Рішення
від 12.09.2018 по справі 520/2092/18
КИЇВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М. ОДЕСИ

Справа № 520/2092/18

Провадження № 2-а/520/295/18

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

12.09.2018 року

Київський районний суд м. Одеси в складі:

Головуючого - судді Луняченка В.О.

при секретарі Нефедової Г.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Одесі адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 ОСОБА_2 (ІПН НОМЕР_1, м.Одеса, вул. Львівська, 1-К) до Управління державного архітектурно-будівельної контролю Одеської міської ради (65009, м. Одеса, вул. Черняховського, 6 код ЄДРПОУ 40199728) про скасування постанови по справі про адміністративне правопорушення,,-

ВСТАНОВИВ:

21.02.2018 року ОСОБА_1 ОСОБА_2 звернувся до Київського районного суду м.Одеси з позовом про скасування постанови по справі про адміністративне правопорушення №041/18 від 05.02.2018 року, якою визнано ОСОБА_1 ОСОБА_2 винним у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1. ст. 96 КУпАП та накладено на останнього адміністративне стягнення у вигляді штрафу у розмірі 1700,00 гривень.

Позовна заява мотивована тим, що постановою про адміністративне правопорушення від 05.02.2018 року ОСОБА_1 ОСОБА_2 притягнуто до адміністративної відповідальності за вчинення адміністративного правопорушення передбаченого ст. 96 ч 1 ПУпАП та накладено на останнього штраф сумою 1700 гривень у зв'язку з тим, що за результатами перевірки Управлінням Державною архітектурно-будівельною контрою Одеської області дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності та будівельних норм, виявлено, що замовник будівництва ОСОБА_1 ОСОБА_2 здійснює будівельні роботи з реконструкції існуючого готельного комплексу з розміщенням ресторану та приміщення для обслуговування населення за адресою: м.Одеса, вул. Львівська,1,1-б,1-к з відхиленнями від погодженої проектної документації. Зазначену постанову позивач вважає постанову такою що не відповідає вимогам чинного законодавства та є цілком не правомірною, тому що під час проведення перевірки дотримання суб'єкту містобудування вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил відповідачем були порушені вимоги закону України Про архітектурну діяльність , Постанови КМУ №553 від 23.05.2011 року, закону України Про основні засади державного нагляду ( контролю) у сфері господарської діяльності , а саме позивач та уповноважена ним особа не були присутніми під час здійснення заходів державного нагляду (контролю).

До судового засідання, ані позивач ані відповідач не з'явились, повідомлялись належним чином, причини неявки суду невідомі.

Представник відповідача в судове засідання не з'явився, повідомлений належним чином, від останнього 03.07.2018 року до судового засідання надано відзив на позовну заяву, в якому зазначено, що управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради не визнає, вважає їх такими, що не підлягає задоволенню, оскільки при здійснені перевірки та при складанні матеріалів перевірки був присутній представник позивача ОСОБА_1 ОСОБА_2 за довіреністю ОСОБА_3. Управління діяло правомірно при складанні Акту, протоколу, припису та постанова винесена на підставі та за результатом всебічного та об'єктивного дослідження всіх обставин справи в їх сукупності, тому постанова є законною та обґрунтованою.

Дослідивши матеріали справи, судом встановлено, що 22.01.2018 року під час виїзду на місце за адресою: м. Одеса, вул. Львівська, 1, 1-Б, 1-К згідно направлення про проведення позапланового заходу головним спеціалістом інспекційного відділу 31 Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради ОСОБА_4 було виявлено, що на об'єкті проводяться будівельні роботи з реконструкції існуючого готельного комплексу з розміщенням ресторану та приміщеннями для обслуговування населення, зведені 6 поверхів будівлі (фото фіксація а/с 92).

Під час перевірки згідно з наявними документами було встановлено, що на підставі договорів купівлі-продажу земельних ділянок від 13.06.2013 року, зареєстрованих в реєстрі за № 472 та № 467 земельні ділянки, загальною площею 0,0529га та 0,0651 га за адресою: м. Одеса, вул. Львівська, 1-Б з цільовим призначенням для експлуатації та обслуговування готельного комплексу належать гр. ОСОБА_1 ОСОБА_2, На підставі договорів купівлі-продажу земельних ділянок № 54 від 21.03.2017 року та № 1625 від 10.03.2017 року, витягів з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності від 21.03.2017 року № 82964551 та від 10.03.2017 року №82165410 за адресами: м. Одеса, вул. Львівська, 1, 1-К належать гр. ОСОБА_5 ОСОБА_6.

Будівельні роботи здійснюються на підставі зареєстрованої Управлінням у березні 2017 року декларації № 083170861780 про початок виконання будівельних робіт Реконструкція існуючого готельного комплексу з розміщенням ресторану та приміщеннями для обслуговування населення за адресою: м. Одеса, вул. Львівська, 1, 1-Б, 1-К .

Управлінням архітектури та містобудування Одеської міської ради видані містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки (коригування) № 01-07/221 від 05.10.2016 року з намірами забудови: реконструкція існуючого готельного комплексу з розміщенням ресторану та приміщеннями для обслуговування населення.

Проектна документація розроблена приватним підприємством МонАрх (код ЄДРПОУ 25038191) під керівництвом головного архітектора проекту ОСОБА_7Г, (кваліфікаційний сертифікат А А №001919).

Одеською філією ТОВ Українська будівельно-технічна експертиза в Одеській області надано експертний висновок № 7-026-17-КЧ/ОД від 02.03.2017 року щодо розгляду проектної документації в частині міцності, надійності та довговічності об'єкта будівництва по проекту Реконструкція існуючого готельного комплексу з розміщенням ресторану та приміщеннями для обслуговування населення за адресою: м. Одеса, Київський район, вул. Львівська, 1, 1-Б, 1-К , головний експерт проекту ОСОБА_8 (кваліфікаційний сертифікат АЕ №000366), в якому зазначено, що за розглядом проектної документації, виготовленої ПП МонАРХ , за висновками експерта встановлено, що проектна документація Реконструкція існуючого готельного комплексу з розміщенням ресторану та приміщеннями для обслуговування населення за адресою: м. Одеса, Київський район, вул. Львівська,1, 1-Б, 1-К розроблена з дотриманням вимог міцності, надійності та довговічності об'єкта будівництва та має наступні технічні показники, а саме: загальна площа - 7638,7 кв.м, будівля - 6-ти поверхова, над шостим поверхом розміщені приміщення технічного поверху, які займають частину покрівлі. Висота першого.поверху (в двох рівнях) -3,6м. і 7,05хМ, висота типового поверху-3,45м, висота цокольного поверху-3,6м, цоколь по периметру має перемінну висоту від 0,75м до 1,9м. Роботи з реконструкції існуючого готельного комплексу передбачають: демонтаж розташованих на території даної ділянки будівель літ. А - готелю, ліг. Б - охороно-інженерного комплексу, літ. В - підсобного приміщення, які не відповідають вимогам норм сейсмостійкості; будівництво на території ділянки нового 6-ти поверхового готельного комплексу з розміщенням ресторану та приміщеннями для обслуговування населення. Генеральний підрядник - ТОВ МПА УКРБУД (код ЄДРПОУ 40371638).

Замовником забезпечено здійснення авторського нагляду головним архітектором проекту ОСОБА_7 та технічного нагляду інженером з технічного нагляду ОСОБА_9

Відповідно до ст. 9 Закону України Про архітектурну діяльність будівництво (нове будівництво, реконструкція, реставрація,капітальний, ремонт) об'єкта архітектури здійснюється відповідно до затвердженої проектної документації, державних стандартів, норм і правил у порядку, визначеному Законом України "Про регулювання містобудівної діяльності".

ОСОБА_6 результатами розгляду наданої проектної документації Реконструкцію існуючого готельного комплексу з розміщенням ресторану та приміщеннями для обслуговування населення за адресою: м. Одеса, вул. Львівська, 1, 1-Б, 1-К , виготовленої ПГІ МонАРХ , ГАП ОСОБА_7, а саме: розріз 3-3, 1-і, план мансардного поверху на відм. +20,850 встановлено, що шостий поверх на від. +20,850 мансардний, проектом запроектовано відповідно до розрізу 1-1 в осях від 2 до між 8 та 9, фактично шостий поверх повноцінний та збудовано над всією площею будівлі в осях 1 до 12, що не відповідає затвердженої та погодженої проектної документації.

Таким чином, за результатами проведеної перевірки, було встановлено, що замовники будівництва гр. ОСОБА_1 ОСОБА_2 здійснює будівельні роботи з реконструкції існуючого готельного комплексу з розміщенням ресторану та приміщеннями для обслуговування населення за адресою: м. Одеса, вул. Львівська, 1, 1-Б,1-К з відхиленнями від погодженої проектної документації, чим порушено ч. 1 ст. 9 Закону України Про архітектурну діяльність.

Доводи Позивача не спростовують встановлені Відповідачем порушення.

Відповідно до наявних в матеріалах справи документів, на підставі яких було винесено припис про усунення порушень вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил від 22.01.2018 року ( а/с 83) та постанови № 042718 від 05.02.2018 року , відповідно до якої заступник начальника - начальник інспекційного відділу № 1 Управління архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради ОСОБА_10 визнав ОСОБА_5 ОСОБА_6 винним у вчинені адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 96 КУпАП, та стягнув штраф у розмірі 1700 гривень, суд приходить до висновку, що дана постанова винесена у межах повноважень начальника інспекційного відділу та з урахуванням виявлених правопорушень.

Факт порушення будівельних норм, яки призвели до фактичної прибудови замість технічного поверху додаткового повноцінного поверху, що підтверджено як фото фіксацією так і наданими документами, на думку суду є безумовною підставою для притягнення особи, відповідальної за будівництво до адміністративної відповідальності.

Згідно ч. 1 ст. 34 Закону замовник має право виконувати будівельні роботи після подання замовником повідомлення про початок виконання будівельних робіт відповідному органу державного архітектурно-будівельного контролю - щодо об'єктів будівництва, які за класом наслідків (відповідальності) належать до об'єктів з незначними наслідками (СС1), та щодо об'єктів, будівництво яких здійснюється на підставі будівельного паспорта та які не потребують отримання дозволу на виконання будівельних робіт згідно з переліком об'єктів будівництва, затвердженим Кабінетом Міністрів України. Форма повідомлення про початок виконання будівельних робіт та порядок його подання визначаються Кабінетом Міністрів України.

Згідно ч. 7 ст. 34 даного Закону виконання будівельних робіт без відповідного документа, передбаченого цією статтею, вважається самочинним будівництвом і тягне за собою відповідальність згідно із законом.

Відповідно до ст. 25 Закону України "Про основи містобудування" від 16.11.1992 визначено, що особи винні у виконанні будівельних чи реставраційних робіт без дозволу та затвердженого у встановленому порядку проекту або з відхиленням від нього, несуть відповідальність, передбачену законом.

Також, згідно п. 2 Порядку виконання підготовчих та будівельних робіт, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 466 від 13.04.2011 (далі - Порядок) будівельними роботами є роботи з нового будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту.

Відповідно до п. 5 Порядку будівельні роботи можуть виконуватися замовником після отримання документа, що посвідчує право власності чи користування земельною ділянкою, або договору суперфіцію та: подання повідомлення про початок виконання будівельних робіт - щодо об'єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об'єктів з незначними наслідками (СС1) та об'єктів, будівництво яких здійснюється на підставі будівельного паспорта.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України, передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України.

Відповідно до Закону України Про внесення змін до Господарського процесуального кодексу України, Цивільного процесуального кодексу України, Кодексу адміністративного судочинства України та інших законодавчих актів № 2147-VIII від 03.10.2017, який набув чинності 15.12.2017, КАС України викладено в новій редакції.

Згідно перехідних положень діючого на момент розгляду справи КАС України, справи у судах першої та апеляційної інстанцій, провадження у яких відкрито до набрання чинності цією редакцією Кодексу, розглядаються за правилами, що діють після набрання чинності цією редакцією Кодексу.

В силу ч. 1 ст. 2 КАС України, завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб'єктів владних повноважень.

Згідно ч. 1 ст. 9 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Згідно ст. 251 КУпАП, доказами в справі про адміністративне правопорушення, є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються протоколом про адміністративне правопорушення, поясненнями особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, потерпілих, свідків, висновком експерта, речовими доказами, показаннями технічних приладів та технічних засобів, що мають функції фото- і кінозйомки, відеозапису, у тому числі тими, що використовуються особою, яка притягається до адміністративної відповідальності, або свідками, а також працюючими в автоматичному режимі, чи засобів фото- і кінозйомки, відеозапису, у тому числі тими, що використовуються особою, яка притягається до адміністративної відповідальності, або свідками.

Згідно ст. 72 КАС України, доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються такими засобами: письмовими, речовими, електронними доказами, висновками експертів, показаннями свідків.

Згідно положень ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст. 78 КАС України. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень, обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

З огляду на викладене, суд приходить до висновку що відповідачем належним чином доведено правомірність свого рішення - прийнятої постанови від 05.02.2018 про визнання позивача винним у скоєнні адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 96 КУпАП та накладення на нього адміністративного стягнення у виді штрафу в розмірі 1700 грн..

Позивачем ж, у свою чергу, не доведено обставин, що обгрунтовують його позовні вимоги.

Таким чином, суд приходить до висновку про відсутність правових підстав для задоволення позовних вимог ОСОБА_1 ОСОБА_2 щодо визнання незаконною, скасування вищезазначеної постанови та зупинення її виконання.

Керуючись ст. ст. 241-243,245,246,250,295 КАС України, суд, -

УХВАЛИВ:

Відмовити у задоволенні позову ОСОБА_1 ОСОБА_2 (ІПН НОМЕР_1, м.Одеса, вул. Львівська, 1-К) до Управління державного архітектурно-будівельної контролю Одеської міської ради (65009, м. Одеса, вул. Черняховського, 6 код ЄДРПОУ 40199728) про скасування постанови по справі про адміністративне правопорушення №041/18 від 05.02.2018 року, якою визнано ОСОБА_1 ОСОБА_2 винним у вчиненні адміністративного правопорушення передбаченого ст. 96 ч.1 КУпАП та накладено адміністративне стягнення у вигляді штрафу у сумі 1700 гривень.

Рішення може бути оскаржено, шляхом подання до Одеського апеляційного адміністративного суду, через Київський районний суд м. Одеси, апеляційної скарги, протягом тридцяті днів з дня складення повного рішення.

Повне рішення бути виготовлено протягом десяти днів з дня проголошення вступної та резолютивної частини.

Суддя Луняченко В. О.

Повне рішення виготовлено 24.09.2018 року

СудКиївський районний суд м. Одеси
Дата ухвалення рішення12.09.2018
Оприлюднено26.10.2018
Номер документу77366914
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —520/2092/18

Рішення від 12.09.2018

Адміністративне

Київський районний суд м. Одеси

Луняченко В. О.

Рішення від 12.09.2018

Адміністративне

Київський районний суд м. Одеси

Луняченко В. О.

Ухвала від 27.02.2018

Адміністративне

Київський районний суд м. Одеси

Луняченко В. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні