Рішення
від 18.10.2018 по справі 807/728/18
ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

18 жовтня 2018 року м. Ужгород№ 807/728/18 Закарпатський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого - судді Рейті С.І.

при секретарі судового засідання Павлова О.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Тур'я Пасіцького дошкільного навчального закладу до Управління Держпраці у Закарпатській області про визнання протиправною та скасування постанови, -

ВСТАНОВИВ:

У відповідності до ст.243 Кодексу адміністративного судочинства України в судовому засіданні 18 жовтня 2018 року проголошено вступну та резолютивну частини Рішення. Рішення в повному обсязі складено 24 жовтня 2018 року.

Тур'я Пасіцький дошкільний навчальний заклад (далі - позивач, Тур'я Пасіцький ДНЗ) звернувся до Закарпатського окружного адміністративного суду з позовом до Управління Держпраці у Закарпатській області (далі - відповідач, Управління Держпраці у Закарпатській області), яким просить визнати протиправним і скасувати Припис Управління Держпраці у Закарпатській області про усунення виявлених порушень від 08.06.2018 року № ЗК270/8/АВ/П та визнати протиправною та скасувати Постанову Управління Держпраці у Закарпатській області про накладення штрафу від 10.07.2018 року № ЗК 270/8/АВ-ІП-ФС-120.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що Управлінням Держпраці у Закарпатській області проведено інспекційне відвідування Тур'я Пасіцького ДНЗ з метою перевірки додержання законодавства про працю за зверненням звільнених працівників про порушення щодо них трудового законодавства відповідно до змісту звернення, за результатами якого складено Акт № ЗК 270/08/АВ. Як вбачається із акту перевірки, інспекторами встановлено порушення позивачем ст. 42 Кодексу законів про працю України. На думку позивача, на підставі акту перевірки відповідачем безпідставно винесено припис про усунення порушень та постанову про накладення штрафу у розмірі 3723,00 грн., оскільки останні прийняті всупереч чинного законодавства.

Ухвалою судді від 16.07.2018 року відкрито провадження в адміністративній справі та розгляд справи призначено в порядку спрощеного позовного провадження, встановлено відповідачу строк для подання відзиву на позов.

Відповідач скористався своїм правом на подання відзиву, в якому зазначає про те, що постанова про накладення штрафу № ЗК270/8/АВ-ІП-ФС-120 від 10.07.2018 року винесена уповноваженою посадовою особою Управління Держпраці у Закарпатській області з урахуванням норм Порядку накладення штрафів за порушення законодавства про працю та зайнятість населення та на підставі абзацу другого ч. 2 ст. 265 Кодексу законів про працю України, а отже є законною і скасуванню не підлягає.

Згідно ч. 5 ст. 262 КАС України, суд розглядає справу в порядку спрощеного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами.

Дослідивши матеріали справи , всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до висновку про задоволення адміністративного позову, виходячи з наступного:

Згідно наказу Управління Держпраці у Закарпатській області від 22.05.2018 року № 84 про проведення інспекційного відвідування на підставі звернення звільнених працівників щодо порушень трудового законодавства та направлення на проведення інспекційного відвідування від 24.05.2018 року № 475, 08.06.2018 року було проведено інспекційне відвідування Тур'я Пасіцького ДНЗ.

За результатами інспекційного відвідування складено Акт № ЗК 270/08/АВ, яким встановлено порушення Тур'я Пасіцьким ДНЗ ст. 42 Кодексу законів про працю України, а саме: згідно наданих документів для інспектування встановленого згідно рішення № 196 двадцять другої сесії сьомого скликання Тур'я Пасіцької сільської ради від 13.03.2018 року керуючись п.30 ст.26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", ст.ст. 14, 16, 19 Закону України "Про дошкільну освіту", проаналізувавши наповнюваність груп у період 2015-2017 роки, враховуючи думку батьків, висловлених на зборах, з метою стовідсоткового фінансового забезпечення дошкільних навчальних закладів Ракова, Тур'я Пасіки бюджетними коштами, Тур'я Пасіцька сільська рада вирішила: - закрити одну групу в дошкільному навчальному закладі с.Тур'я Пасіка шляхом утворення з двох однієї змішаної групи зі списковою чисельністю 34. Доручено керівнику Тур'я Пасіцького ДНЗ, у зв'язку зі зміною в здійсненні освітнього процесу, узгодити штатний розпис із відділом освіти, молоді та спорту Перечинської РДА. Згідно наданого штатного розпису станом на 01.01.2018 року в ДНЗ -10,355 штатних посад, з яких 4 посади вихователів - 1,03; 1,03; 1,03; 0,515 та помічник вихователя - 2,5 штатних посад. За розпорядженням № 11 від 16.03.2018 року Тур'я Пасіцького сільського голови "Про внесення змін до штатного розпису", у зв'язку із зміною в здійсненні освітнього процесу, на підставі рішення Тур'я Пасіцької сільської ради № 196 від 13.03.2018 року "Про закриття групи в Тур'я Пасіцькому ДНЗ": виключено зі штатного розпису Тур'я Пасіцького ДНЗ, затвердженого станом на 01.01.2018 року наступні посади: вихователь-2,05 штатної одиниці; помічник вихователя -1,25 штатної одиниці. Згідно нового штатного розпису в ДНЗ залишаються посада вихователів - 1,56 штатних одиниць, помічник вихо вателя для дітей віком до 3-х років - 1,25 штатних одиниць. 16.03.2018 року завідуюча Тур'я Пасіцьким ДНЗ надає під підпис вихователям дитсадка - ОСОБА_2, ОСОБА_1, помічнику вихователя - ОСОБА_3 повідомлення про запланове вивільнення у зв'язку із закриттям однієї групи та скороченням чисельності та штату працівників Тур'я Пасіцького ДНЗ і попереджає про наступне звільнення із займаних посад на підставі п.1 ст.40 КЗпП України, яке відбудеться 16.05.2018 року. Голова районної профспілки ОСОБА_4 за листом вих. № 19 від 19.04.2018 року дає згоду на звільнення, згідно рішення сесії Тур'я Пасіцької сільської ради № 196 від 13.03.2018 року, у зв'язку із скороченням чисельності працівників, наступних працівників: Король О ,В., ОСОБА_1, ОСОБА_3 ОСОБА_1 з посади вихователя звільнена згідно наказу № 14/к від 15.05.2018 року, днем 16.05.2018 року; ОСОБА_2 з посади вихователя звільнена згідно наказу № 12/к від 15.05.2018 року, днем 16.05.2018 року; ОСОБА_3 з посади помічника вихователя звільнена згідно наказу № 15/к від 15.05.2018 року, днем 16.05.2018 року Тур'я Пасіцького дошкільного навчального закладу, у зв'язку зі скороченням чисельності та штату працівників (п.1 ст.40 КЗпП України) згідно рішення Тур'я Пасіцької сільської ради від 13.03.2018 року № 196, розпорядження Тур'я Пасіцького сільського голови від 16.03.2018 року № 11, повідомлення про заплановане вивільнення від 16.03.2018 року, згода Перечинської районної організації профспілки від 19.04.2018 року. Працівники ОСОБА_1, ОСОБА_2, ОСОБА_3 з наказами про звільнення ознайомлені під підпис 15.05.2018 року. Згідно наказу № 18/к від 17.05.2018 року "Про прийняття на роботу за сумісництвом" завідувач Тур'я Пасіцького ДНЗ приймає на роботу нового працівника ОСОБА_5 з 21.05.2018 року по 28.02.2019 року на роботу по сумісництву на посаду вихователя на 0,515 ставки посадового окладу, у зв'язку з відпусткою по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку основного працівника ОСОБА_6 З огляду на вище наведене, звільнення працівників зв'язку зі скорочення штату працівників не відбулося з дотриманням процедури, встановленої ст.42 Кодексу законів про працю України. Згідно наданих документів встановлено, що в Тур'я Пасіцькому ДНЗ не проведено порівняльного аналізу продуктивності праці і кваліфікації працівників. Так, ОСОБА_2 працювала на посаді вихователя Тур'я Пасіцького ДНЗ з 16.10.1989 року, ОСОБА_1 працювала вихователем з 15.05.2012 року, ОСОБА_3 працювала помічником вихователя з 01.03.2012 року. Таким чином, при звільненні працівників ОСОБА_2, ОСОБА_1, ОСОБА_3 у Тур'я Пасіцькому ДНЗ, зв'язку зі скорочення штату працівників, не враховано переважне право на залишення на роботі, чим порушено ст.42 КЗпП України.

Відповідно до наявної у матеріалах справи копії акту перевірки № ЗК 270/08/АВ від 08.06.2018 року, вказаний акт підписано директором Тур'я Пасіцького ДНЗ ОСОБА_7 без зауважень.

08.06.2018 року головним державним інспектором Управління Держпраці у Закарпатській області Панулич Н.І. складено припис № ЗК 270/08/АВ/П, яким директора Тур'я Пасіцького ДНЗ ОСОБА_7 зобов'язано усунути встановлені інспекційним відвідуванням порушення законодавства про працю та про виконання цього припису у визначені в ньому строки надати письмове повідомлення із долученням копій первинних документів за підписом уповноваженої особи об'єкта відвідування до 14.06.2018 року.

11.06.2018 року директором Тур'я Пасіцького ДНЗ ОСОБА_7 подано скаргу до Управління Держпраці у Закарпатській області про визнання протиправним і скасування припису про усунення виявлених порушень від 08.06.2018 року № ЗК 270/08/АВ/П.

18.06.2018 року першим заступником начальника Управління Держпраці у Закарпатській області ОСОБА_8 прийнято рішення щодо розгляду справи про накладення штрафу № ЗК 270/8/АВ-ІП.

09.07.2018 року Управління Держпраці у Закарпатській області надало відповідь за результатами розгляду вищевказаної скарги, згідно якої, не встановлено підстав для визнання протиправним та скасування припису.

Постановою від 10.07.2018 року першим заступником начальника Управління Держпраці у Закарпатській області ОСОБА_8, керуючись ст. 259 Кодексу законів про працю України, ст. 53 Закону України "Про зайнятість населення", ч.3 ст. 34 Закону України "Про місцеве самоврядування", п.8 Порядку накладення штрафів за порушення законодавства про працю та зайнятість населення та на підставі абз. 2 ч.2 ст. 265 Кодексу законів про працю України на Тур'я Пасіцький ДНЗ накладено штраф у розмірі 3723,00 грн.

Проаналізувавши встановлені обставини справи та норми законодавства України, які регулюють спірні правовідносини, суд вважає позовну заяву такою, що підлягає задоволенню, з наступних підстав.

Відповідно до ч.1 ст.259 Кодексу законів про працю України (далі - КЗпП України), державний нагляд та контроль за додержанням законодавства про працю юридичними особами незалежно від форми власності, виду діяльності, господарювання, фізичними особами - підприємцями, які використовують найману працю, здійснює центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Як передбачено ч. 1 ст. 4 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" державний нагляд (контроль) здійснюється за місцем провадження господарської діяльності суб'єкта господарювання або його відокремлених підрозділів, або у приміщенні органу державного нагляду (контролю) у випадках, передбачених законом.

Відповідно до п. п. 2, 4, 5, 19 Порядку здійснення державного контролю за додержанням законодавства про працю, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.04.2017 року № 295 (далі - Порядок 295), який визначає процедуру здійснення державного контролю за додержанням законодавства про працю юридичними особами (включаючи їх структурні та відокремлені підрозділи, які не є юридичними особами) та фізичними особами, які використовують найману працю, державний контроль за додержанням законодавства про працю здійснюється у формі проведення інспекційних відвідувань та невиїзних інспектувань інспекторами праці, зокрема, Держпраці та її територіальних органів.

Порядок складення та форми акта, довідки, припису, вимоги визначаються Мінсоцполітики. Форми службового посвідчення інспектора праці, акта, довідки, припису, вимоги, перелік питань, що підлягають інспектуванню, оприлюднюються на офіційному веб-сайті Держпраці. За результатами інспекційного відвідування або невиїзного інспектування складаються акт і у разі виявлення порушень законодавства про працю - припис про їх усунення.

Відповідно до ст. 1 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", заходи державного нагляду (контролю) - планові та позапланові заходи, які здійснюються у формі перевірок, ревізій, оглядів, обстежень та в інших формах, визначених законом.

Отже, інспектори праці вправі проводити інспекційні відвідування або невиїзні інспектування. Інспекційні відвідування проводяться за місцем знаходження роботодавця. Невиїзні інспектування можуть проводитися у приміщенні органу контролю на підставі рішення керівника органу контролю, погодженого із об'єктом відвідування, якщо підставою для контрольного заходу стали звернення працівника, рішення суду, повідомлення правоохоронного органу, інформація державних органів, профспілкових організацій тощо Контроль за оформленням трудових відносин незалежно від підстав здійснюється виключно шляхом інспекційних відвідувань.

Враховуючи вищевикладене, положення Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" та Порядку 295 інспектори праці діяли на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією, законами України та іншими нормативно-правовими актами.

Стосовно виявлених порушень під час проведення перевірки, суд зазначає наступне: за результатами проведення перевірки, відповідач дійшов висновку про порушення позивачем ст. 42 КЗпП України, оскільки при звільненні працівників ОСОБА_2, ОСОБА_1 та ОСОБА_3 у Тур'я Пасіцькому ДНЗ, у зв'язку зі скороченням штату працівників, не враховане переважне право на залишення на роботі та зазначене порушення було підставою для притягнення позивача до відповідальності, на підставі ст.265 КЗпП України, шляхом накладення штрафу у розмірі 3723,00 грн.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, що склались між сторонами, суд виходить з наступного.

Як встановлено судом та підтверджено матеріалами справи, листом № 02-15/601 від 18.12.2017 року фінансове управління Перечинської РДА повідомило виконкоми сільських рад про необхідність переглянути режим роботи Тур'я Пасіцькоого ДНЗ, переглянути ставки педагогічного персоналу, переглянути розмір батьківської плати за харчування дітей в ДНЗ у зв'язку з обмеженим фінансовим ресурсом районного бюджету (а.с.31). Відтак, в грудні 2017 року відбулось засідання з працівниками ДНЗ (Протокол №1, а.с.13) на якому обговорювалось питання фінансування ДНЗ Тур'я Пасіцької сільської ради та різне. На даному засіданні були присутні і звільнені на теперішній час працівники - ОСОБА_2, ОСОБА_3 та ОСОБА_1 Також, питання переведення Тур'я Пасіцького ДНЗ з 12 годинного на 9 годинний робочий день та питання скорочення чисельності працівників ДНЗ або закриття однієї з груп розглядалось на батьківських зборах.

В лютому 2018 року відбулось засідання депутатів Тур'я Пасіцької сільської ради, на якому розглядались питання фінансування ДНЗ Тур'я Пасіцької сільської ради та різне. Обговорювались можливості виходу з проблемної ситуації з фінансуванням і навіть розглядалась можливість ліквідації Раківського ДНЗ та Тур'я Пасіцького ДНЗ з подальшим створенням одного ДНЗ з трьома групами (Протокол № 2, а.с.30).

Рішенням двадцять другої сесії сьомого скликання Тур'я Пасіцької сільської ради Перечинського району від 13.03.2018 року № 196 вирішено закрити одну групу в дошкільному навчальному закладі с. Тур'я Пасіка шляхом утворення з двох однієї змішаної групи зі списковою чисельністю дітей 34, внести зміни до штатного розпису (а.с.15).

Розпорядженням Тур'я Пасіцького сільського голови від 16.03.2018 року №11 внесено зміни до штатного розпису та виключено зі штатного розпису Тур'я Пасіцького ДНЗ наступні посади: вихователь - 2,05 штатні одиниці; помічник вихователя - 1,25 штатні одиниці; музичний керівник - 0,25 штатні одиниці; прачка - 0,25 штатні одиниці; кухар - 0,5 штатні одиниці (а.с.14). Головному бухгалтеру сільської ради доручено підготувати новий штатний розпис для затвердження, а завідуючій ДНЗ підготувати повідомлення про майбутнє звільнення для кожного співробітника і ознайомлення під підпис.

Відповідно до наказу начальника відділу освіти, молоді та спорту Перечинської РДА від 16.03.2018 року № 39 (про закриття групи в Тур'я Пасіцькому ДНЗ), закрито одну групу в дошкільному навчальному закладі с Тур'я Пасіка шляхом утворення з двох однієї змішаної групи (а.с.16).

Згідно рішення спеціальної комісії з розгляду питань скорочення штату та чисельності працівників від 16.03.2018 року, враховуючи необхідність визначення переважного права працівників, посади яких скорочуються, на залишення на роботі, попередження їх про можливе наступне звільнення не пізніше, ніж за два місяці, на підставі протоколу засідання спеціальної комісії з розгляду питань скорочення штату та чисельності працівників від 16.03.2018 року, вирішено, що вихователь ОСОБА_6, вихователь ОСОБА_9, помічник вихователя ОСОБА_10, помічник вихователя ОСОБА_11 мають переважне перед іншими право на залишення на роботі в Тур'я Пасіцькому дошкільному навчальному закладі (а.с.19).

Також 16.03.2018 року відбулись загальні збори трудового колективу Тур'я Пасіцького ДНЗ, на яких були присутні 13 членів трудового колективу та запрошений сільський голова. Члени трудового колективу були ознайомлені з рішенням № 196 від 13.03.2018 року та розпорядженням № 11 від 16.03.2018 року про закриття однієї групи ДНЗ, заплановане звільнення працівників та вирішено: під особистий підпис отримати повідомлення про заплановане вивільнення, у зв'язку із закриттям однієї групи та скороченням чисельності та штату працівників Тур'я Пасіцького ДНЗ (протокол № 1, а.с.20).

Відтак, вихователям Тур'я Пасіцького дошкільного навчального закладу ОСОБА_2, ОСОБА_1 та помічнику вихователя ОСОБА_3 надано повідомлення по запланове вивільнення (а.с.21-22, 22 на звороті).

17.04.2018 року завідувачем Тур'я Пасіцького ДНЗ, відповідно до вимог ст. 49-4 КЗпП України, проінформовано голову профспілкової організації відділу освіти, молоді та спорту Перечинської РДА про закриття однієї групи в Тур'я Пасіцькому дошкільному навчальному закладі, внаслідок чого відбудеться скорочення штату та чисельності працівників. Вивільнення окремих працівників за п. 1 ст. 40 КЗпП України відбудеться 16.05.2018 року: ОСОБА_2 - вихователь, ОСОБА_12 - вихователь, ОСОБА_1 - вихователь, ОСОБА_3 - помічник вихователя, ОСОБА_13 - помічник вихователя, ОСОБА_14 - кухонний робітник (а.с.18).

19.04.2018 року Перечинська районна організація профспілки працівників надала згоду на звільнення згідно рішення сесії Тур'я Пасіцької сільської ради № 196 від 13.03.2018 року, у зв'язку з скороченням чисельності, таких працівників: ОСОБА_2, ОСОБА_12, ОСОБА_1, ОСОБА_3, ОСОБА_13, ОСОБА_14 (а.с.17).

Наказом Тур'я Пасіцького ДНЗ № 14/к від 15.05.2018 року звільнено ОСОБА_1 з посади вихователя з 16.05.2018 року.

Наказом Тур'я Пасіцького ДНЗ № 12/к від 15.05.2018 року звільнено ОСОБА_2 з посади вихователя з 16.05.2018 року.

Наказом Тур'я Пасіцького ДНЗ № 15/к від 15.05.2018 року звільнено ОСОБА_3 з посади помічника вихователя з 16.05.2018 року.

21.05.2018 року на адресу Управління Держпраці в Закарпатській області надійшло звернення жителів села Тур'я Пасіка ОСОБА_2, ОСОБА_1, ОСОБА_3 щодо порушення трудового законодавства при їх звільненні у зв'язку із скороченням чисельності та штату працівників, яке слугувало підставою для проведення Управлінням Держпраці інспекційного відвідування Тур'я Пасіцького ДНЗ відповідно до змісту звернення.

Відповідно до ст.42 КЗпП України при скороченні чисельності чи штату працівників у зв'язку із змінами в організації виробництва і праці переважне право на залишення на роботі надається працівникам з більш високою кваліфікацією і продуктивністю праці.

При рівних умовах продуктивності праці і кваліфікації перевага в залишенні на роботі надається: 1) сімейним - при наявності двох і більше утриманців; 2) особам, в сім'ї яких немає інших працівників з самостійним заробітком; 3) працівникам з тривалим безперервним стажем роботи на даному підприємстві, в установі, організації; 4) працівникам, які навчаються у вищих і середніх спеціальних учбових закладах без відриву від виробництва; 5) учасникам бойових дій, інвалідам війни та особам, на яких поширюється чинність Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту"; 6) авторам винаходів, корисних моделей, промислових зразків і раціоналізаторських пропозицій; 7) працівникам, які дістали на цьому підприємстві, в установі, організації трудове каліцтво або професійне захворювання; 8) особам з числа депортованих з України, протягом п'яти років з часу повернення на постійне місце проживання до України; 9) працівникам з числа колишніх військовослужбовців строкової служби, військової служби за призовом під час мобілізації, на особливий період, військової служби за призовом осіб офіцерського складу та осіб, які проходили альтернативну (невійськову) службу, - протягом двох років з дня звільнення їх зі служби. 10) працівникам, яким залишилося менше трьох років до настання пенсійного віку, при досягненні якого особа має право на отримання пенсійних виплат.

Перевага в залишенні на роботі може надаватися й іншим категоріям працівників, якщо це передбачено законодавством України.

Наведені норми передбачають критерії визначення переважного права на залишення на роботі працівників при скороченні чисельності чи штату працівників.

Як вже зазначалось вище, адміністрація Тур'я Пасіцького ДНЗ розглядала дане питання з метою чого проведено загальні збори трудового колективу Тур'я Пасіцького ДНЗ 16.03.2018 року, а також засідання спеціальної комісії з розгляду питань скорочення штату та чисельності працівників.

Враховуючи необхідність переважного права працівників, посади яких скорочуються, на залишення на роботі, на підставі протоколу засідання, комісія вирішила, що вихователь ОСОБА_6, вихователь ОСОБА_9, помічник вихователя ОСОБА_10, помічник вихователя ОСОБА_11 мають переважне перед іншими право на залишення на роботі. При цьому, було враховано, що згідно ст.42 КЗпП України при скороченні чисельності чи штату працівників у зв'язку із змінами в організації виробництва і праці переважне право на залишення на роботі надається працівникам з більш високою кваліфікацією і продуктивністю праці.

Працівниці, які залишились працювати, мають двох і більше утриманців та навчаються за спеціальністю "початкова освіта" без відриву від виробництва.

Крім того, слід відмітити, що згідно ст.184 КЗпП України звільнення вагітних жінок і жінок, які мають дітей віком до трьох років (до шести років - частина шоста статті 179), одиноких матерів при наявності дитини віком до чотирнадцяти років або дитини з інвалідністю з ініціативи власника або уповноваженого ним органу не допускається, крім випадків повної ліквідації підприємства, установи, організації, коли допускається звільнення з обов'язковим працевлаштуванням.

Працівниці: ОСОБА_6, вихователь, яка має одну дитину, перебуває у відпустці по догляду за дитиною до досягнення трирічного віку, має освіту філолога та викладача і навчається на педагогічному факультеті за спеціалізацією "дошкільна освіта". ОСОБА_10, помічник вихователя, багатодітна мати, яка перебуває у відпустці по догляду за дитиною до досягнення трирічного віку. ОСОБА_11, помічник вихователя, яка має двоє малолітніх дітей. ОСОБА_9, вихователь, яка має освіту філолога, викладача та навчається за спеціальністю "початкова освіта", спеціалізація "дошкільна освіта" та має двох малолітніх дітей мали переважне право перед звільненими особами на залишення на роботі. Оскільки повна ліквідація ДНЗ не відбувалась, то Тур'я Пасіцький ДНЗ не мав права звільнити ОСОБА_6 та ОСОБА_10, які перебувають у відпустці по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку. Хоча ОСОБА_3, яка працювала помічником вихователя має більший стаж роботи, інший помічник вихователя - ОСОБА_10 перебуває у відпустці по догляду за дитиною до досягнення трирічного віку і звільненню не підлягає, а ОСОБА_11 також має двох дітей - 2008 та 2012 року народження. Діти ж ОСОБА_3 є старшими - 2001 та 2003 року народження. ОСОБА_1, яка працювала вихователем і навчається за спеціальністю "дошкільна освіта", а ОСОБА_2 має тривалий стаж роботи в Тур'я Пасіцькому ДНЗ. Працівниці ж які залишились - ОСОБА_9, яка завжди сумлінно та старанно виконує свою роботу, має освіту філолога та навчається за спеціалізацією "дошкільна освіта", має двоє малолітніх дітей, тому також не підлягає звільненню. Діти ОСОБА_9 є малолітніми - 2010 та 2014 року народження. Працівниця ОСОБА_6, вихователь, яка має одну дитину, перебуває у відпустці по догляду за дитиною до досягнення трирічного віку, має освіту філолога та викладача і навчається на педагогічному факультеті за спеціалізацією "дошкільна освіта" і тому не підлягає звільненню.

Відтак, суд дійшов висновку, що в даному випадку позивачем не було допущено порушення вимог ст.42 КЗпП України, а тому припис про усунення порушень підлягає скасуванню.

Стосовно позовної вимоги про скасування постанови про накладення на позивача штрафу в розмірі 3273 грн., суд зазначає наступне.

На підставі акту перевірки відповідачем 10.07.2018 року прийнято постанову про накладення на позивача штрафу в розмірі 3273,00 грн. за порушення вимог ст.42 КЗпП України (а.с.33-35).

Відповідно до аб.6 ч.2 ст.265 КЗпП України юридичні та фізичні особи - підприємці, які використовують найману працю, несуть відповідальність у вигляді штрафу в разі порушення інших вимог трудового законодавства, крім передбачених абзацами другим - п'ятим частини другої цієї статті - у розмірі мінімальної заробітної плати.

Враховуючи те, що суд дійшов висновку про відсутність порушення позивачем вимог законодавства про працю, виявлених відповідачем під час перевірки (вимог ст.42 КЗпП України), то відсутні і правові підстави для накладення на позивача штрафу у розмірі 3273,00 грн. за вказані порушення.

З таких обставин, суд дійшов висновку про протиправність оскаржуваної постанови, а тому позов у цій частині підлягає задоволенню.

Відповідно до ч. 2 ст. 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову. Відповідачем не доведено правомірності оскаржених припису та постанови, відтак, вимоги позову про визнання їх протиправними та скасування - відповідають вимогам законодавства та встановленими в судовому засіданні обставинам справи, що підтверджені належними та допустимими доказами, в зв'язку з чим позов підлягає до задоволення.

Частиною 1 ст. 139 КАС України визначено, що при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа. Так, при зверненні до суду позивачем сплачено судовий збір в сумі 1762,00 грн. (що підтверджується квитанцією № 0401310078 від 13.07.2018 року), який підлягає до стягнення за рахунок бюджетних асигнувань Управління Держпраці у Закарпатській області.

Керуючись ст. ст. 5, 19, 77, 139, 243, 246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ВИРІШИВ:

1. Адміністративний позов Тур'я Пасіцького дошкільного навчального закладу (89223, Закарпатська область, Перечинський район, с. Тур'я-Пасіка, вул. Турянська, буд. 48, код 26463401) до Управління Держпраці у Закарпатській області (88018, Закарпатська область, м. Ужгород, вул. Минайська, буд. 16, код 39795035) про визнання протиправними та скасування припису та постанови - задовольнити.

2. Визнати протиправним та скасувати Припис Управління Держпраці у Закарпатській області від 08 червня 2018 року № ЗК 270/8/АВ/П.

3. Визнати протиправною та скасувати Постанову Управління Держпраці у Закарпатській області про накладення штрафу уповноваженими посадовими особами від 10 липня 2018 року № ЗК 270/8/АВ-ІП-ФС-120.

4. Стягнути з Управління Держпраці у Закарпатській області на користь Тур'я Пасіцького дошкільного навчального закладу понесені судові витрати в сумі 1762,00 грн. (шість тисяч сімсот десять гривень).

5. Рішення набирає законної сили в порядку, встановленому ст. 255 КАС України, та може бути оскаржено до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Закарпатський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня проголошення, а в разі проголошення в судовому засіданні вступної та резолютивної частини рішення - протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Суддя С.І. Рейті

СудЗакарпатський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.10.2018
Оприлюднено26.10.2018
Номер документу77371080
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —807/728/18

Ухвала від 22.01.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Запотічний Ігор Ігорович

Ухвала від 17.12.2018

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Запотічний Ігор Ігорович

Рішення від 18.10.2018

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Рейті С.І.

Ухвала від 28.08.2018

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Рейті С.І.

Ухвала від 16.07.2018

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Рейті С.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні