної №74 на загальну суму 14 540 грн., складеної позивачем 20.03.2018 року по взаємовідносинам з ТОВ Глобал ОСОБА_3 .

Так, позивач зазначив, що в отриманій квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної, контролюючий орган не зазначив конкретні підстави зупинення реєстрації та яких документів не вистачає.

Між тим, на виконання вимог податкового законодавства позивачем були направлені первинні документи на підтвердження інформації зазначеної у податковій накладній, а саме: акти виконаних робіт, транспортні накладні, тощо, однак, незважаючи на ці документи, комісією було відмовлено у реєстрації податкової накладної та в рішенні зазначено, що позивачем не було надано відповідні документи, що не відповідає дійсним обставинам.

У встановлений судом строк, представник відповідачів надав відзив на позовну заяву (вхід. №27280/18 від 18.09.2018р.), в якому виклав єдину правову позицію відповідачів.

Відповідно до відзиву на позовну заяву, відповідачі проти задоволення позову заперечували та просили відмовити в задоволенні позову повністю, зазначивши, що враховуючи не надання позивачем разом з повідомленням всіх необхідних документів, а саме: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортуванням, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт/послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні, розрахункові документи, банківські виписки з особового рахунку, ГУДФС в Одеській області було правомірно винесено рішення про відмову у реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних із посиланням на підставу - не надання платником податку всіх необхідних копій документів.

Ухвалою, занесеною до протоколу судового засідання 20 вересня 2018 року закрито підготовче провадження та призначено розгляд справи по суті на 12 жовтня 2018 року на 14 годину 00 хвилин.

На відкритому судовому засіданні представник позивача підтримав позовні вимоги у повному обсязі та просив їх задовольнити, посилаючись на обставини, викладені в позовній заяві.

Представник відповідачів на відкритому судовому засіданні проти задоволення позову заперечував та просив відмовити у його задоволенні повністю.

Вивчивши матеріали справи, а також обставини, якими обґрунтовуються позовні вимоги та заперечення, докази, якими вони підтверджуються, заслухавши у вступному слові пояснення представників учасників справи, судом у справі встановлені такі факти та обставини.

Матеріалами справи підтверджено, що 11 грудня 2017 року між ТОВ Філл Лоджистікс (Перевізник) та ТОВ Глобал ОСОБА_3 (Замовник) укладено договір №К-804/1/17 про перевезення вантажу в контейнерах вантажним автомобільним транспортом, відповідно до п.1.1. якого Перевізник зобов'язується за винагороду доставити вантаж в 20-ти та 40-ка футових морських контейнерах вантажним автомобілем на умовах, узгоджених Сторонами та видати його особі, яка має право на отримання товару (а.с.23-28).

На виконання зазначеного договору позивачем оформлено податкову накладну №74 від 20.03.2018 року (а.с. 15).

Суд встановив, що зазначена податкова накладна була подана позивачем для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних та згідно з квитанції № 1 від 06.04.2018 року, реєстрація вказаної накладної зупинена відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПК України. Обсяг постачання товару/послуги 49.41 перевищує величину залишку обсягу придбаного такого товару /послуги та обсягу його постачання, що відповідає вимогам ПП. 2.1. П. Критеріїв ризиковості платника податку. ПН/РК відповідає вимогам п.п.1.6 п. 1 Критеріїв ризиковості платника податку, позивачу запропоновано надати пояснення та /або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН /РК в ЄРПН (а.с.16).

На виконання вказаної квитанції позивачем було надано документи про підтвердження реальності здійснення операції, що підтверджується повідомленням щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК, реєстрація якої зупинена та пояснення (а.с. 17).

Так, матеріалами справи підтверджено, що позивач на підтвердження реальності здійснення операції надав контролюючому органу таки документи: договір від 11 грудня 2017 року, укладений між ТОВ Філл Лоджистікс (Перевізник) та ТОВ Глобал ОСОБА_3 (Замовник) №К-804/1/17 про перевезення вантажу в контейнерах вантажним автомобільним транспортом (а.с. 23-28); платіжне доручення № 42608 від 03.04.2018 року (а.с. 22); міжнародна товарно-транспортна накладна (а.с. 29); акт надання послуг № 289 від 20.03.2018 року (а.с. 30); рахунок на оплату № 289 від 20.03.2018 року (а.с. 31), що підтверджено додатком до повідомлення (а.с. 43).

А також позивачем надані пояснення такого змісту: підприємство займається перевезенням вантажу вантажним автотранспортом з забезпеченням його (транспорту) паливно-мастильними матеріалами.

Однак, рішенням Комісії Головного управління Державної фіскальної служби в Одеській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №669375/41719432 від 27.04.2018 року відмовлено у реєстрації податкової накладної №74 від 20.03.2018 року з підстав ненадання платником податків копій первинних документів щодо постачання/придбання творів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи) у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт/послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні, розрахункові документи, банківські виписки з особового рахунку (а.с.19).

Суд встановив, що позивачем подано скаргу на зазначене рішення, яка рішенням Комісії з питань розгляду скарг залишена без задоволення, а оскаржуване рішення без змін. (а.с.20-21).

Дослідивши матеріали справи, вислухавши вступне слово представників сторін та, проаналізувавши норми матеріального права, що регулюють спірні правовідносини, суд дійшов висновку, що позовні вимоги належать задоволенню повністю, з огляду на таке.

Частиною 2 статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч. 2 ст. 2 КАС України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено).

Спірні правовідносини врегульовано нормами Податкового кодексу України, постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 року № 117 Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (надалі - Порядок № 117), постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 року № 1246 Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних , наказом Державної фіскальної служби України від 16.03.2018 № 137 Про затвердження Порядку роботи Комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації .

Відповідно до п.п.14.1.60 п. 14.1 ст. 14 ПК України, єдиний реєстр податкових накладних - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.

Згідно з пп. а , б п. 185.1 ст. 185 ПК України, об'єктом оподаткування є операції платників податку з: постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу, у тому числі операції з безоплатної передачі та з передачі права власності на об'єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об'єкта фінансового лізингу в користування лізингоотримувачу/орендарю; постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу.

Пунктом 187.1 статті 187 ПК України встановлено, що датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (п. 188.1 ст. 188 ПК України).

Пунктом 201.10 ст. 201 ПК України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Відповідно до п.п. 74.1, 74.3 ст. 74 ПК України, податкова інформація, зібрана відповідно до цього Кодексу, зберігається в базах даних Інформаційних, телекомунікаційних та інформаційно-телекомунікаційних систем (далі - Інформаційні системи) центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику. Зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань, а також центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, для формування та реалізації єдиної державної податкової та митної політики.

Згідно з п. 2 постанови Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 року № 1246 Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних (далі - Порядок № 1246) (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від № 204 від 21.02.2018 ), податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі - платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі - Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Згідно з п. 12 Порядку № 1246, після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов'язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування; дотримання вимог Законів України «Про електронний цифровий підпис» , «Про електронні документи та електронний документообіг» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

За результатами перевірок, визначених п. 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (п.13 Порядку № 1246).

Аналогічні норми містяться і у п. 201.16 ст. 201 ПК України, згідно якого реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 р. № 117 затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Згідно з п. 5 цього Порядку, податкова накладна / розрахунок коригування, які підлягають моніторингу, перевіряються на відповідність критеріям ризиковості платника податку, критеріям ризиковості здійснення операцій та показникам позитивної податкової історії платника податку.

При цьому, відповідно до змісту п. 10 Порядку № 117, критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку, визначає ДФС та надсилає на погодження Мінфіну в електронній формі через систему електронної взаємодії органів виконавчої влади. ДФС оприлюднює на своєму офіційному веб-сайті погоджені критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку.

Пунктом 13 Порядку № 117 передбачено, що у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складання податкової накладної / розрахунку коригування; 2) порядковий номер, номенклатура товарів/послуг продавця, код товару згідно з УКТЗЕД / послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, зазначені у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрація яких зупинена; 3) критерій(ї) ризиковості платника податку та/або критерій(ї) ризиковості здійснення операцій, на підставі якого(их) зупинено реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 4) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.

Як вбачається зі змісту квитанції, якою була зупинена реєстрація податкової накладної №74 від 20.03.2018 року, реєстрація вказаної накладної зупинена відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПК України. Обсяг постачання товару/послуги 49.41 перевищує величину залишку обсягу придбаного такого товару /послуги та обсягу його постачання, що відповідає вимогам ПП. 2.1. П. Критеріїв ризиковості платника податку. ПН/РК відповідає вимогам п.п.1.6 п. 1 Критеріїв ризиковості платника податку.

Водночас, у вищевказаній квитанції податковим органом запропоновано платнику податків надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН відповідно.

Наказом Головного управління ДФС в Одеській області №1766 від 14 березня 2018 року Про затвердження складу Комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації , створено Комісію, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації.

Суд встановив, що подані позивачем письмові пояснення та копії документів, подані платником податків до контролюючого органу, розглядались Комісією ГУДФС в Одеській області.

Відповідно п. п. 20-21 Постанови №117, зазначені комісії приймають рішення про: реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі; відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.

Підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено; ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку; надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.

Відповідно до пп. 4 п. 13 постанови Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 р. № 117, у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування зазначаються: пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.

Згідно з п.14 цього Порядку, перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, включає в себе: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.

Так, представник позивача зазначив, що на виконання квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної, на підтвердження реальності господарських операцій надано відповідні документи.

Суд встановив, та представник відповідача не спростував той факт, що позивач надав до Комісії копії документів по спірних господарських операціях та податкової накладної, а саме: договір від 11 грудня 2017 року, укладений між ТОВ Філл Лоджистікс (Перевізник) та ТОВ Глобал ОСОБА_3 (Замовник) №К-804/1/17 про перевезення вантажу в контейнерах вантажним автомобільним транспортом (а.с. 23-28); платіжне доручення № 42608 від 03.04.2018 року (а.с. 22); міжнародна товарно-транспортна накладна (а.с. 29); акт надання послуг № 289 від 20.03.2018 року (а.с. 30); рахунок на оплату № 289 від 20.03.2018 року (а.с. 31).

Відповідачем розглянуті ці документи та прийнято рішення Комісії Головного управління Державної фіскальної служби в Одеській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №669375/41719432 від 27.04.2018 року, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної №74 від 20.03.2018 року з підстав ненадання платником податків копій первинних документів щодо постачання/придбання творів/послуг, зберігання і транспортуванням, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи) у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт/послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні, розрахункові документи, банківські виписки з особового рахунку (а.с.19).

Судом досліджені надані позивачем документи, які свідчать про проведення господарських операцій між позивачем та його контрагентом - ТОВ Глобал ОСОБА_3 , що були надані відповідачу та зроблений висновок відповідачем на підставі наданих документів, та суд дійшов висновку, що ненадання цих документів не може бути підставою для відмови у реєстрації цієї податкової накладної, з огляду на таке.

Так, відповідач посилається на ненадання таких документів: щодо постачання/придбання творів/послуг, зберігання і транспортуванням, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи) у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт/послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні, розрахункові документи, банківські виписки з особового рахунку.

Зі змісту договору від 11 грудня 2017 року, укладеного між ТОВ Філл Лоджистікс (Перевізник) та ТОВ Глобал ОСОБА_3 (Замовник) №К-804/1/17 про перевезення вантажу в контейнерах вантажним автомобільним транспортом (а.с. 23-28) вбачається, що його предметом є: перевізник зобов'язується за винагороду доставити вантаж в 20-ти та 40-ка футових морських контейнерах вантажним автомобілем на умовах, узгоджених Сторонами та видати його особі, яка має право на отримання товару.

Згідно з пункту 1 Правил перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні, затверджених наказом Міністерства транспорту України від 14.10.1997 № 363 , зареєстровано в Міністерстві юстиції України 20.02.1998 за № 128/2568 (далі - Правила № 363), товарно-транспортна накладна - це єдиний для всіх учасників транспортного процесу юридичний документ, що призначений для списання товарно-матеріальних цінностей, обліку на шляху їх переміщення, оприбуткування, складського, оперативного та бухгалтерського обліку, а також для розрахунків за перевезення вантажу.

Основними документами на перевезення вантажів є товарно-транспортні накладні та дорожні листи вантажного автомобіля (пункт 11.1 Правил № 363).

Повідомленням щодо підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК, реєстрація якої зупинена від 23.04.2018 року (а.с.42-43) підтверджено, що позивачем була надана міжнародна товарно-транспортна накладна, яка підтверджує здійснення перевезення вантажу.

Щодо посилання відповідача на ненадання позивачем документів зберігання, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), суд зазначає, що виходячи із предмету договору, такі документи не є істотними для підтвердження саме цієї господарської операції з перевезення вантажу.

Так, відповідно до п. 3.2.1. цього договору, Перевізник зобов'язаний організувати виконання перевезення вантажу відповідно до прийнятої заявки та забезпечити доставку вантажу.

Також до повідомлення на підтвердження реальності операції позивачем були додані, в тому числі, акт надання послуг № 289 від 20.03.2018 року (а.с. 30) та рахунок на оплату № 289 від 20.03.2018 року (а.с. 31), що спростовує доводи відповідача щодо ненадання таких документів.

Щодо посилань відповідача з приводу надання платіжного доручення без штампу проведено банком та ненадання, одночасно, виписки з банку, на підтвердження тому, що кошти пройшли по банку, суд зазначає таке.

Відповідно до п.4.1 цього договору, оплата за виконану перевозку відбувається відповідно рахунку протягом 5 банківських днів, починаючи з дня, наступного за днем надання Перевізником оформлених належним чином оригіналів ТТН (з печаткою покупця), актів виконаних робіт, податкових накладних, а також документів, які підтверджують здачу (повернення) в порт порожнього контейнеру. Вищезазначені первинні документи, які не мають всіх необхідних реквізитів вважаються неврученими, про що замовник повідомляє перевізника.

Суд встановив, що на виконання умов договору з ТОВ Глобал ОСОБА_3 , позивачем надано платіжне доручення №42608 від 03.04.2018 року про сплату за транспортні послуги 14 540 грн. відповідно до договору №К804/1/17 від 11.12.2017 року.

Судом досліджено зазначене платіжне доручення та встановлено, що воно містить відмітку про проведення банком 03.04.2018 року, в той самий день, засвідчене печаткою банку ПАТ Приватбанк , у зв'язку з чим, твердження представника відповідача про не проведення вказаної операції банком не знайшли свого документального підтвердження. (а.с.22).

У свою чергу, суд звертає увагу, що відповідно до п. 5.4, 5.6 р. 5 Положення про організацію операційної діяльності в банках України, затвердженого Постановою Правління НБУ від 18.06.2003 №254, особові рахунки є регістрами аналітичного обліку, що вміщують записи про операції, здійснені протягом операційного дня. Виписки з особових рахунків клієнтів є підтвердженням виконаних за день операцій і призначаються для видачі або відсилання клієнту.

Відмітка на платіжному дорученні щодо проведення операції банком, містить ту саму інформацію, що й банківська виписка з особового рахунку, а тому, у розумінні належності, допустимості та достатності доказів, визначених приписами КАС України, платіжне доручення з відміткою банку про проведення операції є достатнім та належним доказом на підтвердження цієї обставини.

Таким чином, з огляду на встановлені та з'ясовані судом обставини, сукупність наданих первинних документів дають підстави для переконання щодо надання ТОВ Філл Лоджистікс послуг за умовами договору №К-804/1/17 від 11.12.2017р.

Факт надання послуг (перевезення товару) зумовлював обов'язок позивача в силу вимог п. 187.1 ст. 187, пп. 201.1, 201.7, 201.10 ст.201 ПК України сформувати та направити для реєстрації податкову накладну, тобто за правилом першої події, що в даному випадку і було виконано позивачем шляхом подання податкової накладної №24 від 20.03.2018 року для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Таким чином, враховуючи те, що податкова накладна видана в межах операції, яка є об'єктом оподаткування; фактичне виконання цієї операції підтверджується наданими первинним документами, податкова накладна подана для реєстрації у встановлений п. 201.10 ст. 201 ПК України строк, а також враховуючи те, що відповідачем не доведено наявності інших підстав для зупинення реєстрації і відмови у реєстрації податкової накладної та судом не встановлено обставин, які б перешкоджали видачі податкової накладної та прийняттю рішення про її реєстрацію, суд дійшов висновку про відсутність у відповідача підстав для відмови у реєстрації податкової накладної шляхом прийняття оскаржуваного рішення, яке прийнято без врахування всіх обставин, що мали суттєве значення для оцінки реальності господарських операцій та для цілей прийняття оскаржуваного рішення, а також без врахування наведених вище норм податкового законодавства.

Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що відповідачем не доведено правомірності свого рішення, а тому позовні вимоги про визнання протиправним та скасування рішення про відмову у реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних є законними та обґрунтованими та належать задоволенню.

Стосовно позовної вимоги про зобов'язання Державну фіскальну службу України зареєструвати податкову накладну №74 від 20.03.2018 року, поданої ТОВ Філл Лоджистік , суд зазначає.

Відповідно до п. 28 Порядку №117, податкова накладна / розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: прийнято та набрало чинності рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.

Приписами пункту 20 Порядку № 1246 передбачено, що у разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.

В даному випадку, зобов'язання відповідача зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних подану позивачем податкову накладну є дотриманням судом гарантій на те, що спір між сторонами буде остаточно вирішений, та належним способом захисту порушеного права.

Суд також враховує, що чинним законодавством покладено на Комісію обов'язок щодо прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку про наявність підстав для зобов'язання Державної фіскальної служби України зареєструвати податкову накладну, а тому в цій частині позовні вимоги належать задоволенню шляхом зобов'язання Державну фіскальну службу України зареєструвати податкову накладну №74 від 20.03.2018 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідно до ч.1,3 ст.90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні, суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності.

Таким чином, оцінюючи встановлені у судовому засіданні факти, суд дійшов висновку, що відповідачі, заперечуючи проти позову не довели, з посиланням на відповідні докази правомірності свого рішення, а тому позовні вимоги належать задоволенню повністю.

Відповідно до ст. 139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

З огляду на те, що визнане протиправним та скасоване судом рішення було прийнято Комісією Головного управління Державної фіскальної служби в Одеській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, а позовна вимога про зобов'язання Державну фіскальну службу України зареєструвати податкову накладну №74 від 20.03.2018 року в Єдиному реєстрі податкових накладних є похідною від цієї вимоги, судові витрати підлягають стягненню з Головного управління Державної фіскальної служби в Одеській області.

Керуючись ст.ст. 6, 12, 72, 77,90, 139, 246, 255,295,297 КАС України, суд -

В И Р І Ш И В:

Позовну заяву товариства з обмеженою відповідальністю ФІЛЛ ЛОДЖИСТІКС (код ЄДРПОУ 41719432, місцезнаходження: 65012, м. Одеса, вул. Велика Арнаутська, буд. 2А, офіс 111) до Державної фіскальної служби України (код ЄДРПОУ 39292197, місцезнаходження: 04053, м. Київ, Львівська площа,8), Головного управління Державної фіскальної служби в Одеській області (код ЄДРПОУ 39398646, місцезнаходження: 65044, м. Одеса, вул. Семінарська,5 ), Комісії Головного управління Державної фіскальної служби в Одеській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації (код ЄДРПОУ 39398646, місцезнаходження: 65044, м. Одеса, вул.. Семінарська,5 ) про визнання протиправними та скасування рішення Комісії Головного управління Державної фіскальної служби в Одеській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі накладних або відмову в такій реєстрації № 669375/41719432 від 27.04.2018 року та зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати податкову накладну №74 від 20.03.2018 року в Єдиному реєстрі податкових накладних,- задовольнити у повному обсязі.

Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління Державної фіскальної служби в Одеській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі накладних або відмову в такій реєстрації № 669375/41719432 від 27.04.2018 року .

Зобов'язати Державну фіскальну службу України (код ЄДРПОУ 39292197, місцезнаходження: 04053, м. Київ, Львівська площа,8) зареєструвати податкову накладну №74 від 20.03.2018 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань з Головного управління Державної фіскальної служби в Одеській області (код ЄДРПОУ 39398646, місцезнаходження: 65044, м. Одеса, вул. Семінарська, 5) на користь товариства з обмеженою відповідальністю ФІЛЛ ЛОДЖИСТІКС (код ЄДРПОУ 41719432, місцезнаходження: 65012, м. Одеса, вул. Велика Арнаутська, буд. 2А, офіс 111) судовий збір в розмірі 1762 грн. (одна тисяча сімсот шістдесят дві гривні).

Рішення суду може бути оскаржено в порядку та в строки, встановлені ст.ст. 295, 297 КАС України, з урахуванням п.15.5 п. 15 ч. 1 Перехідних положень КАС України.

Рішення суду набирає законної сили в порядку та в строки, встановлені ст. 255 КАС України.

Повний текст рішення виготовлений та підписаний 22 жовтня 2018 року.

Суддя Л.Р. Юхтенко

.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.10.2018
Оприлюднено23.10.2018
Номер документу77278808
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —1540/4146/18

Ухвала від 14.01.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Лук'янчук О.В.

Ухвала від 11.12.2018

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Лук'янчук О.В.

Ухвала від 16.11.2018

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Лук'янчук О.В.

Ухвала від 16.11.2018

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Лук'янчук О.В.

Рішення від 22.10.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Юхтенко Л.Р.

Рішення від 12.10.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Юхтенко Л.Р.

Ухвала від 29.08.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Юхтенко Л.Р.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні