Постанова
від 18.10.2018 по справі 521/12260/18
МАЛИНОВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ОДЕСИ

Справа №521/12260/18

Номер провадження 3/521/5245/18

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

18 жовтня 2018 року м. Одеса

Суддя Малиновського районного суду м. Одеси Гарський О.В., з секретарем Рижих В.В., за участю представника Одеської митниці ДФС - ОСОБА_1, представника громадянина України ОСОБА_2 - адвоката ОСОБА_3, розглянувши матеріали справи про порушення митних правил які надійшли з Одеської митниці ДФС про притягнення до адміністративної відповідальності громадянина України ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_1, уродженця ІНФОРМАЦІЯ_2, зареєстрований за адресою: ІНФОРМАЦІЯ_3, у скоєнні адміністративного правопорушення передбаченого ч. 1 ст. 483 Митного Кодексу України, -

В С Т А Н О В И В:

З протоколу про порушення митних правил вбачається, що 14.05.2017 року між ТОВ Сайбер-Бридж (ЄДРПОУ 41115446) та компанією Beyaz Yol Logistik ltd.sti (Туреччина) було укладено контракт №SAYBEY щодо поставки в Україну товарів.

В рамках наведеного зовнішньоекономічного контракту до м/п Одеса- центральний Одеської митниці ДФС з Туреччини на умовах поставки SIF UA ОСОБА_3 на судні закордонного плавання прибув контейнер ARKU8387068 товаром, вагою брутто 15831 кг .

14.06.2017року декларантом ТОВ Твоя Догістика гр. ОСОБА_4 була підготовлена та подана до Одеської митниці ДФС митна декларація типу ІМ 40 АА , яка була прийнята органом доходів і зборів та зареєстрована за номером №UA500030/2017/008402.

Разом з митною декларацією гр. ОСОБА_4, як підставу для переміщення товару, який надійшов у контейнері ARKU8387068, Одеській митниці ДФС було надано передбачені ст. 335 МК України документи серед яких: коносамент №GCL/MAR/ODS/170309 від 09.06.2017року, інвойс від 06.06.2017 року №26657, пакувальний лист до інвойсу, контракт № SAYBEY від 14.05.2017 року та інші товаросупровідні документи.

Відповідно до інформації, зазначеної у МД №UA500030/2017/008402 та товаросупровідних документах встановлено, що продавцем товару є компанія Beyaz Yol Logistik ltd.sti (Туреччина), відправником товару є компанія Firat plastic kaucuk san ve tic a.s. (Туреччина), а покупцем та одержувачем є ТОВ Сайбер-Бридж (65026, м. Одеса, вул. Приморська, 18, ЄДРПОУ 41115446).

Відповідно до наданих разом з митною декларацією документів, в контейнері переміщено товар: №1 труби безшовні з полімерів пропілену, довжина яких перевищує максимальний розмір поперечного перетину, необробленою поверхнею - 459 місць, вага нетто 7701,9 кг , №2 шланги, жорсткі з полівініхлориду, безшовні, нарізні на відрізки - 276 місць, вагою нетто 3084,1 кг №3 труби поліетиленові, гнучкі, не армовані - 70 місць, вагою нетто 3084,1 кг , №4 труби поліетиленові гнучкі, не поєднані з іншими матеріалами - 45 місць, вагою нетто 394, 4 кг , №5 фітинги для труб із пластмас - 150 місць, вагою нетто 2540 кг , товар №6 арматура побутова для трубопроводів: крани шарові з поліпропілену - 50 місць, вагою нетто 582,7 кг , товар №7 прохідні вентелі з поліпропілену для систем водопостачання - 9 місць, вагою нетто 25,5 кг . Країна виробництва - Туреччина загальною вартістю 21833,66 доларів США (відповідно інвойсу від 06.06.2017 №26657).

Митна вартість товару за МД № UA500030/2017/008402 склала 567570,63 грн.

28.07.2016 року вищевказаний товар, було оформлено в Одеській митниці ДФС у митному відношенні в режимі ІМ40АА за МД № UA500030/2017/008402 та випущено у вільний обіг.

Разом з тим, з метою з'ясування питання про автентичність поданих органам доходів та зборів України документів на зазначені товари через Департамент адміністрування митних платежів ДФС було направлено запит від 27.11.2017 року №20114/5/99-99-19-02-02-16 до митних органів Туреччини.

22.06.2018 до Одеської митниці ДФС листом Департаменту організації протидії митним правопорушенням та міжнародної взаємодії Державної фіскальної служби України від 21.06.2018 року №18910/7/99-99-19-02-02-17 надійшла відповідь митної адміністрації Туреччини №29980007-724.01.03/UA-33520616-33912012 від 26.04.2018 року із наданням експортних документів, які були підставою для відправки товарів з Туреччини на Україну.

В ході опрацювання інформації, яка надана у експортних докуметах митних органів Туреччини (експортна декларація №17343100ЕХ117620 від 05.06.2017, інвойси №367123-24-25-26 від 02.06.2017, пакувальний лист до вказаних інвойсів, сертифікат відповідності товару №0384355 від 05.06.2017, експортна декларація №17343100ЕХ117005 від 05.06.2017, інвойс №200045 від 01.06.2017, пакувальний лист до інвойсу) було встановлено, що дійсно в червні 2017 року з Туреччини у контейнері ARKU8387068 було експортовано товари (вагою брутто 15831 кг) до України, але на адресу підприємства Luxury capital company ltd (04703, Куренівська, 14-Б, м. Київ).

Так, під час перевірки документів які були надані при імпорті товару до України та документів, які надавались при експорті в Туреччині було встановлено, що фактично товар, оформлений у Одеській митниці ДФС за МД №UA500030/2017/008402 від 14.06.2017 оформлювався в режимі експорт до України у митних органах Туреччини на умовах поставки EXW - ISTAMBUL , за експортними митними деклараціями №17343100ЕХ117620 від 05.06.2017 та №17343100ЕХ117005 від 05.06.2017 року.

Також, відповідно наданим до Одеської митниці ДФС документам та згідно МД №UA500030/2017/008402 від 14.06.2017 фактурна вартість товарів складала - 567 570,63 грн. (згідно інвойсу компанії Beyaz Yol Logistik ltd.sti від 06.06.2017 №26657- 21833,66 доларів США). Згідно отриманої відповіді митних органів Туреччини встановлено, що фактично вартість товарів згідно вищевказаних експортних документів (експортні декларації, інвойси) складала 36720,75 доларів США (954 563,68 грн. згідно курсу НБУ на день митного оформлення МД від 14.06.2017)

Тобто, різниця між вартістю товарів за МД №UA500030/2017/008402 від 14.06.2017 (567 570,63 грн.) та фактичною загальною вартістю товарів оформлених з Туреччини до України (954 563,68 грн.), складає 386 993,05 грн., що свідчить та підтверджує суттєве заниження вартості товарів, оформлених у Одеській митниці ДФС.

Так, за результатами опрацювання інформації наданої митними органами Туреччини стосовно законності ввезення на митну території України товарів на адресу української компанії TOB ТОВ Сайбер-Бридж (ЄДРПОУ 41115446) встановлено, що відомості, зазначені у наданих до Одеської митниці ДФС товаросупровідних документах та митній декларації, не відповідають даним зазначеним в експортних митних документаціях при вивезенні товарів з Туреччини та є недостовірними стосовно одержувача, вартості товарів та умов поставки товарів.

Документами, що містять неправдиві дані, є, зокрема, такі, в яких відомості щодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості чи вартості товарів, а також їх відправника чи одержувача, держави, з якої вони вивезені чи в яку переміщуються, не відповідають дійсності.

Таким чином, переміщення товарів через митний кордон України на адресу ТОВ Сайбер-Бридж (ЄДРПОУ 41115446) здійснено шляхом надання до митниці в якості підстави для переміщення товарів, документів які містять неправдиві дані стосовно одержувача товару, вартості товарів та умов поставки.

Одержувачем вказаного товару є ТОВ Сайбер-Бридж (ЄДРПОУ 41115446) в особі директора гр. України ОСОБА_2, який як керівник підприємства: організує, визначає, формулює, планує, здійснює і координує діяльність підприємства та в розумінні п.43 ст. 4 МК України є посадовою особою цього підприємства.

Тобто співробітники митниці вважають, що гр. ОСОБА_2, як директор ТОВ Сайбер-Бридж подав митному органу як підставу для переміщення товарів митну декларацію № UA500030/2017/008402 від 14.06.2017 року та товаросупровідні документи, відомості в яких не відповідають даним зазначеним в експортних митних документаціях при вивезенні товарів з Туреччини та є недостовірними стосовно одержувача, вартості товарів та умов поставки.

За даним фактом співробітниками митниці, у відношенні гр. ОСОБА_2 складено протокол про порушення митних правил № 1889/50000/18 від 13.07.2018 року за ч. 1 ст. 483 МК України.

Представник громадянина ОСОБА_2 - адвокат ОСОБА_3 в судовому засіданні просив суддю повернути матеріали справи для проведення додаткової перевірки, оскільки належним чином не встановлено місце роботи ОСОБА_2; частина документів наявних в матеріалах адміністративної справи на турецькій мові і жодного перекладу їх у справі не має; протокол про порушення митних правил ОСОБА_2 не отримував.

Представник Одеської митниці ДФС в судовому засіданні висловив думку про необхідність відмови в задоволенні клопотання адвоката та вирішення справи про адміністративне правопорушення по суті.

Дослідивши матеріали справи, вислухавши клопотання адвоката та думку представника Одеської митниці ДФС, суддя вважає, що справа про порушення митних правил у відношенні гр. ОСОБА_2 за ознаками скоєння правопорушення передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України підлягає направленню до Південної митниці для проведення додаткової перевірки, з наступних підстав.

Відповідно до п. 2 ст. 278 КУпАП, орган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення (серед інших питань) вирішує: чи правильно складено протокол та інші матеріали справи про адміністративне правопорушення.

Відповідно до ч. 1 ст. 495 МК України, доказами у справі про порушення митних правил є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюються наявність або відсутність порушення митних правил, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Такі дані встановлюються (серед іншого): іншими документами (належним чином завіреними їх копіями або витягами з них) та інформацією.

З матеріалів справи вбачається, що значна кількість документів у справі складена на іноземній мові. Жодного перекладу вказаних документів матеріали справи не містять. Представник митниці в судовому засіданні не зміг пояснити зміст та значення вказаних документів для матеріалів адміністративної справи.

На підставі вищевикладеного, суддя вважає за необхідне справу про адміністративне правопорушення повернути до Одеської митниці ДФС, для здійснення відповідного перекладу документів - доказів наявних в матеріалах справи про адміністративне правопорушення, а у випадку не підтвердження вказаними документами жодних обставин у провадженні виключити їх з матеріалів адміністративної справи.

Керуючись, ст. ст. 524 - 528 МК України, СУДДЯ, -

П О С Т А Н О В И В:

Справу про порушення митних правил у відношенні громадянина України ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_1 за протоколом про порушення митних правил № 1889/50000/18 від 13.07.2018 року за ознаками скоєння правопорушення передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України - направити до Одеської митниці ДФС для проведення додаткової перевірки.

Додаткову перевірку провести у строк не більше 1-(одного) місяця, тобто до 18.11.2018 року.

Постанова суду (судді) у справі про порушення митних правил може бути оскаржена особою, стосовно якої вона винесена, представником такої особи, прокурором або органом доходів і зборів, який здійснював провадження у цій справі. Порядок оскарження постанови суду (судді) у справі про порушення митних правил визначається Кодексом України про адміністративні правопорушення та іншими законами України.

Постанова судді у справі про адміністративне правопорушення може бути оскаржена протягом десяти днів з дня винесення постанови особою, яку притягнуто до адміністративної відповідальності, її законним представником, захисником, потерпілим, його представником, а також прокурором у випадках, передбачених частиною п'ятою статті 7 та частиною першою статті 287 КУпАП.

С У Д Д Я: ОСОБА_5

Дата ухвалення рішення18.10.2018
Оприлюднено24.10.2018
Номер документу77296912
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —521/12260/18

Постанова від 18.04.2019

Адмінправопорушення

Малиновський районний суд м.Одеси

Гарський О. В.

Постанова від 21.01.2019

Адмінправопорушення

Одеський апеляційний суд

Сєвєрова Є. С.

Ухвала від 30.11.2018

Адмінправопорушення

Апеляційний суд Одеської області

Ващенко Л. Г.

Постанова від 18.10.2018

Адмінправопорушення

Малиновський районний суд м.Одеси

Гарський О. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні