Постанова
від 19.10.2018 по справі 760/23483/18
СОЛОМ'ЯНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Провадження №3/760/7226/18

Справа №760/23483/18

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

19 жовтня 2018 року суддя Солом'янського районного суду м. Києва Букіна О.М., за участю секретаря судового засідання Кривулько С.В., представника Київської міської митниці ДФС України Грабчака П.В. розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали адміністративної справи, що надійшли з Київської міської митниці ДФС України, у відношенні громадянина України ОСОБА_2, керівника ТОВ ЮКРЕНІАН ЕКО ТРЕЙД (03039, м. Київ, Голосіївський р-н, пров. Руслана Лужевського, буд. 14, код ЄДРПОУ 40726252), що зареєстрований за адресою: АДРЕСА_1, паспорт серії НОМЕР_2, виданий 21.04.1999 Роздільнянським РВ УМВС України в Одеській обл., ідентифікаційний код НОМЕР_1, за ознаками порушення митних правил, передбачених за ч.1 ст.483 Митного Кодексу України,

ВСТАНОВИВ:

12.09.2018 до Солом'янського районного суду м. Києва від Київської міської митниці ДФС України, надійшов адміністративний матеріал з протоколом про порушення митних правил №0531/10000/18 від 20.08.2018, складений відносно громадянина України ОСОБА_2 за ознаками порушення митних правил, передбачених за ч.1 ст.483 Митного Кодексу України.

З протоколу вбачається, що 04.06.2017 через митний кордон України, в зоні діяльності пункту пропуску Порубне - Сірет митного поста Вадул-Сірет Чернівецької митниці ДФС, автомобільним транспортом з р.н.з. НОМЕР_3, з Туреччини на митну територію України ввезено товари килими , у кількості 1668 пакувальних місця, загальною вагою брутто 19540 кг, нетто - 18820 кг та загальною площею 8402,98 м2.

Переміщення даного вантажу через митний кордон України здійснювалось за попередньою митною декларацією одержувача ТОВ ЮКРЕНІАН ЕКО ТРЕЙД від 01.06.2017 № UA100000/2017/835016 та на підставі наступних товаросупровідних документів: інвойс від 31.05.2017 № 220871, книжка МДП Carnet TIR від 31.05.2017 № XQ.80258425, міжнародна автомобільна накладна (CMR) від 31.05.2017 № 000259.

07.06.2017, після доставки у Київську міську митницю ДФС, зазначені товари, а саме: килими та килимове покриття для підлоги із синтетичних текстильних матеріалів,в яких текстильний матеріал служить лицьовою поверхнею виробу в процесі його експлуатації, ворсові, оброблені, з ворсом типу "вільтон", ткані, нетафтингові, нефлоковані, невузликові, машинного виготовлення, без каркасу, готові. Килимові вироби складаються із синтетичної нитки та грунтової основи. Нитки, які утворюють ворс, виготовлені з синтетичних ниток, грунтову основу виготовлено з природних луб'яних волокон джуту, з доданням синтетичних волокон та клею; - ворс 100% поліпропілен, розмір та кількість: 300 X 2500 см., 1 шт., 250 X 2520см., 1 шт., 250 X 2500 см., 1 шт., 200 X 2520 см., 2 шт., 200 X 2500 см., 18шт., 150 X 2520 см., 3 шт., 150 X 2500 см., 13 шт., 120 X 2500 см., 12 шт., 120X 200 см., 72 шт., 100 X 2520 см., 2 шт., 100 X 2500 см., 6 шт., 80 X 2500 см.,8 шт., 80 X 150 см., 90 шт., 60 X 100 см., 180 шт., 50 X 80 см., 203 шт., 150 X3020 см., 2 шт., 150 X 3010 см., 1 шт. Торговельна марка "SOFTY" 80 X 150 см., 287 шт., 80 X 2500 см., 4 шт., 100 X 200см., 36 шт., 100 X 2500 см., 4 шт., 120 X 2500 см., 4 шт., 120 X 200 см., 133шт., 150 X 230 см., 12 шт., 150 X 300 см., 4 шт., 150 X 2500 см., 4 шт., 200 X300 см., 83 шт., 200 X 2500 см., 8 шт., 250 X 350 см., 21 шт., 250 X 400 см., 3шт., 250 X 500 см., 2 шт., 250 X 2500 см., 4 шт., 300 X 400 см., 24 шт., 300 X500 см., 2 шт. Торговельна марка "LEGENDA" 250 X 350 см., 36 шт., 75 X 130 см., 37 шт., 80 X150 см., 22 шт. Торговельна марка "BEGONYA" 80 X 150 см., 31 шт., 150 X 230 см., 84 шт., 150 X300 см., 9 шт., 150 X 400 см., 12 шт., 180 X 270 см., 15 шт., 200 X 200 см., 4шт., 200 X 300 см., 78 шт., 200 X 400 см., 7 шт., 250 X 250 см., 10 шт., 250 X350 см., 26 шт., 250 X 400 см., 8 шт., 250 X 500 см., 2 шт., 300 X 300 см., 10шт., 300 X 400 см., 10 шт., 300 X 500 см., 6 шт., 400 X 400 см., 5 шт., 400 X500 см., 6 шт. Торговельна марка "LILIA" Загальна кількість рулонів - 1668 шт. Загальна площа - 8402,98 м.кв. Виробник "ALBAYRAK HALI TEKSTIL GIDA. ULUSLARARASI TAS. SAN. TIC. LTD.STI",Туреччина були заявлені декларантом ТОВ ЮКРЕНІАН ЕКО ТРЕЙД ОСОБА_3 (графа 54 МД) у вільний обіг на митному посту Західний за митною декларацією типу ІМ 40 ДЕ № UA100010/2017/266863.

Разом із вказаними МД та товаросупровідними документами до митниці були подані: контракт від 20.08.2016 №АН-02-16Е , укладений між продавцем - компанією ALBAYRAK HALI TEKSTIL GIDA ULUSLARARASI TAS. SAN. TIC. LTD, STIINC. MAH. NAIL.B.CAD. UG.PL.IS MERK. K 9 NO 907 SEHITK./GAZIANTEP/TURKEY, Туреччина) та покупцем - ТОВ ЮКРЕНІАН ЕКО ТРЕЙД (код ЄДРПОУ 40726252), в особі директора ОСОБА_2, додаткова угода № 1 від 19.12.2016, сертифікат про походження товару загальної форми від 31.05.2017 № MM 0212982, копія митної декларації країни відправлення від 31.05.2017 №17270100EX042149 та інші, необхідні для здійснення митного контролю та митного оформлення, документи, які зазначені в гр. 44 МД.

Відправником товарів виступала компанія ALBAYRAK HALI TEKSTIL GIDA ULUSLARARASI TAS. SAN. TIC. LTD.STI (Туреччина).

Відповідно до інвойсу від 31.05.2017 №220871, виставленого компанією ALBAYRAK HALI TEKSTIL GIDA ULUSLARARASI TAS. SAN. TIC. LTD.STI (Туреччина) для ТОВ ЮКРЕНІАН ЕКО ТРЕЙД (Україна), загальна вартість товарів становить 39 527, 62 доларів США, що згідно курсу НБУ станом на дату переміщення товарів через митний кордон України складає 1 037 465,00 грн. При доставці зазначених товарів на митну територію України застосовувались умови поставки згідно ІНКОТЕРМС СРТ - UA Київ.

З метою перевірки автентичності документів, на підставі яких було здійснено митне оформлення килимів та килимового покриття, що були ввезені на митну територію України на адресу ТОВ ЮКРЕНІАН ЕКО ТРЕЙД (код ЄДРПОУ 40726252) Державною фіскальною службою України був направлений запит до митних органів Республіки Туреччини (від 02.08.2017 № 13242/5/99-99-20-02-01-16).

24.07.2018, листом Департаменту організації протидії митним правопорушенням та міжнародної взаємодії Державної фіскальної служби України за № 21949/7/99-99-20-02-01-17, на адресу Київської міської митниці ДФС надійшла відповідь митних органів Республіки Туреччини (вхідний КММ № 3076/8-АІС).

Митними органами Республіки Туреччини, додатком до своєї відповіді від 21.11.2017 № 29980007-724.01.03/UA-29061746_29712707, надано завірені належним чином копії документів, на підставі яких здійснювалось митне оформлення вказаних товарів: експортна декларація від 31.05.2017 №17270100EX042149, рахунок - фактура від 31.05.2017 №220871, пакувальний лист б/н, книжка МДП Carnet TIR № XQ.80258425, міжнародна автомобільна накладна (CMR) від 31.05.2017 № 000259.

В результаті вивчення документів, отриманих від митних органів Республіки Туреччина, та документів митного контролю та митного оформлення, наданих до Київської міської митниці ДФС, із співставленням відомостей, що містяться у них, встановлено, що співпадають: відомості щодо відправника та одержувача товарів; реєстраційні дані товаросупровідних документів (Carnet TIR, CMR, інвойс); найменування та загальна кількість товарів (кількість пакувальних місць - 1668, вага брутто - 19 540 кг. та загальна площа 8402,98 м2); але не співпадають відомості щодо вартості товарів.

Згідно з даними, які відображені у експортній декларації від 31.05.2017 №17270100EX042149 та рахунку - фактурі від 31.05.2017 №220871, наданих митними органами Республіки Туреччини, загальна вартість товарів килими становить 264 912, 44 турецьких лір або 74 834, 53 доларів США. станом на дату переміщення товарів через митний кордон України.

Таким чином, в результаті вивчення і співставлення всіх вищевказаних документів встановлено, що товари килими , вагою брутто 19 540 кг, нетто - 18 820 кг, загальною площею 8402,98 м.кв та загальною вартістю 264 912, 44 турецьких лір або 74 834,52 доларів США, що згідно курсу НБУ на дату переміщення через митний кордон України (04.06.2017) (1 долар США - 26,270953 грн.) складає 1 965 974,03 грн., були переміщені через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом подання органу доходів і зборів, як підстави для переміщення товарів, документів, що містять неправдиві відомості, необхідні для визначення їх митної вартості (інвойс від 31.05.2017 №220871).

Відповідно до облікової картки № 141/2016/790 керівником ТОВ ЮКРЕНІАН ЕКО ТРЕЙД (код ЄДРПОУ 40726252) є ОСОБА_2.

Отже, в діях громадянина України ОСОБА_2 наявні ознаки порушення митних правил, передбачені ч.1 ст. 483 Митного кодексу України.

Безпосередні предмети правопорушення не вилучались, оскільки до складання протоколу про порушення митних правил, були випущені у вільний обіг.

Вартість безпосередніх предметів правопорушення 1 965 974,03 грн.

Гр. ОСОБА_2 в судове засідання не з`явився. Як вбачається з матеріалів, наданих представником Київської міської митниці про дату, час та місце розгляду справи повідомлявся належним чином. Приймаючи до уваги, що суд позбавлений можливості в рамках МК України вжити заходів для забезпечення явки учасників процесу в судове засідання, окрім, як шляхом направлення судової повістки, а законом передбачений скорочений термін притягнення особи до адміністративної відповідальності, зважаючи на наявне підтвердження про своєчасне сповіщення особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, про розгляд справи, суд визнав можливим розглянути справу за відсутності гр. ОСОБА_2 на підставі наявних у справі доказів.

В судовому засіданні представник Київської міської митниці ДФС України складений протокол №0531/10000/18 підтримав в повному обсязі та просив притягнути громадянина України ОСОБА_2 до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, посилаючись на те, що матеріали адміністративної справи містять достатньо доказів на підтвердження порушення митних правил з боку останнього.

Заслухавши пояснення представника митниці, дослідивши та оцінивши матеріали справи, суд вважає, що адміністративний матеріал підлягає поверненню до Київської міської митниці ДФС України для проведення додаткової перевірки, виходячи з наступного.

Відповідно до ч.ч. 2, 5, 7 ст. 494 МК України протокол про порушення митних правил повинен містити, в т.ч., такі дані:

1) дату і місце його складення;

2) посаду, прізвище, ім'я, по батькові посадової особи, яка склала протокол;

3) необхідні для розгляду справи відомості про особу, яка притягується до відповідальності за порушення митних правил, якщо її встановлено;

4) місце, час вчинення, вид та характер порушення митних правил;

5) посилання на статтю цього Кодексу, що передбачає адміністративну відповідальність за таке порушення.

У разі складення протоколу особі, яка притягується до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, роз'яснюються її права, передбачені статтею 498 цього Кодексу.

Протокол складається у двох примірниках, один з яких вручається під розписку особі, яка притягується до адміністративної відповідальності за порушення митних правил.

Пунктом 3 ч. 2 ст. 494 МК України встановлено, що протокол про порушення митних правил повинен містити необхідні для розгляду справи відомості про особу, яка притягується до відповідальності.

При цьому, згідно ст. 458 МК України, порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред'явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.

Крім цього, статтею 489 МК України зобов'язано посадову особу при розгляді справи про порушення митних правил з'ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом'якшують та/або обтяжують відповідальність та чи є підстави для звільнення особи, що вчинила правопорушення, від адміністративної відповідальності.

З наведених норм закону випливає, що суд може прийняти до провадження справу про порушення митних правил та розглянути її по суті, коли особа, яка вчинила правопорушення, встановлена, та щодо неї складено протокол про адміністративне правопорушення.

У разі якщо особа не встановлена, суди, згідно з вимогами пункту 1 частини першої статті 527 МК України, повинні приймати рішення про проведення додаткової перевірки для встановлення особи, що вчинила правопорушення.

Аналогічні положення щодо питань про порушення митних правил (складення протоколу) містяться в Методичних рекомендаціях стосовно провадження у цих справах, затверджених наказом Державної митної служби України № 936 від 30.12.04 року.

Так, п. 3.5 рекомендацій передбачає, що справа про порушення митних правил може бути заведена тільки в тому випадку, коли є достатні дані, які свідчать про наявність ознак правопорушення.

Недопустимим є заведення справи про порушення митних правил на підставі припущень або відомостей про правопорушення, достовірність яких викликає сумніви. Коли порушується справа про порушення митних правил потрібно також переконатися у відсутності обставин, які виключають провадження у справі.

За наявності зазначених обставин протокол про порушення митних правил не складається. У випадках, коли провадження у справі все ж було розпочате, названі обставини є підставою для припинення провадження у справі.

Як вбачається з матеріалів справи, протокол складено відносно громадянина України ОСОБА_2.

Разом з тим, документи, які були надані для митного оформлення та на підставі яких було складено протокол про порушення митних правил викладені іноземною мовою, переклад вказаних документів на державну мову в матеріалах справи відсутній.

Згідно ст.252 КУпАП орган (посадова особа) оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом і правосвідомістю.

Враховуючи відсутність належним чином здійсненого перекладу документів, які були надані для митного оформлення та на підставі яких було складено протокол про порушення митних правил, суддя не може встановити дійсний зміст вказаних вище документів та дати їм відповідну оцінку.

Зазначене унеможливлює повний, всебічний розгляд справи та ухвалення законного рішення суду у відповідності до вимог ст.ст. 252, 280, 283 КУпАП, ст.ст. 489, 495, 527 МК України.

Отже, зважаючи на вищевикладене, суддя вважає за необхідне направити справу до Київської міської митниці ДФС для проведення додаткової перевірки, в ході якої слід здійснити офіційний переклад вказаних вище документів у відповідності до норм чинного Митного кодексу України та інших нормативно-правових актів.

Керуючись ст. ст. 235, 461, 483, 494, 497, 498, 527 МК України суддя,-

ПОСТАНОВИВ:

Матеріали адміністративної справи про притягнення до адміністративної відповідальності громадянина України ОСОБА_2, керівника ТОВ ЮКРЕНІАН ЕКО ТРЕЙД (03039, м. Київ, Голосіївський р-н, пров. Руслана Лужевського, буд. 14, код ЄДРПОУ 40726252), що зареєстрований за адресою: АДРЕСА_1, паспорт серії НОМЕР_2, виданий 21.04.1999 Роздільнянським РВ УМВС України в Одеській обл., ідентифікаційний код НОМЕР_1, за ознаками порушення митних правил, передбачених за ч.1 ст.483 Митного Кодексу України, повернути до Київської міської митниці ДФС України для проведення додаткової перевірки.

Встановити строк для проведення додаткової перевірки 1 місяць.

Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного суду через Солом'янський районний суд міста Києва на протязі десяти днів з дня її винесення.

Суддя: Букіна О.М.

Дата ухвалення рішення19.10.2018
Оприлюднено24.10.2018

Судовий реєстр по справі —760/23483/18

Постанова від 18.01.2019

Адмінправопорушення

Солом'янський районний суд міста Києва

Букіна О. М.

Постанова від 19.10.2018

Адмінправопорушення

Солом'янський районний суд міста Києва

Букіна О. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні