Рішення
від 22.10.2018 по справі 1740/2271/18
РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

і м е н е м У к р а ї н и

22 жовтня 2018 року м. Рівне №1740/2271/18

Рівненський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Борискіна С.А. за участю секретаря судового засідання Ковальчук Г.М та сторін і інших осіб, які беруть участь у справі:

позивача: представник ОСОБА_1,

відповідача: представник ОСОБА_2,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом

Товариства з обмеженою відповідальністю "ОСОБА_3 ЛОГІСТИК" доДержавної служби України з безпеки на транспорті про визнання протиправним та скасування розрахунку плати за проїзд, - В С Т А Н О В И В:

Товариство з обмеженою відповідальністю "ОСОБА_3 ЛОГИСТИК" (далі - позивач, ТОВ "ОСОБА_3 ЛОГИСТИК") звернулось до Рівненського окружного адміністративного суду з позовом до Державної служби України з безпеки на транспорті (далі - відповідач) про визнання протиправним та скасування розрахунку плати за проїзд великовагових та великогабаритних транспортних засобів автомобільними дорогами загального користування №0009040 від 13.06.2018 у розмірі 126,40 євро.

На обґрунтування позовних вимог зазначає, що 13.06.2018 уповноваженою особою Управління Укртрансбезпеки у Вінницькій області було здійснено габаритно-ваговий контроль автомобіля марки "RENO", модель "MAGNUM", реєстраційний номер НОМЕР_1, з причіпом (напівпричіпом), реєстраційний номер НОМЕР_2. За результатами проведеної перевірки 13.06.2018 складено акт №0009040 про перевищення транспортним засобом нормативних вагових параметрів, а також складено розрахунок плати за проїзд великовагових та великогабаритних транспортних засобів автомобільними дорогами загального користування №0009040. Зазначає, що вищевказаний автомобіль, який було перевірено, не належить на праві власності позивачу, не орендується ним, а особа, яка зазначена в акті, як водій такого автомобіля, не знаходиться у трудових відносинах з позивачем. Враховуючи, що обов'язок внесення плати за проїзд автомобілями загального користування великовагових та/або великогабаритних транспортних засобі покладено на перевізника, вважає оскаржуваний розрахунок протиправним та просить його скасувати, задовольнивши позов повністю.

Ухвалою суду від 03.09.2018 спрощене позовне провадження у справі. Розгляд справи по суті призначено у відкритому судовому засіданні на 01.10.2018 о 11:30 год.

Відповідач у поданому відзиві на позовну заяву від 01.10.2018 за вх.№17059/18 проти задоволення позовних вимог заперечив. Зазначив на його обґрунтування, що перевірка автомобіля марки "RENO", модель "MAGNUM", реєстраційний номер НОМЕР_3 проведена законно, що підтверджується щотижневим графіком проведення рейдових перевірок Управління Укртрансбезпеки у Вінницькій області у період з 11.06.2018 по 17.06.2018, направленням на проведення перевірки від 11.06.2018 до 17.06.201№009235. Під час зважування автомобіля було встановлено перевищення допустимого навантаження на одиночну та строєні осі, а також перевищення фактичної маси автомобіля. На підставі наданої водієм даного автомобіля товарно-транспортної накладної від 13.06.2018 №V00006673 посадовими особами Укртрансбезпеки встановлено, що перевізником є саме ТОВ "ОСОБА_3 ЛОГИСТИК", а тому вважає, що саме позивачем допущено порушення ст. 48 Закону України "Про автомобільний транспорт". Водночас зазначив, що позивач має право на відшкодування сплачених ним коштів за рахунок вантажовідправника чи замовником, зокрема, якщо він вважає, що не виступав перевізником чи перевозив вантаж іншого суб'єкта господарювання. Наголосив, що плата за проїзд великоваговим транспортним засобом не є штрафною санкцією, а є сумою відшкодування матеріальних збитків державі внаслідок руйнування автомобільних доріг загального користування. За таких обставин, просив відмовити в задоволенні позову (а.с.22-28, 40-46).

Ухвалою суду від 01.10.2018 розгляд адміністративної справи №1740/2271/18 відкладено до 22.10.2018 до 10:15 год.

19.10.2018,за вх.№17981/18, позивачем подано відповідь на відзив на позовну заяву, відповідно до якого він не погоджується з зазначеними в відзиві доводами відповідача та вказує на те, що такі суперечать фактичним обставинам справи. Зокрема повторно вказує, що автомобіль не належить позивачу, а також не орендується ним, а водій ОСОБА_4 не знаходиться з позивачем у трудових відносинах. Також зазначає, що код ЄДРПОУ позивача - 41612694, а не 100000000, як зазначено в товарно-транспортній накладній від 13.06.2018 №V00006673. Крім того, наголошує, що така товарно-транспортна накладна оформлялася вантажовідправником, яким і було допущено помилку при зазначенні у ній позивача як перевізника (а.с.66-67).

В судовому засіданні 22.10.2018 представник позивача позовні вимоги підтримав з підстав, викладених у позовній заяві та відповіді на відзив. Просив позов задовольнити у повному обсязі.

В судовому засіданні 22.10.2018 представник відповідача проти позову заперечив з підстав, викладених у відзиві на позовну заяву. Просив у задоволенні позовних вимог відмовити повністю.

Заслухавши пояснення представників сторін, встановивши фактичні обставини справи, перевіривши їх доказами, дослідженими в судовому засіданні, оцінивши їх у сукупності, відповідно до вимог закону, суд дійшов висновку, що позов підлягає до задоволення повністю з таких підстав.

Судом встановлено, що 13.06.2018 згідно з направленням на рейдову перевірку від 11.06.2018 №009235, на підставі наказу Державної служби України з безпеки на транспорті від 11.06.2018 №15793/19/18-18 (а.с.30, 49), у відповідності до щотижневого графіку проведення рейдових перевірок Управлінням Укртрансбезпеки у Вінницькій області у період з 11.06.2018 по 17.06.2018 (а.с.29, 48) проведено рейдову перевірку на а/д М-21 Виступовичі - Житомир - Могилів-Подільський 286 км транспортного засобу марки "RENAULT", модель "MAGNUM", реєстраційний номер НОМЕР_1, з причіпом (напівпричіпом), реєстраційний номер НОМЕР_4.

За результатами перевірки 13.06.2018 складено акт №058139 проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом, яким зафіксовано порушення, відповідальність за які передбачена ст.60 Закону України "Про автомобільний транспорт": надання послуг з перевезень вантажів (борошна) згідно ТТН №V0006673 від 13.06.2018, вантажовідправник ТОВ "ВКХП №2", одержувач ТОВ "Селянка ТМ", без оформлення документів, перелік яких визначений ст.48 Закону України "Про автомобільний транспорт", а саме: відсутній дозвіл на перевезення вантажів автомобільними дорогами України, виданий компетентними уповноваженими органами. Також в даному акті вказано про те, що водій (ОСОБА_4П.) з актом ознайомлений, від підпису та надання пояснень відмовився (а.с.30, 50).

Довідкою про результати здійснення габаритно-вагового контролю автомобіля марки "RENAULT", модель "MAGNUM", реєстраційний номер НОМЕР_3 від 13.06.2018 №0000040 зафіксовані наступні результати навантаження на осі: 1) 6,65 тонн; 2) 10,25 тонн; 3) 8,85 тонн; 4) 7,15 тонн; 5) 7,85 тонн. Встановлено повну масу транспортного засобу: 40,75 тонн (а.с.9, 30, 52).

Актом №0009040 від 13.06.2018 про перевищення транспортним засобом нормативних вагових параметрів встановлено фактичну повну масу 40,75 тонн при нормативно допустимій 40,00 тонн, а також фактичне навантаження на осі транспортного засобу 6,65/10,25/23,85 тонни при допустимому 11,00/11,00/22,00 тонни (а.с.8, 32, 54).

Також 13.06.2018 уповноваженими особами відповідача складено розрахунок плати за проїзд великовагових та великогабаритних транспортних засобів автомобільними дорогами загального користування №0009040, яким за пройдений маршрут с.Десна, - м.Рівне (316 км) водієм ОСОБА_4 на автомобілі Рено ВК6249АН, нараховано плату за проїзд в розмірі 126,40 євро. Платниками зазначено ТОВ "ОСОБА_3 ЛОГИСТИК"; ТзОВ "ТЕК КАТРІН". (а.с.7, 32, 53).

Листом від 23.06.2018 за вих.№19/2206-18 Управлінням Укртрансбезпеки у Вінницькій області Державної служби України з безпеки на транспорті надіслано позивачу вищезазначені довідку про результати здійснення габаритно-вагового контролю №0000040, акт про перевищення транспортним засобом нормативних вагових параметрів №0009040 та розрахунок плати за проїзд №0009040. Повідомлено, про обов'язок ТОВ "ОСОБА_3 ЛОГИСТИК" здійснити оплату проїзду автомобільними дорогами загального користування великовагового/великогабаритного транспортного засобу марки "RENAULT" д.н.з. НОМЕР_3 в розмірі 126,40 євро, що складає 3885,53 грн. до 13.07.2018 (а.с.10).

Не погоджуючись з розрахунком плати за проїзд, позивач звернувся до суду.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.

У відповідності до вимог ч.1 ст.2 Закону України "Про автомобільний транспорт" №2344-III від 05.04.2001 (далі - Закон №2344-ІІІ) законодавство про автомобільний транспорт складається із цього Закону, Законів України "Про транспорт", "Про дорожній рух", чинних міжнародних договорів та інших нормативно-правових актів у сфері автомобільних перевезень.

За змістом ст.29 Закону України "Про дорожній рух" №3353-XII від 30.06.1993, зі змінами та доповненнями (далі - Закон №3353-XII) до участі у дорожньому русі допускаються транспортні засоби, конструкція і технічний стан яких відповідають вимогам діючих в Україні правил, нормативів і стандартів, що мають сертифікат на відповідність цим вимогам, укомплектовані у встановленому порядку, а у разі, якщо транспортний засіб згідно з цим Законом підлягає обов'язковому технічному контролю, пройшов такий контроль. З метою збереження автомобільних доріг, вулиць та залізничних переїздів участь у дорожньому русі транспортних засобів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні, допускається за наявності дозволу на участь у дорожньому русі таких транспортних засобів. Порядок видачі дозволу на участь у дорожньому русі транспортних засобів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні, та розмір плати за його отримання встановлюються Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до ч.3 ст.6 Закону № 2344-III центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері автомобільного транспорту, забезпечує: формування та реалізацію державної політики у сфері автомобільного транспорту; нормативно-правове регулювання; визначення пріоритетних напрямів розвитку автомобільного транспорту.

Пунктом 1 Положення про Державну службу України з безпеки на транспорті, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.02.2015 №103 (далі - Положення), визначено, що Державна служба України з безпеки на транспорті (Укртрансбезпека) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра інфраструктури і який реалізує державну політику з питань безпеки на наземному транспорті та у сфері безпеки на морському та річковому транспорті (крім сфери безпеки мореплавства суден флоту рибного господарства).

Підпунктами 2, 15 п.5 Положення передбачено, що Укртрансбезпека відповідно до покладених на неї завдань, зокрема: здійснює державний нагляд (контроль) за додержанням вимог законодавства на автомобільному, міському електричному, залізничному, морському та річковому транспорті, підготовку пропозицій щодо їх удосконалення, а також законодавства про судноплавство на суднах, у морських і річкових портах, територіальних та внутрішніх водах, на внутрішніх водних шляхах України; здійснює габаритно-ваговий контроль транспортних засобів на автомобільних дорогах загального користування.

Пунктом 8 Положення передбачено, що Укртрансбезпека здійснює свої повноваження безпосередньо, через утворені в установленому порядку територіальні органи та Держспецтрансслужбу.

Згідно п.15 Порядку здійснення контролю на автомобільному транспорті, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 08.11.2006 № 1567, під час проведення рейдової перевірки перевіряється, зокрема, наявність визначених статтями 39 і 48 Закону документів, на підставі яких здійснюються перевезення автомобільним транспортом.

Відповідно до ст. 34 Закону №2344-III автомобільний перевізник повинен: виконувати вимоги цього Закону та інших законодавчих і нормативно-правових актів України у сфері перевезення пасажирів та/чи вантажів; утримувати транспортні засоби в належному технічному і санітарному стані та забезпечувати їх зберігання відповідно до вимог статті 21 цього Закону; забезпечувати контроль технічного і санітарного стану транспортних засобів перед виїздом на маршрут; забезпечувати проведення медичного контролю стану здоров'я водіїв; організувати проведення періодичного навчання водіїв методам надання домедичної допомоги потерпілим від дорожньо-транспортних пригод; забезпечувати умови праці та відпочинку водіїв згідно з вимогами законодавства; забезпечувати проведення стажування та інструктажу водіїв у порядку, визначеному центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері транспорту; забезпечувати безпеку дорожнього руху; забезпечувати водіїв відповідною документацією на перевезення пасажирів.

Відповідно до вимог ст. 48 Закону №2344-III автомобільні перевізники, водії повинні мати і пред'являти особам, які уповноважені здійснювати контроль на автомобільному транспорті та у сфері безпеки дорожнього руху, документи, на підставі яких виконують вантажні перевезення.

Документами для здійснення внутрішніх перевезень вантажів є: для автомобільного перевізника - документ, що засвідчує використання транспортного засобу на законних підставах, інші документи, передбачені законодавством; для водія - посвідчення водія відповідної категорії, реєстраційні документи на транспортний засіб, товарно-транспортна накладна або інший визначений законодавством документ на вантаж, інші документи, передбачені законодавством. У разі перевезення небезпечних вантажів крім документів, передбачених частиною другою цієї статті, обов'язковими документами також є: для автомобільного перевізника-ліцензія на надання відповідних послуг; для водія - свідоцтво про допущення транспортного засобу до перевезення певних небезпечних вантажів, свідоцтво про підготовку водіїв транспортних засобів, що перевозять небезпечні вантажі, письмові інструкції на випадок аварії або надзвичайної ситуації. У разі перевезення вантажів з перевищенням габаритних або вагових обмежень обов'язковим документом також є дозвіл, який дає право на рух автомобільними дорогами України, виданий компетентними уповноваженими органами, або документ про внесення плати за проїзд великовагових (великогабаритних) транспортних засобів, якщо перевищення вагових або габаритних обмежень над визначеними законодавством становить менше семи відсотків.

Порядок здійснення габаритно-вагового контролю та справляння плати за проїзд автомобільними дорогами загального користування транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові та/або габаритні параметри яких перевищують нормативні, затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 27.06.2007 №879 (далі - Порядок № 879).

Пунктом 1 Порядку № 879 визначено, що цей Порядок регулює механізм здійснення габаритно-вагового контролю великовагових та/або великогабаритних транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів (далі - великовагові та/або великогабаритні транспорті засоби), що використовуються на автомобільних дорогах загального користування.

Відповідно до пп. 2, 4 п. 2 Порядку №879 вимірювання (зважування) - процес визначення за допомогою вимірювального (зважувального) обладнання габаритно-вагових параметрів фактичної маси та навантаження на вісь (осі) транспортного засобу, що проводяться згідно з методикою, затвердженою спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади у сфері метрології.

Габаритно-ваговий контроль - контроль за проїздом великовагових та/або великогабаритних транспортних засобів автомобільними дорогами загального користування, який включає перевірку відповідності габаритно-вагових параметрів таких транспортних засобів установленим законодавством параметрам і нормам, наявності дозволу на рух за визначеними маршрутами, а також дотримання визначених у дозволі умов та режиму руху транспортних засобів.

Згідно з п.3 Порядку №879 габаритно-ваговий контроль транспортних засобів на автомобільних дорогах загального користування здійснюється Укртрансбезпекою, її територіальними органами та уповноваженими підрозділами Національної поліції.

Згідно з приписами п. 18 Порядку №879, за результатами точного габаритно-вагового контролю на стаціонарному або пересувному пункті водієві транспортного засобу видається довідка результатів здійснення контролю із зазначенням часу і місця його проведення, а на запит водія - міжнародний сертифікат зважування вантажних транспортних засобів, якщо пункт габаритно-вагового контролю уповноважений видавати такі сертифікати.

Пунктом 27 Порядку №879 передбачено, що плата за проїзд автомобільними дорогами загального користування справляється з транспортних засобів вітчизняних та іноземних власників, у тому числі тих, що визначені у статті 5 Закону України "Про єдиний збір", який справляється у пунктах пропуску через державний кордон України, справляється у разі виявлення факту перевищення їх фактичних параметрів над параметрами, які враховувалися під час встановлення розміру єдиного збору в пунктах пропуску через державний кордон, де відсутні вагові комплекси, та з транспортних засобів, які виїжджають за межі України і на які в установленому порядку не отримано дозвіл на рух або не внесено плату за проїзд.

Плата за проїзд справляється в національній валюті за офіційним курсом гривні, встановленим Національним банком на день проведення розрахунку.

Відповідно до п. 28 Порядку №879, плата за проїзд автомобільними дорогами загального користування великовагового та/або великогабаритного транспортного засобу вноситься перевізником за затвердженими ставками виходячи з вагових та/або габаритних параметрів транспортного засобу, протяжності маршруту, кількості перевезень. Перевізник має право на відшкодування вантажовідправником чи замовником коштів, внесених у рахунок плати за проїзд автомобільними дорогами загального користування великовагового та/або великогабаритного транспортного засобу.

Водночас, за приписами пп.4,5 п. 4 Порядку взаємодії Державної інспекції України з безпеки на наземному транспорті, Міністерства внутрішніх справ України, Державного агентства автомобільних доріг України під час організації та проведення робіт із зважування та здійснення габаритно-вагового контролю транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів на автомобільних дорогах загального користування, що затвердженого наказом Міністерства інфраструктури України, Міністерства внутрішніх справ України №1007/1207 від 10.10.2013, посадові особи Укртрансінспекції під час здійснення габаритно-вагового контролю видають довідку про результати здійснення габаритно-вагового контролю (додаток 1), складають акт про перевищення транспортним засобом нормативних габаритних або вагових параметрів та визначають суму плати за проїзд за формулою розрахунку відповідно до пунктів 30-31 1 Порядку здійснення габаритно-вагового контролю.

Відповідно до пункту 22.1 Правил дорожнього руху, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 10.10.2001 №1306 (далі - Правила дорожнього руху), маса вантажу, що перевозиться, і розподіл навантаження на осі не повинні перевищувати величин, визначених технічною характеристикою даного транспортного засобу.

Згідно з пунктом 22.5 Правил дорожнього руху, рух транспортних засобів та їх составів з навантаженням на одиночну вісь понад 11 т, здвоєні осі - понад 16 т, строєні осі - понад 22 т або фактичною масою понад 40 т (для контейнеровозів - навантаження на одиночну вісь - понад 11 т, здвоєні осі - понад 18 т, строєні осі - понад 24 т або фактичною масою понад 44 т, а на встановлених Укравтодором і Національною поліцією для них маршрутах - понад 46 т) у разі перевезення подільних вантажів автомобільними дорогами забороняється.

Згідно з п. 30 Порядку №879 плата за проїзд великовагового та/або великогабаритного транспортного засобу справляється за встановленими ставками залежно від маси такого транспортного засобу, навантаження на вісь (осі), габаритів та протяжності маршруту за формулою: П = (Рзм + Рнв + Рг) х В, де П - розмір плати за проїзд; Рзм - розмір плати за перевищення загальної маси транспортного засобу за 1 кілометр проїзду; Рнв - розмір плати за перевищення навантаження на вісь (осі) (за одиничну + за здвоєну + за строєну) транспортного засобу за 1 кілометр проїзду; Рг - розмір плати за перевищення габаритів (за висоту + за ширину + за довжину) транспортного засобу за 1 кілометр проїзду; В - відстань перевезення, кілометрів.

Відповідно до пункту 31 1 Порядку №879 якщо рух здійснюється без відповідного дозволу або внесення плати за проїзд великовагового та/або великогабаритного транспортного засобу, така плата визначається за пройдену частину маршруту по території України або за частину, яку перевізник має намір проїхати, у разі перевищення нормативу хоча б одного вагового або габаритного параметру: до 10 відсотків - у подвійному розмірі; на 10-40 відсотків - у потрійному розмірі; більше як на 40 відсотків - у п'ятикратному розмірі.

У разі перевищення кількох нормативів вагових або габаритних параметрів плата за проїзд визначається виходячи з параметру з найбільшим перевищенням.

Перевізник зобов'язаний протягом 30 календарних днів з моменту визначення плати внести її та повідомити про це відповідний територіальний орган Укртрансбезпеки.

Згідно з приписами ч.1 ст.60 Закону № 2344-ІІІ за порушення законодавства про автомобільний транспорт до автомобільних перевізників застосовуються адміністративно-господарські штрафи за: надання послуг з перевезень пасажирів та вантажів без оформлення документів, перелік яких визначений статтями 39 та 48 цього Закону, - штраф у розмірі ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Сукупний аналіз наведених вище норм законодавства вказує на те, що обов'язок вносити плату за проїзд великовагового та/або великогабаритного транспортного засобу покладений саме на перевізника.

Згідно з приписами ст.1 Закону № 2344-ІІІ, автомобільний перевізник - фізична або юридична особа, яка здійснює на комерційній основі чи за власний кошт перевезення пасажирів чи (та) вантажів транспортними засобами.

Тобто, автомобільним перевізником не завжди є власник автомобіля, оскільки це особа, яка його фактично використовує.

Водночас суд зазначає, що плата за проїзд великоваговим транспортним засобом за своєю правовою природою не є штрафною санкцією, а є сумою відшкодування матеріальних збитків державі, внаслідок руйнування автомобільних доріг загального користування.

Така плата вноситься саме на підставі розрахунку плати за проїзд автомобільними дорогами загального користування великовагових та/або великогабаритних транспортних засобів.

Водночас, судом встановлено та матеріалами справи підтверджується, що в даних правовідносинах ТОВ "ОСОБА_3 ЛОГИСТИК" не є перевізником, з огляду на наступне.

Представник відповідача у відзиві на позовну заяву та у судовому засіданні зазначив, що висновок про те, що позивач є перевізником у даних спірних правовідносинах був зроблений на підставі товарно-транспортної накладної від 13.06.2018 №V00006673.

Зі змісту товарно-транспортної накладної від 13.06.2018 №V00006673 вбачається, що водієм ОСОБА_4, на автомобілі Рено ВК 6249 з причепом ВК 2987 ХХ здійснено автомобільне перевезення вантажу - борошна, маса брутто якого складає 22,0420 тонн. Автомобільним перевізником вказано ТОВ "ОСОБА_3 ЛОГИСТИК", код за ЄДРПОУ НОМЕР_5, вантажовідправником - ТОВ "ВКХП №2", код за ЄДРПОУ 34325039, вантажоодержувачем - Товариство з обмеженою відповідальністю "Селянка ТМ", код за ЄДРПОУ 38661338 (а.с.33, 56).

Як встановлено судом, така товарно-транспортна накладна була складена вантажовідправником - ТОВ "ВКХП №2", а не позивачем.

Разом з тим, відповідачем не надано будь-яких доказів того, що позивач здійснював перевезення вантажу відповідно до товарно-транспортної накладної від 13.06.2018 №V00006673.

Також матеріалами справи підтверджується та не заперечувалось представником відповідача у судовому засіданні, що код ЄДРПОУ ТОВ "ОСОБА_3 ЛОГИСТИК" - 41612694, що не відповідає коду ЄДРПОУ, зазначеному в товарно-транспортній накладній від 13.06.2018 №V00006673.

Крім того, судом встановлено, що згідно довідки ТОВ "ОСОБА_3 ЛОГИСТИК" від 20.08.2018 №39 транспортний засіб RENО MAGNUM, ВК6249АН та напівпричіп ВК 2987 ХХ не знаходяться на балансі підприємства та не орендуються у інших підприємств (а.с.11).

Ліцензійною карткою ТзОВ "ТЕК КАТРІН", розміщеною на офіційному сайті Державної служби України з безпеки на транспорті за адресою: http://eis.dsbt.gov.ua/m3_transinsp/ підтверджується, що ТзОВ "ТЕК КАТРІН", на підставі міжнародної ліцензії №АЕ187051 від 05.12.2012, здійснює надання послуг з міжнародних перевезень вантажів вантажними автомобілями, причепами та напівпричепами; внутрішні перевезення вантажів вантажними автомобілями, причепами та напівпричепами. Для надання таких послуг ТзОВ "ТЕК КАТРІН" використовує транспортний засіб RENAULT MAGNUM 440, 2003 року, державний № НОМЕР_3, дата реєстрації: 06.05.2011 (а.с.73).

Відповідно до Звітності про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб на суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування до органів доходів і зборів за червень 2018 року підтверджується, що ОСОБА_4 не знаходиться у трудових відносинах із ТОВ "ОСОБА_3 ЛОГИСТИК" (а.с.68-70).

Суд зазначає що уповноваженими особами відповідача у спірному розрахунку плати за проїзд, у розділі "Платник" зазначено і ТзОВ "ТЕК КАТРІН" і ТОВ "ОСОБА_3 ЛОГИСТИК", що, на думку суду, є недопустимим, оскільки породжує невизначеність, а саме хто повинен здійснити плату за проїзд, в якому розмірі, пропорційно чи солідарно.

Також судом встановлено, що 22.06.2018 за №17223/19/18-18 Управління Укртрансбезпеки у Вінницькій області надіслало за належністю Управлінню Укртрансбезпеки у Рівненській області акт проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів від 13.06.2018 за №058139 (а.с.79).

Відповідно до корінця до повідомлення про час і місце розгляду справи про порушення чинного законодавства в сфері автомобільного транспорту ТзОВ "ТЕК КАТРІН" було надіслано повідомлення про розгляд справи №2103 на 24.07.2018 о 10 год.00 хв. (а.с.78).

За результатами розгляду справи про порушення законодавства про автомобільний транспорт ТзОВ "ТЕК КАТРІН" 24.07.2018 Управлінням Укртрансбезпеки винесено постанову про застосування адміністративно-господарського штрафу №067407. Зазначено, що враховуючи те, що ТзОВ "ТЕК КАТРІН" 13.06.2018 на 286 км а/д М-21 о 11 год.53 хв. допущено порушення ст.48 Закону України "Про автомобільний транспорт", відповідальність за яке передбачена ч.1 абз. 3 ст.60 Закону України "Про автомобільний транспорт", а саме: надання послуг з перевезення вантажів без оформлення документів, передбачених ст.48 цього Закону з ТзОВ "ТЕК КАТРІН" постановлено стягнути штраф у сумі 1700,00 грн. (а.с.74).

Вказана постанова була надіслана до виконання ТзОВ "ТЕК КАТРІН" листом від 26.07.2018 №33/963-18 (а.с.76).

За таких обставин суд вважає доведеним факт того, що автомобіль марки "RENAULT", модель "MAGNUM", реєстраційний номер НОМЕР_3, з причіпом (напівпричіпом), реєстраційний номер НОМЕР_4, не належить на праві власності позивачу, не орендується ним, а особа, яка зазначена в акті від 13.06.2018 №058139, як водій такого автомобіля, не знаходиться у трудових відносинах з позивачем, а тому ТОВ "ОСОБА_3 ЛОГИСТИК" не є перевізником у спірних правовідносинах.

Таким чином, відповідачем не доведено здійснення саме позивачем перевезень вантажу з порушенням вимог ст. 48 Закону України "Про автомобільний транспорт".

Статтею 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові та службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України.

Відповідно до ч.2 ст.2 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідно до частин 1, 2 статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. У таких справах суб'єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

З огляду на наведене та враховуючи, що за порушення ст.48 Закону України "Про автомобільний транспорт" штрафні санкції було застосовано до ТзОВ "ТЕК КАТРІН" - перевізника автомобілем марки "RENAULT", модель "MAGNUM", реєстраційний номер НОМЕР_1, з причіпом (напівпричіпом), реєстраційний номер НОМЕР_4, визначення ТОВ "ОСОБА_3 ЛОГИСТИК" розміру плати за проїзд великовагових та(або) великогабаритних транспортних засобів автомобільними дорогами загального користування в сумі 126,40 євро відповідно до розрахунку від 13.06.2018 №0009040 згідно ТТН від 13.06.2018 №V00006673, є протиправними, оскільки управління діяло не у спосіб, що передбачений Конституцією та законами України.

Тому позовні вимоги слід задовольнити повністю.

Відповідно до ч.1 ст.139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Керуючись статтями 241-246, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В :

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "ОСОБА_3 ЛОГІСТИК" (вул. Кн. Володимира, буд.109-Г, м. Рівне, 33009, код ЄДРПОУ - 41612694 ) до Державної служби України з безпеки на транспорті (пр. Перемоги, буд.14, м. Київ, 03135, код ЄДРПОУ - 39816845) про визнання протиправним та скасування розрахунку плати за проїзд, - задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати розрахунок плати за проїзд великовагових та (або) великогабаритних транспортних засобів автомобільними дорогами загального користування №0009040 від 13.06.2018, складеного щодо платника Товариства з обмеженою відповідальністю "ОСОБА_3 ЛОГІСТИК".

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "ОСОБА_3 ЛОГІСТИК" за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень Державної служби України з безпеки на транспорті суму судового збору у розмірі 1762,00 грн.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Апеляційна скарга подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Рівненський окружний адміністративний суд.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Повний текст рішення складено 25 жовтня 2018 року.

Суддя Борискін С.А.

СудРівненський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.10.2018
Оприлюднено26.10.2018
Номер документу77372239
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —1740/2271/18

Рішення від 22.10.2018

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Борискін С.А.

Рішення від 22.10.2018

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Борискін С.А.

Ухвала від 01.10.2018

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Борискін С.А.

Ухвала від 03.09.2018

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Борискін С.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні