Справа № 1540/4269/18
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
23 жовтня 2018 року м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Потоцької Н.В.
розглянувши у спрощеному позовному провадженні (у письмовому провадженні) адміністративну справу за позовом приватного підприємства Торгівельна компанія НЬЮКО до Головного управління ДФС в Одеській області про скасування податкових повідомлень-рішень,-
ВСТАНОВИВ:
В провадженні Одеського окружного адміністративного суду знаходиться справа за позовом приватного підприємства Торгівельна компанія НЬЮКО до Головного управління ДФС в Одеській області в якому позивач просить:
визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення ГУ ДФС в Одеській області №0009554002 від 07.08.2017 р. на суму 7 855, 15 грн.;
визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення ГУ ДФС в Одеській області №00010654004 від 16.05.2017 р. на суму 9 927, 20 грн.
Позов вмотивовано наступним.
По перше : реалізоване пальне було зареєстровано в ЕРПН в строки передбаченні чинним законодавством (крім АН№7005 від 02.07.2016р, АН№ 10001 від 01.10.2016р., АН№1020 від 20.01.2016р.), але до АН№7044 від 14.07.2016р., АН№7048 від 14.07.2016р АН№10004 від 03.10.2016р., АН№3013 від 21.03.2017р. було вимушено зробити розрахунки коригування у зв'язку тим, що покупці палива несвоєчасно повідомили про те, що вони є платниками акцизного податку або на них зайво був зареєстрований об'єм. Корегування ніяк не вплинули на обсяги реалізації пального, тому не є підставою для нарахування акцизного податку.
З вищевикладеного можна зробити висновок, що якщо особа не здійснює таких операцій (зокрема, є оптовим продавцем пального (НЕ імпортером і не виробником)) і не має такого об'єкта, як перевищення обсягів реалізації пального, то акцизний податок з операцій реалізації пального воно не сплачує. Однак, для контролю за обсягами реалізованого пального такий платник все одно зобов'язаний зареєструватися в СЕА реалізації пального. Він також оформляє акцизні накладні і веде облік операцій реалізованого пального.
Розрахунок штрафу:
Сума штрафу = Кількість літрів в АН/РК при 15 °С /1000 літрів *курс НБУ*ставку податку %штрафу за прострочку реєстрації АН/РК .
Позивач вважає, що у зв'язку з тим, що в деяких випадках коригувався один и той самий об'єм, але коригування не завжди можливо було зробити тільки одним розрахунком коригування без реєстрації акцизної накладної на платника/неплатника акцизного податку, то накладання штрафу, яке відноситься до одного і того ж об'єму, який корегується, є неправомірним.
Також, згідно ст. 120-2. п. 1 ПКУ, порушення платниками акцизного податку граничних термінів реєстрації акцизних накладних/розрахунків коригування до акцизних накладних в Єдиному реєстрі акцизних накладних, встановлених статтею 231 цього Кодексу, - тягне за собою накладення штрафу в розмірі:
2 відсотків від суми акцизного податку з відповідних обсягів пального, зазначених у таких акцизних накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації до 15 календарних днів;
10 відсотків суми акцизного податку з відповідних обсягів пального, зазначених у таких акцизних накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації від 16 до 30 календарних днів;
Тому, якщо сума штрафу напряму залежить від суми акцизного податку з відповідних обсягів пального, то при від'ємному значені обсягу реалізації пального сума акцизного податку є від'ємна, то і нарахування штрафу є відповідним.
Отже, висновки ГУ ДФС в Одеській області щодо порушення ПП ТК Ньюко п.п.231.6 ст. 231, п.п.54.3.3 п.54.3 ст. 54 та абз.3 п. 120.1 ст.120, абз.4 п. 120.1 ст.120 Розділу VI Податкового Кодексу України від 02.12.2010 р.№2755-УІ зі змінами та доповненнями необгрунтованими, податкове повідомлення-рішення №0009554002 від 07.08.2017 р. неправомірним.
По друге: складення та реєстрація акцизної накладної в Єдиному реєстрі акцизних накладних не пізніше п'ятнадцяти календарних днів, наступних за датою її складання, відбувається у разі реалізації пального особою, яка його реалізує. При цьому, законодавчо встановлена можливість виправлення помилок (крім даних щодо дати складання акцизної накладної), допущених у відповідних процесах шляхом складання розрахунку коригування та реєстрації його в Єдиному реєстрі акцизних накладних.
ПП ТК Ньюко стверджує, що усе реалізоване пальне у лютому 2018р. було зареєстровано в ЕРПН в строки передбаченні чинним законодавство. Залишків на 01.03.2018р. не було.
30 березня 2018р. ПП ТК Ньюко було встановлено, що було зареєстровано акцизну накладну від 16 лютого 2018 року №3021 на ТОВ Експерт-МК замість 16 березня 2018р. стосовно продажу важких дистилятів (газойлів) в обсязі 17764,00 кг або 21245,50 літрів, що підтверджується квитанціями №№ 1, 2.
В той же день, у зв'язку із виявленням помилки в даті акцизної накладної складено та зареєстровано розрахунок коригування №3031 від 16 березня 2018р. показників до даної акцизної накладної від 16 лютого 2018 року № 3021, яким скориговано об'єми акцизної накладної шляхом зменшення обсягу всього пального, що був зазначений у акцизній накладній №3021 від 16 лютого 2018р., що підтверджується квитанціями №№1,2.
30 березня 2018р. зареєстровано нову акцизну накладну №3030 від 16 березня 2018р. стосовно продажу важких дистилятів (газойлів) в обсязі 17764,00 кг або 21245,50 літрів, що підтверджується квитанціями №№ 1,2.
В свою чергу реалізація палива підтверджується видатковою накладною від 16 березня 2018 року № 172 та податкова накладна від 16 березня 2018 року № 40, ПД №713 від 21 березня 2018р., ПД№774 від 22 березня 2018р.,які позивачем надано на підтвердження реалізації пального саме відповідно до акцизної накладної від 16 березня 2018 року № 3030, містять однакові обсяги пального, що реалізується.
З даного приводу ПП ТК НЬЮКО зазначає, що визначальним у спірних правовідносинах є те, чи мали місце поряд із по суті анульованою акцизною накладною податкові наслідки у вигляді настання першої події на 16 лютого 2018 року, зокрема чи зараховувалися кошти позивачу на оплату реалізованого товару або відбувалася його поставка, оскільки лише за таких обставин є підстави вважати, що позивач, зареєструвавши її 28 березня 2018 року, порушив строки, передбачені пунктом 231.6 статті 231 Податкового кодексу України.
Отже, відповідна акцизна накладна №3021 від 16 лютого 2018р.за результатами її коригування не створює ніяких податкових наслідків, оскільки на це ж пальне позивачем була виписана та зареєстрована нова акцизна накладна № 3030 від 16 березня 2018 року, яка була відображена в декларації акцизного податку за березень 2018 року.
Висновки ГУ ДФС в Одеській області щодо порушення ПП ТК Ньюко п.п.231.6 ст. 231, п.п.54.3.3 п.54.3 ст. 54 та абз.3 п. 120.1 ст.120, абз.4 п. 120.1 ст.120 Розділу VI Податкового Кодексу України є необгрунтованими, податкове повідомлення-рішення №00010654004 від 16.05.2018 р. є неправомірним.
Ухвалою суду від 28.08.2018 року відкрито провадження по справі в порядку спрощеного позовного провадження (без призначення судового засідання).
Відповідачу по справі наданий п'ятнадцятиденний строк для надання відзиву.
14.09.2018 року через канцелярію суду відповідачем надано відзив за вхід. №26952/18.
Відзив вмотивовано наступним.
По перше (щодо ППР № НОМЕР_1 від 07.08.2017 р.):
Головним державним ревізором-інспектором відділу адміністрування акцизного податку управління контролю за обігом та оподаткуванням підакцизних товарів ГУ ДФС в Одеській області ОСОБА_1 на підставі п.п. 20.1.4 п.20.1 ст.20 розділу 1 Податкового кодексу України №2.755-УІ від 02.12.2010 року (далі - Кодекс), у порядку статті 76 розділ) 11 Кодексу проведено камеральну перевірку даних Єдиного реєстру акцизних накладних (далі ЄРАН) за грудень 2016 року - квітень 2017 року.
Перевіркою встановлено порушення ПП ТК НЬЮКО вимог абзацу першого пункту 231.6 статті 231 розділу VI Кодексу - порушення граничних термінів реєстрації акцизних накладних/розрахунків коригування до акцизних накладних в Єдиному реєстрі акцизних накладних ( акт перевірки від 15.06.2017 р. № 161/15-32-40-05/34379440).
Як свідчать обставини справи, ПП ТК НЬЮКО зареєстровано в ЄРАН 10 акцизних накладних на загальну суму акцизного податку 254 203,90 грн., з порушенням законодавчо встановлених строків до 15 календарних днів, а саме: від 16 до 30 календарних днів.
Відповідно до п. 120 2 1 ст. 120 2 Кодексу, ГУ ДФС у Одеській області винесено ППР від 07.08.2017 р. № НОМЕР_1, про застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафу) у сумі 7 855, 15 грн. ( 219 565,20 х 2% +34 638,40 х 10 %) за порушення граничних термінів реєстрації акцизних накладних/розрахунків коригування до акцизних накладних в ЄРАН.
По друге (щодо ППР № 00010654004 від 16.05.2018 р.):
ГУ ДФС в Одеській області проведено камеральну перевірку ПП ТК НЬЮКО щодо порушення порядку реєстрації акцизних накладних та розрахунків коригування до таких акцизних накладних в Єдиному реєстрі акцизних накладних, якою встановлено порушення вимог абзацу першого пункту 231.6 статті 231 розділу VI Кодексу - порушення граничних термінів реєстрації акцизних накладних/розрахунків коригування до акцизних накладних в Єдиному реєстрі акцизних накладних (акт перевірки від 10.04.2018 р. №170/15-32-40- 04/34379440).
В ході проведення перевірки встановлено, що відповідно до даних Єдиного реєстру акцизних накладних ПП ТК НЬЮКО порушило граничний термін реєстрації акцизної накладної від 16.02.2018 р. № 3021, зареєстрована 28.03.2018 року, граничний термін реєстрації - 03.03.2018 року, кількість днів після граничного терміну реєстрації - 25. сума штрафної санкції - 9927,20 грн.
Відповідно до п. 120 2 1 ст. 120 2 Кодексу, ГУ ДФС в Одеській області винесено ППР від 16.05.2018 р. № 00010654004 про застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафу) у сумі 9927,20 грн. (10%) за порушення граничних термінів реєстрації акцизних накладних/розрахунків коригування до акцизних накладних в ЄРАН.
ОБСТАВИНИ СПРАВИ, ВСТАНОВЛЕНІ СУДОМ
Головним державним ревізором-інспектором відділу адміністрування акцизного податку управління контролю за обігом та оподаткуванням підакцизних товарів ГУ ДФС в Одеській області ОСОБА_1 на підставі п.п. 20.1.4 п.20.1 ст.20 розділу 1 Податкового кодексу України, проведено камеральну перевірку даних Єдиного реєстру акцизних накладних (далі ЄРАН) за грудень 2016 року - квітень 2017 року.
Перевіркою встановлено порушення ПП ТК НЬЮКО вимог абзацу першого пункту 231.6 статті 231 розділу VI Кодексу - порушення граничних термінів реєстрації акцизних накладних/розрахунків коригування до акцизних накладних в Єдиному реєстрі акцизних накладних ( акт перевірки від 15.06.2017 р. № 161/15-32-40-05/34379440).
ПП ТК НЬЮКО зареєстровано в ЄРАН 10 акцизних накладних на загальну суму акцизного податку 254 203,90 грн., з порушенням законодавчо встановлених строків до 15 календарних днів та від 16 до 30 календарних днів, а саме:
від 02.07.2016 року № 7005, зареєстрована 19.07.2016 року, граничний термін реєстрації - 17.07.2016 року, кількість днів після граничного терміну реєстрації - 2, сума штрафної санкції - 112,81 грн.;
від 14.07.2016 року №7061, зареєстрована 03.08.2016 року, граничний термін реєстрації - 14.07.2016 року, кількість днів після граничного терміну реєстрації -5, сума штрафної санкції - 108,48 грн.;
від 14.07.2016 року №7062, зареєстрована 03.08.2016 року, граничний термін реєстрації - 14.07.2016 року, кількість днів після граничного терміну реєстрації - 5, сума штрафної санкції - 108,48 грн.;
від 01.10.2016 року №10001, зареєстрована 17.10.2016 року, граничний термін реєстрації - 16.07.2016 року, кількість днів після граничного терміну реєстрації - 1, сума штрафної санкції - 493,17 грн.;
від 03.10.2016 року №10021, зареєстрована 19.10.2016 року, граничний термін реєстрації - 18.07.2016 року, кількість днів після граничного терміну реєстрації - 1, сума штрафної санкції - 1589,9 грн.;
від 03.10.2016 року №10019, зареєстрована 19.10.2016 року, граничний термін реєстрації - 18.07.2016 року, кількість днів після граничного терміну реєстрації - 1, сума штрафної санкції - 90143 грн.;
від 03.10.2016 року №10020, зареєстрована 19.10.2016 року, граничний термін реєстрації - 18.07.2016 року, кількість днів після граничного терміну реєстрації - 1, сума штрафної санкції - 688,46 грн.;
від 20.01.2017 року №1020, зареєстрована 08.02.2017 року, граничний термін реєстрації - 04.02.2017 року, кількість днів після граничного терміну реєстрації - 4, сума штрафної санкції - 388,58 грн.;
від 07.03.2017 року №3060, зареєстрована 07.04.2017 року, граничний термін реєстрації - 22.03.2017 року, кількість днів після граничного терміну реєстрації - 16, сума штрафної санкції - 1731,92 грн.;
від 07.03.2017 року №3061, зареєстрована 07.04.2017 року, граничний термін реєстрації - 22.03.2017 року, кількість днів після граничного терміну реєстрації - 16, сума штрафної санкції - 1731,92 грн.;
На підставі п. 120 2 1 ст. 120 2 Кодексу, ГУ ДФС у Одеській області винесено податкове повідомлення - рішення від 07.08.2017 р. № НОМЕР_1, про застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафу) у сумі 7 855, 15 грн. ( 219 565,20 х 2% +34 638,40 х 10 %) за порушення граничних термінів реєстрації акцизних накладних/розрахунків коригування до акцизних накладних в ЄРАН.
ГУ ДФС в Одеській області проведено камеральну перевірку ПП ТК НЬЮКО щодо порушення порядку реєстрації акцизних накладних та розрахунків коригування до таких акцизних накладних в Єдиному реєстрі акцизних накладних, якою встановлено порушення вимог абзацу першого пункту 231.6 статті 231 розділу VI Кодексу - порушення граничних термінів реєстрації акцизних накладних/розрахунків коригування до акцизних накладних в Єдиному реєстрі акцизних накладних ( акт перевірки від 10.04.2018 р. № 170/15-32-40- 04/34379440).
В ході проведення перевірки встановлено, що відповідно до даних Єдиного реєстру акцизних накладних ПП ТК НЬЮКО порушило граничний термін реєстрації акцизної накладної від 16.02.2018 р. № 3021, зареєстрована 28.03.2018 року, граничний термін реєстрації - 03.03.2018 року, кількість днів після граничного терміну реєстрації - 25. сума штрафної санкції - 9927,20 грн.
На підставі п. 120 2 1 ст. 120 2 Кодексу, ГУ ДФС у Одеській області винесено податкове повідомлення - рішення від 16.05.2018 р. № 00010654004 про застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафу) у сумі 9927,20 грн. (10%) за порушення граничних термінів реєстрації акцизних накладних/розрахунків коригування до акцизних накладних в ЄРАН.
РЕЛЕВАНТНІ ДЖЕРЕЛА ПРАВА.
Пп. 20.1.4 п. 20.1 ст. 20 ПК України
Контролюючі органи мають право проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків (крім Національного банку України), у тому числі після проведення процедур митного контролю та/або митного оформлення.
Підпункт 62.1.3 п. 62.1 ст. 62 ПК України
Податковий контроль здійснюється шляхом перевірок та звірок відповідно до вимог цього Кодексу, а також перевірок щодо дотримання законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, у порядку, встановленому законами України, що регулюють відповідну сферу правовідносин.
Пункт 75.1 ст. 75 ПК України
Контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.
Підпункт 212.1.15 пункту 212.1 статті 212 ПК України
Платником акцизного податку є особа, яка реалізує пальне.
Пункт 231.1 статті 231 ПК України
Платник податку при реалізації пального зобов'язаний скласти в електронній формі акцизну накладну за кожним кодом товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД реалізованого пального та зареєструвати в Єдиному реєстрі акцизних накладних з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи.
Платник податку зобов'язаний скласти акцизну накладну на обсяги пального, використаного для власного споживання; реалізованого та/або використаного для виробництва непідакцизної продукції на умовах, встановлених статтею 229 цього Кодексу; втраченого як у межах, так і понад встановлені норми втрат; зіпсованого, знищеного, в тому числі внаслідок аварії, пожежі, повені, інших форс-мажорних обставин чи з іншої причини, пов'язаної з природним результатом, а також внаслідок випаровування в процесі виробництва, обробки, переробки, зберігання чи транспортування такого пального.
Пункт 231.2 статті 231 ПК України
Форма та порядок заповнення акцизної накладної затверджуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної фінансової політики.
Пункт 231.3 статті 231 ПК України
Акцизна накладна складається платником податку в день реалізації пального при кожній повній або частковій операції з реалізації пального.
У разі здійснення операцій з реалізації пального, які передбачають відпуск пального через паливороздавальні колонки на автомобільних заправних станціях (комплексах), автомобільних газових заправних станціях, акцизна накладна складається у день проведення відпуску пального через паливороздавальні колонки на таких станціях незалежно від того, коли відбувся перехід права власності на таке пальне.
Акцизна накладна може бути складена за щоденними підсумками операцій (якщо акцизні накладні не були складені на ці операції) за кожним кодом товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД у разі здійснення реалізації пального за готівку кінцевому споживачеві (який не є платником акцизного податку), розрахунки за які проводяться через касу / реєстратори розрахункових операцій або через банківську установу чи платіжний пристрій (безпосередньо на поточний рахунок особи, що реалізує пальне). При цьому окремі обов'язкові реквізити акцизної накладної, що ідентифікують отримувача пального, визначені підпунктами "г" та "ґ" пункту 231.1 цієї статті, не заповнюються.
У разі забезпечення безперервного постачання пального особа, яка реалізує пальне, може скласти для кожного отримувача пального зведені акцизні накладні за кожним кодом товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД не пізніше останнього дня такого місяця на весь обсяг реалізованого пального протягом такого місяця.
Для цілей цього пункту під безперервним постачанням вважається забезпечення особою, яка реалізує пальне, можливості для отримувачів пального (контрагентів) отримувати пальне в будь-яку годину доби та будь-який день відповідного місяця.
Акцизна накладна може бути складена не пізніше останнього дня звітного місяця на загальний обсяг втраченого пального протягом такого місяця за кожним кодом товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД, що втрачено.
Пункт 231.5-231.6 статті 231 ПК України
При реалізації пального особа, яка реалізує пальне, зобов'язана в установлені терміни скласти акцизну накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі акцизних накладних, така реєстрація вважається наданням акцизної накладної отримувачу пального. Акцизні накладні, які не надаються отримувачу пального, та акцизні накладні/розрахунки коригування, складені за операціями з реалізації пального суб'єктам господарювання та фізичним особам, які не є платниками акцизного податку, також підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі акцизних накладних.
Реєстрація акцизних накладних та/або розрахунків коригування у Єдиному реєстрі акцизних накладних здійснюється не пізніше п'ятнадцяти календарних днів, наступних за датою їх складання.
Підтвердженням особі, що реалізує пальне, про прийняття її акцизної накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру акцизних накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
З метою отримання акцизної накладної / розрахунку коригування, зареєстрованих в Єдиному реєстрі акцизних накладних, отримувач пального надсилає в електронному вигляді запит до Єдиного реєстру акцизних накладних, за яким отримує в електронному вигляді повідомлення про реєстрацію акцизної накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі акцизних накладних та акцизну накладну / розрахунок коригування в електронному вигляді. Такі акцизна накладна / розрахунок коригування вважаються зареєстрованими в Єдиному реєстрі акцизних накладних та отриманими отримувачем пального.
З метою отримання особою, яка реалізує пальне, зареєстрованого в Єдиному реєстрі акцизних накладних розрахунку коригування, що підлягає реєстрації в Єдиному реєстрі акцизних накладних отримувачем пального, така особа, що реалізує пальне, надсилає в електронному вигляді запит до Єдиного реєстру акцизних накладних, за яким отримує в електронному вигляді повідомлення про реєстрацію розрахунку коригування в Єдиному реєстрі акцизних накладних та розрахунок коригування в електронному вигляді. Такий розрахунок коригування вважається зареєстрованим в Єдиному реєстрі акцизних накладних та отриманим особою, яка реалізує пальне.
Датою та часом надання акцизної накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.
Пункт 231.7 статті 231 ПК України
Якщо після реалізації пального відбувається повернення частини чи всього обсягу пального особі, яка реалізує пальне, або виникає потреба у виправленні помилок, допущених при складанні акцизної накладної, показники такої акцизної накладної підлягають коригуванню шляхом складання розрахунку коригування та реєстрації його в Єдиному реєстрі акцизних накладних: особою, яка реалізує пальне, якщо передбачається збільшення обсягів реалізованого пального або якщо коригування показників у підсумку не змінює обсяг реалізованого пального; отримувачем пального, якщо передбачається зменшення обсягів реалізованого пального, для чого особа, яка реалізує пальне, надсилає складений розрахунок коригування отримувачу пального. При цьому особа, що реалізує пальне, має право зменшити обсяг реалізованого пального за таким розрахунком коригування після його реєстрації в Єдиному реєстрі акцизних накладних отримувачем пального.
Розрахунок коригування, складений платником податку до акцизних накладних з реалізації пального не платникам акцизного податку, або розрахунок коригування, складений за іншими операціями, ніж реалізація пального отримувачам пального, підлягає реєстрації у Єдиному реєстрі акцизних накладних таким платником податку.
ВИСНОВКИ СУДУ. ОЦІНКА АРГУМЕНТІВ УЧАСНИКІВ СПРАВИ
З доданих позивачем до матеріалів справи акцизних накладних та розрахунків коригування показників до них, квитанцій про направлення та прийняття контролюючим органом вказаних накладних та розрахунків, вбачається, що висновки відповідача, викладені у акті перевірки від 15.06.2017 № 161/15-32-40-05/34379440 та від 10.04.2018 року №170/15-32-40-04/34379440 є обґрунтованими, і порушення позивачем строків реєстрації акцизних накладних та розрахунків коригування показників до акцизних накладних не спростовано останнім.
При цьому, обґрунтовуючи свою правову позицію, позивач стверджує, що застосування відповідачем штрафних санкцій з від'ємних обсягів пального не відповідає положенням статті 120-2 ПК України.
З приводу наведених доводів позивача, суд зазначає наступне.
Відповідно до статті 120-2 ПК України, порушення платниками акцизного податку граничних термінів реєстрації акцизних накладних/розрахунків коригування до акцизних накладних в Єдиному реєстрі акцизних накладних, встановлених статтею 231 цього Кодексу тягне за собою накладення штрафу в розмірі:
2 відсотків від суми акцизного податку з відповідних обсягів пального, зазначених у таких акцизних накладних / розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації до 15 календарних днів;
10 відсотків суми акцизного податку з відповідних обсягів пального, зазначених у таких акцизних накладних / розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації від 16 до 30 календарних днів;
20 відсотків суми акцизного податку з відповідних обсягів пального, зазначених у таких акцизних накладних / розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації від 31 до 60 календарних днів;
30 відсотків суми акцизного податку з відповідних обсягів пального, зазначених у таких акцизних накладних / розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації від 61 до 90 календарних днів;
40 відсотків суми акцизного податку з відповідних обсягів пального, зазначених у таких акцизних накладних / розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації на 91 і більше календарних днів.
Згідно з пунктом 120-2.3 ст. 120-2 ПК України, сума акцизного податку для цілей пунктів 120-2.1 і 120-2.2 цієї статті визначається за ставкою, що встановлена на дату реалізації пального, та курсом Національного банку України, що діє на перший день кварталу, в якому здійснюється реалізація пального.
Наказом Міністерства фінансів України від 25.02.2016 № 218 затверджено Порядок заповнення акцизної накладної, розрахунку коригування акцизної накладної, заявки на поповнення (коригування) залишку пального (далі - Порядок).
Відповідно до приписів вказаного Порядку акцизна накладна складається при кожній повній або частковій операції з реалізації пального.
У разі здійснення операцій з реалізації пального, які передбачають відпуск пального через паливороздавальні колонки на автомобільних заправних станціях (комплексах), автомобільних газових заправних станціях, акцизна накладна складається у день проведення відпуску пального через паливороздавальні колонки на таких станціях незалежно від того, коли відбувся перехід права власності на таке пальне.
Акцизна накладна може бути складена за щоденними підсумками операцій (якщо акцизні накладні не були складені на ці операції) окремо за кожним кодом товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД у разі здійснення реалізації пального за готівку кінцевому споживачеві (який не є платником акцизного податку), розрахунки за які проводяться через касу/реєстратори розрахункових операцій або через банківську установу чи платіжний пристрій (безпосередньо на поточний рахунок особи, що реалізує пальне).
У разі забезпечення безперервного постачання пального особа, що реалізує пальне, може скласти для кожного отримувача пального зведені акцизні накладні за кожним кодом товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД не пізніше останнього дня такого місяця на весь обсяг реалізованого пального протягом такого місяця.
Під безперервним постачанням розуміється забезпечення особою, що реалізує пальне, можливості для отримувачів пального (контрагентів) отримувати пальне в будь-яку годину доби та будь-який день відповідного місяця (частина перша 1 розділу ІІ Порядку).
При цьому згідно з правилами розділу ІІІ Порядку якщо після реалізації пального відбувається повернення частини чи всього обсягу пального особі, що реалізує пальне, або виникає потреба у виправленні помилок, допущених при складанні акцизної накладної, показники такої акцизної накладної підлягають коригуванню шляхом складання розрахунку коригування акцизної накладної та реєстрації його в Єдиному реєстрі акцизних накладних. Коригуються лише показники акцизних накладних, складених та зареєстрованих в Єдиному реєстрі акцизних накладних відповідно до статті 231 розділу VI Кодексу. На розрахунку коригування вказуються номер та дата акцизної накладної, показники якої коригуються.
Водночас, суд звертає увагу на те, що частиною 13 розділу ІІІ Порядку встановлено порядок заповнення табличної частини розрахунку коригування акцизної накладної. Так, показники у графах 1, 2 заповнюються в аналогічному порядку, передбаченому для акцизних накладних; у графах 3, 4 вказується показник коригування (збільшення/зменшення) обсягу реалізованого пального як різниця фактичного обсягу відвантаженого пального та обсягу, який внесено до акцизної накладної, що коригується (з відповідним знаком +/-). При від'ємному значенні показників граф 3, 4 (зменшенні обсягу реалізованого пального) таке зменшення не може перевищувати обсягу реалізованого пального, зазначеного в акцизній накладній (з урахуванням показників зареєстрованих в Єдиному реєстрі акцизної накладної та розрахунків коригування до такої накладної).
Суд звертає увагу, що дії відповідача при прийнятті оскаржуваних податкових повідомлень-рішень аналізуються судом на предмет їх правомірності та відповідності вимогам чинного законодавства України станом на момент вчинення цих дій та обсягу доказів та інших фактичних обставин, які існували на цей момент.
Крім того, відповідно до ч. 1 ст. 77 КАСУ, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких грунтуються її вимоги та заперечення.
Визначальним у спірних правовідносинах є те, чи мали місце поряд із по суті анульованою акцизною накладною податкові наслідки у вигляді настання першої події на 16 лютого 2018 року, зокрема, чи зараховувалися кошти позивачу на оплату реалізованого товару або відбувалася його поставка, оскільки лише за таких обставин є підстави вважати, що позивач, зареєструвавши її 30 березня 2018 року, порушив строки, передбачені пунктом 231.6 статті 231 Податкового кодексу України.
Враховуючи те, що під час розгляду справи позивачем підтвердження відповідних обставин не надано, а його доводи, вказані у позові, зводяться лише до констатації факту без підтвердження належними доказами.
Враховуючи наведене, суд дійшов висновку, що відповідач при прийнятті спірного рішення діяв на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України.
Згідно зі ст. 242 КАС України рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи. Судове рішення має відповідати завданню адміністративного судочинства, визначеному цим Кодексом.
Згідно положень ст. 75 КАС України, достовірними є докази, на підставі яких можна встановити дійсні обставини справи. При цьому в силу положень ст. 76 КАС України достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування. Питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.
Згідно з ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Таким чином, особливістю адміністративного судочинства є те, що обов'язок доказування в спорі покладається на відповідача орган публічної влади, який повинен надати суду всі матеріали, які свідчать про його правомірні дії.
Відповідно до ст. 90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили.
Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності.
Оцінивши кожен доказ, який є у справі щодо його належності, допустимості, достовірності та їх достатності і взаємного зв'язку у сукупності, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні, та враховуючи всі наведені обставини, суд вважає позов таким, що підлягає задоволенню.
Решта доводів та заперечень учасників справи висновків суду по суті позовних вимог не спростовують. Слід зазначити, що згідно практики Європейського суду з прав людини та зокрема, рішення у справі "Серявін та інші проти України" від 10 лютого 2010 року, заява 4909/04, відповідно до п.58 якого суд повторює, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов'язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов'язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов'язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі "Руїс Торіха проти Іспанії" від 9 грудня 1994 року, серія A, N 303-A, п.29).
Керуючись ст. ст. керуючись ст. ст. 139, 242, 246, 250, 251, 255, 295 КАС України, суд, -
ВИРІШИВ:
У задоволенні адміністративного позову приватного підприємства Торгівельна компанія НЬЮКО до Головного управління ДФС в Одеській області про скасування податкових повідомлень - рішень відмовити повністю.
Рішення суду набирає законної сили відповідно до ст. 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в порядку та у строки, встановлені ст. ст. 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України.
Пунктом 15.5 розділу VII «Перехідні положення» КАС України від 03 жовтня 2017 року визначено, що до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи зберігаються порядок подачі апеляційних скарг та направлення їх до суду апеляційної інстанції, встановлені Кодексом адміністративного судочинства України від 06 липня 2005 року.
Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення.
Повний текст судового рішення виготовлено та підписано 23.10.2018 року.
Приватне підприємство «Торгівельна компанія НЬЮКО - адреса: 65005, м.Одеса, площа Михайлівська, 1, офіс 4, код ЄДРПОУ 34379440, телефон: (048) 734 15 04
Головне управління ДФС в Одеській області - адреса: 65044, Одеська область, м. Одеса, вул. Семінарська, 5, код ЄДРПОУ 39398646, телефон: (048) 725-83-58, електронна пошта: od.official@sfs.gov.ua)
Головуючий суддя Потоцька Н.В.
.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.10.2018 |
Оприлюднено | 25.10.2018 |
Номер документу | 77358157 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Потоцька Н. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні