Справа № 357/10656/18
2-а/357/347/18
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
17 жовтня 2018 року Білоцерківський міськрайонний суд Київської області у складі:
головуючий - суддя Кошель Л. М. ,
при секретарі - Вангородська О. С.,
за участі представника позивача ОСОБА_1
представника відповідача ОСОБА_2,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом ОСОБА_3 до адміністративної комісії виконавчого комітету Білоцерківської міської ради, третя особа ОСОБА_4, про скасування постанови про притягнення до адміністративної відповідальності,
В С Т А Н О В И В:
Фізична особа-підприємець ОСОБА_3 звернувся до Білоцерківського міськрайонного суду адміністративного з позовом про скасування постанови адміністративної комісії виконавчого комітету Білоцерківської міської ради № 240 від 30 серпня 2018 року про притягнення його до адміністративної відповідальності за ст.152 КУпАП з накладенням штрафу в розмірі 1 700 грн. Позивач заперечує факт порушення вимог Правил благоустрою території міста Біла Церква та самовільну вирізку дерев 31.07.2018 р. біля будинку № 5\8 по вулиці Героїв Чорнобиля в м.Біла Церква, де ним за договором підряду з Релігійною громадою Української Греко-Католицької церкви Парафії Різдва Христового здійснюється будівництво першої черги храму.
Відповідачем подано відзив на позов, суть заперечень яких зводиться до того, що 31.07.2018 р. поліцейським СРПП № 4 Білоцерківського відділу поліції ОСОБА_5 було зафіксовано факт самовільної вирізки дерев в кількості 7 штук фізичною особою - підприємцем ОСОБА_3 на озелененій ділянці загального користування навпроти будинку № 5\8 по вул..Героїв Чорнобиля в м.Біла Церква. Постановою адміністративної комісії виконкому Білоцерківської міської ради № 240 від 30.08.2018 року ФОП ОСОБА_3 було притягнуто до адміністративної відповідальності за вчинення правопорушення, передбаченого ст.152 КУпАП зі сплатою штрафу в розмірі 1 700 грн, яке полягає у самовільній вирізці 31 липня 2018 року близько 12 год. 30 хв. семи дерев\ лип\ напроти будинку № 5\8 по вул..Героїв Чорнобиля в м.Біла Церква, чим порушив пункти 9.5 та 9.6.1 Правил благоустрою території міста Біла Церква.
Третя особа ОСОБА_4, який виступає як керівник \ декрет\ Релігійної громади Української Греко-Католицької церкви Парафії Різдва Христового, направив до суду заяву про розгляд справи за його відсутності, позов підтримав.
При вирішенні спору суд виходив з наступного.
Відповідно до п.1 ч.1 ст.20 КАС України місцевим загальним судам як адміністративним судам підсудні адміністративні справи з приводу рішень, дій чи бездіяльності суб єктів владних повноважень у справах про притягнення до адміністративної відповідальності.
Особливості провадження у справах з приводу рішень, дій чи бездіяльності суб єктів владних повноважень у справах про притягнення до адміністративної відповідальності визначені статтею 286 КАС України як категорія термінових адміністративних справ.
Згідно зі статтею 152 КУпАП порушення державних стандартів, норм і правил у сфері благоустрою населених пунктів, правил благоустрою територій населених пунктів тягнуть за собою накладення штрафу на громадян від двадцяти до вісімдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб, громадян- суб єктів підприємницької діяльності - від п ятидесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Згідно ч.1 ст.218 КУпАП розгляд даних адміністративних правопорушень віднесено до компетенції адміністративних комісій при виконавчих органах міських рад.
Встановлено, що 31.07.2018 р. поліцейським СРПП № 4 Білоцерківського відділу поліції ОСОБА_5 було складено протокол про адміністративне правопорушення відносно фізичної особи ОСОБА_3 про факт самовільної вирізки ним дерев в кількості 7 штук на озелененій ділянці загального користування навпроти будинку № 5\8 по вул..Героїв Чорнобиля в м.Біла Церква.
Постановою адміністративної комісії виконкому Білоцерківської міської ради № 240 від 30.08.2018 року фізичну особу - підприємця ОСОБА_3 було притягнуто до адміністративної відповідальності за вчинення правопорушення, передбаченого ст.152 КУпАП зі сплатою штрафу в розмірі 1 700 грн, яке полягає у самовільній вирізці 31 липня 2018 року близько 12 год. 30 хв. семи дерев\ лип\ напроти будинку № 5\8 по вул..Героїв Чорнобиля в м.Біла Церква, чим порушив пункти 9.5 та 9.6.1 Правил благоустрою території міста Біла Церква щодо обов язку отримання ордера управління житлово-комунального господарства на видалення зелених насаджень.
Згідно п.9.5 Правил благоустрою території міста Біла Церква, затверджених рішенням Білоцерківської міської ради № 800 від 11.07.2008 р., на об єктах благоустрою зеленого господарства забороняється зносити та пересаджувати дерева, кущі, квітники, газони без дозволу та ордеру управління житлово-комунального господарства на виконання таких робіт.
Пунктом 9.6.1. Правил благоустрою території міста Біла Церква передбачено, що видалення та пересаджування зелених насаджень у зв язку із забудовою, реконструкцією будівель на території м.Біла Церква здійснюється на підставі ордера на видалення зелених насаджень. Ордер видається після погодження акту обстеження зелених насаджень Державним управлінням охорони навколишнього природного середовища в Київській області.
Суд встановив, що рішенням Білоцерківської міської ради № 1216-60-УІ від 19.06.2014 р. вирішено затвердити проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду та передати земельну ділянку в оренду Релігійній громаді Української Греко-Католицької церкви Парафії Різдва Христового під розміщення Храму в м.Біла Церква по вул..Героїв Чорнобиля, в районі будинку № 5\8, загальною площею 0,2000 га. строком на 5 \ п ять\ років за рахунок земель населеного пункту м.Біла Церква, кадастровий номер 3220489500:01:023:0514.
26 грудня 2014 року між Білоцерківською міською радою в особі міського голови ОСОБА_6 та Релігійною громадою Української Греко-Католицької церкви Парафії Різдва Христового в особі адміністратора \ декрета\ ОСОБА_4 укладено договір оренди землі № 159, за яким вищевказана земельна ділянка передана Релігійній громаді в оренду строком на п ять років під розміщення Храму.
02.11.2015 р. Релігійна громада УГКЦ подала до Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Київській області декларацію про початок виконання будівельних робіт з будівництва храму Парафії Різдва Христового по вул..Героїв Чорнобиля в районі будинку № 5\8.
14.05.2018 р. Релігійна громада УГКЦ та ФОП ОСОБА_3 уклали договір підряду на виконання будівництва першої черги храму.
Представник позивача ОСОБА_1 в суді стверджував, що ФОП ОСОБА_3, виконуючи зобов язання за договором підряду, 30.07.2018 р. провів зачистку території будівництва, дерева на ділянці були відсутні, будівництво об єкта другого ступеню складності із незначними наслідками \ СС1\ здійснювалося у відповідності з робочим проектом, виконаним ПП фірма Брама-АБФ . Крім того, на підставі ст.34 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності та п.3 Порядку видалення дерев, кущів, газонів і квітників у населених пунктах, затв. постановою КМУ № 1045 від 01.08.2006 р. видалення зелених насаджень на підставі одного з документів, визначених частиною першою статті 34 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності , до прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об єктів не потребує прийняття рішення компетентним органом.
Суд погоджується з такою позицією сторони позивача з огляду на таке.
Закон України Про регулювання містобудівної діяльності встановлює правові та організаційні основи містобудівної діяльності і спрямований на забезпечення сталого розвитку територій з урахуванням державних, громадських та приватних інтересів.
Згідно п.1 частини першої статті 34 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності замовник має право виконувати будівельні роботи після подання замовником повідомлення про початок виконання будівельних робіт відповідному органу державного архітектурно-будівельного контролю - щодо об'єктів будівництва, які за класом наслідків (відповідальності) належать до об'єктів з незначними наслідками (СС1), та щодо об'єктів, будівництво яких здійснюється на підставі будівельного паспорта та які не потребують отримання дозволу на виконання будівельних робіт згідно з переліком об'єктів будівництва, затвердженим Кабінетом Міністрів України. Форма повідомлення про початок виконання будівельних робіт та порядок його подання визначаються Кабінетом Міністрів України;
Як зазначалося у рішенні вище , Релігійна громада Української Греко-Католицької церкви Парафії Різдва Христового як замовник будівництва 02.11.2015 р. подала до Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Київській області декларацію про початок виконання будівельних робіт з будівництва храму Парафії Різдва Христового по вул..Героїв Чорнобиля в районі будинку № 5\8.
З поданої декларації та робочого проекту слідує, що споруда храму відповідно до таблиці 1 ДСТУ-Н Б В 1.2-16;2013 відноситься до класу наслідків \ відповідальності\ СС1, а за критеріями таблиці А.1 належить до ІІ категорії складності.
Постановою Кабінету Міністрів України № 1045 від 1 серпня 2006 року затверджено Порядок видалення дерев, кущів, газонів і квітників у населених пунктах\ далі Порядок\.
Згідно пункту 2 Порядку видалення зелених насаджень здійснюється у разі будівництва об'єкта архітектури на підставі документів, визначених частиною першою статті 34 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» .
Згідно пункту 3 Порядку видалення зелених насаджень на території населеного пункту здійснюється:
за рішенням виконавчого органу сільської, селищної, міської ради (далі - компетентний орган) на підставі ордера (крім випадків, передбачених пунктами 7-10 цього Порядку);
на підставі одного з документів, визначених частиною першою статті 34 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» , до прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів.
Видалення зелених насаджень на підставі одного з документів, визначених частиною першою статті 34 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» , до прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів не потребує прийняття рішення компетентним органом.
Пункт 3 в редакції Постанови КМ № 349 від 11.04.2012
Таким чином, проаналізувавши вказані вище правові норми, суд прийшов до висновку, що замовник, в даному випадку Релігійна громада Української Греко-Католицької церкви Парафії Різдва Христового, після подання 02.11.2015 р. до Державної архітектурно-будівельної інспекції у Київській області повідомлення \ декларації\ про початок виконання будівельних робіт мала право виконувати будівельні роботи з будівництва храму Парафії Різдва Христового по вул..Героїв Чорнобиля в районі будинку № 5\8, в тому числі проводити видалення зелених насаджень на місці будівництва без рішення \ дозволу\ компетентного органу міської ради до прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об'єкта, оскільки даний об'єкт будівництва за класом наслідків (відповідальності) належить до об'єктів з незначними наслідками (СС1),
Правила благоустрою території м.Біла Церква не передбачають врегулювання питання видалення зелених насаджень при будівництві таких об єктів, що не узгоджується із зазначеними вище нормативними актами , насамперед , з пунктами 2, 3 Порядку видалення дерев, кущів, газонів і квітників у населених пунктах, затв. постановою КМУ № 1045 від 01.08.2006 р.
А тому, суд не вбачає в діях ФОП ОСОБА_3 складу адміністративного правопорушення. передбаченого ст..152 КУпАП.
Суд вважає, що при ухваленні постанови про накладення адміністративного стягнення відносно ФОП ОСОБА_3 за ст..152 КУпАП України адміністративна комісія не врахувала всіх обставин справи та не дослідила наявність в діях позивача складу даного адміністративного правопорушення, а тому постанова підлягає скасуванню, а справа про адміністративне правопорушення щодо ФОП ОСОБА_3 - закриттю .
На підставі викладеного, керуючись ст.34 Закон України Про регулювання містобудівної діяльності , Порядком видалення дерев, кущів, газонів і квітників у населених пунктах, затв. постановою КМУ № 1045 від 01.08.2006 р., ст. 152 КУпАП, ст.ст. 20, 77, 90, 241-246, 286 КАС України, суд,
У Х В А Л И В :
Позов ОСОБА_3 задовольнити.
Скасувати постанову адміністративної комісії виконавчого комітету Білоцерківської міської ради № 240 від 30 серпня 2018 року про притягнення фізичної особи -підприємця ОСОБА_3 до адміністративної відповідальності за ст..152 КУпАП, справу про адміністративне правопорушення закрити.
Рішення може бути оскаржене до Шостого апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги через Білоцерківський міськрайонний суд Київської області протягом десяти днів з дня його проголошення.
Рішення складено і проголошено 17.10.2018 р.
СуддяОСОБА_7
Суд | Білоцерківський міськрайонний суд Київської області |
Дата ухвалення рішення | 17.10.2018 |
Оприлюднено | 24.10.2018 |
Номер документу | 77326851 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Білоцерківський міськрайонний суд Київської області
Кошель Л. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні