Україна
Донецький окружний адміністративний суд
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
17 жовтня 2018 р. Справа№0540/8064/18-а
приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов'янськ, вул. Добровольського, 1
Донецький окружний адміністративний суд в складі головуючого судді Кониченка Олега Миколайовича при секретарі судового засідання Рудь Т.В. розглянувши адміністративну справу за позовом ОСОБА_1
до Слов'янської міської ради
про визнання протиправним та скасування рішення від 27.04.2018 року №2-15-02-3638 та зобов'язання вчинити певні дії
ВСТАНОВИВ:
Позивач, ОСОБА_1, звернувся до Донецького окружного адміністративного суду з позовом до Слов'янської міської ради про визнання протиправним та скасування рішення від 27.04.2018 року №2-15-02-3638 та зобов'язання вчинити певні дії.
В обґрунтування позовних вимог ОСОБА_1, зазначила, що придбала у власність громадську будівлю для роздрібної торгівлі загальною площею 50,9 кв. м., що знаходиться за адресою: Донецька область, м. Слов'янськ, вулиця Університетська, буд. 60 А та розташована на комунальній земельній ділянці загальною площею 0,0060 га. кадастровий номер 1414100000:01:001:0863.
Для належного оформлення право оренди на земельну ділянку кадастровий номер
1414100000:01:001:0863 позивач 17.04.2018 звернулась до Слов'янської міської ради із заявою про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду.
До вказаного листа додавалось топографа - геодезична зйомка земельної ділянки, договір купівлі - продажу та копія паспорта з ІПН.
Зазначила, що відповідач зволікає в наданні позивачу дозволу на розробку проекту землеустрою з підстав не надання позивачем необхідних документів, про що повідомлено листом Слов'янської міської ради від 27.04.2018 №2-15-02-3638.
Позивач, не погоджуючись із листом Слов'янської міської ради від 27.04.2018
№22-15-02-3638 та просить суд визнати протиправним та скасувати рішення Слов'янської міської ради, оформлене листом від 27.04.2018 року №2-15-02-3637 та зобов'язати Слов'янську міську раду повторно розглянути клопотання позивача про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення в оренду земельної ділянки за адресою: м. Слов'янськ, вул. Університетська, буд. 60а (кадастровий номер 1414100000:01:001:0863).
Ухвалою від 10 вересня 2018 року суд відкрив провадження у справі та призначив справу до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) сторін на 26 вересня 2018 рік.
24 вересня 2018 року представник відповідача надав через канцелярію суду відзив на позовну заяву, відповідно до якого просив суд відмовити у задоволені позовних вимог.
Вказав, що у серпні 2017 року Слов'янська міська рада звернулась до господарського суду Донецької області з позовною заявою до ФОП ОСОБА_2 про зобов'язання знести самочинне збудований нерухомий об'єкт на земельній ділянці площею 0,0060 га к.н. 1414100000:01:001:0863 по вул. Університетська, м. Слов'янськ, наданої на праві особистого строкового сервітуту для розташування групи тимчасових споруд ФОП ОСОБА_2 та зобов'язання привести земельну ділянку по вул. Університетська, к.н. 1414100000:01:001:0863 до попереднього стану.
05.10.2017 року рішенням господарського суду Донецького області у задоволенні позовних вимог Слов'янської міської ради відмовлено з огляду на те, що судом з'ясовано факт здійснення державної реєстрації права власності від 11.05.2108 року на об'єкт нерухомого майна вул. Університетська 60А, м. Слов'янськ за ФОП ОСОБА_2 В подальшому, 18.05.2017 року на підставі договору купівлі-продажу права власності на нерухоме майно за вказаною адресою зареєстроване за ОСОБА_3, а 19.05.2017 року зазначена нерухомість продана громадянці ОСОБА_1, яка є власником спірної нежитлової будівлі на даний час.
Надалі, за позовом Слов'янської міської ради до держреєстратора
Булошник, Слов'янська райдержадміністрація, треті особи ФОП ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_1 рішенням Донецького окружного адміністративного суду від 03.04.2018 року, справа №805/4461/17-а: -визнані дії державного реєстратора, Слов'янська райдержадміністрація, щодо реєстрації права власності на нерухоме майно за адресою м.Слов'янськ, вул. Університетська, 60А на ім'я ОСОБА_2 протиправними та скасоване рішення держреєстратора про державну реєстрацію прав та їх обтяжень від 13 травня 2017 року, індексний номер 35151214, яке стало підставою для внесення запису про державну реєстрацію права власності за ОСОБА_2 на об'єкт нерухомого майна, що знаходяться за адресою м. Слов'янськ, вул. Університетська, 60А.
Так, Слов'янська міська рада оскаржила рішення держреєстратора щодо реєстрації права власності будівлі на земельній ділянці комунальної власності за адресою м.Слов'янськ, вул. Університетська, 60А, яка була надана ОСОБА_2 за договором строкового особистого сервітуту для розміщення тимчасової споруди без права на забудову.
На даний час, зареєстровано право власності на спірну будівлю в державному реєстрі речових прав на нерухоме майно за ОСОБА_1З, рішення Донецького окружного адміністративного суду від 03.04.2018, справа №805/4461/17-а, не набрало законної сили та позивачем ОСОБА_2 укладений договір купівлі-продажу спірної будівлі.
Звернув увагу суду, що в позовній заяві ОСОБА_1 зазначає про необхідність зміни цільового призначення земельної ділянки, в той час заявниця подала до міської ради заяву щодо відведення земельної ділянки в оренду.
До заяви про дозвіл на розроблення проекту землеустрою від 17.04.2018 року ОСОБА_1 додавалась топографо-геодезична зйомка для відводу земельної ділянки, в якій площа запроектованої до відведення земельної ділянки склала 0,0072 га. (коли площа ділянки к.н. 1414100000:01:001:0863 складає 0,0060 га).
Вказана зйомка погоджена комунальними підприємствами м. Слов'янська на наявність мереж. В той же час, погодження управління містобудування та архітектури міської ради, як це передбачено Інформаційною довідкою адмінпослуги Центра надання адмінпослуг міської ради відсутнє.
Враховуючи рішення постійної комісії з питань регулювання земельних відносин, благоустрою, охорони оточуючого середовища та контролю за раціональним використанням природних відносин від 26.09.2011 №78 О предварительном согласовании графического материала (сьемки) земельного участка . Слов'янським міським головою затверджені інформаційні картки адміністративних послуг ЦНАП міської ради.
Так, в картці адміністративної послуги надання дозволу на розроблення проекту землеустрою зазначений перелік документів, необхідних для отримання адмінпослуги та вимоги до них. Серед таких документів - графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування та розмір земельної ділянки, які повинні бути погоджені в управлінні архітектури і містобудування Слов'янської міської ради, відділі Держгеокадастру у м.Слов'янську Донецької області та комунальних службах м. Слов'янська на наявність мереж.
Враховуючи вищенаведене, всі надані документи було повернуто заявникові на доопрацювання та запропоновано звернутись повторно після усунення недоліків.
Звернув увагу суду, що згідно п.1 додатку до рішення Слов'янської міської ради від 12.07.2013 №144-ХLV-6 затверджено технічну документацію із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки, яка обмежена у використанні для розташування тимчасової споруди, на земельну ділянку площею 0,0060 га, кадастровий номер 1414100000:001:0863 за адресою м. Слов'янськ, вул. Університетська (біля ДК Леніна).
Крім того, в Державному земельному кадастрі наявні відомості про державну реєстрацію вищезазначеної земельної ділянки, в яких міститься інформація про наявність обмеження у використанні земельної ділянки - інші земельні сервітути, суб'єктом речового права є ОСОБА_2
Враховуючи вищевикладене, Слов'янська міська рада вважає правомірним повернення документів ОСОБА_1 на доопрацювання відповідно листа міської ради від 27.04.2018 №2-15-02-3638, та не заперечує проти повторного розгляду зави ОСОБА_1 після усунення вказаних в листі недоліків.
Просив суд прийняти до уваги факт розгляду у судах питання щодо законності реєстрації права власності на будівлю за адресою м. Слов'янськ, вул. Університетська 60А, к.н. земельної ділянки 1414100000:001:0863.
26 вересня 2018 року справу відкладено на 03 жовтня 2018 року.
03 жовтня 2018 року судом оголошено перерву до 10 жовтня 2018 року.
08 жовтня 2018 року позивач надав через канцелярію суду відповідь на відзив на позовну заяву, відповідно до якої зазначив, що у відзиві відповідач зазначає, що позивач звернувся до Слов'янської міської ради із заявою про надання земельної ділянки в оренду проте у позові вказує про необхідність зміни цільового призначення.
На думку позивача даний висновок відповідача є вірним, оскільки для належного оформлення права оренди позивача є необхідність укладання договору оренди у якому зазначається цільове призначення земельної ділянки, а оскільки цільове призначення земельної ділянки не відповідає дійсності позивач вимушена розробити проект землеустрою для встановлення належного цільового призначення
Приписами ч. 1 ст. 122 Земельного кодексу України вказано, що, зокрема, міські ради передають земельні ділянки у користування.
Надання у користування земельної ділянки ... без зміни її цільового призначення здійснюється без складення документації із землеустрою.
Відповідно до абз. 2 ч. 1 ст. 20 Земельного Кодексу України зміна цільового призначення земельних ділянок здійснюється за проектами землеустрою щодо їх відведення.
Частина 2 ст. 20 Земельного Кодексу вказує, що зміна цільового призначення земельних ділянок державної або комунальної власності провадиться органами місцевого самоврядування, які приймають рішення про затвердження проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок та передачу цих ділянок у користування відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу.
Частиною 10 ст. 123 Земельного кодексу України зазначено, що затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки здійснюється - рішенням про надання земельної ділянки у користування за проектом землеустрою щодо її відведення.
Відповідач у відзиві зазначає, що позивачем до заяви про надання дозволу надавалось топографе - геодезична зйомка для відводу земельної ділянки в той час, погодження управління містобудування та архітектури міської ради як це передбачено Інформаційною довідкою відсутнє.
Вважає дане твердження відповідача не обґрунтованим з огляду на те, що Земельний кодекс України не вимагає жодного погодження від управління містобудування та архітектури до заяви про надання дозволу.
Зазначив, що посилання відповідача на попередніх власників та їх судові спори вважаю необґрунтованими, оскільки з огляду на реєстр судових рішень провадження по справі 805/466/17-а зупинено до набрання законної сили рішення по справі 805/1353/18-а (позов ОСОБА_2 до ДАБІ Донецької області про скасування наказу про скасування декларацій про початок виконання будівельних робіт та про готовність до експлуатації об'єкта). Рішенням Донецького окружного адміністративного суду по справі 805/1353/18-а позов ОСОБА_2 - задоволене та скасовано наказ ДАБІ про скасування декларацій про початок виконання будівельних робіт та про готовність до експлуатації об'єкта.
10 жовтня 2018 року справу відкладено на 17 жовтня 2018 року.
Заслухавши пояснення сторін, дослідивши надані сторонами докази та матеріали справи суд дійшов висновку, що адміністративний позов слід задовольнити з огляду на наступне.
Відповідно до договору від 19 травня 2017 року, посвідченого приватним нотаріусом Слов'янського міського нотаріального округу Донецької області, ОСОБА_4, позивачу на праві приватної власності належить громадська будівля для роздрібної торгівлі загальної площею 50,9 кв.м., що знаходиться за адресою: Донецька область, м. Слов'янськ, вулиця Університетська, буд. 60А та розташована на комунальній земельній ділянці загальною площею 0,0060 га. кадастровий номер 1414100000:01:001:0863.
17 квітня 2018 року позивач звернулась до Слов'янської міської ради з заявою про надання їй дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду для розміщення будівлі для роздрібної торгівлі за адресою: Донецька область, м.Слов'янськ, вулиця Університетська, буд. 60А.
Рішенням Слов'янської міської ради від 27.04.2018 №2-15-02-3638 відповідач повернув документи позивачу на доопрацювання з огляду на те, що відповідно до Рішення Слов'янської міської ради від 19 грудня 2017 року Про затвердження Переліку адміністративних послуг, що надаються Центром надання адміністративних послуг міста Слов'янська Слов'янської міської ради був встановлений перелік документів, необхідних для отримання адміністративної послуги, а також вимоги до них. Відповідно до їх вимог є необхідним надати графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування та розмір земельної ділянки, які повинні бути погодженні в управлінні містобудування та архітектури Слов'янської міської ради та комунальних служб м. Слов'янська на наявність мереж.
Додана позивачем топографо - геодезична зйомка не має всіх необхідних погоджень, тому було вирішено не вносити дане питання на розгляд постійної комісії з питань землекористування, містобудування та екології та повернути позивачу документи на доопрацювання. Також позивача повідомлено, що після усунення зауважень позивач має звернутись Слов'янської міської ради повторно.
Вирішуючи спірні правовідносини суд виходив з наступного.
Частиною 2 статті 19 Конституції України та статті 24 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Правовідносини у сфері забезпечення права громадян на землю врегульовано Земельним кодексом України.
Частиною 1 ст. 40 Земельного кодексу України вказано, що громадянам України за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування можуть передаватися безоплатно у власність або надаватися в оренду земельні ділянки для будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і гаражного будівництва в межах норм, визначених цим Кодексом. Понад норму безоплатної передачі громадяни можуть набувати у власність земельні ділянки для зазначених потреб за цивільно-правовими угодами.
Статтею 116 Земельного кодексу України встановлено, що громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом, або за результатами аукціону.
Так, відповідно до частини другої статті 123 Земельного кодексу України особа, зацікавлена в одержанні у користування земельної ділянки із земель державної або комунальної власності за проектом землеустрою щодо її відведення, звертається з клопотанням про надання дозволу на його розробку до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, які відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, передають у власність або користування такі земельні ділянки.
У клопотанні зазначаються орієнтовний розмір земельної ділянки та її цільове призначення. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування та розмір земельної ділянки, письмова згода землекористувача, засвідчена нотаріально (у разі вилучення земельної ділянки). ОСОБА_5 Автономної Республіки Крим, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, органам виконавчої влади або органам місцевого самоврядування, які передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у користування відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, забороняється вимагати додаткові матеріали та документи, не передбачені цією статтею.
Частиною третьої статті 123 Земельного кодексу України, зокрема, передбачено, що відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування в межах їх повноважень у місячний строк розглядає клопотання і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування земельної ділянки вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, а також генеральних планів населених пунктів, іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування території населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.
Забороняється відмова у наданні дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок, місце розташування об'єктів на яких погоджено відповідним органом виконавчої влади або органом місцевого самоврядування згідно із статтею 151 цього Кодексу.
Таким чином, Земельний кодекс України визначає чіткий перелік підстав для відмови особі в наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, при цьому зобов'язує орган державної влади або орган місцевого самоврядування у випадках ухвалення рішення про відмову в наданні такого дозволу належним чином мотивувати причину цієї відмови.
Аналізуючи вказане, суд приходить до висновку, що наведена норма не містить такої підстави для відмови в наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, як відсутність погоджень графічних матеріалів доданих до поданої заяви.
Інші доводи відповідача, викладені у відзиві на позов та проголошені у судовому засіданні, в обґрунтування відсутності підстав для надання дозволу, судом до уваги не приймаються, оскільки такі підстави відмови не відображені у рішенні Слов'янської міської ради від 27.04.2018 №2-15-02-3638, що є предметом оскарження.
У зв'язку з викладеним, суд доходить висновку про наявність підстав для задоволення позовних вимог.
Відповідно до частини другої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Згідно з частиною першою статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
На підставі вищевикладеного керуючись Конституцією України, Кодексом адміністративного судочинства України, суд -
ВИРІШИВ:
Позов ОСОБА_1 до Слов'янської міської ради про визнання протиправним та скасування рішення від 27.04.2018 року №2-15-02-3638 та зобов'язання вчинити певні дії - задовольнити повністю.
Визнати протиправним та скасувати рішення Слов'янської міської ради від 27.04.2018 року №2-15-02-3638.
Зобов'язати Слов'янську міську раду (ЄДРПОУ 04052821) повторно розглянути клопотання позивача про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення в оренду земельної ділянки за адресою: м. Слов'янськ, вул. Університетська, буд. 60 А (кадастровий номер 1414100000:01:001:0863.
Стягнути із Слов'янської міської ради (ЄДРПОУ 04052821) на користь ОСОБА_1 (ІПН НОМЕР_1) судовий збір у сумі 704 (сімсот чотири) гривні 80 копійок.
Повний текст рішення складено та підписано 22 жовтня 2018 року.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди. У разі порушення порядку подання апеляційної чи касаційної скарги відповідний суд повертає таку скаргу без розгляду.
Суддя Кониченко О.М.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.10.2018 |
Оприлюднено | 24.10.2018 |
Номер документу | 77299411 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Кониченко О.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні