Рішення
від 10.10.2018 по справі 2540/2796/18
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

10 жовтня 2018 року Чернігів Справа № 2540/2796/18

Чернігівський окружний адміністративний суд у складі:

головуючої судді - Кашпур О.В.,

за участі секретаря - Андрушко І.М.,

представника позивача - ОСОБА_1,

представника відповідача - ОСОБА_2,

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "НСН" до Головного управління Державної фіскальної служби у Чернігівській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень,

В С Т А Н О В И В:

Позивач 08.08.2018 звернувся з позовом до Головного управління ДФС у Чернігівській області і просить визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення Головного управління Державної фіскальної служби у Чернігівській області від 03.07.2018 за № 00002181400 про збільшення суми грошового зобов'язання з податку на додану вартість на загальну суму 399213,00 грн. (за податковим зобов'язанням - 266142,00 грн. та за штрафними (фінансовими) санкціями - 133071,00 грн.) та податкове повідомлення-рішення від 03.07.2018 за № 00002191400, про зменшення розміру від'ємного значення суми податку на додану вартість на суму 407408,00 грн.

Свої вимоги мотивує тим, що висновок відповідача про відсутність фактичного здійснення господарських операцій між ТОВ НСН та ТОВ Емпайр Істейт , ТОВ Тененсі-Глобал , ТОВ Астіком є необґрунтованим і безпідставним. Позивач наполягає на тому, що договори поставки товару мають реальний характер, виконання сторонами договірних зобов'язань підтверджується належними первинним бухгалтерськими документами, які підтверджують реальність господарської операції, в подальшому придбаний товар був використаний ним у власній господарській діяльності та реалізованій третій юридичній особі ТОВ АТЕМ ГРУП , що також підтверджується відповідними документами. Також позивач зазначає, що ревізором в акті перевірки від 19.06.2018 № 434/14/14243249 не досліджувались господарські операції за липень 2017 року, за вересень 2017 року, за жовтень 2017 року, за листопад 2017 року. Дані періоди не були предметом дослідження документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ НСН щодо правомірності формування податкової звітності з податку на додану вартість по взаємовідносинах з ТОВ Емпайр Істейт , ТОВ Афіла , ТОВ Мінаріс , ТОВ Провайдекс , ТОВ Тененсі-Глобал , ТОВ Астіком . Позивач зазначає, що відносини ТОВ Афіла , ТОВ Мінаріс , ТОВ Провайдекс мали реальний характер та підтверджені первинними бухгалтерськими документами. Позивач наполягає на наявності товарно-транспортних накладних, які підтверджують факт транспортування товару. Також ТОВ НСН вважає, що протиправним є зменшення від'ємного значення різниці між сумою податкових зобов'язань та податкового кредиту в період з 01.06.2017 по 30.06.2017, оскільки відповідач фактично повторно притягає позивача до відповідальності за порушення, що встановлені в акті перевірки №699/14/14243249 від 14.12.2017, за результатами якого прийнято податкове повідомлення-рішення від 2712.2017 № 00004291400. Враховуючи наведені обставини позивач просить задовольнити його вимоги.

Ухвалою суду від 13.08.2018 у справі відкрито провадження, слухання справи призначено у відкритому судовому засіданні за правилами загального позовного провадження. Відповідачу надано строк для подання відзиву на позов.

Від ГУД ДФС в Чернігівській області в межах наданого строку до суду надійшов відзив на позовну заяву, в якому відповідач просить суд відмовити в задоволенні позову та зазначає, що контрагенти позивача не мали реальної можливості здійснювати такий вид та обсяг господарських операцій, що було встановлено під час проведеної перевірки. За наведених обставин, оскаржувані податкові повідомлення-рішення є правомірними.

За результатами попереднього судового засідання сторонам було надано строки для подання до суду відповіді на відзив та заперечень на відповідь.

В межах наданих строків ТОВ НСН було подано до суду відповідь на відзив, в якій позивач заперечує проти обставин, викладених у відзиві та наполягає на обґрунтуваннях, викладених в позовній заяві. ТОВ НСН звертає увагу на те, що відзив на позов ТУ ДФС у Чернігівській області не містить обґрунтувань щодо підстав не дослідження ревізорами в акті перевірки від 19.06.2018 № 434/14/14243249 наданих ТОВ НСН первинних документів бухгалтерського обліку по господарським взаємовідносинам з ТОВ ПРОВАЙДЕКС , ТОВ МІНАРИС , ТОВ АФІЛА та підстав проведення донарахувань податкового зобов'язання з ПДВ по даним контрагентам.

В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав в повному обсязі.

Представник відповідача просив відмовити позивачу в задоволенні позову.

Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, суд вважає, що позовні вимоги не підлягають задоволенню, виходячи з наступного:

Встановлено, що ГУ ДФС у Чернігівській області була проведена документальна позапланова виїзна перевірка ТОВ НСН щодо правомірності формування податкової звітності з податку на додану вартість по взаємовідносинам з ТОВ Емпайр Істейт за серпень 2017 року, ТОВ Афіла за серпень 2017 року, ТОВ Мінаріс за березень 2017 року, ТОВ Провайдекс за січень 2017 року, лютий 2017 року, ТОВ Тененсі-Глобал за серпень 2017 року, ТОВ Астіком за лютий 2018 року.

За результатами проведеної перевірки ТОВ НСН складено акт від 19.06.2018 № 434/14/14243249.

Під час проведеної перевірки було встановлено порушення ТОВ НСН п. 44.1 ст. 44, п. 185.1 ст. 185, ст 188.1 ст. 188, п. 198.2 п. 198.3, 198.6 ст. 198, п. 201.1. ст.201 Податкового кодексу України, в результаті чого встановлено заниження податку на додану вартість на суму 266142,0 грн., в тому числі за липень 2017 року на суму 106445,0грн., за вересень 2017 року на суму 45248,0грн., за жовтень 2017 року на суму 54809,0грн., за листопад 2017 року на суму 41183,0грн., за лютий 2018 року на суму 18457,0грн. та завищено від'ємне значення з ПДВ на 407408,0грн. в тому числі за червень 2017 року - 117719,0грн., за липень 2017 року - 11574,0грн., за серпень 2017 року 141240,0грн., за вересень 2017 - 95992,0грн., за жовтень 2017 -41183,0грн.

На підставі акту перевірки ГУ ДФС в Чернігівській області було винесено податкові повідомлення-рішення:

№00002181400 від 03.07.2018, яким ТОВ НСН збільшено розмір суму грошового зобов'язання за платежем податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) на загальну суму 399213,00 грн.;

№ 00002191400 від 03.07.2018, яким до ТОВ НСН застосовано штрафну (фінансову) санкцію (штрафу) по платежу податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) на загальну суму 407408,00 грн.

В ході проведення перевірки було встановлено, що згідно договору поставки №21/08/17 від 21.08.2017, ТОВ Емпайр Істейт та ТОВ НСН склали договір про наступне. Продавець зобов'язується поставити узгодженими партіями покупцеві продукцію піддони дерев'яні.

Згідно умов поставки та розрахунків передача товару проводиться зі складу продавця або за домовленістю. Перевезення продукції з складу продавця на склад покупця, порядок оплати транспортних послуг перевізників, порядок відшкодування витрат по доставці товару визначається додатковим узгодженням сторін. Для отримання товару покупець направляє свого представника з довіреністю встановленого зразка на право отримання товару.

Оплата здійснюється шляхом перерахування грошей на р/р продавця.

ТОВ Емпайр Істейт (40456501) на адресу ТОВ НСН були виписані податкові накладні від 21.08.2017 № 64 на суму 154308,00 грн. у т.ч. ПДВ 30861,00 грн; від 22.08.2017 № 65 на суму 154308,00 грн. у т.ч. ПДВ 30861,00 грн; від 23.08.2017 № 67 на суму 154308,00 грн. у т.ч. ПДВ 30861,00 грн.

Податкові накладні підписані гр. ОСОБА_3, який згідно АІС Податковий блок з 18.01.2017 року перебував на посаді директора ТОВ Емпар Істейт .

Також ТОВ Емпайер Істейт виписано позивачу видаткові накладні від 21.08.2017 № 64 на суму 154308,00 грн. у т.ч. ПДВ 30861,00 грн; від 22.08.2017 № 65 на суму 154308,00 грн. у т.ч. ПДВ 30861,00 грн; від 23.08.2017 № 67 на суму 154308,00 грн. у т.ч. ПДВ 30861,00 грн.

Суми податку на додану вартість за виписаними податковими накладними включені TOB НСН до податкового кредиту та відповідно до розділу II Податковий кредит додатків 5 до податкових декларацій з ГІДВ Розшифровки податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів протягом серпня 2017 року від Постачальника - ТОВ Емпайр Істейт .

Також були надані рахунки - фактури на загальну суму 462924.0грн., в т.ч.ПДВ 92584,80грн., з номенклатурою товару Піддон дерев'яний 1200 X 800 з ф/о у кількості 4620шт, по ціні 100,2грн. Зокрема від 21.08.2017 № 64 на суму 154308,00 грн. у т.ч. ПДВ 30861,00 грн; від 22.08.2017 № 65 на суму 154308,00 грн. у т.ч. ПДВ 30861,00 грн; від 23.08.2017 № 67 на суму 154308,00 грн. у т.ч. ПДВ 30861,00 грн.

Згідно видаткових накладних постачальник: ТОВ Емпар Істейт , одержувач: ТОВ «НСН» , місце складання - не зазначено. Дані видаткові накладні скріплені печатками сторін ТОВ Емпар Істейт і ТОВ НСН та підписами кульковою ручкою від Постачальника та від Покупця - лише підпис, без зазначення ПІБ та посади особи, яка отримала товар, дані За довіреністю - не заповнені (тобто не міститься інформації, яка дає змогу ідентифікувати особу, яка підписала видаткові накладні від покупця та отримала товар.

В ході проведення перевірки не було надано товарно-транспортні накладні, які б підтверджували доставку піддонів дерев'яних до ТОВ НСН . Також не надані сертифікати якості продукції, в зв'язку з чим неможливо визначити походження та реального виробника одержаних товарів.

Згідно банківських виписок оплата ТОВ Емпар Істейт здійснена що ляхом переуступки боргу по рахунку від 21.08.2017 на суму 185169,60 грн одержувач платежу ТОВ Стронг Тім Компані ; по рахунку від 22.08.2017 на суму 185169,60 грн одержувач платежу ТОВ "Астіком".

Договори переуступки боргу при проведенні перевірки не надані. Станом на 31.05.2018 заборгованість перед ТОВ Емпар Істейт складає 185169,60 грн.

В акті перевірки зазначено, що ТОВ Емпайр Істейт перебуває на податковому обліку в ДПІ у Голосіївському районі ГУ ДФС у м.Києві, дата реєстрації в податкових органах 28.04.2016, платник ПДВ з 01.06.2016. Стан платника: 0 (платник податків за основним місцем обліку). Адреса реєстрації: м. Київ, пр. Голосіївський, буд. 108, корп. 2, кв. (офіс) 2. Засновник, керівник та головний бухгалтер - з 18.01.2017 ОСОБА_3, який одночасно є засновником на чотирьох суб'єктів господарювання, в тому числі на ТОВ "Стронг Тім Компані".

Основний вид діяльності ТОВ Емпайр Істейт - неспеціалізована оптова торгівля. Кількість працюючих на підприємстві встановити неможливо у зв'язку з неподанням до ДНІ за місцем обліку звітів про суми нарахованих доходів за формою 1-ДФ.

Звітність з Єдиного внеску протягом 2017 року ТОВ Емпайр Істейт до податкового органу не подана. Упродовж 2017-2018 років ТОВ Емпайр Істейт до податкового органу за місцем реєстрації подано лише звітність з ПДВ.

Крім того ревізором встановлено, що вироком Солом'янського районного суду міста Києва від 20 лютого 2018 року по справі № 1-кп\760\606\1 8 визнано ОСОБА_3 винуватим у вчиненні злочину, передбаченого ст. 205-1 ч. 1, 205-1 ч. 2 КК України. Зазначеним вироком встановлено, що дії ОСОБА_3, які полягали у внесенні в документи, що відповідно до закону подавались для проведення державної реєстрації юридичної особи ТОВ ЕМПАЙР ІСТЕЙТ , завідомо неправдивих відомостей, призвели до того, що невстановлені слідством особи отримавши реєстраційні документи ТОВ ЕМПАЙР ІСТЕЙТ , а також печатку вказаного товариства, здійснювали діяльність з метою штучного формування податкового кредиту з податку на додану вартість підприємствам реального сектору економіки, для ухилення від сплати податків до Державного бюджету України.

Судом встановлено, що ТОВ НСН надано товарно-транспортні накладні до ДФС України в порядку адміністративного оскарження податкових повідомлень-рішень як додаток до скарги та на підтвердження факту доставки контрагентами товару за умовами договорів від 21.08.2017 № 21/08/17; від 25.08.2017 № 25/08/17; від 10.02.2018 № 10/02/18 по ТОВ ЕМПАЙР ІСТЕЙТ ТТН № В-64-2, В-64-1 від 21.08.2017, № В-65-1, В-65-2 від 22.08.2017, № В-67-1, В-67-2 від 23.08.2017.

Під час проведеної перевірки ГУ ДФС в Чернігівській області було встановлено, що згідно договору поставки, укладеного між ТОВ Тененсі - Глобал , як продавцем та TOB НCH , як покупцем, продавець зобов'язується поставити узгодженими партіями покупцеві продукцію піддони дерев'яні та/або дошку перетином 150x50. Кількість та вартість товару в окремій партії зазначається у додаткових угодах, видаткових накладних та рахунках фактурах на кожну партію товару. Якість товару по даному договору повинна бути підтверджена сертифікатом якості виробника, оформленим згідно вимог чинного законодавства. Згідно умов поставки та розрахунків передача товару проводиться зі складу продавця або за домовленістю. Перевезення продукції з складу продавця на склад покупця, порядок оплати транспортних послуг перевізників, порядок відшкодування витрат по доставці товару визначається додатковим узгодженням сторін. Для отримання товару покупець направляє свого представника з довіреністю встановленого зразка на право отримання товару. Оплата здійснюється шляхом перерахування грошей на розрахунковий рахунок продавця.

ТОВ Тененсі - Глобал на адресу ТОВ НСН упродовж серпня 2017 року були виписані податкові накладні з номенклатурою товарів: Дошка , Піддон дерев"яний 1200x800 з ф.о. від 25.08.2017 № 381 на суму 75721,00 грн. у т.ч. ПДВ 15144,20 грн; від 28.08.2017 № 401 на суму 111186,00 грн. у т.ч. ПДВ 22237,20 грн.

Податкові накладні підписані ОСОБА_4, який згідно АІС Податковий блок з 07.08.2017 перебував на посаді директора ТОВ Тененсі - Глобал . Суми податку на додану вартість за виписаними податковими накладними включені ТОВ НСН до податкового кредиту та відповідно до розділу II Податковий кредит додатків 5 до податкових декларацій з ПДВ Розшифровки податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів протягом серпня 2017 року від постачальника - ТОВ Тененсі - Глобал .

ТОВ Тененсі-Глобал було виписано позивачу видаткові накладні від 25.08.2017 № 381 на суму 90865,20 грн. у т.ч. ПДВ 15144,20 грн; від 28.08.2017 № 401 на суму 133423,20 грн. у т.ч. ПДВ 22237,00 грн.

Згідно видаткових накладних постачальник: ТОВ Тененсі - Глобал , а одержувач: ТОВ «НСН» , місце складання - не зазначено. Видаткові накладні скріплені печатками сторін ТОВ Тененсі - Глобал і ТОВ НСН та підписами кульковою ручкою від постачальника та від покупця - лише підпис, без зазначення ПІБ та посади особи, яка отримала товар, дані За довіреністю - не заповнені (тобто не міститься інформації, яка дає змогу ідентифікувати особу, яка підписала видаткові накладні від покупця та отримала товар.

В ході проведення перевірки не надані товарно-транспортні накладні, які б підтверджували доставку піддонів дерев'яних до ТОВ НСН . Також не надані сертифікати якості продукції, в зв'язку з чим неможливо визначити походження та реального виробника одержаних товарів.

Судом встановлено, що ТОВ НСН надано товарно-транспортні накладні до ДФС України в порядку адміністративного оскарження податкових повідомлень-рішень як додаток до скарги та на підтвердження факту доставки контрагентами товару за умовами договорів від 21.08.2017 № 21/08/17; від 25.08.2017 № 25/08/17; від 10.02.2018 № 10/02/18 по ТОВ Тененсі - Глобал ТТН № 25/1 від 25.08.2017, № 28/1 від 28.08.2017.

ГУ ДФС в Чернігівській області встановлено, що ТОВ Тененсі - Глобал перебуває на податковому обліку в Житомирській ОДПІ ГУ ДФС у Житомирській області, дата реєстрації в податкових органах 08.06.2017, платник ПДВ з 01,08.2017. Стан платника: 0 (платник податків за основним місцем обліку). Адреса реєстрації: м.Житомир, вул. Михайлівська, буд. 17. Засновник, керівник та головний бухгалтер - з 07.08.2017р. ОСОБА_4, який одночасно є фізичною особою - підприємцем (ДПІ у Дніпровському районі ГУ ДФС У м. Києві - дослідження кон'юнктури ринку та виявлення громадської думки.) та одночасно є засновником., керівником та головним бухгалтером на двадцяти чотирьох суб'єктах господарської діяльності.

Основний вид діяльності ТОВ Тененсі - Глобал - діяльність, посередників у торгівлі товарами широкого асортименту.

Кількість працюючих на підприємстві встановити ревізорам не було можливо у зв'язку з неподанням до податкового органу за місцем, обліку звітів про суми нарахованих доходів за формою 1-ДФ. Упродовж 2017 - 2018 років ТОВ Тененсі - Глобал подало до ДПІ за місцем обліку звітність лише з ПДВ.

З метою визначення походження товару за номенклатурою Піддон дерев"яний 1200 X 800 з ф/о , Дошка здійснено аналіз даних ЄРПН за період з 01.08,2017р. по 31.08.2017 року. 'ГОВ Тененсі - Глобал сформувало податковий кредит від контрагентів постачальників, якими виписані податкові накладні з номенклатурою Тушка курчат- бройлерів 1 категорії Напівфабрикат натуральний охолоджений, одяг виготовлений з синтетичних текстильних матеріалів, туфлі жіночі, манекени для кравців, акумуляторні батареї Power Bank, додаткові речі до одягу з листів пластмаси, ремені для одягу тощо. Проте, за відповідний період не було встановлено зареєстрованих податкових накладних щодо придбання ТОВ Тененсі - Глобал у контрагентів постачальників товару з номенклатурою Піддон дерев"яний 1200 X 800 з ф/о , Дошка .

В свою чергу, згідно бази даних ЄРПН у серпні 2017року ТОВ Тененсі - Глобал на адресу контрагентів - покупців були зареєстровані податкові накладні з номенклатурою: Повітроводи кл.П із сталі оцинков. товщ. 1,0 мм, Фасонні частини кл. В з тонколистолистової оц. сталі 1,0 , круг, перер. Д710 мм, Резистор 1,2 кОм, 0,5 Вт, Кабель JE-H(St) НВ D FE180 Е30 2x2x0.8 мм, Блок комутації пожежостійкий БКП-2М2-16, Хром металевий, труби, кукурудза тощо.

Враховуючи вищевикладене, під час проведеної перевірки встановлено, що дані податкових накладних, виданих та отриманих ТОВ Тененсі - Глобал у серпні 2017року вказують на невідповідність номенклатури придбаних товарів у вказаних періодах номенклатурі реалізованих товарів. Зазначене свідчить про те, що контрагент позивача не мав можливості дійсно продати ТОВ НСН піддони дерев'яні.

Також ревізорами встановлено, що згідно ухвали Шевченківського районного суду м. Києва від 25 січня 2018 року по справі № 761/1360/18 ОСОБА_4 повідомив, що дане підприємство не реєстрував, жодного відношення до фінансово-господарської діяльності ТОВ Тененсі- Глобал (код 41384464) не має.

ГУ ДФС у Чернігівській області направлений запит до Слідчого управління фінансових розслідувань ДПІ у Шевченківському районі Головного управління ДФС у м, Києві від 23.05.2018 №1996/7/ 25-01-14-06-07 щодо надання протоколу допиту, показання посадової особи, висновки експерта (за наявності) по ТОВ ТЕНЕНСІ-ГЛОБАЛ (код 41384464). Відповідно до протоколу допиту свідка від 30.10.2017 року допитаний громадянин ОСОБА_4, 19.09.1985р.н. По суті поставлених запитань гр. ОСОБА_4 щодо ТОВ ТЕНЕНСІ-ГЛОБАЛ (код 41384464) повідомив, що він не являється директором та головним бухгалтером ТОВ ТЕНЕНСІ-ГЛОБАЛ , що йому не відомо де знаходяться установчі, фінансово - господарські документи ТОВ ТЕНЕНСІ- ГЛОБАЛ .

Щодо взаємовідносин позивача та ТОВ Астіком , то ГУ ДФС в Чернігівській області під час проведеної перевірки було встановлено, що згідно договору поставки, укладеного ТОВ Астіком , як продавцем та ТОВ НСН , як покупцем, продавець зобов'язується поставити узгодженими партіями покупцеві продукцію піддони дерев'яні та/або дошку перетином 50x50. Кількість та вартість товару в окремій партії зазначається у додаткових угодах, видаткових накладних та рахунках фактурах на кожну партію товару. Якість товару по даному договору повинна бути підтверджена сертифікатом якості виробника, оформленим згідно вимог чинного законодавства. Згідно умов поставки та розрахунків передача товару проводиться зі складу продавця або за домовленістю. Перевезення продукції з складу продавця на склад покупця, порядок оплати транспортних послуг перевізників, порядок відшкодування витрат по доставці товару визначається додатковим узгодженням сторін. Для отримання товару покупець направляє свого представника з довіреністю встановленого зразка на право отримання товару. Оплата здійснюється шляхом перерахування грошей на р/р продавця.

ТОВ Астіком па адресу ТОВ НСН упродовж лютого 2018 року були виписано податкову накладну від 13.02.2018 № 14 на суму 92285,00 грн. у т.ч. ПДВ 18456,90 грн., з номенклатурою товарів Піддон дерев'яний .

Податкові накладні підписані гр. ОСОБА_5, який згідно АІС Податковий блок з 24.11.2017 року перебував на посаді директора ТОВ Астіком .

Сума податку на додану вартість за виписаною податковою накладною включена ТОВ НСН до податкового кредиту та відповідно до розділу II Податковий кредит додатків 5 до податкових декларацій з ПДВ Розшифровки податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів протягом лютого 2018 року від Постачальника - ТОВ Астіком .

ТОВ Астіком виписано позивачу видаткову накладну від 13.02.2018 № 14 на суму 92285,00 грн. у т.ч. ПДВ 18456,90 грн. та рахунок фактуру від 13.02.2018 № 14 на суму 92285,00 грн. у т.ч. ПДВ 18456,90 грн.

Згідно видаткової накладної постачальник ТОВ Астіком , одержувач ТОВ «НСН» , місце складання - не зазначено. Видаткова накладна скріплена печатками сторін ТОВ Астіком і ТОВ НСН та підписами кульковою ручкою від постачальника та від покупця - лише підпис, без зазначення ПІБ та посади особи, яка отримала товар, дані За довіреністю - не заповнені, тобто не міститься інформації, яка дає змогу ідентифікувати особу, яка підписала видаткові накладні від покупця та отримала товар.

Оплата здійснена згідно платіжного доручення в сумі 14369,40 грн.

В ході проведення перевірки не надані товарно транспорті накладні, які б підтверджували доставку піддонів дерев'яних до ТОВ НСН . Також не надані сертифікати якості продукції, в зв'язку з чим неможливо визначити походження та реального виробника одержаних товарів.

Судом встановлено, що ТОВ НСН надано товарно-транспортні накладні до ДФС України в порядку адміністративного оскарження податкових повідомлень-рішень як додаток до скарги та на підтвердження факту доставки контрагентами товару за умовами договорів від 21.08.2017 № 21/08/17; від 25.08.2017 № 25/08/17; від 10.02.2018 № 10/02/18 по ТОВ Тененсі - Глобал ТТН від 13.02.2018.

Під час проведеної перевірки ТОВ Астіком перебуває на податковому обліку в ДПІ у Голосіївському районі ГУ ДФС у м. Києві, дата реєстрації в податкових органах 26.07.2017, платник ПДВ з 01.09.2017. Стан платника: 0 (платник податків за основним місцем обліку). Адреса реєстрації: м. Київ, вул. Ямська, буд. 41, кв. (офіс) 7. Засновник, керівник та головний бухгалтер - з 07,08.2017 ОСОБА_5, який одночасно є засновником, керівником та головним бухгалтером на дев'яти СГД. Основний вид діяльності ТОВ Астіком - неспеціалізована оптова торгівля. Кількість працюючих на підприємстві - 3 особи згідно звіту про суми нарахованих доходів за формою 1-ДФ.

Ревізором встановлено, що згідно ухвал Новозаводського районного суду м.Чернігова, в яких зазначено, що в провадженні слідчого управління фінансових розслідувань ГУ ДФС в Чернігівський області перебуває кримінальне провадження внесене до ЄРДР за № 32017270000000059 від 13.09.2017 за ознаками вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 205, ч. 3 ст. 212 КК України. В ході здійснення слідчих (розшукових) дій у кримінальному провадженні № 32017270000000059 встановлено факти створення та придбання невстановленими слідством особами з метою прикриття незаконної діяльності ряду суб'єктів підприємницької діяльності (юридичних осіб), в тому числі і зазначено ТОВ АСТІКОМ , які мають ознаки фіктивності.

В ході проведення документальної перевірки від Оперативного управління ГУ ДФС у Чернігівській області службовою запискою від 24.05.2018р. № 1287/25-01-21-05 надано протокол допиту свідка від 15.02.2018 року, а саме ОСОБА_5. ОСОБА_5 повідомив, що зареєстрував ТОВ Астіком за винагороду. Дане підприємство реєстрував без мети здійснення підприємницької діяльності, лише за грошову винагороду. Договори про придбання/реалізацію товарів, послуг не укладав. Фінансово - господарські документи від імені ТОВ Астіком не підписував. Доступу до рахунку підприємства не мав. Печатку підприємства не отримував. Податкові накладні не реєстрував. Веденням бухгалтерського та податкового обліку на ТОВ Астіком не займався. Також повідомив, що йому не відомо: місцезнаходження ТОВ Астіком , кількість працюючих, наявність основних засобів, ким здійснювався бухгалтерський та податковий облік.

Надаючи правову оцінку обставинам справи суд зазначає наступне.

Згідно ч. 2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до п. 54. 3 ст. 54 Податкового кодексу України (далі- ПК України) контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначати суму грошових зобов'язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) відємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від`ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо дані перевірок результатів діяльності платника податків, крім електронної перевірки, свідчать про заниження або завищення суми його податкових зобов'язань, суми бюджетного відшкодування та/або від`ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від`ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, заявлених у податкових (митних) деклараціях, уточнюючих розрахунках.

Відповідно до п. 58.1 ст. 58 ПК України контролюючий орган надсилає (вручає) платнику податків податкове повідомлення-рішення, якщо сума грошового зобов`язання платника податків, передбаченого податковим або іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, розраховуються контролюючим органом відповідно до ст. 54 цього Кодексі (крім декларування товарів, передбаченого для громадян) або якщо за результатами перевірки контролюючим органом встановлено факт завищення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від`ємного значення суми податку на додану вартість, розрахованої платником податків до розділу V цього Кодексу.

Згідно з п.185.1 ст.185 ПК України об'єктом оподаткування є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до ст. 186 цього Кодексу, у тому числі операції з безоплатної передачі та з передачі права власності на об'єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об'єкта фінансового лізину в користування лізингоотримувачу/орендарю.

Відповідно до п. 198.3, п. 198,6 ст. 198 ПК України податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг та складається із сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 ст. 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв'язку з придбанням або виготовленням товарів та надання послуг. Нарахування податкового кредиту виникає незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах провадження господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.

Згідно з пунктом 198.6 статті 198 Податкового кодексу України не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені податковими накладними (або підтверджені податковими накладними, оформленими з порушенням вимог статті 201 цього Кодексу) чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу.

Відповідно до п. 201.1 ст. 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов'язань платник податку зобов'язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних встановлений цим Кодексом термін.

У податковій накладній зазначаються в окремих рядках такі обов'язкові реквізити: порядковий номер податкової накладної; дата виписування податкової накладної; повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - продавця товарів/послуг; податковий номер платника податку (продавця та покупця); місцезнаходження юридичної особи - продавця або податкова адреса фізичної особи - продавця, зареєстрованої як платник податку; повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - покупця (отримувача) товарів/послуг; опис (номенклатура) товарів/послуг та їх кількість, обсяг; ціна постачання без урахування податку; ставка податку та відповідна сума податку в цифровому значенні; загальна сума коштів, що підлягають сплаті з урахуванням податку; вид цивільно-правового договору; код товару згідно з УКТ ЗЕД (для підакцизних товарів та товарів, ввезених на митну територію України).

Відповідно до ст.. 1 Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні господарська операція - дія або подія, яка викликає зміни в структурі активів та зобов'язань, власному капіталі підприємства.

Документ, який містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення це є первинний документ (ст.. 1 Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні ).

Частинами 1 та 2 ст. 9 Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні передбачено, що підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи.

Первинні та зведені облікові документи можуть бути складені у паперовій або в електронній формі та повинні мати такі обов'язкові реквізити: назву документа (форми); дату складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.

Виходячи з аналізу зазначених норм, суд робить висновок про те, що необхідною умовою для віднесення сплачених у ціні товарів (послуг) сум податку на додану вартість до складу податкового кредиту є факт придбання товарів та послуг із метою їх використання в господарській діяльності. Формування податкового кредиту з податку на додану вартість повинно бути підтверджено належним чином оформленими податковими накладними, що відображають реальність господарської операції, яка є підставою для формування податкового обліку платника податків. Водночас, за відсутності факту придбання товарів чи послуг або в разі якщо придбані товари чи послуги не призначені для використання у господарській діяльності платника податку відповідні суми не можуть включатися до складу податкового кредиту з податку на додану вартість навіть за наявності формально складених, але недостовірних документів.

Суд вважає, що недоведеність практичного здійснення господарської операції (нездійснення операцій) позбавляє первинні документи юридичної значимості для цілей формування податкової вигоди, а покупця-права на формування цієї податкової вигоди навіть за наявності правильно оформлених за зовнішніми ознаками та формою, але недостовірних та у зв'язку з цим юридично дефектних первинних документів, та незважаючи на наявність у платника податку доказів сплати продавцеві вартості товарів/послуг, якщо рух коштів не забезпечений зв'язком з господарською діяльністю учасників цих операцій. При цьому, відсутність ділової мети також є підставою для відмови у наданні податкової вигоди.

Такий висновок узгоджується із правовою позицією, викладеною в постанові Вищого адміністративного суду України від 06 грудня 2016 року у справі № 21-1440а16 та ухвалі Вищого адміністративного суду України від 11 серпня 2016 року по справі № К/800/47822/14,а також у постанові Верховного суду України від 27.06.2017 р. № 21-3418а16 .

Зокрема, у постанові Верховного суду України від 27.06.2017 р. № 21-3418а16 зазначено, що первинні документи, які стали підставою для формування податкового кредиту, виписані контрагентами, які не мали можливості фактично здійснювати господарські операції, у зв'язку з відсутністю майна та на інших матеріальних ресурсів, економічно необхідних для здійснення операцій з купівлі-продажу або надання послуг, не можуть вважатися належно оформленими та підписаними поважними особами звітними документами, які посвідчують факт придбання товарів, робіт чи послуг, а тому віднесення відображених у них сум ПДВ до податкового кредиту є безпідставними.

Аналогічна правова позиція висловлена в ухвалі Вищого адміністративного суду України від 29 червні 2016 року справа К/800/6511/16- в світлі перевірки реальності господарської операції одним з істотних факторів є прояв платником належного ступеня обачливості та обережності при виборі контрагента. Проявом такої обережності є не лише подання стандартного переліку установчих та реєстраційних документів, але й обґрунтування мотивів вибору контрагента та пояснення обставин укладення та виконання господарських операцій з таким контрагентом. Платник, який укладає договори на великі суми, за відсутності будь-якого ділового листування та особистих зустрічей з уповноваженими особами контрагента, без оцінки його ділової репутації на ринку відповідних товарів, робіт, послуг не може бути визнаний обачливим у такому виборі. Вказані обставини повинні у рівному ступені встановлюватися з ціллю з`ясування реальності виконання господарської операції саме вказаним контрагентом.

Вступаючи у господарські відносини з іншими суб`єктами господарювання, платник повинен виходити з того, що цивільний правочин тягне для нього і податкові наслідки. Позивач був вільним у виборі контрагента, а тому повинен був проявити такий ступінь обачливості та обережності, що дозволить йому розраховувати на належну поведінку контрагента у сфері податкових відносин.

З огляду на зазначене, суд приходить до висновку про те, що первинні документи щодо придбання ТОВ ``НСН`` у ТОВ Емпайр Істейт , ТОВ Тененсі-Глобал , ТОВ Астіком товару, на операції, що суперечать законодавчим нормативним актам, не мають юридичної сили первинних документів у зв'язку з зазначенням у них господарських операцій, які фактично не відбувались, не є документами, які можуть бути підставою для відображення їх в облікових регістрах бухгалтерського та податкового обліку ТОВ ``НСН``

Крім того суд звертає увагу на те, що 1 Правил перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні, затверджених Наказом Міністерства транспорту України №363 від 14.10.1997, товарно-транспортна документація - комплект юридичних документів, на підставі яких здійснюють облік, приймання, передавання, перевезення, здавання вантажу та взаємні розрахунки між учасниками транспортного процесу.

Товарно-транспортна накладна - єдиний для всіх учасників транспортного процесу юридичний документ, що призначений для списання товарно-матеріальних цінностей, обліку на шляху їх переміщення, оприбуткування, складського, оперативного та бухгалтерського обліку, а також для розрахунків за перевезення вантажу та обліку виконаної роботи.

Згідно із п. 11.1, 11.3, 11.4, 11.5, 11.6 вказаних правил основним документом на перевезення вантажів є товарно-транспортна накладна, форму якої наведено в додатку 7 до цих Правил.

Оформлення перевезень вантажів товарно-транспортними накладними здійснюється незалежно від умов оплати за роботу автомобіля.

Товарно-транспортну накладну на перевезення вантажів автомобільним транспортом Замовник (вантажовідправник) повинен виписувати в кількості не менше чотирьох екземплярів. Замовник (вантажовідправник) засвідчує всі екземпляри товарно-транспортної накладної підписом і при необхідності печаткою (штампом).

Після прийняття вантажу згідно з товарно-транспортною накладною водій (експедитор) підписує всі її екземпляри.

Перший екземпляр товарно-транспортної накладної залишається у Замовника (вантажовідправника), другий - передається водієм (експедитором) вантажоодержувачу, третій і четвертий екземпляри, засвідчені підписом вантажоодержувача (у разі потреби й печаткою або штампом), передається Перевізнику.

Під час судового засідання встановлено, що ТОВ НСН не було подано до перевірки товарно-транспортних накладних, що засвідчували б транспортування товару до позивача від ТОВ Емпайр Істейт , ТОВ Тененсі-Глобал , ТОВ Астіком .

Водночас зазначені товарно-транспортні накладні були надані позивача під час адміністративного оскарження податкових повідомлень-рішень відповідача.

Судом встановлено, що контрагентами позивача було виписано ТОВ ЕМПАЙР ІСТЕЙТ товарно-транспортні накладні № В-64-2, В-64-1 від 21.08.2017, № В-65-1, В-65-2 від 22.08.2017, № В-67-1, В-67-2 від 23.08.2017; ТОВ ТЕНЕСІ-ГЛОБАЛ ТТН № 25/1 від 25.08.2017, № 28/1 від 28.08.2017; ТОВ АСТІКОМ ТТН від 13.02.2018.

Аналізуючи дані товарно-транспортні накладні виявлено відсутність інформації про кількість вантажу та даних по вантажно-розвантажувальних операцій (масу брутто, час прибуття, час вибуття, час простою, підпис відповідальної особи тощо), що суперечить Наказу № 363.

Разом з тим, в товарно-транспортних накладних зазначено вид перевезень - «міжміські» . При цьому, аналізом даних внесених до товарно-транспортних накладних щодо пунктів навантаження та розвантаження зазначено, що перевезення здійснені з м. Чернігова до м. Чернігів/ м. Чернігів вул. Ціолковського, 39, тобто в межах одного населеного пункту. Згідно Наказу № 363 міжміські перевезення вантажів, що здійснюються за межі міста (населеного пункту).

З огляду на зазначене, суд вважає, що надані позивачем товарно-транспортні накладні не можуть свідчити про реальний характер здійснених перевезень дерев'яних піддонів. За таких обставин суд вважає, що висновки ГУ ДФС в Чернігівській області про заниження ТОВ НСН податку на додану вартість є правомірними.

Щодо взаємовідносин ТОВ НСН з ТОВ Афіла , ТОВ Мінаріс за березень 2017р, ТОВ Провайдекс за січень 2017р. - лютий 2017р. то у відповідності до вимог наказу ДФС України від 01.06.2017 року № 396 Про затвердження Зразка форми акта (довідки) документальної планової позапланової виїзної перевірки податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, та Методичних рекомендацій щодо оформлення матеріалів документальних перевірок дана інформація відображена в додатку 3 до акта перевірки Довідка про результати проведеного аналізу фінансово-господарської діяльності платника податків та виявлені ризики недотримання ним вимог податкового та іншого законодавства , який додається до першого примірника акта перевірки, що залишається в контролюючому органі.

Щодо висновків ГУДФС в Чернігівській області про завищення від'ємного значення сум податку на додану вартість, то суд зазначає наступне.

Згідно із наказом Міністерства фінансів України від 28.01.2016 року № 21 Про затвердження форм та Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість в розділі V Порядок заповнення податкової декларації зазначено наступне: У рядку 16.3 вказується сума збільшення/зменшення, від'ємного значення за результатами перевірки контролюючого органу. У разі заповнення рядків 16.2 та/або 16.3 обов'язковим є заповнення таблиці Збільшено/зменшено залишок від'ємного значення за результатами перевірки контролюючого органу на підставі податкового повідомлення- рішення та/або уточнюючого розрахунку .

При проведенні документальної позапланової перевірки ТОВ НСН щодо правомірності формування податкової звітності з податку на додану вартість по взаємовідносинах з ТОВ КОЛОС ТМ за період з 01.06.2017 по 30.06.2017 ГУ ДФС в Чернігівській області було складено акт від 14.12.2017 № 699/14/14243249 та винесено податкове повідомлення-рішення форми В4 від від 27.12.2017 № 00004291400, яким зменшено розмір від'ємного значення суми податку на додану вартість по декларації з ПДВ за червень 2017 року в сумі 117719грн.

В цьому податковому повідомленні рішенні зазначено, що сума завищення від'ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду. - підлягає відображенню платником податків у відповідних рядках податкової декларації з податку на додану вартість за звітний (податковий) період, на який припадає день узгодження цього податкового повідомлення-рішення.

Податкове повідомлення-рішення від 27.12.2017 № 00004291400 було узгоджено в судовому порядку відповідно до рішення Київського адміністративного апеляційного суду від 16.05.2018 року по справі № 825/204/18.

Отже, оскільки рішення Київського адміністративного апеляційного суду від 16.05.2018 року по справі № 825/204/18 набрало законної сили 16.05.2018, платник податків ТОВ НСН повинен був відобразити суму завищення від'ємного значення в розмірі 117719,00грн в декларації з ІІДВ за травень 2018 року по рядку 16.3 Збільшено зменшено залишок від'ємного значення за результатами перевірки контролюючого органу на підставі податкового повідомлення-рішення та/або уточнюючого розрахунку .

Платником податків подана податкова декларація з ПДВ до Чернігівської ОДПІ за травень 2018 року (від 18.05.2018 року № НОМЕР_1) в якій не враховано рішення Київського адміністративного апеляційного суду, а саме по рядку 16.3 декларації не відображено суму ПДВ 117719,00грн. зі знаком мінус.

Враховуючи наведене, суд вважає безпідставними посилання позивача на те, що висновок ГУ ДФС в Чернігівській області про завищення від'ємного значення з ПДВ на суму 117719,00грн є спробою притягнути ТОВ НСН до відповідальності повторно за одне й те саме порушення.

З урахування наведених вище обставин суд приходить до висновку про правомірність висновків ГУ ДФС в Чернігівській області про заниження ТОВ НСН податку на додану вартість на суму 266142,0 грн., в тому числі за липень 2017 року на суму 106445,0грн., за вересень 2017 року на суму 45248,0грн., за жовтень 2017 року на суму 54809,0грн., за листопад 2017 року на суму 41183,0грн., за лютий 2018 року на суму 18457,0грн., а також про завищення від'ємного значення з ПДВ на 407408,0грн. в тому числі за червень 2017 року - 117719,0грн., за липень 2017 року - 11574,0грн., за серпень 2017 року 141240,0грн., за вересень 2017 - 95992,0грн., за жовтень 2017 -41183,0грн.

Таким чином суд приходить до висновку про те, що податкові повідомлення-рішення ГУ ДФС в Чернігівській області № 00002181400, 00002191400 від 03.07.2018 були прийняті на підставі та в межах повноважень наданих Конституцією України та законами України, вони є правомірними та не підлягають скасуванню.

Згідно з частинами першою та другою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України Кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Враховуючи те, що позивачем не було доведено факту здійснення господарських операцій між ним та його контрагентами та настання правових наслідків для сторін у цих правочинах, а навпаки було встановлено відсутність таких операції, тому суд вважає, що податкові повідомлення-рішення є правомірними, а позовні вимоги ТОВ НСН про їх скасування задоволенню не підлягають.

Вирішуючи питання про розподіл судових витрат відповідно до ст.139 КАСУ, суд враховує, що при відмові позивачу у задоволенні позову понесені ним судові витрати по сплаті судового збору за подання позову не підлягають відшкодуванню.

Керуючись статтями 139, 227, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В:

В задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю "НСН" (АДРЕСА_1,14017, код ЄДРПОУ 14243249) до Головного управління Державної фіскальної служби у Чернігівській області (вул. Реміснича, буд. 11,м. Чернігів,14000, код ЄДРПОУ 39392183) про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень - відмовити.

Рішення суду може бути оскаржене до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складання повного рішення суду. Апеляційна скарга, з урахуванням положень підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII «Перехідні положення» Кодексу адміністративного судочинства України, подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Повне судове рішення складено 22 жовтня 2018 року.

Суддя підпис ОСОБА_6

З оригіналом згідно.

Рішення суду від 10.10.2018 не набрало закнної сили.

Суддя О.В. Кашпур

СудЧернігівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.10.2018
Оприлюднено23.10.2018
Номер документу77280362
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2540/2796/18

Рішення від 10.10.2018

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Кашпур О.В.

Рішення від 10.10.2018

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Кашпур О.В.

Ухвала від 13.08.2018

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Кашпур О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні