Рішення
від 24.10.2018 по справі 2240/2909/18
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 2240/2909/18

РІШЕННЯ

іменем України

24 жовтня 2018 рокум. Хмельницький

Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Майстера П.М.

за участю:секретаря судового засідання Страхарської М.В. представників позивача: ОСОБА_1, ОСОБА_2, розглянувши адміністративну справу за позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Хмельницькій області до Товариства з обмеженою відповідальністю виробничо-комерційна фірма "Анне-ЛТД" про застосування заходів реагування,

ВСТАНОВИВ:

Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Хмельницькій області звернулося в Хмельницький окружний адміністративний суд з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю виробничо-комерційна фірма "Анне-ЛТД", в якому просить застосувати заходи реагування у вигляді повного зупинення роботи Товариства з обмеженою відповідальністю виробничо-комерційна фірма "Анне-ЛТД", розташованого за адресою: с. Грузевиця, Хмельницький район, Хмельницька область, 31317 (код ЄДРПОУ 14159997), до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки, зазначених в ОСОБА_1 складеному за результатами проведення позапланової перевірки щодо додержання суб'єктом господарювання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки № 308 від 13.07.2018 року.

В обгрунтування позовних вимог у позовній заяві позивач зазначає, що посадовими особами позивача, з метою додержання та виконання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної і техногенної безпеки території, будівель та споруд було здійснено позапланову перевірку відповідача.

За результатами проведеної перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю виробничо-комерційна фірма "Анне-ЛТД" складений акт перевірки щодо додержання суб'єктом господарювання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки № 308 від 13.07.2018 року, яким встановлені порушення, які створюють загрозу життю та здоров'ю людей, тому позивач звернувся до суду з даним позовом.

Представники позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримали в повному обсязі та просили їх задовольнити з підстав, викладених у позовній заяві.

Представник відповідача у судове засідання повторно не з'явився, про причини неприбуття не повідомив, відзив на позов суду не надав. Про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином.

Суд, заслухавши пояснення представників позивача, дослідивши належним чином зібрані докази по справі, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини справи на яких ґрунтуються вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду і вирішення спору по суті, приходить до висновків, що позовні вимоги підлягають до задоволення з наступних підстав.

Встановлено, що на виконання наказу Головного управління ДСНС України у Хмельницькій області від 23.06.2018 № 411 та у відповідності до посвідчення на проведення перевірки № 349 від 09.07.2018 року, з 11.07.2018 року по 13.07.2018 року, посадовими особами позивача було проведено позапланову перевірку виконання суб'єктом господарювання припису щодо усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки виданих за результатами проведення попереднього заходу нафтобази TOB ВКФ "ОСОБА_1 ЛТД", за адресою: Хмельницький район, с. Грузевиця.

За результатами проведеної перевірки позивачем складено акт № 308 від 13.07.2018 року, яким встановлено порушення, а саме:

п.1. не забезпечено запас пожежних сповіщувачів на об'єкті, не менше 10% від загальної кількості змонтованих (розділ V п.1.4 ППБУ; п.7.2.22 ДБН В. 2.5.56-2014);

п.2. складські приміщення не обладнано системою пожежної сигналізації (розділ V п.1.2 ППБУ, додаток А таблиця А1 п. 14.2. ДБН В. 2.5-56:2014);

п.3. не відкоригований план локалізації та ліквідації аварійних ситуацій і аварій (ст. 20, 130 КЦЗУ, ст.11 Закон України Про об'єкти підвищеної небезпеки , ст.31 Положення про ЄДСЦЗ);

п.4. не обладнано об'єкт системою раннього виявлення надзвичайних ситуацій та оповіщення людей у разі їх виникнення (ст. 53 КЦЗУ, ДБН В.2.5-76:2014);

п.5. не розроблено технічне завдання для обладнання об'єкту системою раннього виявлення надзвичайних ситуацій та оповіщення людей у разі їх виникнення (ст. 53 КЦЗУ, ДБН В. 2.5-76:2014);

п.6. не розроблено проектну документацію для обладнання об'єкту системою раннього виявлення надзвичайних ситуаціїй та оповіщення людей у разі їх виникнення (ст. 53 КЦЗУ, ДБН В.2.5-76:2014);

п.7. приміщення, де розташовано приймально-контрольний прилад, не обладнано аварійним освітленням (розділ V п.1.4. ППБУ, п. 5.9 ДБН В.2.5-56:2014);

п.8. особи, які задіяні в оповіщенні, локалізації та ліквідації аварійних ситуацій не забезпечені засобами захисту органів дихання з переговорними пристроями (п. 4.3.4. ПТБ);

п.9. об'єкт не обладнано прямим телефонним зв'язком згідно вимог (п. 4.4.7 ПТБ);

п.10. не розроблено інструкцію щодо виконання вимог техногенної безпеки та порядку дій персоналу в разі виникнення аварійної ситуації (аварії) (п. 4.5.5 ПТБ);

п.11. відсутні графіки проведення спеціальних об'єктових навчань і тренувань з питань цивільного захисту, які щороку затверджуються керівником після попереднього погодження з виконавчими органами міських (районних у місті) рад, районними (міськими) державними адміністраціями та територіальними органами ДСНС України (ст. 20 пп.11 КЦЗУ п. 1.4 Порядку здійснення навчання населення діям у надзвичайних ситуаціях);

п.12. не проводяться навчання з питань цивільного захисту (ст. 20 КЦЗУ);

п.13. керівником, заступником, відповідальним за цивільний захист, керівниками формувань цивільного захисту, головою комісії з надзвичайних ситуацій та евакуаційної комісії, відповідальним за техногенну безпеку та цивільний захист не пройдене функціональне навчання в Інституті державного управління у сфері цивільного захисту та на територіальних курсах цивільного захисту (учбово-методичних центрах) (ст. 20, 91 КЦЗУ, додаток 1 Порядку проведення навчання керівного складу та фахівців, діяльність яких пов'язана з організацією і здійсненням заходів з питань цивільного захисту);

п.14. відсутній річний план роботи об'єктової комісії з питань надзвичайних ситуацій (ст. 7 Загального положення про спеціальну об'єктову комісію з ліквідації надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру регіонального, місцевого та об'єктового рівнів);

п.15. не призначено відповідальну особу з питань евакуації (ст. 17, 20, 21, 22 Порядку проведення евакуації у разі загрози або виникнення надзвичайних ситуацій);

п.16. не розроблено бланки регламентів надання інформації про аварію та повідомлення про надзвичайну ситуацію, які погоджуються в ГУ ДСНС України у Хмельницькій області (п. 4.4.10 ПТБ),

п.17. пожежний щит біля резервуарів масляної групи не укомплектований немеханізованим пожежним інструментом: вогнегасники - 3 шт., ящик з піском - 1 шт., покривало з негорючого теплоізоляційного матеріалу або повсті розміром 2 х 2 м - 1 шт., гаки - 3 шт., лопати - 2 шт., ломи - 2 шт., сокири - 2 шт. (розділ V п. 3.11 ППБУ);

п. 18. не розроблений комплект експлуатаційно-технічної документації на систему блискавкозахисту (розділ IV п. 1.21 ППБУ);

п.19 посадовою особою, відповідальною за стан пожежної безпеки, не пройдене навчання та перевірку знань з питань пожежної безпеки у порядку, встановленому постановою КМУ від 26 червня 2013 року №444 (розділ 11 п. 16 ППБУ);

п.20. не розроблено проектну документацію на систему пожежної сигналізації, яка пройшла експертизу (експертну оцінку) (розділ V п.1.4 ППБУ, додаток Ж, п. 6.1 ДБН В.2.5-56:2014);

п.21. після закінчення встановлених термінів зберігання засобів індивідуального захисту органів дихання не здійснено їх лабораторні випробування (п. 6.1.8 Інструкції з тривалого зберігання засобів радіаційного та хімічного захисту);

п.22. не здійснюється контроль за справністю вогнезатримуючих пристроїв (розділ VI п. 9.2 п.п. 6 ППБУ);

п.23. наземні резервуари масляної групи не пофарбовані білою (сріблястою) фарбою для запобігання дії сонячного проміння (розділ VI п. 9.2 п.п. 4 ППБУ);

п.24. не проведено ідентифікацію ОПН з урахуванням сумарної маси небезпечних речовин, що може знаходитись на об'єкті при повному завантаженні відповідно до технологічного регламенту або проектної документації (п. 3, п. 18 Порядку ідентифікації та обліку об'єктів підвищеної небезпеки);

п.25. пожежний щит біля резервуарів масляної групи не забезпечено захистом від потрапляння прямих сонячних променів на вогнегасники, а також захистом прямих комплектуючих виробів від використання не за призначенням (розділ V п. 3.13 ППБУ);

п.26. не погоджено план локалізації та ліквідації аварійних ситуацій і аварій, (ст. 20, 130 КЦЗУ, ст. 11 ЗУ "Про об'єкти підвищеної небезпеки");

п.27. не розроблено програму підготовки працівників до дій у надзвичайних ситуаціях (ст. 7 Порядку здійснення навчання населення діям у надзвичайних ситуаціях);

п.28. приміщення адміністративної будівлі та складських приміщень не забезпечено первинними засобами пожежогасіння згідно Типових норм належності вогнегасників (розділ V п. 3.6 п. 3.9 ППБУ).

Вказаний акт перевірки був підписаний без зауважень та заперечень головним інженером Товариства з обмеженою відповідальністю виробничо-комерційна фірма "Анне-ЛТД" ОСОБА_3, та направлений рекомендованим листом 13.07.2018 року керівнику товариства. Зауваження або заперечення до проведеного позапланового заходу та складеного акту перевірки зі сторони керівництва суб'єкта господарювання не надходили.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд враховує наведене нижче.

Пунктом 26 ч.1 ст.2 Кодексу цивільного захисту України визначено, що небезпечний чинник - це складова частина небезпечного явища (пожежа, вибух, викидання, загроза викидання небезпечних хімічних, радіоактивних і біологічно небезпечних речовин) або процесу, що характеризується фізичною, хімічною, біологічною чи іншою дією (впливом), перевищенням нормативних показників і створює загрозу життю та/або здоров'ю людини, а згідно п.33 цієї ж статті, пожежна безпека - це відсутність неприпустимого ризику виникнення і розвитку пожеж та пов'язаної з ними можливості завдання шкоди живим істотам, матеріальним цінностям і довкіллю.

Згідно з п.12 ч.1 ст.67 Кодексу цивільного захисту України, до повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки належить звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об'єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров'ю людей.

Частинами 1 - 3 ст.68 Кодексу цивільного захисту України визначено, що посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, у разі порушення вимог законодавства з питань техногенної та пожежної безпеки, у тому числі невиконання їх законних вимог, зобов'язані застосовувати санкції, визначені законом. У разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров'ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом. Приписи, постанови, розпорядження центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, щодо усунення порушень встановлених законодавством вимог з питань техногенної та пожежної безпеки можуть бути оскаржені до суду в установлений законом строк.

Згідно зі ст.70 Кодексу цивільного захисту України, підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів є:

1) недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами;

2) порушення вимог пожежної безпеки, передбачених стандартами, нормами і правилами, під час будівництва приміщень, будівель та споруд виробничого призначення;

3) випуск і реалізація вибухопожежонебезпечної продукції та продукції протипожежного призначення з відхиленням від стандартів чи технічних умов або без даних щодо відповідності такої продукції вимогам пожежної безпеки;

4) нездійснення заходів щодо захисту персоналу від шкідливого впливу ймовірних надзвичайних ситуацій;

5) відсутність на виробництвах, на яких застосовуються небезпечні речовини, паспортів (формулярів) на обладнання та апаратуру або систем із забезпечення їх безперебійної (безаварійної) роботи;

6) невідповідність кількості засобів індивідуального захисту органів дихання від небезпечних хімічних речовин нормам забезпечення ними працівників суб'єкта господарювання, їх непридатність або відсутність;

7) порушення правил поводження з небезпечними речовинами;

8) відсутність або непридатність до використання засобів індивідуального захисту в осіб, які здійснюють обслуговування потенційно небезпечних об'єктів або об'єктів підвищеної небезпеки, а також в осіб, участь яких у ліквідації наслідків надзвичайної ситуації передбачена планом локалізації і ліквідації наслідків аварій;9) відсутність на об'єкті підвищеної небезпеки диспетчерської служби або її неготовність до виконання покладених на неї завдань, у тому числі через відсутність відповідних документів, приладів, обладнання або засобів індивідуального захисту;

10) неготовність до використання за призначенням аварійно-рятувальної техніки, засобів цивільного захисту, а також обладнання, призначеного для забезпечення безпеки суб'єктів господарювання;

11) проведення робіт з будівництва будинків та споруд, розміщення інших небезпечних об'єктів, інженерних і транспортних комунікацій, які порушують встановлений законодавством з питань техногенної безпеки порядок їх проведення або проведення яких створює загрозу безпеці населення, суб'єктам господарювання, обладнанню та майну, що в них перебувають.

Повне або часткове зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду.

Як зазначалось вище, за результатами проведеної позапланової перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю виробничо-комерційна фірма "Анне-ЛТД", складений ОСОБА_1 перевірки щодо додержання суб'єктом господарювання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки № 308 від 13.07.2018 року.

Вказаний акт перевірки був підписаний без зауважень та заперечень головним інженером Товариства з обмеженою відповідальністю виробничо-комерційна фірма "Анне-ЛТД" ОСОБА_3, та направлений рекомендованим листом 13.07.2018 року керівнику товариства. Зауваження або заперечення до проведеного позапланового заходу та складеного акту перевірки зі сторони керівництва суб'єкта господарювання не надходили.

При цьому, відповідно до ст.3 Конституції України людина, її життя і здоров'я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.

У відповідності зі статтею 124 Конституції України, юрисдикція судів поширюється на будь-який юридичний спір, водночас частиною 2 статті 19 Конституції України визначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Суд враховує, що відповідач у визначений законодавством строк відзиву на позов не подав, не надав доказів усунення виявлених порушень зафіксованих в акті № 308 від 13.07.2018 року.

На підставі викладеного, враховуючи, що подальша робота Товариства з обмеженою відповідальністю виробничо-комерційна фірма "Анне-ЛТД", розташованого за адресою: с. Грузевиця, Хмельницький район, Хмельницька область, 31317 (код ЄДРПОУ 14159997) із вищезазначеними порушеннями вимог пожежної та техногенної безпеки створює загрозу виникнення пожежі та швидкого її розповсюдження, перешкоджає гасінню пожежі, проведення робіт з евакуації людей, що створює реальну загрозу життю та здоров'ю людей, з метою недопущення спричинення такої шкоди суд приходить до висновку про наявність підстав для задоволення позовних вимог та застосування заходів реагування до Товариства з обмеженою відповідальністю виробничо-комерційна фірма "Анне-ЛТД".

Відповідно до ч. 1 ст. 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Згідно ч.1 ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Частиною 2 ст.77 КАС України визначено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні (ч.1 ст.90 КАС України).

Враховуючи те, що виявлені під час перевірки та зафіксовані в акті перевірки № 308 від 13.07.2018 року порушення відповідачем не усунуті, отже залишається ризик спричинення шкоди життю та здоров'ю людей, тому суд приходить до висновку, що адміністративний позов слід задовольнити.

Відповідно до ч. 2 ст. 139 КАС України при задоволенні позову суб'єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб'єкта владних повноважень, пов'язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Оскільки витрати пов'язані із залученням свідків та проведенням експертиз - відсутні, з врахуванням положень ч. 2 ст. 139 КАС України, судові витрати з відповідача не стягуються.

Керуючись статтями 241 - 246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

ВИРІШИВ:

адміністративний позов задовольнити.

Застосувати заходи реагування у вигляді повного зупинення роботи Товариства з обмеженою відповідальністю виробничо-комерційна фірма "Анне-ЛТД", розташованого за адресою: с. Грузевиця, Хмельницький район, Хмельницька область, 31317 (код ЄДРПОУ 14159997), до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки, зазначених в ОСОБА_1 складеному за результатами проведення позапланової перевірки щодо додержання суб'єктом господарювання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки № 308 від 13.07.2018 року.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повне рішення складене 25 жовтня 2018 року

Позивач:Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Хмельницькій області (вул. Героїв Чорнобиля, 1/2, м. Хмельницький, Хмельницька область, 29000 , код ЄДРПОУ - 38662200) Відповідач:Товариство з обмеженою відповідальністю виробничо-комерційна фірма "Анне-ЛТД" (с. Грузевиця, Хмельницький район, Хмельницька область, 31317 , код ЄДРПОУ - 14159997)

Головуючий суддя ОСОБА_4

СудХмельницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.10.2018
Оприлюднено26.10.2018
Номер документу77372584
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2240/2909/18

Рішення від 24.10.2018

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Майстер П.М.

Ухвала від 29.08.2018

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Майстер П.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні