Рішення
від 23.10.2018 по справі 1340/3876/18
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

справа№1340/3876/18

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

23 жовтня 2018 року

м.Львів

Львівський окружний адміністративний суд у складі:

Головуючого судді Сакалоша В.М.,

за участю секретаря судового засідання Михайленко Б.С.,

представника позивача ОСОБА_1,

розглянувши у відкритому судовому засіданні за правилами спрощеного позовного провадження справу за позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Львівській області до Львівської української гуманітарної гімназії ім. Олени Степанів з поглибленим вивченням українознавства та англійської мови про зупинення роботи підвальних приміщень, -

в с т а н о в и в:

Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Львівській області (далі - ГУ ДСНС України у Львівській області, позивач) звернулося до суду з позовом до Львівської української гуманітарної гімназії ім. Олени Степанів з поглибленим вивченням українознавства та англійської мови (далі - Львівська українська гуманітарна гімназія ім. Олени Степанів, відповідач), в якому просить суд зупинити роботу підвальних приміщень гімназії за адресою: м. Львів, вул. Олени Степанівни, 13, до усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки, шляхом опечатування (опломбовування) та відімкнення від джерел живлення.

Позовні вимоги мотивовані тим, що уповноваженою особою ГУ ДСНС України у Львівській області проведено позапланову перевірку Львівської української гуманітарної гімназії ім. Олени Степанів щодо додержання суб'єктом господарювання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, якою встановлено факти порушень законодавства. Враховуючи зазначене, у зв'язку з наявністю умов, за яких подальша експлуатація об'єкта несе ризик загрози життю і здоров'ю працівників, учнів та інших людей, що можуть перебувати у приміщенні Львівської української гуманітарної гімназії ім. Олени Степанів, позивач звернувся з даним позовом до адміністративного суду.

Ухвалою судді від 31.08.2018 року позовну заяву було залишено без руху.

Ухвалою судді від 14.09.2018 року відкрито провадження у справі та призначено справу до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням сторін.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав з підстав, наведених у позовній заяві. Просив суд позов задовольнити повністю.

Представник відповідача в судове засідання не прибув. Причин неявки суду не повідомив. Відзиву на позовну заяву не надав. Належним чином повідомлявся про дату, час та місце проведення судового засідання, що підтверджується повідомленням про вручення судової повістки.

Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов наступного висновку.

Судом встановлено, що ГУ ДСНС України у Львівській області видало наказ від 25.04.2018 №119 та посвідчення на проведення перевірки від 11.05.2018 № 70.

У період з 10:00 год. 11.05.2018 року по 17:00 год. 21.05.2018 року провідний інспектор Залізничного РС м.Львова ГУ ДСНС України у Львівській області ОСОБА_2 у присутності уповноваженої особи відповідача - директора Львівської української гуманітарної гімназії ім. Олени Степанів - ОСОБА_3 провів позапланову перевірку відповідача щодо додержання суб'єктом господарювання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки.

За результатами перевірки ГУ ДСНС України у Львівській області склало акт №61 від 21.05.2018 року.

Примірник акта скеровано рекомендованим листом на адресу Львівської української гуманітарної гімназії ім. Олени Степанів з поглибленим вивченням українознавства та англійської мови.

Судом встановлено, що 14.05.2018 року щодо ОСОБА_3 (директора Львівської української гуманітарної гімназії ім. Олени Степанів з поглибленим вивченням українознавства та англійської мови) складено протокол про адміністративне правопорушення відповідно до ст. 188-8 Кодексу України про адміністративні правопорушення серія ЛВ № 006734. Примірник протоколу ОСОБА_3 отримала 14.05.2018, що підтверджується її особистим підписом.

Вирішуючи спір по суті, суд виходить з наступного.

Відповідно до підпункту 57 пункту 4 Указу Президента України №20/2013 від 16.01.2013 "ОСОБА_2 питання Державної служби України з надзвичайних ситуацій" Державна служба з надзвичайних ситуацій України відповідно до покладених на неї завдань організовує та проводить перевірки додержання вимог законодавства у сферах цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, організації виконання заходів щодо захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру на підприємствах, в установах, організаціях, що входять до складу залізничного, автомобільного, авіаційного, морського та річкового транспорту, на базах, складах, арсеналах зберігання та у місцях виробництва, утилізації ракетно-артилерійського озброєння, компонентів рідкого ракетного палива.

Відповідно до підпункту 63 пункту 4 Положення про Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Львівській області, затвердженого наказом ДСНС України № 3 від 04.02.2013, Головне управління відповідно до покладених на нього завдань на відповідній території здійснює безпосередньо та через підпорядковані підрозділи нагляд (контроль) за додержанням і виконанням вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки та цивільного захисту місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами і організаціями усіх форм власності, іншими суб'єктами господарювання, а також громадянами України, іноземцями та особами без громадянства.

Відповідно до ст. 1 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.

Відносини, пов'язані із захистом населення, територій, навколишнього природного середовища та майна від надзвичайних ситуацій, реагуванням на них, функціонуванням єдиної державної системи цивільного захисту регулює Кодекс цивільного захисту України.

У відповідності до підпункту 12 ч.1 ст.67 Кодексу цивільного захисту України до повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить, зокрема, звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об'єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров'ю людей.

Відповідно до ч.1 ст.68 Кодексу цивільного захисту України посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, у разі порушення вимог законодавства з питань техногенної та пожежної безпеки, у тому числі невиконання їх законних вимог, зобов'язані застосовувати санкції, визначені законом.

Згідно з ч.2 ст.68 Кодексу цивільного захисту України у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров'ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.

Відповідно до ст.70 Кодексу цивільного захисту України підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів є:

1) недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами;

2) порушення вимог пожежної безпеки, передбачених стандартами, нормами і правилами, під час будівництва приміщень, будівель та споруд виробничого призначення;

3) випуск і реалізація вибухопожежонебезпечної продукції та продукції протипожежного призначення з відхиленням від стандартів чи технічних умов або без даних щодо відповідності такої продукції вимогам пожежної безпеки;

4) нездійснення заходів щодо захисту персоналу від шкідливого впливу ймовірних надзвичайних ситуацій;

5) відсутність на виробництвах, на яких застосовуються небезпечні речовини, паспортів (формулярів) на обладнання та апаратуру або систем із забезпечення їх безперебійної (безаварійної) роботи;

6) невідповідність кількості засобів індивідуального захисту органів дихання від небезпечних хімічних речовин нормам забезпечення ними працівників суб'єкта господарювання, їх непридатність або відсутність;

7) порушення правил поводження з небезпечними речовинами;

8) відсутність або непридатність до використання засобів індивідуального захисту в осіб, які здійснюють обслуговування потенційно небезпечних об'єктів або об'єктів підвищеної небезпеки, а також в осіб, участь яких у ліквідації наслідків надзвичайної ситуації передбачена планом локалізації і ліквідації наслідків аварій;

9) відсутність на об'єкті підвищеної небезпеки диспетчерської служби або її неготовність до виконання покладених на неї завдань, у тому числі через відсутність відповідних документів, приладів, обладнання або засобів індивідуального захисту;

10) неготовність до використання за призначенням аварійно-рятувальної техніки, засобів цивільного захисту, а також обладнання, призначеного для забезпечення безпеки суб'єктів господарювання;

11) проведення робіт з будівництва будинків та споруд, розміщення інших небезпечних об'єктів, інженерних і транспортних комунікацій, які порушують встановлений законодавством з питань техногенної безпеки порядок їх проведення або проведення яких створює загрозу безпеці населення, суб'єктам господарювання, обладнанню та майну, що в них перебувають.

Повне або часткове зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду.

Відповідно до ч. 5 ст. 4 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" виробництво (виготовлення) або реалізація продукції, виконання робіт, надання послуг суб'єктами господарювання можуть бути призупинені виключно за рішенням суду. Відновлення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг суб'єктами господарювання після призупинення можливе з моменту отримання органом державного нагляду (контролю), який ініціював призупинення, повідомлення суб'єкта господарювання про усунення ним усіх встановлених судом порушень.

Відповідно до п.6.2 та п.6.4 Інструкції про порядок та умови застосування органами державного пожежного нагляду запобіжних заходів, затвердженої наказом МНС України від 21.10.2004 року №130, постанова про застосування запобіжних заходів підлягає виконанню шляхом опечатування, опломбування, знеструмлення (якщо це можливо) з дати приведення її в дію. Зупинення роботи підприємства, окремого виробництва, експлуатації будівель, споруд, випуску пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного призначення шляхом знеструмлення може здійснюватися в присутності спеціаліста служби енергонагляду району (міста), а відключення виробничих дільниць, агрегатів, опалювальних приладів, дільниць електромережі - за присутності енергетика (електрика) відповідного об'єкта, на якому застосовується запобіжний захід. При залученні спеціаліста служби енергонагляду району (міста) посадова особа органу держпожнагляду, якій доручено приведення постанови в дію, направляє на адресу керівництва, де працює спеціаліст, відповідний лист із зазначенням дати та часу приведення постанови в дію.

За результатами розгляду справи, суд встановив, що в ході проведення перевірки Львівської української гуманітарної гімназії ім. Олени Степанів з поглибленим вивченням українознавства та англійської мови, було виявлено ряд порушень.

Так, згідно опису порушень, зазначених в акті перевірки №61, було встановлено наступне:

-в приміщенні гімназії, в тому числі в підвальних приміщеннях наявна система пожежної сигналізації знаходиться в непрацездатному стані;

-сходові клітки, внутрішні відкриті та зовнішні сходи, коридори, проходи та інші шляхи евакуації не забезпечені евакуаційним освітленням;

-дерев'яні елементи горищних покриттів не оброблені засобами вогнезахисту, які забезпечують першу групу вогнезахисної ефективності;

-клас вогнестійкості елементів заповнення прорізів (дверей виходу на горище) протипожежних перешкод не відповідає вимогам;

-в приміщенні навчального закладу в тому числі у підвальних приміщеннях з'єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів не здійснені за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів;

-будівлю не обладнано системами протипожежного захисту відповідно до ДБН В.2.5-56:2014 «Системи протипожежного захисту» (системою оповіщення про пожежу та управління евакуюванням людей, системою передавання тривожних сповіщень);

-експлуатація електромережі в підвальних приміщеннях проходить з порушенням вимог ПУЕ;

-захист будівлі від прямих попадань блискавки і вторинних її проявів не виконано відповідно до вимог ДСТУ Б В.2.5 - 38:2008 «Інженерне обладнання будинків і споруд. Улаштування блискавкозахисту будівель і споруд» ;

-не проведено ідентифікацію потенційного небезпечного об'єкта;

-окремі приміщення підвалу не очищені від горючого сміття;

-за наявності людей у приміщеннях двері евакуаційних виходів зачиняються на внутрішні запори, які відчиняються ключем;

-розетки та вимикачі в підвальних приміщеннях встановлено на горючій основі без підключення суцільного шару негорючого матеріалу;

-в підвальних приміщеннях використовуються світильники з лампами розжарювання беззахисного суцільного скла (ковпачка);

-отвори в протипожежних перешкодах, які відокремлюють електрощитову не заповнені;

-допускається підвішування світильників безпосередньо на струмопровідні проводи в підвальних приміщеннях;

-допускається влаштування та експлуатація тимчасових дільниць електромережі в підвальних приміщеннях;

-вихід із підвальних приміщень заблоковано;

-допускається зберігання різних матеріалів на шляхах евакуації з підвальних приміщень;

-на шляхах евакуації, які ведуть до евакуаційних виходів біля спортивного залу та евакуаційного виходу № 3 зберігаються різні матеріали;

-для забезпечення місця знаходження первинних засобів пожежогасіння не встановлено вказівні знаки згідно з ДСТУ ISO 6309:2007, ГОСТ 12.4.026-76;

-приміщення не забезпечені первинними засобами пожежогасіння згідно норм;

-на вікнах приміщень, де перебувають люди встановлено глухі грати;

-на евакуаційному виході із підвальних приміщень влаштовано трубу;

-розмір евакуаційного виходу з приміщення № 3.6 не відповідає вимогам ДБН В.1.1-7:2016.

Вказані недоліки, що виявлені в ході перевірки Львівської української гуманітарної гімназії ім. Олени Степанів з поглибленим вивченням українознавства та англійської мови, свідчать про порушення відповідачем ОСОБА_4 пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України №1417 від 30.12.2014 року, Кодексу цивільного захисту України, ОСОБА_4 техногенної безпеки у сфері цивільного захисту на підприємствах, в організаціях, установах та небезпечних територіях та низки інших нормативно - правових актів.

Крім того, як вбачається з матеріалів справи та пояснень представника позивача, значна кількість виявлених порушень пропонувалася відповідачу до усунення попереднім приписом про усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної, техногенної безпеки, цивільного захисту № 18 від 17.05.2017, однак станом на 21.05.2018 року вказані у приписі порушення відповідачем усунуті не були.

Згідно з вимогами ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Відповідно до ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

Суд звертає увагу, що відповідач відзиву на позовну заяву не надав, відтак відповідно до ч.4 ст.159 КАС України суд розцінює неподання відповідачем відзиву як визнання позову.

Враховуючи встановлені порушення відповідачем вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки, суд вважає, що подальша експлуатація підвальних приміщень Львівської української гуманітарної гімназії ім. Олени Степанів з поглибленим вивченням українознавства та англійської мови породжує загрозу для життя працівників, а також учнів та відвідувачів навченого закладу.

За таких обставин, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог, на підставі наданих доказів, суд дійшов до висновку, що позов Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Львівській області до Львівської української гуманітарної гімназії ім. Олени Степанів з поглибленим вивченням українознавства та англійської мови про зупинення експлуатації підвальних приміщень є обґрунтованим та підлягає задоволенню в повному обсязі.

Тому, суд дійшов висновку зупинити роботу підвальних приміщень Львівської української гуманітарної гімназії ім. Олени Степанів з поглибленим вивченням українознавства та англійської мови за адресою: м. Львів, вул. Олени Степанівни, 13, до усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки, шляхом опечатування (опломбовування) та відімкнення від джерел живлення.

Відповідно до ст.139 КАС України судові витрати з сторін не стягуються.

Керуючись ст. ст. 2, 77, 90, 139, 243-247, 255, 295, підп.15.5 п.15 Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

У Х В А Л И В :

Позов задовольнити повністю.

Зупинити експлуатацію підвальних приміщень Львівської української гуманітарної гімназії ім. Олени Степанів з поглибленим вивченням українознавства та англійської мови, що знаходиться за адресою: (79016, м.Львів, вул. Олени Степанівни, 13, код ЄДРПОУ 22350373), до усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки, шляхом опечатування (опломбовування) та відімкнення від джерел живлення.

Виконання судового рішення покласти на Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Львівській області.

Контроль за виконанням судового рішення щодо усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки покласти на Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Львівській області.

Судові витрати з сторін не стягуються.

Рішення може бути оскаржене, згідно зі ст. 295 КАС України, протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення набирає законної сили, згідно зі ст. 255 КАС України, після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Повне рішення виготовлено та підписано 25 жовтня 2018 року.

Суддя В.М. Сакалош

Дата ухвалення рішення23.10.2018
Оприлюднено26.10.2018
Номер документу77372002
СудочинствоАдміністративне
Сутьзупинення роботи підвальних приміщень

Судовий реєстр по справі —1340/3876/18

Рішення від 23.10.2018

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Сакалош Володимир Миколайович

Ухвала від 14.09.2018

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Сакалош Володимир Миколайович

Ухвала від 31.08.2018

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Сакалош Володимир Миколайович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні