Рішення
від 23.10.2018 по справі 0540/7133/18-а
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

23 жовтня 2018 р. Справа№0540/7133/18-а

приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов'янськ, вул. Добровольського, 1

Донецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Кошкош О.О., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Товариства з додатковою відповідальністю "Фінансова компанія "ОК-2" про стягнення штрафу,-

В С Т А Н О В И В:

15 серпня 2018 року позивач, Національна комісії з цінних паперів та фондового ринку (ідентифікаційний код 37956207, 01010, м.Київ, вулиця Московська, будинок 8, корпус 30), звернувся до Донецького окружного адміністративного суду з позовом до Товариства з додатковою відповідальністю "Фінансова компанія "ОК-2" (ідентифікаційний код 20341594, 84500, Донецька область, м. Бахмут, вул. Б. Горбатова, 4). Просив стягнути з відповідача штрафи у розмірі 4000,00 грн. В обґрунтування зазначено, що у відношенні відповідача винесено постанову про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів від 16 травня 2018 року № 198-ЦА-УП-Т, відповідно до якої до відповідача застосовано штрафну санкцію у розмірі 4000 грн., яка на момент звернення до суду не сплачена.

20 серпня 2018 року ухвалою суду відкрито провадження та призначено підготовче засідання на 23 серпня 2018 року.

23 серпня 2018 року ухвалою суду відкладено розгляд справи до 24 вересня 2018 року.

24 вересня 2018 року ухвалою суду закрито підготовче провадження та призначено розгляд справи по суті на 22 жовтня 2018 року.

Представники сторін у судове засідання не з'явилися, про дату, час та місце розгляду справи повідомлені належним чином, представником позивача надано клопотання про розгляд справи без його участі. За обставин суд визнав за можливе розглянути справу в порядку письмового провадження.

Розглянувши матеріали справи, суд встановив наступне.

Товариство з обмеженою відповідальністю "Фінансова компанія "ОК-2" зареєстроване як юридична особа, включене до ЄДРПОУ за номером 20341594.

26 квітня 2018 року уповноваженою особою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку складено акт про правопорушення на ринку цінних паперів № 231-ЦА-УП-Т, яким встановлено, що товариство з обмеженою відповідальністю "Фінансова компанія "ОК-2" вимоги пункту 2 розділу II Ліцензійних умов № 819, в частині не дотримання вимог пункту 1 розділу III Положення № 1283, а саме: неподання до Комісії адміністративних даних торговця цінними паперами за січень, лютий 2018 року.

Пунктом 7 частини 1 статті 11 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні передбачено, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції, зокрема, за повторне неподання інформації до Комісії - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

За результатами розгляду справи про правопорушення на ринку цінних паперів уповноваженою особою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку за неподання інформації до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку у відношенні Відповідача винесено постанову про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів від 16 травня 2018 року №198-ЦА-УП-Т, відповідно до якої до Товариства застосовано штрафну санкцію у розмірі 4000,00 грн.

На момент звернення до суду зазначена сума штрафу відповідачем не плачена.

Оскільки у встановлений строк та на час звернення до суду вказана сума штрафу відповідачем не сплачена, керуючись положеннями статті 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні", відповідно до якої у разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку позивач звернувся до суду з даним адміністративним позовом.

Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд виходить з наступного.

Спеціальним законом, який визначає правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні є Закон України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" №448/96-ВР від 30 жовтня 1996 року.

Частиною 1 статті 5 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" встановлено, що державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, визначених чинним законодавством.

Положеннями статті 7 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" визначено основні завданнями Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, зокрема якими є: формування та забезпечення реалізації єдиної державної політики щодо розвитку та функціонування ринку цінних паперів та їх похідних в Україні, сприяння адаптації національного ринку цінних паперів до міжнародних стандартів; координація діяльності державних органів з питань функціонування в Україні ринку цінних паперів та їх похідних; здійснення державного регулювання та контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних на території України, а також у сфері спільного інвестування; захист прав інвесторів шляхом застосування заходів щодо запобігання і припинення порушень законодавства на ринку цінних паперів, застосування санкцій за порушення законодавства у межах своїх повноважень; сприяння розвитку ринку цінних паперів; узагальнення практики застосування законодавства України з питань випуску та обігу цінних паперів в Україні, розроблення пропозицій щодо його вдосконалення.

Відповідно до положень статті 8 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку, зокрема, має право здійснювати контроль за достовірністю і розкриттям інформації, що надається емітентами та особами, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, і саморегулівними організаціями, та її відповідністю встановленим вимогам.

Відповідно до пункту 3 глави 3 розділу II Ліцензійних умов ліцензіат зобов'язаний подавати звіти до органу ліцензування відповідно до вимог нормативно-правових актів Державної комісії з цінних паперів та фондового і Комісії, що регулюють провадження діяльності з управління активами інституційних інвесторів (діяльності з управління активами).

Згідно пункту 1 розділу II Положення Компанія/Особа подає до Комісії інформацію щодо фінансового стану, зокрема: місячну - не пізніше останнього числа місяця, наступного за звітним; інформація за останній місяць кварталу подається у складі квартальної інформації; щоквартальну - не пізніше останнього числа місяця, що настає за звітним кварталом.

Згідно пункту 3 розділу III Положення Компанія подає до Комісії інформацію про результати діяльності та розрахунок вартості чистих активів статутів спільного інвестування:

- щомісячну - не пізніше останнього числа місяця, наступного за звітним. Інформація за останній місяць кварталу подається у складі квартально;

- щоквартальну - не пізніше останнього числа місяця, що настає за звітним кварталом.

Пунктом 7 статті 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" передбачено, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за неподання, подання не в повному обсязі інформації та/або подання недостовірної інформації до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. За ті самі дії, вчинені повторно протягом року, - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Відповідно до пункту 14 статті 8 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.

Статтею 12 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" передбачено порядок накладення штрафів за порушення юридичними особами правил діяльності на ринку цінних паперів.

Так, уповноважена особа Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, яка виявила факт вчинення юридичною особою правопорушення на ринку цінних паперів, складає акт, який разом з письмовими поясненнями керівника, іншої відповідальної посадової особи та пов'язаними з таким правопорушенням документами протягом п'яти робочих днів подає уповноваженій особі Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, яка має право застосовувати санкцію за правопорушення на ринку цінних паперів.

Санкції застосовуються Головою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, членом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, уповноваженими Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку посадовими особами після розгляду документів, що підтверджують факт правопорушення.

Уповноважена особа Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку приймає рішення про застосування санкції протягом 30 робочих днів після отримання документів, що підтверджують факт правопорушення. Рішення про застосування санкції оформляється постановою, що надсилається юридичній особі, до якої застосовано санкцію.

На момент звернення до суду сума штрафу визначена в постанові від 16 травня 2018 року №198-ЦА-УП-Т відповідачем не сплачена.

Пунктом 7 частини 1 статті 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" передбачено, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції, зокрема, за неподання, подання не в повному обсязі інформації та/або подання недостовірної інформації до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. За ті самі дії, вчинені повторно протягом року у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Згідно статті 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" у разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Пунктом 3 розділу XVIII Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 16 жовтня 2012 року №1470 та зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 05 листопада 2012 року за №1855/22167, передбачено, що юридичні особи сплачують штрафи шляхом перерахування коштів до Державного бюджету України.

У відповідності до положень статті 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до ст. 73 КАС України належними є докази, які містять інформацію щодо предмета доказування. Предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.

Згідно ч. 1 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Таким чином, враховуючи існуючу заборгованість Товариства з додатковою відповідальністю "Фінансова компанія "ОК-2" у сумі 4000,00 грн., суд дійшов висновку щодо задоволення позовних вимог у повному обсязі.

За сукупністю наведених обставин, враховуючи, що позовні вимоги обґрунтовані, підтверджені матеріалами справи, відповідачем не спростовані, а відтак, підлягають задоволенню.

Враховуючи вимоги ч. 2 ст. 139 КАС України судові витрати у цій справі стягненню з відповідача не підлягають.

Керуючись статтями Кодексу адміністративного судочинства України , суд

У Х В А Л И В :

Адміністративний позов Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (ідентифікаційний код 37956207, 01010, м.Київ, вулиця Московська, будинок 8, корпус 30) до Товариства з додатковою відповідальністю "Фінансова компанія "ОК-2" про стягнення штрафу задовольнити.

Стягнути з Товариства з додатковою відповідальністю "Фінансова компанія "ОК-2"(ідентифікаційний код 20341594, 84500, Донецька область, м. Бахмут, вул. Б. Горбатова, 4) штраф у розмірі 4000,00 (чотири тисячі) грн. 00 коп. до державного бюджету України, який слід перерахувати на рахунок, відкритий в управлінні Державної казначейської служби України за балансовим рахунком 3111 Надходження до загального фонду державного бюджету , по коду бюджетної класифікації 21081100 Адміністративні штрафи та інші санкції , символ звітності 106.

Рішення може бути оскаржено протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення шляхом подання апеляційної скарги безпосередньо до Першого апеляційного адміністративного суду, з урахуванням підпункту 15.5 пункту 15 частини 1 розділу VII Перехідні положення КАС України.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя Кошкош О.О.

Дата ухвалення рішення23.10.2018
Оприлюднено25.10.2018
Номер документу77329942
СудочинствоАдміністративне
Сутьстягнення штрафу

Судовий реєстр по справі —0540/7133/18-а

Рішення від 23.10.2018

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кошкош О.О.

Ухвала від 24.09.2018

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кошкош О.О.

Ухвала від 23.08.2018

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кошкош О.О.

Ухвала від 20.08.2018

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кошкош О.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні