Рішення
від 16.10.2018 по справі 2540/2871/18
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

16 жовтня 2018 року Чернігів Справа № 2540/2871/18

Чернігівський окружний адміністративний суд в складі головуючого судді Скалозуба Ю.О., за участю секретаря Терехової Н.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду справу

за позовомПівнічного офісу Держаудитслужби до Талалаївської селищної ради Талалаївського району Чернігівської області про за участю сторін від позивача від відповідача про надання дозволу на проведення позапланової виїзної ревізії Середа С.О., діє на підставі довіреності № 26-16-17-17/5825 від 22.06.2018 В'ялий О.В., та діє на підставі довіреності б/н від 05.01.2018 У С Т А Н О В И В:

Північний офіс Держаудитслужби звернувся до суду з позовом, в якому, з урахуванням заяви про зміни предмету позову, просить:

- надати дозвіл Управлінню Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області на проведення у Талалаївській селищній раді (17200, Чернігівська область, Талалаївський район, смт. Талалаївка, вул. Вокзальна, буд. З, код ЄДРПОУ 04412679) позапланової виїзної ревізії окремих питань фінансово-господарської діяльності колишньої Липівської сільської ради Талалаївського району Чернігівської області (17222, Чернігівська область, Талалаївський район, с. Липове, код ЄДРПОУ 04416542), правонаступником якої є Талалаївська селищна рада (17200, Чернігівська область, Талалаївський район, смт. Талалаївка, вул. Вокзальна, буд. З, код ЄДРПОУ 04412679) а саме: дослідження питань цільового використання бюджетних коштів, виділених на ремонт доріг та освітлення у с. Липове Талалаївського району Чернігівської області, посадовими особами відповідного органу місцевого самоврядування, а також щодо зайвого нарахування та виплат премій працівникам відповідної сільської ради за період з 18 травня 2017 року по 14 серпня 2018 року на підставі п.4 частини п'ятої ст. 11 Закону №2939;

- проведення у Талалаївській селищній раді (17200, Чернігівська область, Талалаївський район, смт. Талалаївка, вул. Вокзальна, буд. З, код ЄДРПОУ 04412679) позапланової виїзної ревізії окремих питань фінансово-господарської діяльності колишньої Липівської сільської ради Талалаївського району Чернігівської області (17222, Чернігівська область, Талалаївський район, с. Липове, код ЄДРПОУ 04416542), правонаступником якої є Талалаївська селищна рада (17200, Чернігівська область, Талалаївський район, смт. Талалаївка, вул. Вокзальна, буд. З, код ЄДРПОУ 04412679), а саме: дослідження питань цільового використання бюджетних коштів, виділених на ремонт доріг та освітлення у с. Липове Талалаївського району Чернігівської області, посадовими особами відповідного органу місцевого самоврядування, а також щодо зайвого нарахування та виплат премій працівникам відповідної сільської ради за період з 18 травня 2017 року по 14 серпня 2018 року строком 15 робочих днів доручити Управлінню Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області протягом трьох робочих днів з дня набрання рішенням законної сили.

Обґрунтовуючи позовні вимоги, позивач зазначає, що до Північного офісу Держаудитслужби листом Управління по роботі з громадянами Національного антикорупційного бюро України від 03.05.2018 №112-192/17881 скеровано електронне звернення ОСОБА_5 щодо нецільового використання бюджетних коштів, виділених на ремонт доріг та освітлення в с. Липове Талалаївського району Чернігівської області посадовими особами органів місцевого самоврядування в Чернігівській області та Липівської сільської ради, а також щодо зайвого нарахування та виплат премій працівникам відповідної сільської ради. Наразі ревізія Липівської сільської ради Північним офісом Держаудитслужби та його структурними підрозділами не проводиться та не передбачена у планах його роботи. Враховуючи вимоги Закону України Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні здійснення контрольного заходу можливе лише за рішенням суду.

Відповідач відзив на позов не надіслав.

Представник позивача в судовому засіданні позо підтримав та просив його задовольнити в повному обсязі, посилаючись на обставини, викладені в позовній заяві.

Представник відповідача в судовому засіданні позов не визнав, в його задоволенні просив відмовити з причин припинення діяльності Липівської сільської ради.

Ухвалою Чернігівського окружного адміністративного суду від 20.08.2018 позовну заяву прийнято до розгляду, відкрито провадження в адміністративний справі та призначено справу до розгляду за правилами загального позовного провадження.

Ухвалою суду від 26.09.2018 задоволено клопотання представника позивача та відповідача Липівську сільську раду замінено на правонаступника - Талалаївську селищну раду.

Ухвалою суду від 03.10.2018 закрито підготовче провадження та справа призначена до судового розгляду по суті.

Розглянувши подані документи і матеріали, з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив таке.

До Північного офісу Держаудитслужби листом Управління по роботі з громадянами Національного антикорупційного бюро України від 03.05.2018 №112-192/17881 скеровано електронне звернення ОСОБА_5 щодо нецільового використання бюджетних коштів, виділених на ремонт доріг та освітлення в с. Липове Талалаївського району Чернігівської області посадовими особами органів місцевого самоврядування в Чернігівській області та Липівської сільської ради, а також щодо зайвого нарахування та виплат премій працівникам відповідної сільської ради (а.с. 9-10).

Згідно витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Липівська сільська рада з 03.03.2018 перебуває в стані припинення (а.с. 11-14).

Відповідно до інформації з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Липівська сільська рада, як юридична особа з 17.08.2018 припинена за рішенням власників (а.с. 48-52).

Рішення Талалаївської селищної ради Талаївського району чотирнадцятої сесії сьомого скликання від 18.05.2017 Про добровільне об'єднання територіальних громад (далі - Рішення) Талалаївська селищна рада вирішила об'єднатися з територіальними громадами смт. Талалаївка Талалалаївської селищної ради; сіл Корінецьке, Мигурів Корінецької сільської ради; сіл Липове, Березовиця, Скороходове, Жолобок Липівської сільської ради; села Понори Понорівської сільської ради, сіл Красний Колядин, Глинське, Левівщина, селище Зелений Гай Красноколядинської сільської ради у Талалаївську селищну територіальну громаду з адміністративним центром у смт. Талалаївка (а.с. 53-56).

Згідно п. 4 Рішення правонаступником всього майна, прав та обов'язків територіальних громад, що об'єдналися, визнати Талалаївську селищну об'єднану територіальну громаду.

Враховуючи зазначене позивач вбачає необхідність у проведенні позапланової виїзної ревізії відповідача для перевірки обставин, викладених у зверненні.

Надаючи нормативно-правову оцінку обставинам справи, суд зазначає таке.

Правові та організаційні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні визначає Закон України Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні від 26.01.1993 № 2939-XII (далі-Закон №2939-XII).

Відповідно до ч. 1 ст. 1 Закону №2939-XII здійснення державного фінансового контролю забезпечує центральний орган виконавчої влади, уповноважений Кабінетом Міністрів України на реалізацію державної політики у сфері державного фінансового контролю (далі - орган державного фінансового контролю).

Згідно з п. 1 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.02.2016 №43 (далі - Положення №43), Державна аудиторська служба України (Держаудитслужба) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України та який забезпечує формування і реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю.

Держаудитслужба здійснює свої повноваження безпосередньо і через утворені в установленому порядку міжрегіональні територіальні органи (п. 7 Положення №43).

Пунктом 1 Положення про Північний Офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 №23, визначено, зокрема, що Північний офіс Держаудитслужби (далі - Офіс) підпорядковується Держаудитслужбі та є її міжрегіональним територіальним органом. У складі Офісу утворюються як структурні підрозділи управління у Вінницькій, Житомирській, Черкаській, Чернігівській областях (далі - управління). Управління здійснюють свої повноваження на території адміністративно- територіальної одиниці за їх місцезнаходженням відповідно.

У свою чергу, п. 1, 3 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області визначено, що Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області (далі - Управління) є структурним підрозділом Північного офісу Держаудитслужби (далі - Офіс). Основними завданнями Управління є реалізація повноважень Офісу на території Чернігівської області.

Згідно із ч. 2, 3 ст. 2 Закону №2939-XII державний фінансовий контроль забезпечується органом державного фінансового контролю через проведення державного фінансового аудиту, інспектування, перевірки закупівель та моніторингу закупівлі. Порядок проведення органом державного фінансового контролю державного фінансового аудиту, інспектування та перевірки закупівель установлюється Кабінетом Міністрів України.

Інспектування здійснюється органом державного фінансового контролю у формі ревізії та полягає у документальній і фактичній перевірці певного комплексу або окремих питань фінансово-господарської діяльності підконтрольної установи, яка повинна забезпечувати виявлення наявних фактів порушення законодавства, встановлення винних у їх допущенні посадових і матеріально відповідальних осіб. Результати ревізії викладаються в акті (ч.1 ст.4 Закону №2939-XII).

Пунктом 4 ч. 5 ст. 11 Закону №2939-XII визначено, що позаплановою виїзною ревізією вважається ревізія, яка не передбачена в планах роботи органу державного фінансового контролю і проводиться у разі здійснення реорганізації (ліквідації) підконтрольної установи.

Частиною 6 ст. 11 Закону №2939-XII передбачено, що позапланова виїзна ревізія може здійснюватися лише за наявності підстав для її проведення на підставі рішення суду. Позапланова ревізія підконтрольної установи не може проводитися частіше одного разу на квартал.

Законом передбачено максимальний строк проведення позапланової ревізії, а саме, він не повинен перевищувати 15 робочих днів (ч. 11 ст. 11 Закону №2939-XII).

В даному випадку, як вже зазначено вище, в обґрунтування підстав для проведення позапланової виїзної ревізії відповідача позивач посилається на перебування відповідача в процесі реорганізації станом на час подання даного позову до суду. При цьому, віднесення відповідача до підконтрольності Північного офісу Держаудитслужби сторонами не заперечується та не спростовано.

Враховуючи наведені обставини та беручи до уваги надходження скарги щодо нецільового використання бюджетних коштів, виділених на ремонт доріг та освітлення в с. Липове Талалаївського району Чернігівської області посадовими особами органів місцевого самоврядування в Чернігівській області та Липівської сільської ради, а також щодо зайвого нарахування та виплат премій працівникам відповідної сільської ради, вбачається наявність підстав, передбачених п. 4 ч. 5 ст. 11 Закону №2939-XII для проведення позапланової виїзної ревізії відповідача.

Згідно з частиною першою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

З урахуванням зазначеного, суд, на підставі наданих доказів в їх сукупності, системного аналізу положень законодавства України, дійшов висновку щодо задоволення позовних вимог Північного офісу Держаудитслужби в повному обсязі.

Відповідно до ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України судові витрати відшкодуванню не підлягають.

Керуючись ст. ст.139, 227, 241-243, 246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В:

Позов Північного офісу Держаудитслужби - задовольнити повністю.

Надати дозвіл Управлінню Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області на проведення у Талалаївській селищній раді Талалаївського району Чернігівської області позапланової виїзної ревізії окремих питань фінансово-господарської діяльності кролишньої Липівської сілької ради Талалаївського району Чернігівської області, правонаступником якої є Талалаївська селищна рада, а саме: дослідження питань цільового використання бюджетних коштів, виділених на ремонт доріг та освітлення у с. Липове Талалаївського району Чернігівської області, посадовими особами відповідного органу місцевого самоврядування, а також щодо зайвого нарахування та виплат премій працівникам відповідної сільської ради за період з 18 травня 2017 року по 14 серпня 2018 року на підставі п.4 частини п'ятої ст.11 Закону України Про основні засади здійснення фінансового контролю в Україні''.

Проведення у Талалаївській селищній раді Талалаївського району Чернігівської області позапланової виїзної ревізії окремих питань фінансово-господарської діяльності колишньої Липівської сільської ради Талалаївського району Чернігівської області, правонаступником якої є Талалаївська селищна рада, а саме: дослідження питань цільового використання бюджетних коштів, виділених на ремонт доріг та освітлення у с. Липове Талалаївського району Чернігівської області, посадовими особами відповідного органу місцевого самоврядування, а також щодо зайвого нарахування та виплат премій працівникам відповідної сільської ради за період з 18 травня 2017 року по 14 серпня 2018 року строком 15 робочих днів доручити Управлінню Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області протягом трьох робочих днів з дня набрання рішенням законної сили.

Рішення набирає законної сили відповідно до статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 293, 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України.

Відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.

Позивач: Північний офіс Держаудитслужби, вул. Січових Стрільців, 18, м. Київ, 04053, код ЄДРПОУ 40479560.

Відповідач: Талалаївська селищна рада, вул. Вокзальна, 3, смт. Талалаївка, Талалаївський район, Чернігівська область, 17200, код ЄДРПОУ 04412679.

Дата складення повного рішення суду - 22.10.2018.

Суддя Ю. О. Скалозуб

СудЧернігівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення16.10.2018
Оприлюднено24.10.2018
Номер документу77301364
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2540/2871/18

Рішення від 16.10.2018

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Скалозуб Ю.О.

Рішення від 16.10.2018

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Скалозуб Ю.О.

Ухвала від 20.08.2018

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Скалозуб Ю.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні