МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
24 жовтня 2018 р. № 1440/1753/18 м. Миколаїв
Суддя Миколаївського окружного адміністративного суду Гордієнко Т. О. розглянула у письмовому провадженні адміністративну справу
за позовом:Товариства з обмеженою відповідальністю "Семенівський агросервіс", вул. Шкільна, 28, с. Семенівка, Арбузинський район, Миколаївська область, 55330
до відповідача: Управління Укртрансбезпеки у Миколаївській області, вул. Космонавтів, 61, м. Миколаїв, 54056
про:визнання протиправним та скасування Розрахунку від 17.04.2018 № 007/21, ВСТАНОВИВ:
Позивач звернувся до суду з позовом до Управління Укртрансбезпеки у Миколаївській області про визнання протиправним та скасування розрахунку плати за проїзд великовагових та (або) великогабаритних транспортних засобів автомобільними дорогами загального користування № 007/21 від 17.04.2018 року.
Позовні вимоги обгрунтовано тим, що в порушення п. 18 Порядку здійснення габаритно-вагового контролю та справляння плати за проїзд автомобільними дорогами загального користування транспортних засобів , вагові та/або габаритні параметри яких перевищують нормативні , затвердженого постановою № 879 від 27.06.2007 року, водію транспортного засобу позивача не видавалася Довідка про здійснення габаритно-вагового контролю. Акт і Довідка не містять інформації про те, на якому пункті (стаціонарному чи пересувному) габаритно-вагового контролю було здійснено контроль, та відповідачем неправильно визначено відстань пройденої частини маршруту, тому розрахунок є необгрунтованим.
Відповідач відзив на позов не надав, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином.
Представник позивач 16.10.2018 надав суду заяву про розгляд справи в порядку письмового провадження.
Відповідно до ч.9 ст.205 КАС України, суд перейшов до розгляду справи в порядку письмового провадження. Датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складання повного судового рішення (ч. 5 ст. 250 КАС України).
Дослідив докази, суд дійшов висновку:
Положенням про Державну службі України з безпеки на транспорті, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України № 103 від 11.02.2015 передбачено, що Державна служба України з безпеки на транспорті (Укртрансбезпека) є центральним органом виконавчої влади. Укртрансбезпека відповідно до покладених на неї завдань: здійснює державний нагляд (контроль) за додержанням вимог законодавства на автомобільному транспорті, здійснює габаритно-ваговий контроль транспортних засобів на автомобільних дорогах загального користування; здійснює нарахування плати за проїзд автомобільними дорогами транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні, під час здійснення габаритно-вагового контролю.
Відповідно до п.3 Постанови Кабінету Міністрів України № 879 від 27.06.2007 « Про заходи щодо збереження автомобільних доріг загального користування» затверджено Порядок здійснення габаритно-вагового контролю та справляння плати за проїзд автомобільними дорогами загального користування транспортних засобів , вагові та/або габаритні параметри яких перевищують нормативні. Габаритно-ваговий контроль транспортних засобів на автомобільних дорогах здійснюється Укртрансбезпекою, її територіальними органами та відповідними підрозділами МВС, що забезпечують безпеку дорожнього руху.
Державними інспекторами Управління Укртрансбезпеки у Миколаївській області 17.04.2018 на а/д Н-24 Благовіщенське-Миколаїв (через Вознесенськ) 211-920 здійснено габаритно-ваговий контроль автомобіля марки MAN TCX 26,440, реєстраційний номер BE 8646 BK, причіп марки KOGEL моделіANCO24, реєстраційний номер НОМЕР_1. За результатами контролю автомобіля складено акт № 0004179 від 17.04.2018 про перевищення транспортним засобом нормативних вагових параметрів: при нормативно допустимій масі 40 т фактична маса складала 45 т, та при нормативно допустимих вагових параметрів на здвоєну ось 18 т фактичне навантаження на здвоєну ось складало 21,55 т.; та довідку про результати здійснення габаритно-вагового контролю від 17.04.2018 року.
Розрахунок плати за проїзд великовагових та або великогабаритних транспортних засобів автомобільними дорогами загального користування № 007/21 від 17.04.2018 року свідчить, що позивачу необхідно сплатити 205,86 євро.
Відповідно до Правил проїзду великогабаритних та великовагових транспортних засобів автомобільними дорогами, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 30 від 18.01.2001року пп.3,4 транспортний засіб чи автопоїзд з вантажем або без вантажу вважається великоваговим, якщо максимальна маса або осьова маса перевищує хоча б один з параметрів, зазначених у пункті 22.5 Правил дорожнього руху. Допускається перевищення вагових параметрів порівняно з визначеними у пункті 22.5 Правил дорожнього руху на 2 відсотки (величина похибки) без оформлення відповідного дозволу та внесення плати за проїзд.
Згідно з правилами дорожнього руху п.22.5 передбачено, що за спеціальними правилами здійснюється дорожнє перевезення небезпечних вантажів, рух транспортних засобів та їх составів у разі, коли хоч один з їх габаритів перевищує за шириною 2,6 м, за висотою від поверхні дороги - 4 м (для контейнеровозів на встановлених Укравтодором і Державтоінспекцією маршрутах - 4,35 м), за довжиною - 22 м (для маршрутних транспортних засобів - 25 м), фактичну масу понад 40 т (для контейнеровозів - понад 44 т, на встановлених Укравтодором і Державтоінспекцією для них маршрутах - до 46 т), навантаження на одиночну вісь - 11 т, здвоєні осі - 16 т, строєні - 22 т.
Рух транспортних засобів та їх составів з навантаженням на одиночну вісь понад 11 т, здвоєні осі - понад 16 т, строєні осі - понад 22 т або фактичною масою понад 40 т у разі перевезення подільних вантажів автомобільними дорогами забороняється.
Плата за проїзд великовагового та/або великогабаритного транспортного засобу справляється за встановленими ставками залежно від маси транспортного засобу, навантаження на вісь, габаритів та протяжністю маршруту, якщо рух здійснюється без відповідного дозволу або внесення плати за проїзд великовагового та /або великогабаритного транспортного засобу відповідно до постанови Кабінету Міністрів України № 879 від 27.06.2007 року.
Таким чином, відповідно до наданих повноважень працівникам Укртрансінспекції надано повноваження перевіряти вагові та/або габаритні параметри транспортного засобу, а у разі виявлення порушення нормативно допустимих габаритів та ваги складати розрахунок плати за проїзд.
Ненадання Довідки про результати здійснення габаритно-вагового контролю та незазначення у акті та довідці пункту габаритно-вагового контролю (стаціонарного чи пересувного) не можуть вплинути на правомірність розрахунку. Крім того, всі документи - Акт, Довідка і Розрахунок, складені працівниками відповідача під час здійснення габаритно-вагового контролю автомобіля позивача, містять відомості про ознайомлення водія з документами та про його відмову від отримання чи підпису.
Відстань у розрахунку зазначена відповідно до п. 31.1 постанови КМУ № 879, (відповідно до якої якщо рух здійснюється без відповідного дозволу або внесення плати за проїзд великовагового та/або великогабаритного транспортного засобу, така плата визначається за пройдену частину маршруту по території України або за частину, яку перевізник має намір проїхати, у разі перевищення нормативу хоча б одного вагового або габаритного параметру: до 10 відсотків - у подвійному розмірі; на 10-40 відсотків - у потрійному розмірі; більше як на 40 відсотків - у п'ятикратному розмірі. У разі перевищення кількох нормативів вагових або габаритних параметрів плата за проїзд визначається виходячи з параметру з найбільшим перевищенням) - як частина, яку перевізник має проїхати.
Окремо суд зазначає, що надана позивачем до позовної заява товарно-транспортна накладна № 645 від 17.04.2018 свідчить про перевищення при відправленні вантажу нормативно допустимої повної маси транспортного засобу позивача.
Позивач всупереч ст. 77 КАС України не надав суду жодних пояснень та спростувань того, що фактична маса автомобіля складала 45 т при нормативно допустимій - 40т., що є порушенням п. 22.5 Правил дорожнього руху, та що рух транспортних засобів з вагою понад 40т. (44т.) взагалі заборонений, тому позов задоволенню не підлягає.
Судовий збір покладається на позивача.
Керуючись ст. 2, 19, 139, 194, 241 - 246, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
1. У задоволенні позову Товариства з обмеженою відповідальністю "Семенівський агросервіс" (вул. Шкільна, 28, с. Семенівка, Арбузинський район, Миколаївська область, 55330, ідентифікаційний код 30954067) до Управління Укртрансбезпеки у Миколаївській області (вул. Космонавтів, 61, м. Миколаїв, 54056 ) відмовити.
Рішення суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи в порядку, визначеному ст. 255 КАС України. Строк на апеляційне оскарження рішення суду - 30 днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження - 30 днів з дня складання повного судового рішення.
Апеляційна скарга подається в порядку та строки, визначені ст.ст. 295-297 КАС України і п. 15.5 Перехідних положень КАС України.
Суддя Т. О. Гордієнко
Суд | Миколаївський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 24.10.2018 |
Оприлюднено | 26.10.2018 |
Номер документу | 77372068 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Миколаївський окружний адміністративний суд
Гордієнко Т. О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні