Рішення
від 17.10.2018 по справі 0340/1445/18
ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

17 жовтня 2018 року ЛуцькСправа № 0340/1445/18

Волинський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого - судді Костюкевича С.Ф.,

при секретарі судового засідання Шевчику Ю.В.

за участю представника позивача ОСОБА_1,

представника відповідача ОСОБА_2,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку Театральна 23 до Ковельської міської ради Волинської області про визнання протиправним та скасування рішення,

ВСТАНОВИВ:

Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку Театральна 23 (далі - СОББ Театральна 23 звернулося з позовом до Ковельської міської ради Волинської області (далі - Ковельська міська рада) про визнання протиправним та скасування рішення від 23.01.2018 року №33/35 в частині щодо надання даної земельної ділянки в постійне користування ОСББ Театральна 23 .

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що Рішенням Ковельської міської ради № 33/35 від 25.01.2018 року Про затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) та надання земельної ділянки ОСББ Театральна 23 вказана технічна документація із землеустрою була затверджена та земельна ділянка площею 890 кв. м., кадастровий номер 071040000:08:011:0044, для будівництва та обслуговування багатоквартирного житлового будинку надана в постійне користування Об'єднанню співвласників багатоквартирного будинку Театральна 23 .

Позивач не погоджується із вказаним рішенням, зазначає, що технічна документація із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) за адресою: м. Ковель, вул.. Театральна, 23 була виготовлена, зареєстрована в Держгеокадастрі за кадастровим номером 0710400000:08:0114:0044 та передана на затвердження до Ковельської міської ради, оскільки в заяві про затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) за адресою: м. Ковель, вул. Театральна, 23 позивач не зазначив про передачу земельної ділянки у власність чи в користування, а лише про її затвердження.

ОСББ Театральна 23 просить визнати протиправним та скасувати рішення від 23.01.2018 року №33/35 в частині щодо надання даної земельної ділянки в постійне користування ОСББ Театральна 23 .

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримала та уточнила, просила визнати протиправним та скасувати п. 1 рішення Ковельської міської ради від 23.01.2018 року №33/35 Про затвердження технічної документації із землеустрою в частині щодо надання земельної ділянки ОСББ Театральна 23 в користування.

Представник відповідача в судовому засіданні позовні вимоги не визнав, вважає, що Ковельською міською радою правомірно було винесено оскаржуване рішення, а відтак просив суд в позові відмовити повністю.

Заслухавши пояснення осіб, які беруть участь в справі, дослідивши подані суду письмові докази, оцінивши їх за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді у судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, суд приходить до висновку, що позов підлягає до повного задоволення, враховуючи наступне.

Частина 1 статті 5 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) визначає, що кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб'єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси.

Згідно з пунктом 1 частини 1 статті 19 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на справи у публічно-правових, спорах фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи індивідуальних актів), дій чи бездіяльності, крім випадків, коли для розгляду таких спорів законом встановлено інший порядок судового провадження.

Судом встановлено, що 23.05.2016 року власниками квартир будинку №23 по вул. Театральній в м. Ковелі протоколом №1 учасників зборів власників квартир і нежилих приміщень будинку, що розташований за адресою: м. Ковель, вул. Театральна, 23 було прийнято рішення про створення об'єднання співвласників багатоквартирного будинку Театральна, 23 , затверджено статут об'єднання та обрано головою ОСОБА_3. 25.05.2016 року відомості про створення об'єднання співвласників багатоквартирного будинку було внесено до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, про що 25.05.2016 року видано виписку.

03.10.2016 року зборами членів ОСББ Театральна 23 було прийнято рішення про надання повноважень голові ОСББ Театральна 23 ОСОБА_3 підписати акт погодження меж з ОСББ Театральна 23 та вчиняти всі дії щодо виділення земельної ділянки для ОСББ Театральна, 23 у власність.

З матеріалів позову вбачається, що 08.02.2017 року Голова ОСББ Театральна 23 ОСОБА_3 звернулася до відповідача з заявою про надання дозволу на розроблення технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) і 23.02.2017 року Ковельською міською радою було прийнято рішення №20/12 Про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою Об'єднанням співвласників багатоквартирних будинків , яким надано дозвіл Об'єднанню співвласників багатоквартирного будинку Театральна 23 на розроблення технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) площею 890 кв.м. по вул.. Театральній, 23 для будівництва і обслуговування багатоквартирного жилого будинку та зобов'язано замовити розроблення документації із землеустрою згідно вимог чинного законодавства, здійснити державну реєстрацію земельної ділянки в територіальному органі Держгеокадастру. Після чого подати розроблену документацію на розгляд міської ради для затвердження та прийняття відповідного рішення.

На виконання Рішення Ковельської міської ради № 20/12 від 23.02.2017 року ОСББ Театральна 23 замовлено у ФОП ОСОБА_4 виготовлення технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) за адресою: м. Ковель, вул. Театральна, 23.

Технічна документація із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) за адресою: м. Ковель, вул. Театральна, 23 була виготовлена, зареєстрована в Держгеокадастрі за кадастровим номером 0710400000:08:0114:0044 та передана на затвердження до Ковельської міської ради.

Голова ОСББ Театральна 23 01.12.2017 року звернулася до Ковельської міської ради з заявою про затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) за адресою: м. Ковель, вул.. Театральна, 23 без зазначення щодо передачі земельної ділянки у власність чи в користування, а лише про затвердження.

Рішенням Ковельської міської ради № 33/35 від 25.01.2018 року Про затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) та надання земельної ділянки ОСББ Театральна 23 вказана технічна документація із землеустрою була затверджена та земельна ділянка площею 890 кв. м., кадастровий номер 071040000:08:011:0044, для будівництва та обслуговування багатоквартирного житлового будинку надана в постійне користування Об'єднанню співвласників багатоквартирного будинку Театральна 23 .

Голова ОСББ Театральна 23 не погодившись з вказаним рішенням звернулася з письмовою заявою до Ковельської міської ради з проханням внести зміни в рішення міської ради від 25.01.2018 року за №33/35 в частині виключення формулювання надати в постійне користування .

Листом № 3.15/358 від 23.03.2018 року в задоволенні заяви було відмовлено та повідомлено, що рішення № 33/35 від 25.01.2018 року Про затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) та надання земельної ділянки ОСББ Театральна 23 приймалося на підставі технічної документації із землеустрою та особистої заяви голови ОСББ Театральна 23 , в якій не було зазначено вид та форму надання даної земельної ділянки у користування по вул. Театральній, 23 та у відповідності до вимог чинного земельного законодавства , тому підстав для внесення змін до рішення Ковельської міської ради від 25.01.2018 року № 33/35 немає.

На думку суду, відповідач не довів правомірність оскаржуваного рішення від 23.01.2018 року №33/35 в частині щодо надання даної земельної ділянки в постійне користування ОСББ Театральна 23 , з огляду на таке.

При вирішенні даного публічно-правового спору суд враховує положення таких нормативно-правових актів.

Відповідно до п. 2.1. Статуту Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку Театральна 23 метою створення об'єднання є забезпечення захисту прав його членів і дотримання ними своїх обов'язків, належного утримання та використання неподільного із загального майна житлового комплексу, своєчасного надходження коштів для сплати всіх платежів, передбачених законодавством та цим Статутом. Виключно на загальних зборах членів об'єднання приймаються рішення щодо використання об'єктів спільної власності членів ОСББ - п. 4 ч. 4.4. Статуту.

Законом України Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку наведено визначення терміну прибудинкова територія - це територія навколо багатоквартирного будинку, визначена на підставі відповідної містобудівної та землевпорядної документації, у межах земельної ділянки, на якій розташовані багатоквартирний будинок і належні до нього будівлі та споруди, що необхідна для обслуговування багатоквартирного будинку та задоволення житлових, соціальних і побутових потреб власників (співвласників) та наймачів (орендарів) квартир, а також нежитлових приміщень, розташованих у багатоквартирному будинку.

Земельна ділянка під будинком та прибудинкова територія є спільною власністю співвласників, але права на земельну ділянку набуваються лише у разі державної реєстрації таких прав.

Порядок реєстрації права власності на земельну ділянку регулюється Земельним кодексом України. Так, згідно з частиною 2 статті 42 кодексу, земельні ділянки, на яких розташовані багатоквартирні; будинки, а також належні до них будівлі, споруди та прибудинкова територія, що перебувають у спільній сумісній власності власників квартир та нежитлових приміщень у будинку, передаються безоплатно у власність або в постійне користування співвласникам багатоквартирного будинку в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Згідно зі статтею 89 ЗК України, земельна ділянка може належати на праві спільної сумісної власності лише громадянам, якщо інше не встановлено законом.

До внесення змін у Земельному кодексі частина 2 статті 42 до того була сформульована так: у разі приватизації громадянами багатоквартирного жилого будинку відповідна земельна ділянка може передаватися безоплатно у власність або надаватись у користування об'єднанню власників. Це надавало можливість ОСББ ставати власником чи користувачем прибудинкової території. Тепер частина 2 статті 42 ЗК України чітко визначає, що земельна ділянка під будинком і прибудинкова територія передаються безоплатно у власність або в постійне користування співвласникам багатоквартирного будинку.

Згідно зі статтею 79-1 ЗК України, формування земельної ділянки полягає у визначенні земельної ділянки як об'єкта цивільних прав. Формування земельної ділянки передбачає визначення її площі, меж та внесення інформації про неї до Державного земельного кадастру. Земельна ділянка вважається сформованою з моменту присвоєння їй кадастрового номера на підставі рішення органу місцевого самоврядування про затвердження документації із землеустрою щодо відведення земельної ділянки.

Як встановлено судом, голова ОСББ Театральна 232 ОСОБА_3 08.02.2017 року звернулася із відповідною заявою про надання дозволу на розроблення технічної документації із землеустрою без зазначення мотивів оформлення її у власність (оренду) через центр надання адміністративних послуг виконавчого комітету Ковельської міської ради і 23.02.2017 року Ковельською міською радою було прийнято рішення №20/12 Про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою Об'єднанням співвласників багатоквартирних будинків , яким надано дозвіл Об'єднанню співвласників багатоквартирного будинку Театральна 23 на розроблення технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) площею 890 кв.м. по вул.. Театральній, 23 для будівництва і обслуговування багатоквартирного жилого будинку та зобов'язано замовити розроблення документації із землеустрою згідно вимог чинного законодавства, здійснити державну реєстрацію земельної ділянки в територіальному органі Держгеокадастру. Після чого подати розроблену документацію на розгляд міської ради для затвердження та прийняття відповідного рішення.

На виконання Рішення Ковельської міської ради № 20/12 від 23.02.2017 року ОСББ Театральна 23 замовлено у ФОП ОСОБА_4 виготовлення технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) за адресою: м. Ковель, вул. Театральна, 23.

Технічна документація із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) за адресою: м. Ковель, вул. Театральна, 23 була виготовлена, зареєстрована в Держгеокадастрі за кадастровим номером 0710400000:08:0114:0044, що вбачається з витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку.

Голова ОСББ Театральна 23 01.12.2017 року звернулася до Ковельської міської ради з заявою про затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) за адресою: м. Ковель, вул.. Театральна, 23. При цьому у заяві не зазначалось для передачі земельної ділянки у власність чи в користування, а лише про затвердження проекту.

Рішенням Ковельської міської ради № 33/35 від 25.01.2018 року Про затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) та надання земельної ділянки ОСББ Театральна 23 вказана технічна документація із землеустрою була затверджена та земельна ділянка площею 890 кв. м., кадастровий номер 071040000:08:011:0044, для будівництва та обслуговування багатоквартирного житлового будинку надана в постійне користування Об'єднанню співвласників багатоквартирного будинку Театральна 23 .

У статі 1 Закону України Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку від 29.11.2001 року №2866-ІІІ визначено, що співвласники багатоквартирного будинку - власники квартир та нежитлових приміщень у багатоквартирному будинку.

У статті 1 Закону України Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку наведені визначення наступних понять: багатоквартирний будинок - житловий будинок, в якому розташовано три чи більше квартири. У багатоквартирному будинку можуть також бути розташовані нежитлові приміщення, які є самостійними об'єктами нерухомого майна; допоміжні приміщення багатоквартирного будинку - приміщення, призначені для забезпечення експлуатації будинку та побутового обслуговування його мешканців (колясочні, комори, сміттєкамери, горища, підвали, шахти і машинні відділення ліфтів, вентиляційні камери та інші підсобні і технічні приміщення); нежитлове приміщення - ізольоване приміщення в багатоквартирному будинку, що не належить до житлового фонду і є самостійним об'єктом нерухомого майна; частка співвласника - частка, яку становить площа квартири та/або нежитлового приміщення співвласника у загальній площі всіх квартир та нежитлових приміщень, розташованих у багатоквартирному будинку; спільне майно багатоквартирного будинку - приміщення загального користування (у тому числі допоміжні), несучі, огороджувальні та несуче -огороджувальні конструкції будинку, механічне, електричне, сантехнічне та інше обладнання всередині або за межами будинку, яке обслуговує більше одного житлового або нежитлового приміщення, а також будівлі і споруди, які призначені для задоволення потреб співвласників багатоквартирного будинку та розташовані на прибудинковій території, а також права на земельну ділянку, на якій розташовані багатоквартирний будинок і належні до нього будівлі та споруди і його прибудинкова територія ; управління багатоквартирним будинком - вчинення співвласниками багатоквартирного будинку дій щодо реалізації прав та виконання обов'язків співвласників, пов'язаних з володінням, користуванням і розпорядженням спільним майном багатоквартирного будинку.

Відповідно до ч. ч. 2, 3 ст. 78 ЗК України право власності на землю набувається та реалізується на підставі Конституції України, цього Кодексу, а також інших законів, що видаються відповідно до них.

Статтею 122 ЗК України передбачено, що вирішення питань щодо передачі земельних ділянок у власність або користування із земель державної чи комунальної власності належить до компетенції відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування.

З огляду на положення наведених вище норм, з урахуванням висновку Конституційного Суду України, викладеному в рішенні від 16.04.2009 року № 7-рп/2009, за наслідками вирішення питання відповідними органами щодо передачі земельних ділянок у власність або користування із земель державної чи комунальної власності виникають конкретні права та обов'язки фізичних та юридичних осіб та правовідносини у зв'язку з їх реалізацією.

Згідно ч. 1 ст. 117 ЗК України передача земельних ділянок державної власності у комунальну власність чи навпаки здійснюється за рішеннями відповідних органів виконавчої влади чи органів місцевого самоврядування, які здійснюють розпорядження землями державної чи комунальної власності відповідно до повноважень, визначених цим Кодексом.

У рішенні органів виконавчої влади чи органів місцевого самоврядування про передачу земельної ділянки у державну чи комунальну власність зазначаються кадастровий номер земельної ділянки, її місце розташування, площа, цільове призначення, відомості про обтяження речових прав на земельну ділянку, обмеження у її використанні.

На підставі рішення органів виконавчої влади чи органів місцевого самоврядування про передачу земельної ділянки у державну чи комунальну власність складається акт приймання-передачі такої земельної ділянки.

Рішення органів виконавчої влади чи органів місцевого самоврядування про передачу земельної ділянки у державну чи комунальну власність разом з актом приймання-передачі такої земельної ділянки є підставою для державної реєстрації права власності держави, територіальної громади на неї.

Відповідно до ч. 1, 2 ст. 123 ЗК України надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування здійснюється Верховною ОСОБА_5 Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування.

Рішення зазначених органів приймається на підставі проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у разі: надання земельної ділянки із зміною її цільового призначення; формування нової земельної ділянки (крім поділу та об'єднання).

Надання у користування земельної ділянки здійснюється на підставі технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості). У такому разі розроблення такої документації здійснюється на підставі дозволу, наданого Верховною ОСОБА_5 Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органом виконавчої влади або органом місцевого самоврядування, відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, крім випадків, коли особа, зацікавлена в одержанні земельної ділянки у користування, набуває право замовити розроблення такої документації без надання такого дозволу.

Особа, зацікавлена в одержанні у користування земельної ділянки із земель державної або комунальної власності за проектом землеустрою щодо її відведення, звертається з клопотанням про надання дозволу на його розробку до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, які відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, передають у власність або користування такі земельні ділянки.

У клопотанні зазначаються орієнтовний розмір земельної ділянки та її цільове призначення. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування та розмір земельної ділянки, письмова згода землекористувача, засвідчена нотаріально (у разі вилучення земельної ділянки). ОСОБА_5 Автономної Республіки Крим, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, органам виконавчої влади або органам місцевого самоврядування, які передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у користування відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, забороняється вимагати додаткові матеріали та документи, не передбачені цією статтею.

За приписами ч. 1 ст. 10 Закону України Про місцеве самоврядування сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.

В свою чергу, у ч. 5 ст. 60 Закону №280 визначено, що органи місцевого самоврядування від імені та в інтересах територіальних громад відповідно до закону здійснюють правомочності щодо володіння, користування та розпорядження об'єктами права комунальної власності, в тому числі виконують усі майнові операції, можуть передавати об'єкти права комунальної власності у постійне або тимчасове користування юридичним та фізичним особам, здавати їх в оренду, продавати і купувати, використовувати як заставу, вирішувати питання їхнього відчуження, визначати в угодах та договорах умови використання та фінансування об'єктів, що приватизуються та передаються у користування і оренду.

Частиною 3 ст. 24 Закону України №280/97-ВР встановлено, що органи місцевого самоврядування та їх посадові особи діють лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією і законами України, та керуються у своїй діяльності Конституцією і законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, а в Автономній Республіці Крим - також нормативно-правовими актами Верховної ОСОБА_5 і ОСОБА_5 міністрів Автономної Республіки Крим, прийнятими у межах їхньої компетенції.

При поданні заяви ОСББ Театральна 23 про затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки Ковельська міська рада мала право вирішити питання про задоволення заяви чи відмовити у задоволенні такої заяви, однак на свій розсуд, приймати рішення про передачу земельної ділянки для обслуговування багатоквартирного житлового будинку у постійне користування юридичній особі - ОСББ Театральна 23 за відсутності звернення для такої потреби діючим законодавством не передбачено.

Крім того, з вимог ч. 2 ст. 42 ЗК України в редакції Закону №417 від 14.05.2015 року вбачається, що земельні ділянки, на яких розташовані багатоквартирні будинки можуть передаватися у власність або в постійне користування співвласникам багатоквартирного будинку лише в порядку встановленому Кабінетом Міністрів України, однак урядом на даний час такий нормативно-правовий акт не прийнято.

За таких обставин п. 1 рішення Ковельської міської ради від 23.01.2018 року №33/35 Про затвердження технічної документації із землеустрою щодо надання земельної ділянки ОСББ Театральна 23 в постійне користування ОСББ Театральна 23 прийнятий з порушенням вимог законодавства, тому підлягає скасуванню.

Кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. (частини 1, 2 статті 77 КАС України)

В той же час, відповідачем під час розгляду адміністративної справи не наведено об'єктивних доводів щодо наявності підстав для прийняття вказаного рішення, як і не доведено правомірності оскаржуваного рішення.

Оцінюючи правомірність дій та рішень органів владних повноважень, суд керується критеріями, закріпленими у ст.2 КАС України, які певною мірою відображають принципи адміністративної процедури, встановлюючи при цьому чи прийняті (вчинені) ним рішення (дії): на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Системний аналіз наведених правових норм при застосуванні до правовідносин, що є предметом судового дослідження, вказує на те, що відповідач, який є суб'єктом владних повноважень при прийнятті оскаржуваного рішення діяв без урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення, без дотримання необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія), та без дотримання принципу верховенства права.

Підсумовуючи викладене, суд вважає, що відповідачем протиправно, всупереч вимогам чинного законодавства прийнято п. 1 оскаржуваного рішення від 23.01.2018 року №33/35 в частині щодо надання даної земельної ділянки в постійне користування ОСББ Театральна 23 , яке з огляду на його безпідставність, підлягає скасуванню.

Отже, беручи до уваги досліджені в судовому засіданні обставини та письмові докази в їх сукупності, суд приходить до висновку про безпідставність рішення від 23.01.2018 року №33/35 в частині щодо надання земельної ділянки в постійне користування ОСББ Театральна 23 , яке слід визнати протиправним та скасувати в даній частині.

Відповідно до частини першої та третьої статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа. При частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог.

Таким чином, за рахунок бюджетних асигнувань Ковельської міської ради на користь фізичної особи-підприємця ОСОБА_6 слід стягнути судовий збір в розмірі 1 762 грн., сплачений позивачем відповідно до квитанції від 15.08.2018 року №0.0.1109119569.1.

Керуючись статтями 243, 245, 246, 255, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України та на підставі Земельного кодексу України, суд

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати п. 1 рішення Ковельської міської ради від 23.01.2018 року №33/35 Про затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) та надання земельної ділянки ОСББ Театральна 23 в частині щодо надання даної земельної ділянки в постійне користування ОСББ Театральна 23 .

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Ковельської міської ради на користь Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку Театральна 23 судовий збір у розмірі 1 762 грн.

Рішення може бути оскаржене в порядку та строки, передбачені статями 255, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України з урахуванням вимог підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII Перехідні положення цього Кодексу. Апеляційна скарга може бути подана до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Волинський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Позивач: Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку Театральна 23 (45000, Волинська область, місто Ковель, вулиця Театральна, будинок 23, ідентифікаційний код 40502931).

Відповідач: Ковельська міська рада Волинської області (45000, Волинська область, місто Ковель, вулиця Незалежності, будинок 73, ідентифікаційний код юридичної особи 04051313).

ОСОБА_7 Костюкевич

Повне рішення суду складено 22.10.2018 року.

СудВолинський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.10.2018
Оприлюднено24.10.2018
Номер документу77300311
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —0340/1445/18

Ухвала від 16.01.2019

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Костюкевич Сергій Федорович

Рішення від 17.10.2018

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Костюкевич Сергій Федорович

Ухвала від 20.08.2018

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Костюкевич Сергій Федорович

Ухвала від 03.08.2018

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Костюкевич Сергій Федорович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні